کوه‌نوردی و کمپینگلوازم ورزشی

کرامپون کوهنوردی، راهنمای خرید کرامپون کوهنوردی ژله‌ای و یخ شکن

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کرامپون کوهنوردی باید به آن ها توجه داشته باشید.

کرامپون‌ کوهنوردی ابزاری فلزی دندانه‌دار است که به منظور نصب روی کف چکمه‌های کوهنوردی طراحی‌ شده تا برای پوشنده چسبندگی ایمن بر روی یخ و برف‌های سفت شده را فراهم کند. کوهنوردان، یخ‌نوردان و تپه‌نوردان زمستانی آن‌ها را می‌پوشند، زیرا بخشی جدایی‌ناپذیر از تجهیزات زمستانی آن‌ها به حساب می‌آیند. ما طیف گسترده‌ای از طرح‌های کرامپون کوهنوردی را برای استفاده‌های مختلف در اختیار داریم. این راهنما شما را از طریق عناصر مختلفی که باید قبل از انتخاب خود در نظر بگیرید را راهنمایی می‌کند.

کرامپون‌ها باید کاملاً با چکمه‌هایی که روی آن نصب شده‌اند سازگار باشند تا به درستی کار کنند. تلاش برای استفاده از جفت نامناسب می‌تواند منجر به فاجعه در یک محیط خطرناک شود، بنابراین ضروری است که کرامپون کوهنوردی خود را با دقت انتخاب کنید. در فصل زمستان وقتی نوبت به آماده شدن برای یخ نوردی، کوهنوردی یا پیاده روی فنی می‌رسد، انتخاب کرامپون کوهنوردی مناسب باید در اولویت قرار گیرد. در حالی که بسیاری از دستگاه‌های کششی زمستانی وجود دارند که می‌توانند پیمایش روزانه برف و یخ را کنترل کنند، اما برای عبور ایمن از یخچال‌های طبیعی، یخ‌نوردی، و کوه‌پیمایی در ارتفاعات بالاتر، به ویژگی‌های فنی بیشتری نیاز دارید که مخصوص کرامپون‌ کوهنوردی است.

با تنوع و گزینه‌های بسیار زیاد کرامپون کوهنوردی، ممکن است فوراً مشخص نباشد که کدام نوع برای شما مناسب‌تر است. بنابراین در وب سایت کیمیک تصمیم گرفته‌ایم، این راهنمای خرید مفید را ایجاد کنیم تا به ساده‌تر کردن فرآیند تصمیم‌گیری شما کمک کنیم.

کرامپون کوهنوردی چیست و چه کاربردی دارد؟

کرامپون یک کلمه فرانسوی به معنای یک قطعه دندانه‌دار است که برای اولین بار در سال ۱۹۰۸ به سبک ۱۰ نقطه‌ای طراحی شد. امروزه دو نقطه اضافی که در واقع “Tine” نامیده می‌شود به قسمت جلوی دستگاه اضافه شده است تا صعود از نقطه جلو در زمین‌های شیب‌دار نیز امکان پذیر شود. برای اکثر صعودها و دوره‌های آلپاین شمال غربی، کرامپون‌های کوهنوردی فولادی ۲ نقطه‌ای را توصیه می‌کنیم. کرامپون شما باید دارای صفحات ضد برف و بند ایمنی باشد. کرامپون‌های کوهنوردی با کرامپون‌هایی که برای یخ نوردی روی آبشارهای یخ زده استفاده می‌شوند متفاوت هستند. کرامپون‌های یخ نوردی عمودی معمولا ۱۴ نقطه برای ثبات بیشتر دارند. در کرامپون‌های کوهنوردی، نقاط جلویی پهن و مسطح هستند تا بهترین ثبات را در برف فراهم کنند. کرامپون‌های یخ نوردی، نقاط جلویی باریکی دارند تا بهتر در یخ نفوذ کنند. کرامپون‌ها را می‌توان با انواع سیستم های تسمه‌ای مختلف به چکمه‌های کوهنوردی متصل کرد. سیستم صحیح به سبک چکمه‌های شما و زمینی که قصد دارید از آن صعود کنید بستگی دارد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید طناب صخره نوردی

اجراء تشکیل دهنده کرامپون:

کرامپون‌ها از چندین جزء اصلی تشکیل شده‌اند. ترکیب و طراحی آن‌ها بر عملکرد و نحوه استفاده از آن‌ها تأثیر می‌گذارد، بنابراین مهم است که بفهمیم هر قسمت چه کاری را انجام می‌دهد.

  • نقاط دندانه‌دار: نقاط کرامپون همان دندان‌های میخ دار واقعی هستند که درون برف و یخ فرو می‌روند. آن‌ها در نواحی تماس زیر جلوی پا و پاشنه قرار دارند. بیشتر نقاط کرامپون به دلیل استحکام بیشتر از فولاد یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. برخی از سبک‌های سبک وزن برای استفاده کمتر تهاجمی مانند تورهای اسکی از آلومینیوم ساخته می‌شوند که حمل آن‌ها را آسان می‌کند.
  • تعداد نقاط: تعداد نقاط بر انواع موقعیت‌هایی که کرامپون می‌تواند کشش پیدا کند تأثیر می گذارد. کرامپون‌هایی که برای فعالیت‌هایی با شیب ملایم مانند پیاده‌روی در یخچال و تور اسکی طراحی شده‌اند، معمولاً ۱۰ نقطه دارند. آنهایی که برای کوهنوردی فنی‌تر طراحی شده اند، دارای ۱۲ نقطه هستند. دو نقطه از جلو بیرون زده و آنهایی که برای یخ نوردی فنی طراحی شده‌اند اغلب دارای ۱۴ نقطه خواهند بود. تقریباً همه طرح‌ها دارای چهار نقطه در زیر پاشنه و بقیه در زیر پا هستند.
  • نقاط افقی در مقابل عمودی:نقاط افقی یا عمودی به جهت گیری دندان‌های جلویی که از جلوی کرامپون بیرون زده‌اند اشاره دارد.
  • نقاط افقی: نقاط افقی مانند دندان‌های جلویی کوسه به نظر می‌رسند و عمل می‌کنند. یک خرید عالی را روی برف و یخ نرم‌تر ارائه می‌دهند. این باعث می‌شود که آن‌ها برای پیاده روی زمستانی و مسیرهای یخی متوسط گزینه مناسبی باشند، اما برای یخ نوردی فنی مناسب نباشند.
  • نقاط عمودی: نقاط کرامپون عمودی مانند یک تبر یخ عمل می‌کنند، یعنی به سختی مستقیم به داخل یخ فرو می‌روند و در مسیرهای مختلط و تهاجمی‌تر محکم می‌شوند. آن‌ها انتخاب مناسبی برای کسانی هستند که به دنبال کرامپون‌های تکنیکی یخ نوردی می‌باشند، اما به دقت بیشتری نیاز دارند و در بخش‌های صاف‌تر ثبات کمتری دارند. این ویژگی آن‌ها را برای مسیرهای پیاده روی آرام زمستانی نامناسب می کند. نقاط عمودی با دانه‌های یخ همراه می شوند به این معنی که شانس کمتری برای شکستن یا “دمیدن” یخ وجود دارد.
  • نقاط ترکیبی: در سال‌های اخیر، برندها شاهد ایجاد کرامپون‌هایی با نقاط ترکیبی یا «T» بوده‌اند که منجر به یک سیستم فوق‌العاده همه‌کاره شده است. اینها در واقع یک نقطه عمودی با نمای افقی در بالا هستند.
  • نوار فلکسی: میله فلکسی قطعه فلزی است که صفحات جلو و عقب را به هم متصل می‌کند. این جزء و نحوه اتصال آن به صفحات، انعطاف پذیری را دیکته می‌کند. کرامپون‌های مفصلی برای چکمه‌های نرم‌تر بازی بیشتری دارند، در حالی که کرامپون های C3 تقریباً کاملاً سفت خواهند بود. میله‌ها به راحتی با توجه به اندازه مورد نیاز جایگزین می‌شوند.
  • صفحات ضد توپ: صفحات ضد توپ یا “آنتی بات” برای جلوگیری از جمع شدن و فشرده شدن برف در پایه‌های کرامپون طراحی شده‌اند. در صورت بروز یک موقعیت خطرناک آن‌ها از یک ترکیب پلاستیکی لاستیکی ساخته می‌شوند که باعث می‌شود به سادگی به پایه و روی نوار چسبنده شوند. تقریباً تمام کرامپون‌ها دارای یک جفت هستند اما در صورت گم شدن یا آسیب دیدن به راحتی جایگزین می‌شوند.

انواع کرامپون بر اساس جنس:

  1. کرامپون‌های فولادی: کرامپون‌های فولادی برای کوهنوردی عمومی بهترین گزینه هستند. دوام بالا آن‌ها را برای زمین های فنی، شیب دار و یخی ضروری می‌کند.
  2. کرامپون‌های فولادی ضد زنگ: کرامپون‌های فولادی ضد زنگ علاوه بر مزایای دیگر کرامپون های فولادی، مقاومت در برابر خوردگی هم دارند.
  3. کرامپون‌های آلومینیومی: کرامپون‌های آلومینیونی می‌توانند برای مسیرها و کوهنوردی یا اسکی ایده‌آل باشند. وزن کمتر آن‌ها باعث می‌شود در صعودهای آلپاین بهتر شوند، اما اگر در زمین های صخره‌ای استفاده شوند، به طور قابل توجهی سریعتر از فولاد فرسوده می‌شوند.

انواع کرامپون کوهنوردی موجود در بازار:

  1. کرامپون تک نقطه‌ای یا مونو پوینت:‌ کرامپون‌های مونوپوینت دارای یک نقطه مرکزی در جلوی کرامپون هستند. این به آن‌ها دقت استثنایی مورد نیاز یخ‌نوردان را می‌دهد و عموماً برای اکثر افرادی که مسیرهای مختلط را بالا می‌روند، انتخاب می‌شوند. داشتن یک نقطه به این معنی است که پوشنده می‌تواند پای خود را بدون دمیدن در چنگال خود بچرخاند و به او چابکی بیشتری می‌دهد. همچنین توانایی گیر کردن یخ‌های فلوت شده و شکاف‌ها را با دقت دقیق می‌دهد.
  2. کرامپون دو نقطه‌ای: نقاط دوتایی محبوب ترین گزینه برای کسانی است که به دنبال استفاده از کرامپون برای هر چیزی غیر از یخ نوردی فنی هستند. همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، نقاط دوگانه دارای یک جفت نقطه در جلو هستند که کشش و پایداری مطلوبی را به همراه دارد.
  3. کرامپون‌های نقطه‌ای مدولار: بسیاری از کرامپون‌های سطح بالا دارای یک سیستم نقطه‌ای مدولار هستند که به شما این امکان را می دهد که بین یک سیستم دوگانه و یک نقطه به راحتی با استفاده از حداقل ابزار تغییر دهید. اینها یک انتخاب عالی برای مسیرهای متنوعی هستند که ممکن است شامل پیاده روی زمستانی و یخ نوردی باشد.
  4. کرامپون‌های نقطه افقی: کرامپون‌های کوهنوردی استاندارد دارای دو نقطه افقی در جلو هستند که راه رفتن در برف و در شیب‌های متوسط تا تند را تسهیل می‌کند. این نقاط، مانند نقاط پایین کرامپون، در چارچوب تعبیه شده‌اند و در مقایسه با نقاط جلویی برای یخ نوردی، نسبتا کوتاه هستند. نقاط جلویی افقی برای صعودهای آلپاین استثنایی هستند که نیاز به صخره نوردی جزئی، صخره نوردی و صعود بسیار متوسط و غیر فنی روی یخ دارند. علاوه بر این، کرامپون‌ها با قسمت جلویی افقی گزینه‌ای عالی برای پیاده‌روی زمستانی یا سفر در یخچال‌های طبیعی هستند زیرا راه رفتن را آسان‌تر می‌کنند. اگر بیشتر به دنبال کرامپون برای کوهنوردی عمومی یا پیاده روی زمستانی هستید، یک جفت کرامپون با قسمت جلویی افقی گزینه مناسبی است.

روش انتخاب ترامپون متناسب با نوع کفش کوهنوردی:

همان طور که اندازه کفش‌های کوهنوردی با یکدیگر متفاوت است، اندازه همه کرامپون‌ها برابر نیستند. این موضوع اتفاقی نیست و چند چیز وجود دارد که باید قبل از شروع کار در مورد رتبه بندی کرامپون باید بدانید. همان‌طور که کفش‌های کوهنوردی دارای رتبه‌های B2، B1 ،B0 و B3 هستند، کرامپون‌ها نیز دارای رتبه‌های C1 تا C3 می‌باشند.

  • کفش‌های کوهنوردیB0: چکمه‌های پیاده روی سه فصل انعطاف پذیر هستند و اغلب به آن‌ها چکمه‌های تابستانی گفته می‌شود. آنها معمولا دارای قسمت های پارچه ای یا چرمی نازک رویه و کفی خمیده هستند.
  • کفش‌های کوهنوردی B1: چکمه‌های کوهنوردی چهار فصل هستند که اغلب به آن‌ها چکمه‌های زمستانی گفته می‌شود. آن‌ها معمولاً قسمت بالایی چرمی ضخیم و کفی نیمه سفت دارند. اگر کمی تلاش کنید می‌توانید آن‌ها را خم کنید.
  • کفش‌های کوهنوردی B2: چکمه‌های چهار فصل “کوه” هستند. آن‌ها از نظر فنی برای پیاده روی نیز مناسب می‌باشند، اما شما آن‌ها را به خاطر کفی واقعا سفت و توانایی مصرف کرامپون C2 می خواهید. از این‌ها برای سفر بر فراز یخچال‌های طبیعی، تورهای آلپ و کوهنوردی متوسط یا کوهنوردی در زمستان می‌توانید استفاده کنید.
  • کفش‌های کوهنوردیB3: چکمه‌های کوهستانی کاملاً سفت و سخت هستند. آن‌ها اغلب از پلاستیک در بالا ساخته شده‌اند و می توانند کرامپون C3 را مصرف کنند. از این چکمه ها برای کوهنوردی در ارتفاعات و یخ نوردی سخت یا مخلوط استفاده کنید.

انواع اتصالات کرامپون به کفش کوهنوردی:

کرامپون‌ها با استفاده از یکی از سه نوع اتصال که در زیر توضیح داده شده است به اکثر کفش‌های کوهنوردی متصل می‌شوند. اگر از چکمه‌های اور بوت استفاده می‌کنید، برای شرایط ارتفاع بالا یا شرایط بسیار سرد، مطمئن شوید که کرامپون‌ها را با این چکمه‌ها در جای خود امتحان کنید، زیرا لاستیک و پارچه اضافی آن‌ها می‌تواند بر تناسب کرامپون تأثیر بگذارد.

  1. سیستم ترکیبی: گاهی اوقات کرامپون‌های مخلوط یا نیمه مرحله‌ای نامیده می‌شوند، هیبریدی‌ها دارای اهرم پاشنه و بند پنجه هستند. آن‌ها برای نگه داشتن اهرم پاشنه به چکمه هایی با کفی سفت به اضافه شیار یا پیچ پاشنه نیاز دارند. با این حال، بند انگشت پا برای قرار گرفتن ایمن نیازی به جوش ندارد. پوشیدن آن‌ها با دستکش آسان است زیرا نیازی به تمیز کردن بند انگشتی و ردیف کردن آن ندارید. فقط بند پنجه را بکشید و اهرم پاشنه پا را پرتاب کنید.
  2. سیستم پله‌ای: در این سیستم، یک ضامن سیمی انگشت پا را در جای خود نگه می‌دارد در حالی که یک کابل پاشنه با اهرم کششی کرامپون را به پاشنه پا متصل می‌کند. اگر تناسب بوت با کرامپون درست باشد، این امر منجر به یک سیستم بسیار امن می‌شود. این نیز ساده ترین سبک برای پوشیدن با دستکش و در شرایط برفی است. چکمه‌ها برای صحافی مرحله‌ای باید دارای کفی سفت و حداقل یک شیار ۳.۸ اینچی روی پاشنه و پنجه باشند. بند مچ پا نیز معمولاً بخشی از سیستم است. یکی دیگر از مزایای سیستم پله‌ای این است که می‌توانید ضمانت جلویی را جابه‌جا کنید تا طول نقاط جلویی را با توجه به نوع زمین تنظیم کنید.کرامپون‌های پله‌ای برای استفاده با کفش‌های کوهنوردی اسکی و تلمارک توصیه می‌شود.
  3. سیستم تسمه‌ای: این سبک معمولاً دارای یک جفت بند نایلونی در هر کرامپون است. زیبایی این سیستم این است که می توانید آن را تقریباً با هر چکمه یا کفشی که دارید استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که نوار مرکزی با انعطاف پذیری چکمه یا کفش شما سازگار است. در حالی که اتصال آن‌ها نسبت به سبک‌های دیگر بیشتر طول می‌کشد، اما می‌توانند به اندازه کافی برای مسیرهای یخ متوسط مناسب باشند. اگر از چندین چکمه با کرامپون یکسان استفاده می‌کنید، آن‌ها انتخاب خوبی هستند. با این حال، صحافی‌های تسمه‌ای به اندازه مرحله‌ای دقیق نیستند. می‌توانید مقدار کمی حرکت بین بوت و کرامپون داشته باشید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کلاه صخره نوردی

هنگام انتخاب کرامپون چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

  1. نوع اتصال: پنجه از یک سیم فولادی در جلوی کرامپون تشکیل شده که در قسمت پیچی پنجه چکمه قرار می‌گیرد. یک سگک لولایی در قسمت پشت کرامپون محکم روی قسمت پاشنه چکمه می‌چسبد. این سیستم شامل یک بند ایمنی مچ پا است تا در صورت جدا شدن کرامپون از چکمه از گم شدن آن جلوگیری کند. این ایمن‌ترین سیستم بند کرامپون است و برای زمین‌های شیب دار، محکم و یخ عمودی به کار می‌رود. فقط روی چکمه‌هایی با پیچ سفت و محکم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  2. ضامن پنجه روی کرامپون: از یک سبد پلاستیکی تشکیل شده که به خوبی روی جعبه پنجه چکمه قرار می‌گیرد. یک سگک لولایی در عقب محکم به قسمت پاشنه چکمه می‌چسبد. این سیستم شامل یک بند ایمنی در مچ پا می باشد. این سیستم بین امنیت و سازگاری تعادل برقرار می‌کند. سبد پلاستیکی پنجه این امکان را فراهم می‌کند که کرامپون بر روی انواع بیشتری از چکمه‌ها استفاده شود در حالی که سگک پاشنه چسباندن محکم تری را ارائه می دهد.
  3. سبد پلاستیکی در جلوی کرامپون: به خوبی روی جعبه پنجه چکمه قرار می‌گیرد، در حالی که یک سبد پلاستیکی دیگر در عقب به خوبی پشت پاشنه چکمه قرار می‌گیرد. این سیستم همچنین شامل یک بند ایمنی در مچ پا می‌باشد. در حالی که برای بسیاری از صعودهای یخچالی کاملاً کافی است، این سیستم کمترین ایمنی را دارد. می توان از آن بر روی انواع چکمه‌ها استفاده کرد.
  4. تراز قاب: از قبل کرامپون‌هایی با قاب عمودی برای استفاده با چکمه‌های پلاستیکی دوتایی را خریداری کنید. با این حال، از آنجایی که کوهنوردان به طور کلی از چکمه‌های پلاستیکی به چکمه‌های چرمی عایق رفته‌اند، کرامپون‌ها نیازی به سفت بودن ندارند. قاب‌های افقی برای راه رفتن خم می‌شوند و از آنجایی که فولاد یا آلومینیوم صاف است، پاهای شما نسبت به قاب های عمودی به زمین نزدیک‌تر است، بنابراین از ثبات بیشتری برخوردار خواهید بود. میله‌های مسطح نیز به طور موثر برف را دفع می‌کنند.
  5. کرامپون‌های آلومینیومی سبک‌ترین هستند: شما با کاهش وزن، به طور کلی دوام و استحکام آن‌ها را کاهش می‌دهید. برای کوهنوردی غیر فنی، آلومینیوم انتخاب خوبی است. فقط از صعود مخلوط سنگ و برف در کرامپون آلومینیومی خودداری کنید.
  6. نوع کفی کفش خود را مشخص کنید: آیا کفی آن بسیار انعطاف پذیر، نیمه انعطاف پذیر یا سفت است. آیا ولتس پنجه یا پاشنه دارد یا هر دو، اگر چکمه‌های بسیار انعطاف پذیر و بدون پیچ خوردگی پنجه دارید، آن‌ها را با کرامپون‌های فنی کوهنوردی بپوشید، ممکن است به یک چکمه جدید نیاز داشته باشید.
  7. چه فعالیت‌هایی را در نظر دارید: برای کوهنوردی یا یخ نوردی، به پنجه و پاشنه چکمه خود نگاه کنید. شما چندین گزینه برای اتصال کرامپون دارید. برای پیاده‌روی به جای کوهنوردی، کرامپون‌های کم‌ فنی با بند را در نظر بگیرید. اگر کرامپون‌های گام به گام می خواهید، به خاطر داشته باشید که به چکمه هایی با کف سفت و با پیچ های ضخیم یا شیارهایی در نوک پا و پاشنه نیاز دارید.
  8. انعطاف پذیری کفش خود را با انعطاف پذیری کرامپون هماهنگ کنید: برای چکمه‌های بسیار انعطاف‌پذیر، کرامپون‌ها را با نوار مرکزی انعطاف‌پذیری که جلو و عقب را به هم متصل می‌کند، تهیه کنید. برای کوهنوردی سبک یا سفرهای یخچالی می‌توانید کرامپون آلومینیومی را با کفش‌های کتانی و پابندهای با بند بپوشید، فقط مطمئن شوید که انعطاف پذیری آن‌ها مشابه است.
  9. هنگام خرید چکمه‌های خود را همراه داشته باشید: این یک روش هوشمندانه برای اطمینان از مناسب بودن کرامپون است. اطمینان حاصل کنید که نوار مرکزی از نظر انعطاف، شکل و طول با چکمه مناسب است. کوهنوردان اغلب تنظیمات ریز را انجام می‌دهند، مانند تنظیم ضامن انگشت پا، تا یک تناسب یکپارچه را تضمین کنند.

روش مراقبت و نگهداری از کرامپون:

در صورت استفاده و مراقبت صحیح کرامپون‌ها باید بتوانند در برابر فشارهای زیاد مقاومت کنند. با رعایت چند تمرین ساده می‌توانید فصل به فصل عملکرد آن‌ها را حفظ کنید.

  • از استفاده روی سنگ خودداری کنید: در حالی که ادامه دادن کرامپون‌ها در مسیر مختلط می‌تواند غیر عملی باشد، استفاده طولانی‌ مدت از آن‌ها روی سنگ، نقاط را بسیار سریع‌تر از یخ محو می‌کند و احتمال خم شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد.
  • در جای خشک و خنک نگهداری کنید: زمانی که کرامپون‌هایتان را در انبار قرار می‌دهید، مطمئن شوید که برای جلوگیری از ایجاد زنگ‌زدگی روی هر فولادی که در معرض آن قرار می‌گیرد، خشک هستند. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی، پوشش دادن قسمت‌های فلزی با روغن برای نگهداری طولانی مدت محافظت را افزایش می‌دهد.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می توانید کرامپون کوهنوردی مورد نظرتان را انتخاب کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کرامپون کوهنوردی ارزان و باکیفیت را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ کرامپون کمپسور مدل Zipsin5 بسته ۲ عددی

کرامپون کمپسور مدل Zipsin5 بسته 2 عددی

مشخصات

  • وزن
    ۳۵۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۶x11x8 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۴۳۰ گرم
  • سایر توضیحات
    ۱۹ تیغه آبکاری شده و زنجیرهای مقاوم با لبه های جوشکاری شدهلاستیک بسیار مقاوم با کشش عالی مناسب سایز کفشهای ۳۹ الی ۴۴دارای کیف حمل یا کیفیت و قابل شستشووزن ۴۳۰ گرم به همراه کیف حمل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ کرامپون کمپ مدل Automatic بسته ۲ عددی

کرامپون کمپ مدل Automatic بسته 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۱۰x120x100 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۴۰۰ گرم
  • سایز
    قابل تنظیم
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • استاندارد
    CE (اتحادیه اروپا)
  • سایر توضیحات
    استفاده از فولاد ضد زنگ و مقاوم در قسمت زیرین و شاخ های کرامپون مناسب جهت استفاده در مناطق پوشیده شده از یخ و سنگ طراحی استاندارد و کاملا ارگونومی مناسب جهت سایز های ۳۶ الی ۴۷ استفاده از متریال درجه یک و مقاوم قابلیت تنظیم سایز راحت همراه با آچار و آلن جهت بستن پیچ های تنظیم سایز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ کرامپون کمپ کد ۷۲۵ بسته ۲ عددی

کرامپون کمپ کد 725 بسته 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۱۰x120x100 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۴۰۰ گرم
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • وزن بسته‌بندی
    ۱۵۶۰ گرم
  • سایر توضیحات
    استفاده از فولاد ضد زنگ و مقاوم در قسمت زیرین و شاخ های کرامپونمناسب جهت استفاده در مناطق پوشیده شده از یخ و سنگطراحی استاندارد و کاملا ارگونومیمناسب جهت سایز های ۳۶ الی ۴۷استفاده از متریال درجه یک و مقاومقابلیت تنظیم سایز راحتهمراه با آچار و آلن جهت بستن پیچ های تنظیم سایز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ کرامپون مدل ۰۱

کرامپون مدل 01

مشخصات

  • وزن
    ۴۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ کرامپون مدل زنجیری ژله ای بسته ۲ عددی

کرامپون مدل زنجیری ژله ای بسته 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۳×۲۲×۱۶ میلی‌متر
  • وزن
    ۶۰۰ گرم
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • اقلام همراه
    کاور
  • سایر توضیحات
    برای سایز۴۰ تا ۴۲ مناسب است

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ کرامپون مدل زنجیری ژله ای mediom

کرامپون مدل زنجیری ژله ای mediom

مشخصات

  • ابعاد
    ۳×۲۲×۱۶ میلی‌متر
  • وزن
    ۶۰۰ گرم
  • سایز
    کوچک
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • اقلام همراه
    کاور

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ کرامپون مدل tag939 بسته ۲ عددی

کرامپون مدل tag939 بسته 2 عددی

مشخصات

  • وزن
    ۲۵۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۰x5x4 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    مناسب برای انواع کفشراحتی استفادهجهت جلوگیری از سر خوردن روی برف و یخیخ شکن ساده با امکان بستن روی تمامی کفش های کوهنوردیمناسب صعود های آماتور زمستانه کوهنوردیجنس: آهن سخت کاری شده و ضد زنگ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ کرامپون کد CM.JADID11

کرامپون کد CM.JADID11

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰۰x40x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۹۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ کرامپون گریول مدل Spider Krampon As500B01G

کرامپون گریول مدل Spider Krampon As500B01G

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷۰×۱۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۹۰ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۱۷۰x100x20 میلی‌متر
  • نوع هارنس
    ورزشی
  • اندازه
    فری سایز
  • اقلام همراه
    کاور

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ کرامپون گریول مدل Valter Long Bar 190 mm

کرامپون گریول مدل Valter Long Bar 190 mm

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰۰×۱۳۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۲۵ گرم
  • جنس کارابین
    فولادی
  • استاندارد
    CE (اتحادیه اروپا)

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ کرامپون مدل SB_83 مجموعه ۲ عددی

کرامپون مدل SB_83 مجموعه 2 عددی

مشخصات

  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – مناسب برای تمامی سایز های کفش و کتانی- حالت کشی و محکم شونده زیر کفش بدون امکان در آمدن- مناسب برای روزهای برفی بدون امکان لیز خوردن روی برف- دارای کیف برزنتی- جنس تیغه فولاد ضد زنگ- بادوام تا دمای ۳۰- درجه سانتیگراد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ کرامپون مدل زنجیری ژله ای large

کرامپون مدل زنجیری ژله ای large

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸۰×۲۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۳۳۳ گرم
  • سایز
    قابل تنظیم
  • نوع هارنس
    ورزشی
  • سایر توضیحات
    قابلیت کشسانی بالازنجیرها جوش شدهدارای تسمه فیکس کنندهدارای کیف برزنتی مقاوم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ کرامپون مدل زنجیری ژله ای X Large

کرامپون مدل زنجیری ژله ای X Large

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸۰×۲۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۳۵۰ گرم
  • سایز
    قابل تنظیم
  • نوع هارنس
    ورزشی
  • سایر توضیحات
    قابلیت کشسانی بالازنجیرها جوش شدهدارای تسمه فیکس کنندهدارای کیف برزنتی مقاوم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ کرامپون مدل M2

کرامپون مدل  M2

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ کرامپون مدل BACK-412 بسته ۲ عددی

کرامپون مدل BACK-412 بسته 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x150x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۶۰ گرم
  • سایز
    متوسط
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • اقلام همراه
    کیف
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    مناسب برای سایزهای بین ۳۹ الی ۴۴.دارای ۱۰ شاخه فولادی ضد زنگ .حالت کشی و محکم شونده زیر کفش بدون امکان در آمدن .مناسب برای روزهای برفی بدون امکان لیز خوردن روی برف .دارای کیف برزنتی .بادوام تا دمای ۳۰- درجه سانتیگراد.مناسب برای بانوان و آقایان .مناسب برای کوهنوردی یا مسیرهای برفی .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ کرامپون کد cm.sabz11 بسته ۲ عددی

کرامپون کد cm.sabz11 بسته 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲x10x3 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۶۷ گرم
  • سایر توضیحات
    مناتسب برای کفشهای سایز ۳۵ تا ۴۰

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کرامپون کوهنوردی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید عصای کوهنوردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا