زنانه

چادر نماز، راهنمای خرید چادر نماز شیک مجلسی جدید و ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید چادر نماز باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

نماز یکی از واجبات الهی است که هر انسانی اعم از زن و مرد در طول روز باید چند مرتبه نماز به جا آورند. خواندن نماز شرایطی دارد، یکی از این‌ شرایط پوشاندن قسمت‌هایی از بدن می‌باشد که برای زن و مرد متفاوت می‌باشد. خانم‌ها نسبت به آقایان باید قسمت‌های بیشتری از بدن خود را بپوشانند. چادر نماز یک پوشش مهم و ضروری برای خانم‌هاست که قسمت‌های مختلف بدن هنگام اقامه نماز را پوشش می‌دهد. زیرا خانم‌های جوان معمولا در منزل از لباس پوشیده استفاده نمی‌کنند، پس می‌توان نتیجه گرفت بهترین پوشش برای آن‌ها چادر نماز است. علاوه بر استفاده از چادر برای خواندن نماز خیلی از خانم‌ها برای پوشاندن بدن خود از نامحرم درون منزل هم از این چادر استفاده می‌کنند.

شما هنگام خرید مهر و سجاده باید یک چادر نماز هم خریداری کنید و درون آن قرار دهید. زیرا خانم‌ها معمولا در منزل از پوشش مناسب برای نماز برخوردار نیستند و برای اقامه نماز به چادر نماز نیاز دارند. همان طور که گفته شد علاوه بر نماز شما برای روی چوب لباسی پشت درب ورودی منزل هم به یک چادر نماز نیاز دارید، تا هنگام باز کردن درب منزل به روی مهمان و همسایه آن را استفاده کنید. چادرهای نماز مدل‌های مختلفی دارند که تفاوت اصلی آن‌ها با یکدیگر بعد از جنس پارچه در نوع دوخت آن‌ها است. به همین علت در ادامه این مقاله شما را با انواع مدل‌های چادر نماز موجود در بازار آشنا می‌کنیم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید چادر نماز را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این پوشاک ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع چادر نماز آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید چادر نماز باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

چادر نماز چیست و چه کاربردی دارد؟

نوعی پوشش پارچه‌ای سفید یا گلدار که معمولا خانم‌ها در کشورهای مسلمان برای پوشاندن بدن از نامحرم و هنگام اقامه نماز از آن استفاده می‌کنند. چادرها از برش و دوخت پارچه به صورت نیم دایره ساخته می‌شوند، چادرها از نظری قدی با هم تفاوت دارند، زیرا قد خانم‌ها با یکدیگر متفاوت است.شاید به دلیل اینکه عمده کارایی این چادر برای خواندن نماز است به چادر نماز معروف شده‌اند. هر چند که امروزه پشت درب ورودی هر خانه‌ای یک یا چند مدل از این چادرها وجود دارد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید چادر مشکی زنانه

انواع چادر نماز زنانه و دخترانه:

  1. چادر نمازهای کیسه‌ای: این نوع چادر از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به کیسه دارد، در واقع می‌توان گفت که این چادرها شبیه کیسه دوخته می‌شوند، از مهم‌ترین مزایای این مدل به پوشش بهتر فرد هنگام نشستن و بلند شدن می‌توان اشاره کرد، البته هنگام وزش باد شدید هم به خوبی روی سر می‌مانند و برای مهار شدن نیازی به کمک دست ندارند.
  2. چادر نمازهای عربی: این چادرها به سبک چادرهای عربی دوخته می‌شوند، یعنی به صورت چادر معمولی هستند و فقط برای ورود دست دو آستین دارند که دیگر نیازی به گرفتن چادر با دست نخواهید داشت. نسبت به نمونه کیسه‌ای آزادی عمل بیشتری در آن خواهید داشت. معمولا در قسمت سر دارای کش دوخته سده هستند که از لیز خوردن چادر از روی سر شما جلوگیری می‌کند.
  3. چادر نمازهای جشن تکلیف: دختر بچه‌ها معمولا در سن ۹ سالگی به سن تکلیف می‌رسند و باید شروع به نماز خواندن کنند. در ابن دوران از طرف مدرسه برای دخترها یک جشن برگذار می‌شود که به آن جشن تکلیف گفته می‌شود. شرکت‌های تولید کننده چادر معمولا چادرهای نمازی برای دخترهای این سن تولید می‌کنند که پوشیدن و استفاده از آن‌ها ساده تر از چادرهای معمولی است. این چادرها در بازار به چادر جشن تکلیف معروف هستند.
  4. چادر نمازهای مجلسی: همان طور که در ابتدای همین مقاله گفته شد، این چادرها فقط برای خواندن نماز استفاده نمی‌شوند، بلکه از این چادرها برای پوشاندن بدن از دید نامحرم هم استفاده می‌شود. جلوی قسمت ورودی هر منزل یک یا چند نمونه از این چادرها وجود دارد که هنگام ورود مهمان به منزل از آن‌ها استفاده می‌شود به همین علت به آن‌ها چادر مجلسی گفته می‌شود. تفاوت آن‌ها با نمونه نماز در طرح و نوع پارچه است، نمونه مجلسی از پارچه‌های طلاکوب و زیبا دوخته می‌شود.
  5. چادر نمازهای عروس: طبق رسم و رسوم گذشته مادر هر دختری درون جهیزیه دختر خود یک چادر قرار می‌دهد. این مدل معمولا از رنگ سفید با طرح‌های ساده یا گل‌های کوچک دوخته می‌شود. به همین علت به این اسم معروف شده‌اند، شاید فلسفه خرید این چادرها تشویق عروس خانم‌ها به خواندن نماز و رعایت حجاب اسلامی باشد. همان طور که عروس برای تهیه غذا به وسایل آشپزی نیاز دارد برای اقامه نمازهای خود هم به این پوشش احتیاج دارد.
  6. چادر نمازهای آستین‌دار: این چادرهای دقیقا به سبک چادر عربی دوخته می‌شوند. در واقع این مدل‌ها را می‌توان نمونه‌ای از چادرهای عربی به حساب آورد. از مهمترین ویژگی‌های این مدل می‌توان به پوشیدن و بیرون آوردن راحت آن‌ها اشاره کرد. همچنین در جاهایی که شما از صلوات شما یا کتاب آسمانی استفاده می‌کنید، شما را از مهار کردن چادر با دست بی نیاز می‌کند.

مزایای استفاده از چادر نماز:

  • شما را از دید نامحرم در امان نگه می‌دارد، در واقع به شما یک پوشش کامل اسلامی می‌دهد.
  • مطمئنا هر سری برای خواندن نماز نیاز به پوشیدن لباس‌های پوشیده نخواهید داشت و فقط باید این چادر را بپوشید.
  • علاوه بر خواندن نماز با این چادرها می‌توانید در مجالس خانوادگی هم برای پوشیدن قسمت‌های مختلف بدن از نامحرم از این لباس استفاده کنید.
  • در صورت نجس شدن، طهارت و شستشوی این لباس از شستن لباس‌های دیگر آسان‌تر است و شما فقط هنگام نماز از آن استفاده می‌کنید، بنابراین شانس کثیف شدن ان‌ها کمتر است.

بهترین جنس چادر نماز:

این پوشاک از جنس‌های مختلف پارچه دوخته می‌شود، چادرهایی که از پارچه‌های پلاستیک دار ساخته می‌شوند، نیاز به اتو کشی ندارند و خود به خود صاف می‌شوند، وزن کمتری دارند و معمولا هنگام شستشو رنگ پس نمی‌دهند. توجه داشته باشید که روی سر لیز می‌خورند و طول عمر کمتری دارند. پس هرگز به خاطر پرداخت کمتر این پارچه‌ها را خریداری نکنید. بهترین جنس این چادرها نخی و پنبه‌ای است، زیرا خیلی نرم و باکیفیت هستند، به راحتی اتو می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با ماشین لباسشویی شستشو داد. قیمت آن‌ها نسبت به پارچه‌های پلاستیکی گران‌تر است، اما در کل ارزش خرید را دارند.

چادر نماز از کجا بخریم؟

شما به راحتی می‌توانید چادر نماز مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های حجاب در سراسر کشور خریداری کنید. البته می‌توانید پارچه چادر را خریداری کرده و از یک خیاط ماهر بخواهید که آن را دقیقا سایز شما بدوزد. پیشنهاد ما به شما این است که این کار را اینترنتی انجام دهید، زیرا مزایای زیادی دارد. برای این کار کفی است به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان انبوه زیادی از مدل‌ها و قیمت‌ها چادر مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از جنس مورد نطر خود می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

راهنمای خرید چادر نماز:

چادر نمازهای از قبل دوخته شده دارای سایز بندی هستند. اگر شما به صورت اینترنتی ان‌ها را خریداری می‌کنید، می‌توانید به قسمت راهنمای سایز مراجعه کرده و بهترین سایز متناسب با بدن خود را خریداری کنید. البته ملاک خرید شما فقط انتخاب سایز مناسب نیست و شما باید فاکتورهای دیگری را هم مد نظر قرار دهید. نگران نباشید،خرید این محصول کار چندان پیچیده‌ای نیست و شما قبل از خرید به یک راهنمای خرید جامع نیاز دارید که ما آن را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار داده‌یم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید مقنعه

نکات مهمی که هنگام خرید چادر نماز باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  1. سایز چادر: اولین و مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید این پوشش باید به آن‌ توجه داشته باشید، اندازه چادر می‌باشد. بنابراین بهتر است، چادری را انتخاب کنید که با قد شما تناسب داشته باشد. توجه داشته باشید نماز شما در صورتی صحیح است که دست‌ها و پا تا مچ و کل بدن به جز گردی صورت خود را بپوشانید. این قسمت‌ها معمولا با انتخاب سایز مناسب پوشیده می‌شود. در در انتخاب سایز چادر نهایت دقت و توجه را داشته باشید.
  2. جنس چادر: نکته مهم دیگری که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید، جنس پارچه‌ای است که چادر شما از آن دوخته شده، به همین دلیل بهترین پارچه برای این چادر پارچه نخی است. البته پارچه‌های دیگری مثل پلاستیک، ژاکارد و کرپ هم وجود دارند، اما پارچه نخی به علت خنک و سبک بودن نسبت به جنس‌های دیگر ارجحیت دارد. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که قیمت پارچه نخی از سایر جنس‌ها گران‌تر است.
  3. کیفیت دوخت: بعد از اینکه جنس پارچه و اندازه چادر خود را مشخص کردید، نوبت به کیفیت دوخت پارچه می‌رسد. خانم‌ها معمولا در تشخیص این مورد استاد هستند و نیازی به توضیح اضافی ندارد. اما تنها نکته‌ای که در مورد دوخت باید به آن توجه داشته باشید در مورد چادرهایی است که مقنعه و آستین روی آن‌ها دوخته می‌شود. در این مدل‌ها حتما به کیفیت دوخت این قسمت‌ها روی چادر خود تمرکز کنید.
  4. طرح و رنگ چادر: در مورد این نکته هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد، این یک مسئله کاملا شخصی است و به سلیقه خود شما برمی‌گردد و شما باید در این مورد تصمیم گیری کنید. اما اگر نیم نگاهی به کتاب‌های احادیث بیاندازید، در تمام حدیث‌های که در مورد پوشش نماز گذار آمده به این اشاره شده که رنگ لباس نماز گذار باید در طیف رنگ‌های روشن باشد. شاید دلیل آن این باشد که آلودگی و کثیفی در رنگ‌های روشن بهتر نمایان می‌شود.
  5. چادر جلوباز یا جلو بسته: اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام بلند شدن از سجده با مرتب کردن قسمت جلویی چادر خود مشکل ندارید، اصلا نیازی نیست که به این نکته توجه داشته باشید. اما اگر در طیف کسانی قرار می‌گیرید که مرتب کردن چادر برای شما کاری سخت و خسته کننده است، بهترین گزینه برای شما خرید چادرهایی است که جلو بسته هستند. این مدل به چادر کیسه‌ای هم معروف است که در ابتدای این مقاله به صورت کامل توضیح داده شد.
  6. ویژگی‌های اضافی: روی برخی از چادرها مقنعه دوخته می‌شود که به شما کمک می‌کند، که فقط گردی صورت شما مشخص باشد. یا مثلا داشتن استین‌های دوخته شده به چادر که دم آستین آن دارای کش باف است کمک می‌کند که دست‌های شما تا مچ پوشیده باشد. در یک سری مدل‌ها هم دو یا چند عدد جیب بر روی چادر وجود دارد که مکان مناسبی برای نگهداری مهر، تسبیح یا کتابچه دعا می‌باشد.
  7. شستشوی آسان: همیشه به سراغ مدل‌هایی بروید که ویژگی شستشوی آسان و شستشو با ماشین لباسشویی را دارند. در صورتی که به این نکته توجه داشته باشید، می‌توانید در صورت کثیف شدن خیلی سریع و آسان آن را شستشو دهید. روایت‌های زیادی هم دارین که چه آقایان و چه بانوان باید با لباس پاک و تمیز به اقامه نماز بپردازند.
  8. قیمت چادر: از بابت خرید این پوشاک خیالتان راحت باشد، زیرا این محصول با قیمت‌های ارزان تا گران در بازار موجود می‌باشد. در واقع شما با هر میزان بودجه‌ای به راحتی می‌توانید یک یا چند چادر را برای خود خریداری کنید. خرید یک چادر گران‌تر بهتر که چند سال برای شما کار کند، از خرید یک چادر ارزان است و بدون کیفیت بهتر است. زیرا شما با خرید یک چادر ارزان مطمئنا مجبور به خرید دوباره این پوشاک خواهید شد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید چادر نماز زنانه و دخترانه مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از جدیدترین مدل‌های چادر نماز ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ چادر نماز مدل کیسه ای کد kis990

چادر نماز مدل کیسه ای کد kis990

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    گل‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ چادر نماز مدل کیسه ای کد RK-22

چادر نماز مدل کیسه ای کد RK-22

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ چادر نماز مدل ستیا کد AR2

چادر نماز مدل ستیا کد AR2

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ چادر نماز مدل شکوفه

چادر نماز مدل شکوفه

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    گل‌دار
  • توضیحات جنس
    کاملا شبیه پارچه نخی
  • جزئیات
    – مقنعه با طول ۱۱۰cm و عرض ۹۶cm- دامن با طول ۱۰۰cm و عرض ۸۶cm و دور کمر ۸۶cm- مناسب تا قد ۱۷۰cm- جنس کاملا شبیه پارچه نخی- مقنعه دارای چانه و کش سر
  • کشور تولید کننده
    ایران

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ چادر نماز مدل ATSO

چادر نماز مدل ATSO

مشخصات

  • جنس
    الیاف مصنوعی
  • طرح
    طرح‌دار
  • جزئیات
    طرح پارچه آتریسا صورتی هست

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ چادر نماز مدل کیسه ای کد kise555

چادر نماز مدل کیسه ای کد kise555

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    گل‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ چادر نماز مدل کیسه ای Rk-40

چادر نماز مدل کیسه ای Rk-40

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ چادر نماز مدل شکوفه

چادر نماز مدل شکوفه

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    گل‌دار
  • توضیحات جنس
    کاملا شبیه پارچه نخی
  • جزئیات
    – مقنعه با طول ۱۱۰cm و عرض ۹۶cm- دامن با طول ۱۰۰cm و عرض ۸۶cm و دور کمر ۸۶cm- مناسب تا قد ۱۷۰cm- جنس کاملا شبیه پارچه نخی- مقنعه دارای چانه و کش سر
  • کشور تولید کننده
    ایران

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ چادر نماز مدل کیسه ای کد rk_66

چادر نماز مدل کیسه ای کد rk_66

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ چادر نماز مدل ستیا کد AR2

چادر نماز مدل ستیا کد AR2

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ چادر نماز مدل کیسه ای کد Arka1000

چادر نماز مدل کیسه ای کد Arka1000

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ چادر نماز مدل آستین دار سوپرسافت

چادر نماز مدل آستین دار سوپرسافت

مشخصات

  • جنس
    نخ
  • طرح
    طرح‌دار
  • توضیحات جنس
    بسیار شبیه پارچه نخی می باشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ چادر نماز مدل کیسه ای کد RK-03

چادر نماز مدل کیسه ای کد RK-03

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ چادر نماز مدل کیسه ای کد kissei100

چادر نماز مدل کیسه ای کد kissei100

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    گل‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ چادر نماز مدل کیسه ای کد kise10

چادر نماز مدل کیسه ای کد kise10

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    گل‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ چادر نماز مدل آستین چین دار

چادر نماز مدل آستین چین دار

مشخصات

  • جنس
    نخ
  • طرح
    گل‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ چادر نماز مدل کیسه ای کد arka2000

چادر نماز مدل کیسه ای کد arka2000

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ چادر نماز مدل ستیا کد Z10

چادر نماز مدل ستیا کد Z10

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ چادر نماز مدل  کیسه ای Rk-10

چادر نماز مدل  کیسه ای Rk-10

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ چادر نماز مدل کیسه ای کد setia01

چادر نماز مدل کیسه ای کد setia01

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ چادر نماز مدل کیسه ای ستیا کد rk__33

چادر نماز مدل کیسه ای ستیا کد rk__33

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • طرح
    طرح‌دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید چادر نماز در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کیف لوازم آرایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا