شگفت انگیز های دیجی کالا

علت خروج دود سفید از اگزوز پژو ۴۰۵ و بد کارکردن موتور خودرو

بررسی دلایل خروج دود سفید از اگزوز پژو 405 و نحوه تعمیر خودرو

یکی از مشکلاتی که دارندگان خودرو پژو ۴۰۵ با آن مواجه هستند، خروج دود سفید از اگزوز خودرو می‌باشد. شاید با دیدن این صحنه شما حسابی نگران شده باشید، اما اگر دلیل این مشکل و روش برطرف کردن آن را بدانید، دیگر نگران این موضوع نخواهید بود. اصلی‌ترین ایراد این خودرو ضعف در واشر سرسیلندر آن می‌باشد و در صورتی که به خوبی از خودرو خود نگهداری کنید، تا پایان عمر مفید قطعه با مشکل خروج دود سفید از اگزوز پژو ۴۰۵ مواجه نخواهید شد. ما در این مقاله با شما خواهیم بود، تا تمام مواردی را که سبب بروز این مشکل می‌شوند را با هم بررسی کرده و آن‌ها را برطرف کنیم.

مهم‌ترین دلیل خروج دود سفید از اگزوز خودرو پژو ۴۰۵ ورود آب به محفظه احتراق خودرو می‌باشد. این چیزی که شما از خروجی اگزوز خودرو مشاهده می‌کنید، چیزی نیست جز، خروج بخار آب درون بلوک سیلندر و در واقع می‌توان آن را مه یا بخار نامید و نه خروج دود سفید از اگزوز اما به دلیل اینکه معمولا از اگزوز خودروها دود ناشی از احتراق خارج می‌شود به دود سفید معروف شده است. در این شرایط اگر شمع‌های موتور خودرو خود را باز کنید، در شمع بلوک معیوب سیلندر که نشتی ایجاد شده می‌توانید ورود آب را مشاهده کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از اگزوز خودرو پژو ۴۰۵ شما دود سفید خارج می‌شود و دلیل آن را نمی‌دانید، اصلا نگران نباشید، ما در سایت کیمیک با شما همراه خواهیم بود، تا نگرانی شما را در مورد خروج دود سفید از اگزوز خودرو به طور کامل برطرف کنیم. پس با ما همراه باشید، تا با هم تمام راه‌های برطرف کردن این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.

علت خروج دود سفید از اگزوز خودرو چیست؟

مهمترین علت خروج دود سفید از اگزوز خودروها ورود آب به محفظه احتراق می‌باشد، به این حالت اصطلاحا واشر زدن یا سوختن واشر سرسیلندر گفته می‌شود. شما وقتی شمع‌های خودرو خود را باز کنید، درون سیلندری که نشتی پیدا کرده آب یا مایع خنک کننده خودرو را مشاهده خواهید کرد. به علت از کار افتادن عمل احتراق در یک یا چند بلوک از سیلندر خودرو شما بعد کار کرده و دچار لرزش فراوان می‌شود. اگر درب قالپاق موتور خودرو را باز کنید، متوجه مخلوط شدن آب با روغن خواهید شد. در این شرایط رنگ روغن شبیه رنگ ماست یا دوغ می‌شود و شما باید واشر سرسیلندر خود را تعویض نمائید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید واشر سرسیلندر

عواملی که سبب خروج دود سفید از اگزوز خودرو می‌شوند:

نحوه برطرف کردن دود سفید از اگزوز خودرو:

با توجه به عواملی که در بالا اشاره شد، هر یک از این عوامل می‌تواند سبب خروج دود سفید از اگزوز خودرو شود. پس شما در گام اول باید دلیل خروج دود از اگزوز خودرو پژو ۴۰۵ خود را پیدا کنید و بعد به سراغ راه حل مشکل خود بگردید.

حتما بخوانید: بهترین روش پایین آوردن آمپر آب خودرو با کاهش دمای فن در ecu

چند راه‌کار ساده برای جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر پژو ۴۰۶:

همان طور که گفته شد، مهمترین علت خروج دود سفید از اگزوز خودرو سوختن یا ضعیف شدن واشر سرسیلندر می‌باشد، شما با رعایت یک سری نکات می‌توانید جلوی این اتفاق را بگیرید.

امیدوارم با مطالعه این مطلب مشکل خروج دود سفید از اگزوز پژو ۴۰۵ و بد کارکردن موتور خودرو شما برطرف شده باشد. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود در زمینه این مقاله را در انتهای همین پست قرار دهید. در صورت هر گونه سوال یا پرسش می‌توانید، در نظرات سوال خود را مطرح کنید و پاسخ آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدست آوردید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید فیلتر ضد رسوب ماشین ظرفشویی