لباس ورزشی زنانهلباس ورزشی مردانهلوازم ورزشی

جوراب اسکی، راهنمای خرید جوراب اسکی زنانه، مردانه و بچگانه ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید جوراب اسنوبرد باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

جوراب اسکی مناسب یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه‌ها برای راحت و گرم نگه داشتن پاهای شما در داخل چکمه‌های اسکی است. داشتن چند جفت جوراب اسکی ضروری است، به خصوص اگر قصد دارید حداقل چند روز متوالی اسکی کنید. هیچ‌کس نمی‌خواهد در تعطیلات اسکی خود لباس‌شویی کند. جوراب‌های اسکی تمیز همیشه رطوبت را به طور موثرتری از بین می‌برند و روی پوست شما احساس بهتری دارند.

با گزینه‌های زیادی در بازار، پیدا کردن جوراب مناسب ممکن است سخت باشد. یک جوراب اسکی عالی، جورابی است که مانع تناسب کفش شما نشود و در عین حال مدیریت رطوبت را برای خشک نگه داشتن پاهای شما ارائه دهد. بسته به ترجیح تناسب کفش اسکی شما، میزان سختی ضربه به شیب‌ها و میزان عرق کردن پاهای شما، وزن و ساختار جوراب اسکی که به آن نیاز دارید ممکن است تغییر کند. در این مقاله، ما به تمام آن نکات مهم توجه می‌کنیم و اطلاعاتی را که برای انتخاب آگاهانه برای انتخاب جوراب اسکی یا اسنوبورد بعدی خود نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهیم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید جوراب اسکی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این محصول ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع جوراب اسکی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید جوراب اسکی باید در نظر بگیرید را به شما آموزش می‌دهیم.

جوراب اسکی چیست و چه کاربردی دارد؟

جوراب‌های اسکی برای پوشیدن با چکمه‌های اسکی طراحی شده‌اند. آن‌ها بلندتر از جوراب‌های معمولی هستند و همچنین در ناحیه ساق پا و انگشتان پا ضخیم تر می‌باشند تا از شما در نقاط فشار بوت محافظت کنند. در حالی که جوراب‌های روزمره معمولا از پنبه نازک ساخته می‌شوند، جوراب‌های اسکی از پشم تشکیل شده‌اند. پشم مرینو رطوبت را از بین می‌برد و به تنظیم دمای بدن شما کمک می‌کند. پشم دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند از بوی بد پاهای شما جلوگیری کند. برخی از جوراب‌های اسکی پشم مرینو نیز حاوی پارچه مصنوعی هستند تا کشش و دوام بیشتری به آن‌ها بدهد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید اسنوبرد

نحوه انتخاب جوراب اسکی:

با گزینه‌های زیادی که در بازار وجود دارد، پیدا کردن جوراب مناسب ممکن است سخت باشد. یک جوراب اسکی عالی، جورابی است که مانع تناسب کفش شما نشود و در عین حال مدیریت رطوبت را برای خشک نگه داشتن پاهای شما ارائه دهد. بسته به ترجیح تناسب کفش اسکی شما، میزان سختی ضربه به شیب‌ها و میزان عرق کردن پاهای شما، وزن و ساختار جوراب اسکی که به آن نیاز دارید ممکن است تغییر کند. در این مقاله، ما به تمام آن نکات مهم توجه می‌کنیم و اطلاعاتی را که برای انتخاب آگاهانه برای انتخاب جوراب اسنوبورد بعدی خود نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهیم.

چرا باید یک جوراب مخصوص اسکی یا اسنوبرد خریداریم کنیم؟

  • جوراب اسنوبرد صرفاً به دلیل ساختار منحصر به فردش با جوراب پیاده روی یا دویدن متفاوت است. در حالی که بیشتر جوراب‌ها لوله‌های ساده‌ای از مواد هستند، جوراب اسنوبرد بسیار بیشتر است. جوراب‌های اسکی به اندازه‌ای بلند هستند که از پا تا زانو گرما ایجاد کنند و از پوست شما کاملاً در برابر چکمه‌های اسکی یا اسنوبرد محافظت کنند. تناسب آن برای اطمینان از مفصل بندی کامل با پوست شما محکم است تا بخار آب هنگام تعریق خارج شود.
  • بهترین عملکرد جوراب اسنوبرد با ادغام پشم مرینو و الیاف مصنوعی برای ارتقای مدیریت موثر رطوبت، گرما و دوام ساخته شده است. همچنین دارای قسمت‌هایی از صفحات فشرده برای تهویه بیشتر و مناطق استراتژیک بالشتک برای راحتی و دوام هستند. اگر در زمستان امسال به دنبال راهی برای گرم نگه داشتن پاهای خود هستید و از خرید یک جفت چکمه کاملاً جدید دلسرد نیستید، خرید چند جوراب اسکی با کارایی بالا می‌تواند مقرون به صرفه ترین راه حل باشد. گردش خون را بهبود ببخشید و رطوبت را بهتر مدیریت کنید، در حالی که خطوط تازه را در شیب‌های کریستالی دست نخورده حک می‌کنید.

انواع جوراب اسکی زنانه و مردانه:

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما جوراب ضخیم‌تر لزوماً جوراب گرم‌تر نیست. پاهای شما برای گرم ماندن به جریان خون کافی نیاز دارند و جوراب‌های خیلی ضخیم می‌توانند گردش خون را محدود کنند، به‌ویژه وقتی با چکمه‌های مناسب ست شوند. در همین حال، پیشرفت‌ها در فناوری پارچه، نسبت ضخامت به گرما را بهبود بخشیده است و به اسکی‌بازان و اسنوبورد سواران این امکان را می‌دهد تا با جوراب نازک‌تر از آنچه در روز نیاز داشتند، کنار بیایند.

  1. جوراب‌های بدون بالشتک: اسکی بازان و اسنوبورد سواران برتر اغلب جوراب بدون بالشتک یا بالشتک بسیار سبک را انتخاب می‌کنند، زیرا با چکمه‌های تهاجمی تناسب بیشتری دارند. جوراب‌های نازک‌تر نیز گزینه خوبی برای اسکی بازان و اسنوبورد سوارانی است که می‌خواهند زمین را زیر پا احساس کنند.
  2. جوراب‌های بالش سبک: به طور معمول، جوراب‌هایی که بالشتک‌های کمی دارند، دارای لایه‌هایی روی ساق پا هستند تا جلوی ساق پا را از برخورد یا ساییدگی به جلوی کفش اسکی محافظت کند. بر روی توپ‌های پا حداقل بالشتک وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد، اگرچه پارچه‌های تقویت شده در انگشتان پا و پاشنه پا رایج است. اگر مستعد تاول زدن یا سوزش در ناحیه انگشتان پا هستید، به دنبال جوراب‌هایی با درزهای صاف یا یکپارچه باشید.
  3. جوراب‌های بالشتک متوسط: این جوراب‌ها دارای بالشتک اضافی برای افزایش گرما و جذب ضربه هستند. اسنوبوردها گاهی اوقات جوراب ضخیم‌تری را انتخاب می‌کنند، زیرا برخی از چکمه‌های اسنوبورد راحت‌تر از چکمه‌های اسکی هستند. همچنین ممکن است افرادی که تمایل به اسکی یا سواری در شرایط بسیار سرد دارند، بالشتک بیشتر را ترجیح دهند.
  4. جوراب‌های بالشتک سنگین: بسیاری از جوراب‌های اسکی یا اسنوبرد با بالشتک‌های سنگین طراحی نشده‌اند، اما کوهنوردان اسکی که به محیط های شدید سفر می‌کنند ممکن است به جوراب با ضخامت بیشتری نیاز داشته باشند. بالشتک‌های سنگین همچنین می‌توانند انتخاب خوبی برای فعالیت‌های زمستانی با شدت کم مانند ماهیگیری روی یخ یا سوار بر ماشین برفی باشند.
  5. جوراب‌های فشرده: گاهی اوقات توسط اسکی باز‌ها در مسابقه‌ها و سایر ورزشکاران برای بازیابی عملکرد استفاده می‌شود.

جنس جوراب اسکی:

بیشتر جوراب‌های اسکی و اسنوبرد از پشم مرینو یا ترکیبی مصنوعی یا ترکیبی از هر دو ساخته می‌شوند. آن‌ها همچنین حاوی درصد کمی از الاستین یا اسپندکس Lycra برای افزایش تناسب و ایجاد انعطاف پذیری هستند. از نظر عملکرد و دوام پشمی و مصنوعی شبیه به هم هستند، بنابراین این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام جوراب بهتر است.

  • پشم: پشم مرینو ماده‌ای است که در صورت خیس شدن گرمای خود را حفظ می‌کند و به طور طبیعی در برابر بو مقاوم است. پشم همچنین راحت‌تر نفس می‌کشد و به دلیل توانایی‌اش در حذف رطوبت از پوست شناخته شده است. عاملی کلیدی در خشک، گرم و شاد نگه داشتن پاها. احساس خیس شدن پشم بیشتر طول می‌کشد زیرا الیاف آن به طور طبیعی رطوبت را جذب می‌کنند. در پارچه‌های مصنوعی، رطوبت از روی فیبر عبور می‌کند، جایی که شما راحت‌تر آن را احساس می‌کنید.
  • مصنوعی: ترکیبات مصنوعی مانند نایلون-پلی استر در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، به ویژه به عنوان جایگزینی برای افرادی که پوست حساسی دارند یا به پشم حساسیت دارند. نخ‌های مصنوعی معمولاً دارای الیافی هستند که گرما را به دام می‌اندازند و رطوبت را از بین می‌برند و بسیاری از ویژگی‌هایی را که به طور طبیعی در پشم یافت می‌شوند به این ماده می‌دهند. بیشتر مواد مصنوعی همچنین دارای یک پوشش ضد میکروبی برای کنترل بو هستند. برخی از اسکی بازان احساس جوراب‌های مصنوعی را ترجیح می‌دهند، اگرچه پشم مرینوس نسبت به جوراب‌های پشمی گذشته بسیار کمتر خارش دارد.

نکته‌ای در مورد پنبه: فقط بگویید نه. مهم نیست بیرون چقدر سرد باشد، در حین اسکی یا سواری، پاهای شما عرق می‌کند. پنبه فاقد خاصیت فتیله‌کنندگی پشم و پارچه‌های مصنوعی است که منجر به مرطوب و سرد شدن پاها و افزایش پتانسیل ایجاد تاول می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید شلوار اسکی

نکات مهمی که هنگام خرید جوراب اسکی آن‌ها را باید در نظر بگیرید:

  1. اصول اولیه: جوراب‌های اسکی و اسنوبرد باید به خوبی در پا قرار گیرند. این کار از حرکت یا جمع شدن جوراب که می‌تواند منجر به تاول شود، جلوگیری می‌کند. با این حال، آن‌ها نباید خیلی محکم قرار گیرند، شما می‌خواهید فضای کافی برای تکان دادن انگشتان پا و خم کردن پای خود داشته باشید. برخی از جوراب‌ها با فناوری طراحی شده‌اند که به پارچه کمک می‌کند صاف بماند و با پا در جهات مختلف حرکت کند.
  2. طول: اکثر جوراب‌های اسکی و اسنوبورد تا زانو بالا می‌روند و به محافظت از ساق پا کمک می‌کنند، چیزی که وقتی جلوی چکمه برخورد می‌کند یا فشار دردناکی به جلوی ساق وارد می‌کند اتفاق می‌افتد. اسکی‌بازان و کفش‌های برفی می‌توانند جوراب‌هایی با طول کوتاه‌تر انتخاب کنند، زیرا چکمه‌های آن فعالیت‌ها کوتاه‌تر هستند.
  3. سایزبندی: شرکت‌های مختلف جوراب‌ها را با اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری در مورد سایز جوراب کوچک، متوسط، بزرگ یا فوق‌العاده به اندازه کفش خود توجه کنید. اگر بین سایزها هستید، بهتر است برای تناسب اندام سایز را کم کنید.
  4. جوراب مردانه در مقابل زنانه: پوشیدن جوراب مردانه اسکی یا اسنوبرد برای زنان کاملاً قابل قبول است و بالعکس. تمایز اصلی بین این دو این است که جوراب‌های زنانه دارای کف پا و پاشنه باریک‌تری هستند و حمایت بیشتری از اطراف قوس دارند. باید حداقل تفاوتی در گرما و بالش وجود داشته باشد.
  5. پانل فشرده سازی: صفحات فشرده معمولاً به طور متفکرانه‌ای در سراسر جوراب توزیع می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که در برابر رطوبت روی پا نمی‌لغزد یا تغییر شکل نمی‌دهد. همچنین، این محل تبادل رطوبت عالی را فراهم می‌کند. به دنبال جوراب با پوشش فشاری در اطراف قوس پا و درست بالای مچ پا باشید. اینها سایت‌هایی هستند که نیازی به بالشتک اضافی ندارند و به شما کمک می‌کنند تا زمانی که الماس‌های سیاه دوبل را شارژ می‌کنید، جوراب را دقیق‌تر نگه دارید.
  6. پانل‌های بالشتک: این پانل‌ها بسیار مهم هستند، به خصوص اگر شما فردی هستید که از “نقاط داغ” یا “نقاط فشار” روی چکمه خود رنج می‌برید. با این حال، اگر چکمه شما به درستی جا می‌شود، برای راحتی بیشتر به هیچ گونه پد اضافی نیاز ندارید، فقط برای دوام بیشتر. حتما به دنبال جورابی باشید که ساق پا، مچ پا و انگشتان پا را تقویت کند. اگر به دنبال تجربه‌ای گرمتر با کمی راحتی بیشتر هستید، پد پاشنه و زیر پا نیز خوب است. همه این نکات دوام بهتر و تجربه راحت تر در شیب‌ها را ارائه می‌دهند.
  7. سفتی سطح: وقتی به تناسب اندام فکر می‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که جوراب شما خیلی تنگ نباشد. برخی از جوراب‌ها پوشش فشرده سازی را در سرتاسر خود ارائه می‌دهند و اگر به آن عادت ندارید، ممکن است آن را دوست نداشته باشید. همچنین، اگر دارای عضله‌های قدرتمند و عضلانی هستید، ممکن است برای پیدا کردن جوراب مناسب با مشکل مواجه شوید. به سطح کشش در ساق جوراب و خاصیت ارتجاعی نوار در بالا نگاه کنید. اگر فردی هستید که برای پیدا کردن یک جوراب به اندازه کافی بزرگ مشکل دارید، به گزینه‌های مردانه نگاه کنید زیرا معمولاً بزرگتر هستند. یا اگر ساق‌های کوچک‌تری دارید، برای تناسب باریک‌تر، جوراب زنانه را در نظر بگیرید.

روش نگهداری از جوراب اسکی:

  • به طور کلی، جوراب‌های اسکی و اسنوبرد را باید در یک محیط معمولی، در آب سرد یا گرم شستشو داد.
  • ازخشکشویی و خط خشک کن کمتر استفاده کنید.
  • جوراب‌ها زمانی که صاف نگهداری می‌شوند، بهتر شکل خود را حفظ می‌کنند، نه به شکل توپ.
  • الیاف پشم می‌توانند پروانه‌ها را جذب کنند. قرار دادن یک تکه کوچک سرو در کشو به عنوان یک بازدارنده طبیعی عمل می‌کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ می‌توانید جوراب اسکی مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه جوراب اسکی زیبا، ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ جوراب اسکی مدل BA02

جوراب اسکی مدل BA02

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۳x10x26 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۷۰ گرم
  • جنس
    پنبه + پلی استر + اسپندکس + نایلون
  • سایر توضیحات
    تجهیزات همراه: دو عدد کیس باتری جهت اتصال به جوراب ها

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ جوراب اسکی دخترانه کریویت مدل ۲۰۲۱

جوراب اسکی دخترانه کریویت مدل 2021

مشخصات

  • جنس
    اکریلیک
  • نوع ساق
    بلند
  • ضخامت
    ضخیم
  • طرح
    طرح‌دار
  • مورد استفاده
    روزمره
  • کد کالای محصول
    Ski 2021
  • کشور مبدا برند
    آلمان
  • کشور تولید کننده
    آلمان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ جوراب اسکی دخترانه کریویت مدل GS6666

جوراب اسکی دخترانه کریویت مدل GS6666

مشخصات

  • جنس
    اکریلیک
  • نوع ساق
    بلند
  • ضخامت
    ضخیم
  • طرح
    طرح‌دار
  • مورد استفاده
    روزمره
  • نگهداری
    شستشو با آب ۴۰ درجهقابلیت شستشو با دست
  • کد کالای محصول
    GS6666
  • کشور مبدا برند
    آلمان
  • کشور تولید کننده
    آلمان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ جوراب اسکی دخترانه کریویت مدل Tochal2022

جوراب اسکی دخترانه کریویت مدل Tochal2022

مشخصات

  • جنس
    اکریلیک
  • نوع ساق
    بلند
  • ضخامت
    ضخیم
  • طرح
    طرح‌دار
  • مورد استفاده
    اسپرت
  • کشور مبدا برند
    آلمان
  • کشور تولید کننده
    آلمان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید جوراب اسکی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جوراب ورزشی زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا