اکسسوریزیورآلات زنانه

ست حلقه طلا، راهنمای خرید جدیدترین و زیباترین مدل‌های حلقه ازدواج

نکات مهمی که هنگام خرید ست حلقه طلا باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از رسم و رسوم زیبای ایرانی‌ها که در بیشتر کشورهای جهان هم وجود دارد، خرید ست حلقه طلا است. معمولا زوج‌های جوان هنگامی که با یکدیگر ازدواج می‌کنند، حلقه به دست کرده تا دیگران متوجه متاهل بودن آن شخص شوند. همچنین ست حلقه طلا نشان از پایبند بودن بر عشق و علاقه بین طرفین است به همین دلیل زمانی که دو نفر قصد جدا شدن از یکدیگر را دارند، ست حلقه طلا خود را به یکدیگر پس می‌دهند. در فرهنگ بیشتر کشورها پس دادن حلقه به همدیگر نشان از پایان رابطه می‌باشد. البته اگر انتخاب درست و عاقلانه‌ای گرفته باشید، ست حلقه طلا خود را برای همیشه خواهید داشت و در کنار یکدیگر خوشبخت می‌شوید.

امروزه هم دو نفر که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند بنا به رسم دیرینه اجداد و نیاکان خود برای خرید ست حلقه طلا به بازار می‌روند. فرقی نمی‌کند که شما وضع مالی خوبی داشته باشید یا از توان مالی بالایی برخوردار نباشید، بلکه بنا به این رسم دیرینه باید برای یکدیگر ست حلقه ازدواج خریداری کنید. البته اگر می‌خواهید زیاد خود را در گیر زرق و برق دنیا نکنید، می‌توانید ست حلقه طلا سبک وزن را انتخاب و خریداری کنید. زیرا هر چه وزن حلقه ازدواج شما کمتر باشد قیمت آن هم کمتر می‌شود. انسان در واقع یک بار بیشتر ازدواج نمی‌کند بنابراین در این مورد بهتر است خسیس بودن را کنار گذاشته و برای خود ست حلقه طلا مناسب را خریداری کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به تازگی قصد ازدواج با یکدیگر را دارید و برای خرید ست حلقه طلا زنانه و مردانه به بازار رفته‌اید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این اکسسوری محبوب به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید، ما در این مطلب شما را با انواع مدل‌های ست حلقه طلا آشنا می کنیم و به شما عزیزان نکات مهمی را که هنگام خرید ست حلقه طلا باید به آن توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

منظور از ست حلقه طلا چیست؟

حلقه یا همان Ring در واقع نوعی انگشتر است که خانم‌ها و آقایان زمان ازدواج برای یکدیگر خریداری می‌کنند و به رسم پیوند ازدواج آن را دست همدیگر کرده و سوگند وفاداری می‌خورند. از زمان‌های گذشته تا به امروز به رسم احترام به یکدیگر و به دلیل اینکه دو طرف برای هم ارزش زیادی قائل باشند، زن و مرد حلقه طلا را برای یکدیگر انتخاب می‌کردند. معمولا به دلیل اینکه این انگشترها یک حلقه ساده بودند و طرح و شکل خاصی نداشتند به حلقه ازدواج معروف شدند. امروزه حلقه ازدواج در مدل‌ها و طرح‌های مختلف دیده می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید گردنبند طلا

تاریخچه استفاده از حلقه ازدواج:

  • از زمان انسان‌های اولیه تا به امروز انسان‌ها از حلقه برای نامزدی استفاده می‌کنند. در آن زمان با استفاده از علف، چرم و یا نی ریسمانی می‌‌بافتند و معمولا دست و پای عروس خانم را با آن می‌بستند تا اطمینان حاصل کنند که عروس به آن‌ها پایبند است و فرار نمی‌کنند. زمانی که این اطمینان حاصل می‌شد پاهای عروس را باز کرده و فقط دستان او بسته بود. زمانی که از هر جهت از وفاداری عروس اطمینان حاصل می‌کردند ریسمان را از دور دست باز کرده و به انگشت عروس می‌بستند.
  • استفاده از حلقه نامزدی به شکل امروزی به ۴۸۰۰ تا ۵۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. در آن زمان مصریان باستان هنگام ازدواج به یکدیگر حلقه می‌دادند. در کشور ایران هم این سنت به زمان هخامنشیان بر می‌گردد. جالب است بدانید که در آن دوران فقط برای زن حلقه استفاده می‌شد و نشان از وفاداری زن به مرد بود و هر کس زن حلقه به دستی را مشاهده می‌کرد اطمینان حاصل می‌کرد که از قبل به عقد شخص دیگری در آمده است.

انواع مدل‌های ست حلقه بر اساس جنس:

  1. حلقه ازدواج طلای زرد: در واقع قدیمی‌ترین نوع حلقه طلا نمونه زرد رنگ آن می‌باشد. در اصل طلا یک فلز زرد رنگ است و چیزی با عنوان طلا سفید وجود خارجی ندارد. تمام حلقه‌هایی که در بازار به اسم طلا سفید فروخته می‌شوند، همان طلای زرد بوده که آبکاری می‌شوند. در واقع بعد از مدتی رنگ آن‌ها زرد می‌شود.
  2. حلقه ازدواج طلا سفید: یکی از جدیدترین مدل‌های حلقه ازدواج هستند، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به جای طلای زرد از طلا سفید استفاده کنند. طلا سفید از نقره درخشان‌تر بوده و جلوه زیباتری به کار می‌دهد، به خصوص اگر دارای نگین باشد، یک نمونه طلا سفید چند برابر زیباتر از طلای زرد است. اصلا نگران از بین رفتن روکش سفید روی حلقه نباشید، زیرا در صورت تغییر رنگ دادن با آبکاری مجدد مثل روز اول می‌شود.
  3. حلقه ازدواج پلاتین: پلاتین هم یک فلز درخشان است که شباهت زیادی به طلا دارد، اما قیمت پلاتین مقداری از طلا بالاتر است. برای آقایان که نماز خواندن با طلا باطل می‌باشد، می‌توانند به جای طلا پلاتین را خریداری کنند. تنها مشکلی که حلقه‌های پلاتین دارند، قیمت بالا هنگام خرید و قیمت ارزان موقع فروش است. هیچ‌گاه کسی حلقه ازدواج خود را نمی‌فروشد پس نگران فروش آن نباشید.

انواع ست حلقه ازدواج براساس طرح:

  • حلقه ازدواج ساده: خیلی از افراد ترجیح می‌دهند حلقه ازدواج آن‌ها بنا به رسم گذشته یک حلقه ساده و بدون طرح باشد و اسم طرف مقابل آن‌ها روی حلقه حکاکی شده باشد. این مدل حلقه از جذابیت بالایی برخوردار ست و هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و همیشه یک کار روز تلقی می‌شود.
  • حلقه ازدواج نگین‌دار: برخی تولید کنندگان طلا و جواهر روی انگشتر شما مقداری نگین الماس یا زمرد کار می‌کنند. که زیبایی خاصی به کار می‌دهد. نگین‌ها همگی با چسب روی حلقه قرار می‌گیرند پس هرگز اجازه تماس با آب را به حلقه ندهید زیرا نگین‌های آن جدا می‌شود. جالب است بدانید موقع خرید وزن نگین را هم با شما حساب می‌کنند و موقع فروش وزن نگین را کم می‌کنند پس نگین موقع فروش ضرر می‌شود.
  • حلقه‌های ازدواج طرح‌دار: این مدل از حلقه ازدواج که رایج‌ترین نمونه ست حلقه ازدواج هستند. هر دو دارای یک طرح هستند به عنوان مثال روی هر حلقه شکل یک قلب قرار دارد. تنوع طرح و مدل در این حلقه‌ها بی‌شمار است. پس شما می‌توانید با خیالی آسوده حلقه مورد نظر خود را خریداری کنید زیرا برای هر سلیقه تعداد زیادی طرح وجود دارد. ضرر این حلقه‌ها موقع فروش خیلی کمتر از نمونه‌های قبلی است.

تفاوت حلقه با انگشتر چیست؟

حلقه معمولا بسیار ظریف ساده و بدون طرح می‌باشد اما گاهی ممکن است دارای یک ردیف نگین باشد. حلقه‌های نامزدی معمولا دارای یک نگین درشت در وسط هستند که به پشت حلقه‌ای هم معروف می‌باشند. انگشتر معمولا در اندازه‌های بزرگ ساخته می‌شود و دارای طرح‌های مختلف و تعدادی نگین است پس انگشتر هیچ وقت نمی‌تواند حلقه باشد زیرا از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم ندارند.

حلقه ازدواج در کدام دست پوشیده می‌شود؟

اینکه حلقه ازدواج شما در کدام دست پوشیده شود تفاوت زیادی نمی‌کند. در واقع شما در هر دستی که با آن راحت‌تر هستید می‌توانید حلقه ازدواج خود را بپوشید. اما طوری که امروزه عرف جامعه شده معمولا حلقه در انگشت دست چپ پوشیده می‌شود. انتخاب با خود شماست که کدام دست خود را برای پوشیدن حلقه استفاده کنید.

ست حلقه ازدواج طلا از کجا خریداری کنیم؟

در کل شما از سه را می‌توانید، ست حلقه ازدواج خود را خریداری کنید، پس انتخاب روش با خود شماست زیرا سلیقه‌ها با هم متفاوت است.

  1. خرید از جواهر فروشی‌ها: شما برای این کار می‌توانید به بازار طلا و جواهر شهر مورد نظر خود مراجعه کرده و ست حلقه ازدواج مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. برای دیدن مدل‌ها شما مجبورید تمام مغازه‌ها را تک به تک جستجو نمائید.
  2. خرید از طلا سازی: شما می‌توانید از اینترنت و دیگر منابع طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس به یک طلا ساز یا جواهر شناس مراجعه کرده و از او بخواهید طرح مورد نظر را برای شما بسازد. متاسفانه کاری زمان‌بر بوده و در طول مدت ساخت ممکن است قیمت طلا افزایش پیدا کند زیرا با نرخ روز محاسبه می‌شود. اجرت ساخت آن بسیار بیشتر از مدل‌های آماده بازار است.
  3. خرید اینترنتی: شما می‌توانید هر کجا که هستید بدون محدودیت به یک فروشگاه اینترنتی معتبر یا طلافروشی آنلاین معتبر وارد شده و ست حلقه مورد نظر خود را در میان هزاران مدل حلقه با آرامش انتخاب و خریداری نمائید. لازم به ذکر است اجناس فروخته شده از اینترنت یک هفته مهلت تست دارند و در صورت عدم رضایت می‌توانید جنس مورد نظر خود را مرجوع کنید به شرط اینکه قیمت طلا کاهش پیدا نکند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید نیم ست طلا

نکات مهم هنگام خرید ست حلقه طلا:

  • قیمت حلقه: مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید ست حلقه باید به آن توجه داشته باشید، قیمت حلقه است. قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید ست حلقه طلا می‌باشد. با مشخص کردن مقدار بودجه مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  • نوع حلقه: این دقیقا بستگی به سلیقه شما دارد که چه مدلی از حلقه را انتخاب و خریداری کنید. برخی افراد ترجیح می‌دهند که یک حلقه ازدواج ساده خریداری کرده و اسم طرف مورد نظرشان روی آن حکاکی شود. برخی نمونه‌های مدل‌دار را می‌پسندند زیرا حس می‌کنند زیبا‌تر به نظر می‌رسد و در نهایت دسته آخر علاقه زیادی به داشتن حلقه‌های ازدواج نگین‌دار دارند به خصوص اگر نگین آن از سنگ‌های با ارزش مثل: یاقوت و الماس باشد.
  • جنس حلقه: این هم یک موضوع شخصی است که چه جنسی را برای خرید حلقه انتخاب کنید. خانم‌ها که برای انتخاب آزاد هستند زیرا طلا برای آن‌ها مشکلی ندارد و می‌توانند از میان جنس‌های طلا زرد و طلای سفید یکی را به دلخواه خود انتخاب کنند. آقایانی که اهل خواندن نماز هستند و طلا را برای خود حرام می‌دانند می‌توانند یا همان طلا را خریده و با آن نماز نخوانده و یا حلقه خود را از جنس پلاتین بخرند که تمام ویژگی‌های طلا را دارد و مشکلی برای عبادت آن‌ها ندارد.
  • با نگین یا بدون نگین: همان طور که می‌دانید طلاهایی که دارای نگین هستند موقع فروش تفاوتی با طلاهای بدون نگین ندارند و از طریق وزن فروخته می‌شوند. این افراد موقع خرید حلقه نگین دار نگین را با قیمت طلا خریداری می‌کنند، دریغ از اینکه موقع فروش نگین را جدا کرده و طلای بدون نگین را با شما حساب می‌کنند. پس چندان منطقی نیست که برای یک نگین بی‌ارزش هزینه طلا را بپردازید.
  • اجرت ساخت طلا: اجرت ساخت یک شیوه کلاهبرداری جدید میان طلافروشان است. یعنی طلا را با قیمتی چند برابر نرخ خام به همراه مالیات به شما می‌فروشند با این عنوان که حلقه شما اجرت ساخت بالایی دارد. در صورتی که تفاوت اجرت ساخت تفاوت زیادی با مدل‌های دیگر ندارد. نکته جالب‌تر اینجاست که موقع فروش طلا اجرت وجود ندارد و طلا را به نرخی کمتر از نرخ تابلو خریداری می‌کنند. پس اجرت به ضرر خریدار و به نفع فروشنده است.
  • ارائه فاکتور: همان طور که می‌دانید طلای بدون فاکتور را هیچ طلا فروشی از شما خریداری نمی‌کند. پس حتما موقع خرید از فروشنده فاکتور طلای خود را بخواهید تا موقع فروش دچار مشکل نشوید. همچنین وزن و میزان اجرت ساخت در فاکتور قید می‌شود و در صورت عدم صحت اطلاعات مندرج در فاکتور با اصل جنس می‌توانید به اتحادیه مراجعه کرده و از فروشنده شکایت کنید.
  • سایز حلقه: همان طور که می‌دانید حلقه هم مانند انگشتر دارای سایزبندی است، زیرا اندازه انگشت افراد با یکدیگر متفاوت می‌باشد. اگر به صورت حضوری خرید می‌کنید، بهتر است انگشتر را به دست کرده و سایز خود را بدست آورید ولی اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید، بهتر است به وسیله حلقه‌های اندازه‌گیری اندازه انگشت خود را بدست آورید.

روش نگهداری از حلقه ازدواج:

  1. اگر از حلقه طلا سفید استفاده می‌کنید و دست شما معمولا عرق می‌کند، بهتر است فقط موقع خروج از منزل از حلقه خود استفاده کنید. زیرا باعث تغییر رنگ آن‌ها می‌شود.
  2. اگر حلقه شما از نوع نگین‌دار است، به هیچ عنوان نباید حلقه خود را شستشو دهید و نباید با آب در تماس باشد. زیرا نگین‌ها چسبی بوده و به مرور جدا می‌شوند.
  3. در صورتی که حلقه شما کثیف و کدر شده بهتر است، با استفاده از جلاسنج آن را تمیز کنید و در صورتی که به این روش تمیز نشد حتما آن را آبکاری کنید.
  4. همیشه زمانی که در حال انجام کار چکش‌کاری یا ضربه زدن به قسمتی هستید حلقه را از دست خود خارج کنید. زیرا ضربه به حلقه شما آسیب وارد می‌کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ست حلقه زنانه و مردانه مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های ست حلقه ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ ست حلقه و پشت حلقه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MR1144

ست حلقه و پشت حلقه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MR1144

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • قطر کالا
    ۱۸ میلی‌متر
  • توضیحات نگین و سنگ
    وزن سنگ کسر شده است
  • سایر توضیحات
    اجرت این محصول برابر با ۲۰ درصد است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ست حلقه و پشت حلقه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MR1143

ست حلقه و پشت حلقه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MR1143

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • قطر کالا
    ۱۸ میلی‌متر
  • سایر توضیحات
    اجرت این محصول برابر با ۲۰ درصد است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ست حلقه و پشت حلقه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MR1146

ست حلقه و پشت حلقه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MR1146

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • قطر کالا
    ۱۸ میلی‌متر
  • توضیحات نگین و سنگ
    وزن سنگ کسر شده است
  • سایر توضیحات
    اجرت این محصول برابر با ۲۰ درصد است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ست حلقه و پشت حلقه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MR0934

ست حلقه و پشت حلقه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MR0934

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • قطر کالا
    ۱۸ میلی‌متر
  • توضیحات نگین و سنگ
    وزن سنگ کسر شده است

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ست حلقه و پشت حلقه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MR0922

ست حلقه و پشت حلقه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MR0922

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • قطر کالا
    ۱۸ میلی‌متر
  • رنگ نگین
    سفید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ نیم ست طلا ۱۸ عیار زنانه مدل حلقه ای

نیم ست طلا 18 عیار زنانه  مدل حلقه ای

مشخصات

  • اقلام ست
    دستبند
  • قابل استفاده برای
    آقایان و بانوان
  • عیار زنجیر کالا
    ۱۸ عیار
  • طول زنجیر
    ۴۰ سانتی‌متر
  • شکل زنجیر
    حلقه‌ای
  • نحوه بسته شدن زیورآلات
    قلابی
  • عیار پلاک
    ۱۸ عیار
  • طول دستبند
    ۱۹ سانتی‌متر
  • عیار
    عیار ۱۸

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ ست حلقه و پشت حلقه طلا ۱۸ عیار زنانه مدل تابان

ست حلقه و پشت حلقه طلا 18 عیار زنانه مدل تابان

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • قطر کالا
    ۱۸ میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ ست حلقه و پشت حلقه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MR1147

ست حلقه و پشت حلقه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MR1147

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • قطر کالا
    ۱۸ میلی‌متر
  • توضیحات نگین و سنگ
    وزن سنگ کسر شده است
  • سایر توضیحات
    اجرت این محصول برابر با ۲۰ درصد است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ ست حلقه و پشت حلقه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MR0929

ست حلقه و پشت حلقه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MR0929

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • قطر کالا
    ۱۸ میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ ست حلقه و پشت حلقه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MR1145

ست حلقه و پشت حلقه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MR1145

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • قطر کالا
    ۱۸ میلی‌متر
  • توضیحات نگین و سنگ
    وزن سنگ کسر شده است
  • سایر توضیحات
    اجرت این محصول برابر با ۲۰ درصد است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ نیم ست طلا ۱۸ عیار زنانه مدل حلقه ای

نیم ست طلا 18 عیار زنانه مدل حلقه ای

مشخصات

  • اقلام ست
    دستبند
  • قابل استفاده برای
    بانوان
  • عیار زنجیر کالا
    ۱۸ عیار
  • طول زنجیر
    ۴۰ سانتی‌متر
  • شکل زنجیر
    حلقه‌ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ ست حلقه و پشت حلقه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MR0932

ست حلقه و پشت حلقه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MR0932

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • قطر کالا
    ۱۸ میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ ست حلقه و پشت حلقه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MR0924

ست حلقه و پشت حلقه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MR0924

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • قطر کالا
    ۱۸ میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ نیم ست طلا ۱۸ عیار زنانه مدل حلقه ای

نیم ست طلا 18 عیار زنانه مدل حلقه ای

مشخصات

  • اقلام ست
    دستبند
  • قابل استفاده برای
    بانوان
  • عیار زنجیر کالا
    ۱۸ عیار
  • طول زنجیر
    ۴۰ سانتی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ست حلقه طلا در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید النگو طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا