لوازم خانگی برقی

راهنمای خرید اینترنتی شوفاژ برقی+ مزایا، معایب و قیمت روزانه

6 نکته در مورد خرید شوفاژ برقی

در زمستان هیچ چیز بهتر از ایستادن نزدیک بخاری گرم نیست. گرمایش مهم است، چون همراه با سرمایش، حدود ۴۰ درصد از هزینه‌های انرژی ما را تشکیل می‌دهد. راه‌های زیادی برای بهبود بخشیدن به گرمای منزل و استفاده از انرژی، قبل از اینکه شما حتی گرم‌کن را خاموش کنید، وجود دارد.برای شروع، می‌توانید به پنجره‌های خود نگاه کنید. یک شیشه تک جداره می‌تواند تا ۱۰ برابر گرما را به عنوان یک دیوار عایق دار از دست بدهد، اما نگران نباشید. استاد مدیریت انرژی در دانشگاه ملبورن می‌گوید که با پوشاندن شیشه با پرده‌ها یا کرکره‌ها می‌توانید مانع از فرار این گرما شوید. یکی دیگر از دلایل اتلاف گرما، نشت هوا از طریق پنجره‌ها، درها و دودکش است. بنا به گفته Sustainability ویکتوریا، این نشت مسئول یک چهارم از تمام اتلاف گرما در زمستان است. اگر از لوله بخاری استفاده نمی‌کنید، باید آن را ببندید. اساسا، شما سعی دارید تا جایی که ممکن است از اتلاف گرمای داخل ساختمان به بیرون خودداری کنید. با توجه به پایان فصل پاییز و شروع فصل زمستان، نیاز به وسیله گرمایشی در هر خانه ای احساس می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای گوناگونی برای تولید گرما ساخته شده است. از قبیل: بخاری های گاز سوز، بخاری های نفتی، بخاری های برقی و شوفاژ برقی.

از بین موارد بالا، شوفاژ برقی یکی از پیشرفته ترین و بروزترین وسایل گرمایشی محسوب می شود. ما در این مطلب قصد داریم نکات ضروری و مهمی که هنگام خرید شوفاژ برقی لازم است بدانید را، خدمت شما دوستان ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

شوفاژبرقی چیست؟

شوفاژ برقی به وسیله یک مایع ترمودینامیکی (روغن) باعث تسهیل انتقال انرژی گرمایی تولید شده توسط الکتریسیته می شود. سیال منبسط می‌شود و رادیاتور، گرما را به هوای اطراف پخش می‌کند. امروزه استفاده از برق برای گرمایش در محل های مسکونی و ساختمان‌های عمومی بسیار رایج شده‌است. اگرچه انرژی الکتریکی بسیار گران تر از سوخت های فسیلی است اما به دلیل راحتی، تمیزی و کاهش آلودگی هوا معمولا خیلی از افراد از انرژی الکتریکی استفاده می کنند. شوفاژهای برقی معمولا برای تبدیل سوخت (برق)به گرما ۱۰۰ درصد موثر هستند، اما به دلیل تعرفه‌های بالا استفاده از برق برای گرم کردن خانه شما معمولا یک مسیر پر هزینه است. اگر قصد خرید شوفاژ الکتریکی دارید مطمئنا از هزینه بالای آن نیز خبر دارید.

انواع شوفاژ برقی بر اساس شکل ظاهری:

  1. رادیاتورهای برقی افقی: رادیاتورهای برقی معمولاً به‌صورت افقی روی دیوار نصب می‌شوند، به این معنی که عرض آن‌ها بیشتر از ارتفاع آن‌ها است. این مدل‌ را به راحتی می‌توان در انواع منزل و اتاق کار نصب کرد. در واقع می‌توان گفت اکثر مدل‌هایی که در بازار موجود هستند به این شکل می‌باشند
  2. رادیاتورهای برقی عمودی: رادیاتورهای برقی عمودی برای اتاق هایی که فضای افقی در آن‌ها محدود است، مناسب هستند. با این حال، حداکثر ارتفاع آنها حدود یک متر و ۸۰ سانتی متر است.
  3. رادیاتورهای برقی قرنیزی: این مدل بیشتر برای سالن پذیرایی ساخته شده است و اندازه آن در حد یک قرنیز می‌باشد و برای قسمت‌های خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارتفاع این شوفاژهای قرنیزی معمولا از ۴۰ سانتی متر بیشتر نیست.

معایب و مزایای استفاده از شوفاژبرقی

اغلب رادیاتورها دارای یک ترموستات هستند تا میزان گرما تولید شده را کنترل کنند. با این حال، شما می‌توانید یک نمونه بدون ترموستات خریداری کنید تا آن را با سیستم گرمایش مرکزی تان هماهنگ کنید.  از آنجا که شوفاژهای برقی به جای آب پر از روغن هستند معمولا نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نسبت به سایر مدل‌های مرسوم دارند. یک شوفاژ برقی مدولار است، به این معنا که شما توانایی تنظیم دما برای اتاق‌های تکی را دارید. این واحدهای رادیاتور برای نصب شدیدا ساده هستند چون تنها به پریز برق نیاز دارند. فقط دوشاخه را وصل کنید و شروع به گرم کردن خانه خود کنید. استفاده ازشوفاژ برقی می‌تواند باعث مشکلات تنفسی شود چون هوای داغ بالا می‌رود و خاک را باخود حمل می‌کند.

مزایای شوفاژ برقی دارای کنترل هوشمند:

ترموستات های هوشمند را می توان به با استفاده از کنترل پنل داخلی به صورت دستی یا با استفاده از یک برنامه از راه دور کنترل کرد. کنترل هوشمند به شما این امکان را می دهد که شوفاژ خود را با دقت بیشتری کنترل کنید. شما به لطف عملکردهای پیشرفته ای مانند تایمر، تشخیص پنجره باز، آشکارسازهای حرکت می توانید مصرف انرژی رادیاتور برقی خود را در یک سیستم مدیریت کنید. علاوه بر افزایش راحتی کاربر، کنترل هوشمند به شما این امکان را می‌دهد تا در مقایسه با زمانی که از یک شوفاژ الکتریکی معمولی استفاده می‌کنید تا ۴۵ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنید.

نکات مهمی که هنگام خرید شوفاژ برقی باید به آن توجه کنید:

قبل از خرید شوفاژ برقی می بایست عوامل زیادی را در نظر بگیرید که در زیر به توضیح آنها می پردازیم:

  • اندازه و متراژ اتاق ها: اول از همه، اندازه اتاق قطعا بر انتخاب شما تاثیر خواهد گذاشت. یک اتاق بزرگ‌ برای اینکه به طور مناسب گرم شود مستلزم یک رادیاتور با ظرفیت بالاتر می باشد. البته قبل از خرید رادیاتور با ظرفیت بالا باید از اتلاف انرژی در اتاق جلوگیری کنید. برای مثال استفاده از پنجره دو جداره یا استفاده از درزگیر درب و پنجره. چون اگر اتاق عایق نباشد استفاده از رادیاتورهایی با ظرفیت بالاتر توصیه نمی شود، چون کاری بیهوده است.
  • مدل رادیاتور: بایدبه این فکر کنید که کدام نوع رادیاتور را ترجیح می‌دهید. برخی از آن ها دیواری هستند، در حالی که برخی دیگر قابل‌حمل خواهند بود. در نهایت، هزینه، نقش اساسی در تصمیم‌گیری شما ایفا می‌کند. برندها و مدل‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند، از مدل‌های ارزان در حدود ۷۰۰ هزار تومان گرفته تا طرح‌های لوکس حدود ۱۳ میلیون تومان.
  • برچسب انرژی: همیشه به دنبال خرید وسایل برقی کم مصرف بروید. تمامی لوازم خانگی برقی دارای برچسب انرژی هستند این برچسب براساس حروف الفبای لاتین از حرف A شروع می شوند و هرچه جلوتر می رویم مصرف انرژی وسیله بیشتر می شود. وسایل دارای برچسب ش از همه مناسب تر هستند.
  • خدمات پس از فروش: همیشه به دنبال وسایلی بروید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اگر در آینده این وسایل با مشکل مواجه شوند می توانید با خیال راحت از خدمات پس از فروش آن ها استفاده کنید.
  • قدرت شوفاژ: قدرت تمامی وسایل الکتریکی بر حسب وات سنجیده می شود هر چه میزان وات دستگاه بیشتر باشد بازدهی بیشتری دارد و قدرت گرم کنندگی آن بالاتر است.
  • اندازه رادیاتور: توجه داشته باشید اندازه رادیاتور را طوری انتخاب کنید که فضای زیادی از اتاق را اشغال نکند. اگر برای اتاق بزرگ رادیاتور کوچک بخرید قادر به گرم کردن فضای اتاق نیست درنتیجه مصرف انرژی بالا می رود و عمر مفید دستگاه کم می شود.

اگر به دنبال راهی جایگزین برای گرم ماندن در زمستان هستید؟ یا به سیستمی نیاز دارید که به اتصال گاز نیاز نداشته باشد، رادیاتورها بهترین راه‌حل هستند. ما برای سهولت کار شما دوستان، لیستی از ۵ مدل رادیاتور برقی با کیفیت، ارزان قیمت و پرفروش موجود در بازار ایران را جمع آوری کرده ایم. فراوش نکنید، با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه زیر هر آیتم می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

 


۱ شوفاژ برقی مایدیا مدل NY2311-20M

شوفاژ برقی مایدیا مدل NY2311-20M

مشخصات

  • سایر توضیحات
    رادیاتور ۱۱ دنده پر شده با روغن و طراحی خلاقانه۳ سطح گرما برای انتخاب – ۱۰۰۰W 1300W 2300 Wترموستات دستی که امکان تنظیم دمای مورد دلخواه را فراهم می کند.تکنولوژی Anti Freeze – حتی در دمای یخ زدگی در فضای باز، روغن یخ نمی زند.سیستم حفاظت خاموش شدن فوری هنگام واژگونیدسته حمل فرورفته و ۴ چرخ برای حرکت بسیار نرم و راحت
  • ابعاد
    ۵۳× ۲۸× ۶۴ سانتی‌متر
  • حداکثر توان گرمایشی
    ۲۳۰۰ وات
  • حداقل توان گرمایشی
    ۱۰۰۰ وات
  • ولتاژ ورودی برق
    ۲۲۰ ولت
  • تعداد پره‌ها
    ۱۱
  • قابلیت‌ها
    تنظیم دما
  • ابزار مخصوص لوازم برقی
    ترموستات
  • امکانات ضد فرسودگی
    سیستم ضد انجماد
  • تعداد پره
    عدد ۱۱

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ شوفاژ برقی مدل ۵۷۰۰

شوفاژ برقی مدل 5700

مشخصات

  • سایر توضیحات
    رادیاتور روغن ۱۱ ماژول با توان ۲۵۰۰ وات.رادیاتور دارای ۱۱ ماژول است که به لطف آنها گرما در سراسر اتاق توزیع می شود و همیشه حداکثر ایمنی را تضمین می کند. دارای سیستم محافظت در برابر گرمای بیش از حد: سیستم AutoOff که به طور خودکار رادیاتور را در صورت گرمای بیش از حد متوقف می کند. مطابق با مقررات جاری در مورد ایمنی و حفاظت از محیط زیست است.حداکثر توان بزرگ ۲۵۰۰ وات.رادیاتور روغنی با توان ۲۵۰۰ وات که به لطف فناوری Warm Space قادر است اتاق ۲۰ متر مربعی را سریع و کارآمد گرم کند. ترموستات قابل تنظیم با سه سطح توان برای بهینه سازی مصرف انرژی: Eco (1000 W)، متوسط ​​(۱۵۰۰ W) و حداکثر (۲۵۰۰ W). فناوری فضای گرم آن قادر است ۲۰ متر مربع را به طور موثر گرم کند . محافظت در برابر گرمای بیش از حد سیستم Overprotect: سیستم AutoOff که در صورت گرم شدن بیش از حد به طور خودکار آن را متوقف می کند تا از آسیب به رادیاتور و اتاق جلوگیری کند.شامل یک سیستم برای جمع کردن و ذخیره کابل برای صرفه جویی در فضا است.سیستم محافظت بیش از حد از گرمای بیش از حد: سیستم خاموش شدن خودکار که در صورت گرم شدن بیش از حد آن را به طور خودکار متوقف می کند تا از آسیب به رادیاتور و اتاق جلوگیری شود. مطابق با مقررات جاری در مورد ایمنی و حفاظت از محیط زیست استسیستم EasyGo برای حمل و نقل آسان. دارای دسته ارگونومیک و چرخ های چند جهته برای حرکت راحت. چراغ نشانگر پاور.
  • ابعاد
    ۶۳x50x23 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰۰۰ گرم
  • حداکثر توان گرمایشی
    ۲۵۰۰ وات
  • حداقل توان گرمایشی
    ۱۰۰۰ وات
  • میزان پوشش دهی
    ۲۰ متر مربع
  • تعداد پره‌ها
    ۱۱ پره
  • قابلیت‌ها
    تنظیم توان
  • ابزار مخصوص لوازم برقی
    توموستات ایمنی
  • تعداد پره
    عدد ۱۱

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ شوفاژ برقی دلونگی مدل KH770925 OIL FILLED

شوفاژ برقی دلونگی مدل KH770925 OIL FILLED

مشخصات

  • سایر توضیحات
    رادیاتور برقی روغنی دلونگی : – درون رادیاتور بجای آب از روغن استفاده میشود. – باعث افزایش طول عمر قطعات شده است. – سایز کوچکتری دارند. – گرما دهی یکنواخت تری دارند. – در صورت خرابی آبی وجود ندارد که بخار شود و باعث آسیب جدی به قطعات رادیاتور شود.دارای فن قدرتمند هوای گرمدارای ۹ پرهتنظیم ترکیبی برای گرمادهیقابلیت تنظیم دما دارای ترموستات ایمنیعملکرد ضد برفکمناسب برای فضای تا ۶۰ متر مکعبتوان گرمایش ترکیبی ۲۵۰۰ وات شامل : – فن قدرتمند ۵۰۰ واتی – توان رادیاتور ۲۰۰۰ وات دارای دستگیره و پایه‌های چرخ‌دار برای جابجایی آساندارای محل جمع‌آوری سیمکیفیت ساخت بسیار بالا
  • حداکثر توان گرمایشی
    ۲۵۰۰
  • حداقل توان گرمایشی
    ۹۰۰
  • میزان پوشش دهی
    ۶۰ متر مکعب
  • تعداد پره‌ها
    ۹
  • امکانات ضد فرسودگی
    سیستم ضد انجماد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ شوفاژ برقی مدل Ready Warm 5650 Space

شوفاژ برقی مدل Ready Warm 5650 Space

مشخصات

  • سایر توضیحات
    رادیاتور روغن ۹ ماژول با توان ۲۰۰۰ وات شامل سیستم باد و ذخیره کابل و صرفه جویی در فضا. چراغ نشانگر پاور.ترموستات قابل تنظیم با سه سطح توان برای بهینه سازی مصرف انرژی: Eco (800 W)، متوسط ​​(۱۲۰۰ W) و حداکثر (۲۰۰۰ W).سیستم EasyGo برای حمل و نقل آسان. دارای دسته ارگونومیک و چرخ های چند جهته برای حرکت راحت.فناوری فضای گرم که می تواند ۱۸ متر مربع را به طور موثر گرم کند.محافظت در برابر گرمای بیش از حد سیستم Overprotect: سیستم AutoOff که در صورت گرم شدن بیش از حد به طور خودکار آن را متوقف می کند تا از آسیب به بخاری و اتاق جلوگیری شود. مطابق با مقررات جاری در مورد ایمنی و حفاظت از محیط زیست است.
  • ابعاد
    ۶۳x23x44 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۵۰۰ گرم
  • حداکثر توان گرمایشی
    ۲۰۰۰ وات
  • میزان پوشش دهی
    ۲۰ متر مربع
  • تعداد پره‌ها
    ۹ پره
  • قابلیت‌ها
    تنظیم توان
  • ابزار مخصوص لوازم برقی
    توموستات ایمنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ شوفاژ برقی دلونگی مدل ۷۷۰۷۲۰

شوفاژ برقی دلونگی مدل 770720

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۳×۱۵×۳۵ سانتی‌متر
  • حداکثر توان گرمایشی
    ۱۵۰۰
  • حداقل توان گرمایشی
    ۷۰۰
  • میزان پوشش دهی
    ۴۵
  • تعداد پره‌ها
    ۷
  • قابلیت‌ها
    تنظیم دما
  • امکانات ضد فرسودگی
    سیستم ضد رسوب
  • تعداد پره
    عدد ۷

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید شوفاژ برقی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بخاری برقی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا