ابزار سلامتتسبیح

میز نماز، راهنمای خرید انواع میز و صندلی نماز تاشو ارزان و باکیفیت

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید میز نماز باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

نماز یکی از واجبات الهی است، انسان با خواندن نماز به خدا نزدیک شده و با پروردگار خویش راز و نیاز می‌کند. بدن انسان تا یک سن خاص جوابگوی نماز خواندن است و از آن به بعد مجبور به نماز خواندن به شکل نشسته و دراز کش می‌باشد. برای نماز خواندن به صورت نشسته شما به میز نماز نیاز دارید. این وسیله مانع از وارد شدن فشار به دیسک کمر و رگ سیاتیک پا می‌شود. اگر شما هم از درد کمر و زانو رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنم حتما از میز نماز استفاده کنید. شما با این وسیله دیگر نیاز به خم شدن کامل برای سجده کردن نخواهید داشت بلکه به جای خم شدن کامل سر را روی میز قرار می‌دهید. نماز واجب است و هیچ بهانه‌ای برای نماز نخواندن وجود ندارد پس شما باید هر طوری که می‌توانید نماز خود را به جا بیاورید. خوشبختانه امروزه میز نماز کار را برای ما آسان کرده و دیگر فشاری به بدن خود وارد نمی‌کنیم.

طراحی میز نماز معمولا به گونه‌ای است که شخص استفاده کننده بدون مشکل خاصی بتواند با امنیت بالا از آن استفاده کند. هنگام خرید این وسیله به کیفیت بدنه آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، برای این منظور مقداری با دست میز نماز را فشار داده و تکان دهید، در صورتی که تکان‌های آن غیر طبیعی باشد میز مورد نظر کیفیت لازم را ندارد. همچنین تاشو بودن این میز باعث جا‌به‌جایی آسان آن می‌شود. یکی از مشکلات اصلی که باعث شده افراد به سراغ میز نماز نروند عدم فضای کافی در منزل است. مدل‌های تاشو را می‌توان بعد از خواندن نماز جمع کرد و در گوشه‌ای قرار داد. شما می‌توانید میز نماز را به همراه صندلی خریداری کنید در غیر این صورت شما مجبور هستید، صندلی را به صورت جداگانه خریداری نمائید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید میز نماز را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید. اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع میز نماز آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید میز نماز باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

میز و صندلی‌نماز چیست و چه کاربردی دارد؟

این وسیله شباهت زیادی به میز تحریر دارد، اما در عمل وظیفه دیگری دارد. میز تحریر به منظور مطالعه و نوشتن راحت ساخته شده، اما میز نماز جهت خواندن نماز برای افرادی که دارای ناراحتی‌های مختلف هستند و به شکل عادی توان خواندن نماز را ندارند، استفاده می‌شود. این میزها معمولا دارای یک قسمت جا مهری می‌باشند که مهر و تسبیح روی آن به خوبی قرار می‌گیرد و از افتادن ان‌ها جلوگیری می‌کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تسبیح عقیق

انواع مدل‌های میز و صندلی‌نماز:

  1. میز و صندلی نماز چوبی: یکی از محکم‌ترین مدل‌‌های این وسیله می‌باشد. اگر به هر جنسی اعتماد ندارید و نگران سلامت عزیزانتان هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما این مدل را خریداری کنید، زیرا مقاومت آن فوق‌العاده است. این مدل مناسب افراد سنگین وزن می‌باشد.
  2. میز و صندلی نماز فلزی: مدل‌های فلزی اکثرا تاشو هستند به همین علت بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. تاشو بودن باعث می‌شود بعد از خواندن نماز شما آن را تا کرده و در گوشه‌ای که کمترین میزان فضا را اشغال می‌کند نگهداری کنید. تنها مشکلی که این مدل دارد، لرزش زیادی دارند و امکان زمین خوردن روی آن‌ها خیلی زیاد است.
  3. میز و صندلی نماز پلاستیکی: این نمونه از تمام مدل‌ها ارزان‌تر است. اغلب مدل‌های آن تاشو می‌باشند، تاشو بودن جا‌به‌جایی آن را آسان می‌کند. تنها ایرادی که به این مدل وارد می‌شود مقاومت پایین بدنه آن می‌باشد. پس اگر نگران سلامت خود و اطرافیان‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنم قید این مدل را بزنید. زیرا مقاومت لازم را ندارند و امکان شکسته شدن آن‌ها به دور از انتظار نیست.

مزایای استفاده از میز نماز:

  • با این وسیله شما به راحتی می‌توانید بدون فشار به دیسک و کمر نماز خود را بخوانید.
  • بیشتر مدل‌های آن تاشو هستند، یعنی شما می‌توانید بعد از اقامه نماز آن را جمع کرده و در محل دیگری نگهداری کنید.
  • نسبت به محصولات مشابه قیمت کمتری دارند، بنابراین ارزش خرید بالایی دارند.
  • کسانی که عمل جراحی کرده‌اند، برای جلوگیری از آسیب دیدگی محل مورد نظر به دلیل کشش از این وسیله استفاده می‌کنند.
  • کسانی که مشکل زانو درد دارند، برای جلوگیری از درد زانو و بهبود مشکل خود می‌توانند از این وسیله استفاده کنند.
  • اگر پزشک مورد نظر شما به هر دلیل نماز خواندن در حالت معمولی را از شما منع کرده می‌توانید از میز و صندلی‌نماز استفاده کنید.

میز نماز از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های مختلفی برای خرید این وسیله وجود دارد و هیچ قاعده و قانونی برای انتخاب آن وجود ندارد، اما دو روش از همه رایج‌تر است که در ادامه هر دو روش را به طور دقیق برای شما توضیح می‌دهیم.

  1. روش حضوری: یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین روش‌های خرید در کشور ایران می‌باشد. در این روش شما حتما باید از محل کار و زندگی خود خارج شوید. تنها مشکلی که به این روش وارد می‌شود، تنوع پایین محصولات است و اینکه جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. روش اینترنتی: یک روش جدید خرید است که به تازگی در کشور ایران جا افتاده، در این روش شما نیاز به مراجعه حضوری به فروشگاه ندارید و از طریق اینترنت می‌توانید به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید. تنوع محصولات در این روش خیلی زیاد است و شما در صورت عدم رضایت می‌توانید جنس مورد نظر خود را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

حتما بخواهید: راهنمای خرید تسبیح فیروزه

نکات مهمی که هنگام خرید میز نماز باید به آن توجه کنید:

  1. قیمت محصول: اولین و مهم‌ترین نکته در مورد خرید میز و صندلی نماز قیمت آن می‌باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید میز و صندلی نماز را مشخص کنید. با مشخص کردن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، از انتخاب شما خارج شده و انتخاب برای شما راحت می‌‌شود.
  2. جنس محصول: میز و صندلی نماز از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود. انتخاب هر جنس به فاکتور‌های مختلفی نظیر وزن فرد و قابلیت تاشو بودن آن بستگی دارد. اگر وزن شما سنگین است و تاشو بودن برای شما اهمیت زیادی ندارد، جنس چوبی بهترین گزینه می‌باشد. اگر کمبود جا مهم است، نمونه فلزی و اگر قیمت محصول برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است نمونه پلاستیکی را خریداری کنید.
  3. ثابت یا تاشو: این موضوع ارتباط مستقیمی با فضای اتاق شما دارد. اگر اتاق شما بزرگ است و مشکلی با اشغال کردن فضا به وسیله میز و صندلی نماز ندارید، بهتر است نمونه ثابت را انتخاب کنید، زیرا مقاومت بالایی دارند و خطر سقوط کردن از روی آن‌ها وجود ندارد. اما اگر مشکل کمبود جا دارید، بهتر است به سراغ نمونه‌های تاشو بروید. البته به کیفیت پین‌های اتصال آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  4. وزن محصول: یکی از نکات مهمی که هنگام خرید میز و صندلی نماز باید به آن توجه داشته باشید، وزن محصول می‌باشد، اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که شما قصد جا‌به‌جا کردن آن را داشته باشید. اما اگر میز را در یک جای‌ ثابت نصب می‌کنید و نیاز به جا‌به‌جا کردن آن ندارید، لزومی ندارد که نگران وزن محصول مورد نظر خود باشید.
  5. با صندلی یا بدون صندلی: اگر شما در منزل خود یک صندلی در اختیار دارید، می‌توانید، میز را با قیمت کمتر خریداری کنید. اما اگر صندلی نداشته باشید، بهتر است نمونه‌ای را خریداری کنید که دارای صندلی باشد با این کار در میزان بودجه تا حد زیادی صرفه جویی می‌کنید. از طرفی اگر بخواهید میز و صندلی را به صورت جداگانه خریداری نمائید، هزینه آن دو برابر نمونه دارای صندلی با شما تمام می‌شود.
  6. باکس یا کشو: همیشه به سراغ مدل‌هایی بروید که در قسمت بالای تو یک میز دارند و شما می‌توانید کتاب مهر و جا‌نماز خود را درون آن قرار دهید و در هر زمان که به آن‌ها نیاز دارید، بدون بلند شدن از آن به وسایل خود دسترسی داشته باشید. البته مدل‌هایی وجود دارند که دارای یک گیره برای نگهداری مهر هستند و از افتادن مهر روی زمین جلوگیری می‌کنند.
  7. چند کاره بودن: این میز به گونه‌ای است که شما علاوه بر خواندن نماز می.توانید روی آن دعا بخوانید و یا به نوشتن مشغول شوید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به خرید ابزار چند کاره علاقه‌ دارید، پیشنهاد می‌کنم حتما این وسیله را خریداری کنید، زیرا با این وسیله علاوه بر کارهای بالا می‌توانید به عنوان میز غذا خوری هم استفاده کنید.

روش نگهداری از میز نماز:

  • از قرار دادن این وسیله در جاهای مرطوب خودداری کنید، زیرا به قسمت‌های چوبی و فلزی آن آسیب جدی وارد می‌شود.
  • اگر میز شما پلاستیکی است نباید آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید، زیرا دچار تغییر رنگ و حالت در شکل ظاهری آن می‌شود.
  • اگر از مدل‌های تاشو استفاده می‌کنید، بهتر است قسمت‌های متحرک مثل پین‌ها را روغن کاری کنید.
  • اگر میز شما از نمونه چوبی است، مایعات خود را روی میز قرار ندهید، ریخته شدن مایعات روی چوب طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید میزنماز مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه میزنماز ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را درافت کنید.


۱ میز و صندلی نماز میزیمو طرح غفیله مدل باکسدار

میز و صندلی نماز میزیمو طرح غفیله مدل  باکسدار

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۴x34x76 سانتی‌متر
  • وزن
    ۷۳۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ میز نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد ۴۲۲۳

میز نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد 4223

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x76 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۷۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ میز نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد ۴۲۲۱

میز نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد 4221

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x76 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۷۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ میز نماز تاشو مدل یاس

میز نماز تاشو مدل یاس

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۲*۴۲*۸۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    قابلیت تنظیم ارتفاع دارد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ میز و صندلی نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد ۴۰۲۳

میز و صندلی نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد 4023

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x76 سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۷۰۰ گرم
  • اقلام همراه
    صندلی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ میز و صندلی نماز میزیمو مدل تاشو کد ۴۱۲۳

میز و صندلی نماز میزیمو مدل تاشو کد 4123

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x76 سانتی‌متر
  • وزن
    ۷۳۰۰ گرم
  • اقلام همراه
    صندلی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ میز و صندلی نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد ۴۰۲۱

میز و صندلی نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد 4021

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x76 سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۷۰۰ گرم
  • اقلام همراه
    صندلی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ میز نماز میزیمو مدل تاشو کد ۴۳۲۱

میز نماز میزیمو مدل تاشو کد 4321

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x73 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۲۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ میز نماز آریا گستر پارس مدل B22

میز نماز آریا گستر پارس مدل B22

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۱x32x78 سانتی‌متر
  • وزن
    ۷۰۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    میز تاشو است و قابلیت تنظیم ارتفاع دارددرب میز دارای قفل کودک است

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ میز و صندلی نماز آریا گستر پارس مدل ۱۱۰B

میز و صندلی نماز آریا گستر پارس مدل 110B

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۳x33x78 سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۰۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    میز و صندلی هر دو تاشو هستندمیز قابلیت تنظیم ارتفاع دارد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ میز نماز باکسدار و صندلی (ضدخش،تاشو،تنظیم شونده ارتفاع)

میز نماز باکسدار و صندلی (ضدخش،تاشو،تنظیم شونده ارتفاع)

مشخصات

  • ابعاد
    طول ۹۰ عرض ۴۳ ارتفاع ۷۸ سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۷۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    این میز نماز باکسدار می باشد و قابلیت جا نمایی قرآن ، مفاتیح ، چادر ، مهر و تسبیح را دارد.میز نماز و صندلی هر دو تاشو می باشد.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ میز نماز میزیمو مدل تاشو کد ۴۳۲۲

میز نماز میزیمو مدل تاشو کد 4322

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x73 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۲۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ میز نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد ۴۲۲۲

میز نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد 4222

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x76 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۷۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ میز و صندلی نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد ۴۰۲۲

میز و صندلی نماز میزیمو مدل باکسدار تاشو کد 4022

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x76 سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۷۰۰ گرم
  • اقلام همراه
    صندلی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ میز نماز کد ۰۲۰

میز نماز کد 020

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۵x25x95 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۵۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    میز تاشو و تنظیم شو است . و دارای باکس مخفی برای قرار دادن وسایل .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ میز و صندلی نماز مدل NT00

میز و صندلی نماز مدل NT00

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۵x18x15 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    تاشو-رنگ الکترواستاتیک-نشیمنگاه بزرگ-سبک و مقاوم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ میز نماز باکسدار (ضدخش،تاشو،تنظیم شونده ارتفاع)

میز نماز باکسدار (ضدخش،تاشو،تنظیم شونده ارتفاع)

مشخصات

  • ابعاد
    طول ۴۱ عرض ۴۳ ارتفاع ۷۸ سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۷۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    این میز نماز باکسدار می باشد و قابلیت جا نمایی قرآن ، مفاتیح ، چادر ، مهر و تسبیح را دارد. این میز نماز تاشو می باشد.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ میز و صندلی نماز میزیمو مدل تاشو کد ۴۱۲۲

میز و صندلی نماز میزیمو مدل تاشو کد 4122

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x76 سانتی‌متر
  • وزن
    ۷۳۰۰ گرم
  • اقلام همراه
    صندلی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ میز و صندلی نماز میزیمو مدل تاشو کد ۴۱۲۱

میز و صندلی نماز میزیمو مدل تاشو کد 4121

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x76 سانتی‌متر
  • وزن
    ۷۳۰۰ گرم
  • اقلام همراه
    صندلی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ میز و صندلی نماز مدل نیایش

میز و صندلی نماز مدل نیایش

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۰x43x85 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۲۰۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    قابلیت اقامه نماز به صورت ایستاده و نشستهدارای کمد جانماز و کتاب دعادارای دوقسمت جداگانه نشیمنگاه و سجده گاه جهت حمل آسان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ میز نماز آریا گستر پارس مدل یاس کد T110

میز نماز آریا گستر پارس مدل یاس کد T110

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۲x42x80 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۵۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    تاشو است و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ میز نماز میزیمو مدل تاشو کد ۴۳۲۳

میز نماز میزیمو مدل تاشو کد 4323

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲x32x73 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۲۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ میز و صندلی نماز میزیمو طرح نماز غفیله

میز و صندلی نماز میزیمو طرح نماز غفیله

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۴x34x76 سانتی‌متر
  • وزن
    ۷۳۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید میزنماز در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گلدان دکوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا