لوازم غیر برقی

سایه بان کولر آبی، راهنمای خرید سایبان کولر آبی ارزان و باکیفیت

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سایه‌ بان کولر آبی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از مشکلاتی که مردم هنگام گرم شدن هوا در فصل تابستان از آن رنج می‌برند، گرمای شدید باد کولر آبی می‌باشد. یعنی زمانی که کولر آبی آن‌ها روشن است با وجود اینکه کولر آن‌ها از سلامت کامل برخوردار بوده اما باد آن خیلی داغ است و منزل را خنک نمی‌کند. علت این پدیده گرم شدن بیش از اندازه بدنه کولر می‌باشد، شما به راحتیمی‌توانید با نصب سایه بان کولر آبی این مشکل را به طور کامل بر طرف کنید. تصور کنید خودرو شما جلوی نور خورشید مدت زیادی پارک شده باشد. اگر توجه کرده باشید، زمانی که کولر خودرو را روشن می‌کنید باد آن تا چند دقیقه داغ خواهد بود، اما زمانی که چادر روی خودرو شما پهن شده باشد، با روشن کردن کولر بلافاصله باد خنک از دریچه بیرون می‌آید. کولر آبی هم به همین شکل است، یعنی زمانی که سایه بان کولر آبی روی آن باشد باد خنک‌تری خواهید داشت.

سایه بان کولر آبی شما را از شر گرمای آزار دهنده تابستان راحت می‌کند. از طرفی شما در زمستان هم در آرامش کامل خواهید بود، زیرا دیگر نگران ورود آب باران از کانال کولر به منزل خود نخواهید بود. در زمان‌های گذشته برای ایجاد سایه روی کولر از چوب و سنگ استفاده می‌شد. این وسایل هم نمایی بدی به پشت بام منزل می‌داد و هم موقع طوفان خطر سقوط این وسایل روی افراد یا ماشین آن‌ها وجود داشت. امروزه با استفاده از سایه بان کولر آبی دیگر نیازی به استفاده از این وسایل پر خطر نیست. زیرا این وسیله ارزان و کاربردی به خوبی روی سقف کولر را پوشش داده و اجازه نفوذ نور خورشید و یا باران به بدنه یا داخل کولر را نمی‌دهد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از باد داغ کولر آبی خود خسته شده‌اید و قصد خرید سایه بان کولر آبی را دارید. اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع سایه بان کولر آبی آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید سایه بان کولر آبی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌‌دهیم.

سایبان کولر آبی چیست و چه کاربردی دارد؟

سایبان در واقع وسیله‌ای است که برای ایجاد سایه در قسمتی که مدت زیادی در معرض تابش نور مستقیم خورشید است مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سایبان به منظور نصب روی کولر آبی طراحی شده و با ایجاد سایه روی کولر آبی از گرم شدن بیش از اندازه فضای داخلی کولر که منجر به سوختن الکتروموتور کولر آبی و ایجاد باد داغ جلوگیری می‌کند. این وسیله ارزان تا حد زیادی در مصرف آب و برق شما صرفه جویی می‌کند. زیرا با خنک کردن چند درجه باد کولر راندمان را بالا برده و موجب صرفه جویی می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پمپ آب کولر

انواع سایبان کولر آبی موجود در بازار:

  • سایبان کولر آبی فول کاور: نور خورشید هیچ گاه تمام روز به صورت عمود روی کولر آبی شما نیست و زاویه دارد بنابراین پوشاندن سقف کولر به تنهایی کار درستی نخواهد بود و شما باید اطراف آن را هم پوشش دهید این کاور جنسی شبیه به توری دارد و تمام قسمت‌های کولر را پوشش داده بدون اینکه مانع ورود هوا به داخل شود. بلکه فقط با ایجاد سایه کولر شما را خنک نگهداری می‌کند. شما بدون سوراخ کردن بدنه کولر می‌توانید این محصول را به راحتی روی آن نصب کنید.
  • سایبان کولر آبی سقفی: اگر دور تا دور پشت بام شما ساختمان بلند وجود دارد و اکثر مواقع کولر شما در سایه قرار دارد و تنها ساعاتی از ظهر که نور خورشید عمود تابیده می‌شود و کولر شما فقط آن زمان خاص در جلوی آفتاب قرار می‌گیرد، نیازی به پرداخت هزینه بالا برای خرید سایبان فول کاور نیست بلکه در این شرایط یک سایبان سقفی به راحتی کار شما را انجام می‌دهد. این نمونه فقط روی سقف کولر نصب شده و اطراف آن آزاد است. نصب این مدل ‌هم خیلی ساده بوده و نیاز به جوشکاری و سوراخ کاری ندارد.
  • سایبان کولر آبی فویلی: ایجاد کردن سایه روی کولر آبی یک راه حل ساده است که می‌تواند تا حد زیادی راندمان کولر را بالا ببرد و شما با این کار در مصرف برق و آب صرفه جویی کنید، اما به تنهایی کافی نیست، زیرا حرارت و گرما وارد کولر می‌شود. بنابراین شما باید از سایبان عایق حرارتی استفاده کنید تا علاوه بر ایجاد سایه روی کولر جلوی ورود گرما به داخل کولر را هم بگیرد و راندمان را تا حد بیشتری بالا ببرد. از مزایای این مدل می‌توان به ۳۰ هزار تومان مصرف برق کمتر، ۲۰۰۰ لیتر مصرف آب کمتر و نسبت به سایبان‌های قبلی دو درجه دمای خنک‌تر دست پیدا کرد.

مزایای استفاده از سایه بان کولر آبی:

  • قیمت آن در مقایسه با کاری که برای شما انجام می‌دهد، ارزان‌تر است. یعنی شما با یک بار هزینه تا مدت‌ها روی قبض آب و برق خود تخفیف می‌خورید.
  • باعث خنک شدن باد کولر آبی شده با این کار راندمان کولر آبی شما تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و شما گرمای کمتری احساس می‌کنید.
  • با توجه به مشکل بحران آب و خشک سالی با نصب این وسیله ساده به راحتی می‌توانید تا ۲۰۰۰ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنید و علاوه بر پرداخت هزینه کمتر به بحران آب هم کمک بزرگی کرده باشید.
  • یکی از دلایل اصلی سوختن الکترو موتور کولر آبی گرم شدن بیش از اندازه موتور به علت کارکرد زیاد یا گرم شدن فضای داخلی کولر است. این وسیله جلوی سوختن موتور را می‌گیرد.

بهترین مارک سایه بان کولر آبی:

معرفی کردن یک برند خاص به عنوان بهترین مارک سایبان کولر آبی تبلیغ یک محصول خاص تلقی می‌شود و باعث می‌شود حق سایر برندهای باکیفیت بازار نیز ضایع شود. از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای سایبان کولر آبی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • سایبان کولر آبی سان شید
  • سایبان کولر آبی صافدم
  • سایبان کولر آبی آوین
  • سایبان کولر آبی آلفا
  • سایبان کولر آبی فول کاور
  • سایبان کولر آبی سایا

حتما بخوانید: راهنمای خرید پنکه 

نکات مهم هنگام خرید سایه بان کولر آبی:

  1. قیمت محصول: اولین و مهم‌ترین نکته در مورد خرید سایبان کولر آبی قیمت آن می‌باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد. بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید سایبان کولر را مشخص کنید. با مشخص شدن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و خرید محصول برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع سایبان: سایبان کولر آبی انواع مختلفی دارد، شما باید بسته به شرایط کولر خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری نمائید. اگر موقعیت کولر شما به گونه‌ای است که ساختمان‌های بلند اطراف آن وجود دارد و فقط ساعاتی از ظهر نور خورشید سقف آن را می‌گیرد، بهتر است مدل‌های سقفی را انتخاب کنید و هزینه الکی نپردازید. اما اگر کولر شما به گونه‌ای است که بیشتر ساعات روز جلوی نور خورشید قرار دارد بهتر از برای آن فول کاور خریداری کنید. برای هر دو نمونه مدل‌های عایق دما هم وجود دارد که راندمان بالایی دارند.
  3. جنس سایبان: سایبان همیشه در طول روز مقابل نور مستقیم خورشید قرار دارد، پس باید از ماده‌ای ساخته شده باشد که در مقابل نور خورشید پوسیده نشود و نور و گرما را هم به داخل کولر هدایت نکند. بد نیست نمونه ضد آب را هم خریداری کنید، زیرا این وسیله کاربرد زمستانی هم دارد و از ورود آب باران به درون کولر جلوگیری می‌کند. این وسیله نباید مانع عبور هوا به داخل کولر شود، زیرا برخی مدل‌ها فول کاور بوده و دور تا دور کولر را می‌پوشانند.
  4. نوع نصب: برای نصب برخی سایبان‌ها شما باید بدنه کولر خود را با دریل سوراخ کاری کنید و برخی مدل‌ها نیاز به جوشکاری دارند. پس شما باید به سراغ خرید بی دردسر‌ترین مدل‌ها بروید که نیاز به تخصص خاصی نداشته باشند و خود شما به راحتی بتوانید بدون سوراخ کاری و جوشکاری آن‌ها را روی کولر آبی خود نصب کنید. البته نگران نصب نباشید زیرا بیشتر مدل‌هایی که در بازار قرار دارند، نیاز به سوراخ کردن کولر و جوشکاری ندارند.
  5. سایز کولر آبی: کولر آبی‌ها بر اساس فضای اتاق دارای سایزهای مختلف هستند که معروف‌ترین سایز آن‌ها ۳۵۰۰ ، ۵۵۰۰، ۶۵۰۰ تا هفت هزار می‌باشد که تفاوت اصلی تمام مدل‌ها در اندازه کولر و قدرت موتور آن‌ها می‌باشد. شما باید دقیقا سایبان مخصوص کولر خود را خریداری کنید. نه بزرگتر و نه کوچکتر زیرا اگر سایز آن از کولر شما بزرگتر یا کوچکتر باشد روی کولر شما نصب نمی‌شود.
  6. برند محصول: اگر با توجه به توضیحاتی که داده شد باز هم در مورد خرید این وسیله مشکل دارید می‌توانید به برند اعتماد کنید و به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار هستند. این برند‌ها از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک جنس باکیفیت و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

روش نگهداری از سایبان کولر آبی:

  • همیشه سایبان خود را بعد از پایان تابستان باز کرده و به منزل بیاورید و سال بعد دوباره روی کولر آن را نصب کنید. این کار سبب افزایش طول عمر سایبان می‌شود.
  • سایبان را به خوبی و محکم در جای خود نصب کنید، اگر تخصص لازم در این زمینه را ندارید این کار را به یک سرویس کار کولر واگذار کنید، زیرا در صورت نصب نادرست با اولین باد کنده می‌شود.
  • زمانی که از سایبان استفاده می‌کنید، دیگر نیازی به قرار دادن کارتن، چوب یا سنگ روی کولر نخواهید داشت. با انجام دادن این کار کار را خراب می‌کنید و به استقبال خرابی سایبان خود می‌روید.
  • سایبان را طوری نصب کنید که آب روی آن جمع نشود و در صورت بارندگی تمام آب روی سایبان روی زمین خالی شود و روی سایبان نماند. آب سایبان را پوسیده کرده و طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید سایه بان کولر آبی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین مدل‌های سایه بان کولر آبی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ سایبان کولر آبی مدل سان شید کد ۷۳۰

سایبان کولر آبی مدل سان شید کد 730

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۰x20x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۵۰۰۰ گرم
  • جنس
    برزنت
  • کاور لوازم خانگی سازگار با
    کولر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ سایه بان کولر آبی مدل گرما بان کد ۱۰۰۰۰۰۵۱۱

سایه بان کولر آبی مدل گرما بان کد 100000511

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۷*۱۷۰*۱۷۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۹۳۰ گرم
  • جنس
    پارچه
  • سایر توضیحات
    پارچه برزنتی با لایه ضد آب و مفتول فلزی مقاوم فنرینحوه اتصال به کولر از طریق ۶ بند دور تا دور سایه بان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ سایبان کولر آبی مدل سان شید کد ۶۰۰

سایبان کولر آبی مدل سان شید کد 600

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۰x20x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰۰ گرم
  • جنس
    برزنت
  • کاور لوازم خانگی سازگار با
    کولر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ سایبان کولر آبی مدل سایبان سان شید ۸۰۰

سایبان کولر آبی مدل سایبان سان شید 800

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۰x20x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۰۰۰ گرم
  • جنس
    برزنت
  • کاور لوازم خانگی سازگار با
    کولر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ سایبان کولر آبی مدل ۹۰۰

سایبان کولر آبی مدل 900

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x20x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۰۰۰ گرم
  • جنس
    برزنت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ سایبان کولر آبی مدل B0012

سایبان کولر آبی مدل B0012

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲۰x120x1 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۱۰۰ گرم
  • جنس
    آلومینیوم
  • کاور لوازم خانگی سازگار با
    کولر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ سایبان کولر آبی مدل سان شید کد ۷۶۰

سایبان کولر آبی مدل سان شید کد 760

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۰x20x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰۰ گرم
  • جنس
    برزنت
  • کاور لوازم خانگی سازگار با
    کولر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ سایبان کولر آبی کد ۲۰۰۸

سایبان کولر آبی کد 2008

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۰x40x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • جنس
    پارچه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید سایه بان کولر آبی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش بسکتبال زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا