دوربین

لنز دوربین، راهنمای خرید انواع لنز دوربین عکاسی حرفه‌ای و ارزان قیمت

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید لنز دوربین باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

در عکاسی، دوربین DSLR فقط نیمی از کار ثبت یک تصویر را انجام می‌دهد. نیمه بزرگ‌تر کار توسط نیمه بهتر، یعنی لنز دوربین انجام می‌شود. دوربین فقط یک دستگاه ضبط است که به کلیک کردن روی عکس‌ها و ضبط آن‌ها بر روی کارت حافظه کمک می کند. وضوح تصویر، عمق میدان، میزان نوری که دوربین می‌تواند با سرعت شاتر تعیین‌شده بگیرد و ISO همگی توسط لنز دوربین انجام می‌شود. هنگام خرید لنز دوربین یا هر وسیله الکترونیکی دیگری برای آن موضوع، دانش فنی در مورد یک محصول به شما کمک می‌کند آن را بهتر تجزیه و تحلیل کنید. بنابراین در اینجا راهنمای خرید لنز دوربین برای کمک به شما وجود دارد.

چه با کانن، نیکون یا سونی عکاسی کنید یا صرفاً از تجهیزات شخص ثالث استفاده نمائید، این پست برای ارائه بهترین اطلاعات موجود و کمک به شما در خرید لنز دوربین طراحی شده است. برای اطمینان از اینکه می‌دانید وقتی زمان تعویض لنز دوربین کیت قدیمی می‌رسد، چه کار می‌کنید، می‌خواهیم شما را با فاصله کانونی، دیافراگم و معنای تمام آن حروف کوچک روی لنزتان آشنا کنیم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید لنز دوربین را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع لنز دوربین آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید لنز دوربین باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

لنز دوربین چیست و چه کاربردی دارد؟

لنز دوربین یک بدنه نوری است که دارای یک لنز یا مجموعه‌ای از لنزهاست که روی بدنه دوربین نصب می‌شود. برخی از لنزها قابل تعویض هستند، در حالی که برخی دیگر در ساختار بدنه دوربین تعبیه شده‌اند. لنزهای مدرن سعی می‌کنند برای کاهش میزان انحراف، زاویه تابش و زاویه شکست را روی مقادیر مساوی تنظیم کنند و دارای یک عنصر فوکوس هستند که به اپراتور اجازه می‌دهد تا مشخص کند کدام قسمت‌های تصویر به‌طور قابل قبولی شارپ و کدام قسمت‌ها تار می‌باشند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

انواع لنز دوربین:

برخی از لنزها برای عکاسی پرتره، برخی دیگر برای مناظر، و برخی دیگر برای ثبت جزئیات بسیار مناسب هستند. وقتی نوبت به انتخاب نوع مناسب لنز می‌رسد، ابتدا باید بپرسید که چه نوع عکسی می‌خواهم بگیرم؟ پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کند تا جستجوی خود را به یکی از دسته‌های زیر محدود کنید.

زوم در مقابل پرایم:

اگر دوربین DSLR یا بدون آینه شما دارای لنز کیت بود، به احتمال زیاد به لنز زوم نیاز دارید. لنزهای زوم به دلیل تطبیق پذیری خود محبوب هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به حرکت دادن پاها یا تعویض لنز، عکس‌هایی از نزدیک یا دورتر بگیرید. از سوی دیگر، لنزهای پرایم در یک فاصله کانونی ثابت هستند. آن‌ها محدوده دیافراگم وسیع‌تری را ارائه می‌دهند و در بسیاری از موارد، عکس‌های واضح تری نسبت به لنزهای زوم دریافت خواهید کرد.

چرا لنز زوم را انتخاب کنیم؟

لنزهای زوم طیف وسیعی از فواصل کانونی را ارائه می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند که از سوژه ها در فواصل مختلف بدون حرکت دادن پا عکس بگیرید. آن‌ها اغلب بهترین انتخاب برای یک لنز چند منظوره یا برای مسافرت هستند، زمانی که نمی خواهید چندین لنز را حمل کنید یا لنزها را در حال حرکت تعویض کنید.

اگرچه به راحتی می‌توان لنز زوم را با لنز تله فوتو اشتباه گرفت، اما در واقع دو نوع لنز مجزا هستند، اما گاهی اوقات با هم همپوشانی دارند. لنز زوم هر لنزی است که دارای طیف وسیعی از فواصل کانونی مانند ۱۸ تا ۵۵ میلی متر باشد. لنز تله فوتو لنزی است که با فاصله کانونی طولانی ساخته شده است، مانند زوم تله فوتو ۷۰ تا ۲۰۰ میلی متر یا لنز پرایم ۱۳۵ میلی متر.

چرا لنز پرایم را انتخاب کنیم؟

لنزهای پرایم یا با فاصله کانونی ثابت، لنزهایی بدون زوم هستند که برای همان عملکردی که در زوم دارید، سبک‌تر و ارزان‌تر می‌باشند. آن‌ها تصاویر واضح و شفافی را برای پرتره‌ها، تنظیمات استودیویی و موقعیت‌هایی تولید می‌کنند که در آن به راحتی می توانید تا حد نیاز به سوژه خود نزدیک یا دور شوید. لنزهای پرایم معمولاً دارای حداکثر دیافراگم بزرگتر هستند که آن‌ها را برای عکاسی در نور کم عالی می کند. در حالی که هر لنز زوم یا پرایم است، لنزها به روش‌های دیگری نیز دسته‌بندی می‌شوند. در اینجا نگاهی اجمالی به برخی از محبوب ترین انواع لنز داریم:

لنزهای دوربین زاویه گسترده:

  • چگونه کار می‌کند: یک لنز زاویه باز یک میدان دید پانوراما را ثبت می‌کند. همچنین بر پیش زمینه تأکید دارد و پس زمینه را دور جلوه می دهد.
  • فاصله کانونی: ۱۸ میلی متر یا کمتر برای دوربین‌های برش سنسور. ۲۸ میلی متر یا کمتر برای دوربین های فول فریم است.
  • مزیت: کل سوژه را در یک فریم قرار می‌دهد

برای مناظر، ساختمان ها، فضای داخلی، عکس‌های گروهی در فضاهای تنگ توصیه می‌شود.

لنزهای دوربین استاندارد:

  • چگونه کار می‌کند: یک لنز استاندارد تصاویری با ظاهر طبیعی می‌گیرد، نزدیک به آنچه چشم ما می‌بیند و بدون اعوجاج است.
  • فاصله کانونی: ۵۰ میلی متر طول استاندارد واقعی است (۲۸ میلی متر تا ۳۵ میلی متر برای دوربین های با سنسور برش). ۳۵ تا ۷۰ میلی متر نیز ممکن است در محدوده استاندارد در نظر گرفته شود.
  • مزیت: عملکرد خوبی به عنوان یک لنز روزمره دارد و برای عکاسی از افراد و سوژه‌ها بدون هیچ گونه اعوجاج دارد.

برای عکاسان مبتدی، استفاده عمومی، پرتره توصیه می‌شود.

لنزهای دوربین تله فوتو:

  • چگونه کار می‌کند: یک لنز تله فوتو اجسام دور را با فوکوس واضح نزدیک‌تر می‌کند.
  • فاصله کانونی: ۸۵ تا ۱۰۰ میلی متر برای تله فوتو متوسط. ۱۳۵ تا ۳۰۰ میلی متر برای تله فوتو؛ ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی متر برای سوپر تله فوتو
  • مزیت: عکس‌های نزدیک را از فاصله دور می گیرد.

برای پرتره یا تله فوتو متوسط، مناظر، حیات وحش، رویدادهای ورزشی توصیه شده است.

لنزهای دوربین ماکرو:

  • چگونه کار می‌کند: لنز ماکرو اجازه می‌دهد تا عکس‌های بسیار نزدیک را از فاصله چند اینچی دورتر کند، همچنین به عنوان یک لنز پرایم با کیفیت بالا برای استفاده عمومی دو برابر می‌شود.
  • مزیت: عکس‌هایی با جزئیات پیچیده در اندازه واقعی یا بزرگتر می‌گیرد.

برای گل، حشرات، جواهرات، اشیاء کوچک، جزئیات ظریف توصیه می‌شود.

لنزهای دوربین چشم ماهی:

  • چگونه کار می‌کند: یک لنز چشم ماهی عمداً تصویر را برای گرفتن عکس‌های پانوراما یا دایره‌ای بسیار گسترده منحنی می‌کند.
  • مزیت: یک تصویر پانوراما از همه چیز در اطراف شما می‌گیرد.

برای معماری داخلی، مناظر منحصر به فرد، عکس های هنری توصیه می‌شود.

معنی نوشته‌های روی لنز دوربین:

خوب، آن‌ها مخفف هستند. آن‌ها بین دوربین‌ها متفاوت می‌باشند، اما همه آن‌ها اساساً به یک معنا هستند. به استثنای علامت گذاری سنسور برش، هر بار که تعدادی حروف اضافی دریافت می‌کنید، لنز شما گران تر و با کیفیت تر می‌شود. برای کسانی که معنی عبارات را نمی‌دانند، در اینجا چند تعاریف برای شما آورده شده است.

  • معنی MF: فقط فوکوس دستی این معمولاً فقط در لنزهای بسیار ارزان قیمت یا لنزهای قدیمی‌تر یافت می‌شود. مخفف در همه برندها یکسان است.
  • معنی II: این نسخه لنزی است که شما استفاده می‌کنید. لنزهایی که برای مدت طولانی در دسترس بوده‌اند و بسیار محبوب شده‌اند معمولاً به طور کامل تعویض نمی‌شوند. طراح لنز را می‌گیرد و راه‌هایی برای بهبود آن پیدا می‌کند، سپس آن را با علامت «II» یا نسخه ۲، دوباره رها می‌کند. هرچه این عدد بیشتر باشد لنز بهتر است.
  • فول فریم: این لنزها همچنان برای دوربین‌های سنسور برش مناسب هستند، اما در نهایت با ضریب برش که در مرحله یک ذکر کردیم، مواجه خواهید شد. اینها به طور خاص برای دوربین‌های فول فریم طراحی شده‌اند و تصویر بزرگ‌تری را روی سنسور بزرگ‌تر در دوربین فول فریم نشان می‌دهند.
  • سنسور برش: این علامت‌ها به شما می‌گویند که برای دوربین کوچک‌تر با سنسور کوچک‌تر ساخته شده‌اند. متوجه خواهید شد که فاصله کانونی نیز بر این اساس تنظیم شده است. همچنین به این معنی است که طرح ریزی از لنز بسیار کوچکتر می‌باشد و در یک دوربین فول فریم کار نمی‌کند. اگر بخواهید آن را روی یک دوربین فول فریم قرار دهید، رنگ‌های بسیار سنگینی ایجاد می‌کند.
  • تثبیت تصویر: همه ما می‌دانیم که این چیست: راهی برای تثبیت دوربین یا لنز به طوری که بتوانید با سرعت شاتر پایین تری عکس بگیرید. دوربین‌های مختلف تکنیک‌ها و مکان‌های متفاوتی برای این کار دارند، اما همه آنها اساساً یک کار را انجام می‌دهند.
  • موتور موج بی صدا: این یک موتور فوکوس بسیار سریعتر با مزایای واضح است که همچنین نسبتاً بی صدا است و انتهای لنز هنگام فوکوس تمایلی به حرکت ندارد. این مزیت افزوده به جای داشتن فیلتر در انتهای دوربین بدون نگرانی در مورد چرخش آن در حین فوکوس است.
  • لنز حرفه ای: اکثر تولید کنندگان لنز لنزها را با قیمت مناسب تولید می‌کنند. بعید است که لنز کیت شما کیفیت خیلی خوبی داشته باشد. به نظر من این به ویژه با تجربه من از لنزهای کیت کانن صادق است. با لنزهای حرفه‌ای، تفاوت کیفیت و معمولاً حداکثر دیافراگم بازتر را خواهید دید. برای شرایط کم نور بسیار مفید است.
  • شیشه با پراکندگی کم: این امر انحراف رنگی نامطلوب تولید شده توسط شیشه ارزان را کاهش می‌دهد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دوربین عکاسی چاپ سریع

نکات مهم هنگام خرید لنز دوربین:

مشخصات یک لنز:

در اینجا چند نکته وجود دارد که قبل از خرید لنز باید بدانید:

  • با لنزها و مشخصات آن‌ها آشنا شوید.
  • با نوع پایه لنز دوربین خود آشنا شوید.
  • از خود بپرسید که دوست دارید از این لنز برای چه نوع عکاسی استفاده کنید.

تا زمانی که به طور کامل درک نکنید که لنز چگونه کار می‌کند و نقش آن در گرفتن یک تصویر چیست، به احتمال زیاد در نهایت لنزی را خریداری می‌کنید که با نیازهای شما مطابقت ندارد و در نهایت نسبت به سرمایه گذاری خود احساس بدی خواهید داشت. بنابراین بیائید یک درس کوتاه در مورد لنزهای دوربین بگیریم و نکات فنی پشت آن را درک کنیم.

دیافراگم:

دیافراگم روزنه‌ای در لنز است که نور از طریق آن وارد دوربین می‌شود. از لحاظ فنی به اندازه دیافراگم لنز است، اما اجازه دهید زیاد پیچیده نشود. دیافراگم دوربین مسئول دو چیز در تصویر حاصل است، میزان نور و میزان عمق میدان.

  • هرچه لنز بتواند دیافراگم خود را بیشتر باز کند، دوربین قادر به گرفتن نور بیشتری خواهد بود و عمق میدان کمتری خواهد داشت. فقط سوژه در فوکوس است، هر چیز دیگری تار یا کم عمق به نظر می‌رسد.
  • هرچه لنز دیافراگم کمتری باز کند، دوربین نور کمتری می‌گیرد، اما این به شما عمق میدان بیشتری می‌دهد، یعنی سوژه، پس زمینه و پیش زمینه همه در فوکوس هستند.

اندازه گیری دیافراگم لنز:

مقیاس اندازه گیری دیافراگم کمی مشکل است. با این حال، هر چه بیشتر به عکس گرفتن ادامه دهید، زودتر باید از آن استفاده کنید.

اندازه دیافراگم با اعداد f یا f-stop اندازه گیری یا به صورت fstop یا f/stop نمایش داده می‌شود. می‌بینید که با حرکت از چپ به راست، اندازه‌های دیافراگم نشان داده شده در تصویر زیر در حال کاهش است. با این حال، اعداد f که باز شدن دیافراگم را اندازه می‌گیرند، همزمان در حال افزایش هستند. این چیزی است که هنگام اندازه گیری اندازه دیافراگم باید به خاطر بسپارید. هرچه دیافراگم بزرگتر باشد، عدد f یا f توقف کوچکتر است. هرچه دیافراگم کوچکتر باشد، عدد f یا f توقف بزرگتر است.

بنابراین، فرض کنید یک لنز Nikkor 55-200mm f/4-5.6G را می‌خواند. بنابراین، f4-5.6G نشان می‌دهد که لنز می‌تواند حداکثر اندازه دیافراگم f/4 را در ۵۵ میلی‌متر و f/5.6 در ۲۰۰ میلی‌متر حفظ کند.

فاصله کانونی:

فاصله کانونی فاصله بین لنز و سنسور تصویر است. هرچه فاصله بیشتر باشد، لنز تا چه اندازه می‌تواند زوم کند. بنابراین، Nikkor 55-200mm f/4-5.6G می‌گوید که این لنز خاص دارای فاصله کانونی است که می‌تواند بین ۵۵ میلی متر تا ۲۰۰ میلی متر تنظیم شود. در ۲۰۰ میلی متر باید بتوانید فوکوس ۲.۵X را به دست آورید.

نوع نصب لنز:

انواع مختلفی از تولید کنندگان لنز و انواع لنز وجود دارد. هر کدام روش تولید خود را دارند. همچنین، بسته به مدل، پایه لنز DSLR شما از سازنده‌ای به سازنده دیگر متفاوت است. از این رو، دانستن نوع پایه لنز دوربین و فرمت لنزی که خریداری می‌کنید، بسیار مهم است. دفترچه راهنمای دوربین شما قطعا حاوی این اطلاعات خواهد بود. برای تعیین نوع پایه لنز دوربین خود، کتابچه راهنمای خود را مطالعه کنید.

عواملی که باید در نظر گرفته شوند:

اکنون که از نظر فنی به اندازه کافی سالم هستیم تا بتوانیم یک لنز را از روی مشخصات آن تجزیه و تحلیل کنیم، زمان آن است که نهایی کنیم که کدام لنز را انتخاب نمائیم.

چهار مورد اصلی که باید قبل از خرید لنز در نظر بگیرید که با بالاترین فاکتور مهم شروع می‌شود عبارتند از: دیافراگم، فاصله کانونی، نوع پایه لنز و در نهایت کاهش لرزش و فوکوس خودکار.

  • دیافراگم: لنزهایی که حداکثر اندازه دیافراگم f/2.8 دارند نور بیشتری را در سرعت‌های شاتر سریعتر نسبت به لنزهایی با حداکثر دیافراگم f/4 اجازه می‌دهند. بنابراین اگر در شرایطی با نور کم عکاسی می‌کنید که نمی‌توانید با سرعت شاتر ۱/۱۲۵ ثانیه عکاسی کنید، زیرا دوربین را در دست گرفته‌اید، لنز f/2.8 نور بیشتری نسبت به لنز f/4 می‌دهد تا بتوانید برای تصاویر واضح تر، سرعت شاتر را افزایش دهید.
  • فاصله کانونی: لنزهایی وجود دارند که تا ۳۰۰ میلی متر، ۴۰۰ میلی متر، ۵۰۰ میلی متر حتی تا ۱۰۰۰ میلی متر می‌رسد. اما فراموش نکنید که حداکثر اندازه دیافراگم را یادداشت کنید زیرا با افزایش فاصله کانونی کاهش می‌یابد.
  • نوع نصب لنز: فراموش نکنید که این مشخصات کوچک را بررسی کنید زیرا اگر این اشتباه را انجام دهید، اساساً لنزی خواهید داشت که حتی نمی‌توانید آن را روی دوربین خود نصب کنید. مشخصات پایه لنز را بررسی کنید و نوع پایه لنز دوربین خود را با استفاده از دفترچه راهنمای دوربین خود بررسی نمائید و با نوع لنز مناسب مطابقت دهید.
  • فوکوس خودکار و واقعیت مجازی: آخرین و البته نه کم اهمیت ترین، فوکوس خودکار و کاهش لرزش عملکردهای کوچکی هستند که به شما مزیت بیشتری برای عکاسی می‌دهند. فوکوس خودکار به شما در فوکوس سریع سوژه ها کمک می‌کند و کاهش لرزش تثبیت کننده بسیار مورد نیاز را برای جلوگیری از تاری شاتر در حین عکاسی با دست در محدوده زوم طولانی به شما می‌دهد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید لنز دوربین مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه لنز دوربین ارزان، باکیفیت و پرفروش را برای شما جمع‌آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ لنز دوربین سیگما مدل HSM 24-12 F4 ART

لنز دوربین سیگما مدل HSM 24-12 F4 ART

مشخصات

  • وزن
    ۱۱۵۰ گرم
  • مخصوص دوربین شرکت
    نیکون

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ لنز دوربین اسکار مدل ACL200

لنز دوربین اسکار مدل ACL200

مشخصات

  • وزن
    ۸۰۰۰ گرم
  • مخصوص دوربین شرکت
    کانن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ لنز دوربین سونی مدل sony fe 24-70mm f2.8 gm II

لنز دوربین سونی مدل sony fe 24-70mm f2.8 gm II

مشخصات

  • وزن
    ۶۹۵ گرم
  • مخصوص دوربین شرکت
    سونی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ لنز دوربین کانن مدل Canon EF 24mm f/1.4L II USM

لنز دوربین کانن مدل Canon EF 24mm f/1.4L II USM

مشخصات

  • وزن
    ۶۵۰ گرم
  • قابلیت‌های لنز
    فوکوس دستی در حالت خودکار
  • سایز فیلتر
    ۷۷ میلی متر
  • ماونت لنز
    EF
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۲۵ سانتی متر
  • سیستم زوم
    چرخشی
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۸
  • مخصوص دوربین شرکت
    کانن
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۱۳ عدسی در لنز در ۱۰ گروه
  • نوع موتور فوکوس
    اولتراسونیک USM

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ لنز دوربین سونی مدل FE 50mm F1.8

لنز دوربین سونی مدل FE 50mm F1.8

مشخصات

  • وزن
    ۱۸۶ گرم
  • بیشینه نسبت کانونی
    ۱.۸ /F
  • ماونت لنز
    E
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۷
  • مخصوص دوربین شرکت
    سونی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ لنز دوربین کانن مدل RF-S 18-45mm f/4.5-6.3 IS STM Lens

لنز  دوربین کانن مدل RF-S 18-45mm f/4.5-6.3 IS STM Lens

مشخصات

  • وزن
    ۱۳۰ گرم
  • فاصله کانونی
    ۱۸-۴۵ میلی‌متر
  • قابلیت‌های لنز
    لرزش گیر تصویر
  • سایز فیلتر
    ۴۹ میلی متر
  • تعداد المنت های اپتیکی
    ۷
  • مخصوص دوربین شرکت
    کانن
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۷

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ لنز دوربین سیگما مدل ۱۸-۵۰mm f2.8 DC DN E

لنز دوربین سیگما مدل 18-50mm f2.8 DC DN E

مشخصات

  • وزن
    ۲۹۰ گرم
  • ماونت لنز
    E
  • سیستم زوم
    چرخشی
  • مخصوص دوربین شرکت
    سونی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ لنز دوربین سونی مدل Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS NO BOX

لنز دوربین سونی مدل Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS NO BOX

مشخصات

  • تعداد المنت های اپتیکی
    ۹ عدد
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۸ عدد
  • مخصوص دوربین شرکت
    سونی
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۷ عدد
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۲۵ سانتی متر
  • میدان دید قطری
    ۸۳ درجه
  • وزن
    ۱۱۶ گرم
  • کمینه نسبت کانونی
    f/5.6 و بالاتر
  • بیشینه نسبت کانونی
    ۳.۵-۵.۶ /F
  • کمینه فاصله کانونی
    ۸ تا ۲۴ میلی‌متر
  • سایز فیلتر
    ۴۰۵ میلی متر
  • قابلیت‌های لنز
    زوم
  • فاصله کانونی
    ۱۶-۵۰ میلی‌متر میلی‌متر
  • نوع موتور فوکوس
    میکرو موتور

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ لنز دوربین کانن مدل EF 35mm F/1.4L USM

لنز دوربین کانن مدل EF 35mm F/1.4L USM

مشخصات

  • وزن
    ۷۶۰ گرم
  • فاصله کانونی
    ۳۵ میلی‌متر
  • سایز فیلتر
    ۷۲ میلی متر
  • کمینه فاصله کانونی
    ۲۴ تا ۵۰ میلی‌متر
  • بیشینه نسبت کانونی
    ۲۲ /F
  • کمینه نسبت کانونی
    f/1.2 تا f/2.0
  • ماونت لنز
    EF
  • میدان دید قطری
    ۶۳ درجه
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۲۸ سانتی متر
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۹
  • مخصوص دوربین شرکت
    کانن
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۱۱
  • نوع موتور فوکوس
    USM

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ لنز دوربین سیگما مدل ۱۰۵mm F/2.8 EX DG MACRO OS

لنز دوربین سیگما مدل 105mm F/2.8 EX DG MACRO OS

مشخصات

  • وزن
    ۷۲۵ گرم
  • ماونت لنز
    FX
  • مخصوص دوربین شرکت
    نیکون

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ لنز دوربین سامیانگ مدل ۱۴mm F2.4 XP

لنز دوربین سامیانگ مدل 14mm F2.4  XP

مشخصات

  • وزن
    ۵۵۰ گرم
  • ماونت لنز
    FX
  • مخصوص دوربین شرکت
    نیکون

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ لنز دوربین نیکون مدل AF DC NIKOR 105mm F/2D

لنز دوربین نیکون مدل AF DC NIKOR 105mm F/2D

مشخصات

  • وزن
    ۶۲۰ گرم
  • ماونت لنز
    DX
  • مخصوص دوربین شرکت
    نیکون

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ لنز دوربین سونی مدل FE 85mm f/1.8

لنز دوربین سونی مدل FE 85mm f/1.8

مشخصات

  • وزن
    ۳۷۱ گرم
  • سایز فیلتر
    ۶۷ میلی متر
  • بیشینه نسبت کانونی
    ۱.۸ /F
  • ماونت لنز
    E
  • تعداد المنت های اپتیکی
    ۹
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۸۰ سانتی متر
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۹
  • مخصوص دوربین شرکت
    سونی
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۸

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ لنز دوربین نیکون مدل ۸۰-۴۰۰mm f/4.5-5.6G ED VR

لنز دوربین نیکون مدل 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

مشخصات

  • وزن
    ۱۵۷۰ گرم
  • اقلام همراه
    دفترچه‌ راهنما
  • قابلیت‌های لنز
    زوم
  • سایز فیلتر
    ۷۷ میلی متر
  • ماونت لنز
    EF-S
  • تعداد المنت های اپتیکی
    ۴ED 1Super ED
  • میدان دید قطری
    ۹۶ درجه
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۱۷۵ سانتی متر
  • سیستم زوم
    چرخشی
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۹
  • مخصوص دوربین شرکت
    نیکون
  • نوع موتور فوکوس
    خودکار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ لنز دوربین کانن مدل ۱۸-۱۳۵ میلی متر IS USM

لنز دوربین کانن مدل 18-135 میلی متر IS USM

مشخصات

  • وزن
    ۵۱۵ گرم
  • فاصله کانونی
    ۱۸ – ۱۳۵ میلی‌متر
  • سایز فیلتر
    ۶۷ میلی متر
  • بیشینه نسبت کانونی
    ۲۲-۳۸ /F
  • ماونت لنز
    EF-S
  • میدان دید قطری
    ۷۴°۲۰′-۱۱°۳۰′ درجه
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۳۹ سانتی متر
  • سیستم زوم
    چرخشی
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۷
  • مخصوص دوربین شرکت
    کانن
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۱۲
  • نوع موتور فوکوس
    NANO USM technology

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ لنز دوربین سیگما مدل ۹۰mm f/2.8 DG DN Contemporary Lens for E

لنز دوربین سیگما مدل 90mm f/2.8 DG DN Contemporary Lens for E

مشخصات

  • وزن
    ۲۹۵ گرم
  • فاصله کانونی
    ۹۰ میلی‌متر
  • قابلیت‌های لنز
    زوم
  • سایز فیلتر
    ۵۵ میلی متر
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۹
  • مخصوص دوربین شرکت
    سونی
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۱۰

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ لنز دوربین کانن مدل EF 35mm f/1.4L II USM

لنز دوربین کانن مدل  EF 35mm f/1.4L II USM

مشخصات

  • وزن
    ۷۶۰ گرم
  • اقلام همراه
    دفترچه‌ راهنما
  • سایز فیلتر
    ۷۲ میلی متر
  • ماونت لنز
    EF
  • سیستم زوم
    چرخشی
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۹
  • مخصوص دوربین شرکت
    کانن
  • نوع موتور فوکوس
    اولتراسونیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ لنز دوربین نیکون مدل Nikon AF DC-NIKKOR 135mm f/2D

لنز دوربین نیکون مدل  Nikon AF DC-NIKKOR 135mm f/2D

مشخصات

  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • اقلام همراه
    دفترچه‌ راهنما
  • قابلیت‌های لنز
    زوم
  • سایز فیلتر
    ۷۲ میلی متر
  • ماونت لنز
    FX
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۱۲۲ سانتی متر
  • سیستم زوم
    چرخشی
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۹
  • مخصوص دوربین شرکت
    نیکون
  • نوع موتور فوکوس
    دستی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ لنز دوربین سونی مدل FE 50mm F1.8

لنز دوربین سونی مدل FE 50mm F1.8

مشخصات

  • وزن
    ۱۸۶ گرم
  • فاصله کانونی
    ۵۰ میلی‌متر
  • سایز فیلتر
    ۴۹ میلی متر
  • کمینه فاصله کانونی
    ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر
  • بیشینه نسبت کانونی
    f/22 /F
  • کمینه نسبت کانونی
    f/1.2 تا f/2.0
  • ماونت لنز
    E
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۴۵ سانتی متر
  • سیستم زوم
    چرخشی
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۷
  • مخصوص دوربین شرکت
    سونی
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۵

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ لنز دوربین سونی مدل E 24-105mm f/4 G OSS

لنز دوربین سونی مدل E 24-105mm f/4 G OSS

مشخصات

  • تعداد المنت های اپتیکی
    ۱۷
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۱۴
  • مخصوص دوربین شرکت
    سونی
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۹
  • سیستم زوم
    چرخشی
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۳۸ سانتی متر
  • میدان دید قطری
    ۸۴-۲۳ درجه
  • ماونت لنز
    E
  • وزن
    ۶۶۳ گرم
  • کمینه نسبت کانونی
    f/5.6 و بالاتر
  • بیشینه نسبت کانونی
    ۴ /F
  • سایز فیلتر
    ۷۷ میلی متر
  • قابلیت‌های لنز
    لرزش گیر تصویر
  • نوع موتور فوکوس
    خطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ لنز دوربین سونی مدل FE 28-70mm f3.5-5.6 OSS

لنز دوربین سونی مدل FE 28-70mm f3.5-5.6 OSS

مشخصات

  • وزن
    ۲۹۵ گرم
  • فاصله کانونی
    ۲۸ تا ۷۰ میلی‌متر میلی‌متر
  • قابلیت‌های لنز
    زوم
  • سایز فیلتر
    ۵۵ میلی متر
  • بیشینه نسبت کانونی
    ۲۲-۳۶ /F
  • ماونت لنز
    E
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۷
  • مخصوص دوربین شرکت
    سونی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ لنز دوربین سیگما مدل ۲۴mm F/1.4 ART DG

لنز دوربین سیگما مدل 24mm F/1.4 ART DG

مشخصات

  • وزن
    ۶۶۵ گرم
  • ماونت لنز
    FX
  • مخصوص دوربین شرکت
    نیکون

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ لنز دوربین کانن مدل EF 24-70mm f/2.8L II USM

لنز دوربین کانن مدل EF 24-70mm f/2.8L II USM

مشخصات

  • وزن
    ۸۰۳ گرم
  • فاصله کانونی
    ۲۴-۷۰ میلی‌متر
  • بیشینه نسبت کانونی
    ۲.۸ /F
  • ماونت لنز
    EF
  • مخصوص دوربین شرکت
    کانن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ لنز دوربین سیگما مدل ۸۵mm f/1.4 DG DN Art for Sony

لنز دوربین سیگما مدل 85mm f/1.4 DG DN Art for Sony

مشخصات

  • وزن
    ۶۳۰ گرم
  • فاصله کانونی
    ۸۵ میلی‌متر
  • قابلیت‌های لنز
    زوم
  • سایز فیلتر
    ۷۷ میلی متر
  • بیشینه نسبت کانونی
    ۱۶ /F
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۱۱
  • مخصوص دوربین شرکت
    سونی
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۱۵

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ لنز دوربین کانن مدل EF 24-105mm f/4L IS II USM No Box

لنز دوربین کانن مدل EF 24-105mm f/4L IS II USM No Box

مشخصات

  • وزن
    ۷۹۵ گرم
  • فاصله کانونی
    ۲۴ تا ۱۰۵ میلی‌متر
  • سایز فیلتر
    ۷۷ میلی متر
  • کمینه فاصله کانونی
    ۲۴ تا ۵۰ میلی‌متر
  • بیشینه نسبت کانونی
    ۴/۲۲ /F
  • کمینه نسبت کانونی
    f/3.5-4.5
  • ماونت لنز
    EF
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۴۵ سانتی متر
  • سیستم زوم
    چرخشی
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۱۰
  • مخصوص دوربین شرکت
    کانن
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۱۲
  • نوع موتور فوکوس
    USM اولترا سونیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ لنز سیگما مدل Art 24-70mm f/2.8 DG OS HSM مناسب برای دوربین کانن

لنز سیگما مدل Art 24-70mm f/2.8 DG OS HSM مناسب برای دوربین کانن

مشخصات

  • وزن
    ۱۰۲۰ گرم
  • فاصله کانونی
    ۲۴-۷۰ میلی‌متر
  • سایز فیلتر
    ۸۲ میلی متر
  • کمینه فاصله کانونی
    ۸ تا ۲۴ میلی‌متر
  • بیشینه نسبت کانونی
    f/2.8 /F /F
  • کمینه نسبت کانونی
    f/2.0-f/3.5
  • ماونت لنز
    FX
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۳۷ سانتی متر
  • سیستم زوم
    چرخشی
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۹
  • مخصوص دوربین شرکت
    کانن
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۱۴
  • نوع موتور فوکوس
    Ultrasonic

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ لنز دوربین نیکون مدل AF-S NIKOR 35mm F/1.4G

لنز دوربین نیکون مدل AF-S NIKOR 35mm F/1.4G

مشخصات

  • وزن
    ۶۰۰ گرم
  • ماونت لنز
    EF-S
  • مخصوص دوربین شرکت
    نیکون

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ لنز دوربین اینستا ۳۶۰ مدل ۴K EDITION

لنز دوربین اینستا 360 مدل 4K EDITION

مشخصات

  • وزن
    . گرم
  • قابلیت‌های لنز
    لرزش گیر تصویر
  • مخصوص دوربین شرکت
    اینستا۳۶۰

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ لنز دوربین سیگما مدل E 23MM F1.4 DC DN

لنز دوربین سیگما مدل E 23MM F1.4 DC DN

مشخصات

  • وزن
    ۳۴۰ گرم
  • فاصله کانونی
    ۲۳ میلی‌متر
  • سایز فیلتر
    ۵۲ میلی متر
  • تعداد المنت های اپتیکی
    ۱۳
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۹
  • مخصوص دوربین شرکت
    سونی
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۱۰

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ لنز دوربین کانن مدل EF 50mm f/1.8 STM کد ۰۰۲

لنز دوربین کانن مدل EF 50mm f/1.8 STM کد 002

مشخصات

  • ماونت لنز
    EF
  • تعداد گروه های اپتیکی
    ۵
  • مخصوص دوربین شرکت
    کانن
  • تعداد تیغه های دیافراگم
    ۷
  • کمینه فاصله فوکوس
    ۳۵ سانتی متر
  • میدان دید قطری
    ۴۶ درجه
  • وزن
    ۱۶۰ گرم
  • بیشینه نسبت کانونی
    ۱.۸ /F
  • کمینه فاصله کانونی
    ۲۴ تا ۵۰ میلی‌متر
  • سایز فیلتر
    ۴۹ میلی متر
  • فاصله کانونی
    ۵۰ میلی‌متر
  • نوع موتور فوکوس
    مرحله ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید لنز دوربین در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تیلر کولتیواتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا