سرگرمی و آموزشی

استریل کننده شیشه شیر، راهنمای خرید انواع استریل و گرم کننده شیشه شیر ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید استریل کننده شیشه شیر باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

امروز در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دستگاه استریل کننده شیشه شیر آشنا کنیم. بدن نوزاد بیشتر از هر انسانی حساس بوده و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی خیلی سریع بیمار می‌شوند. بنابراین قبل از اینکه به نوزاد خود شیر خشک بدهیم باید به خوبی شیشه شیر آن را استریل کنیم. شیر مادر یکی از بزرگترین نعمت‌هایی است که خداوند به خانواده نوزاد هدیه کرده تا پدر و مادر از هزینه خرید شیر خشک معاف شوند. اما گاهی شیر طبیعی مادر به اندازه‌ای نیست که نوزاد را سیر کند، بنابراین مجبور به استفاده از شیر خشک می‌شوند. شیر خشک با شیشه شیر به نوزاد داده می‌شود که هر سری برای بهداشتی کردن شیشه شیر باید آن را استریل کرد. بهترین وسیله برای این کار استریل کننده شیشه شیر می‌باشد.

شیشه شیر وسیله‌ای است که به صورت مستقیم با دهان کودک شما ارتباط دارد، بنابراین قبل از استفاده از شیشه شیر باید آن را به خوبی استریل کنید تا نوزاد شما دچار بیماری‌ خاصی نشود. برای این منظور شما می‌توانید آن را درون یک ظرف با آب جوش چند دقیقه بجوشانید. اما برای راحتی کار و اطمینان از استریل شدن شیشه شیر شما نیاز به استریل کننده شیشه شیر دارید. خوشبختانه این وسیله طوری طراحی شده که شما می‌توانید چند شیشه شیر مختلف را درون آن قرار داده و با هم استریل کنید. تا هر مرحله که شیشه شیر قبلی خالی می‌شود یک شیشه شیر استریل در اختیار شما باشد تا نوزاد شما بدون شیر نماند. اینجاست که به اهمیت دستگاه استریل کننده شیشه شیر پی‌می‌برید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید استریل کننده شیشه شیر را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. مادر این مطلب شما را با انواع استریل کننده شیشه شیر آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دستگاه استریل کننده شیشه شیر باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

دستگاه استریل و گرم کننده شیشه‌شیر نوزاد چیست؟

دستگاهی که با استفاده از بخار آب عملیات استریل و گرم کردن شیشه شیر نوزاد را انجام می‌دهد. در واقع می‌توان گفت یک دستگاه الکترونیکی که شما باید مخزن داخلی آن را با آب مقطر پر کنید. سپس المنت‌های الکتریکی داخل آن آب را به جوش آورده و بخار می‌کنند. بخار در واقع باعث استریل شدن شیشه شیر و حتی گرم شدن شیر داخل شیشه می‌شود. برای اینکه شما اطمینان حاصل کنید که باکتری‌ها و ویروس‌های شیشه شیر ۹۹.۹ در صد از بین رفته‌اند. نیاز است به مدت ۲۴ ساعت آن‌ها را درون دستگاه قرار دهید. از این وسیله علاوه بر ضد عفونی و داغ کردن شیشه شیر می‌توان برای ضد عفونی کردن سایر وسایلی که درون آن جا می‌شود مثل پستانک استفاده کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید شیشه شیر نوزاد

انواع دستگاه استریل کننده شیشه شیر:

  1. دستگاه استریل ماکروویوی شیشه شیر: در واقع ساده‌ترین نمونه این وسیله می‌باشد، زیرا خود این دستگاه منبع تولید گرما مثل المنت الکتریکی ندارد و برای تولید گرما باید آن را درون یک مایکروویو قرار دهید. در واقع یک ظرف مخصوص درب دار بوده که دارای یک یک محفظه آب است. شما قبل از استفاده باید مخزن آن را با آب مقطر پر کرده سپس شیشه شیر و انواع بطری را به صورت برعکس قرار داده، درب آن را بسته و درون مایکروویو قرار دهید. با تنظیم مایکروویو روی دمای دلخواه دستگاه شروع به استریل کردن می‌کند.
  2. دستگاه استریل شیشه با بخار آب: یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای ضد عفونی کردن ظروف نوزاد استفاده از بخار آب است. خوشبختانه این دستگاه به صورت مستقل و بدون نیاز به مایکروویو قادر است، بخار لازم جهت استریل کردن انواع شیشه شیر و وسایل مربوط به نوزاد را فراهم کند. برای این کار باید مخزن دستگاه را به وسیله آب مقطر پر کرده و شیشه شیر و وسایل نوزاد را درون آن قرار دهید. با فشار دادن یک دکمه فقط ۶ دقیقه زمان لازم است تا دستگاه به طور خودکار خاموش شده و وسایل به خوبی استریل شوند. اگر درب این دستگاه باز نشود تا ۲۴ وسایل درون آن استریل می‌مانند.
  3. دستگاه استریل شیشه‌شیر دو کاره: بعد از بر طرف شدن نگرانی والدین در مورد استریل کردن شیشه شیر یکی از نگرانی‌های والدین گرم کردن شیر و مواد غذایی نوزاد می‌باشد. این دستگاه علاوه بر قابلیت ضد عفونی کردن ظروف کودک به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شیر مادر یا شیر خشک را گرم کرده و در اختیار نوزاد قرار دهید. برای این کار شما باید درب دستگاه را باز کرده و مواد غذایی مورد نظر خود را درون شیشه ریخته و درن آن قرار دهید. شما با تنظیم کردن دستگاه روی دما و زمان دلخواه می‌توانید این کار را انجام دهید. بعد از پایان کار دستگاه خودکار خاموش شده و با آلارم شما را متوجه پایان کار می‌کند.
  4. دستگاه استریل شیشه‌شیر با آب سرد: بر خلاف نمونه‌های قبلی درون مخزن این وسیله آب مقطر ریخته نمی‌شود، بلکه باید ترکیبی از محلول استریل کننده ظروف و آب سرد بریزید. بعد شما می‌توانید شیشه شیر و دیگر وسایلی را که قصد استریل کردن آن‌ها را دارید درون آن قرار دهید. زمانی عملیات استریل کردن به پایان می‌رسد که هیچ حبابی درون محلول باقی نماند. همان طور که می‌دانید باکتری‌ها می‌توانند درون یک حباب مخفی شده و از بین نروند. بعد از پایان کار شما باید ظرف را یک بار با آب جوش شستشو داده و بعد استفاده کنید.
  5. دستگاه استریل شیشه‌شیر نور ماوراء بنفش: این دستگاه با نور ماوراء بنفش از تقسیم سلولی باکتری‌ها و ویروس‌ها جلوگیری کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. این وسیله در اصل در مراکز درمانی مانند دندان پزشکی‌ها برای ضد عفونی کردن وسایل استفاده می‌شود. این وسیله به علت عدم نیاز به آب برای تولید بخار کارایی راحت‌تری دارد و به عنوان بهترین دستگاه استریل شیشه شیر نوزاد از آن استفاده می‌شود. البته به علت قیمت خیلی بالایی که دارند کمتر کسی آن‌ها را خریداری کرده و در منزل نگهداری می‌کند.

مزایای استفاده از استریل و گرم کننده شیشه شیر:

  • از نظر بهداشتی خیالتان بابت استریل شدن وسایل نوزاد به صورت کامل برطرف می‌شود. زیرا مطمئن‌ترین وسیله برای استریل کردن بخار آب می‌باشد.
  • همان طور که می‌دانید با استفاده از ظرف آب جوش هم می‌توانید وسایل خود را استریل کنید اما سرعت این دستگاه چند برابر بیشتر است.
  • شما با استفاده از این وسیله می‌توانید علاوه بر استریل کردن شیشه شیر و وسایل نوزاد، انواع مواد غذایی مانند شیر مادر و شیر خشک را گرم کنید.
  • اکثر مدل‌های این دستگاه قادر به استریل کردن و از بین بردن باکتری‌ها به میزان ۹۹.۹ در صد هستند. یعنی می‌تواند خیالتان تا حدودی از بیمار شدن نوزاد راحت شود.

بهترین مارک دستگاه استریل کننده شیشه‌شیر:

در واقع هیچ کس نمی‌تواند به طور قطع یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک این محصول به شما معرفی کند. زیرا برندهای باکیفیت زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و معرفی یک برند خاص بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای استریل کننده شیشه شیر را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دستگاه استریل شیشه‌شیر پیوور
  • دستگاه استریل شیشه‌شیر اونت
  • دستگاه استریل شیشه‌شیر دکتر براونز
  • دستگاه استریل شیشه‌شیر چیکو
  • دستگاه استریل شیشه‌شیر نوویتا
  • دستگاه استریل شیشه‌شیر تفال
  • دستگاه استریل شیشه‌شیر کیکابو
  • دستگاه استریل شیشه‌شیر بیبی لوو
  • دستگاه استریل شیشه‌شیر آپرامو

دستگاه استریل و گرم‌کن شیشه‌شیر از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های زیادی برای خریداری این محصول وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. زیرا هیچ قانون و قاعده خاصی در این مورد وجود ندارد. اما دو روش که بیشتر از روش‌های دیگر کاربرد دارند را در ادامه به صورت کامل به شما معرفی می‌کنیم.

  1. خرید حضوری: یکی از قدیمی‌ترین روش‌های خرید در جهان می‌باشد که در بیشتر کشورها از جمله ایران همچنان از آن استفاده می‌شود. در این روش حتما باید از محل کار و زندگی خود خارج شوید و به یک فروشگاه لوازم کودک مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. لازم به ذکر است در انتخاب خود باید نهایت دقت را داشته باشید، زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی: یکی از جدیدترین روش‌های خرید به خصوص در کشور ایران می‌باشد. در این روش شما نیاز به خروج از محل کار و زندگی خود ندارید. شما می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر محصول مورد نظر خود را از میان انبوهی از مدل‌ها انتخاب و خریداری کنید. لازم به ذکر است در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید، در صورت عدم رضایت از محصول مورد نظر می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید جغچغه نوزاد

نکات مهم هنگام خرید دستگاه استریل کننده شیشه شیر نوزاد:

  1. قیمت محصول: شاید یکی از اولین و مهم‌ترین نکاتی که در مورد خرید استریل شیشه‌شیر باید به آن توجه داشته باشید، قیمت محصول می‌باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، بهتر است میزان بودجه را مشخص کنید. با مشخص شدن میزان بودجه مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و خرید برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع محصول: این وسیله هم مانند سایر وسایل مربوط به نوزاد انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به نوع استفاده و نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. اگر مایل به هزینه کردن نیستید، می‌توانید نمونه مایکروویو را انتخاب کنید اما برای استفاده به دستگاه مایکروویو نیاز دارید. اما اگر مقداری بیشتر بپردازید می‌توانید بدون نیاز به مایکروویو از آن استفاده کنید. در مجموع برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید مدل دو کاره را خریداری کنید تا در کنار استریل گرم‌کن شیر هم داشته باشید.
  3. توان دستگاه: هر وسیله خانگی برقی دارای یک توان می‌باشد، توان وسایل برقی بر حسب وات سنجیده می‌شود. هر چه توان دستگاهی بالاتری داشته باشد قدرت بیشتری دارد، البته همیشه باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هر چه توان مصرفی یا همان وات دستگاه شما بیشتر باشد برق بیشتری هم مصرف می‌کند. اگر به دنبال یک وسیله کم مصرف هستید که آخر ماه با دیدن قبض مصرفی شوکه نشوید مدل‌هایی را انتخاب کنید که توان مصرفی کمتری دارند. البته نباید از آن‌ها انتظار قدرت خیلی زیادی داشته باشید.
  4. استفاده آسان: یکی از نکاتی که در مورد خرید این وسیله باید به آن توجه داشته باشید، استفاده راحت از وسیله است. ممکن است شما شب از خواب بیدار شده و بخواهید به نوزاد خود شیر بدهید، تنظیم کردن یک دستگاه با تنظیمات پیشرفته خواب شما را به هم می‌زند. اما اگر دستگاه شما تنها با فشار دادن یک دکمه شروع به کار کند، شاید برای شما خیلی بهتر باشد و کمتر در ادامه دادن خواب مشکل پیدا کنید به همین علت همیشه به آسان بودن استفاده از دستگاه دقت کنید.
  5. چند کاره بودن: یکی از ویژگی‌های جالبی که این دستگاه می‌تواند داشته باشد قابلیت چند کاره بودن آن است. شما در واقع با خرید یک وسیله چند وسیله را با هم خریداری کنید. مثلا اگر شما فقط یک دستگاه استریل شیشه را خریداری نمائید، مجبور به خرید گرم‌کن شیر و دستگاه خشک کننده شیشه شیر هم خواهید بود، اما با خرید یک نمونه چند کاره می‌توانید هر سه دستگاه را در یک دستگاه در کنار هم داشته باشید.
  6. برند محصول: همیشه به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بروید. این محصولات از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که باکیفیت هستند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک محصول خاص و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

روش نگهداری از دستگاه استریل شیشه‌شیر:

  • دو شاخه دستگاه را به یک پریز برق مطمئن وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که دو شاخه تا انتها درون پریز برق فرو رفته وارد نشدن کامل دوشاخه در پریز نوسان ایجاد کرده و باعث خرابی دستگاه می‌شود.
  • همیشه بعد از اتمام کار با دستگاه دو شاخه را از برق خارج کنید. زیرا در صورتی که فراموش کنید دستگاه را خاموش کنید به آن آسیب جدی وارد می‌شود.
  • قبل از روشن کردن دستگاه از پر بودن مخزن آب آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که دستگاه را بدون آب روشن نمائید. به المنت آن آسیب خواهد دید.
  • دستگاه را در جایی قرار دهید که امکان سقوط کردن آن کمتر باشد. به علت تولید بخار آب که سوختگی ایجاد می‌کند دستگاه را به دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دستگاه استریل شیشه شیر مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه استریل کننده شیشه شیر ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید‌.


۱ استریل کننده شیشه شیر مانا مدل ۲۰۲۳ حجم ۷۵۰ میلی لیتر به همراه شامپو کودک

استریل کننده شیشه شیر مانا مدل 2023 حجم 750 میلی لیتر به همراه شامپو کودک

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۱x12x22 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱.۵ کیلوگرم
  • جنس
    سایر
  • تعداد جایگاه
    یک
  • ولتاژ
    – ولت
  • سایر توضیحات
    • دارای ph خنثی و سازگار با پوست• قدرت پاک کنندگی بالا• از بین برنده جرم و چربی شیر• ضد میکروب، باکتری و قارچ• فرمولاسیون نرم و ملایم• با قابلیت شستشو و استریل کردن میوه و سبزیجات• مناسب لوازم و اشیایی که کودک آنها را به دهان میبرد• فاقد پارابن ، بو و رنگ• هیچ طعم و بوی مصنوعی باقی نمی گذارد• فرمول شستشوی آسان بدون باقی گذاشتن جرم• بدون ایجاد حساسیت و آلرژی برای نوزاد و کودکشامپو سر و بدن نوزاد و کودک مانا مناسب برای مو و پوست لطیف کودک – فاقد پارابن و سدیم لورت سولفات – مناسب برای مصرف روزانه – مناسب برای کودکان و بزرگسالان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ استریل کننده شیشه شیر مدل ساوینکس

استریل کننده شیشه شیر مدل ساوینکس

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷x26x26 سانتی‌متر
  • وزن
    ۰.۵۰۰ کیلوگرم
  • جنس
    پلاستیک
  • تعداد جایگاه
    پنج
  • ولتاژ
    ۱۵۰۰ ولت
  • سایر توضیحات
    بعد از اینکه بطری های خود را به طور کامل با برس بطری تمیز کردید، مهم است که آنها را استریل کنید. اینجوری همه باکتری ها رو از بین میبرید!این استریل کننده مایکروویو از Suavinex بسیار سریع است. برای مایکروویو ۱۱۰۰-۱۵۰۰ وات در ۴ دقیقه آماده هستید، برای مایکروویو ۸۵۰-۱۱۰۰ وات ۵ دقیقه طول می کشد.قبل از استفاده، ۲۰۰ میلی لیتر آب اضافه کنید. دستگاه ضدعفونی کننده تا ۵ بطری در اندازه های مختلف، سرپستانک ها و لوازم جانبی آنها و برخی پستانک ها را می پوشاند. دستگاه ضدعفونی کننده به گونه ای طراحی شده است که بخار آب در همه جا به گردش در می آید. یک تکیه گاه یکپارچه تضمین می کند که بطری ها در داخل و خارج کاملاً استریل هستند.مانند تمام محصولات Suavinex، ضدعفونی کننده بدون BPA است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ست ۷ تکه ظرف استریل کننده شیشه شیر چیکو مدل C65212.0

ست 7 تکه ظرف استریل کننده شیشه شیر چیکو مدل C65212.0

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۳x21x21 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۳۰۰ کیلوگرم
  • جنس
    پلاستیک
  • تعداد جایگاه
    شش
  • رده سنی
    تا ۲ سال
  • مدت زمان لازم برای استریلیزاسیون
    ۳۰
  • ولتاژ
    ۲۰۰ ولت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید استریل کننده شیشه شیر در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلسکوپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا