کامپیوتر و تجهیزات جانبیلپ تاپ

باتری لپ تاپ، راهنمای خرید باطری لپ‌تاپ دل، ایسوس، لنوو، اپل و msi ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید باتری لپ تاپ باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

مدت زمان ماندگاری باتری لپ تاپ به شرایط خاصی بستگی دارد. لپ‌تاپ‌هایی که مورد استفاده سنگین قرار می‌گیرند تقریباً هر سال به باتری‌های جدید نیاز دارند. برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که باتری ها قبل از نیاز به تعویض، دو سال یا بیشتر دوام می آورند. در نهایت، توانایی باتری لپ‌تاپ برای نگه‌داشتن شارژ به‌قدری کاهش می‌یابد که اصلاً نمی‌تواند لپ‌تاپ شما را تغذیه کند. لپ تاپ بدون باتری وجود ندارد. چیزی که لپ‌تاپ‌ما را به یک دستگاه کاملاً قابل حمل تبدیل می‌کند اندازه یا وزن آن نیست، بلکه باتری آن است. تمام باتری‌ها دارای طول عمر محدودی هستند. باتری‌هایی که در بیشتر لپ تاپ‌ها استفاده می‌شوند مبتنی بر فناوری Li-ion هستند و طول عمر آن‌ها تقریباً ۵۰۰ مرحله شارژ و یا گذشت ۲-۳ سال است. سلول‌ها تحت یک فرآیند پیری طبیعی قرار می‌گیرند، به این معنی که کارایی و ظرفیت آن‌ها با گذشت زمان کاهش می‌یابد. در نهایت مدت زمان باتری بسیار کم می‌شود و امکان استفاده از آن بدون اتصال منبع تغذیه وجود ندارد. به این ترتیب، لپ تاپ دیگر ویژگی‌ قابل حمل بودنی را که در وهله اول می‌خواستیم نشان نمی‌دهد.

در طول سال‌ها، انواع مختلفی از باتری لپ تاپ به وجود آمده است. در ابتدا برای ساخت لپ‌تاپ‌ها از باتری‌های AA به عنوان منبع انرژی استفاده می‌شد. زمانی که باتری‌های قابل شارژ مانند نیکل کادمیوم و بعداً هیدرید فلز نیکل وارد بازار شدند، این باتری‌ها به سرعت از مد افتادند. اینها پیشینیان خوبی برای فناوری فعلی بودند و نشان دهنده پیشرفت بزرگی نسبت به باتری‌های اسیدی بودند، اما مقداری داشتند. یکی از جدیدترین ویژگی های باتری لپ تاپ قابلیت شارژ سریع است. بسیاری از اوقات، شارژ لپ تاپ ساعت‌ها طول می‌کشد. گفته می‌شود این باتری‌های جدید می توانند تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری را تنها در یک دقیقه شارژ کنند. البته، این باتری‌های شارژ سریع قیمت بیشتری دارند و ممکن است به اندازه باتری‌های سنتی دوام نیاورند، اما مزایا ممکن است بیشتر از ظرفیت کاهش یافته باشد، به‌ویژه برای کاربران تجاری که به طور روزانه به جا‌به‌جایی رایانه وابسته هستند.

در این راهنما، شما را با مراحل ضروری برای تعویض باتری لپ‌تاپ آشنا می‌کنیم. ما همه چیز را از ابزارهایی که نیاز دارید تا نحوه جدا کردن باتری قدیمی و نصب باتری جدید را پوشش خواهیم داد. بنابراین چه یک کاربر مبتدی یا یک کاربر با تجربه کامپیوتر باشید، می‌توانید باتری لپ‌تاپ خود را مانند یک حرفه‌ای تعویض کنید. تمام باتری‌های لپ تاپ باید در یک مقطع زمانی تعویض شوند. با گذشت زمان، مواد شیمیایی داخل باتری شروع به فرسودگی می‌کنند به این معنی که به تدریج عمر باتری شروع به کاهش بیشتر و بیشتر می‌کند. اما آیا می دانید در زمان نیاز به باتری جایگزین باید به چه نکاتی توجه کنید، پس با ما همراه باشید تا این نکات را به شما آموزش دهیم.

باتری لپ تاپ چیست و چه کاربردی دارد؟

باتری‌های لپ تاپ منبع تغذیه از راه دور برای انواع کامپیوتر قابل حمل یا لپ تاپ هستند. آنها هستند که لپ تاپ‌ها را قابل حمل و متحرک می‌کنند. اگرچه لپ‌تاپ‌ها را می‌توان بدون باتری استفاده کرد، اما این کار تقریباً راحت نیست و کارایی قابل‌ توجه خود را از دست می‌دهند. باتری‌های لپ‌تاپ در طول سال‌ها تکامل یافته‌اند تا بسیار کاربردی‌تر و بادوام‌تر از مدل‌های قبلی خود شوند. در بیشتر موارد، باتری‌های لپ‌تاپ مدرن، باتری‌های لیتیوم یونی هستند. آن‌ها نسبت قدرت به وزن خوبی دارند و از بسیاری از انواع باتری‌های قابل شارژ دیگر دوام بیشتری دارند. باتری‌های لپ تاپ ساخته شده از لیتیوم یون نیز هیچ اثر حافظه‌ای ندارند، به این معنی که برای شارژ کامل در دفعه بعد نیازی به شارژ کامل ندارند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید لپ‌تاپ msi

انواع باتری لپ تاپ:

در حال حاضر برای لپ تاپ سه نوع باتری وجود دارد که معمولاً روی مدل‌های جدید استفاده می شود: نیکل کادمیوم، نیکل متال هیدرید و لیتیوم یون.

  1. نیکل کادمیوم (Ni-Cd): باتری‌های نیکل کادمیوم (Ni-Cd) سالهاست که فناوری استاندارد بوده‌اند، اما امروزه قدیمی شده‌اند و در لپ‌تاپ‌های جدید دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. آن‌ها سنگین هستند و بسیار مستعد “اثر حافظه” هستند. هنگام شارژ مجدد باتری NiCd که به طور کامل دشارژ نشده است، شارژ قبلی را به یاد می‌آورد و دفعه بعد که از آن استفاده می‌کنید تا همانجا ادامه می‌یابد. اثر حافظه به دلیل کریستال شدن مواد باتری ایجاد می‌شود و می‌تواند به طور دائم طول عمر باتری شما را کاهش دهد، حتی آن را بی فایده کند. برای جلوگیری از آن، باید باتری را به طور کامل تخلیه کنید و سپس حداقل هر چند هفته یک بار آن را دوباره به طور کامل شارژ کنید. از آنجایی که این باتری حاوی کادمیوم است، یک ماده سمی، همیشه باید بازیافت شود یا به درستی دور ریخته شود.
  2. نیکل متال هیدرید (Ni-MH): باتری‌های نیکل متال هیدرید (Ni-MH) جایگزینی بدون کادمیوم برای NiCad هستند. آن‌ها کمتر از NiCd تحت تأثیر اثر حافظه قرار می‌گیرند، بنابراین نیاز به نگهداری و تهویه کمتری دارند. با این حال، آن‌ها در دمای بسیار بالا یا پایین اتاق مشکل دارند. حتی اگر از مواد کم خطرتر استفاده کنند، یعنی حاوی فلزات سنگین نیستند. هنوز نمی‌توان آن‌ها را به طور کامل بازیافت کرد. یکی دیگر از تفاوت های عمده بین NiCad و NiMH این است که باتری NiMH چگالی انرژی بالاتری نسبت به NiCad ارائه می دهد. به عبارت دیگر، ظرفیت یک NiMH تقریباً دو برابر ظرفیت همتای NiCad آن است. این برای شما به معنای افزایش زمان کارکرد باتری بدون حجم یا وزن اضافی است.
  3. یون لیتیوم (Li-ion): لیتیوم یون (Li-ion) استاندارد جدید برای برق قابل حمل است. باتری‌های لیتیوم یون انرژی مشابه NiMH را تولید می‌کنند، اما تقریباً ۲۰٪ -۳۵٪ وزن کمتری دارند. آن‌ها برخلاف همتایان NiMH و Ni-Cd خود به طور قابل توجهی از اثر حافظه رنج نمی برند. مواد آنها غیر خطرناک هستند. از آنجایی که لیتیوم به راحتی مشتعل می‌شود، نیاز به جابجایی خاصی دارند. متأسفانه، برنامه‌های بازیافت مصرف کننده کمی برای باتری‌های لیتیوم یونی در این مقطع زمانی ایجاد شده است.
  4. باتری‌های هوشمند: باتری‌های هوشمند واقعاً نوع متفاوتی از باتری نیستند، اما شایسته ذکر ویژه هستند. باتری‌های هوشمند دارای بردهای مدار داخلی با تراشه‌هایی هستند که به آنها اجازه می‌دهد با لپ‌تاپ ارتباط برقرار کنند و عملکرد باتری، ولتاژ خروجی و دما را نظارت کنند. باتری‌های هوشمند به‌دلیل افزایش بازدهی، عموماً ۱۵ درصد بیشتر کار می‌کنند و همچنین قابلیت‌های «سوخت سنج» بسیار دقیق‌تری را به رایانه می‌دهند تا تعیین کند که چقدر زمان کارکرد باتری قبل از شارژ بعدی مورد نیاز است.

آموزش نحوه تعویض باتری لپ تاپ:

من این راهنما را جمع آوری کرده‌ام تا به شما کمک کند تا بفهمید باتری لپ تاپ شما خراب است یا خیر و چگونه آن را تعویض کنید. تعویض باتری لپ تاپ خارجی نسبتاً ساده است، اما باتری داخلی بسته به مدل لپ تاپ ممکن است دشوار باشد. این کار معمولاً با برداشتن چند پیچ از پایین لپ‌تاپ و سپس باز کردن و جدا کردن بسته باتری قدیمی قبل از قرار دادن دیگری در جای آن انجام می‌شود.

توجه: باتری لپ تاپ را فقط با باتری سازگار تایید شده خریداری شده از نمایندگی مجاز تعویض کنید.

آیا می توانم باتری لپ تاپم را خودم تعویض کنم؟

بله، تا زمانی که ابزارهای صحیح را در اختیار داشته باشید و دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید، می توانید خودتان باتری لپ تاپ خود را تعویض کنید. برخی از اقدامات احتیاطی در مورد خارج کردن و تعویض باتری لپ تاپ شما وجود دارد. با سازنده چک کنید تا مطمئن شوید که گارانتی را باطل نمی کنید و همچنین نکاتی که ممکن است ارائه دهند.

توجه: برخی از تولیدکنندگان لپ‌تاپ مانند لنوو دارای یک تراشه محافظ هستند که با سیستم‌های لنوو احراز هویت می‌شود. این بدان معناست که اگر نیاز به خرید باتری جایگزین دارید، مطمئن شوید که سازگار و مجاز برای کار بر روی لپ تاپ لنوو شما است.

برای تعویض باتری لپ تاپ به چه ابزاری نیاز دارم؟

به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  1. جایگزینی برای مدل باتری لپ تاپ شما، می توانید یکی از آن‌ها را در فروشگاه کیمیک یا در یک فروشگاه کامپیوتر پیدا کنید.
  2. یک کیت تعمیر کامپیوتر یا لپ تاپ که شامل یک پیچ گوشتی سر فیلیپس و یک درایور Torx است. این کیت همچنین دارای ابزارهایی است که به شما در باز کردن لپ تاپ کمک می‌کند.

چگونه باتری لپ تاپ خود را تعویض کنم؟

برای تعویض باتری این هفت مرحله را دنبال کنید:

  • مرحله اول: یک باتری جایگزین برای مدل لپ تاپ خود خریداری کنید. این کار را می توان به صورت آنلاین یا در فروشگاه کامپیوتر یا لوازم الکترونیکی انجام داد. به عنوان مثال، لنوو یک نمودار مرجع باتری دارد که به شما در انتخاب یک مورد مناسب کمک می کند.
  • مرحله دوم: کیت ابزار شامل پیچ گوشتی سر فیلیپس، درایور Torx و اگر لپ تاپ شما باتری داخلی دارد، یک بند مچی ضد الکتریسیته ساکن را جمع آوری کنید.
  • مرحله سوم: لپ تاپ خود را خاموش کنید و سیم برق را از پشت دستگاه جدا کنید. هر سیم دیگری که به کامپیوتر متصل است از جمله کابل های USB یا اترنت را جدا کنید.
  • مرحله چهارم: لپ تاپ خود را روی یک سطح صاف قرار دهید و با استفاده از پیچ گوشتی سر فیلیپس یا کلید ستاره اگر Torx هستند، تمام پیچ‌ها را از پایین آن جدا کنید. ممکن است لازم باشد با راهنمای سازنده خود در مورد تعداد پیچ‌ها و محل قرارگیری آن‌ها مشورت کنید زیرا این می‌تواند در لپ تاپ‌های مختلف متفاوت باشد.
  • مرحله پنجم: لپ تاپ را با دقت باز کنید و نگاهی به محل قرارگیری باتری قدیمی بیندازید. در برخی از لپ‌تاپ‌ها، در قسمت پایین دستگاه قرار دارد. شما می‌توانید آن را شناسایی کنید زیرا بزرگ است و علامت باتری روی آن خواهد بود. معمولاً چند پیچ وجود دارد که آن را در جای خود محکم می‌کند، بعلاوه یک کابل اتصال یا قبل از اینکه بتوانید باتری را بردارید، باید آن ها را باز کنید.
  • مرحله ششم: با استفاده از پیچ گوشتی سر فیلیپس، پیچ‌هایی را که باتری را در جای خود نگه می دارند بردارید. همچنین اتصال کابل را رها کنید و مراقب باشید که پاره نشود.
  • مرحله هفتم: باتری قدیمی را با یک باتری جدید تعویض کنید و اتصال کابل را دوباره وصل کنید و پیچ هایی را که در طول مسیر برداشته شده اند، تعویض کنید. مطمئن شوید که آنها را بیش از حد سفت نکنید زیرا ممکن است از بین بروند.

آیا تعویض باتری لپ تاپ دشوار است؟

خیر، تعویض باتری داخلی لپ تاپ کار سختی نیست. بسته به لپ تاپ شما باید یک پیچ گوشتی سر فیلیپس و شاید یک درایور Torx داشته باشید. هنگام برداشتن قاب پشتی وقت بگذارید تا هیچ گیره داخلی شکسته نشود، اما کل فرآیند بسیار ساده است.

هر چند وقت یکبار باید باتری لپ تاپ را تعویض کنم؟

اینکه چند وقت یکبار نیاز به تعویض باتری دارید کاملاً به شما، لپ تاپ و نحوه استفاده از آن بستگی دارد، پاسخ برای هر کسی متفاوت خواهد بود. همان‌طور که در زیر نشان داده شده است، باتری لپ تاپ به طور متوسط بین ۲ تا ۴ سال دوام می‌آورد. به طور محافظه کارانه، یک باتری لپ تاپ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ چرخه دشارژ و شارژ خواهد داشت. نشانه‌هایی که نشان می‌دهد باتری لپ‌تاپ شما از کار افتاده است، شارژ نشدن یا تخلیه سریع آن است.

هزینه تعویض باتری لپ تاپ چقدر است؟

یک باتری داخلی لپ تاپ جایگزین بین ۳۰ تا ۱۰۰ دلار قیمت خواهد داشت یا به دلیل نوسان قیمت ارز. این با توجه به برند و قدرت خود باتری متفاوت است. به عنوان مثال: یک باتری ۵۱ واتی ارزان تر از باتری ۸۰ واتی خواهد بود. مطمئن شوید که باتری داخلی خود را با همان میزان توان تعویض می‌کنید.

توجه: برخی از تولیدکنندگان لپ‌تاپ مانند لنوو دارای یک تراشه محافظ هستند که با سیستم‌های لنوو احراز هویت می‌شود. این بدان معناست که اگر نیاز به خرید باتری جایگزین دارید، مطمئن شوید که سازگار و مجاز برای کار بر روی لپ تاپ لنوو شما است.

چگونه متوجه خرابی باتری لپ تاپ شویم؟

قبل از اینکه باتری را تعویض کنید، مطمئن شوید که واقعاً معیوب است و نه فقط کم می‌شود یا از مشکلات نرم‌افزاری رنج می‌برد. برای بررسی موارد زیر را بررسی کنید:

بررسی وضعیت باتری در ویندوز: دو گزینه برای مشاهده وضعیت باتری در ویندوز وجود دارد.

  1. اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، می‌توانید وضعیت باتری را بررسی کنید. معمولا به نام Battery Check و در Command Prompt اجرا می‌شود. روی منوی استارت راست کلیک کنید، Windows PowerShell (Admin) را انتخاب کنید. در پنجره باز شده وارد کنید: powercfg /batteryreport با این کار گزارشی از جزئیات باتری لپ تاپ ایجاد می‌شود.
  2. ویندوز ۱۰ دارای یک حالت صرفه جویی در مصرف باتری به نام Battery Saver است. به‌طور پیش‌فرض، وقتی باتری به زیر ۲۰ درصد برسد، «بهینه‌سازی باتری» به‌طور خودکار روشن می‌شود. برخی از برنامه‌های پس‌زمینه و اعلان‌های فشاری در این حالت محدود خواهند بود. برای مشاهده یا تنظیم این قابلیت، به Settings > System > Battery Saver بروید. از صفحه صرفه جویی باتری، همچنین می‌توانید ببینید چه برنامه هایی بیشترین انرژی را مصرف می‌کنند. پیوند استفاده از باتری را پیدا کرده و انتخاب کنید. می‌توانید صفحه استفاده از باتری را برای نمایش بازه های زمانی انتخاب شده تنظیم کنید. به صورت اختیاری، می‌توانید برنامه مصرف انرژی خود را تنظیم کنید: کنترل پنل خود را باز کنید و به Hardware and Sound > Power Options بروید. در آنجا فهرستی از تمام برنامه‌های برق موجود را مشاهده می‌کنید و با کلیک بر روی «تغییر تنظیمات توان پیشرفته» گزینه‌های بیشتری برای تنظیم عمر باتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

وضعیت باتری در macOS را چگونه بررسی کنیم:

در macOS وضعیت باتری را با باز کردن منوی Apple > System Preferences > Energy Saver و سپس کلیک کردن روی “Battery” بررسی کنید. این به شما نشان می‌دهد که چقدر زمان باقی مانده تا لپ تاپ شما نیاز به شارژ مجدد داشته باشد و همچنین چند درصد از ظرفیت آن در حال حاضر است.

باتری لپ تاپ چقدر دوام می‌آورد؟

مدت زمانی که باتری لپ تاپ شما دوام می‌آورد به عوامل مختلفی مانند استفاده و مراقبت بستگی دارد. با این حال، به طور متوسط، یک باتری لپ تاپ می تواند بین دو تا چهار سال قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشد، دوام بیاورد. اگر به طور مکرر از رایانه خود استفاده می‌کنید، طول عمر آن کوتاه تر می شود زیرا اغلب شارژ آن تخلیه می‌شود.

چرا ظرفیت باتری لپ تاپ کاهش می‌یابد؟

با گذشت زمان، ظرفیت باتری با استفاده و شارژ مجدد کاهش می‌یابد. این سایش و پارگی طبیعی است و کار زیادی نمی‌توانید در مورد آن انجام دهید. با این حال، می توانید با پیروی از چند دستورالعمل ساده عمر باتری خود را افزایش دهید:

  • لپ تاپ خود را خنک نگه دارید: یک لپ تاپ داغ باتری خود را سریعتر از یک لپ تاپ خنک تمام می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که دستگاه خود را در مکانی با تهویه مناسب نگه می‌دارید و هرگز آن را هنگام شارژ شدن نمی‌پوشانید.
  • از قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد خودداری کنید: از رایانه خود در محیط هایی که ممکن است بیش از حد گرم باشد، مانند اتومبیل یا نور مستقیم خورشید استفاده نکنید.
  • تا حد امکان از آداپتور برق استفاده نکنید: شارژ باتری لپ‌تاپ وقتی به پریز برق AC وصل می‌شود تمام نمی‌شود، اما اگر این کار را برای مدت طولانی در یک زمان انجام دهید، می‌تواند طول عمر باتری را کاهش دهد. سعی کنید تا حد امکان از یک منبع تغذیه خارجی استفاده کنید.
  • از تخلیه کامل پرهیز کنید: سعی کنید قبل از شارژ مجدد، اجازه ندهید باتری شما کاملاً تخلیه شود. این به حفظ طول عمر و ظرفیت آن در طول زمان کمک می کند. همیشه بین ۵۰ تا ۸۰ درصد شارژ نگه دارید.

چگونه می توانم باتری لپ تاپ خود را تست کنم؟

ابزار Battery Check را اجرا کنید و به گزارش خروجی آن نگاه کنید. به شما نشان می‌دهد که آیا باتری شما مشکلی دارد یا خیر. از طرف دیگر، یک ابزار تست باتری مانند BatteryInfoView یا CoconutBattery را برای macOS دانلود کنید تا اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت سلامت باتری خود دریافت کنید.

نحوه کالیبره کردن باتری لپ تاپ:

برای کالیبره و تنظیم مجدد باتری در ویندوز ۱۰ مراحل زیر را دنبال کنید:

با لپ تاپ تا زمانی کار کنید که “باتری کم” را نشان دهد تا باتری لیتیوم یون کاملاً تخلیه شود. سپس باتری را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید. این باعث بازنشانی برخی از پرچم‌هایی می‌شود که به خوانش‌های نادرست کمک می‌کنند. این فرآیند ممکن است گاهی اوقات مورد نیاز باشد، اما بر طول عمر باتری تأثیر می‌گذارد.

باتری لپ تاپ را چه چیزی بیشتر خالی می کند؟

چندین چیز وجود دارد که می تواند باتری لپ تاپ شما را خالی کند:

  • سطح روشنایی صفحه نمایش: هر چه صفحه نمایش شما روشن تر باشد، انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد.
  • اتصالات وای فای و بلوتوث: اگر اینها روشن باشند، حتی اگر از آنها استفاده نکنید، میزان بیشتری باتری را مصرف می‌کنند. اما اگر به شبکه‌ای متصل هستید و می‌خواهید آنلاین بمانید، آن‌ها را روشن بگذارید.
  • استفاده از لپ تاپ: آیا مشغول بازی یا تماشای ویدیو هستید، این فعالیت ها نسبت به گشت و گذار در فیس بوک یا چک کردن ایمیل شما از قدرت بیشتری استفاده می‌کنند.
  • سلامت و طول عمر باتری: آیا باتری شما قدیمی است، اگر چنین باشد، ممکن است مانند گذشته شارژ خود را نگهداری نکند.

نحوه تعویض باتری لپ تاپ dell:

یک باتری جدید لپ تاپ Dell را می‌توانید در وب سایت Dell پیدا کنید. به وب‌سایت Dell.com/support بروید و لپ‌تاپ Dell خود را شناسایی کنید، سپس روی Download & Install SupportAssist کلیک کنید تا لپ‌تاپ Dell به طور خودکار شناسایی شود. دستورالعمل های روی صفحه را برای نصب Dell SupportAssist دنبال کنید. هنگامی که باتری مناسب لپ تاپ خود را پیدا کردید، ادامه دهید و آن را به Dell سفارش دهید.
یک باتری خارجی به راحتی جدا می شود و با باتری جدید جایگزین می شود. یک باتری داخلی از شما می خواهد که قاب پشتی و سپس باتری را بردارید. برای دستورالعمل های دقیق باید به دفترچه راهنمای پشتیبانی لپ تاپ خود نگاه کنید.

نحوه تعویض باتری لپ تاپ لنوو:

قبل از شروع هر ارتقاء، با فشار دادن F2 در هنگام بوت وارد UEFF یا BIOS شوید و سپس در تنظیمات پیکربندی، «Disable Built-In Battery» را انتخاب کنید. این کار باعث خاموش شدن لپ تاپ و غیرفعال شدن باتری می‌شود تا بتوانید با خیال راحت در داخل دستگاه کار کنید. پس از ارتقا، می‌توانید آداپتور تهویه مطبوع را دوباره وصل کنید و باتری دوباره فعال می‌شود.

باتری داخلی لنوو را تعویض کنید:

  • مطمئن شوید لپ تاپ لنوو خاموش است و آداپتور تهویه مطبوع را جدا کنید.
  • صفحه نمایش لپ تاپ را ببندید و لپ تاپ را برگردانید تا به پنل پشتی دسترسی پیدا کنید.
  • ۸-۱۰ پیچ سر فیلیپس را در امتداد محیط پانل پشتی باز کنید. برخی از مدل‌ها پیچ‌های کمتری دارند.
  • با احتیاط چفت هایی را که قاب پشتی را در جای خود نگه می‌دارند باز کنید و پانل پشتی را بردارید. فقط کافی است با استفاده از یک کارت بانکی یا ناخن مصنوعی، کاور را باز کنید، سپس آن را بیرون بیاورید.
  • باتری داخلی با پیچ و یک کابل اتصال نگه داشته می‌شود. این پیچ‌ها و کابل را بردارید.
  • باتری قدیمی را بردارید و باتری جدید را وارد کنید. کابل را دوباره وصل کنید و باتری را پیچ کنید.

روش صحیح شارژ لپ تاپ:

برای شارژ صحیح باتری لپ تاپ لیتیوم یونی:

  • لپ تاپ را خاموش کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ و باتری نسبتاً خنک یا در دمای اتاق هستند. باتری لپ تاپ داغ یا خیلی سرد را شارژ نکنید.
  • از آداپتور برق مناسب استفاده کنید و سعی نکنید باتری را سریع شارژ کنید، این کار عمر آن را کوتاه می‌کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کیف لپ تاپ

نکات مهم برای خرید باتری لپ تاپ:

سازگاری با لپ‌تاپ:

اولین نکته‌ای که هنگام خرید باطری لپ تاپ جدید باید به آن توجه کنید سازگاری با رایانه شما است. بیشتر آن‌ها برای کار با مدل‌های خاصی از رایانه ها ساخته شده اند و این اطلاعات در توضیحات محصول ذکر شده است. برای اطمینان از اینکه یکی با رایانه شما کار می کند، باید شماره مدل و ساخت لپ تاپ خود را بدانید. اگر این را نمی دانید یا مدارک لازم را ندارید، داخل محفظه باتری لپ تاپ خود را در حالی که خاموش و از برق جدا است بررسی کنید. همچنین می توانید شماره قطعه باتری را که روی بدنه آن قرار دارد، پیدا کنید.

مواد سازنده باتری:

همچنین باید موادی را که باتری از آن ساخته شده است در نظر بگیرید: نیکل کادمیوم (NiCad)، نیکل متال هیدرید (NiMH)، یون لیتیوم (LiON)، یا پلیمرهای یون لیتیوم (Li-Poly). باتری‌های NiCad تا حد زیادی منسوخ شده‌اند، زیرا بسیار سنگین هستند و دوام زیادی ندارند. باتری‌های NiMH بیشتر از NiCad ها عمر می کنند، اما به طور قابل توجهی کوتاه تر از LiON و Li-Polys هستند. آن‌ها همچنین وزن بیشتری دارند و دارای “اثر حافظه” هستند که باعث می شود توانایی شارژ مجدد کامل را از دست بدهند.
به طور کلی، باتری‌های LiON و Li-Poly بهترین انتخاب هستند، تا زمانی که با لپ‌تاپ شما سازگار باشند، زیرا سبک هستند، بیشتر از NiMH دوام می‌آورند و حدود یک سوم سبک‌تر هستند. آنها همچنین سریعتر شارژ می شوند و همچنین سازگار با محیط زیست هستند. صرف نظر از اینکه در نهایت کدام نوع باتری لپ‌تاپ را دریافت می‌کنید، باید مطمئن شوید که سلول‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که استانداردهای بین‌المللی ایمنی باتری لپ‌تاپ را مطابقت دهند، مانند مواردی که توسط Underwriters Laboratories (UL) تعیین شده است.

ظرفیت باتری لپ‌تاپ:

ظرفیت یا رتبه قدرت یکی دیگر از ملاحظات مهم است. این مقدار توانی است که باتری می تواند تولید کند و معمولاً بر حسب میلی آمپر (mAh) نوشته می شود. هرچه ظرفیت بیشتر باشد، باتری قبل از نیاز به شارژ مجدد بیشتر می تواند کار کند، بنابراین به دنبال بالاترین عدد میلی آمپر ساعت باشید. اکثر نمونه های جدید حداقل ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت رتبه بندی می‌شوند.

عمر مفید باتری:

مانند سایر محصولات تکنولوژیکی، باتری‌های لپ‌تاپ عمر مفید مشخصی دارند، مدت زمانی که انتظار می‌رود بهینه کار کنند. این معمولاً بر حسب چرخه نوشته می شود. یک چرخه شامل تمام شدن کامل باتری و سپس شارژ مجدد کامل آن است. اکثر آن‌ها می توانند بین ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ چرخه شارژ را پشت سر بگذارند و پس از رسیدن به حداکثر تعداد چرخه می توان از آنها استفاده کرد، اما ممکن است شارژ را نیز به خوبی نگه ندارند. برخی از رایانه‌ها دارای یک شمارنده چرخه داخلی هستند، اما نرم افزار شمارش چرخه رایگان نیز به صورت آنلاین برای دانلود در دسترس است.

نام تجاری در مقابل برند متفرقه:

همچنین ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید یک باتری لپ‌تاپ با نام تجاری را خریداری کنید، مانند باتری لپ‌تاپ شما، یا یک باتری جایگزین عمومی. بسیاری از شرکت‌های برند و شرکت‌هایی که باتری‌های ژنریک تولید می‌کنند، اجزای خود را از همان تولیدکنندگان دریافت می‌کنند، بنابراین ممکن است تفاوت زیادی ایجاد نکند، اما برخی از نسخه‌های نام تجاری استانداردهای ایمنی دقیق‌تری نسبت به نمونه‌های عمومی دارند. برخی از قطعات متفاوت و با کیفیت بالاتر استفاده می‌کنند. همچنین، برخی از نسخه‌های نام تجاری دارای ضمانت‌های بهتری نسبت به نسخه‌های عمومی هستند. با این حال، باتری‌های مارک دار نسبت به باتری‌های عمومی گران‌تر هستند، بنابراین اگر یک باطری لپ‌تاپ با نام تجاری را با یک باتری عمومی مقایسه کنید و متوجه شوید که تا حد زیادی شبیه هم می‌باشند، ممکن است بخواهید به سراغ باتری‌های عمومی بروید.

باتری جدید در مقابل بازسازی شده:

علاوه بر موضوع برندسازی، باید به این فکر کنید که آیا یک باتری لپ تاپ جدید می خواهید یا یک باتری بازسازی شده، اگرچه برخی از باتری‌های بازسازی‌شده بسیار خوب هستند و اغلب بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های جدید می‌باشند، خرید بازسازی‌ شده کمی خطرناک است، زیرا واقعاً نمی‌دانید عمر باتری آن چقدر می‌باشد و ممکن است ناگهان خراب شود. همچنین، بسیاری از باتری‌های بازسازی‌شده دارای ضمانت‌های خیلی خوبی نیستند، بنابراین ممکن است ارزش آن را داشته باشد که یک باتری جدید تهیه کنید، به خصوص اگر از لپ‌تاپ خود زیاد استفاده می‌کنید.

روش مراقبت و نگهداری از باتری لپ‌تاپ:

  • حتی اگر قاب باتری یکسان به نظر برسد، نمی‌توانید به فناوری باتری دیگری ارتقا دهید، مگر اینکه لپ‌تاپ شما از قبل از سوی سازنده پیکربندی شده باشد تا بیش از یک نوع باتری را بپذیرد، زیرا فرآیند شارژ مجدد برای هر یک از این سه نوع باتری متفاوت است.
  • باتری که برای مدت طولانی استفاده نمی‌شود به آرامی خود را تخلیه می‌کند. حتی با بهترین مراقبت، یک باتری پس از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ بار شارژ مجدد باید تعویض شود. اما هنوز توصیه نمی شود که لپ تاپ را بدون باتری در حالی که برق متناوب است راه اندازی کنید. باتری اغلب به عنوان یک خازن بزرگ برای محافظت در برابر پیک ولتاژ از پریز برق شما عمل می‌کند.
  • از آنجایی که سازندگان هر چند ماه یک بار شکل باتری‌های خود را تغییر می‌دهند، ممکن است در چند سال آینده برای پیدا کردن باتری جدید برای لپ تاپ خود با مشکل مواجه شوید. این فقط در صورتی نگران کننده است که چندین سال از یک لپ تاپ استفاده کنید. اگر شک دارید، اکنون یک باتری یدکی خریداری کنید قبل از اینکه موجودی آن تمام شود.

نکات مهم برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ:

هنگامی که باتری جدید خود را دریافت می‌کنید، به دنبال بهترین استفاده از آن هستید، درست است. ما برخی از نکات مهم خود را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم از عمر باتری خود حداکثر استفاده را ببرید و چگونه می‌توانید از هدر رفتن آن جلوگیری کنید.

  • لپ‌تاپ‌تان را ماه‌ها بدون استفاده، کاملاً شارژ یا کاملاً دشارژ نگذارید، باتری‌های قابل شارژ زمانی بهترین عملکرد را دارند که به طور منظم استفاده شوند.
  • همیشه از شارژری استفاده کنید که با باتری لپ‌تاپ شما سازگار باشد و با ولتاژهای مختلف به هم نخورد.
  • لپ تاپ خود را بیش از شارژ کامل باتری به برق وصل نگذارید، این می‌تواند به لپ تاپ و باتری لپ تاپ آسیب برساند.
  • اطمینان حاصل کنید که باتری یا شارژر شما در حین شارژ یا در زمان ذخیره سازی بیش از حد گرم نمی‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید باتری لپ تاپ مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه باتری لپ تاپ ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ باتری لپ تاپ ۶ سلولی جیمو مدل N5010-N5110 مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron

باتری لپ تاپ 6 سلولی جیمو مدل N5010-N5110 مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron

مشخصات

  • وزن
    ۳۲۳ گرم
  • نوع باتری
    لیتیومی
  • سازگار با
    N4010N5030N4010N5030N5050N3010N4110N4050N7110N5050VOSTRO 3450
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۷~۱۰.۸ ولت ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Dell
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مدل Pro-64 مناسب برای لپ تاپ اچ پیEliteBook 8460p/ 8470p /8560p

باتری لپ تاپ 6 سلولی مدل Pro-64 مناسب برای لپ تاپ اچ پیEliteBook 8460p/ 8470p /8560p

مشخصات

  • سازگار با
    Battery CC06XL CC06 for HP EliteBook 8460p 8470p 8560p 8570p 8460w 8470w ProBook 6360b 6460b 6470b 6560b 6570
  • ولتاژ باتری
    ۱۰.۸ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    HP
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ باتری لپ تاپ ۳ سلولی مدل BC03 مناسب برای لپ تاپ Asus X540

باتری لپ تاپ 3 سلولی مدل BC03 مناسب برای لپ تاپ Asus X540

مشخصات

  • سازگار با
    ASUS X540LjX540SA-3HASUS X540LAASUS X540Lj-3FASUS X540 INternalASUS X540SC
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۲۵ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Asus
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مدل T410 مناسب برای لپ تاپ Lenovo Thinkpad T410-T510-SL410

باتری لپ تاپ 6 سلولی مدل T410 مناسب برای لپ تاپ Lenovo Thinkpad T410-T510-SL410

مشخصات

  • سازگار با
    Lenovo Elite Thinkpad Sl410Lenovo Thinkpad T410 2538Lenovo Thinkpad T510Lenovo Thinlpad L520Lenovo Thinkpad T410Lenovo Thinkpad Edge 14
  • ولتاژ باتری
    ۱۰.۸ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Lenovo
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مدل UL50 مناسب برای لپ تاپ ایسوس ۱۰۰۵/۱۰۰۱/۱۱۰۱/R101

باتری لپ تاپ 6 سلولی مدل UL50 مناسب برای لپ تاپ ایسوس 1005/1001/1101/R101

مشخصات

  • سازگار با
    A41-UL30 , A42-UL30 , A42-UL50 , A42-UL80
  • ولتاژ باتری
    ۱۴.۸ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Asus
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ باتری ۶ سلولیمناسب برای لپ تاپ ایسوس K52 K42 X42 X52

باتری 6 سلولیمناسب برای لپ تاپ ایسوس K52 K42 X42 X52

مشخصات

  • وزن
    ۳۳۰ گرم
  • سازگار با
    سری لپ تاپ های :K52 ، K42 ، X42 ، X52 سری پارت نامبر های :Asus A31-K52 ، Asus A41-K52 , Asus A31-B53
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۲ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Asus
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مدل K55 مناسب برای لپ تاپ ایسوس K55/K45/K75

باتری لپ تاپ 6 سلولی مدل K55 مناسب برای لپ تاپ ایسوس K55/K45/K75

مشخصات

  • سازگار با
    ASUS K45 SeriesASUS K45D K45DE K45DR K45N K45V K45VD K45VG K45VM K45VSASUS K55 SeriesASUS K55A K55D K55DE K55DR K55N K55V K55VD K55VM K55VSASUS K75 SeriesASUS K75A K75D K75DE K75V K75VD K75VM
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Asus
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ باتری لپ تاپ ۴ سلولی دابل ام مدل A41N1501 مناسب برای لپ تاپ ایسوس N552

باتری لپ تاپ 4 سلولی دابل ام مدل A41N1501 مناسب برای لپ تاپ ایسوس N552

مشخصات

  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • نوع باتری
    لیتیوم یونی
  • سازگار با
    لپ تاپ ایسوس N552
  • ولتاژ باتری
    ۱۴.۴ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Asus
  • محل قرارگیری
    داخلی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ باتری لپ تاپ ۴ سلولی مدل X550 مناسب برای لپ تاپ ایسوس X550A / X550 / X550L

باتری لپ تاپ 4 سلولی مدل X550 مناسب برای لپ تاپ ایسوس X550A / X550 / X550L

مشخصات

  • وزن
    ۲۵۰ گرم
  • سازگار با
    مناسب برای لپ تاپ ایسوس مدل X550A / X550
  • ولتاژ باتری
    ۱۴.۸ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Asus
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ باتری لپ تاپ یوبی سل ۶ سلولی مدل ۴۵۲۰ مناسب برای لپ تاپ اچ پی

باتری لپ تاپ یوبی سل 6 سلولی مدل 4520 مناسب برای لپ تاپ اچ پی

مشخصات

  • وزن
    ۲۷۰ گرم
  • امکانات و قابلیت‌ها
    -دارای یوبی سل ژاپن با توان نگهداری شارژ بالا-کیفیت ماندگاری طولانی مدت-دارای نشان یوبی سل با بارکد اختصاصی کالا-دارای گارانتی ۶ ماه کالا(آسا)
  • سازگار با
    ۵۸۷۷۰۶-۱۲۱۵۸۷۷۰۶-۱۳۱۵۸۷۷۰۶-۲۲۱۵۸۷۷۰۶-۲۴۱۵۸۷۷۰۶-۲۵۱۵۸۷۷۰۶-۴۲۱۵۸۷۷۰۶-۵۴۱۵۸۷۷۰۶-۷۴۱۵۸۷۷۰۶-۷۵۱۵۸۷۷۰۶-۷۶۱۵۹۳۵۷۲-۰۰۱۹۲۱۰۰۰۱۸BQ350AABQ350AA#ABABQ350AA#AC3 HSTNN-CB1AHSTNN-CB1BHSTNN-DB1AHSTNN-DB1BHSTNN-I85CHSTNN-I85C-3HSTNN-I85C-4HSTNN-I85C-5HSTNN-I86CHSTNN-I86C-3HSTNN-I86C-4HSTNN-I86C-5HSTNN-IB1AHSTNN-LB1AHSTNN-Q78C HSTNN-Q78C-3HSTNN-Q78C-4HSTNN-Q81CHSTNN-Q81C-3HSTNN-Q81C-4HSTNN-W79CHSTNN-W79C-5HSTNN-W79C-7HSTNN-W80CHSTNN-XB1AHSTNN-XB1BPH06PH06047PH06047-CL
  • ولتاژ باتری
    ۱۰.۸ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۵۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    HP

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ باتری ۶سلولی مدل ۵۰۱۰ مناسب برای لپ تاپ دل

باتری 6سلولی مدل 5010 مناسب برای لپ تاپ دل

مشخصات

  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • سازگار با
    J1KND 4T7JN 15r 17r 14r 13r Dell Inspiron N5110 N 5010 N5030 N5040 N5050 N7010 N7110 N4010 N4110 M5030 M5010 M5110 N4010 N4010D N5010 N5050 N5010D N5030 N7010 N7110 M501 13R 14R 15R laptop 04YRJH, 06P6PN, 07XFJJ, 312-0233, 312-1205, 383CW, 451-11510, J1KND, WT2P4
  • ولتاژ باتری
    ۱۰.۸ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Dell
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مناسب برای لپ تاپ مدل Inspiron 1564

باتری لپ تاپ 6 سلولی مناسب برای لپ تاپ مدل Inspiron 1564

مشخصات

  • وزن
    ۳۳۰ گرم
  • سازگار با
    DELL INSPIRON 1464 DELL INSPIRON 1564
  • ولتاژ باتری
    ۱۱/۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Dell
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ باتری لپ تاپ ۴ سلولی مدل HS04 مناسب برای لپ تاپ اچ پی ۲۵۰G4 G5 / 255 G4 G5

باتری لپ تاپ 4 سلولی مدل HS04 مناسب برای لپ تاپ اچ پی 250G4 G5 / 255 G4 G5

مشخصات

  • وزن
    ۲۰۵ گرم
  • سازگار با
    Battery HS04 for HP 250 G4 G5 HP 255 G4 G5 15AC013NW 15AC033NW 15AC034NW 15AC153NW 15AF169NW
  • ولتاژ باتری
    ۱۴.۶ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    HP
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مدل J1KND مناسب برای لپ تاپ دل ۵۰۱۰/۴۰۱۰ Inspiron

باتری لپ تاپ 6 سلولی مدل J1KND مناسب برای لپ تاپ دل 5010/4010 Inspiron

مشخصات

  • سازگار با
    DELL 50104010N5010N4010N51103550VOSTRO 3550
  • ولتاژ باتری
    ۱۰.۸~۱۱.۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰~۵۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Dell
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ باتری لپ تاپ ۴ سلولی دی بی ای مدل X550 مناسب برای لپ تاپ ایسوس X550/X450

باتری لپ تاپ 4 سلولی دی بی ای مدل X550 مناسب برای لپ تاپ ایسوس X550/X450

مشخصات

  • وزن
    ۲۲۰ گرم
  • نوع باتری
    لیتیوم یونی
  • سازگار با
    ASUS P550-ASUS R510-ASUS X550-ASUS X450C-ASUS X550B-ASUS K550-ASUS F550CC-ASUS R409CA-ASUS K450VC
  • ولتاژ باتری
    ۱۴.۴ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Asus
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مدل ۳۵۲۱ مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron 3521/3421/5421/5521

باتری لپ تاپ 6 سلولی مدل 3521 مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron 3521/3421/5421/5521

مشخصات

  • وزن
    ۳۱۰ گرم
  • امکانات و قابلیت‌ها
    نصب آسانطول عمر بالا۶ ماه گارانتی تعویض۳ سال خدمات پس از فروش۱۰۰ درصد سازگار با مدل های معرفی شدهبیش از ۸۰۰ دور شارژ واقعیمحافظت ولتاژ بالابه همراه راهنمای فارسی داخل جعبه
  • سازگار با
    DELL INSPIRON 3521DELL INSPIRON 3421DELL INSPIRON 5421DELL INSPIRON 5521
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Dell
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ باتری لپ تاپ ۶ سلولی برای لپ تاپ دل Latitude E6400

باتری لپ تاپ 6 سلولی برای لپ تاپ دل Latitude E6400

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • سازگار با
    Dell Latitude E6400Dell Latitude E6410Dell Latitude 6400 ATGPrecision M2400
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Dell
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ باتری لپ تاپ ۴ سلولی مدل A41N1501 مناسب برای لپ تاپ ایسوس N552

باتری لپ تاپ 4 سلولی مدل A41N1501 مناسب برای لپ تاپ ایسوس N552

مشخصات

  • وزن
    ۶۸ گرم
  • سازگار با
    N552 N552V N552VX N552VW
  • ولتاژ باتری
    ۱۵ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Asus
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مناسب برای لپ تاپ ایسوس N551 N751 G551

باتری لپ تاپ 6 سلولی مناسب برای لپ تاپ ایسوس N551 N751 G551

مشخصات

  • وزن
    ۲۵۰ گرم
  • سازگار با
    سری لپ تاپ های مدل : G551 , N551 , N751پارت نامبر : A32N1405
  • ولتاژ باتری
    ۱۰.۸ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۵۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Asus
  • محل قرارگیری
    داخلی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ باتری لپ تاپ ۳ سلولی مدل X540 مناسب برای لپ تاپ ایسوس x540

باتری لپ تاپ 3 سلولی مدل X540 مناسب برای لپ تاپ ایسوس x540

مشخصات

  • سازگار با
    A31N1519X540
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Asus
  • محل قرارگیری
    داخلی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مدل DL-64 مناسب برای لپ تاپ دل Latitude E6400/ E6410/ E6500

باتری لپ تاپ 6 سلولی مدل DL-64 مناسب برای لپ تاپ دل Latitude E6400/ E6410/ E6500

مشخصات

  • سازگار با
    Dell Latitude E6400 E6410 E6500 E6510 E6400 ATG E6410 ATG Dell Precision M2400 M4400 M4500
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Dell
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ باتری لپ تاپ ۹ سلولی مدل ۷۸۰۰ مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron 15 N5030/ 15R M5110 /N5010 /N5110

باتری لپ تاپ 9 سلولی مدل 7800 مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron 15 N5030/ 15R M5110 /N5010 /N5110

مشخصات

  • وزن
    ۱۴۵ گرم
  • سازگار با
    or Dell Inspiron 15 N5030 15R M5110 N5010 N5110 17R N7010 N7110 Vostro 1440 3450 3550 3555 3750
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۷۸۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Dell
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ باتری لپ تاپ ۶ سلولی جیمو مدل J1KND مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron 5110/5010

 باتری لپ تاپ 6 سلولی جیمو مدل J1KND مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron 5110/5010

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • سازگار با
    DELL INSPIRON 17RDELL INSPIRON N7010DDELL INSPIRON M7110DELL INSPIRON 14R M4110DELL INSPIRON 15R N5010DELL INSPIRON 13R N3010DELL INSPIRON 5010DELL INSPIRON N3010D-268DELL INSPIRON 15R-N5010DELL INSPIRON 5110DELL INSPIRON 4010
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Dell
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مدل N5010-N5110 مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron

باتری لپ تاپ 6 سلولی  مدل N5010-N5110 مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۶ گرم
  • نوع باتری
    لیتیومی
  • سازگار با
    Dell Inspiron N5050 Dell Inspiron N7110Dell Inspiron N4050Dell Inspiron N4110Dell Inspiron N4110Dell Inspiron N30103450 Dell VostroDell Inspiron N5040j1knd
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۷~۱۰.۸ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Dell
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مناسب برای لپ تاپ ایسوس مدل N53

باتری لپ تاپ 6 سلولی مناسب برای لپ تاپ ایسوس مدل N53

مشخصات

  • وزن
    ۴۲۰ گرم
  • امکانات و قابلیت‌ها
    کیفیت سلولی A+,ماندگاری در ۵۰۰ سایکل واقعی,مصرف انرژی پایین و بازدهی مناسب از دیگر ویژگی های خوب باتری لپ تاپ ایسوس n53 می باشد.وزن باتری سبک و بخوبی می تواند شما را در سفر و مکان های عمومی همراهی کند.
  • سازگار با
    ASUS A32-M50 / A32-X64/ L062066 / L072051 / L0790C6 / Pro62 / Pro64 / M50 / M51 / M60 / M70 / N43 / N53 / X55 / X57 / X64 A32-M50/ A33-M50/
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Asus
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ باتری لپ تاپ ۶سلولی مدلLE-48 مناسب برای لپ تاپ لنوو G500 / G505 / G510 / G580 / Y480

باتری لپ تاپ 6سلولی مدلLE-48 مناسب برای لپ تاپ لنوو G500 / G505 / G510 / G580 / Y480

مشخصات

  • سازگار با
    IBM Lenovo G500 G505 G510 G580 G585 G700 IdeaPad Z580 P580Y480Y580
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Lenovo
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ باتری لپ تاپ ۶ سلولی جیمو مدل G62-CQ42 مناسب برای لپ تاپ اچ پی Pavilion

باتری لپ تاپ 6 سلولی جیمو مدل G62-CQ42 مناسب برای لپ تاپ اچ پی Pavilion

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۵ گرم
  • نوع باتری
    لیتیومی
  • سازگار با
    HP Pavilion G6-2000 HP Compaq CQ57HP Compaq CQ56HP Compaq CQ58HP Compaq CQ43HP Compaq 1000HP Compaq 2000HP Pavilion G6-1000HP Pavilion Dv6-3000HP Pavilion Dv7-6000HP Pavilion Dv6-6000HP Compaq 630
  • ولتاژ باتری
    ۱۱.۷~۱۰.۸ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    HP
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ باتری لپ تاپ ۶ سلولی گلدن نوت بوک دل ۳۹wh مناسب برای لپ تاپ Probook 4330s/4430s/4435s/4530s/4535s/4440s/4540s/4545s

باتری لپ تاپ 6 سلولی گلدن نوت بوک دل 39wh مناسب برای لپ تاپ  Probook 4330s/4430s/4435s/4530s/4535s/4440s/4540s/4545s

مشخصات

  • وزن
    ۳۱۰ گرم
  • امکانات و قابلیت‌ها
    نصب آسانطول عمر بالا۱۰۰ درصد سازگار با مدل های معرفی شدهبیش از ۸۰۰ دور شارژ واقعیمحافظت ولتاژ بالابه همراه راهنمای فارسی داخل جعبه
  • سازگار با
    HP ProBook 4330sHP ProBook 4331sHP ProBook 4340sHP ProBook 4341sHP ProBook 4430sHP ProBook 4431sHP ProBook 4435sHP ProBook 4436sHP ProBook 4440sHP ProBook 4441sHP ProBook 4446sHP ProBook 4530sHP ProBook 4535sHP ProBook 4540sHP ProBook 4545sپارت نامبرهای:۶۳۳۷۳۳-۱۵۱۶۳۳۷۳۳-۳۲۱۶۳۳۸۰۵-۰۰۱HSTNN-Q87C-4HSTNN-Q87C-5HSTNN-Q88C-4HSTNN-Q88C-5HSTNN-Q89CHSTNN-I02CHSTNN-I97C-3HSTNN-I97C-4HSTNN-I98C-5HSTNN-I99C-3HSTNN-I99C-4HSTNN-DB2RHSTNN-IB2RHSTNN-LB2RHSTNN-OB2RHSTNN-OB2T
  • ولتاژ باتری
    ۱۰.۸~۱۱.۱ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    HP
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ باتری لپ تاپ ۶ سلولی مدل ۴۷۴۱-۵۷۴۱-۵۷۴۲_E1-571 مناسب برای لپ تاپ ایسر Aspire

باتری لپ تاپ 6 سلولی  مدل 4741-5741-5742_E1-571 مناسب برای لپ تاپ ایسر Aspire

مشخصات

  • وزن
    ۲۸۷ گرم
  • نوع باتری
    لیتیومی
  • سازگار با
    ACER ASPIRE V3-731-4849ACER ASPIRE 5749ACER ASPIRE 4741GACER ASPIRE 4551ACER ASPIRE 4349ACER ASPIRE 4350ACER ASPIRE 4741ACER ASPIRE E1-571ACER ASPIRE 5741-332G25MNACER ASPIRE 4560ACER ASPIRE 4551GACER ASPIRE D730ACER ASPIRE 5742ACER ASPIRE 5741ACER ASPIRE V3-7710GACER ASPIRE 4551-5615ACER ASPIRE 4253GACER ASPIRE E440
  • ولتاژ باتری
    ۴۵ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Acer
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ باتری لپ تاپ ۹ سلولی مدل J1KND مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron 15 N5030/ 15R M5110 /N5010 /N5110

باتری لپ تاپ 9 سلولی مدل J1KND مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron 15 N5030/ 15R M5110 /N5010 /N5110

مشخصات

  • وزن
    ۲۲۰ گرم
  • سازگار با
    Dell Inspiron 15 N5030 15R M5110 N5010 N5110 17R N7010 N7110 Vostro 1440 3450 3550 3555 3750
  • ولتاژ باتری
    ۱۰.۸ ولت
  • ظرفیت باتری
    ۶۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
    Dell
  • محل قرارگیری
    خارجی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید باتری لپ ‌تاپ در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اکستنشن مو زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا