دوربینلوازم جانبی موتور سیکلت

دوربین فیلمبرداری خودرو، راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری خودرو فول اچ دی ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دوربین فیلمبرداری خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از تجهیزات جانبی مهمی که در هر خودرویی به آن احتیاج دارید، دوربین فیلمبرداری خودرو است. این وسیله برای ثبت فعالیت سرنشین‌های درون خودرو و یا وقایعی که بیرون از خودرو اتفاق می‌افتد به کار می‌رود. شاید شما بخواهید درون خودرو خود دوربین به کار بگذارید و از یک حرکت خاص از خود مثل انجام یک تکنیک دریفت فیلمبرداری کنید، برای این کار شما نیاز به دوربین فیلمبرداری خودرو دارید. در مواردی داشتن یک دوربین فیلمبرداری درون ماشین به شما کمک می‌کند تا هنگام تصادف به پلیس راهور در انجام کروکی درست و بدون نقص کمک کنید. در مواردی ممکن است، خودرویی که با آن تصادف کرده‌اید، صحنه تصادف را به هم بزند و تلاش در گمراه کردن پلیس داشته باشد، اما دوربین فیلمبرداری خودرو از وقایع تصادف فیلمبرداری کرده و مقصر واقعی را پیدا می‌کند.

امروزه کمتر خودرویی را پیدا خواهید کرد که به دوربین فیلمبرداری خودرو مجهز نباشد. این دوربین فواید زیادی دارد، حتی در مواردی به شناسایی سارق خودرو کمک می‌کند، زیرا این دوربین‌ها معمولا به شبکه متصل هستند و شما تصاویر آن را می‌توانید بر روی تلفن همراه خود از راه دور داشته باشید. این ویژگی باعث می‌شود تا حین انجام یک حرکت نمایشی یا ورزشی با خودرو خود از دوست خود کمک بگیرید که بیرون از خودرو شما دوربین فیلمبرداری خودرو شما را مدیریت کرده و بهترین تصاویر ممکن را برای شما به ثبت برساند. اکثر بدل کارهای مطرح جهان درون خودرویی که با آن بدل کاری می‌کنند یک نمونه از این دوربین‌ها دارند. همچنین فیلم سازان برای فیلمبرداری درون خودرویی که هنرپیشه‌ها درون آن به ایفای نقش می‌پردازند، یک دوربین فیلمبرداری خودرو قرار می‌دهند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید دوربین فیلمبرداری خودرو را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع دوربین فیلمبرداری خودرو آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دوربین فیلمبرداری خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

دوربین‌فیلمبرداری خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

نوعی دوربین فیلمبرداری داری یک یا دو لنز که آن را در هر قسمتی از خودرو می‌توان نصب کرد. این دوربین دارای پایه مغناطیسی است به همین علت آن را روی هر قسمتی از خودرو می‌توان قرار داد، اما معمولا این دوربین درون کابین خودرو نصب می‌شود و کار آن ثبت وقایع جلو یا عقب خودرو شما است. مدل‌هایی از این دوربین وجود دارند که می‌توان ون‌ها را به شبکه اینترنت متصل کرد و در هر جایی از جهان داخل خودرو و اطراف آن را مشاهده کرد. این دوربین‌ها معمولا ورزشی هستند و با لرزش خودرو یا حرکت با سرعت بالا مشکلی ندارند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دوربین ورزشی

اجزای تشکیل دهنده دوربین فیلمبرداری خودرو:

  • مانیتور یا صفحه نمایش: اکثر خودروهای امروزی دارای یک مانیتور استاندارد هستند که تصاویر هر دوربینی را می‌توان روی آن‌ها کنترل کرد. البته اگر خودرو شما دارای این مانیتور نیست باید حتما مدل‌های مانیتور‌دار را انتخاب کنید. البته شما تصاویر این دوربین‌ها را می‌توانید روی تلفن همراه یا آینه مانیتور‌دار خود مشاهده نمائید.
  • منبع تغذیه: با توجه به اینکه بیشتر این دوربین‌ها برق مورد نیاز برای کارکرد خود را از باتری خودرو تامین می‌کنند، اما مدل‌هایی وجود دارند که دارای منبع تغذیه اختصاصی هستند. این مدل‌ها معمولا دارای باتری جداگانه می‌باشند و در خودروهایی دیده می‌شود که فاقد این آپشن هستند و به صورت جداگانه روی آن‌ها نصب می‌شود.
  • حافظه داخلی: با توجه به اینکه تصاویر این دوربین‌ها را می‌توان روی تلفن همراه و تبلت دریافت و ذخیره کرد. اما در مواردی خیلی از مدل‌ها دارای یک کارت حافظه SD می‌باشند که تصاویر دریافتی از دوربین را روی این حافظه ذخیره می‌کند. این دوربین‌ها معمولا دارای یک پردازنده مرکزی هستند. البته در مدل‌های فابریک این اطلاعات روی ای سی یو خودرو ذخیره می‌شود.

انواع دوربین‌فیلمبرداری خودرو:

  1. دوربین فیلمبرداری ثبت وقایع خودرو: این دوربین‌ها قابلیت ثبت وقایع بیرون از خودرو را دارند. اگر برای یک مدت هنگام رانندگی این دوربین فعال باشد، شما بعد از یک مدت می‌توانید یک مستند واقعی از تصادفات را داشته باشید. همچنین اگر از جاده‌ای عبور می‌کنید که مناظر زیبا و جالب توجهی دارد، به راحتی می‌توانید آن‌ها را ثبت کنید و برای مرور خاطرات شیرین سفر هر وقت که لازم بود آن‌ها را باز پخش کنید.
  2. دوربین فیلمبرداری مدار بسته خودرو: همان طور که از نام این دوربین‌ها پیدا است، به صورت مخفی و نامحسوس در قسمت خاصی درون کابین خودرو نصب می‌شوند. این مدل‌ها برای افزایش امنیت خودروهای حمل و نقل عمومی به کار می‌روند. معمولا دارای میکروفون هستند و قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را دارند، یعنی تصاویر ان‌ها را می‌توان از طریق اینترنت در هر جای جهان مشاهده کرد. همچنین برای شناسایی سارق می‌توان از این دوربین‌ها بهره گرفت.
  3. دوربین فیلمبرداری ۳۶۰ درجه خودرو: این دوربین‌ها در خودروهای امروزی به یک پایه ثابت تبدیل شده‌اند که کمک بزرگی به افزایش ایمنی شما می‌کند. زمانی که شما از یک جاده باریک و پر پیچ و خم عبور می‌کنید این دوربین ایمنی شما را افزایش می‌دهد. این دوربین از چهار لنز تشکیل شده که یکی در جلو و یکی در عقب و دوربین‌های دیگر در بغل آینه‌ها نصب می‌شود که یک پردازنده هوشمند دارند و یک تصویر ۳۶۰ درجه از اطراف شما ارائه می‌دهد.
  4. دوربین فیلمبرداری عقب خودرو: این مدل معمولا درون سپر عقب خودرو و یا بالای پلاک نصب می‌شود. این دوربین می‌تواند جایگزین مناسبی برای دوربین دنده عقب خودرو باشد. برخلاف دوربین دنده عقب که تنها زمان دنده عقب گرفتن، پشت سر شما را نمایش می‌دهد با دوربین عقب خودرو به راحتی می‌توان تصاویر پشت سر خود را علاوه بر دیدن ضبط کرد به همین علت به شما پیشنهاد می‌کنم به جای دوربین دنده عقب یک دوربین فیلمبرداری عقب ماشین را خریداری کنید.
  5. دوربین فیلمبرداری جلو خودرو: یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های خودرو در جهان می‌باشد. این دوربین درون سپر جلو خودرو نصب می‌شود. این دوربین یک پایه ثابت در خودروهای امروزی است که دارای قابلیت پارک هوشمند می‌باشند. این دوربین را علاوه بر سپر جلو در قسمت‌های دیگر خودرو هم می‌توان نصب کرد. این دوربین بیشتر برای پارک کردن خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا به وسیله آن می‌توان نقاط کور جلوی خودرو را به راحتی مشاهده کرد.

مزایای استفاده از دوربین فیلمبرداری خودرو:

  • شما به وسیله این دوربین می‌توانید تمام وقایعی که در جاده اتفاق می‌افتد را ثبت و ضبط کنید. اگر خدایی نکرده با خودرو دیگر تصادف کنید، شما می‌توانید یک مدرک زنده از تصادف را به پلیس راهنمایی و رانندگی تقدیم کنید و در کشف مقصر واقعی در تصادف کمک بزرگی کرده باشید.
  • جی سنسور یکی از قابلیت‌های جالب این دوربین‌ها می‌باشد، با دوربین‌هایی که دارایی این سنسور هستند، می‌توانید از وقایع حساس مانند لحظه تصادف فیلم بگیرید. این مدل‌ها به لرزش حساس بوده و هنگام لرزش شدید خودرو شروع به فیلمبرداری به صورت خودکار می‌کنند.
  • شما می‌توانید خاطرات خوب سفر خود را درون خودرو ضبط کنید. احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که در یک جاده زیبا و سرسبز عبور کرده باشید و بخواهید این تصاویر را برای مرور دوباره آن ضبط کنید. در این شرایط این دوربین‌های خودرو بهترین گزینه هستند.
  • همان طور که گفته شد، اکثر مدل‌های دوربین خودرو دارای تعدادی لنز هستند که شما می‌توانید، یکی از آن‌ها را به عنوان دوربین دنده عقب روی خودرو نصب کنید تا زمان دنده عقب گرفتن تصاویر پشت سر خود را که از داخل کابین قابل مشاهده نیست روی مانیتور خود دریافت کنید.
  • همچنین شما می‌توانید یک لنز را به صورت جداگانه درون کابین خودرو نصب کنید و تمام وقایع درون خودرو را ثبت و ضبط کنید. این قابلیت برای رانندگان تاکسی یک امر مهم و ضروری است. زیرا با نصب این دوربین می‌توان جلوی خیلی از جرائم نظیر سرقت از سایر مسافرین را گرفت.

بهترین مارک دوربین فیلمبرداری خودرو:

هیچ گاه نمی‌توان با اطمینان کامل یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک این دوربین به شما معرفی کرد. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و معرفی یک برند خاص بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و نه معرفی یک محصول خاص و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای دوربین خودرو را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دوربین‌فیلمبرداری خودرو سونتی می
  • دوربین‌فیلمبرداری خودرو آی رود
  • دوربین‌فیلمبرداری خودرو ایپتک
  • دوربین‌فیلمبرداری خودرو وای فو
  • دوربین‌فیلمبرداری خودرو ناین ویو

حتما بخوانید: راهنمای خرید دوربین دنده عقب خودرو

نکات مهم برای خرید دوربین فیلمبرداری خودرو:

  1. قیمت دوربین خودرو: اولین و مهمترین نکته در مورد خرید این دوربین قیمت آن می‌باشد. بهتر است قید مدل‌های خیلی ارزان را بزنید، زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید آن‌ها بعد از مدتی مجبور به خرید نمونه دیگری می‌شوید. البته منظور این نیست که همیشه اجناس گران باکیفیت هستند.
  2. نوع دوربین خودرو: همان طور که در ابتدای همین مقاله گفته شد، دوربین خودرو انواع مختلفی دارد، این شما هستید که باید با توجه به سلیقه و نوع نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. اگر برای درون کابین می‌خواهید باید نمونه درون کابین یا مدار بسته و برای بیرون خودرو دوربین جلو، عقب یا ثبت وقایع را خریداری کنید. برای ایمنی خود هم از دوربین ۳۶۰ درجه استفاده نمائید.
  3. کیفیت فیلمبرداری: مهمترین نکته در مورد خرید این محصول کیفیت فیلمبرداری آن است. هرچه کیفیت فیلم گرفته شده به وسیله این دوربین بالاتر باشد به طبع قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. بهترین نمونه این دوربین‌ها دارای کیفیت یو اچ دی دید در شب می‌باشد. البته باید توجه داشته باشید که این محصولات از قیمت بالایی هم برخوردار هستند. برای ثبت وقایع معمولی و پیش و پا افتاده یک مدل فول اچ دی هم کار شما را انجام می‌دهد.
  4. دوربین مجهز به سیم‌کارت: امروزه مدل‌هایی از این دوربین‌ها تولید شده که مجهز به جی پی‌ اس بوده و به سیم کارت مجهز می‌باشند. یعنی می‌توان تصاویر آن‌ها را به صورت زنده و لحظه‌ای روی شبکه اینترنت مشاهده و یا ضبط نمود. از این دوربین‌ها می‌توان برای ثبت موقعیت دقیق خودرو استفاده کرد. این مدل کار یک جی پی اس را انجام می‌دهد و شما به عنوان یک سیستم امنیتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  5. میزان حافظه: اول اینکه بهتر است، مدل‌های حافظه‌دار را انتخاب کنید. زیرا در صورت قطع شدن اینترنت فیلم گرفته شده روی کارت حافظه آن‌ها ذخیره می‌شود و موقعیت خود را از دست نخواهید داد. البته توجه داشته باشید که میزان حافظه دوربین شما هر چه بیشتر باشد، بهتر است. زیرا شما مدام مجبور به خالی کردن حافظه دستگاه طی مدت زمان کوتاه نخواهید بود.
  6. قابلیت پارکینگ مود: حتما توجه داشته باشید مدلی را که خریداری می‌‌کنید دارای قابلیت پارکینگ مود باشد. این ویژگی باعث می‌شود که دوربین مورد نظر شما امنیت خودرو را هنگام ‌پارک در پارکینگ تضمین کند. یعنی زمانی که خودرو شما خاموش می‌شود، تا نیم ساعت بعد از خاموش شدن خودرو به ضبط تصاویر ادامه دهد و بعد از آن به صورت خودکار ضبط را متوقف کرده و بعد از روشن شدن خودرو مجدد شروع به ضبط تصویر کند.

باتوجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دوربین فیلمبرداری خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه دوربین فیلمبرداری خودرو باکیفیت، پرفروش و ارزان موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ دوربین فیلم برداری خودرو سوِنتی مِی مدل ۷۰mai Dash Cam A400 + RC09 Rear Camera

دوربین فیلم برداری خودرو سوِنتی مِی مدل 70mai Dash Cam A400 + RC09 Rear Camera

مشخصات

  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • درگاه‌های ارتباطی
    Wi-Fi
  • باتری
    ۵۰۰ میلی امپر
  • سایز صفحه نمایش
    ۲ اینچ
  • رزولوشن فیلم
    Quad HD
  • محدوده زوم
    تا ۱۰ برابر بزرگنمایی
  • کارت حافظه
    microSD
  • ریموت کنترل
    به‌وسیله‌ی موبایل هوشمند
  • نوع نمایشگر
    ips

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ دوربین فیلمبرداری خودرو ایپتک مدل X1

دوربین فیلمبرداری خودرو ایپتک مدل X1

مشخصات

  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • باتری
    دارد
  • سایر مشخصات
    دوربین ۱۰۸۰ – Full HD بصورت ۳۰ فریم در ثانیه – فرمت AVC H.264 کیفیت بالای تصاویر وحجم کم فایل – ۱۲۰ درجه زاویه تصویربرداری دوربین می باشد – دارای صفحه نمایش ۲/۴ اینچی – ضبط اضطراری با فشردن یک دکمه – ضبط کردن پیوسته تمامی صحنه ها – تشخیص حرکت در تصویر برداری – تحمل حرارت تا ۶۵ درجه سلسیوس جهت استفاده در آفتاب- فرمت : AVC -H.264- رزولوشن فیلم : FULL HD : 1920:1080 /30FPS ، HD720 :1280×۷۲۰
  • سایز صفحه نمایش
    ۲.۴ اینچ
  • نوع حسگر
    CMOS
  • قابلیت‌های بصری
    چشمی
  • میکروفون
    ورودی میکروفون
  • رزولوشن فیلم
    Full HD
  • توضیحات فیلم
    – رزولوشن فیلم : FULL HD : 1920:1080 /30FPS ، HD720 :1280×۷۲۰
  • محدوده زوم
    تا ۱۰ برابر بزرگنمایی
  • اقلام همراه دوربین
    – شارژر- کابل – CD
  • حافظه داخلی دوربین
    ۳۲
  • نوع نمایشگر
    LCD

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ دوربین فیلم برداری خودرو سوِنتی مِی مدل Dash cam Pro Plus + Rear cam Set (Rco6) A500S

دوربین فیلم برداری خودرو سوِنتی مِی مدل Dash cam Pro Plus + Rear cam Set (Rco6) A500S

مشخصات

  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • میکروفون
    داخلی
  • ریموت کنترل
    به‌وسیله‌ی موبایل هوشمند
  • حافظه داخلی دوربین
    ندارد
  • کارت حافظه همراه دوربین
    ندارد
  • کارت حافظه
    microSD
  • شرکت سازنده لنز
    سونی IMX335
  • رزولوشن عکس
    ۵ مگاپیکسل
  • محدوده زوم
    تا ۱۰ برابر بزرگنمایی
  • رزولوشن فیلم
    ۲.۷K
  • محدوده دقت حسگر
    ۲ تا ۴ مگاپیکسل
  • جک ۳.۵ میلی‌متری
    – عدد
  • درگاه‌های ارتباطی
    Wi-Fi
  • سایز صفحه نمایش
    ۲ اینچ
  • پشتیبانی از کارت حافظه
    microSD
  • باتری
    ۵۰۰
  • فناوری‌های مکان‌یابی
    GPS
  • نوع نمایشگر
    lcd

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ دوربین فیلم برداری خودرو شیائومی مدل Dash Cam 2

دوربین فیلم برداری خودرو شیائومی مدل Dash Cam 2

مشخصات

  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • کارت حافظه
    microSD
  • رزولوشن عکس
    VGA
  • محدوده زوم
    کم‌تر از ۲ برابر
  • رزولوشن فیلم
    ۲.۷K
  • محدوده دقت حسگر
    ۱ تا ۲ مگاپیکسل
  • میکروفون
    داخلی
  • سایز صفحه نمایش
    ۳ اینچ
  • سایر مشخصات
    اندازه صفحه نمایش:۳ اینچپردازنده:Hi 3556اندازه:۹۲×۵۱.۵×۱۸ میلیمتررزولوشن:۲۵۶۰×۱۶۰۰ظرفیت باتری:۴۷۰ میلی آمپرزاویه دید:۱۴۰ درجه
  • پشتیبانی از کارت حافظه
    microSD
  • باتری
    ۴۷۰ میلی آمپر ساعت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ دوربین فیلم برداری خودرو سوِنتی مِی مدل A500S

دوربین فیلم برداری خودرو سوِنتی مِی مدل A500S

مشخصات

  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • جک ۳.۵ میلی‌متری
    فاقد جک عدد
  • ریموت کنترل
    به‌وسیله‌ی موبایل هوشمند
  • کارت حافظه
    microSD
  • رزولوشن عکس
    ۵ مگاپیکسل
  • محدوده زوم
    تا ۱۰ برابر بزرگنمایی
  • رزولوشن فیلم
    Quad HD
  • محدوده دقت حسگر
    ۴ تا ۶ مگاپیکسل
  • میکروفون
    داخلی
  • قابلیت‌های بصری
    نمایشگر
  • درگاه‌های ارتباطی
    Wi-Fi
  • نوع صفحه‌نمایش
    براق
  • اتصالات
    شیار کارت حافظه
  • دقت صفحه نمایش
    XGA|1024×768
  • سایز صفحه نمایش
    ۲ اینچ
  • پشتیبانی از کارت حافظه
    microSD
  • باتری
    ۵۰۰MAH
  • فناوری‌های مکان‌یابی
    GPS
  • نوع نمایشگر
    LCD

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ دوربین فیلم برداری خودرو سوِنتی مِی مدل ۷۰maI Dash Cam 4K + Rear Cam Set(RC06) A800S

دوربین فیلم برداری خودرو سوِنتی مِی مدل 70maI Dash Cam 4K + Rear Cam Set(RC06) A800S

مشخصات

  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • جک ۳.۵ میلی‌متری
    عدد
  • کارت حافظه
    microSD
  • محدوده زوم
    تا ۱۰ برابر بزرگنمایی
  • رزولوشن فیلم
    ۴K
  • میکروفون
    ورودی میکروفون
  • درگاه‌های ارتباطی
    Wi-Fi
  • سایز صفحه نمایش
    ۳ اینچ
  • پشتیبانی از کارت حافظه
    microSD
  • باتری
    ۵۰۰
  • نوع نمایشگر
    ips

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ دوربین فیلم برداری خودرو سوِنتی مِی مدل ۷۰maI Dash Cam 4K + GPS A800S

دوربین فیلم برداری خودرو سوِنتی مِی مدل 70maI Dash Cam 4K + GPS  A800S

مشخصات

  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • درگاه‌های ارتباطی
    Wi-Fi
  • باتری
    ۵۰۰
  • سایز صفحه نمایش
    ۳ اینچ
  • رزولوشن فیلم
    ۴K
  • محدوده زوم
    تا ۱۰ برابر بزرگنمایی
  • کارت حافظه
    microSD
  • نوع نمایشگر
    ips

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دوربین فیلمبرداری خودرو در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بلبرینگ چرخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا