زیورآلات زنانه

سنگ یاقوت، راهنمای خرید انواع سنگ یاقوت سرخ، زرد، سفید و کبود اصل

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سنگ یاقوت باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

از زمان‌های گذشته تا به امروز انسان‌ها از سنگ‌های زینتی به علت خواص بی‌شمار آن‌ها استفاده می‌کنند، برخی از این سنگ‌ها کمیاب‌تر بوده و به جواهر معروف هستند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با سنگ یاقوت و خواص بی‌شمار آن آشنا کنیم. برخی از سنگ‌ها اعتقادی بوده و برخی دیگر جنبه درمانی دارند به همین علت در گذشته از این سنگ‌های زینتی بیشتر استفاده می‌شد. سنگ یاقوت به پروردگار سنگ‌ها معروف است، درجه سختی این سنگ بالا است به حدی که بعد از الماس سخت‌ترین کانی محسوب می‌شود. یکی از راه‌های تشخیص سنگ یاقوت اصل از تقلبی همین تست سختی سنگ می‌باشد. این سنگ در رنگ‌های سفید، زرد قرمز و کبود یافت می‌شود که بیشترین طرفدار مربوط به رنگ قرمز یا سرخ آن می‌باشد.

در جهان هستی زمرد، الماس، زبرجد و در نهایت یاقوت چهار سنگ زینتی و گرانبها می‌باشند، که نسبت به سایر سنگ‌های با ارزش قیمت بالاتری دارند. سختی سنگ یاقوت عدد ۹ می‌باشد که در مقایسه با الماس که سختی آن ۱۰ می‌باشد یک رقم بالا محسوب می‌شود. جالب است بدانید که هر رنگ از این سنگ خواص و ویژگی‌های خاص خود را دارد و شما باید با توجه به رنگ و خاص آن سنگ یاقوت مورد نظر خود را خریداری نمائید. این سنگ در قاره اروپا بیشتر از جاهای دیگر دنیا مورد توجه قرار گرفته است، زیرا آن را نمادی از عشق و یک سنگ بهشتی می‌دانند به همین علت معمولا برای تزئین حلقه‌های ازدواج خود از این سنگ استفاده می‌کنند.

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که علاقه زیادی به این جواهر زیبا دارید و قصد خرید سنگ یاقوت اصل را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این جواهر گرنبها به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع سنگ یاقوت آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید سنگ یاقوت اصل باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

منظور از سنگ‌یاقوت چیست؟

یاقوت نام یک سنگ ارزشمند در زبان عربی است که در زبان فارسی به آن یاکند گفته می‌شود. در زبان انگلیسی به این جواهر با ارزش و گرانبها Ruby گفته می‌شود. بعد از جواهر الماس سخت‌ترین جواهر به حساب می‌آید به طوری که هیچ سوهانی جز الماس روی آن خط نمی‌اندازد. یکی از دقیق‌ترین روش‌های تست اصل بودن یاقوت هم همین تست سختی است. این کانی در برابر آتش و گرما مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد زیرا در دسته سنگ‌های آذرین قرار می‌گیرد که از حرارت بالا به دست می‌آیند. کانی‌های زیادی در طبیعت وجود دارند که از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به سنگ یاقوت دارند به وسیله همین کانی‌های مهمان هم می‌توان یاقوت اصل را تشخیص داد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تسبیح عقیق اصل

انواع سنگ‌یاقوت بر اساس رنگ:

  1. یاقوت سرخ : معروف‌ترین نمونه یاقوت در جهان می‌باشد که نام جهانی آن روبی است. این کانی از سنگ‌های کروندوم به دست می‌آید و از نظر سختی بعد از الماس سخت‌ترین کانی جهان می‌باشد. حاکمان در زمان گذشته آن را نماد ثروت و قدرت می‌دانستند. نمونه‌های خالص یاقوت قرمز بسیار کمیاب و ارزشمند هستند به طوری که اگرآن‌ها را پیدا کنید، ارزشی بالاتر از الماس دارند.
  2. یاقوت کبود: رنگ این نوع یاقوت آبی می‌باشد که به آن سفایر هم گفته می‌شود. در زبان یونانی سفایر به معنای سنگ آبی رنگ می‌باشد. این نمونه از یاقوت را در کشور سریلانکا می‌توان پیدا کرد. این سنگ در رنگ‌های بنفش و شیری هم به چشم می‌خورد که رنگ بنفش در کشور میانمار و رنگ شیری در کشور هند بیشتر به چشم می‌خورد. رنگ شیری ناخالص‌ترین نمونه این سنگ می‌باشد.
  3. یاقوت زرد: یکی از سنگ‌هایی است که در کتاب‌های قدیمی کشور هند به آن اشاره زیادی شده است. این سنگ خواص ماورا طبیعی دارد و در علوم غریبه از آن استفاده زیادی می‌شود. صاحب این سنگ باید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کند و از یک دنیا فرکانس و خواص مفید آن بهره ببرد. یاقوت زرد بیشتر برای متولدین آذر توصیه شده و برای آن‌ها خواص زیادی دارد. معمولا این نگین روی انگشتر قرار می‌گیرد و روی آن کنده کاری شرف الشمس حکاکی می‌شود.
  4. یاقوت سفید: این سنگ از نظر زیبایی سختی و بی‌رنگ بودن شباهت زیادی با کانی الماس دارد به همین علت معمولا با الماس مقایسه می‌شود. خیلی از جواهر سازهای جهان به دلیل سختی بالا و درخشش فوق العاده آن را جایگزین الماس می‌دانند. خیلی از افراد به علت قیمت ارزان‌تر آن را به الماس ترجیح می‌دهند، پس آن را می‌توان رقیب الماس دانست. اندازه نگین‌های سفید یاقوت معمولا چندان بزرگ نیست پس هنگام خرید به اصل نبودن نمونه‌های بزرگ شک کنید.

روش‌های تشخیص سنگ‌یاقوت اصل از بدل:

  • بعد از الماس بیشترین سختی مربوط به کانی یاقوت می‌باشد که عدد ۹ است. روی این سنگ هیچ سوهانی به جز الماس نباید خط بیاندازد.
  • به قیمت نگین توجه داشته باشید، هیچ گاه شخصی یک یاقوت اصلی و با ارزش را به قیمت ارزانی نمی‌فروشد، حتی اگر مجبور و پول لازم باشد.
  • تست با اشعه ماورای بنفش هم یک روش جالب برای تست یاقوت است، این اشعه معمولا از یاقوت اصل عبور می‌کند، پس اگر از نگین شما عبور نکرد، مطمئن باشید که یاقوت اصل نیست.
  • به تراش‌های روی نگین توجه کنید، در صورتی که همه منظم و طبق یک الگوی خاص تراش خورده بودن به اصلی بودن نگین شک کنید.
  • یک یاقوت اصلی به هیچ عنوان شفاف نیست، پس اگر مدل‌های شفاف شبیه به شیشه در بازار دیدید مطمئن باشید که بدل هستند.
  • نباید هیچ گونه حفره یا حبابی درون نگین دیده شود، هیچ گاه درون یک سنگ اصلی در طبیعت حباب یا گاز وجود ندارد.

خواص سنگ یاقوت سرخ:

  • در گذشته از این سنگ برای پاکسازی خون از سموم و جلوگیری از بیماری طاعون مورد استفاده قرار می‌گرفت.
  • از قحطی جلوگیری کرده و نقش مهمی در تقویت سیستم گردش خون و جلوگیری از عفونت مفید می‌باشد.
  • در شما احساس آرامش به وجود می‌آورد و برای بیماری‌های معده و روده مفید است.
  • برای درمان بیماران عصبی و روانی و انواع میگرن عصبی و سردرد توصیه می‌شود.
  • اگر دچار بیماری فشار خون هستید یا از کم خونی شدید عذاب می‌برید به شما این سنگ را پیشنهاد می‌کنم.
  • یک تب بر به حساب می‌آید و برای درمان ضعف و ناتوانی جسمی و سرما خوردگی مفید است.

روش شارژ کردن سنگ یاقوت سرخ:

شارژ کردن این رنگ از یاقوت با رنگ‌های دیگر متفاوت است، شما باید آن را به مدت نیم ساعت درون جگر گوسفند قرار دهید و در ماه حداقل یک یا دو بار آن را با آب جاری مانند چشمه شستشو دهید. قرار دادن این نگین در مقابل نور خورشید هم خالی از لطف نیست البته به این نکته هم توجه کنید که نباید بیشتر از یک ساعت مقابل نور خورشید قرار بگیرد.

خواص سنگ یاقوت کبود:

  • این سنگ نسبت به نمونه‌های دیگر خواص طبی و سحری بیشتری دارد.
  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سنگ دور کردن افکار شیطانی و شهوت انگیز است.
  • بهترین چشم زخم و ضد طلسم، موجود در جهان بوده و باعث افزایش ثروت و برکت می‌شود.
  • برای گشایش بخت دخترانی که ازدواج نمی‌کنند، بسیار موثر می‌باشد و سبب خوشبختی آن‌ها می‌شود.
  • در کتب گذشته آمده که اگر یک مار سمی را با این سنگ درون یک ظرف قرار دهید، مار سمی خواهد مرد چون کار این سنگ سم زدایی است.

روش شارژ کردن سنگ یاقوت کبود:

تفاوتی نمی‌کند که این نگین روی یک انگشتر باشد یا یک گردنبند بلکه مهم شارژ کردن و پاکسازی نگین از امواج منفی و برگرداندن به حالت اولیه است. برای شارژ کردن این سنگ باید آن را درون نمک دریا نگهداری کرد. سپس آن را کمتر از نیم ساعت در مقابل نور خورشید قرار دهید تا کاملا شارژ شود.توجه داشته باشید که این کار نباید بیشتر از یک ساعت طول بکشد.

 

خواص سنگ یاقوت زرد:

  • اگر شخصی این سنگ را به همراه داشته باشد، او را از بدی‌ها و پلیدی‌ها دور می‌کند.
  • برای خانم‌ها سعادت زناشویی و رضایت کامل از رابطه را به همراه دارد.
  • اگر دارنده این سنگ خانم باشد برای او یک مرد دوست داشتنی، عشق موفق و رضایت زناشویی را به همراه دارد.
  • این سنگ برای درمان بیماری‌های کلیه، دهان و روماتیسم مناسب بوده و برای کنترل تب و سرفه بسیار موثر است.
  • از نظر روحی آرامش، شهامت و شادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • در کتاب‌های قدیمی هندی در مورد کاهش چربی بدن و بیماری‌های پوستی به این سنگ اشاره شده است.

روش شارژ کردن سنگ یاقوت زرد:

شارژ کردن یاقوت زرد به معنی برگرداندن سنگ به شکل اصلی در طبیعت و دور کردن امواج منفی از سنگ می‌باشد. برای این کار روش‌های زیادی وجود دارند که از مهم ترین این روش‌ها می‌توان به قرار دادن سنگ به مدت یک تا دو ساعت در معرض نور خورشید اشاره کرد. همچنین آب یک تمیز کننده قوی است و شما می‌توانید نگین خود را به مدت ۴۵ دقیقه تا ۲۴ ساعت درون آب پاک مانند آب چشمه قرار دهید.

خواص سنگ یاقوت سفید:

  • این کانی بار ارزش باعث بهبود بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش و معده می‌شود.
  • در ایران باستان از این کانی برای درمان بیماری صرع، غش و طاعون استفاده می‌شد.
  • این سنگ دیواره رگ‌ها را استحکام بخشیده و از خون دماغ شدن جلوگیری می‌کند.
  • این نگین به بهبود گردش خون و دفع سموم و عفونت در بدن کمک می‌کند.
  • اگر از فشار خون پایین رنج می‌برید، این سنگ می‌تواند سبب بالا آمدن فشار خون در شما شود.
  • از این سنگ برای درمان کم خوابی و درمان سردرد‌های عصبی استفاده می‌شود.
  • برای درمان ناتوانی‌های جنسی و درمان ناباروری از این سنگ می‌توان استفاده کرد.
  • برای بیماری تیروئید و بهبود بیماری‌های چشم و تقویت بینایی استفاده می‌شود.

روش شارژ کردن سنگ یاقوت سفید:

شما این سنگ را به وسیله گیاه مریم و کوارتز شفاف می‌توانید مجدد شارژ کنید. برای این کار کافی است برای نیم ساعت یاقوت سفید را در کنار گیاه مریم قرار دهید تا کاملا شارژ شود. همچنین در صنعت جواهر از سنگ کوارتز برای ژاکسازی انرژی منفی از کانی‌ها استفاده می‌شود در این روش هم فقط کافی است به مدت چند دقیقه یاقوت خود را کنار این کانی شفاف قرار دهید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تسبیح فیروزه اصل نیشابور

نکات مهم برای خرید سنگ یاقوت:

  1. شفاف بودن نگین: اگر یاقوتی که قصد خرید آن را دارید همانند شیشه خیلی شفاف است باید به بدل بودن آن شک کنید. یاقوت‌های اصلی و معدنی خیلی شفاف نیستند. نمونه‌های شفافی که در بازار دیده می‌شوند و با قیمت ارزان به فروش می‌رسند، همگی تقلبی هستند.
  2. عدم وجود حباب در نگین: فراموش نکنید که هیچ سنگ طبیعی با ارزشی دارای حباب نیست و وجود هر گونه گاز یا حباب درون یک نگین می‌تواند دلیل محکمی بر غیر اصل بودن آن نگین باشد. همیشه قبل از خرید یاقوت آن را جلوی نور بگیرید و با ذره بین جواهر شناسی درون آن را بررسی کنید، وجود حباب داخل نگین دلیل بر تقلبی بودن آن است.
  3. توجه به تراش روی نگین: همیشه به نوع تراش روی نگین توجه کنید، اگر تراش‌های نگین دارای یک نظم خاص و تقارن بود اطمینان داشته باشید که سنگ شما اصل نیست، زیرا تراش روی نگین‌های مصنوعی به وسیله دستگاه و با دقت بالا زده می‌شود، در مقابل نگین‌های اصل به دلیل اینکه به وسیله دست تراش می‌خورند، از دقت و نظم بالایی برخوردار نیستند.
  4. از یک کارشناس خبره نظر بخواهید: همیشه یک شخص با تجربه به نکاتی توجه می‌کند که شما آن‌ها را نمی‌دانید و بعد از چند سال تجربه آن‌ها را به دست آورده و به صورت رایگان در اختیار کسی قرار نمی‌دهد. این شخص با یک نگاه می‌تواند یک یاقوت اصل از تقلبی را تشخیص دهید. با این حال باز احتمال خطا وجود دارد و شما نمی‌توانید از خرید خود اطمینان کامل داشته باشید.
  5. دستگاه تست سنگ: این دستگاه معمولا در مراکز گوهر شناسی یافت می‌شود، شما با قرار دادن یک سنگ در زیر این دستگاه و انجام دادن تست‌های مختلف می‌توانید به اصلی یا تقلبی بودن آن پی‌ببرید. هرگز مبلغ خیلی زیادی زا بابت خرید یک یاقوت میلیاردی بدون تست با این دستگاه به شخصی پرداخت نکنید. همیشه بعد از اطمینان از اصل و خالص بودن هر نگین بابت آن هزینه کنید.
  6. توجه به رنگ نگین: نه تنها در مورد یاقوت بلکه در مورد تمام سنگ‌های زینتی رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه نگین شما رنگ پررنگ‌تر و شفاف‌تری داشته باشد ارزش آن‌ بیشتر است. در مورد سنگ‌های زینتی کمیاب شانس اینکه یک نگین کوچک اصل باشد، چند برابر بیشتر از یک نگین بزرگ می‌باشد. البته اگر موفق به خرید یک نگین اصل و بزرگ شوید، ارزش خیلی زیادتری خواهد داشت.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می توانید سنگ یاقوت مورد نظرتان را انتخاب کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه سنگ یاقوت زیبا، ارزان و باکیفیت را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد ۱۴.۱۰.۴

سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد 14.10.4

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۴x10x4 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۶۸ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ سنگ یاقوت مدل کبود کد ۰۱

سنگ یاقوت مدل کبود کد 01

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۳x11x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۱.۵ گرم
  • سایر توضیحات
    سنگ یاقوت کبود معدنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ سنگ یاقوت سلین کالا کد ۱۶.۸.۴

سنگ یاقوت سلین کالا کد 16.8.4

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۶x8x4 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۶ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ سنگ یاقوت سلین کالا مدل بیضی کد ۱۷.۱۰.۵

سنگ یاقوت سلین کالا مدل بیضی کد 17.10.5

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۷x10x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۱ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ سنگ یاقوت قرمز کد PGD120149

سنگ یاقوت قرمز کد PGD120149

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۰.۱۱×۸.۰۹×۲.۶۳ میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۳۸ گرم
  • سایر توضیحات
    وزن ۱.۹۰ قیراط با پک PGD

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ سنگ یاقوت سلین کالا مدل بیضی کد pc3-2

سنگ یاقوت سلین کالا مدل بیضی کد pc3-2

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۹x7x4 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۵ گرم
  • ویژگی‌های تخصصی
    شناسنامه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ سنگ یاقوت سلین کالا کد ۱۹.۱۰.۹

سنگ یاقوت سلین کالا کد 19.10.9

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۹x10x9 میلی‌متر
  • وزن
    ۱ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ سنگ یاقوت مدل معدنی ۲۲

سنگ یاقوت مدل معدنی 22

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۲۰x16x0.7 میلی‌متر
  • وزن
    ۴.۵ گرم
  • ویژگی‌های تخصصی
    بدون ویژگی تخصصی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ سنگ یاقوت کبود کد ۲۲

سنگ یاقوت کبود کد 22

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۰x9x2 میلی‌متر
  • وزن
    ۲ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ سنگ یاقوت سلین کالا مدل مثلث کد ۲۰.۱۵.۵

سنگ یاقوت سلین کالا مدل مثلث کد 20.15.5

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۲۰x15x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۱ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ سنگ یاقوت سرخ سلین کالا مدل ce-As63

سنگ یاقوت سرخ سلین کالا مدل ce-As63

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۳x11x4 میلی‌متر
  • وزن
    ۱.۲ گرم
  • ویژگی‌های تخصصی
    شناسنامه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ سنگ یاقوت کبود کد PGD120156

سنگ یاقوت کبود کد PGD120156

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۲۶.۸۳×۲۴.۴۰×۹.۴۶ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۲.۷۶ گرم
  • سایر توضیحات
    وزن ۶۳.۸۰ قیراطبا پک PGD

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد ۱۱.۷.۵

سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد 11.7.5

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۱x7x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ سنگ یاقوت سلین کالا مدل قلب کد ۱۱.۱۱.۷

سنگ یاقوت سلین کالا مدل قلب  کد 11.11.7

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۱x11x7 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۶۶ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد ۷.۵.۳

سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد 7.5.3

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۷x5x3 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۱ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ سنگ یاقوت سلین کالا کد ۶.۶.۴

سنگ یاقوت سلین کالا کد 6.6.4

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۶x6x4 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۱۲ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ سنگ یاقوت سلین کالا کد ۳.۲.۱

سنگ یاقوت سلین کالا کد 3.2.1

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۳x2x1 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۲۲ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد Pc2-2

سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد Pc2-2

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۹x6x1 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۳ گرم
  • ویژگی‌های تخصصی
    شناسنامه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ سنگ یاقوت کبود کد ۲۵

 سنگ یاقوت کبود کد 25

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۱x9x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۷۳ گرم
  • سایر توضیحات
    سنگ یاقوت کبود معدنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد ۴.۴.۱

سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد 4.4.1

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۴x4x1 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۱۱ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ سنگ یاقوت سلین کالا مدل اشکی کد ۱۰.۱۵.۵

سنگ یاقوت سلین کالا مدل اشکی کد 10.15.5

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۵x10x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ سنگ یاقوت کبود سلین کالا مدل بیضی کد pc2-1

سنگ یاقوت کبود سلین کالا مدل بیضی کد pc2-1

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۶x11x2 میلی‌متر
  • وزن
    ۱.۴ گرم
  • ویژگی‌های تخصصی
    شناسنامه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ سنگ یاقوت سلین کالا کد ۱۲.۶.۵

سنگ یاقوت سلین کالا کد 12.6.5

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۲x6x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۳ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ سنگ یاقوت سلین کالا کد ۹.۹.۴

سنگ یاقوت سلین کالا کد 9.9.4

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۹x9x4 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۴ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ سنگ یاقوت  سلین کالا مدل استار ستاره ای کد Mps-4

سنگ یاقوت  سلین کالا مدل استار ستاره ای کد Mps-4

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۸x10x3 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۹۸ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ سنگ یاقوت سلین کالا کد ۷.۵.۳

سنگ یاقوت سلین کالا کد 7.5.3

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۷x5x3 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۱۲ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد ۱۳.۹.۴

سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد 13.9.4

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۳x9x4 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد Pc4-1

سنگ یاقوت کبود سلین کالا کد Pc4-1

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۱۴x10x1 میلی‌متر
  • وزن
    ۱.۸ گرم
  • ویژگی‌های تخصصی
    شناسنامه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ سنگ یاقوت سلین کالا کد pc3-5

سنگ یاقوت سلین کالا کد pc3-5

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۷x7x3 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰ گرم
  • ویژگی‌های تخصصی
    شناسنامه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ سنگ یاقوت سلین کالا کد Pc2-4

سنگ یاقوت سلین کالا کد Pc2-4

مشخصات

  • جنس
    سنگ
  • ابعاد
    ۸x6x1 میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۲ گرم
  • ویژگی‌های تخصصی
    شناسنامه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید سنگ یاقوت در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تایل سقفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا