کامپیوتر و تجهیزات جانبی

میکروفون استودیویی، راهنمای خرید بهترین میکروفون استودیویی حرفه‌ای و ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید میکروفون استودیویی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

اگر به دنبال یک میکروفون استودیویی حرفه‌ای هستید اما هنوز در مورد مناسب بودن این میکروفن دچار تردید هستید، جای درستی را انتخاب کرده‌اید. وقتی نوبت به خرید یک میکروفون استودیویی جدید می‌رسد، تمام نکات فنی و اصطلاحات تخصصی می‌تواند آن را یک فرآیند پیچیده به نظر برساند. این مقاله شما را با تمام اصول اولیه میکروفون استودیویی آشنا می‌کند تا زمانی که برای خرید میکروفون خود می‌خواهید دقیقاً بدانید به چه چیزی نگاه می‌کنید.

چه در حال فیلمبرداری یک فیلم کوتاه یا شروع یک پادکست جدید باشید، کیفیت صدا برای ارزش تولید بسیار مهم است. در حالی که بسیاری از سازندگان تنها با یک گوشی هوشمند محتوای عالی تولید می کنند، ممکن است بخواهید پروژه خود را به سطح بالاتری ببرید. مشکل این است که تشخیص اینکه کدام میکروفون استودیویی برای شما بهتر است می‌تواند دلهره آور باشد. بسیاری از اصطلاحات فنی پیرامون صدا مهم نیستند، اما جدا کردن کرک از چیزهای خوب ممکن است سخت باشد. مهم نیست پروژه شما چیست، راه اندازی یک کانال YouTube یا ارتقاء تنظیمات پادکست خود، چند نکته وجود دارد که قبل از خرید میکروفن استودیویی باید درباره آن‌‌ها بدانید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید یک میکروفن استودیویی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع میکروفن استودیویی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید میکروفن استودیویی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

میکروفون استودیویی چیست؟

شما از میکروفون استودیویی برای ضبط با کیفیت بالا از آواز، گفتار و ساز استفاده می‌کنید. این کار موسیقی، پادکست یا استریم شما را با صدایی با کیفیت بالا فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید میکروفون استودیو را مستقیماً به رایانه خود وصل کنید، یک میکروفون با اتصال USB انتخاب کنید. اگر با تجهیزات حرفه‌ای کار می‌کنید، می‌توانید یک میکروفون با اتصال XLR را انتخاب کنید. میکروفون‌های استودیویی با حالت‌های ضبط چندگانه برای ضبط منابع و برنامه‌های مختلف صدا مانند ضبط چند بلندگو مناسب هستند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید میکروفن یقه‌ای

تاریخچه استفاده از میکروفون:

چارچوب اختراع میکروفون با ظهور تلفن در اواخر قرن نوزدهم شروع شد، اما تلاش‌هایی برای ساخت ابزاری که قادر به تقویت صدا باشد، قرن‌ها قبل انجام شده بود. در مورد اینکه چه کسی اولین میکروفون موفق را مدل سازی کرد، اختلاف نظر وجود دارد، اما این میکروفون در اواخر دهه ۱۸۰۰ اختراع شد. یک میکروفون کربنی که اجازه می‌داد صدا به سیگنال الکتریکی تبدیل شود. این سبک از میکروفون بود که در آغاز دوران رادیو در سپیده دم قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفت. با پیشرفت تکنولوژی، میکروفون نیز پیشرفت کرد و میکروفون های خازنی و نواری به زودی اختراع شدند. با پیشرفت میکروفون و عملکرد آن در این زمان، یک فرورفتگی و جریان جالب وجود داشت. همانطور که میکروفون‌ها بهتر شدند، کیفیت پخش، ضبط موسیقی و در نهایت تلویزیون نیز بهبود یافت.

نحوه انتخاب میکروفون استودیویی:

مهندسان حرفه‌ای ضبط می‌دانند که انتخاب خلاقانه میکروفون یک عنصر ضروری در هر ضبط عالی است. با این حال، اگر در زمینه ضبط تازه کار هستید، موضوع میکروفون احتمالا در هاله‌ای از رمز و راز پنهان شده است. با کمی تجربه استودیویی، یاد می‌گیرید که میکروفون‌های خاص استودیویی برای ضبط سازهای خاص به خوبی کار می‌کنند، اما بدون درک تئوری آکوستیک، احتمالاً دلیل آن را نخواهید فهمید. آیا به دنبال یک میکروفون دینامیک یا خازنی هستید؟ لوله یا حالت جامد؟ با انواع مختلفی از میکروفون‌های استودیویی که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، می‌تواند بسیار زیاد به نظر برسد، بنابراین درک اولیه انواع میکروفون و کاربرد آن‌ها به خوبی به شما کمک خواهد کرد. یک انتخاب بد میکروفون معمولاً به ذهن شما برمی‌گردد. راهنمای خرید میکروفن استودیویی اسرار میکروفون را آشکار می‌کند و شما را در مسیر ضبط صدای فوق العاده قرار می‌دهد. مثل همیشه، کارشناسان میکروفون می‌توانند به شما در انتخاب بهترین میکروفون برای خود کمک کنند.

انواع میکروفون استودیویی:

  1. میکروفون‌های دینامیک: در یک میکروفون دینامیک، سیگنال صوتی با حرکت یک هادی در یک میدان مغناطیسی تولید می‌شود. در اکثر میکروفون‌های پویا، یک دیافراگم بسیار نازک و سبک در پاسخ به فشار صدا حرکت می‌کند. حرکت دیافراگم باعث می‌شود یک سیم پیچ صوتی معلق در یک میدان مغناطیسی حرکت کند و جریان الکتریکی کوچکی تولید کند. میکروفون‌های دینامیک نسبت به میکروفون‌های کندانسور حساسیت کمتری دارند (به سطوح فشار صدا و فرکانس‌های بالا) و معمولاً مجازات بیشتری را تحمل می‌کنند. آن‌ها همچنین تمایل به ارزان تر بودن دارند. Dynamics برای ضبط درام و گیتار الکتریک مناسب است.
  2. میکروفون‌های خازنی: وقتی به منبعی که به دنبال آن هستید وفاداری مطلق است، به سراغ میکروفون خازنی بروید. خازن‌ها نسبت به میکروفون‌های دینامیک به سرعت و تفاوت‌های ظریف امواج صوتی واکنش نشان می‌دهند. این سیستم مکانیکی ساده از یک دیافراگم رسانای نازک کشیده تشکیل شده است که نزدیک به یک دیسک فلزی (صفحه پشتی) قرار گرفته است. این آرایش خازنی ایجاد می‌کند که بار الکتریکی آن توسط یک منبع ولتاژ خارجی یا یک باتری یا منبع تغذیه اختصاصی یا برق فانتومی که توسط میکسر شما تامین می‌شود، به آن داده می‌شود. دیافراگم میکروفون در پاسخ به فشار صدا کمی لرزش دارد و باعث تغییر ظرفیت خازن و ایجاد تغییر ولتاژ می‌شود. میکروفون‌های خازنی در انواع حالت جامد و لوله‌ای و شکل‌ها و اندازه‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند، اما همه آن‌ها مطابق این اصول عمل می‌کنند.
  3. میکروفون‌های روبانی: میکروفن‌های نواری که به طور گسترده در عصر طلایی رادیو مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اولین میکروفون‌های جهت دار موفق تجاری بودند. امروزه، میکروفون‌های ریبون به لطف تلاش‌های تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها مانند Royer، از یک بازگشت لذت می‌برند. میکروفون‌های نواری به سرعت مولکول‌های هوا که یک عنصر کوچک معلق در یک میدان مغناطیسی قوی را حرکت می‌دهند، به جای سطح فشار صوت (SPL) واکنش نشان می‌دهند، که این همان چیزی است که بیشتر انواع میکروفون‌های دیگر را «تحریک» می‌کند. در برنامه‌های استودیویی، این تفاوت عملکردی مهم نیست، اگرچه می‌تواند در طول ضبط مکان بیرونی در یک روز بادی بسیار مهم باشد. میکروفون‌های نواری قدیمی مانند RCA 44 و ۷۷DX بسیار ظریف بودند. میکروفون‌های ریبون امروزی مانند: Royer R121 و R122 برای تحمل سختی‌های استفاده روزانه از استودیو طراحی شده‌اند.
  4. میکروفون‌های USB: یک پیشرفت اخیر در فناوری میکروفون، میکروفون USB شامل تمام عناصر یک میکروفون سنتی است: کپسول، دیافراگم، و غیره. تفاوت آن با سایر میکروفون‌های استودیویی شامل دو مدار اضافی است: یک پیش تقویت‌کننده داخلی و یک آنالوگ به دیجیتال یا مبدل (A/D) دارند. پری امپ باعث می‌شود که اتصال میکروفون USB به میکسر یا پری امپ میکروفون خارجی غیر ضروری باشد. مبدل A/D خروجی میکروفون را از آنالوگ (ولتاژ) به دیجیتال تغییر می‌دهد، بنابراین می‌توان آن را مستقیماً به رایانه وصل کرد و با نرم افزار ضبط آن را خواند. این کار ضبط دیجیتال موبایل را به آسانی وصل کردن میکروفون، راه‌اندازی نرم‌افزار DAW و ثبت رکورد آسان می‌کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر

نکات مهم هنگام خرید میکروفن استودیویی:

انتخاب یک میکروفون خازنی جدید استودیویی این روزها کار آسانی نیست. انتخاب‌های زیادی برای کاربر استودیوی خانگی وجود دارد و تلاش برای یافتن میکروفونی که از بین مردم متمایز باشد، می تواند تصمیم سختی باشد. اگر صاحب استودیوی خانگی هستید، تصمیم می‌تواند اهمیت دو چندانی داشته باشد، زیرا احتمالاً تنها از یک میکروفون به عنوان خازن استودیویی استفاده می‌کنید، بنابراین مهم است که یکی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد و به کار خود ادامه دهد. برای شما همانطور که استودیوی شما در طول سال‌ها رشد می کند. در اینجا شش نکته مهم وجود دارد که باید قبل از حرام کردن پول نقدی که به سختی به دست آورده‌اید روی آن میکروفون جدید براق فکر کنید.

تغییرات الگوی پیکاپ میکروفن:

بسیاری از میکروفون‌های خازنی دارای الگوهای انتخابی پیکاپ هستند و این می‌تواند بسته به اتاق و کاربرد مورد نظر برای شما مهم باشد. الگوی پیکاپ اساساً میدان صوتی است که در آن میکروفون صدا را می‌گیرد. یک کپسول میکروفون همه جهته صدا را نسبتا به طور یکنواخت در جلو و پشت میکروفون ضبط می‌کند. اگر قصد دارید از میکروفون برای ضبط گروه کوچکی از خوانندگان، نوازندگان سازهای کوبه‌ای استفاده کنید، یا اگر فقط یک اتاق واقعا عالی دارید و می‌خواهید ویژگی‌های طبیعی آن و همچنین صدای مستقیمی که در حال ضبط آن هستید را ثبت کنید، می‌تواند عالی باشد.

الگوی پیکاپ کاردیوئید تا حدودی به شکل قلب است و صدا را از پشت خود رد می‌کند در حالی که صدا را از جلوی آن می‌گیرد. برای بسیاری از کاربران استودیوی خانگی که ساختار یا کنترلی را که دوست دارند بر روی محیط ضبط خود ندارند، این انتخاب خوبی خواهد بود. همراه با یک بافل پشت میکروفون برای از بین بردن انعکاس‌های ناخواسته در اتاق، می‌توانید صدای صوتی بسیار خوبی را حتی از مشکل ترین اتاق‌ها دریافت کنید.

اگر میکروفونی که قصد خرید آن را دارید دارای یک سوئیچ پیکاپ قابل انتخاب باشد، احتمالاً می‌توانید بین الگوهای مختلف پیکاپ در موقعیت‌های مختلف انتخاب کنید که کمی انعطاف‌پذیری بیشتری به شما می‌دهد.

حساسیت اثر مجاورتی میکروفن:

اگر قرار است هر صدای حرفه‌ای، پادکست یا کار با خوانندگانی را انجام دهید که تمایل به دور شدن از میکروفون دارند، باید حساسیت اثر مجاورت میکروفون را در نظر بگیرید. میکروفون‌هایی وجود دارند که به طور خاص طراحی شده‌اند تا نتیجه یکنواخت بیشتری ارائه دهند، چه منبع در فاصله ۳ اینچ یا ۱۵ اینچ قرار گیرد. این ویژگی خاص دلیلی است که چرا ElectroVoice RE20 یا Shure SM7B برای تولید رادیویی زنده و صداگذاری بسیار مهم است. شما می‌توانید درست روی میکروفون یا چندین اینچ دورتر باشید و نگران افزایش شدید پاسخ باس نباشید.

منحنی پاسخ فرکانس میکروفن:

تقریباً هر میکروفون حرفه‌ای نموداری از پاسخ فرکانسی خود را ارائه می‌دهد. پاسخ فرکانسی یک میکروفون اندازه گیری مقداری است که در آن به هر محدوده فرکانسی معین پاسخ می‌دهد. به عبارت دیگر، خطاهای خاص نسبت به میکروفون‌های دیگر کمی بالاتر یا کمی پایین‌تر می‌گیرند. این یکی از دلایل اصلی استفاده از یک میکروفون در نوع خاصی از منبع است.

دانستن اینکه چگونه یک میکروفون به فرکانس‌های خاص پاسخ می‌دهد باید کاملاً بر تصمیم شما برای خرید آن میکروفون تأثیر بگذارد. اگر قرار است از این میکروفون برای ضبط وکال اغلب برای خود استفاده کنید، در حال حاضر متوجه می‌شوید که در حال حاضر چه فرکانس‌هایی را با EQ رام می‌کنید؟ اگر در حال حاضر ۳ تا ۵ دسی بل در ۵k بیرون می آورید، آیا واقعاً میکروفونی می‌خواهید که در آن محدوده فرکانس برآمدگی بزرگی داشته باشد؟ ممکن است با پیدا کردن میکروفونی که نیازهای شما را تکمیل می‌کند، در زمان تولید با ارزش زیادی صرفه جویی کنید.

منبع تغذیه میکروفن:

بسیاری از میکروفون‌های سطح بالا دارای منبع تغذیه هستند یا به برق فانتوم نیاز دارند. این مورد دیگری است که باید قبل از خرید در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید روی ضبط با موبایل بمانید، خرید یک میکروفون با منبع تغذیه مورد نیاز می‌تواند دردناک باشد، به خصوص اگر می‌خواهید آن میکروفون را در یک غرفه آواز قرار دهید و آن را برای برق وصل نکرده باشید.

کف سر و صدا میکروفن:

یکی از اشکالاتی که در خرید میکروفون خازنی وجود دارد، سطح نویز آن است. اصطلاح «کف سر و صدا» به سطح «صدای خود» دستگاه اشاره دارد. به عبارت دیگر، وقتی میکروفون را بالا می‌برید اما صدایی در نمی‌آورید، کمی نویز در پس‌زمینه می‌شنوید. این یک مفهوم پیچیده است، زیرا بیشتر سطح نویز کلی توسط برق زمین استودیو، انتخاب پیش تقویت‌کننده، انتخاب دستگاه صوتی و حتی کابل‌هایی که برای خود انتخاب می‌کنید تعیین می‌شود. با این حال، میکروفون قطعاً می‌تواند به ایجاد نویز شما کمک کند، و اگر در این مورد کوتاهی کنید، می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

محدوده دینامیکی و فضای سر میکروفن:

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید یک میکروفون خازنی گران‌تر برای آن هزینه می‌کنید، محدوده دینامیکی و فضای سر است که باید با آن کار کنید. محدوده دینامیکی را به عنوان تفاوت بین پایین ترین سطح و بلندترین سطحی که می‌توانید در آن ضبط کنید، در نظر بگیرید. برخی از میکروفون‌ها در کل محدوده دینامیکی خود به خوبی پاسخ می‌دهند و برخی دیگر پاسخ نمی‌دهند. اغلب گزارش‌هایی از کاهش پاسخ باس توسط میکروفون‌های مختلف یا دریافت فرکانس‌های ناخواسته در سطوح مختلف مشاهده می‌کنید. یک کندانسور با کیفیت بالا فضای زیادی برای کار کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و در کل محدوده دینامیکی خود پاسخی یکنواخت به شما می‌دهد، یا حداقل بر پاسخ به روشی خوب تأثیر می‌گذارد.

محدوده دینامیکی یک میکروفون را نیز می‌توان به سطح نویز متصل کرد. Electro Voice RE20، جزء اصلی بسیاری از استودیوها، به دلیل «گرسنگی به دست آوردن» کاملاً بدنام است. بله، دامنه دینامیکی زیادی دارد، اما برای رسیدن به سطح قابل قبولی باید آن را بسیار بالا ببرید و اگر بقیه زنجیره سیگنال شما به درستی محافظ یا زمین نباشد، می‌تواند باعث ایجاد نویز ناخواسته شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید میکروفن استودیویی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه میکروفن استودیویی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ میکروفون استودیویی مدل BY-M1

میکروفون استودیویی مدل BY-M1

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x40x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    Omni-directional
  • حساسیت
    ۳۰dB +/- 3dB- دسی بل
  • سایز دیافراگم
    ۲.۱ اینچ
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۶۵-۱۸۰۰۰
  • درگاه‌های اتصال
    جک ۳.۵ میلی‌متری
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ میکروفون استودیویی بیسیم یانمای مدل SF-777W

میکروفون استودیویی بیسیم یانمای مدل SF-777W

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲۲x30x37 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۷۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    کاردیود
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۹۰ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۷۸ دسی بل
  • حساسیت
    -۳۸ دسی بل
  • امپدانس خروجی
    ۲۲۰۰ اهم
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰-۲۰KHZ
  • درگاه‌های اتصال
    گیرنده-فرستنده
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی
  • سایر توضیحات
    کیفیت صدا ۱۹۲Khz/24Bit

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ میکروفون استودیویی مائونو مدل DGM20

میکروفون استودیویی مائونو مدل DGM20

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۱۰x110x150 میلی‌متر
  • وزن
    ۴۷۱ گرم
  • کاربرد
    کاربردی
  • الگوی قطبی
    کاردیوئید
  • نسبت سیگنال به نویز
    – دسی بل
  • گستره دینامیکی
    – دسی بل
  • حساسیت
    – دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۵۰HZ-20kHZ
  • درگاه‌های اتصال
    USB Type C
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ میکروفون استودیویی تک استار مدل TAK55

میکروفون استودیویی تک استار مدل TAK55

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰x40x150 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۷۲ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    Uni-directional/Bi-directional/Omni-directional
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۱۳۰dB (THD≤۱.۰% at 1kHz) دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۳۰ دسی بل
  • حساسیت
    ۱۳۰ دسی بل
  • امپدانس خروجی
    ۱۵۰Ω±۳۰%(at 1kHz) اهم
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰Hz-20kHz
  • درگاه‌های اتصال
    XLR
  • نوع میکروفن
    کندانسر ترانزیستوری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ میکروفون استودیویی مدل SF-910

میکروفون استودیویی مدل SF-910

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۳۵x45x000 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۱۶ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    Omni-directional
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۳۶ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    دسی بل
  • حساسیت
    ۳ دسی بل
  • سایز دیافراگم
    ۲.۱ اینچ
  • امپدانس خروجی
    ۲.۲ اهم
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۵۰-۱۶۰۰۰
  • درگاه‌های اتصال
    جک ۳.۵ میلی‌متری
  • نوع میکروفن
    کندانسر ترانزیستوری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ میکروفون استودیویی مائونو مدل AU-PM461TR RGB

میکروفون استودیویی مائونو مدل AU-PM461TR RGB

مشخصات

  • ابعاد
    ۸۰x50x170 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۶۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    کاردیوئید
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۱۲ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۹۳.۵dB دسی بل
  • حساسیت
    ۳۲ دسی بل
  • امپدانس خروجی
    ۱۰۰ اهم
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰HZ-20kHZ
  • درگاه‌های اتصال
    USB
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ میکروفون استودیویی سینکو مدل Cmic-V2

میکروفون استودیویی سینکو مدل Cmic-V2

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۶۳x61x61 میلی‌متر
  • وزن
    ۴۳۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    کاردیود
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۹۰ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۷۸ دسی بل
  • حساسیت
    -۳۶ دسی بل
  • امپدانس خروجی
    ۲۲۰۰ اهم
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰HZ TO 20KHZ
  • درگاه‌های اتصال
    USB 3.0
  • ویژگی‌های میکروفون استودیویی
    فیلتر نرم کنندگی صدا
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی
  • سایر توضیحات
    کیفیت صدا ۱۹۲Khz/24Bit

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ میکروفون استودیویی فای فاین مدل K669

میکروفون استودیویی فای فاین مدل K669

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵۰x150x80 میلی‌متر
  • وزن
    ۸۰۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    کاردیوید
  • حساسیت
    ۳۲ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰-۲۰K
  • درگاه‌های اتصال
    USB
  • نوع میکروفن
    کندانسر ترانزیستوری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ میکروفون استودیویی سنهایزر مدل MK 4

میکروفون استودیویی سنهایزر مدل MK 4

مشخصات

  • ابعاد
    ۸۰x80x260 میلی‌متر
  • وزن
    ۴۸۵ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۱۰ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۳۰ دسی بل
  • حساسیت
    ۲۵ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰Hz_20KHz
  • درگاه‌های اتصال
    XLR
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی
  • سایر توضیحات
    میکروفون کندانسور کاردیوئید با کیفیت بالا برای ، پروژه و استودیوهای حرفه ای. دارای یک کپسول کندانسور ۱ اینچی صدای گرم قدرتمندی تولید می کند. حساسیت بالا نصبت به صدا. مناسب برای آواز و سازهای آکوستیک.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ میکروفون استودیویی یانمای مدل SF-900

میکروفون استودیویی یانمای مدل SF-900

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۴*۹۰*۲۱۵ میلی‌متر
  • وزن
    ۸۵۲ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    Omni-directional
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۹۶ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۲۰ دسی بل
  • حساسیت
    ۴۶ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰HZ-20KHz
  • درگاه‌های اتصال
    USB
  • ویژگی‌های میکروفون استودیویی
    فیلتر برش فرکانس‌های بالا
  • نوع میکروفن
    کندانسر ترانزیستوری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ میکروفون استودیویی مائونو مدل PD100U

میکروفون استودیویی مائونو مدل PD100U

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۲۰x100x100 میلی‌متر
  • وزن
    ۷۸۹ گرم
  • کاربرد
    مصرفی
  • نسبت سیگنال به نویز
    – دسی بل
  • گستره دینامیکی
    – دسی بل
  • حساسیت
    – دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۶۰HZ-14kHZ
  • درگاه‌های اتصال
    USB Type C
  • نوع میکروفن
    داینامیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ میکروفون استودیویی جاسکو مدل ۱۰۰۰

میکروفون استودیویی جاسکو مدل 1000

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸۰x80x80 میلی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    کاردیود
  • نسبت سیگنال به نویز
    – دسی بل
  • گستره دینامیکی
    – دسی بل
  • حساسیت
    -۷۰ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۵۰-۱۷۰۰۰
  • درگاه‌های اتصال
    XLR
  • ویژگی‌های میکروفون استودیویی
    فیلتر نرم کنندگی صدا
  • نوع میکروفن
    داینامیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ میکروفون استودیویی آکورد مدل NT-1

میکروفون استودیویی آکورد مدل NT-1

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۰۰x240x90 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • آستانه دیستروشن
    ۱۲۵ دسی بل
  • الگوی قطبی
    کاردیود
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۱۵۰ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۲۵ دسی بل
  • حساسیت
    ۱۲۵ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰ تا ۲۰هزار هرتز
  • درگاه‌های اتصال
    USB
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی
  • سایر توضیحات
    مناسب برای تولید کنندگان محتوا پادکست و نریشن ضبط صدای خوراکی گویندگی و دوبلاژ کتاب صوتی آموزش مجازی، اتاق جلسات و …. .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ میکروفون استودیویی مدل BM3000

میکروفون استودیویی مدل BM3000

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x200x90 میلی‌متر
  • وزن
    ۵۳۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۶۴ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۳۰ دسی بل
  • حساسیت
    -۳۴ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰
  • درگاه‌های اتصال
    جک ۳.۵ میلی‌متری
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی
  • سایر توضیحات
    این میکروفن با کیفیت بالا بدون نیاز به کارت صدا و فانتوم پاور قادر به اتصال به دستگاه شما با جک ۳.۵ میلیمتری برای رکورد میباشد و در صورت نیاز با کارت صدا هم کار میکند.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ میکروفون استودیویی مدل Q9

میکروفون استودیویی مدل Q9

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵۰*۴۰*۴۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۲۹۳ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    uni-directional
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۹۷ دسی بل
  • حساسیت
    ۴۵dB±۳dB- دسی بل
  • سایز دیافراگم
    ۲.۲kΩ اینچ
  • امپدانس خروجی
    ۲.۲kΩ اهم
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰HZ-20KHz
  • درگاه‌های اتصال
    USB
  • ویژگی‌های میکروفون استودیویی
    فیلتر نرم کنندگی صدا
  • نوع میکروفن
    کندانسر ترانزیستوری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ میکروفون استودیویی هویت مدل H207d

میکروفون استودیویی هویت مدل H207d

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵۰x150x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۶۰ گرم
  • کاربرد
    پرتابل
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۷۴ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    – دسی بل
  • حساسیت
    ۵۴ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
  • درگاه‌های اتصال
    جک ۳.۵ میلی‌متری
  • نوع میکروفن
    پیکاپ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ میکروفون استودیویی آدیو-تکنیکا مدل ATR2500x-USB به همراه هدفون ATH-M20x و استند بازویی و سه‌پایه رومیزی

میکروفون استودیویی آدیو-تکنیکا مدل ATR2500x-USB به همراه هدفون ATH-M20x  و استند بازویی و سه‌پایه رومیزی

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x70x60 میلی‌متر
  • وزن
    ۸۰۰ گرم
  • کاربرد
    کاربردی
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۴ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۲۰ دسی بل
  • حساسیت
    ۵۵ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۳۰Hz to 15kHz
  • درگاه‌های اتصال
    USB
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ میکروفون استودیویی زوم مدل ZUM-2 PODCAST MIC PACK به همراه هدفون

میکروفون استودیویی زوم مدل ZUM-2 PODCAST MIC PACK به همراه هدفون

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵۰x50x50 میلی‌متر
  • وزن
    ۸۰۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۵دسی بل دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۲دسی بل دسی بل
  • حساسیت
    منفی ۳۵ دسی بل دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰ تا ۲۰/۰۰۰هرتز
  • درگاه‌های اتصال
    هدفون
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ میکروفون استودیویی تک استار مدل TAK35

میکروفون استودیویی تک استار مدل TAK35

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰x40x160 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۳۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    کاردیوید
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۱۱۰ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۳۰ دسی بل
  • حساسیت
    ۱۳۰ دسی بل
  • امپدانس خروجی
    ۱۱۰Ω±۳۰%(at 1kHz) اهم
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۳۰Hz-20kHz
  • درگاه‌های اتصال
    XLR
  • نوع میکروفن
    کندانسر ترانزیستوری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ میکروفون استودیویی مدل LCT240 همراه با کارت صدای V8

میکروفون استودیویی مدل LCT240  همراه با کارت صدای V8

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۲x36x137 میلی‌متر
  • وزن
    ۷۰۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۷۸ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۳۰ دسی بل
  • حساسیت
    ۴۲db دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰Hz – 20KHz
  • درگاه‌های اتصال
    جک ۳.۵ میلی‌متری
  • نوع میکروفن
    داینامیک
  • سایر توضیحات
    سازگاری با همه سیستم‌های صوتی شامل دستگاه‌های فانتوم پاور

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ میکروفون استودیویی مائونو مدل DM30

میکروفون استودیویی مائونو مدل DM30

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x100x220 میلی‌متر
  • وزن
    ۶۸۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    کاردیوئید
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۶۰ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۲OHZ – ۲۰kHZ دسی بل
  • حساسیت
    ۴ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲OHZ – ۲۰kHZ
  • درگاه‌های اتصال
    USB
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی
  • سایر توضیحات
    امکان انجام تنظیمات میکروفون با نرم‌افزار Maono-link

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ میکروفون استودیویی مائونو مدل AU-PM471TS

میکروفون استودیویی مائونو مدل AU-PM471TS

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۰x40x140 میلی‌متر
  • وزن
    ۷۳۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    کاردیوئید
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۱۲ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۲۰dB دسی بل
  • حساسیت
    ۳۰ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰HZ-20kHZ
  • درگاه‌های اتصال
    USB
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ میکروفون استودیویی مدل M1DM

میکروفون استودیویی مدل M1DM

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x70x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۹۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    omni – directional
  • حساسیت
    ۳۰dB- تا +/- ۳dB دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۶۵Hz – 18KHz
  • درگاه‌های اتصال
    جک ۳.۵ میلی‌متری
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ میکروفون استودیویی مدل legendary vocal به همراه کارت صدا V8s و پایه تلسکوپی و پاپ فیلتر

میکروفون استودیویی مدل legendary vocal به همراه کارت صدا V8s و پایه تلسکوپی و پاپ فیلتر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۶۰x45x45 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • کاربرد
    کاربردی
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۷۸ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۲۰-۲۰۰۰۰ دسی بل
  • حساسیت
    ۳۲ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰هرتز تا ۲۰کیلوهرتز
  • درگاه‌های اتصال
    میکرو یو اس بی
  • نوع میکروفن
    کندانسر ترانزیستوری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ میکروفون استودیویی رود مدل XCM-50

میکروفون استودیویی رود مدل XCM-50

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸۰x90x200 میلی‌متر
  • وزن
    ۴۵۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۷۹ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۲۰ هرتز تا ۲۰ دسی بل
  • حساسیت
    ۱۰ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
  • درگاه‌های اتصال
    USB 2.0
  • نوع میکروفن
    کندانسر ترانزیستوری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ میکروفون استودیویی مدل BM800 به همراه کارت صدا V8

میکروفون استودیویی مدل BM800 به همراه کارت صدا V8

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲۰x190x70 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۵۰۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    UNI-DIRECTION
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۷۸ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۳۰ دسی بل
  • حساسیت
    ۳۴±۲- دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰۰۰۰ – ۲۰
  • درگاه‌های اتصال
    جک ۳.۵ میلی‌متری
  • نوع میکروفن
    کندانسر ترانزیستوری
  • سایر توضیحات
    قابلیت تغییر تن صدا، تنظیم گین، تنظیم فرکانس زیر و بم، و تنظیم اکوامکان اتصال گوشی و لپتاپ به وسیله بلوتوث به کارت صداامکان اتصال دو گوشی همزمان و ضبط صدا بر روی هر دو دستگاهرابط: پورت USB و Type-C و جک ۳.۵ میلی متریقابلیت مانیتورینگ همزمان (بدون تاخیر) و کنترل صدای مانیتورینگدارای خروجی جداگانه برای میکروفون کاندنسر و داینامیکمناسب برای اجرای زنده و خوانندگی بدون تاخیر در صدارابط: پورت USB و جک ۳.۵ میلی متریتعداد ورودی میکروفون : دو عددپردازش های پیچیده صوتی به صورت استریودارای افکت های مختلف صدادارای باتری داخلی (کارت صدا)مناسب برای ضبط حرفه ای صدا با کمترین نویز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ میکروفون استودیویی سانترونیکس مدل Voicecasting Pack

میکروفون استودیویی سانترونیکس مدل Voicecasting Pack

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸۰x82x60 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۶۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۵۶ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۲۰ دسی بل
  • حساسیت
    ۵۰ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۵۰Hz to 15kHz
  • درگاه‌های اتصال
    XLR
  • نوع میکروفن
    داینامیک
  • سایر توضیحات
    پکیج میکروفونشامل میکروفون داینامیک، استند، کابل XLR به USB-A و کابل XLR به XLRارزش خرید کم‌نظیرمیکروفون داینامیک Podcast Pro با الگوی قطبی سوپرکاردیویدپاسخ‌دهی فرکانسی دقیق میکروفون به لطف طراحی پیشرفتهاستند میکروفون با قابلیت اتصال به سطوح مختلف از طریق گیره باثباتکابل XLR به USB-A برای اتصال مستقیم میکروفون به کامپیوترکابل XLR به XLR برای اتصال میکروفون به کارت صدا و میکسر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ میکروفون استودیویی یان مای مدل T2 GAMEPRO Best

میکروفون استودیویی یان مای مدل T2 GAMEPRO Best

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x200x100 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۵۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • الگوی قطبی
    کاردیوئید
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۶۰ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۱۰۶ دسی بل
  • حساسیت
    -۳۸±۲ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰-۲۰ کیلوهرتز
  • درگاه‌های اتصال
    USB
  • ویژگی‌های میکروفون استودیویی
    فیلتر نرم کنندگی صدا
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی
  • سایر توضیحات
    – دارای گواهینامه های کیفیت ROHS، CE، FCC، KC- حساسیت : -۴۵dB±۳dB- نسبت سیگنال به نویز : ۹۵ دسی بل- الگوی قطبی : کاردیوئید- تابع : حذف نویز، میکروفون خازنی، با نور RGB- پاسخ فرکانس : ۲۰-۲۰ کیلوهرتز- الگوی نقطه ای : دوشاخه XLR+3.5mm- واحد میکروفون : همه جهته- حداکثر SPL : 110 دسی بل- نرخ نمونه برداری : ۵۰ هرتز-۱۵ کیلوهرتز- نسبت سیگنال به نویز : ۶۰DB- استفاده کنید : بازی، آموزش، ضبط، میکروفون کامپیوتر، ارتباطات، موسیقی ، یوتیوب ، آواز خواندن ، میکروفون کنفرانس- ویژگی: طراحی سفینه فضایی- رنگ : چراغ تنفس ۷ رنگ- چرخش ۳۶۰ درجه با پایه فلزی پایدار و با کیفیت بالا- صدای عالی و وفاداری مجهز به دیافراگم بزرگ ۱۶ میلی متری- چیپست صدای حرفه ای- پشتیبانی از چند دستگاه : کار با رایانه شخصی، PS4 یا Mac مستقیم، برای استریم، پلتفرم‌هایی مانند Streamlabs OBS، OBS Studio و XSplit ، پادکست، ضبط صدا، سازگار با لپ تاپمیکروفون USB Mike رومیزی با کیفیت خوب برای بازی های ویدیویی آنلایناز امکاناتآن میتوان به موارد فوق اشاره نمود: ۱. هسته میکروفون خازن با حساسیت بالا، اشاره قلب شکل، کیفیت صدا را واضح تر می کند۲. تراشه پردازش دیجیتال صوتی USB داخلی، ضبط کامل، بدون اعوجاج، وصل و پخش، بدون نیاز به نصب درایور کارت صدا، سازگار با انواع مختلف سیستم های کامپیوتری میباشد۳. میکروفون برای چرخش آزادانه ۳۶۰ درجه طراحی شده است.۴. تنظیم صدا (دسته برای تنظیم صدا)، فشار کوتاه برای قطع صدا )، نیاز میباشد۵.الگوی پیکاپ کاردیوید: این میکروفون دارای الگوی پیکاپ کاردیوئیدی است که صدای شفاف، صاف و واضح را در جلوی میکروفون می گیرد و صدای ناخواسته پس زمینه را سرکوب می کند.۶.xصدای عالی و وفاداری مجهز به دیافراگم بزرگ ۱۶ میلی متری، پاسخ فرکانس وسیع (۵۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز) و چیپست صدای حرفه ای را دارا میباشد۷.xپشتیبانی از چند دستگاه، می‌تواند کار را با رایانه شخصی، PS4 یا Mac مستقیم، برای استریم، پلتفرم‌هایی مانند Streamlabs OBS، OBS Studio و XSplit هدایت کند. پادکست، ضبط صدا، سازگار با لپ تاپ را داشته باشید۸.xنورپردازی RGB تابشی با جلوه‌های پویا: نه حالت نورپردازی RGB خنک را لمس کنید و نگه دارید تا رنگ چراغ‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید، یک دکمه بی‌صدا کنید، گره صدا را برای بی‌صدا کردن کوتاه فشار دهید.۶. سیم استاندارد USB نوع C، ۱.۷ متر، قابل اتصال، هدایت الکتریکی خوب، صدا را واضح تر می کندمیکروفون USB Mike رومیزی با کیفیت خوب برای بازی های ویدیویی آنلاین طراحی شده است.میکروفون حرفه ای T2 دارای تمامی گواهینامه های کیفیت بین المللی ROHS، CE، FCC، KC میباشد.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ میکروفون استودیویی کندانسر بلو مدل Yeti X Professional

میکروفون استودیویی کندانسر بلو مدل Yeti X Professional

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۰۰x250x250 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • کاربرد
    وکال
  • نسبت سیگنال به نویز
    ۲۰ دسی بل
  • گستره دینامیکی
    ۲۰ دسی بل
  • حساسیت
    ۱۰ دسی بل
  • فرکانس پاسخ‌گویی
    ۲۰-۲۰۰۰۰
  • درگاه‌های اتصال
    هدفون
  • نوع میکروفن
    کندانسر الکترونیکی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید میکروفن استودیویی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید خوشبو کننده خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا