لباس ورزشی زنانه

سوتین ورزشی، راهنمای خرید سوتین ورزشی سفت، کپسول‌دار و ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سوتین ورزشی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یک سوتین ورزشی مناسب حرکت سینه را به حداقل می‌رساند و از جهش بیش از حد آن‌ها جلوگیری می‌کند و شما را از انجام فعالیت مورد علاقه خود منحرف نمی‌کند. اما سوتین ورزشی که به خوبی روی آن قرار نمی‌گیرد می‌تواند باعث کشش، درد، ساییدگی، یا حتی آسیب به بافت نرم سینه شود. برای برخی از زنان، چنین درد یا ناراحتی می تواند مانع واقعی برای ورزش کردن باشد.

بستن سوتین ورزشی یک علم دقیق نیست، اما ما به شما نکاتی را در مورد چگونگی پیدا کردن سوتین ورزشی مناسب برای اندازه و فعالیت خود ارائه خواهیم داد. از آنجایی که اندازه سوتین ورزشی در بین برندهایی که استاندارد جهانی ندارند ناسازگار است، مطمئن شوید که چندین مارک، اندازه و مدل را در یک فروشگاه امتحان می‌کنید تا زمانی که برند مناسب خود را پیدا کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید سوتین ورزشی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این پوشاک ورزشی ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع سوتین ورزشی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید سوتین ورزشی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

سوتین ورزشی چیست؟

سینه بند ورزشی سوتینی است که برای کمک به کنترل سینه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که از سینه‌ها حین ورزش زیاد پشتیبانی می‌کند که حرکت نکنند. اکثر آن‌ها کنترل حرکت و همچنین توانایی حذف رطوبت را برای خنک و خشک نگه داشتن شما ارائه می‌دهند. هنگام ورزش گرفتن حمایت و تناسب مناسب از سوتین بسیار مهم است. در طول فعالیت ورزشی، سینه بند کشیده و منقبض می‌شود زیرا تاثیر ورزش را جذب می‌کند. با گذشت زمان الیاف پارچه و کش ضعیف می‌شوند. سپس وقت آن است که سوتین ورزشی خود را عوض کنید. مهم است که به طور منظم سوتین‌های ورزشی خود را چک کنید تا سینه بند بتواند کار موثری در کنترل و حمایت از سینه‌ها در حین ورزش انجام دهد. بنابراین اگر مدتی است سینه بند ورزشی خود را بررسی نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم آن را در لیست کارهای خود قرار دهید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید نیم تنه ورزشی زنانه

چرا داشتن یک سوتین ورزشی خوب برای دویدن مهم است؟

حرکت منحصربه‌فرد دویدن باعث می‌شود که سینه‌های شما به صورت هشت حرکتی حرکت کنند، گاهی اوقات به اندازه هشت اینچ بالا و پایین می‌روند. این باعث می‌شود رباط‌های کوپر شما مجموعه‌های نازکی از بافت‌های همبند که به حمایت از سینه شما کمک می‌کنند را تحت فشار زیادی قرار دهند. بدون پشتیبانی صحیح، احتمالاً درد را تجربه می‌کنید و می‌توانید آسیب‌های پایداری ایجاد کنید.

دانشمندان ورزشی از دانشگاه پورتسموث چگونگی آسیب بافت سینه هنگام دویدن، در سوتین‌های معمولی و انواع سوتین‌های ورزشی را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها دریافتند سوتین‌های ورزشی کم تا متوسط جهش را کاهش می‌دهند اما برای محدود کردن حرکت پهلو به پهلو که هنگام دویدن اتفاق می افتد موثر نیستند. در واقع، تحقیقات آن‌ها نشان می دهد که زنان بسته به نوع سوتین خود، نحوه دویدن خود را تغییر می‌دهند. بنابراین نه تنها یک سوتین ورزشی خوب از شما پشتیبانی حیاتی می‌کند، بلکه می‌تواند به شما در تنظیم یک PB جدید نیز کمک کند.

انواع سوتین زنانه موجود در بازار:

  • سوتین‌های ورزشی متقاطع: این تسمه‌ها در پشت متقاطع هستند و بیشتر در سوتین‌های با پشتیبانی کم یا متوسط یافت می‌شوند. تسمه های متقاطع در مقایسه با سایر سبک‌های بند پشتیبانی کمتری دارند. تسمه‌ها اغلب قابل تنظیم هستند تا بتوانید تناسب را به خوبی تنظیم کنید. بسته به سبک، تسمه‌های متقاطع می‌توانند به خوبی زیر یک تاپ اسپرت پنهان شوند یا ظاهر مد خود را ایجاد کنند.
  • سوتین‌های ورزشی تاپ تانک: این مدل بند شباهت زیادی به سوتین‌های روزمره دارد. تسمه ها اغلب قابل تنظیم هستند تا بتوانید تناسب را به خوبی تنظیم کنید. سوتین‌هایی با تسمه‌های بالای مخزن اغلب دارای قفل پشتی هستند که تنظیمات بیشتری را ارائه می‌دهد. برخی از سوتین‌های تانک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به تسمه‌ها اجازه می‌دهند تا برای تطبیق پذیری تلاقی کنند.
  • سوتین‌های ورزشی پشت مسابقه‌ای: سوتین‌های ورزشی با پشت مسابقه‌ای دارای بند‌های شانه‌ای هستند که بین تیغه‌های شانه‌های شما به هم می‌رسند تا شکل Y را ایجاد کنند. سوتین‌های پشت مسابقه‌ای پشتیبانی خوبی برای فعالیت‌های با ضربه متوسط تا زیاد فراهم می‌کنند و دامنه کامل حرکت را امکان‌پذیر می‌کنند. برخی از افراد ممکن است از تسمه‌های پشت مسابقه‌ای خوششان نیاید زیرا احساس می‌کنند فشار زیادی به گردنشان وارد می‌کند. تسمه‌های پشت مسابقه‌ای به خوبی در زیر یک تانک مسابقه‌ای پنهان می‌شوند.

صرف نظر از نوع تسمه‌ای که انتخاب می‌کنید، به خاطر داشته باشید که تسمه‌های نازک معمولاً پشتیبانی کمتری نسبت به تسمه‌های پهن تر دارند، اما تسمه‌های نازک راحت تر پنهان می‌شوند.

انواع سوتین ورزشی بر اساس مکانیسم مهار سینه؟

  1. سوتین‌های ورزشی کپسول‌دار: این سوتین‌ها از کاپ‌های جداگانه برای احاطه و حمایت هر سینه به طور جداگانه استفاده می‌کنند. هیچ فشاری در این سوتین‌ها وجود ندارد، بیشتر سوتین‌های روزمره سوتین‌هایی از نوع کپسول‌دار هستند. به‌طور کلی برای فعالیت‌های کم‌ضربه بهترین گزینه هستند. سوتین‌های کپسول‌دار شکل طبیعی تری نسبت به سوتین های فشاری دارند.
  2. سوتین‌های ورزشی سفت یا فشرده: این سوتین‌ها معمولاً روی سر شما کشیده می‌شوند و سینه‌ها را به دیواره سینه فشار می‌دهند تا حرکت را محدود کنند. آن‌ها فنجانی در طراحی ندارند. برای فنجان‌های اندازه A-B، سوتین‌های ورزشی فشرده بدون نوارهای قابل تنظیم یا بند قابل تنظیم می‌توانند برای فعالیت‌های کم تا متوسط کار کنند. برای کاپ‌های C-DD، سوتین‌های ورزشی فشرده باید دارای نوارها و تسمه‌های قابل تنظیم برای تناسب مناسب باشند و می‌توانند پشتیبانی متوسط تا بالا را ارائه دهند.
  3. سوتین‌های ورزشی ترکیبی فشرده-کپسول‌دار: بسیاری از سوتین‌های ورزشی روش‌های فوق را برای پشتیبانی و شکل دهی طبیعی ترکیب می کنند. این سوتین‌ها نسبت به فشرده‌سازی یا کپسوله کردن به تنهایی پشتیبانی بیشتری دارند، زیرا هر سینه به‌طور جداگانه در فنجان حمایت می‌شود، همچنین در مقابل دیواره قفسه سینه فشرده می‌شود. برای کاپ‌های A-B، این سوتین‌ها ممکن است دارای بند یا بندهای قابل تنظیم باشند و برای ضربه کم تا زیاد مناسب هستند. برای کاپ‌های C-DD، این سوتین‌ها باید دارای بندهای قابل تنظیم و بند‌های قابل تنظیم برای تناسب مناسب باشند و برای ضربه زیاد عالی هستند.

راهنمای خرید سوتین ورزشی:

با گرم شدن هوا، تعطیلات تابستانی، بازی‌های مشترک المنافع و برد فوق العاده تیم فوتبال زنان، برخی از ما به ورزش فکر می‌کنیم. ما دوست داریم مطمئن شویم که تجهیزات مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی خود داریم و به همان اندازه مهم است که هنگام ورزش از یک سوتین حمایتی استفاده کنیم که به کاهش ضربه روی سینه‌ها کمک کند. وقتی صحبت از ورزش می‌شود، حمایت و راحتی کلیدی است. ما راهنمای نهایی خرید سوتین ورزشی را همراه با نکاتی برای کمک به شما برای یافتن یک سوتین ورزشی که به درستی متناسب است و حداکثر حمایت و راحتی را ارائه می‌دهد، همچنین بهترین توصیه‌های سوتین ورزشی را گردآوری کرده ایم.

دوام سوتین ورزشی چقدر است؟

یک سینه بند ورزشی حدود ۳۰ تا ۴۰ بار شستشو دوام می‌آورد، اما پارچه فنی با هر چرخه شل می شود و کارایی آن را کاهش می‌دهد. برای اینکه طول عمر سینه بند خود را افزایش دهید، آن را در آب سرد شستشو دهید. از نرم کننده و سفید کننده پارچه و از خشکشویی خودداری کنید، زیرا گرما باعث تسریع تخریب الاستیک می‌شود. در عوض، آن را صاف و خشک کنید و اگر سوتین ورزشی شما شروع به مالیدن یا ساییدگی کرد، روی یک سوتین جدید سرمایه گذاری کنید.

علائمی که نشان می‌دهد سوتین ورزشی شما ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد:

علائمی که نشان می‌دهد سوتین‌های ورزشی شما ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند عبارتند از:

  • خیلی تنگ: تناسب سوتین شما تغییر کرده و سینه بند ورزشی شما خیلی تنگ شده است.
  • خیلی شل: تناسب سینه بند ورزشی تغییر کرده و سوتین شما خیلی شل شده است.
  • بند سوتین شل شده: اگر بند سوتین در پایین شلتر از قبل باشد.
  • نازک شدن یا ساییدگی پارچه: به دنبال علائم ساییدگی و پارگی باشید. پارچه سینه بند ورزشی در جاهایی نازک شده یا در اطراف بند در حال ساییدگی است.
  • مقاومت پارچه از بین رفته: مقاومت پارچه از بین رفته است. آیا در حین ورزش، جهش بیشتری دارید؟ با کشیدن آرام تسمه‌ها و نوارهای الاستیک، تست کشش را برای بررسی آن انجام دهید. اگر هیچ مقاومتی احساس نمی کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک سوتین جدید تهیه کنید.
  • تسمه‌ها می‌افتند یا فرسوده می‌شوند: تسمه‌ها به پایین می‌افتند زیرا ممکن است با شستن لباس کشیده شده باشند یا از فرسودگی زیاد و بیش از حد شستشو شروع به ساییدگی کرده باشند.
  • تغییر رنگ: آیا رنگ پارچه روی سینه بند ورزشی شما تغییر کرده است، در صورت محو یا کدر شدن باید آن را تعویض کنید.
  • کشش: سینه بند ورزشی به صورت عمودی کشیده می‌شود. می‌توانید این کار را با مقایسه سوتین قدیمی خود با یک سینه بند ورزشی جدید انجام دهید. یک سینه بند ورزشی جدید را روی یک سوتین قدیمی با مدل مشابه قرار دهید. اگر سینه بند ورزشی قدیمی بند پهن تر و بندهای بلندتری دارد، وقت آن است که سوتین را با سوتین جدید جایگزین کنید.
  • تسمه‌ها به داخل شانه‌ها فرو می‌روند: ممکن است نیاز به سایز متفاوت یا ساپورت متفاوت از سوتین ورزشی خود داشته باشید.
  • نوع سوتین ورزشی: آیا برای نوع ورزش از سبک مناسب سینه بند ورزشی استفاده می کنید، سوتین‌های ورزشی فشرده برای ورزش های کم تاثیر مانند یوگا و پیلاتس یا یک سوتین ورزشی با ضربه متوسط یا زیاد برای دویدن یا ایروبیک مناسب است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید شلوارک ورزشی زنانه

نکات مهم هنگام خرید سوتین ورزشی:

در اینجا هفت موردی که باید در یک سینه بند ورزشی عالی به دنبال آن‌ها باشید آورده شده است:

سه نوع سوتین ورزشی وجود دارد، بنابراین باید یکی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد:

سه نوع سینه بند ورزشی در بخش اکتیو لباس فروشگاه مورد علاقه شما وجود دارد. فشرده سازی، کپسوله شده و ترکیبی.

  • اگر سینه های کوچکی دارید یک سینه بند ورزشی فشرده انتخاب کنید.
  • اگر سینه‌های بزرگی دارید و یا در جلسات تمرینی با شدت بالا زیاده‌روی می‌کنید، یک سینه بند ورزشی کپسوله‌دار انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید ۱۰۰% پشتیبانی و فشرده سازی مناسب داشته باشید، یک سینه بند ورزشی ترکیبی انتخاب کنید.

به دنبال تسمه‌های قابل تنظیم باشید:

اگر دوست دارید سوتین‌های پیراهن کش بپوشید، ریسک بزرگی را متحمل می‌شوید، زیرا بندها پس از چند بار پوشیدن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و محدودیتی برای تنظیم بند وجود ندارد. به همین دلیل است که باید به دنبال یک بند قابل تنظیم باشید که بتواند به درستی از سینه شما حمایت کند.

یک سوتین برای اندازه کاپ خود انتخاب کنید:

می‌دانیم که سوتین‌های ورزشی بیشتر در اندازه هایی مانند کوچک، متوسط و بزرگ هستند. اما فکر نمی‌کنید سوتینی که قرار است هنگام بالا و پایین پریدن از تاتاس شما پشتیبانی کند، باید کمتر عمومی باشد؟ بنابراین، همیشه به دنبال مارکی باشید که اندازه‌های مناسب فنجان را ارائه می‌دهد تا مطمئن شوید که ریزش وجود ندارد و پشتیبانی مناسبی دریافت می‌کنید.

به دنبال یک سوتین با نوارها و پنل‌های مناسب باشید:

اگر شیفته پنل‌ها و باندهای متعددی هستید که سوتین ورزشی شما دارد، اجازه دهید امروز هدف آن‌ها را برای شما فاش کنیم. نوار پایینی از سینه‌های شما پشتیبانی می‌کند، در حالی که پنل‌های جانبی و پشتی از ریزش صفر اطمینان می‌دهند. به علاوه آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا یک تناسب خوب را انتخاب کنید. باید بتوانید بند پایینی سوتین ورزشی خود را حداقل نیم اینچ از مرکز بکشید. اگر بتوانید این شاهکار را مدیریت کنید، پس شما همتای خود را پیدا کرده‌اید. اگر نه، به دنبال سایز بعدی باشید.

سوتین ورزشی شما باید فتیله خیساندنی داشته باشد:

البته در حین ورزش قرار است عرق کنید. و اگر به دنبال سوتینی نمی‌گردید که دارای فتیله تنفسی یا مکانیزم خیساندن باشد، پس آماده کمی کبودی و راش در سینه‌های خود باشید.

روی سوتین‌های کم ضربه و با ضربه زیاد سرمایه گذاری کنید:

هیچ سوتینی این کار را نمی‌کند. بنابراین، اگر روز یوگا یا پیلاتس است، می‌توانید به خوبی از یک سینه بند ورزشی کم ضربه استفاده کنید. اگر برای تمرین با وزنه و سایر جلسات تمرینی با شدت بالا می‌روید، باید یک سینه بند ورزشی با ضربه بالا بپوشید تا سینه‌های خود را از هر حرکتی نجات دهید.

فراموش نکنید که سوتین خود را در اتاق پرو تست کنید:

هنگام خرید یک سینه بند ورزشی، آزمایش شده باید همیشه پایه شما باشد. پس از پوشیدن سوتین، اطمینان حاصل کنید که چند جک پرشی یا فشاری انجام دهید تا مطمئن شوید که سینه بند راحت است و حداقل ریزش و حداکثر پشتیبانی وجود دارد. امیدوارم با این راهنما بتوانید بهترین سینه بند ورزشی را برای خود خریداری کنید. ما می‌دانیم که این فرآیند چقدر خسته‌کننده به نظر می‌رسد، اما خبر خوب این است که طول عمر سوتین‌های ورزشی ۹ تا ۱۵ ماه است، بنابراین اغلب نیازی نیست که برای خرید سوتین‌های ورزشی بیرون بروید.

نحوه شستشو و خشک کردن سوتین های ورزشی:

چیز دیگری که ممکن است بر فرسودگی و پارگی سینه بند ورزشی تأثیر بگذارد نحوه شستن و خشک کردن لباس ورزشی است. هرچه بیشتر سینه بند خود را بشویید، زودتر فرسوده می‌شود. خشک کردن آن‌ها در ماشین همچنین می‌تواند به ماهیت الاستیک و حمایت کننده پارچه در طول زمان آسیب برساند. خشک کردن سوتین‌های ورزشی در هوای آزاد می‌تواند به افزایش عمر آن کمک کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید سوتین ورزشی مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای سوتین ورزشی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ سوتین ورزشی زنانه مدل S760

سوتین ورزشی زنانه مدل S760

مشخصات

  • جنس
    اسفنجی
  • طرح
    ساده
  • نوع لباس
    جذب

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ سوتین ورزشی زنانه مدل lebas secret6755 رنگ سبز

سوتین ورزشی زنانه مدل lebas secret6755 رنگ سبز

مشخصات

  • جنس
    اسپاندکس
  • طرح
    ساده
  • نوع لباس
    جذب
  • ویژگی‌های تخصصی
    فرم دهی به بدن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ سوتین ورزشی زنانه مدل S770

سوتین ورزشی زنانه مدل S770

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • طرح
    ساده
  • نوع لباس
    جذب

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ سوتین ورزشی زنانه مدل P-BABE

سوتین ورزشی زنانه مدل P-BABE

مشخصات

  • جنس
    کشبافت
  • طرح
    طرح‌دار
  • نوع لباس
    جذب
  • ویژگی‌های تخصصی
    فرم دهی به بدن
  • جزئیات
    – رنگ: صورتی روشن- دولایه می باشد- کشی بسیار لطیف راحت و بادوامبسیار خوش دوخت و خوش فرم- شامل نیم تنه و شورت-مناسب استفاده در ورزش و نیز بدلیل راحتی کار مناسب استفاده در هنگام خواب و استراحت- مناسب سایز ۳۶الی ۴۰
  • نگهداری
    شستشوی دستی همراه با آب سرد و استفاده از شوینده ملایم
  • کد کالای محصول
    P-BABE

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ سوتین ورزشی زنانه ماییلدا مدل ۴۵۴۸

سوتین ورزشی زنانه ماییلدا مدل 4548

مشخصات

  • جنس
    الاستین
  • طرح
    ساده
  • نوع لباس
    جذب

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید سوتین ورزشی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گام شمار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا