آلات موسیقی

سازدهنی، راهنمای خرید انواع ساز دهنی ارزان و خوش صدا

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سازدهنی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

هنگام خرید سازدهنی انتخاب یک مدل با کیفیت، با مواد اولیه خوب به دلیل قطعات قابل تعویض آن، به صرفه است. هرگز سازدهنی دست دوم خریداری نکنید، به یاد داشته باشید، این ساز با دهان نواخته می‌شود، بنابراین، تنها به دلایل بهداشتی استفاده از ابزاری که قبلاً در دهان شخص دیگری بوده، کاری نامناسب است. به هر حال، سازدهنی‌ها چندان هم گران نیستند، بنابراین خریدن هارمونیکا به سادگی منطقی است. سازدهنی مورد علاقه بسیاری از هنرمندان می‌باشد، زیرا نواختن آن‌ بسیار ساده و مقرون به صرفه بوده و می‌توان آن‌ها را به هر جایی حمل کرد. برای انتخاب سازدهنی باید به مواردی بیشتر از اندازه و قیمت توجه کنید، زیرا سازدهنی‌ها می‌توانند صداهای مختلفی را ارائه دهند که انتظارش را ندارید. هارمونیک‌ها نیز بسیار متنوع هستند و به کاربران اجازه می‌دهند هر نوع سبک موسیقی قابل تصوری را اجرا کنند. بسیاری از هنرمندان هارمونیکا دارند و دائماً آن‌ها را می‌نوازند و این ساز را به بهترین ساز برای بردن به هر جایی تبدیل می‌کند.

با این حال، اگر یکی از آن‌ها را خریداری می‌کنید، انتخاب یک سازدهنی خوب می‌تواند اندکی دشوار باشد. در اینجا راهنمای خرید کوتاهی وجود دارد که به شما کمک می‌کند هارمونیکای مناسب را برای استفاده خود انتخاب کنید. اگر نوازنده سازدهنی مبتدی هستید، در اینجا لیستی از موارد اضافی وجود دارد که قبل از اولین خرید سازدهنی باید آن‌ها را در نظر بگیرید.‌ وقتی صحبت از مقرون به صرفه بودن، قابل حمل بودن و قابلیت نواختن آسان به میان می‌آید، به سختی می‌توانید ساز بهتری نسبت به سازدهنی پیدا کنید. سازدهنی‌ها حتی با هزینه و اندازه متوسط خود می‌توانند طیف عالی از آهنگ‌ها را تولید کنند، این تطبیق پذیری باورنکردنی در ژانرهای مختلف موسیقی منعکس می‌شود. از دسته‌های آشکارتر مانند راک، کانتری و بلوز گرفته تا ژانرهای غیرمنتظره‌تر مانند :موسیقی کلاسیک و جاز، سازدهنی به راحتی با صدای انسان‌ هماهنگ می‌شود.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید سازدهنی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ساز ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع سازدهنی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید سازدهنی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

ساز دهنی چیست؟

یک ساز بادی موسیقایی شامل یک جعبه کوچک مستطیل شکل که شامل مجموعه‌ای از نی‌های فلزی متصل به ردیفی از سوراخ‌ها است که نوازنده دهان را روی آن قرار داده و به وسیله دم و بازدم به تولید صدا می‌پردازد. ساز دهنی به عنوان چنگ فرانسوی نیز شناخته می‌شود، مانند سازهای دیگر است، زیرا امکان نواختن نت‌ها، آکوردها و غیره را می‌دهد. به عبارت بهتر یک ساز بادی کوچک از خانواده اندام نی که در آن نی‌هایی با طول‌های مدرج در یک صفحه فلزی محصور در یک جعبه باریک مستطیل قرار گرفته و با دمیدن و مکیدن به ارتعاش در می‌آیند. هارمونیک یک ساز عالی و سرگرم کننده برای یادگیری نواختن است. اندازه کوچک این ساز باعث می‌شود که به راحتی آن را در کوله پشتی، کیف پول یا حتی جیب خود حمل کنید. بنابراین می‌توانید تقریباً در هر جایی آن را با خود بیاورید و با دیگران تمرین یا بازی کنید. هارمونیک‌ها سازهای محبوبی در موسیقی بلوز، فولک، کانتری و جاز هستند. آن‌ها همچنین در موسیقی راک و پاپ نیز استفاده می‌شوند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ساز چنگ

سازدهنی چگونه کار می‌کند؟

هارمونیک یک ساز بادی است. هوا از طریق دمیدن یا کشیدن، روی نی‌های داخل ساز ارتعاش ایجاد می‌کند و باعث تولید شدن صدا می‌شود. این نی‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که فرکانس خاصی را به نت‌های خاص محصول ارتعاش ‌دهند. دمیدن در این ساز می‌تواند یک نت و کشیدن یا مکیدن هوا از سازدهنی نت دیگری تولید کند. با انجام این کار می توانید ۱۹ نت مختلف را بر روی هامونیک دیاتونیک ایجاد کنید. هنرمندان پیشرفته می‌توانند نت‌ها را خم کنند، زیر و بم نت را تغییر دهند و به آن‌ها اجازه دهند هر نت را در مقیاس رنگی با یک ساز دهنی واحد بنوازند. دو روش یا سبک متداول که هنگام نواختن این ساز استفاده می‌شود، چنگ مستقیم یا مقام اول و چنگ متقاطع یا مقام دوم نام دارند.

تاریخچه استفاده از سازدهنی:

  • بسیاری از تاریخ‌های این ساز به حدود ۱۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح آغاز می‌رسد. با شنگ، یک ساز چینی که دارای دسته‌ای از لوله‌های بامبو است که به یک لوله خمیده متصل شده، این ساز حاوی یک نی آزاد، نواری از فلز انعطاف‌پذیر است که وقتی نوازنده از سوراخ‌های شنگ دمیده می‌شود، بالا و پایین می‌چرخد و در نتیجه آهنگ‌های موسیقی ایجاد می‌شود. اما اکثر مورخان امروزی می‌گویند که پیشروی فوری هارمونیکا توسط پزشک و فیزیکدان هلندی کریستین گوتلیب کراتزنشتاین اختراع شد که در سال ۱۷۸۰ از نی آزاد برای ساختن دستگاهی برای تقریب گفتار انسان استفاده کرد تا مکانیک صدا را بهتر درک کند. او ابزار خود را که به اندازه یک پیانوی ایستاده بود، ماشین سخنگو نامید.
  • در طول قرن‌های بعدی، مخترعان بیشتری که به موسیقی فکر می‌کردند، اندازه دستگاه کراتزنشتاین را کاهش دادند و خلاقیت‌های مختلف خود را ترپودین یا هارمونیوم نامیدند. سازدهنی در دهه ۱۸۲۰ وارد شد و در سراسر اروپا و سپس ایالات متحده گسترش یافت. ساعت‌فروش آلمانی، ماتیاس هونر، شرکت همنام خود را در سال ۱۸۵۷ تأسیس کرد و بازار بزرگی در آمریکا پیدا کرد و این ساز را به مهاجران آلمانی که در سرتاسر جنوب می‌رفتند فروخت. این شرکت تا به امروز برند برتر سازدهنی باقی مانده است.

انواع سازدهنی:

در واقع چندین نوع از این ساز وجود دارد و حتی برندهای بیشتری از آن وجود دارد که در تخصص متفاوت هستند. با این حال، سه دسته اصلی سازدهنی در بازار وجود دارد که بر اساس نحوه تنظیم آن‌ها طبقه بندی می‌شوند و آن‌ها کروماتیک، دیاتونیک و ترمولو هستند.

  • سازدهنی‌های دیاتونیک: اینها معمولی‌ترین انواع ساز هستند که توسط کسانی که می‌خواهند بلوز، موسیقی محلی و پاپ بنوازند خریداری می‌شوند. دلیل محبوبیت هارمونیکا در میان نوازندگان این سبک‌های موسیقی این است که برای نواختن با یک کلید خاص طراحی شده‌اند. طراحی هارمونیکا دیاتونیک نیز برای تغییر گام هارمونیکا و نواختن سبک‌های مختلف در این فرآیند بسیار عالی است. هنرمندان این نوع ساز را ترجیح می‌دهند زیرا می‌توان آن را در موقعیت‌های مختلف برای نواختن کلیدهای دیگر استفاده کرد.
  • سازدهنی‌های کروماتیک: از طرف دیگر سازدهنی‌های کروماتیک دارای یک اهرم فعال با دکمه هستند که هوا را به دو صفحه نی مجزا در ساز منتقل می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تمام نت‌ها را در مقیاس موسیقی غربی بنوازند. نوازندگان پیشرفته، هنگامی که به این نوع ساز عادت کنند، می‌توانند هر مقیاسی را که می خواهند بنوازند و تغییر دنده هارمونیکاهای رنگی را درک کنند. توجه به این نکته مهم است که خم کردن گام‌ها و دمیدن بیش از حد در ساز کروماتیک به دلیل نی‌های بزرگتر آن کمی دشوار است. با این حال، این ساز هنوز هم می‌تواند آکوردها و افکت‌هایی را ایجاد کند که می‌توان در خم شدن و دمیدن بیش از حد به آن دست یافت. به دلیل تعداد مقیاس‌هایی که باید به خاطر بسپارید، توصیه می‌شود که کاربران قبل از اینکه به سراغ رنگ آمیزی بروند، ابتدا بر نواختن ساز دیاتونیک مسلط شوند.
  • سازدهنی‌های ترمولو: سازدهنی‌های ترمولو به دلیل توانایی در تولید صدای تاب‌دار که با داشتن دو نی برای یک نت خاص تولید می‌شود به هارمونیکای اکو معروف هستند. اولین صدایی که برای ایجاد صدای چرخش شنیده می‌شود، تند است در حالی که صدای دیگری که می توان شنید، صدای صاف است. نوازندگانی که راک و پاپ آسیایی می‌نوازند این نوع ساز را به دلیل صدای آن دوست دارند. با این حال، طرفداران موسیقی کانتری و آتش کمپ نیز به دنبال ساز ترمولو هستند تا آن حس روستایی را به آهنگ های خود ببخشند.
  • هارمونیک‌های تخصصی: جدا از این سه نوع اصلی ساز، سازدهنی‌های تخصصی نیز وجود دارند که می‌توان از آنها در چندین اجرا و کلید استفاده کرد. یکی از شناخته شده ترین انواع هامونیک تخصصی، ساز آکورد است که می تواند ۴۸ آکورد مختلف را اجرا کند که یک اکتاو ایجاد کند که برای گروه‌های سازدهنی به خوبی کار می‌کند. سازدهنی‌های ارکسترال می‌توانند دامنه‌ها و نت‌های مختلف را با هر کلیدی اجرا کنند. سازدهنی‌های ارکسترال نیز بسته به ترجیحات در دو نسخه دیاتونیک یا کروماتیک موجود هستند.

چگونه اولین سازدهنی خود را انتخاب کنیم؟

فقط برای جمع بندی، در مورد ساز دیاتونیک، نت‌هایی از دست رفته است و افکت‌های زیادی وجود دارد که باید یاد بگیرید، در حالی که در ساز کروماتیک، تمام نت‌های آماده برای استفاده و همچنین تصادفات مربوطه را می‌بینید. فقط باید کلید کناری را برای اجرای آن‌ها فعال کنید. به عبارت دیگر، اگر ابتدا می‌خواهید نواختن ساز کروماتیک را یاد بگیرید، پس باید همه چیز را دوباره یاد بگیرید هنگام نواختن ساز دیاتونیک برای دنباله مخالف، شما فقط باید تطبیق دهید. علاوه بر این، برای نواختن ارگ کروماتیک به دانش بیشتری از تئوری موسیقی نیاز دارید. به همین دلیل، ما با صحبت در مورد ساز دیاتونیک شروع می‌کنیم. ساز دیاتونیک بر اساس تن به فروش می‌رسد به همین دلیل است که شما اغلب سازدهنی‌های حرفه‌ای را با جعبه‌های کوچک پر از ساز می‌بینید.

خوب، پس ابتدا کدام تن را باید بخرم؟

بهترین استراتژی این است که با هارمونیک در C ماژور شروع کنید. این به این دلیل نیست که آسان ترین مقیاس را دارد، بلکه به این دلیل است که یک ساز با صدای متوسط است که صدای آن نه زیاد است و نه کم. صدای هارمونیک در D، E و F بسیار کم است، در حالی که آنهایی که در B، G و A هستند بسیار بلند هستند. اگر با صدایی با صدای بلند شروع کنید، یادگیری افکت‌ها آسان‌تر خواهد بود، اما انتقال به ساز با صدای پایین‌تر برای شما آسان‌تر نخواهد بود. اگر با هامونیک با صدای کم شروع کنید، ممکن است احساس تنگی نفس کنید که می تواند انگیزه شما را از دست بدهد. با شروع با سازدهنی متوسط، این مشکلات را باید کاهش یابد، زیرا انطباق با گام‌های دیگر که از وسط شروع می شود، شهودی تر است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ساز کالیمبا

نکات مهم برای خرید سازدهنی:

  1. قیمت هارمونیکا:اگر ساز دیاتونیک تهیه می کنید، چندین ساز ارزان قیمت مانند ستاره نقره ای هونر وجود دارد که کیفیت بالایی دارند. با این حال، اگر کمی بالاتر بروید، سازدهنی‌های با کیفیتی وجود دارند که عمر طولانی تری دارند، نشتی هوا کمتری دارند و نواختن آنها راحت تر است. یک سازدهنی دیاتونیک ۱۰ سوراخی درجه یک می‌تواند بین ۳۰ تا ۶۰ دلار باشد در حالی که یک ساز کروماتیک با کیفیت می‌تواند حدود ۱۲۰ تا ۲۰۰ دلار باشد. اگر بتوانید بودجه بیشتری اختصاص دهید، سرمایه گذاری خوبی است، اما ممکن است بخواهید ابتدا با بودجه کمتر شروع کنید.
  2. آیا هارمونیک با کلید C خریداری کنیم: اگر راهنماهای آموزشی این ساز را خریداری کنید یا آموزش‌های آنلاین را تماشا کنید، به شما می گویند که کلید C بهترین کلید برای شروع یادگیری این ساز است. درک این کلید در واقع بسیار آسان است زیرا هیچ نوک تیز یا تختی ندارد که از نوازندگان ساز بخواهد آهنگ‌ها را به روشی خاص خم کنند. عاشقان بلوز این کلید را به غیر از کلید G نیز می‌شناسند. پس از یادگیری نکات و ترفندها در مورد کلید C، می توانید به کلیدهای دیگری مانند کلیدهای G، D و A تبدیل شوید.
  3. آیا تنظیم هارمونیک آسان است: هارمونیک‌ها به دلیل توانایی در خم کردن زمین به هر سطحی مورد علاقه نوازندگان هستند. برخی از سازدهنی‌ها قبلاً بر اساس کلیدها و سطح آنها تنظیم شده‌اند. بسته به برند ساز، از نظر نحوه تنظیم نی‌ها با نیازهای خود تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت.
  4. توجه به جنس شانه هارمونیک: هارمونیک‌ها از نظر آسانی و مدت زمان ماندگاری متفاوت هستند. هارمونیک‌ها با شانه‌های پلاستیکی خیلی راحت پخش می‌شوند و صدایشان خوب است اما به هیچ وجه حرفه‌ای نیستند. از آنجایی که آن‌ها پلاستیکی هستند، به راحتی فرسوده نمی‌شوند و بنابراین می‌توانند مدت بیشتری کار کنند. هارمونیک‌های ساخته شده از مواد دیگر مانند چوب یا فلز اغلب بسیار بهتر از سازدهنی‌های پلاستیکی هستند سازدهنی‌های چوبی نیز قادر به پخش موسیقی درجه یک هستند، اما مهر و موم نیستند. در نتیجه، رطوبت به داخل ساز نفوذ می‌کند و باعث سایش در نی می‌شود. با این حال، امروزه در هارمونیکاهای دیاتونیک چنین چیزی دیده نمی شود، و به نی‌های چوبی اجازه می.دهد دوام بیشتری داشته باشند و از انبساط خودداری کنند.
  5. آیا به کمک هارمونیک نیاز داریم: به عنوان یک مبتدی در نوازندگی این ساز، انواع مختلفی از کمک هارمونیکا وجود دارد که می تواند برای یادگیری نحوه نواختن به شما کمک کند. سعی کنید فروشگاه‌های موسیقی محلی یا حتی کتاب‌فروشی‌ها را برای یافتن کتاب‌هایی درباره ساز خود بررسی کنید. جدای از خرید ساز، ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود را با ساز تقویت کنید و به شما کمک می‌کند تا آنچه را که باید در مورد ساز بدانید را به آسانی بیاموزید. کتاب‌های آموزشی، راهنماهای کلیدی و رونویسی در حال حاضر در بازار موجود است تا مبتدیان آن را امتحان کنند.
  6. اجرا با سازدهنی: اگر می‌خواهید با سازدهنی خود اجرا کنید یا فقط می خواهید برای خانواده و دوستان خود اجرا کنید، باید بدانید که انواع خاصی از میکروفون‌ها وجود دارند که کاملاً با ساز شما مطابقت دارند. به طور معمول، هارمونیکاهای خود را با دستان خود در میکروفون می‌نوازند تا اطمینان حاصل شود که صدا همچنان واضح است.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید سازدهنی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه سازدهنی خوش صدا، ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ سازدهنی کروماتیک هوهنر مدل TOOTS MELLOW TONE

سازدهنی کروماتیک هوهنر مدل TOOTS MELLOW TONE

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۵۵ سانتی‌متر
  • ضخامت قمیش
    ۱.۰۵ میلی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۸ عدد
  • جنس پوشش بیرونی
    stainless steel استیل ضد زنگ
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    چوب درخت گلابی
  • رنگ شانه
    قهوه‌ای
  • جنس لبی
    کروم
  • سیستم اسلاید
    مستقیم
  • ویژگی های ساز
    اسلاید
  • اقلام همراه
    هارد کاور
  • سایر مشخصات
    – چوب بهینه شده‌ گلابی برای مقاومت بالا و عدم پوسیدگی- اسلاید کوتاه با عملکرد بسیار بالا- قمیش برنجی پوشیده شده با نیکل- امضای Jean Toots به صورت منبت کاری شده روی ساز- ساخت آلمان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ سازدهنی دیاتونیک هوهنر مدل Rocket Amp

سازدهنی دیاتونیک هوهنر مدل Rocket Amp

مشخصات

  • نوع ساز
    دیاتونیک
  • طول
    ۱۰۲ سانتی‌متر
  • ضخامت قمیش
    ۰.۹ میلی‌میتر
  • تعداد قمیش
    ۲۰ عدد
  • جنس پوشش بیرونی
    stainless steel استیل ضد زنگ
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۰ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    پلاستیک ABS
  • رنگ شانه
    سبز
  • جنس لبی
    پلاستیک ABS

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ سازدهنی سیدل مدل ۱۸۴۵ CLASSIC LOW

سازدهنی سیدل مدل 1845 CLASSIC LOW

مشخصات

  • نوع ساز
    دیاتونیک
  • طول
    ۱۰x4x5 سانتی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۲۰
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۰ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    wood
  • جنس صفحه ارتعاش
    stainless steel

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ساز دهنی هوهنر مدل Super Chromonica 270 Deluxe

ساز دهنی هوهنر مدل Super Chromonica 270 Deluxe

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۵ سانتی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    چوب درخت گلابی
  • جنس صفحه ارتعاش
    BRASS
  • اقلام همراه
    هارد کیس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ساز دهنی سیدل مدل ۱۸۴۷ NOBLE

ساز دهنی سیدل مدل 1847 NOBLE

مشخصات

  • نوع ساز
    دیاتونیک
  • تعداد قمیش
    ۲۰
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۰ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    آلومینیم آندونیزه مشکی
  • جنس صفحه ارتعاش
    stainless steel

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ سازدهنی سیدل مدل Symphony Acrylic

سازدهنی سیدل مدل Symphony Acrylic

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • ضخامت قمیش
    ۱ میلی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۱۶
  • جنس پوشش بیرونی
    آلومینیوم Die-Cast
  • تعداد سوراخ ها
    ۶۴ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    آلومینیوم با روکشی از آکریلیک
  • رنگ شانه
    سبز شفاف
  • جنس لبی
    نقره
  • سیستم اسلاید
    استاندارد
  • ویژگی های ساز
    اسلاید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ سازدهنی دیاتونیک سوزوکی مدل HA-20-C

سازدهنی دیاتونیک سوزوکی مدل HA-20-C

مشخصات

  • نوع ساز
    دیاتونیک
  • طول
    ۱۰۰ سانتی‌متر
  • ضخامت قمیش
  • تعداد قمیش
    ۲۰
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل ضد زنگ
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۰ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    پلاستیک
  • جنس صفحه ارتعاش
    برنج

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ سازدهنی کروماتیک ایستاپ مدل opus

سازدهنی کروماتیک ایستاپ مدل opus

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۲۰ سانتی‌متر
  • ضخامت ساز دهنی
    ۳۵ میلی‌متر
  • ضخامت قمیش
    ۰.۱
  • پوشش قمیش
    فسفر برنز
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل ضدزنگ
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    پلاستیک فشرده ABS
  • رنگ شانه
    مشکی
  • جنس صفحه ارتعاش
    آلیاژ فلز برنج
  • جنس لبی
    آلیاژ استیل
  • سیستم اسلاید
    زیکزاک
  • ویژگی های ساز
    اسلاید
  • اقلام همراه
    هارد کیس (کیف ضد ضربه ) – دستمال تنظیف – کاتالوگ –

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ ست سه عددی سازدهنی دیاتونیک هوهنر مدل Big River Harp

ست سه عددی سازدهنی دیاتونیک هوهنر مدل Big River Harp

مشخصات

  • نوع ساز
    دیاتونیک
  • طول
    ۱۰۰ سانتی‌متر
  • ضخامت قمیش
    ۰.۹ میلی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۲۰
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل ضدزنگ
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۰ عدد
  • گام
    لا
  • جنس شانه
    پلاستیک ABS
  • رنگ شانه
    مشکی
  • جنس لبی
    پلاستیک ABS
  • سایر مشخصات
    – سیستم کوک Richter- حاوی سه عدد هارمونیکا در کوک‌های C, A, G- مناسب برای سبک‌های کانتری، فولک، ریتم اند بلوز (R&B)

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ سازدهنی سیدل مدل Concerto

سازدهنی سیدل مدل Concerto

مشخصات

  • نوع ساز
    اکتاو
  • طول
    ۱۲۳ سانتی‌متر
  • ضخامت ساز دهنی
    ۲۷ میلی‌متر
  • ضخامت قمیش
    ۰.۹ میلی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۰
  • تعداد سوراخ ها
    ۲۰ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    plastic
  • رنگ شانه
    قهوه‌ای
  • اقلام همراه
    – دستمال نظافت
  • سایر مشخصات
    – وزن: ۹۴ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ سازدهنی سیدل مدل Symphony Alu

سازدهنی سیدل مدل Symphony Alu

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • ضخامت قمیش
    ۱ میلی متر
  • تعداد قمیش
    ۶۴
  • جنس پوشش بیرونی
    آلومینیوم Die-Cast
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۶ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    آلومینیوم
  • رنگ شانه
    نقره‌ای
  • جنس لبی
    نقره
  • سیستم اسلاید
    استاندارد
  • ویژگی های ساز
    اسلاید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ سازدهنی سیدل مدل ۱۸۴۷Silver

سازدهنی سیدل مدل 1847Silver

مشخصات

  • نوع ساز
    دیاتونیک
  • طول
    ۱۰۲ سانتی‌متر
  • ضخامت ساز دهنی
    ۲۰ میلی‌متر
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۰ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    پلیمر پلاستیکی
  • رنگ شانه
    سفید
  • جنس صفحه ارتعاش
    نقره
  • جنس لبی
    ABS
  • اقلام همراه
    – دستمال میکروفایبر تمیزکننده‌ی ساز – دارای جعبه‌ی پلاستیکی با کیفیت برای قرار دادن ساز – با دستورالعمل استفاده درون جعبه‌ی پلاستیکی
  • سایر مشخصات
    – Tuning: ریشتر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ سازدهنی کروماتیک هوهنر مدل Larry Adler 48 C

سازدهنی کروماتیک هوهنر مدل Larry Adler 48 C

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۵۳ سانتی‌متر
  • ضخامت ساز دهنی
    ۲۳ میلی‌متر
  • ضخامت قمیش
    ۱.۰۵ میلی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۸ عدد
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل ضد‌زنگ
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    چوب گلابی
  • رنگ شانه
    قهوه‌ای
  • جنس لبی
    نیکل
  • سیستم اسلاید
    straight
  • ویژگی های ساز
    اسلاید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ سازدهنی کروماتیک ۱۲ سوراخ مدل SWAN1248 کدRF138

سازدهنی کروماتیک 12 سوراخ مدل SWAN1248 کدRF138

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • ضخامت ساز دهنی
    ۲ میلی‌متر
  • ضخامت قمیش
    ۱.۲
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    پلاستیک
  • جنس صفحه ارتعاش
    فلزی
  • ویژگی های ساز
    اسلاید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ سازدهنی سیدل مدل Blues Favorite

سازدهنی سیدل مدل Blues Favorite

مشخصات

  • نوع ساز
    دیاتونیک
  • طول
    ۱۰۲ سانتی‌متر
  • ضخامت ساز دهنی
    ۲۱ میلی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۲۰
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل ضد زنگ
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۰ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    آلومینیوم
  • رنگ شانه
    نقره‌ای
  • اقلام همراه
    – کیف چرمی – دفترچه راهنما
  • سایر مشخصات
    – وزن: ۹۹.۳ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ سازدهنی سیدل مدل Orchestra-S Solo

سازدهنی سیدل مدل Orchestra-S Solo

مشخصات

  • نوع ساز
    دیاتونیک
  • طول
    ۱۰۰ سانتی‌متر
  • ضخامت ساز دهنی
    ۲۰ میلی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۲۰
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل ضد زنگ
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۰ عدد
  • جنس شانه
    ABS
  • رنگ شانه
    قرمز
  • اقلام همراه
    – کیف چرمی – دفترچه راهنما
  • سایر مشخصات
    – وزن: ۷۳.۹ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ ساز دهنی ایستاپ مدل S1248-Silver

ساز دهنی ایستاپ مدل S1248-Silver

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۵۰ سانتی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • جنس پوشش بیرونی
    کروم
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    ABS
  • جنس صفحه ارتعاش
    Brass
  • ویژگی های ساز
    اسلاید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ سازدهنی کروماتیک هوهنر سری Chromonica مدل Discovery 48

سازدهنی کروماتیک هوهنر سری Chromonica مدل Discovery 48

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۴۳ سانتی‌متر
  • ضخامت قمیش
    ۱.۲ میلی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۸ عدد
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل صذ زنگ
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    پلاستیک
  • رنگ شانه
    مشکی
  • جنس لبی
    پلاستیک ABS
  • سیستم اسلاید
    straight
  • ویژگی های ساز
    اسلاید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ سازدهنی سوان کروماتیک مدل SWAN 1456

سازدهنی سوان کروماتیک مدل SWAN 1456

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۴ سانتی‌متر
  • ضخامت ساز دهنی
    ۱۰ میلی‌متر
  • ضخامت قمیش
    ۱.۲
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۴ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    استیل
  • رنگ شانه
    نقره ای
  • جنس صفحه ارتعاش
    استیل
  • جنس لبی
    استیل
  • ویژگی های ساز
    اسلاید
  • اقلام همراه
    .
  • سایر مشخصات
    .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ سازدهنی کروماتیک هوهنر مدل سوپر ۶۴

سازدهنی کروماتیک هوهنر مدل سوپر 64

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۲۰x13x3 سانتی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۶۴
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۶ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    ABS
  • جنس صفحه ارتعاش
    Brass

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ سازدهنی ایستاپ مدل T1248

سازدهنی ایستاپ مدل T1248

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۶ سانتی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    abs
  • جنس صفحه ارتعاش
    abs

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ سازدهنی سیدل مدل Club

سازدهنی سیدل مدل Club

مشخصات

  • نوع ساز
    اکتاو
  • طول
    ۱۵۰ سانتی‌متر
  • ضخامت ساز دهنی
    ۲۳ میلی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۰
  • تعداد سوراخ ها
    ۴۰ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    پلاستیک
  • رنگ شانه
    قهوه‌ای
  • اقلام همراه
    – دستمال نظافت
  • سایر مشخصات
    – وزن: ۱۳۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ سازدهنی کروماتیک ۱۶ سوراخ مدل SWAN1664 کدRF139

سازدهنی کروماتیک 16 سوراخ مدل SWAN1664 کدRF139

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • ضخامت ساز دهنی
    ۲ میلی‌متر
  • ضخامت قمیش
    ۱.۲
  • تعداد قمیش
    ۶۴
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۶ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    پلاستیک
  • جنس صفحه ارتعاش
    فلزی
  • ویژگی های ساز
    اسلاید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ ساز دهنی ایستاپ مدل B1248

ساز دهنی ایستاپ مدل B1248

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۵۰ سانتی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    ABS
  • جنس صفحه ارتعاش
    Brass

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ ساز دهنی کروماتیک ایستاپ مدل EAP-12 BLUE

ساز دهنی کروماتیک ایستاپ مدل EAP-12 BLUE

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۴۲ سانتی‌متر
  • ضخامت ساز دهنی
    ۳۰ میلی‌متر
  • ضخامت قمیش
    ۰/۹
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    ABS
  • رنگ شانه
    مشکی
  • جنس صفحه ارتعاش
    برنج
  • جنس لبی
    استیل
  • سیستم اسلاید
    cross (ضربدری)
  • ویژگی های ساز
    اسلاید
  • اقلام همراه
    – کاور چرمی جهت جلوگیری از ضربه و گرد و غبار- واشر و پیچ و فنر زاپاس- دستمال-کاتالوگ کاغذی سازدهنی ایستاپ
  • سایر مشخصات
    – Mouthpiece استیل و بهینه شده برای نوازندگی حرفه ای- ویژه نوازندگان حرفه ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ سازدهنی کروماتیک هوهنر مدل CX12

سازدهنی کروماتیک هوهنر مدل CX12

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • ضخامت قمیش
    ۱.۰۵
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    پلاستیک
  • جنس صفحه ارتعاش
    برنج
  • ویژگی های ساز
    اسلاید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ ساز دهنی ایستاپ مدل EAP performer – 12

ساز دهنی ایستاپ مدل EAP performer - 12

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۴ سانتی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    ABS
  • جنس صفحه ارتعاش
    BRASS
  • اقلام همراه
    کاور چرمی جهت جلوگیری از ضربه و گرد و غبار واشر و پیچ و فنر زاپاس دستمال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ ساز دهنی هوهنر مدل CX12 Jazz

ساز دهنی هوهنر مدل CX12 Jazz

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۶۸ سانتی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    ABS
  • جنس صفحه ارتعاش
    Brass
  • سیستم اسلاید
    zig zag
  • ویژگی های ساز
    اسلاید
  • اقلام همراه
    هارد کیسدستمال تنظیف

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ ساز دهنی ایستاپ مدل T12-48-Silvr

ساز دهنی ایستاپ مدل T12-48-Silvr

مشخصات

  • نوع ساز
    کروماتیک
  • طول
    ۱۵۰ سانتی‌متر
  • ضخامت ساز دهنی
    ۳۰ میلی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۴۸
  • جنس پوشش بیرونی
    Steel
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۲ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    ABS
  • رنگ شانه
    black
  • جنس صفحه ارتعاش
    brass
  • جنس لبی
    Steel
  • سیستم اسلاید
    cross
  • ویژگی های ساز
    اسلاید
  • اقلام همراه
    جعبه مقوائی بسته بندی هارد کیس دستمال تنظیف

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ سازدهنی سیدل مدل ۱۸۴۷Classic

سازدهنی سیدل مدل 1847Classic

مشخصات

  • نوع ساز
    دیاتونیک
  • طول
    ۱۰۲ سانتی‌متر
  • ضخامت ساز دهنی
    ۲۰ میلی‌متر
  • تعداد قمیش
    ۲۰
  • جنس پوشش بیرونی
    استیل
  • تعداد سوراخ ها
    ۱۰ عدد
  • گام
    دو
  • جنس شانه
    چوب درخت افرا
  • رنگ شانه
    قهوه‌ای
  • جنس صفحه ارتعاش
    نقره
  • اقلام همراه
    – دستمال میکروفایبر تمیزکننده‌ی ساز – دارای جعبه‌ی پلاستیکی با کیفیت برای قرار دادن ساز – با دستورالعمل استفاده درون جعبه
  • سایر مشخصات
    – Tuning: ریشتر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید سازدهنی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کیف دوربین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا