شگفت انگیز های دیجی کالا

علت لرزش ماشین در سرعت ۸۰ به بالا و روش برطرف کردن این مشکل

نکاتی برای برطرف کردن لرزش ماشین در سرعت بالا

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که ماشین شما در سرعت بالا دچار لرزش می‌شود، شاید روش‌های زیادی را برای حل این مشکل امتحان کرده باید اما مشکل شما هنوز پابرجا باشد، ممکن است یکی از دلایلی که این مقاله را جستجو کرده‌اید و وارد این سایت شده‌اید، همین باشد. اما واقعا علت لرزش ماشین در سرعت ۸۰ به بالا چه چیزی است. نگران نباشید ما در این مقاله تمام عواملی را که ممکن است، سبب به وجود آمدن این مشکل شوند را مورد بررسی قرار دهیم و به شما روش برطرف کردن هر یک از این مشکلات را آموزش دهیم.

علت لرزش ماشین در سرعت ۸۰ به بالا چیست؟

هر چه سال‌های بیشتری از زمان تولید خودرو شما گذشته باشد، یعنی سن خودرو شما بالا رود، لرزش در خودرو شما بیشتر از یک خودرو صفر کیلومتر ممکن است احساس شود. این مشکل بیشتر به علت خرابی لاستیک، تاب برداشتن رینگ‌ها و بالانس نبودن چرخ‌ها اتفاق بی‌افتد. معمولا هر چه سرعت خودرو شما بیشتر شود این مشکل بیشتر خود را نشان می‌دهد. اما دلایل دیگری هم مثل خرابی سیستم تعلیق خودرو و خرابی جلوبندی و درنهایت پلوس‌ها هم می‌تواند سبب لرزش در بدنه خودرو هنگام حرکت شود. در شرایط خاص به علت ضربه خوردن شاسی هم این لرزش مشاهده می‌شود. در مواردی خرابی اکسل عقب خودرو هم می‌تواند تعادل ماشین را بر هم زده و سبب لرزش در اتاق خودرو شود.

حتما بخوانید: روش تست ضد یخ ماشین

دلایل لرزش ماشین در سرعت ۸۰ به بالا:

همان طور که گفته شد عوامل متعددی می‌تواند علت لرزش ماشین در سرعت ۸۰ به بالا باشند، اما برای اینکه متوجه شوید علت اصلی وجود لرزش در خودرو شما چیست باید تک تک موارد را با دقت مطالعه کنید. به همین علت ما تک تک این موارد را با علائمی که در لرزش ایجاد می‌کنند مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

آیا لرزش بدنه خودرو طبیعی است؟

اگر لرزش خودرو به سختی احساس شود، طبیعی بوده و دلیل آن انفجار درون محفظه احتراق خودرو است. اما اگر لرزش به راحتی هنگام نشستن در خودرو احساس شود، نمی‌توان آن را عادی دانست به خصوص اگر با بالا رفتن سرعت لرزش در بدنه خودرو شما بیشتر شود. در این حالت باید با بررسی موارد بالا علت لرزش ماشین در سرعت ۸۰ به بالا را پیدا کرده و آن را برطرف کنید.

حتما بخوانید: علت سوت کشیدن لنت ترمز

علت لرزش خودرو پراید در سرعت ۸۰ به بالا:

پراید یکی از خودروهای بی‌کیفیت داخلی است که از سیستم تعلیق خیلی ضعیف و فاقد اکسل برخوردار می‌باشد. البته با این شرایط هم نباید در این محدوده سرعت لرزش را شاهد بود. پس اگر پراید شما در محدوده سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دچار لرزش می‌شود، غیر عادی بوده و باید مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف نمائید. اما به دلایلی که گفته شد، لرزش در این خودرو در سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت غیر عادی است و نباید با سرعت‌های بالاتر با این خودرو رانندگی کرد.

چند راه‌کار برای برطرف کردن لرزش ماشین در سرعت بالا:

امیدوارم با مطالعه این مطلب با علت لرزش ماشین در سرعت ۸۰ به بالا خود آشنا شده باشید. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود در زمینه این مقاله را در انتهای همین پست قرار دهید. در صورت هر گونه سوال یا پرسش می‌توانید، در نظرات سوال خود را مطرح کنید و پاسخ آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدست آوردید.

حتما بخوانید: علت سرد شدن باد بخاری ماشین