لوازم جانبی خودرو

بوق خودرو، راهنمای خرید انواع بوق خودرو معمولی، شیپوری و ۱۰۱۱ ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید بوق خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی خودرو‌های سبک و سنگین بوق خودرو می‌باشد. اگر شما سیستم هشدار دهنده صوتی نداشته باشید به احتمال خیلی زیاد تصادف خواهید کرد. بوق خودرو جلوی خیلی از تصادفات رانندگی را می‌گیرد. علت بیشتر حوادث رانندگی حواس پرتی راننده هنگام رانندگی است، در بیشتر موارد با بوق زدن می‌توانید به خودرویی که متوجه اوضاع نیست، اطلاع دهید و از وقوع تصادف جلوگیری کنید. بوق خودرو برای اعلام حضور هم استفاده می‌شود، هنگام رانندگی در شب راننده هنگام سبقت از خودرو دیگر به وسیله نور بالا نور پایین خودرو کناری را با خبر می‌کند، اما اعلام حضور در روز به وسیله این قطعه صورت می‌گیرد. تجربه ثابت کرده رانندگی که به موقع و درست از این وسیله استفاده کرده‌اند، حجم تصادفات کمتری نسبت به رانندگانی داشته‌اند که از این وسیله استفاده نکرده‌اند.

شما هنگام استفاده از بوق خودرو باید آلودگی صوتی تولید شده به وسیله این قطعه را هم در نظر بگیرید. بوق زدن جلوی بیمارستان ممنوع می‌باشد، زیرا آرامش بیماران بستری در بیمارستان را به هم می‌زند. البته بوق خودرو هم نمونه‌های مختلفی دارد، اگر از یک نمونه استاندارد استفاده کنید، هنگام بوق زدن مزاحمتی برای اطرافیان خود ایجاد نمی‌کنید، زیرا صدای تولید شده در یک رنج استاندارد قرار دارد. استفاده از یک بوق غیر استاندارد صدای ناهنجاری ایجاد می‌کنید و مطمئن باشید که اطرافیان به شما فحش و ناسزا خواهند داد. پس همیشه از یک بوق خودرو استاندارد استفاده کنید تا آرامش شما و اطرافیانتان به هم نخورد و خدایی نکرده به شما فحش ندهند.

بوق‌خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

بوق یک وسیله اعلان است که با ایجاد یک صدای اعلان به اطرافیان شما در برابر یک خطر هشدار می‌دهد. از نظر طراحی و ساخت این قطعه مدل‌های مختلفی دارند که طرز کار هر یک با دیگری تفاوت دارد. نمونه‌های معمولی بوق دارای یک سیم پیچ هستند که با ایجاد میدان مقناطیسی یک فلز را روی فلز دیگر به لرزش در می‌آورند و یک صدای هشدار ایجاد می‌کنند. نمونه‌های شیپوری هم تقریبا چنین مکانیسمی دارند، اما شیپور باعث تقویت صدا شده و صدای صاف‌تری ارائه می‌دهد. از این وسیله برای اعلام حضور و هشدار به اطرافیان بابت وقوع یک خطر استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید چراغ خودرو

انواع بوق‌خودرو موجود در بازار:

  1. بوق معمولی: این بوق بدنه فلزی دارد که در داخل آن یک بوبین یا سیم پیچ وجود دارد، زمانی که ولتاژ به بوق اعمال می‌شود، میدان مقناطیسی تولید شده به وسیله بوبین یک ورقه آهنی را به لرزش در می‌آورد که باعث ایجاد صدای بوق می‌شود. در مسیر برق بوبین یک پتانسیومتر وجود دارد که با کم و زیاد کردن آن با پیچ گوشتی صدای بوق کم و زیاد می‌شود.
  2. بوق شیپوری: تقریبا می‌توان گفت بوق‌های معمولی تقریبا از رده خارج شده‌اند و جای خود را به بوق‌های شیپوری داده‌اند. جنس این مدل بوق از پلاستیک مقاوم است، اما درون آن همان سیستم بوق معمولی به کار رفته با این تفاوت که شیپور صدای صاف‌تر و بهتری را ارائه‌ می‌دهد. این مدل بوق هم دارای یک پتانسیومتر می‌باشد که شما می‌توانید با چرخاندن آن به وسیله پیچ گوشتی شدت صدای بوق را کم یا زیاد کنید.
  3. بوق ۱۰۱۱: تقریبا در دسته همان بوق‌های معمولی قرار می‌گیرند، زیرا از نظر ظاهری دقیقا شکل همان بوق‌های معمولی هستند. تفاوت اصلی این مدل با نمونه‌های قبلی در صدای تولید شده می‌باشد. برخی افراد به دلایل شخصی علاقه زیادی به خرید این بوق‌ها دارند، زیرا صدای خیلی بلند و ناهنجاری تولید می‌کنند، شاید احساس می‌کنند هر چه صدای بوق بلندتر باشد راننده مقابل واکنش سریع‌تری از خود نشان می‌دهد. در کل این مدل بوق به علت داشتن صدای ناهنجار به شما توصیه نمی‌شود.
  4. بوق بادی: این مدل بوق بیشتر برای خودروهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا به جای استفاده از برق به وسیله باد کار می‌کنند. پس برای این منظور باید یک شیلنگ از پمپ باد به آن‌ها وصل کرد. البته نمونه‌هایی هم وجود دارند که با برق کار می‌کنند. برخلاف مدل‌های قبلی خبری از بوبین نیست و اساس کار آن‌ها هم ایجاد لرزش با میدان مقناطیسی نیست، بلکه دارای یک پره توربین مانند هستند که با چرخش پره‌ها باد تولید شده وارد شیپور مخصوص شده و صدای بوق ایجاد می‌شود.
  5. بوق الکترونیکی: این مدل اساس کار متفاوتی دارد و با تمام نمونه‌های قبلی تفاوت دارد. دیگر خبری از یک صدا نیست بلکه صداهای ملودی مختلف به انتخاب کار بر قابل تنظیم است. دارای یک برد الکترونیکی و بلندگو می‌باشند که قادر به تولید ملودی‌های خاص و زیبا می‌باشد با چرخش یک پتانسیومتر شما می‌توانید صدای زنگ خود را تغییر داده و آن را به یک آژیر پلیس یا صدای حیوانات مختلف مثل سگ و خروس و… تبدیل کنید. برخی مدل‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ صدای بوق مختلف را تولید می‌کنند.

مزایای استفاده از بوق خودرو:

  • اعلام حضور به راننده کناری هنگام سبقت در صورتی که احساس می‌کنید، متوجه حضور شما نشده است.
  • به یک عابر پیاده که در کنار خیابان قرار دارد و احساس می‌کنید قصد عبور از خیابان را دارد، هشدار می‌دهید که سرعت شما زیاد بوده و نمی‌توانید توقف کنید.
  • در خیلی از موارد برای شما پیش می‌آید که راننده‌ای برای عبور شما توقف می‌کند و به اصطلاح به شما راه می‌دهد، شما برای تشکر به او بوق می‌زنید.
  • شما با شخص خاصی کنار خیابان کار دارید که صدای شما را نمی‌شنود، شما می‌توانید با بوق زدن توجه شخص را به طرف خود جلب کنید.

بهترین مارک بوق خودرو موجود در بازار:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک بوق به شما معرفی کنیم، شاید در حق خیلی از برندهای باکیفیت موجود در بازار مقداری کم لطفی کرده باشیم. اگر شخصی چنین کاری را انجام دهد شک نکنید که این شخص تبلیغ یک برند خاص را انجام می‌دهد. از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین مدل‌های بوق موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

  • بوق‌خودرو بوش
  • بوق‌خودرو بی اس کو
  • بوق‌خودرو گلد
  • بوق‌خودرو کویین
  • بوق‌خودرو الپا
  • بوق‌خودرو استیکو
  • بوق‌خودرو هادلی
  • بوق‌خودرو ولوو
  • بوق‌خودرو سیگر
  • بوق‌خودرو ام کی اس
  • بوق‌خودرو لیزر

حتما بخوانید: راهنمای خرید کارواش خودرو

نکات مهم هنگام خرید بوق خودرو:

  1. قیمت بوق: شاید مهم‌ترین نکته در مورد خرید این وسیله قیمت آن باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد. بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید آن محصول را مشخص کنید. زیرا با مشخص شدن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برایتان آسان‌تر می‌شود.
  2. نوع محصول: همان طور که می‌دانید این قطعه هم مانند سایر قطعات خودرو انواع مختلفی دارد، شما باید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. اگر به دنبال یک نمونه استاندارد هستید که صدای آن اطرافیان شما را اذیت نکند، بهتر است به سراغ نمونه شرکتی خودرو مورد نظر خود بروید. برخی افراد هم دوست دارند که صدای بوق آن‌ها متفاوت باشد، برای این افراد نمونه الکترونیکی گزینه مناسبی است. اگر صدای بوق خیلی بلند می‌خواهید نمونه ۱۰۱۱ و بادی بهترین نمونه هستند.
  3. ولتاژ بوق: معمولا در خودروهای سواری سبک ولتاژ برق خودرو ۱۲ ولت می‌باشد. پس شما برای این خودرو نمی‌توانید از بوق ۲۴ ولتی استفاده کنید. زیرا ولتاژ ۱۲ ولت قادر به تحریک کردن رله داخلی آن‌ها نیست. اگر ماشین سنگین دارید باید توجه داشته باشید که شما فقط مجاز به استفاده از بوق‌های ۲۴ ولتی هستید، در غیر این صورت به محض وصل کردن ولتاژ ۲۴ به بوق ۱۲ ولتی بوبین درون بوق خواهد سوخت زیرا برق کامیون ۲۴ ولت است.
  4. حجم صدای تولیدی: صدای بوق خودروها شدت‌های مختلفی دارند که هنگام خرید می‌توانید با توجه به نیاز خود آن را مشخص کنید. واحد صوت دسیبل می‌باشد و گوش انسان تنها قادر به دریافت یک فرکانس خاص خواهد بود. کمتر از این میزان را انسان نخواهد شنید و مقدار بیشتر از این هم به شنوایی انسان آسیب جدی وارد می‌کند. همیشه مدل‌هایی را انتخاب کنید که فرکانس صدای تولید شده آن‌ها دقیقا به اندازه شنوایی انسان باشد.
  5. تناسب با مدل خودرو: همان طور که می‌دانید شرکت‌های سازنده خودرو روی محصولات خود نمونه‌های مختلفی از بوق را وصل می‌کنند. به عنوان مثال بوق محصولات شرکت سایپا با ایران‌خودرو و پارس خودرو متفاوت هستند. جالب‌تر اینکه بوق محصولات یک شرکت هم یکسان نبوده و هر مدل بوق مخصوص خود را دارد. شما باید بوق پراید را روی پراید و بوق تیبا را تنها روی تیبا وصل کنید. البته با تغییر در سیم کشی می‌توان بوق مدل‌های مختلف را روی یکدیگر وصل کرد.
  6. برند محصول: اگر به دنبال یک محصول هستید که تا مدت‌ها برای شما کار کند بهتر است به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بروید. این محصولات از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک جنس باکیفیت و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می دهید.

روش نگهداری از بوق خودرو:

  • هرگز از روی عصبانیت بوق‌خودرو خود را به روی کسی یکسره نکنید، این کار باعث داغ شدن بوبین داخل بوق شده و به مرور به کلی خراب می‌شود.
  • همیشه بوق را در قسمت مناسب نصب کنید، یعنی جایی که شرکت آن را از قبل نصب کرده است. قرار دادن بوق در قسمت دیگر ممکن است حین تصادف کاملا از بین برود.
  • هیچ وقت پتانسیومتر تنظیم صدای بوق را دست کاری نکنید حتی از روی کنجکاوی و بگذارید روی حالت پیش فرض خود باشد. زیرا زیبایی صدای خود را از دست می‌دهد.
  • شما مجاز به استفاده از چند بوق روی یک خودرو نیستید، زیرا به سیم کشی خودرو شما آسیب وارد می‌شود. اگر صدای بیشتر می‌خواهید بوق با صدای قوی‌تر مثل ۱۰۱۱ را خریداری کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید بوق خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه بوق خودرو ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ بوق خودرو مدل سوتی pl

بوق خودرو مدل سوتی pl

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ بوق خودرو مدل MKS_musical_12v بسته ۳ عددی

بوق خودرو مدل MKS_musical_12v بسته 3 عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • اقلام همراه
    ۳ عدد لوله ( بزرگ، متوسط و کوچک)شلنگپمپ بادرله و کلید switchپیچ و مهرهنقشه ی راهنما برای نصب

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ بوق خودرو مدل SAZ بسته دو عددی

بوق خودرو مدل SAZ بسته دو عددی

مشخصات

  • سایر توضیحات
    بوق حلزونی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ بوق خودرو مدل شیپوری نوع سه لول قرمز بسته سه عددی

بوق خودرو مدل شیپوری نوع سه لول قرمز بسته سه عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۰۸

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ بوق خودرو کد ۳۱ مجموعه ۲ عددی

بوق خودرو کد 31 مجموعه 2 عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    صفحه و نعلبکی ا جنس فنرصفحه طرح آلمانپلاتین روتس اصلیفیدز رادیانت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ بوق خودرو آلپکس مدل دو لول

بوق خودرو آلپکس مدل دو لول

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • روش استفاده
    برای نصب حتما از کارشناس مربوطه مشورت گرفته شود
  • اقلام همراه
    پمپ برقی هواشیلنگ هوارلهپیچ و مهرهواشر پلاستیکی
  • سایر توضیحات
    ساخت ایتالیا۱۲ ولترنگ کرومطول شیپور بزرگ ۳۷ سانتی مترطول شیپور کوچک ۳۱ سانتی مترعرض ۱۷ سانتی متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ پلاتین بوق خودرو روتز مدل ۱۰۱۱

پلاتین بوق خودرو روتز مدل 1011

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    پلاتین بوق ۱۰۱۱ روتس اصلیساخت کمپانی روتس هندوزن ۳۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ بوق خودرو اوسان مدل یدک لوکس

بوق خودرو اوسان مدل یدک لوکس

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    خودروهای ایران خودرو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ بوق خودرو مدل گاوی مدل mks

بوق خودرو مدل گاوی مدل mks

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • سایر توضیحات
    بوق گاوی یا خرناسی از سری بوقهای کلاسیک است که صدای خاصی دارد.این محصول پر طرفدار ۱۲ ولت بوده بدون نیاز به قطعات اضافی برای نصب می باشد. با صدایی عالی و زیبا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ بوق خودرو مدل pakestani

بوق خودرو مدل pakestani

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۷

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ بوق خودرو سی بی کو مدل jn مناسب برای پژو پارس بسته دو عددی

بوق خودرو سی بی کو مدل jn مناسب برای پژو پارس بسته دو عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ بوق خودرو چکاد کد ۸۸۰۷۵۷ مناسب برای ۲۰۶

بوق خودرو چکاد کد 880757 مناسب برای 206

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ بوق خودرو فیام مدل S12000 بسته ۲ عددی

بوق خودرو فیام مدل S12000 بسته 2 عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    بوق خودرو فیام مدل S12000 بسته ۲عددی،۱۲ ولت، مناسب برای تمام اتومبیل ها

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ بوق خودرو مدل شیپوری سه لول استیل بسته سه عددی

بوق خودرو مدل شیپوری سه لول استیل بسته سه عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۷

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ بوق خودرو هلا مدل دیسکی بسته دو عددی

بوق خودرو هلا مدل دیسکی بسته دو عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    دارای صدای بنزیقدرت صدای بالااخذ استاندارد شرکت Boschبرد صدای بالاطول عمر بالادارای فرکانس High و Lowتحت گواهی ISO/TS16949وضوح و شفافیت صدا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ بوق خودرو مدل T2_12 مجموعه دو عددی

بوق خودرو مدل T2_12 مجموعه دو عددی

مشخصات

  • سایر توضیحات
    بوق خودرو مدل T2_12دو نوع حالت صدا:ساده و موزیکال(ایرانپیمایی)شامل پمپ باد،شلنگ،پیچ و مهره و همراه با نقشه راهنمای نصب

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ بوق خودرو مدل MKS

بوق خودرو مدل MKS

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ بوق خودرو مدل PL7_30w

بوق خودرو مدل PL7_30w

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    بوق خودرو مدل PL7_30w30 وات۷ نوع حالت صدا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ بوق خودرو بوش مدل da8801 بسته دو عددی

بوق خودرو بوش مدل da8801 بسته دو عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    دارای دو بوقدارای ولتاژ ۱۲ ولت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ بوق خودرو آکی مدل A1360 مناسب برای پژو ۴۰۵ بسته ۲ عددی

بوق خودرو آکی مدل A1360 مناسب برای پژو 405 بسته 2 عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    دو مدل با صدای زیر و بم و بست نگهدارنده.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ بوق خودرو مدل p7_30w

بوق خودرو مدل p7_30w

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    بوق خودرو مدل p7_30w12 ولت۳۰ وات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ بوق خودرو مدل F7_30

بوق خودرو مدل F7_30

مشخصات

  • سایر توضیحات
    بوق خودرو مدل F7_30w12 ولت۳۰ وات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ بوق خودرو اس ام اس کد ۱۸۴۷۰۰۲ PLUS مناسب برای پراید

بوق خودرو اس ام اس  کد 1847002 PLUS مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • سایر توضیحات
    – بوق فوق دارای پایه جهت نصب- ۱۲ولت-تون بالا ۴۲۰ هرتز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ بوق خودرو مدل شیپوری  کد MKS

بوق خودرو مدل شیپوری  کد MKS

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • سایر توضیحات
    این نمونه بوق بدون نیاز به مخزن باد بوده و روی سواری و کامیون قابل نصب می‌باشد. ۱۲ولتدارای ریتم صدای دری وری زیبا و دوست داشتنیحجم صدای فوق العاده برای استفاده در جاده و همایش های خودرویی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ بوق خودرو مدل حلزونی کد ۰۲

بوق خودرو مدل حلزونی کد 02

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۰۸
  • سایر توضیحات
    مناسب برای تمامی خودرو ها

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ بوق خودرو کد ۲۱۶۸ بسته ۲ عددی

بوق خودرو کد 2168 بسته 2 عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    دارای ولتاژ ۱۲ ولتدارای دو بوقدو فیش

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ بوق خودرو مدل TR

بوق خودرو مدل TR

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پیکان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ بوق خودرو مدل زنگ مدرسه ۱۲ ولت

بوق خودرو مدل زنگ مدرسه 12 ولت

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ بوق خودرو مدل ۱۰۱۱ بسته ۲ عددی

بوق خودرو مدل 1011 بسته ۲ عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    ۱۲ ولت میباشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ بوق خودرو سی بی کو مدل A58746 مناسب برای پژو ۴۰۵ بسته ۲ عددی

بوق خودرو سی بی کو مدل A58746 مناسب برای پژو 405 بسته 2 عددی

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • اقلام همراه
    دارای ۲ عدد سوکت با سیمدارای رله بوق برای تقویت بیشتر صدا
  • سایر توضیحات
    صدای زیر و بم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید بوق خودرو در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید قفل کاپوت خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا