ابزار سلامت

راهنمای خرید و معرفی ۲۵ نمونه ترازو دیجیتال دقیق و باکیفیت+ قیمت روز

تناسب اندام با خرید ترازو دیجیتال باکیفیت

امروزه باتوجه به گسترش روزافزون زندگی ماشینی و استفاده‌ی مداوم از انواع وسایل نقلیه، مردم عملا نمی‌توانند فعالیت بدنی داشته باشند. به همین علت است که معضل چاقی به وجود آمده و حتی کودکان کم سن و سال هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. تنها کاری که اعضای خانواده می‌توانند برای جلوگیری از این بیماری انجام دهند، این است که یک ترازو دیجیتال در خانه داشته باشند تا افراد خانواده هر چند هفته یک بار وزن خود را بررسی نمایند و مطمئن شوند که وزنشان افزایش پیدا کرده یا خیر. همانطور که می دانید چاقی پدیده‌ای است که پیر و جوان نمی‌‌شناسد و امروزه اغلب مردم جهان با آن درگیر هستند.

شاید شما دوستان هم این عبارت را شنیده باشید که کاهش سایز به معنای کاهش وزن نیست. به این معنا که ممکن است شما سایزتان کم شود، اما تغییری در وزنتان ایجاد نشود. اینجاست که برای اطمینان خاطر از کم شدن وزنتان باید از یک ترازو دیجیتال باکیفیت بهره ببرید. خوشبختانه امروزه ابزار مراقبت سلامت زیادی وارد بازار شده‌اند، از دستگاه تست قندخون گرفته تا فشار سنج و… . پس می‌توان گفت با وجود داشتن این وسایل در خانه، کمتر نیاز به مراجعه به پزشک خواهید داشت.

حال که صحبت از اندازه‌گیری وزن شد، جالب است بدانید که ترازوی دیجیتال در انواع مختلف بزرگ و کوچک در بازار موجود است. مدل بزرگ آن برای اندازه گیری وزن انسان و مدل کوچک آن هم برای اندازه گیری چیزهایی است که نیاز به محاسبه ی دقیق وزنی دارند، مانند: اثرات هنری ساخته شده از رزین و… . حال که با کاربرد این وسیله آشنا شدید، بهتر است ادامه‌ی این مطلب را بخوانید تا با نکات مهم و اصولی که هنگام خرید ترازو دیجیتال باید با آنها توجه نمایید، آشنا شوید. پس با ما همراه باشید.

منظور از ترازو دیجیتال چیست؟

نام دیگر ترازو، وزن سنج یا جرم سنج هم می‌باشد و منظور از آن ابزاری است که میزان سنگینی اجسام و افراد را می‌سنجد. در گذشته ترازوها فقط برای محاسبه‌ی وزن اجسام مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما امروزه با ورود ترازو دیجیتال به بازار علاوه بر محاسبه‌ی دقیق وزن اشیا، می‌توان وزن افراد را هم اندازه گیری کرد. در ترازو دیجیتال وسیله‌ای با عنوان کشش سنج وجود دارد که وزن را به طور صحیح محاسبه می‌کند.

وجود کشش سنج در این ترازوها باعث می‌شود که جاذبه ی زمین بر روی آن تاثیر نگذارد و همچنین رطوبت و دما هم سبب تغییر در محاسبه‌ی وزن نشود. بد نیست بدانید که اگر به سراغ مدل‌های ارزان قیمت بروید، کشش سنج آنها به درستی کار نمی‌کند و ممکن است تحت تاثیر رطوبت قرار گیرد؛ در نتیجه وزن نشان داده شده هم درست نخواهد بود.

آشنایی بیشتر با مزایا و معایب ترازو دیجیتال:

  • این مدل از ترازوها دقت عمل بسیار بالایی دارند و نسبت به مدل‌های آنالوگ یا عقربه‌ای قابلیت اعتماد بیشتری خواهند داشت. همانطور که در بالا به وجود کشش سنج اشاره کردیم، این ویژگی سبب می‌شود که هیچ گونه خطایی در نشان دادن اعداد نداشته باشد و ضریب اطمنیان آن بسیار بالا خواهد بود.
  • مزیت دیگر این مدل راحتی در استفاده از آن می‌باشد، به گونه‌ای که هنگام استفاده به صورت خودکار روشن می‌شود و بعد از آن خود به خود خاموش خواهد شد.
  • دوام این ترازوها به شدت بالاست، خصوصا اگر به ضمانت آن توجه داشته باشید، حتی بعد از خرابی هم ترازوی دیجیتال جدیدی به شما تحویل داده می‌شود.
  • تنظیمات جانبی این مدل از ترازو هم نسبت به سایر ترازوها بالاتر است و می‌توانند میزان آب و چربی بدنتان را محاسبه کنند. حتی برخی از مدل‌های ترازو به گوشی موبایلتان دسترسی خواهند داشت و مقدار وزنتان را برای گوشی ارسال می‌کند تا شما با مراجعه به آن اعداد از تغییرات وزنی خود مطلع شوید.
  • وزن این ترازوها هم خیلی سبک است و جا‌به‌جایی آن هم به راحتی صورت می‌گیرد‌. درست برعکس ترازوهای عقربه‌ای قدیمی که وزن آنها معمولا سنگین است.

و اما معایب:

  • ایراد اصلی این مدل نیاز به باتری خواهد بود.این وسیله چون باید همیشه در دسترس باشد، ممکن است گاهی اوقات که نیاز به محاسبه‌ی وزن دارید، یک دفعه باتری آن تمام شود و با مشکل مواجه شوید. البته مدل‌هایی هم در بازار موجود هستند که باتری آنها قابل شارژ است و گاهی ۲ تا ۵ سال هم کار می‌کنند.
  • عیب بعدی ترازو دیجیتال بالا بودن قیمت آن خواهد بود، این مدل نسبت به مدل آنالوگ یا عقربه‌ای قیمت بالاتری خواهد داشت.
  • اگر تنظیم ترازو به هم بریزد، ممکن است برای تنظیم مجدد آن به مشکل برخورد کنید. چون تنظیم آن به صورت دستی نیست. همانطور که مشاهده کردید، مزایای خرید ترازو دیجیتال از معایب آن بیشتر است. پس پیشنهاد می‌کنیم که این مدل را خریداری نمایید. هرچند در نهایت انتخاب با شماست.

انواع مختلف ترازو دیجیتال به لحاظ جنس:

  • ترازو شیشه‌ای: جنس بدنه‌ی این مدل از شیشه می‌باشد. ظاهر زیبایی دارد و خیلی سریع و راحت تمیز می‌شوند.
  • ترازو فلزی: این جنس بسیار مقاوم و بادوام است و خیلی زود خراب نمی‌شوند. اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است، بهتر است به سراغ خرید این مدل بروید چون نمی‌شکند و مقاوم خواهد بود.
  • ترازو چوبی: این مدل نسبت به سایر مدل‌های گفته شده خیلی مطرح نیست. ترازو دیجیتال چوبی ممکن است درز و شکاف داشته باشد و آب و رطوبت وارد بخش‌های مختلف آن شود.
  • ترازو پلاستیک و آکریلیک: این ترازو قیمت مناسبی دارند، ‌منتهی بدنه‌ی آنها خیلی زود خط و خش دار می‌شود. اگر وزن بالایی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ خرید این مدل نروید، چون نمی‌تواند تحمل کند.

ترازوی وزن سنج دو نمونه دارد، که عبارتند از:

  • ترازوی آنالوگ(عقربه‌ای): این مدل از ترازو حالت قدیمی‌تر دارد و بیشتر در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته است. شکل ظاهری آنها به گونه‌ای است که وقتی فرد بر روی آن می‌ایستد، عقربه‌های ترازو شروع به جا‌به‌جایی می‌کنند و وزن فرد را نشان می‌دهند. قیمت این مدل خیلی بالا نیست و ضریب خطای بالایی هم دارد.
  • ترازوی دیجیتال: این مدل که موضوع بحث ما هم می‌باشد، بسیار پرطرفدار خواهد بود، چراکه دقت عمل بسیار بالایی دارد و وزن افراد را به درستی نشان می‌دهد. اعداد آن حالت دیجیتال دارند و تنظیم ترازو به صورت دستی امکان پذیر نخواهد بود. قیمت این ترازو نسبت به مدل قبل بالاتر است، اما بسیار دقیق و حرفه‌ای عمل خواهد کرد.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ترازو دیجیتال باید به آنها توجه نمود:

  • اولین شرط در خرید هر وسیله‌ای توجه به قیمت آن است. عوامل مختلفی چون جنس، مدل، کیفیت و… بر روی قیمت این وسیله اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و علاقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید.
  • به دنبال خرید ترازویی باشید که تا وزن بالا را هم تحمل نماید، ترازوی دیجیتال مناسب وزن ۱۳۵ تا ۲۵۰ کیلوگرم را تحمل می‌کند. منتهی در استاندارد ترین نوع ترازو، تحمل وزن تا ۱۳۵ کیلو خواهد بود.
  • دقت ترازوی مناسب باید حداقل ۰/۰۹ کیلوگرم باشد، سعی کنید نسبت به خرید این مدل از ترازوها اقدام نمایید.
  • عزیزان ترازویی را خریداری کنید که واحدهای اندازه گیری دیگر هم علاوه بر کیلوگرم داشته باشد، مانند: پوند و… .
  • ترازویی را خریداری نمایید که قابلیت ذخیره حافظه داشته باشد و وزن‌های مختلف شما را در حافظه‌ی خود ذخیره کند تا هربار که وزن گیری می‌کنید؛ از وزن‌های قبلی خود مطلع شوید.
  • حتما صفحه‌ی نمایشگر ترازوی دیجیتال باید روشن و واضح باشد تا اعداد را به خوبی نشان دهد.
  • ترازویی مناسب است که هنگام ایستادن بر روی آن احساس تعادل کامل داشته باشد.
  • انرژی ترازوی دیجیتال باید کم مصرف باشد و هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید به صورت خودکار خاموش شود.
  • برخی از ترازوهای موجود در بازار میزان کالری مصرفی در طول روز را به شما نشان می‌دهند، که این مورد دلیل بر دقت عمل بالایشان خواهد بود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ترازو دیجیتال مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۵ نمونه ترازوی دیجیتال ارزان، باکیفیت و پرفروش را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید‌.


۱ ترازو دیجیتال جیبی۲۰۰ گرمی مدل Scale MH

ترازو دیجیتال جیبی200 گرمی مدل Scale MH

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۳×۷×۲ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱.۱۱ کیلوگرم
  • بیشترین وزن قابل تحمل
    ۲۰۰ گرم
  • منبع انرژی
    باطری
  • سایر توضیحات
    ترازو دیجیتال جیبی زرگری
  • نوع نمایشگر
    دارد
  • امکانات ابزار
    سیستم خاموشی خودکار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ترازوی دیجیتال در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ترازوی آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا