ماشین‌های اداری

راهنمای خرید انواع ماشین حساب ساده، مهندسی و حسابداری ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ماشین حساب باید به آن ها توجه کنید.

اگر نگاهی به جهان هستی بیاندازیم متوجه می‌شویم که جهان با یک نظم و حساب کتاب خاص مدیریت می‌شود. زندگی انسان‌ها نیز کاملا به ریاضیات وابسته است، شما هر شغل و حرفه‌ای که داشته باشید، ریاضیات در آن نقش مهمی ایفا می‌کند. در واقع هیچ شغلی را نمی‌توان یافت که علم ریاضی در آن دخیل نباشد. بدون شک یکی از بهترین اختراعاتی که زندگی بشر را متحول کرد ماشین حساب است. این وسیله به شما کمک می‌کند تا کار خود را با دقت بیشتر و بدون خطا انجام دهید. این وسیله برای رشته‌های مهندسی و حسابداری کاربرد بیشتری دارد، زیرا این رشته‌ها کارهای خود را قبل از اینکه انجام دهند نیاز به یک سری محاسبات دارند.

ماشین حساب از مغز انسان سریع‌تر عمل می‌کند، در واقع هر چند هم که ضریب هوشی شما بالا باشد باز هم نمی‌توانید با سرعت ماشین حساب محاسبات خود را انجام دهید. پس اگر خیلی مغز کل هم باشید در کارهای خود برای بالا بردن سرعت کار نیاز به یک ماشین حساب دارید. تنها ایرادی که به ماشین حساب وارد است، تنبل کردن مغز انسان می‌باشد. زیرا ماشین حساب قدرت فکر کردن و اندیشیدن را از انسان می‌گیرد. پس توصیه می‌شود محاسبات خیلی ساده و ابتدایی را با کمک ذهن خود انجام دهید تا مغز شما تنبل نشود و در آینده دچار بیماری فراموشی نشوید. البته منظور ما این نیست که ماشین حساب یک ابزار زیان آور است، بلکه از هر وسیله‌ای باید درست استفاده کرد.

ماشین‌حساب چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

ماشین حساب یا به لاتین calculator وسیله‌ای که به وسیله آن می‌توان محاسبات عددی را به راحتی و با سرعت بالا انجام داد. نمونه ساده ماشین حساب قادر به محاسبه چهار عمل اصلی مانند: جمع، تفریق، ضرب و تقسیم می‌باشد. البته مدل‌های پیشرفته‌تری هم وجود دارند که علاوه بر چهار عمل اصلی قادر به محاسبه کردن توابع مختلف ریاضی و رسم نمودار هستند. بنابراین این مدل را نمی‌توان یک ماشین حساب دانست بلکه تلفیقی از کامپیوتر و ماشین حساب می‌باشند. زیرا قدرت محاسبه بالایی دارند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه تشخیص اصالت اسکناس

تاریخچه پیدایش ماشین‌حساب:

در واقع اولین نمونه ماشین حساب همان چرتکه‌های چوبی هستند که قدمت آن‌ها به ۲۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح یا دوران امپراتوری بابل برمی‌گردد. این وسیله قرن‌های گذشته در بازار کشورهای ایران و چین مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه هم این وسیله منسوخ نشده و از آن استفاده می‌شود. البته قبل از پیدایش چرتکه چوب خط وجود داشت که می‌توان آن را اولین ماشین‌حساب دنیا دانست. در سال ۱۶۱۷ یک ریاضی‌دان به نام نیپر به وسیله استخوان وسیله‌ای ساخت که به وسیله آن می‌توان عملیات ضرب و تقسیم را انجام داد. در سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ میلادی با اختراع ترانزیستور و کامپیوتر اولین نسل ماشین حساب‌های الکترونیکی ساخته شد.

انواع ماشین حساب:

  • ماشین حساب ساده: اولین و ساده‌ترین نمونه ماشین حساب که قادر به محاسبات سرانگشتی می‌باشد. اگر محاسبات شما محدود به انجام چهار عمل اصلی مانند: جمع، تفریق، ضرب و تقسیم می‌شود. این مدل برای شما بهترین گزینه است. قیمت این مدل ماشین حساب نسبت به مدل‌های پیشرفته ارزان‌تر می‌باشد و اندازه کوچکتری دارند به این مدل ماشین حساب جیبی هم گفته می‌شود.
  • ماشین حساب حسابداری: در واقع همان ماشین‌ حساب‌های ساده هستند. اما در اندازه‌های بزرگتر و با دکمه‌های بزرگتر و خوش دست‌تر، کسانی که با این وسیله زیاد کار می‌کنند یا همان حسابدار‌ها نیاز به یک ماشین‌حساب دارند که دکمه‌های آن قابل تفکیک از یکدیگر باشد و با سرعت بیشتری محاسبات را انجام دهند. این مدل دارای باتری می‌باشند البته دارای سلول خورشیدی هم هستند یعنی جلوی نور خورشید و بدون باتری هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • ماشین حساب مهندسی: پیشرفته‌ترین مدل ماشین حساب در جهان هستند که برای رشته‌های مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل دارای حافظه برای ذخیره سازی فرمول‌ها و روابط ریاضی، فیزیک و شیمی هستند. یعنی دیگر نیاز به حفظ کردن روابط ندارید و آن‌ها را در حافظه ماشین حساب خود ذخیره می‌کنید. کار با این مدل نیاز به مهارت و تخصص بالا دارد و قبل از استفاده باید دفترچه راهنمای آن را با دقت مطالعه کنید.
  • ماشین حساب مالی: نمونه‌ای از ماشین حساب قابل برنامه ریزی هستند. در این مدل می‌توان یک کد خاص برنامه نویسی را نوشت و به دستگاه داد. این دستگاه طبق الگوریتم کدهایی که از قبل برای آن نوشته‌اید محاسبات شما را انجام می‌دهد. این مدل از ماشین‌حساب‌های مهندسی پیچیده‌تر می‌باشند و معمولا دارای پرینتر می‌باشند تا به وسیله آن بتوانید محاسبات مربوط به کار خود را چاپ کرده و نگهداری کنید.

مزایای استفاده از ماشین حساب:

  1. برای کاهش سختی یک مسئله و بالابردن سرعت حل کردن آن دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند از این وسیله استفاده کنند.
  2. محاسبات اعشاری را با دست نمی‌توان به صورت دقیق محاسبه کرد و امکان خطا در آن وجود دارد. اما ماشین حساب تا چند عدد اعشار را کنار یک عدد می‌تواند به خوبی نمایش دهد.
  3. شما با استفاده از ماشین‌حساب می‌توانید یک مسئله ریاضی را چندین بار بدون خطا و با دقت بالا انجام دهید.
  4. این وسیله به دانش آموزان و دانشجویان کمک می‌کند که وقت آن‌ها برای حل مسائل کمتر گرفته شود و برای یادگیری تعداد بیشتری مسئله را حل کنند.

راهنمای خرید ماشین حساب مهندسی:

اگر با حل معادلات پیچیده ریاضی سر و کار دارید و به دنبال جواب دقیق و سریع هستید باید ماشین حساب مهندسی را انتخاب کنید. این مدل قابلیت برنامه ریزی دارند. یعنی شما می‌توانید فرمول‌هایی را که زیاد با آن‌ها سرو کار دارید را در حافظه آن ذخیره کنید و در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنید. این ماشین حساب‌ها باید توانایی رسم انواع نمودار را داشته باشند و شما بتوانید بیشتر توابعی را که به آن‌ها نیاز دارید به وسیله آن رسم کنید.

راهنمای خرید ماشین حساب حسابداری:

رشته‌های حسابداری معمولا با امور مالی سرو کار دارند و نیاز به یک دستگاه دارند که محاسبات کاری آن‌ها را اختصاصی انجام دهد. بهترین نوع ماشین‌حساب‌های حسابداری، ماشین حساب مالی است. این مدل دقیقا یک کامپیوتر پیشرفته می‌باشد که شما می‌توانید با برنامه نویسی کدهای مخصوص محاسبات خود را درون آن‌ها نوشته و در کار خود از آن‌ها استفاده نمایید‌.

بهترین مارک ماشین حساب‌ در جهان:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک ماشین حساب در جهان معرفی کنیم بیشتر تبلیغ آن برند را کرده‌ایم تا معرفی بهترین مارک‌ها به همین علت برای اینکه حق سایر برند‌های معروف ضایع نشود به شما چند نمونه از بهترین مارک‌های ماشین حساب در جهان را معرفی می‌کنیم.

  • ماشین‌حساب کاسیو
  • ماشین‌حساب اینفینیتی
  • ماشین‌حساب سیتژن
  • ماشین‌حساب شارپ
  • ماشین‌حساب کاسیک
  • ماشین‌حساب کنکو
  • ماشین‌حساب سیتیزن

حتما بخوانید: راهنمای خرید هارد اکسترنال

نکات مهم و ضروری هنگام خرید ماشین حساب:

  1. قیمت ماشین‌حساب: همیشه قیمت است که مسیر انتخاب شما را مشخص می‌کند. قبل از انجام هر کاری شما باید میزان بودجه برای خرید ماشین‌حساب را مشخص کنید. با مشخص شدن میزان بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب خارج شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع ماشین‌حساب: بسته به نوع استفاده شما ماشین حساب‌های متفاوتی تولید و روانه بازار شده‌اند. مدل‌های زیادی از ماشین‌حساب دیده می‌شود اما از رایج‌ترین مدل‌های آن می‌توان به نوع: ساده، مهندسی، حسابداری و مالی آن اشاره کرد که در قسمت ابتدایی مطلب تک تک آن‌ها به طور کامل توضیح داده شد. شما می‌توانید با توجه به نوع استفاده خود یکی از ان‌ها را انتخاب کرده و خریداری نمایید.
  3. توان محاسباتی: شما با توجه به نوع محاسبات خود باید نوع ماشین‌حساب خود را انتخاب کنید. یعنی ماشین‌حساب مورد نظر شما باید توانایی محاسباتی را که از آن دارید را داشته باشد. حتی شما باید به آینده هم توجه داشته باشید، زیرا در ترم‌های بعدی ممکن است نیاز به یک سری محاسبات جدید درسی پیدا کنید که ماشین حساب فعلی توانایی انجام آن را نداشته باشد به همین دلیل قبل از خرید حتما با استاد راهنمای خود مشورت کنید.
  4. اندازه و وضوح صفحه: به اندازه صفحه ماشین‌حساب توجه داشته باشید اگر اندازه آن خیلی کوچک باشد هنگام خواندن اعداد با مشکل مواجه می‌شوید. همچنین باید صفحه آن به اندازه‌ای باشد که کل معادله و اعداد از درون آن به خوبی دیده شود. همچنین وضوح تصویر آن از اهمیت بالایی برخوردار است اگر صفحه نمایش آن تار باشد و اعداد به خوبی دیده نشود در مکان‌های پر نور مثل زیر نور خورشید با چالش جدی مواجه می‌شوید.
  5. جنس بدنه: جنس بدنه ماشین‌حساب از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ماشین‌حساب از روی میز و دست شما روی زمین سقوط کند. اگر جنس بدنه آن از کیفیت لازم برخوردار نباشد ممکن است با همان یک بار افتادن متلاشی شده و از بین بروید. بنابراین جنس بدنه آن باید از فلز یا پلاستیک مقاوم ساخته شده باشد تا بعد از افتادن به آن آسیب وارد نشود.
  6. حافظه ماشین‌حساب: بله اشتباه نکرده‌اید، ماشین حساب هم می‌تواند دارای حافظه باشد. با توجه به نوع دستگاه شما می‌توانید از حافظه آن استفاده‌های مختلفی داشته باشید. برای مثال خیلی از مدل‌ها تنها قادر به ذخیره سازی محاسبات انجام شده قبلی دارند. اما مدل‌های مهندسی حافظه آن‌ها به گونه‌ای است که شما می‌توانید فرمول‌ها و روابط خود را درون حافظه آن ذخیره کرده و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.
  7. برند ماشین‌حساب: بهتر است به سراغ برند‌های معروف و شناخته شده بروید. این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده خرید یک برند معروف که امتحان خود را پس داده خیلی بهتر از تست کردن برند‌های ناشناخته است. برند‌‌های شناخته نشده در بیشتر موارد خوب از آب در نمی‌آیند و پول شما هدر خواهد رفت. پس به برند سازنده ماشین‌حساب توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  8. باتری ماشین‌حساب: توجه داشته باشید که باتری آن از کیفیت بالا برخوردار باشد و بعد از خراب شدن به راحتی بتوان آن را پیدا کرد. یک باتری خوب بسته به نوع استفاده شما حتی می‌تواند تا یک سال هم دوام بیاورد. برخی مدل‌ها دارای باتری قابل شارژ هستند. بنابراین باید به این نکته توجه کنید که با چه وسیله‌ای شارژ می‌شوند و تا چه مدت می‌توان از شارژ ان‌ها استفاده کرد.
  9. قابلیت اتصال: برخی ماشین‌حساب‌ها قابلیت اتصال به پورت usb رایانه را دارند. این مدل معمولا قابلیت کد نویسی دارند و می‌توان برنامه دلخواه خود را برای آن نوشت. همچنین برخی از برنامه‌های آن را به صورت آنلاین یا از طریق وب سایت سازنده دریافت نمایید و ماشین حساب خود را از این طریق بروز رسانی نمایید.
  10. قابلیت رسم نمودار: رسم نمودار یکی از قابلیت‌های خاص یک ماشین حساب است که هر دستگاهی این قابلیت را ندارد. این قابلیت بیشتر در مدل‌های مهندسی دیده می‌شود. اگر به رسم نمودار برای محاسبات خود احتیاج دارید حتما باید ماشین‌حساب مورد نظر شما این قابلیت را داشته باشد.

روش نگهداری از ماشین حساب:

  • از قرار دادن ماشین‌حساب در مکان‌های خیس و رطوبت‌دار خودداری فرمائید زیرا ورود آب و رطوبت می‌تواند باعث از کار افتادن دستگاه شود.
  • از قرار دادن ماشین‌حساب مقابل نور مستقیم خورشید خودداری کنید. این کار می‌تواند باعث اسیب به صفحه نمایش ماشین‌حساب و همچنین تغییر شکل دادن بدنه پلاستیکی آن شود.
  • مراقب باشید، ماشین‌حساب را در مکان‌هایی قرار ندهید که امکان افتادن آن زیاد است. زیرا در صورت افتادن احتمال از کار افتآدن کامل یا صفحه نمایش و یا خرابی دکمه‌های آن وجود دارد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ماشین حساب مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برند‌های ماشین حساب جدید، ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ ماشین حساب کاسیو FX-82-MS

ماشین حساب کاسیو FX-82-MS

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۸.۶x85x156 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۲۵ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    قابلیت انجام محاسبات آماری
  • تعداد کاراکتر
    دارای نمایشگر با ظرفیت نمایش تا ۱۰+۲ کارکتر
  • منبع تغذیه
    باتری
  • سایر توضیحات
    ۲۴۰ تابع ، ۲+۱۰ رقم ،‌باتری قلمی ، SV PAM، دارای قابلیت محاسبه عملیات هذلولی و معکوس، دارای قابلیت محاسبه تبدیل مهندسی، دارای قابلیت محاسبه محاسبات کسری، دارای قابلیت ترکیب و باز آرایی، دارای امکان مرور محاسبات ما قبل، دارای قابلیت تبدیل دستگاه مختصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ماشین حساب مدل ct-512

ماشین حساب مدل ct-512

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۳۰x130x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • تعداد رنگ نمایشگر
    ۱
  • تعداد کاراکتر
    ۱۲
  • منبع تغذیه
    باطری
  • نوع نمایشگر
    ال سی دی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ماشین حساب کاسیو مدل HR-8RC-BK

ماشین حساب کاسیو مدل HR-8RC-BK

مشخصات

  • ابعاد:
    ۲۰۸.۵×۱۰۲×۴۲ میلی‌متر
  • وزن
    ۳۴۵ گرم
  • تعداد کاراکتر
    ۱۲ رقمی
  • سرعت چاپ
    ۲.۰ خط در ثانیه
  • رنگ چاپ
    مشکی
  • سایر توضیحات
    – قابلیت محاسبه درصد حاشیه سود- قابلیت تبدیل ارز- دارای کلیدهای TAX+ و TAX– دارای کلید محاسباتی هزینه، فروش و حاشیه سود- دارای کلید Reprint برای چاپ دوباره محاسبات- دارای کلیدهای حافظه- مجهز به ویژگی Key RollOver

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ماشین حساب مهندسی جوینوس مدل JS-82MS-A

ماشین حساب  مهندسی جوینوس مدل JS-82MS-A

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۵x80x155 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۱۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    ۱۰+۲
  • منبع تغذیه
    دو عدد باتری AAA 5 ولت
  • نوع نمایشگر
    خطی
  • سایر توضیحات
    امکان انجام ۲۴۰ عمل ریاضی و محاسبات آماری دارای سیستم عامل S-V.A.P.M مقدار حافظه فرمول: ۷۹ بایت با قابلیت حل مسائل کسری محتوای بسته: – دستگاه ماشین حساب – راهنمای استفاده به زبان انگلیسی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ماشین حساب مهندسی کنکو مدل KK-82MS

ماشین حساب مهندسی کنکو مدل KK-82MS

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۵۲*۸۰*۱۸ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۵ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد رنگ نمایشگر
    ۱
  • تعداد کاراکتر
    ۱۲
  • منبع تغذیه
    دو عدد باتری AG 13
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • نوع نمایشگر
    ۲خطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ ماشین حساب دلی مدل ۱۵۸۹

ماشین حساب دلی مدل 1589

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۳ × ۱۶۰ × ۱۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۲۰۲ گرم
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    ۱۲ رقمی
  • منبع تغذیه
    باتری و پنل خورشیدی
  • نوع نمایشگر
    LCD – ساده
  • سایر توضیحات
    دارای کلیدهای حافظه MC، MR، M+، M- و MUدارای کلید GTدارای کلید دو صفر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ ماشین حساب سیتیزیو مدل ۲۱۲۴H

ماشین حساب سیتیزیو مدل 2124H

مشخصات

  • ابعاد:
    ۲۰۵x180x60 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۲۵ گرم
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    ۱۴
  • منبع تغذیه
    باتری و پنل خورشیدی
  • نوع نمایشگر
    تک خطی
  • سایر توضیحات
    – دارای کلیدهای حافظه M+ ،M- ،MRC – دارای کلید دو صفر و سه صفر – مجهز به کلید جمع کل (GT) – دارای کلید Auto Replay برای مرور محاسبات به صورت خودکار – قابلیت بررسی ورودی ها تا ۱۱۲ مرحله (Check ) – دارای کلید correct جهت تصحیح عدد اشتباه وارد شده – کلید برای تعیین تعداد اعشار – دارای نمایشگر بزرگ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ ماشین حساب جوینس مدل js-705

ماشین حساب جوینس مدل js-705

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸x145x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۹۸ گرم
  • تعداد رنگ نمایشگر
    ۱
  • تعداد کاراکتر
    ۱۴
  • منبع تغذیه
    باطری
  • نوع نمایشگر
    ال سی دی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ ماشین حساب سیتیژن مدل CT-200N

ماشین حساب سیتیژن مدل CT-200N

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۰×۶۰×۹۱ میلی‌متر
  • وزن
    ۴۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    ۸
  • منبع تغذیه
    باطری داخلی ، سلول خورشیدی .
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • نوع نمایشگر
    مونوکروم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ ماشین حساب کاسیو مدل Fx-4500PA به همراه راهنمای فارسی

ماشین حساب کاسیو مدل Fx-4500PA به همراه راهنمای فارسی

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱ × ۷.۵ × ۱۴.۲ میلی‌متر
  • وزن
    ۸۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • منبع تغذیه
    باتری لیتیوم
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • نوع نمایشگر
    دو ردیفه
  • سایر توضیحات
    -ماشین‌حساب پیشرفته قابل برنامه‌ریزی علمی- محاسبات دستی، انتگرال و برنامه‌ای- دارای حافظه‌ی زیاد برای برنامه‌ریزی و انجام محاسبات انتگرال- دارای صفحه نمایش دو ردیفه برای مشاهده‌ی همزمان فرمولها و نتایج آن- گنجایش ۱۲ نویسه‌ی عددی یا الفبایی به‌صورت نقطه‌ای ماتریسی- قابلیت حفظ و انجام محاسبات تکراری- به‌همراه دفترچه راهنما

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ ماشین حساب سیتژن مدل CT-140C

ماشین حساب سیتژن مدل CT-140C

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۹۸ × ۱۵۰ × ۴۶ میلی‌متر
  • وزن
    ۲۲۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    ۱۲
  • ذخیره سازی
    دارد
  • منبع تغذیه
    یک عدد باطری سکه‌ای ۱.۵ولت به همراه پنل خورشیدی
  • نوع نمایشگر
    تک خطی
  • سایر توضیحات
    دارای دکمه نمایش خودکار مراحل محاسبه (AUTO REPLAY)دارای کلید GTدارای کلید دو و سه صفردارای صفحه کلید بزرگ و روان دارای صفحه نمایش بزرگ و شفافقابلیت روشن شدن بدون باطریامکان محاسبه درصد و رادیکال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل fx-991EX

ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل fx-991EX

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۶۵.۵ × ۷۷ × ۱۱.۱ میلی‌متر
  • وزن
    ۹۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    قابلیت انجام محاسبات آماری
  • رزولوشن صفحه نمایش
    ۱۹۲ × ۶۲ پیکسل
  • تعداد رنگ نمایشگر
    ۱
  • تعداد کاراکتر
    ۱۰.۲
  • منبع تغذیه
    باتری LR44 و پنل خورشیدی
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • نوع نمایشگر
    FULL DOT
  • سایر توضیحات
    ۵۵۲ تابعنمایش Natural V.P.A.M. همانند کتب درسی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ ماشین حساب مهندسی کنکو مدل KK-105B

ماشین حساب مهندسی کنکو مدل KK-105B

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۳۰*۸۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد کاراکتر
    ۱۰
  • منبع تغذیه
    باتری
  • اقلام همراه
    کیس محافظ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ ماشین حساب کاسیو DJ-240 D

ماشین حساب کاسیو DJ-240 D

مشخصات

  • ابعاد:
    ۳۸x146x219 میلی‌متر
  • تعداد کاراکتر
    دارای نمایشگر با ظرفیت نمایش تا ۱۴ کارکتر
  • منبع تغذیه
    باتری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ ماشین حساب کاسیو مدل DJ-220D Plus

ماشین حساب کاسیو مدل DJ-220D Plus

مشخصات

  • ویژگی های ماشین حساب
    قابلیت پاک کردن آخرین ورودی
  • تعداد کاراکتر
    ۱۲ عدد
  • منبع تغذیه
    باتری و پنل خورشیدی
  • نوع نمایشگر
    تک رنگ
  • سایر توضیحات
    کنترل محاسبات تا ۳۰۰ مرحلهنمایش عملیات در حال انجاممحاسبات سود و هزینهصفحه‌ی فلزینمایش اعداد در ۴ حالت مختلفدکمه‌های پلاستیکی مقاومصفحه‌نمایش بزرگمحاسبه‌ی مالیات و درصدمرور محاسبات با فشار یک دکمه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ ماشین حساب شارپ مدل CS-2130

ماشین حساب شارپ مدل CS-2130

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۸۵x175x18 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۶۰ گرم
  • تعداد رنگ نمایشگر
    ۱
  • تعداد کاراکتر
    دارای نمایشگر با ظرفیت نمایش تا ۱۲ کاراکتر
  • منبع تغذیه
    پنل خورشیدی و باتری
  • نوع نمایشگر
    دیجیتال
  • سایر توضیحات
    کلیدهای پلاستیکی با عمر طولانی، دارای پایه قابل تنظیم، دارای دو حافظه برای ذخیره

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ ماشین حساب مهندسی جوینوس مدل JS-82MS-A

ماشین حساب مهندسی جوینوس مدل JS-82MS-A

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۵ × ۸۰ × ۱۵۵ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۱۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    ۱۰+۲
  • منبع تغذیه
    دو عدد باتری AAA 5 ولت (همراه بسته نیست)
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • نوع نمایشگر
    دو خطی
  • سایر توضیحات
    امکان انجام ۲۴۰ عمل ریاضی و محاسبات آماریدارای سیستم عامل S-V.A.P.Mمقدار حافظه فرمول: ۷۹ بایتبا قابلیت حل مسائل کسریمحتوای بسته:- دستگاه ماشین حساب- راهنمای استفاده به زبان انگلیسی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ ماشین حساب کاسیو FX-991 ES PLUS

ماشین حساب کاسیو FX-991 ES PLUS

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۲ × ۸۰ × ۱۶۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۳۱ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد کاراکتر
    نمایشگر با تعداد ۱۰+۲ کاراکتر
  • منبع تغذیه
    باتری
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • نوع نمایشگر
    Full Dot Display
  • سایر توضیحات
    دارای قابلیت محاسبه محاسبات معادلات به روش جدیددارای قابلیت Solveدارای قابلیت محاسبه اعداد صحیح تصادفیدارای قابلیت محاسبه معادلاتدارای قابلیت محاسبه دیفرانسیل انتگرالدارای محاسبه ماتریسدارای قابلیت محاسبه برداردارای قابلیت محاسبه اعداد مختلطدارای قابلیت محاسبه اعداد در مبنای مختلفبه همراه دفترچه راهنما

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ ماشین حساب جوینوس مدل JS-705

ماشین حساب جوینوس مدل JS-705

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۷۰x120x30 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • تعداد رنگ نمایشگر
    ۱
  • تعداد کاراکتر
    ۱۴
  • منبع تغذیه
    نور و باتری
  • نوع نمایشگر
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ ماشین حساب کاسیو الجبرا FX2.0 PLUS

ماشین حساب کاسیو الجبرا FX2.0 PLUS

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۹.۵x82x178 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۱۳ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • رزولوشن صفحه نمایش
    ۱۲۸×۶۴ نقطه ایی
  • تعداد کاراکتر
    ۲۱ در ۸ خط
  • ذخیره سازی
    توابع
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • نوع نمایشگر
    ۸ خطی
  • سایر توضیحات
    توانایی حل و یا توابع سازی به صورت خود کار-دستی و یا فقط بررسی درستی یا غلط بودن تابع به دست آمده، قابلیت پیدا کردن حد-مشتق-انتگرال توابع و سری های تیلور، قابلیت محاسبه مالی، دارای قابلیت رسم نمودار، قابلیت اتصال به کامپیوتر شخصی به منظور اضافه کردن برنامه ی دل خواه خود به دستگاه، توانایی نشان دادن توابع دینامیکی، توانایی مقایسه دو تابع (همراه با جدول مشخصات)، قابلیت حل توابع پیچیده، دارای قابلیت ورود اعداد به صورت نموداری، قابلیت حل توابع با ۲ تا ۳۰ مجهول، دارای قابلیت اضافه کردن برنامه های جانبی، قابلیت حل توابع ماتریسی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ ماشین حساب مدل هویج

ماشین حساب مدل هویج

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۲۰×۸۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۶۷ گرم
  • منبع تغذیه
    باطری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ ماشین حساب کاسیو مدل DJ-120D Plus

ماشین حساب کاسیو مدل DJ-120D Plus

مشخصات

  • ابعاد:
    ۳۴.۶ × ۱۴۴ × ۱۹۲ میلی‌متر
  • تعداد کاراکتر
    ۱۲ عدد
  • منبع تغذیه
    باتری و پنل خورشیدی
  • نوع نمایشگر
    تک رنگ
  • سایر توضیحات
    محاسبه‌ی سود و هزینهکنترل محاسبات تا ۳۰۰ مرحلهنمایش اعداد در ۴ حالت مختلفدکمه‌های پلاستیکیصفحه‌نمایش بزرگنمایش عملیات در حال انجامکحاسبه‌ی درصد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل FX-CP400

ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل FX-CP400

مشخصات

  • ابعاد:
    ۲۱.۱ × ۸۹ × ۲۰۶ میلی‌متر
  • رزولوشن صفحه نمایش
    ۵۲۸ × ۳۲۰
  • تعداد رنگ نمایشگر
    ۶۵۰۰۰ رنگ
  • منبع تغذیه
    Ni-MH × ۴
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • سایر توضیحات
    دارای چهار عدد باتری، دارای کابل USB، صفحه نمایش لمسی، دارای صفحه نمایش با اندازه ۴.۸ اینچ، قابلیت انجام کلیه محاسبات ریاضی، قابلیت محاسبه و نمایش الگوریتم، محاسبات دیفرانسیل، قابلیت رسم نمودار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ ماشین حساب کاسیو مدل DJ-240D Plus

ماشین حساب کاسیو مدل DJ-240D Plus

مشخصات

  • ابعاد:
    ۳۸ × ۱۴۶ × ۲۱۹ میلی‌متر
  • تعداد کاراکتر
    ۱۴ عدد
  • منبع تغذیه
    باتری و پنل خورشیدی
  • نوع نمایشگر
    تک رنگ
  • سایر توضیحات
    قابلیت کنترل مجددمحاسبه‌ی مالیاتصفحه‌نمایش بزرگکمه‌های پلاستیکینمایش اعداد در ۴ حالتکنترل محاسبات تا ۳۰۰ مرحلهروکش فلزی مقاوممحاسبات سود و هزینهنمایش عملیات در حال انجام

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ ماشین حساب کنکو مدل KK-568B

ماشین حساب کنکو مدل KK-568B

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۰*۶ میلی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد کاراکتر
    ۸

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ ماشین‌حساب کنکو مدل CT-8122-120

ماشین‌حساب کنکو مدل CT-8122-120

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰*۱۵۰*۲۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    دارای ۲ نمایشگر با ظرفیت ۱۲ کاراکتر
  • ذخیره سازی
    دارد
  • منبع تغذیه
    باتری نیم‌قلمی
  • نوع نمایشگر
    Natural Display
  • سایر توضیحات
    قابلیت باز‌بینی (Replay)به همراه دفترچه راهنما

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ ماشین حساب مدل خرسی آبی

ماشین حساب مدل خرسی آبی

مشخصات

  • ابعاد:
    ۹۵x65x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • منبع تغذیه
    باطری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ ماشین حساب کاسیو مدل fx-991ES plus 2nd edition

ماشین حساب کاسیو مدل fx-991ES plus 2nd edition

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۱.۱x77x161.5 میلی‌متر
  • وزن
    ۹۵ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    قابلیت پاک کردن آخرین ورودی
  • رزولوشن صفحه نمایش
    ۳۱×۹۶ full dot
  • تعداد رنگ نمایشگر
    یک
  • تعداد کاراکتر
    ۱۶ در یک خط + ۱۰ در یک خط
  • ذخیره سازی
    بله
  • سیستم عامل
    ندارد
  • منبع تغذیه
    باتری و پنل نوری
  • نوع کاغذ
    ندارد
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • نوع نمایشگر
    ماتریس نقطه ای
  • سایر توضیحات
    سرعت محاسبات نسبت به ورژن قبلی بالاتر است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ ماشین حساب جیبی سیتیژن مدل CT-200N

ماشین حساب جیبی سیتیژن مدل CT-200N

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۰x63x96 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۲ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد کاراکتر
    ۸
  • منبع تغذیه
    باتری ونور
  • اقلام همراه
    کیس محافظ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ ماشین حساب شارپ مدل CS-4194HC

ماشین حساب شارپ مدل CS-4194HC

مشخصات

  • ابعاد:
    ۲۵۰x345x78 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    ۱۴
  • منبع تغذیه
    برقی
  • نوع نمایشگر
    لامپی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۱ ماشین حساب سیتزیو مدل DR-2130TW

ماشین حساب سیتزیو مدل DR-2130TW

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۹۰×۳۰×۱۹۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۲۷۵ گرم
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    ۱۴
  • منبع تغذیه
    پنل خورشیدی و باتری
  • سایر توضیحات
    – دارای ۱۱۲ مرحله چک کردن به عقب- دارای دکمه GO TO – دارای نمایشگر بزرگنمایی تصویر- دارای دو باتری – دارای دکمه‌های پلاستیکی- دارای دکمه درصد- دارای دکمه شیفت به راست تا دو رقم- دارای دکمه +M- دارای دکمه -M

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۲ ماشین حساب کاسیو FX-5800

ماشین حساب کاسیو FX-5800

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۵.۱ × ۸۱.۵ × ۱۶۳ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد رنگ نمایشگر
    ۱ عدد
  • تعداد کاراکتر
    دارای نمایشگر با ظرفیت نمایش ۴ خط و ۱۶ کاراکتر
  • ذخیره سازی
    دارد
  • منبع تغذیه
    برق و باطری
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • نوع نمایشگر
    Natural Display
  • سایر توضیحات
    دارای ۶۶۴ تابع، نمایشگر چهار خطی ماتریسی، ۲۸۵۰۰ بایت حافظه، محاسبه ماتریس ، دارای قابلیت محاسبه دیفرانسیل و انتگرال معین و بردار، قابلیت حل معادلات، دارای ۴۰ ثابت علمی از پیش تعرف شده، دارای قابلیت حل دستگاه ۵ معادله ۵ مجهول، قابلیت مشتق گیری، کیس با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه، قابلیت تعریف کردن توابع دلخواه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۳ ماشین حساب مدل کارتی کد KC-888

ماشین حساب مدل کارتی کد KC-888

مشخصات

  • ابعاد:
    ۹۰x150x10 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۹ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    ۸
  • منبع تغذیه
    خورشیدی
  • نوع نمایشگر
    ال ای دی
  • سایر توضیحات
    جیبی قابل حمل در جیب و کیف کوچک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۴ ماشین حساب کاکو مدل lemo k1412

ماشین حساب کاکو مدل lemo k1412

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۶۰*۱۰۰*۲۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • تعداد رنگ نمایشگر
    ۱
  • تعداد کاراکتر
    ۱۲
  • منبع تغذیه
    باتری – نوری
  • نوع نمایشگر
    LED

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۵ ماشین حساب کاسیو مدل FX-82-ES PLUS

ماشین حساب کاسیو مدل FX-82-ES PLUS

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۶۲x80x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    نمایشگر با تعداد ۱۰+۲ کاراکتر
  • منبع تغذیه
    باتری
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • نوع نمایشگر
    Dot Matrix
  • سایر توضیحات
    دارای قابلیت محاسبه عامل های اول، محاسبات کسری، محاسبات آماری، ویرایش داده های آماری بر پایه لیست، انحراف معیار، دارای ۹ حافظه عددی مستقل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۶ ماشین حساب شارپ مدل EL-CC12D

ماشین حساب شارپ مدل EL-CC12D

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۳۲x30x166 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد رنگ نمایشگر
    ۱
  • تعداد کاراکتر
    ۱۲
  • منبع تغذیه
    نور و باطری
  • نوع نمایشگر
    LCD
  • سایر توضیحات
    کنترل محاسبات تا ۳۰۰ مرحله و امکان تصحیح هر مرحله با کلید CORRECTمحاسبات مالیات (TAX)محاسبه ی درصدکلید های دو صفر و سه صفرصفحه نمایش بزرگ و شیب دارنمایش عملیات در حال انجامدکمه‌های پلاستیکی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۷ ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل fx-991CW

ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل fx-991CW

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۰.۷x77x162 میلی‌متر
  • وزن
    ۹۵ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    قابلیت پاک کردن آخرین ورودی
  • رزولوشن صفحه نمایش
    full dot matrix با ۴ درجه رنگ
  • تعداد رنگ نمایشگر
    یک
  • تعداد کاراکتر
    تعداد ارقام پاسخ ۱۰+۲
  • ذخیره سازی
    بله
  • سیستم عامل
    ندارد
  • منبع تغذیه
    باتری LR44 و پنل نوری
  • نوع کاغذ
    ندارد
  • اقلام همراه
    کیس محافظ
  • نوع نمایشگر
    ماتریس نقطه ای
  • سایر توضیحات
    راهنمای داخلی هنگام استفاده از گزینه ها قابلیت تاس و سکه متحرک جهت شبیه سازی احتمالات با تعیین تعداد ارقام تولید کد QR مربوط به تابع جهت رسم گراف و نمودار آن با اسکن کد به صورت آنلاینتنظیم زمان خاموش شدن خودکار به دقیقه یا ساعتنمایش روابط با ۴ درجه رنگیدارای ۴۷ ثابت علمی و ۴۰ تبدیل متریکحل معادلات ۴ درجه و دستگاه تا ۴ مجهول

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۸ ماشین حساب سیتزیو مدل CIT-DR2130

ماشین حساب سیتزیو مدل CIT-DR2130

مشخصات

  • ابعاد:
    ۴۵×۱۸۵×۱۸۵ میلی‌متر
  • وزن
    ۲۸۰ گرم
  • ویژگی های ماشین حساب
    خاموش شدن خودکار
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    ۱۴
  • منبع تغذیه
    پنل خورشیدی و باتری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۹ ماشین حساب کنکو مدل CT-8875

ماشین حساب کنکو مدل CT-8875

مشخصات

  • ابعاد:
    ۲۳۰x150x30 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۷۵ گرم
  • منبع تغذیه
    باطری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴۰ ماشین حساب سیتزیو مدل CT-2124H

ماشین حساب سیتزیو مدل CT-2124H

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۵x180x60 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۲۵ گرم
  • تعداد رنگ نمایشگر
    تک رنگ
  • تعداد کاراکتر
    ۱۴
  • منبع تغذیه
    باتری و پنل خورشیدی
  • نوع نمایشگر
    تک خطی
  • سایر توضیحات
    – دارای کلیدهای حافظه M+ ،M- ،MRC- دارای کلید دو صفر و سه صفر- مجهز به کلید جمع کل (GT)- دارای کلید Auto Replay برای مرور محاسبات به صورت خودکار- قابلیت بررسی ورودی ها تا ۱۱۲ مرحله (Check )- دارای کلید correct جهت تصحیح عدد اشتباه وارد شده – کلید برای تعیین تعداد اعشار- دارای نمایشگر بزرگ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ماشین حساب در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه شمارش اسکناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا