ابزار غیر برقی

کاور شستشوی اسپلیت، راهنمای خرید کاور شستشو کولر گازی ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کاور شستشوی اسپلیت باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از وسایل مهم و ضروری برای کسانی که کار نصب و سرویس کولرهای گازی را انجام می‌دهند کاور شستشوی اسپلیت است. تا قبل از اختراع این محصول نصاب‌های کولر گازی برای شستشوی پنل داخلی مجبور به باز و بسته کردن پنل داخلی بودند که هم کاری زمان‌گیر و هم با ریسک بالا بود. چون امکان ایجاد نشتی در لوله‌های وجود داشت. از این رو به شما توصیه می‌کنم با خرید کاور شستشوی اسپلیت یک بار برای همیشه از شر باز و بسته کردن و دوباره کاری خلاص کنید. شما با خرید کاور شستشوی اسپلیت و یک عدد بخارشوی پر قدرت می‌توانید انواع مدل‌های کولر گازی را بدون باز و بسته کردن و بدون آسیب رساندن به رنگ و کاغذ دیواری به راحتی شستشو دهید.

با توجه به قیمت این محصول و آسان کردن کار برای شما بهتر است قبل از اینکه این محصول شگفت انگیز یعنی کاور شستشوی اسپلیت را سفارش دهید. راهنمای خرید جامع ما را به طور دقیق مطالعه کنید تا هیچ گونه شک و شبهه‌ای در مورد خرید این محصول در ذهن شما باقی نماند. تلاش ما این است تا شما را در مسیر درست برای خرید کاور شستشوی اسپلیت راهنمایی کنیم، تا با علم و اطمینان خرید کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید کاور شستشوی اسپلیت را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این ابزار ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع کاور شستشوی اسپلیت موجود در بازار آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید کاور شستشوی اسپلیت باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

کاور شستشوی اسپلیت یا کولر گازی چیست؟

یک کسیه ضد آب است که معمولا از پارچه ضد آب که درصد بالایی از پلاستیک را در بافت خود دارد ساخته شده است. این محصول دارای کش و فنر به منظور محکم شدن دور پنل داخلی کولر گازی است که از ریزش آب بر روی دیوار و کثیف شدن دیوار جلوگیری می‌کند. در قسمت پایین این کاور یک رابط شیلنگ برای سهولت در خروج آب تعبیه شده که شما با وصل کردن یک لوله خرطومی با سایز مناسب به راحتی می توانید آب کثیف شده را به مسیر دلخواه هدایت کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید سایه بان کولر آبی

کاور شستشوی اسپلیت چه کاربردی دارد؟

همان طور که از نام این محصول پیداست برای شستشوی اسپلیت یا همان کولر گازی‌های دو تکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر احساس می‌کنید اسپلیت شما مثل قبل خنک نمی‌کند و سرعت پرتاب باد آن کاهش پیدا کرده است، وقت آن رسیده تا آن را شستشو دهید. برای این کار باید پنل داخلی باز شده شستشو داده و مجدد نصب شود. این کاور به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به باز کردن پنل داخل آن را در جای خود روی دیوار و بدون کثیف کاری شستشو دهید.

انواع کاور شستشوی اسپلیت:

مدل‌های مختلفی از این کاور در بازار موجود است که تفاوت عمده اکثر آن‌ها در جنس پارچه و سایز کاور می‌باشد پس بیایید تا نگاهی دقیق‌تر به آن‌ها بیاندازیم:

  1. کاور شستشوی کولر گازی سایز کوچک: این کاور برای کولرهای سایز کوچک یعنی ۱۲ تا ۲۴ هزار طراحی شده است. یعنی شما با شل و سفت نمودن تسمه‌ها به راحتی می‌توانید این کاور را برای این سایز از اسپلیت استفاده کنید. انتخاب سایز درست نصب را راحت کرده و از کثیف شدن دیوار جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که این کاور مناسب سایزهای بزرگ‌تر کولر گازی نیست.
  2. کاور شستشوی کولر گازی سایز متوسط: این کاور که شاید بیشترین کاربرد را در بین مدل‌های دیگر دارد برای کولر‌های گازی ۲۴ تا ۳۰ هزار طراحی شده است. یعنی مدل‌هایی که در بیشتر منازل دیده می‌شود. اندازه این کاور بزرگتر از نمونه قبلی است و نصب آن به زمان بیشتری نیاز دارد. زیرا برای جلوگیری از نشت آب باید محکم روی کار نصب شود. شاید این کاور را بتوان با محکم کردن کمربند‌ها روی مدل‌های کوچکتر هم استفاده کرد اما توصیه می‌کنیم برای هر سایز از مدل مخصوص خود استفاده کنید.
  3. کاور شستشوی کولر گازی سایز بزرگ: همان طور که از نام آن پیداست برای شستشوی کولرهای گازی سایز بزرگ یعنی ۳۰ تا ۳۲ هزار طراحی شده است. توجه داشته باشید که هرچه اندازه محصول بزرگ‌تر می‌شود قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. پس بهتر است به جای خرید بزرگترین سایز کاور مناسب برای کولر خود را خریداری کنید. البته اگر حرفه‌ای باشید با خرید بزرگترین سایز می‌توانید آن را برای شستشوی تمامی مدل‌ها استفاده کنید. این کاور برای سرویس کارهای کولر گازی بیشتر توصیه می‌شود.

بهترین کاور شستشوی اسپلیت یا همان کولر گازی:

این بستگی به جنس پارچه و کیفیت ساخت محصول دارد. برند‌های زیادی در ایران این محصول را تولید می‌کنند. تفاوت اصلی آن‌ها با یکدیگر در کیفیت ساخت محصول و جنس پارچه است وگرنه همه از یک طرح ساخته شده‌اند. به دنبال خرید محصولی باشید که پارچه نرم و ضخیم‌تری داشته باشد. درصد بالای پلاستیک درون پارچه همیشه خوب نیست ممکن است طول عمر محصول را کاهش دهد. توصیه ما به شما خرید نمونه برزنت ضد آب می‌باشد زیرا هم طول عمر بیشتری دارد و هم نصب آن راحت‌تر است. مدل‌های پلاستیکی ارزان‌تر هستند اما از نظر قیمتی خیلی ارزان‌تر از نمونه‌‌های برزنتی می‌باشند.

کاور شستشوی کولر گازی از کجا بخریم؟

خوشبختانه دست شما برای خرید این محصول باز است زیرا فروشگاه‌های زیادی این محصول را به فروش می‌رسانند. این شما هستید که باید انتخاب کنید که ابن حصول را از کجا خریداری کنید. دو روش برای خرید این محصول وجود دارد: خرید حضوری و خرید اینترنتی پس بیایید تا هر دو روش را با هم بررسی کنیم:

  1. خرید حضوری: یک روش خرید قدیمی اما سریع برای خرید این محصول است. شما با مراجعه به یک فروشگاه لوازم کولر گازی می‌توانید از مدل‌های موجود یکی را انتخاب و خریداری کنید. از معایب این روش می‌توان به تنوع پایین محصولات و عدم مرجوع نمودن کالا در صورت نارضایتی از محصول اشاره کرد.
  2. خرید اینترنتی: یک روش خرید جدید اما زمان بر بوده زیرا بعد از سفارش چند روز باید منتظر بمانید تا محصول را درب منزل دریافت کنید. از مزایای این روش می‌توان به تنوع زیاد محصولات، امکان مرجوع نمودن محصول در صورت نارضایتی اشاره کرد. اگر فرصت بیرون رفتن از منزل برای خرید این محصول را ندارید، حتما آن را اینترنتی خریداری کنید.

راهنمای خرید کاور شستشوی اسپلیت:

همان طور که گفته شد اسپلیت کولرهای گازی دو تکه‌ای هستند که کمپرسور آن‌ها بیرون از منزل و پنل آن‌ها داخل فضای منزل نصب می‌شود. طبیعی است که پنل داخلی به دلیل قرار گرفتن در معرض چربی غذا و دود ناشی از سوختن روغن در آشپزخانه بعد از مدتی کثیف شده و راندمان آن کاهش پیدا کند. پس منطقی است که بعد از مدت زمان خاصی بخواهیم آن را شستشو دهیم. شما به کمک این محصول به راحتی می‌توانید با داشتن یک دستگاه کارواش یا بخارشوی خانگی به خوبی پنل داخلی کولر خود را شستشو دهید.

علائم و نشانه‌های کثیفی اسپلیت:

  • کاهش راندمان دستگاه: اگر احساس می‌کنید که کولر گازی شما مثل قبل خنک نمی‌کند و سرما دهی لازم را ندارد، می‌توان گفت که وقت آن رسیده تا پنل داخلی را شستشو دهید. البته فشار گاز را هم باید اندازه بگیرید.
  • تغییر در صدای کولر: اگر تغییر صدای کولر گازی شما را نگران کرده وقت آن رسیده تا به فکر شستشوی پنل داخلی آن بیافتید. جرم بیش از حد می‌تواند سبب سوختن موتور بلور کولر گازی و هزینه‌های سنگین برای شما شود.
  • لرزش پنل داخلی: اگر پنل داخلی اسپلیت شما هنگام استفاده از آخرین سرعت فن لرزش زیادی دارد. می‌تواند یکی از نشانه‌های کثیفی بلوور و خارج شدن آن از بالانس باشد. پس در صورت مشاهده لرزش دستگاه را از نظر جرم و کثیفی بررسی کنید.
  • خروج رطوبت کدر: اگر از شیلنگ تخلیه آب کولر گازی شما آب شفاف خارج نمی‌شود و آب خارج شده دارای ناخالصی زیاد است، وقت آن رسیده تا پنل داخلی کولر گازی خود را شستشو دهید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه دمنده

نکات مهمی که هنگام خرید کاور شستشوی اسپلیت باید در نظر بگیرید:

  1. قیمت کاور: اولین و شاید مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید کاور شستشو کولر گازی باید به آن توجه داشته باشید قیمت آن است. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد. شما با مشخص کردن میزان بودجه می‌توانید مدل‌هایی را که در محدوده قیمتیشما قرار ندارند را از انتخاب خود خارج کنید و انتخاب و خرید راحت‌تری را تجربه کنید.
  2. نوع کاور: همان طور که در ابتدای همین مقاله به آن اشاره شده این محصول با توجه به جنس و سایز مدل‌های مختلفی دارد. اگر از کولر ۱۲ تا ۲۴ هزار استفاده می‌کنید کاور کوچک و اگر از کولر سایز ۲۴ تا ۳۰ هزار استفاده می‌کنید کاور متوسط و اگر از کولر ۳۰ تا ۳۲ هزار استفاده می‌کنید بهتر است که کاور سایز بزرگ را خریداری کنید. لازم به ذکر است که از کاور کوچک برای کولر بزرگ نمی‌توان استفاده کرد اما از کاور بزرگتر برای سایز کوچکتر می‌توان استفاده کرد.
  3. جنس کاور: مهترین نکته در مورد خرید ابن محصول توجه به جنس پارچه آن است که نقش مهمی در طول عمر آن ایفا می‌کند. به دنبال مدل‌هایی باشید که از پارچه ضد آب ساخته شده‌اند. این پارچه نسبت به مدل‌های دوخته شده از پلاستیک طول عمر بیشتری دارند. هر چه میزان پلاستیک به کار رفته در یک پارچه کمتر باشد طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند. البته اگر یک جنس خوب می‌خواهید که چندین سال نیاز شما را بر آورده کند باید بی‌خیال مدل‌های ارزان قیمت شوید.
  4. اقلام همراه: توجه داشته باشید که این محصول حتما باید یک کاور یا کیف مخصوص برای نگهداری از کاور بعد از استفاده باشد. معمولا شرکت‌های سازنده به همراه این محصول یک عدد لوله خرطومی مخصوص جهت خروج آب قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که اگر محصولی را خریداری می‌کنید که فاقد این لوله است، حتما آن را به صورت جداگانه خریداری نمایید، زیرا هنگام استفاده از این محصول به این لوله نیاز خواهید داشت.
  5. نظرات مشتریان: یکی از مزیت‌های خرید اینترنتی این است که مشتریان می توانند نظرات خود در مورد تجربه استفاده از محصول را در قسمت نظرات درج کنند. مطالعه نظرات صادقانه مشتریانی که از قبل این محصول را خریداری کرده‌اند می‌تواند شما را در انتخاب بهتر این محصول یار دهد. توجه داشته باشید که هر محصول نظرات مثبت و منفی دارد و شما باید ملاک خود را تعداد بیشتر نظرات مثبت نسبت به نظرات منفی‌ قرار دهید.
  6. امکان مرجوع نمودن: خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی که اعتبار بالایی دارند، برای مشتریان خود امکان بازگشت کالا در صورت عدم رضایت از محصول را فراهم کرده‌اند. شما قبل از خرید می‌توانید محصول مورد نظر خود را بررسی کنید که امکان مرجوع کردن بعد از خرید وجود دارد یا خیر. این به شما کمک می‌کند تا خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید.

روش نگهداری از کاور شستشوی اسپلیت:

  • حتما همیشه بعد از استفاده با آب کاور را شستشو داده و در هوای آزاد خشک کنید، این کار سبب افزایش طول عمر محصول می‌شود.
  • از خشک کردن کاور روی بخاری یا درون خشک کن خودداری کنید، این کار سبب آسیب به کاور می‌شود و خاصیت ضد آب خود را از دست می‌دهد.
  • برای شستشوی اسپلیت از مایع مخصوص استفاده کنید، برخی مواد شیمیایی علاوه بر آسیب رساندن به اجزاء داخلی اسپلیت به کاور شما هم آسیب وارد می‌کنند.
  • از برخورد کاور با هر نوع جسم تیز و برنده‌ای اجتناب کنید. زیرا این جنس خیلی حساس بوده و دچار آسیب دیدگی می‌شود.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می‌توانید کاور شستشوی اسپلیت مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما عزیزان، لیستی از چند مدل کاور شستشوی اسپلیت ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه‌ی زیر هر آیتم می‌توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ کاور شست و شوی کولر گازی مدل Q-535

کاور شست و شوی کولر گازی مدل Q-535

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۵x35x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۷۵۰ گرم
  • جنس
    پلاستیک
  • کاور لوازم خانگی سازگار با
    کولر
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۴۵ ۳۵ ۴ سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۷۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    راحتی استفاده برای شست و شوی کولر گازی می باشدقابل استفاده برای اسپلیت های۱۸تا ۳۶ هزار به گفته شرکت سازنده برای کولر های به غیر از آمریکایی و ژاپنی می باشدبی نیاز شدن از باز کردن اواپراتور کولر گازی بودهدهنه خروجی آب با قابلیت اتصال به شلنگ استقابل استفاده برای اسپلیت های دیواری می باشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ کاور شست و شوی کولر گازی مدل large 535

کاور شست و شوی کولر گازی مدل large 535

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۹x22x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۷۰۰ گرم
  • جنس
    پلاستیک
  • کاور لوازم خانگی سازگار با
    کولر
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۳۲x24x6 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۸۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    راحتی استفاده برای شست و شوی کولر گازی می باشد قابل استفاده برای اسپلیت های۱۸تا ۳۶ هزار به گفته شرکت سازنده برای کولر های به غیر از آمریکایی و ژاپنی می باشد بی نیاز شدن از باز کردن اواپراتور کولر گازی بوده دهنه خروجی آب با قابلیت اتصال به شلنگ است قابل استفاده برای اسپلیت های دیواری می باشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ کاورشست و شوی کولر گازی مدل ۲۴۰۰۰

کاورشست و شوی کولر گازی مدل 24000

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۳۰x40x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۷۰۰ گرم
  • جنس
    برزنت
  • کاور لوازم خانگی سازگار با
    کولر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کاور شستشوی اسپلیت در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گریس بلبرینگ چرخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا