ابزار برقیلوازم خانگی برقی

راهنمای خرید سیم برق افشان مس کرمان ارزان و استاندارد

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سیم برق افشان باید به آن ها توجه داشته باشید.

یکی از لوازم مهم و ضروری در برق ساختمان سیم برق افشان است. اگر سیم برق وجود نداشته باشد، عملا هیچ خانه‌ای را نمی‌توان برقکشی کرد. بدون داشتن سیم برق افشان عملا جریان الکتریکی را نمی‌توان از یک نقطه به نقطه دیگر جا‌به‌جا کرد. برق داخل پریزهای برق به وسیله سیم از یک اتاق به اتاق دیگر جا‌به‌جا می‌شود. توجه داشته باشید که برای منزل خود باید یک سیم برق افشان استاندارد و باکیفیت را خریداری نمایید در غیر این‌ صورت باید هر لحظه منتظر وقوع آتش سوزی در شبکه برق خانگی باشید. همچنین طول عمر سیستم برق خانگی ارتباط مستقیمی با جنس سیم دارد، هر چه کیفیت سیم به کار برده در ساختمان بهتر باشد، طول عمر شبکه برق نیز بیشتر است.

خرید سیم برق افشان هم مانند سایر وسایل برقی نیاز به یک سری دانش و اطلاعات فنی دارد. به عنوان مثال: سیم به کار رفته در قسمت‌های مختلف ساختمان با یکدیگر متفاوت است. برای برق ورودی ساختمان معمولا از سیم برق نمره ۴ استفاده می‌شود. برای پریز‌های برق سیم نمره ۲.۵ و برای لامپ‌های آویز و مهتابی از سیم نمره ۱.۵ استفاده می‌شود. شاید با خود بگوئید تفاوت این سیم‌ها با یکدیگر چیست؟ مفهوم نمره سیم چیست و چرا در هر قسمت از ساختمان یک نمره خاص استفاده می‌شود. اگر به دنبال جواب تک تک این سوالات هستید و در انتخاب و خرید سیم برق افشان تخصص لازم را ندارید. اصلا نگران نباشید. این مطلب را تا آخر مطالعه کنید، تا به شما تک تک این مسائل را آموزش دهیم.

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که قصد خرید سیم برای ساختمان خود دارید و می‌خواهید بهترین نوع آن را برای خود خرید کنید. اما اطلاعات لازم در این زمینه را ندارید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع سیم برق افشان آشنا کرده و به شما عزیزان نکات مهمی را که هنگام خرید سیم برق افشان باید به آن توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

منظور از سیم‌برق افشان چیست؟

نوعی سیم برق که از یک سری سیم مسی نازک در کنار هم تشکیل می‌شود و جهت جا‌به‌جایی جریان برق از یک نقطه به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید دلیل نامگذاری سیم برق افشان این باشد که هنگام جدا کردن روکش پلاستیکی روی سیم، سیم‌های نازک داخل آن به صورت افشان در کنار هم قرار دارند. این سیم در نمونه‌های مختلف در بازار وجود دارد که در ادامه شما را با تک تک آن‌ها آشنا می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کلید و پریز برق

منظور از نمره یا سطح مقطع سیم‌ برق چیست؟

در واقع نمره یا شماره سیم برق همان سطح مقطع سیم یا قطر آن می‌باشد. هرچه سطح مقطع سیم عدد بزرگتری باشد، آن سیم قوی‌تر بوده و ولتاژ و آمپر بالاتری را از خود عبور می‌دهد. در انتخاب سطح مقطع سیم باید نهایت دقت را داشته باشید. زیرا در صورت اشتباه خطر آتش سوزی در شبکه برق افزایش می‌یابد.

انواع سیم‌برق افشان:

  • سیم برق نمره ۱.۵: سطح مقطع این سیم ۱.۵ میلی‌متر است. یعنی قطر تمام رشته‌های مسی نازکی که کنار هم قرار دارد ۱.۵ میلی‌متر می‌باشد. این سیم برای لامپ‌های آویز و روشنایی استفاده می‌شود و شما برای پریز برق مجاز به استفاده از آن نیستید.
  • سیم برق نمره ۲.۵: سطح مقطع این سیم ۲.۵ میلی‌متر می‌باشد به این معنی که قطر سیم‌های نازک مسی که کنار هم قرار گرفته‌اند ۲.۵ میلی‌متر است. این سیم برای پریز‌های برق در تمامی قسمت‌های ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سیم برق نمره ۴: سطح مقطع این سیم ۴ میلی‌متر است. یعنی قطر سیم‌های مسی نازکی که کنار هم چیده شده‌اند چهار میلی‌متر می‌باشد. از این سیم برای برق ورودی ساختمان یعنی از کنتور برق تا جعبه فیوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سیم برق نمره ۶: سطح مقطع این مدل سیم ۶ میلی‌متر می‌باشد. یعنی قطر تمام سیم‌های نازک مسی که کنار هم چیده شده‌اند شش میلی‌متر است. از این سیم برای برق کولر گازی استفاده می‌شود زیرا یک وسیله پر مصرف بوده و آمپر بالایی می‌کشد.
  • سیم برق نمره ۸: سطح مقطع این نمونه از سیم برق افشان ۸ میلی‌متر است. یعنی قطر سیم‌های مسی که در کنار یکدیگر قرار گرفته ۸ میلی متر می‌باشد. موارد استفاده از این نمره سیم برای آپارتمان‌ها و ساختمان‌های مسکونی است که مصرف کننده آن‌ها نیاز به آمپر بالایی دارد.
  • سیم برق نمره ۱۰ به بالا: سطح مقطع ۱۰ و بالاتر یعنی قطر رشته سیم‌هایی که در کنار هم قرار گرفته‌اند ۱۰ میلی‌متر می‌باشد. این سیم در دسته سیم‌های خیلی قوی قرار می‌گیرد و مانند مدل قبلی در جاهایی که ولتاژ‌های خیلی بالا و برق ۳ فاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مفهوم ۲.۵×۱ و ۱.۵×۱ روی سیم برق افشان چیست؟

عدد اول یعنی ۱ نشان دهنده تعداد سیم و عدد دوم یعنی ۱.۵ و ۲.۵ نشان دهنده سطح مقطع یا قطر سیم می‌باشد. به عبارت ساده تر این اعداد در کابل اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهند. به عنوان مثال: روی یک کابل عبارت ۲.۵×۴ نوشته شده است. که عدد چهار به معنی این است که ۴ رشته سیم با سطح مقطع ۲.۵ میلی‌متر در داخل کابل وجود دارد. و سیم افشان به دلیل اینکه تک رشته است معمولا عدد یک در کنار سطح مقطع آن نوشته می‌شود.

بهترین جنس سیم برق افشان:

در واقع بهترین سیم برق افشان سیمی است که از جنس مس خالص و بدون ناخالصی ساخته شده باشد. همان‌طور که می‌دانید فلز مس بعد از طلا و نقره بالاترین هدایت الکتریکی را دارد. یعنی جریان برق را به راحتی و با سرعت بالا از خود عبور می‌دهد. همچنین فلز مس مقاومت گرمایی فوق‌العاده زیادی دارد یعنی زمانی که میزان آمپر بالا می‌رود در برابر گرما تا یک حد خاص از خود مقاومت نشان می‌دهد. متاسفانه به علت گران شدن فلز مس خیلی از شرکت‌های تولید کننده سیم و کابل در ایران به فلز مس حجم زیادی ناخالصی اضافه می‌کنند. این سیم‌ها معمولا سریع اکسید شده و رنگ آن‌ها سیاه می‌شود. اما فلز مس بعد از گذشت چندین سال همچنان خوش رنگ باقی می‌ماند. جنس روکش سیم هم باید از پلیمر پی وی سی از نوع pvc-c باشد. جنس روکش سیم هم از جنس خود سیم مهم‌تر است. بهتر است تحمل گرمایی بالایی داشته باشد تا در صورت بالا رفتن آمپر باعث آتش سوزی نشود.

روش‌های تشخیص سیم برق مس خالص:

  1. رنگ مس تقریبا زرد مایل به قرمز است پس اگر سیم برق با مغزی رنگ زرد و رنگ‌های دیگر مشاهده کردید به احتمال خیلی زیاد مس نیست.
  2. معمولا سیم‌هایی که دارای ناخالصی هستند مدت زمانی که در مغازه و انبار نگهداری می‌شوند. اکسید شده و رنگ نوک آن‌ها که داخل روکش پلاستیکی نیست تیره‌تر از سایز نواحی می‌شود و به مشکی نزدیک می‌شود.
  3. مقداری از سیم افشان را به وسیله سیم چین یا سیم لختکن از روکش خارج کنید. با انگشت دست انعطاف پذیری آن را چک نمائید. اگر خیلی خشک و شکننده باشد سیم شما مسی نیست و درصد خیلی زیادی ناخالصی دارد. اما اگر نرم و حالت پذیر بود به احتمال خیلی زیاد مس خالص است.
  4. به قیمت سیم هم توجه کنید. سیم برق مس خالص از قیمت بالاتری نسبت به سیم‌های داخل بازار برخوردار است. اگر یک سیم ارزان را به عنوان مس خالص به شما معرفی کردند، اطمینان حاصل کنید که مس نیست. فراموش نکنید که مس فلزی گران‌بها است و آن را به قیمت پایین نمی‌فروشند.

بهترین مارک سیم برق ساختمان:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص یا محصول یک شرکت تولید کننده سیم برق را به شما معرفی کنیم با سایر سایت‌های تبلیغ کننده هیچ تفاوتی نداریم و برای دریافت هزینه تبلیغ از یک شرکت به درست یا اشتباه محصول آن شرکت را تبلیغ کرده‌ایم. اما این‌طور نیست چون سایت کیمیک یک سایت تبلیغاتی نیست و هدف آن راهنمایی شما برای خرید بهترین محصول به مشتری می‌باشد. پس در ادامه به شما عزیزان بهترین برندهای سیم برق ساختمانی را از دیدگاه بهترین برقکار‌های کشور معرفی می‌کنیم.

  • سیم برق خراسان
  • سیم برق هادی نور
  • سیم برق سیمند
  • سیم برق کابل مغان
  • سیم برق کابل تک
  • سیم برق وینر
  • سیم برق لوشان
  • سیم برق نت کابل
  • سیم برق اعتماد کابل البرز
  • سیم برق میرا
  • سیم برق یزد شهاب
  • سیم برق سیمیا
  • سیم برق دیا اکو یزد
  • سیم برق دماوند
  • سیم برق پرتو الکتریک

حتما بخوانید: راهنمای خرید محافظ ولتاژ

نکات مهم هنگام خرید سیم برق ساختمان:

  1. قیمت سیم: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می‌کند. قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید سیم برق افشان را مشخص نمایید. با مشخص شدن مقدار بودجه مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف می‌شوند و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. سطح مقطع سیم: یکی از عمده دلایل آتش سوزی در سیستم برق ساختمان استفاده از سیم با سطح مقطع اشتباه است. سطح مقطع سیم همان قطر یا ضخامت سیم می‌باشد. هر چه سطح مقطع سیم بیشتر باشد مقاومت آن سیم نیز بالاتر است و توانایی عبور ولتاژ و آمپر بالاتر در خود را دارد. اگر سیم مورد نظر شما توانایی عبور جریان و ولتاژ مورد نظر شما را نداشته باشد. داغ شده و آتش سوزی به وجود می‌آید.
  3. جنس مغزی و عایق: همان طور که در قسمت قبل هم به آن اشاره شد بهترین فلز ممکن برای استفاده در سیم برق فلز مس است. قیمت مس در مقایسه با رساناهای دیگر مانند طلا و نقره ارزان‌تر بوده بنابراین گزینه مناسبی می‌باشد. همچنین داشتن تحمل گرمایی زیاد نسبت به فلزهای مشابه و خاصیت رسانایی قوی این فلز را از سایر فلزها متمایز می‌کند. جنس عایق سیم هم باید از پلیمر پی وی سی از نوع pvc_c باشد.
  4. علامت استاندارد: استاندارد ایران یک شرکت ایرانی است که کیفیت محصولات ایرانی را بررسی می‌کند و در صورت داشتن کیفیت بالا آن را استاندارد می‌کند. استفاده از علامت استاندارد ایران بدون اجازه این شرکت جرم بوده و پیگرد قانونی دارد. بنابراین شما می‌توانید با خیالی آسوده محصولاتی را که دارای علامت استاندارد ایران هستند و مورد تایید این شرکت می‌باشند را خریداری نمائید.
  5. تعداد رشته‌های داخل سیم: متاسفانه خیلی از شرکت‌های تولید کننده سیم برق به علت گران شدن فلز مس مقدار آن را داخل سیم کم می‌کنند. یعنی سیم مورد نظر مس خالص هست اما سطح مقطع آن کمتر از ۲.۵ یا ۱.۵ می‌باشد. و به جای استفاده از مس ضخامت روکش سیم را دو برابر می‌کنند. این کار یک جنایت در حق مصرف کننده است و شما با مشاهده سیم‌هایی با این مشخصات باید از خرید آن خودداری کرده و مورد را به صنف مربوطه گذارش کنید.
  6. برند سیم: برندهای معتبر و شناخته شده بازار را خریداری کنید. این محصولات معمولا از کیفیت بالایی برخوردار بوده و امتحان خود را در بازار پس داده‌اند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند شناخته شده در بازار وجود دارد نباید به سراغ برندهای متفرقه بازار بروید. زیرا امتحان کردن برند‌های شناخته نشده شانس باکیفیت بودن آن‌ها کم و امکان ضرر مالی در آن‌ها به دور از انتظار نیست.
  7. گارانتی: به سراغ برندهایی بروید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. این محصولات معمولا از کیفیت بالایی برخوردارند و در صورت بروز هر گونه مشکل می‌توانید از گارانتی آن استفاده کنید. از طرف دیگر هیچ‌گاه شرکتی جنس بدون کیفیت خود را گارانتی نمی‌کند زیرا برای شرکت چیزی جز ضرر مالی نخواهد داشت. پس می‌توان این طور نتیجه گرفت که داشتن ضمانت مبنی بر کیفیت بالای محصول است.

روش نگهداری از سیم برق افشان:

  • هنگام وارد کردن سیم از داخل لوله مراقب باشید، سیم شما تا و گره نخورد زیرا امکان قطع شدن سیم افزایش پیدا می‌کند.
  • سیم برق را به آرامی درون لوله بکشید و مراقب باشید که با سیم‌های اطراف خود و لوله برخورد نداشته باشد. زیرا باعث خراب شدن و از بین رفتن پوسته سیم می‌شود.
  • از قرار دادن بیش از چهار رشته سیم از درون یک لوله خودداری کنید. این کار باعث می‌شود دمای سیم از داخل لوله بالا برود و خطر آتش سوزی افزایش پیدا کند.
  • از عبور دادن لوله برق در کف آشپزخانه، سرویس بهداشتی و کف حیاط خودداری فرمائید. زیرا امکان ورود آب به درون لوله به دور از انتظار نیست و باعث از بین رفتن روکش سیم می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید سیم برق افشان مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برند‌های سیم برق افشان جدید، ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ سیم برق ۱ در ۲.۵ البرز برتر مدل افشان

سیم برق 1 در 2.5 البرز برتر مدل افشان

مشخصات

  • وزن
    ۳۲۰۰ گرم
  • جنس مغزی
    مس
  • سایر توضیحات
    – استاندارد- کیفیت بالا- دارای روکش PVC- مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ سیم برق افشان ۲ در ۰.۵ مدل PN-1001

سیم برق افشان 2 در 0.5 مدل PN-1001

مشخصات

  • وزن
    ۲۲۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۲ میلی متر
  • جنس مغزی
    مس
  • جنس شیلد
    پلاستیک
  • سایر توضیحات
    شامل ۲۲ رشته مس در هر سیمدارای روکش PVC ضخیممناسب برای سیم کشی ساختمان، صنعت تابلوسازی و مصارف عمومیدارای دورنگ مجزا برای قطب مثبت و منفی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ سیم برق افشان ۱ در ۱.۵ هادی نور البرز مدل HA115R

سیم برق افشان 1 در 1.5 هادی نور البرز مدل HA115R

مشخصات

  • وزن
    ۱۳۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۱.۵
  • جنس مغزی
    مس
  • سایر توضیحات
    – سیم افشان ۱.۵ قرمز- کیفیت مناسب- دارای روکش PVC- مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ سیم برق افشان ۱ در ۲.۵ هادی نور گستر مدل IL03

سیم برق افشان 1 در 2.5 هادی نور گستر مدل IL03

مشخصات

  • وزن
    ۳۲۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۰.۲۲ میلی متر
  • جنس مغزی
    مس
  • سایر توضیحات
    رنگ: آبیجنس هادی: مس آنیل شدهجنس عایق: پی وی سی نوع Cتعداد مفتول ها: ۵۴ضخامت عایق: ۰.۸ میلی مترقطر خارجی: ۳.۶ میلی متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ سیم برق افشان ۱ در ۰.۷۵ مدل C101

سیم برق افشان 1 در 0.75 مدل C101

مشخصات

  • وزن
    ۶۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۰.۷۵
  • جنس مغزی
    مس
  • جنس شیلد
    پلاستیک
  • سایر توضیحات
    بادوام تا حرارت ۱۳۰ درجه سانتیگرادنرم و انعطاف پذیر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ سیم برق افشان ۱ در ۲.۵ ارتباط الکتریک سمنان مدل BLC25

سیم برق افشان 1 در 2.5 ارتباط الکتریک سمنان مدل BLC25

مشخصات

  • وزن
    ۳۳۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۲.۵
  • جنس مغزی
    مس
  • سایر توضیحات
    سیم مسی افشان قابل انعطاف

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ سیم برق افشان ۲ در ۰.۳۵ مدل peyam band

سیم برق افشان 2 در 0.35 مدل peyam band

مشخصات

  • سایز (قطر)
    ۲ در ۰.۳۵
  • جنس مغزی
    آلومینیوم
  • سایر توضیحات
    روکش مس وار و قابل لحیم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ سیم برق افشان ۱در ۰.۲۵ کد ۰۳

سیم برق افشان 1در 0.25 کد 03

مشخصات

  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • جنس مغزی
    مس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ سیم برق افشان ۱ در ۴ البرز الکتریک نور مدل AEN-14

سیم برق افشان 1 در 4 البرز الکتریک نور مدل AEN-14

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۴
  • جنس مغزی
    مس
  • سایر توضیحات
    محدوده دمایی:۵- تا ۷۰+ درجه سانتیگراد برای نصب قابل انعطاف۳۰- تا ۷۰+ درجه سانتیگراد برای نصب ثابتولتاژ نامی:۳۰۰/۵۰۰V برای هادی های تا سطح مقطع ۱mm2450/750V برای هادی های با سطح مقطع بیشتر از ۱mm2ولتاژ آزمون:H05V – K: 2 KV ( AC )iH075V – K: 2.5 KV ( AC )ساختار لایه ها:CU / PVCجنس و کلاس هادی:مس آنیل شده کلاس ۵ (افشان)، مطابق استاندارد ملی i(IEC 60228) ISIRI 3084جنس عایق:آمیزه PVC نوع Cدر متراژ ۱۰۰ متر؛قادر به تحمل ۱۲ آمپردارای تاییدیه توانیردارای استانداردمناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ سیم برق افشان ۱ در ۰.۵ کد B105

 سیم برق افشان 1 در 0.5 کد B105

مشخصات

  • وزن
    ۴۷ گرم
  • سایز (قطر)
    ۰.۵
  • جنس مغزی
    مس
  • جنس شیلد
    پلاستیک
  • سایر توضیحات
    رنگ مشکی که معمولا برای سیم نول در برق یا GND و زمین که در الکترنیک استفاده می شود.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ سیم برق ۱ در ۱.۵ البرز برتر مدل افشان

سیم برق 1 در 1.5 البرز برتر مدل افشان

مشخصات

  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • جنس مغزی
    مس
  • سایر توضیحات
    – استاندارد- کیفیت بالا- دارای روکش PVC- مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ سیم برق افشان ۲ در ۰.۲۵ مدل پایانما

سیم برق افشان 2 در 0.25 مدل پایانما

مشخصات

  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۰.۲۵
  • نوع
    سیم افشان
  • جنس مغزی
    مس
  • جنس شیلد
    پلاستیک
  • سایر توضیحات
    سیم نازک مناسب انواع بلندگو روکش پلاستیکی دو رنگ مناسب برای برق کشی انواع لامپ های ال ای دی مناسب برای برق کشی آداپتور و کلیه وسایلی که مصرف برق آنها کم میباشد قطر هر رشته ۰.۲۵ می باشد(شامل ۱۰ رشته سیم)مناسب برق DC

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ سیم برق افشان ۱/۵ هادی نور البرز مدل R-B بسته دو عددی

 سیم برق افشان 1/5 هادی نور البرز مدل R-B بسته دو عددی

مشخصات

  • وزن
    هر کدام ۱۵۰۰ گرم گرم
  • سایز (قطر)
    ۱/۵
  • سایر توضیحات
    – یک جفت سیم افشان ۱/۵ رنگ قرمز و آبی – کیفیت مناسب – هر سیم دارای ۳۰ رشته – دارای روکش PVC – مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی – دو حلقه(۱۰۰متری) سیم‌ ۱/۵ در دورنگ قرمز و آبی ارسال می‌شود.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ سیم برق افشان ۱/۵ و ۲/۵ هادی نور البرز مدل ارت بسته دو عددی

سیم برق افشان 1/5 و 2/5 هادی نور البرز مدل ارت بسته دو عددی

مشخصات

  • وزن
    سیم ۱/۵: ۱۵۰۰ گرم – سیم ۲/۵: ۲۱۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۱/۵ و ۲/۵
  • سایر توضیحات
    – سیم افشان یک جفت سیم ۱/۵ و ۲/۵ ارت – کیفیت مناسب – سیم ۱/۵ دارای ۳۰ رشته و سیم ۲/۵ دارای ۵۰ رشته – دارای روکش PVC – مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ سیم برق افشان ۱ در ۲.۵ رسانا الکتریک البرز مدل Ogipss

سیم برق افشان 1 در 2.5 رسانا الکتریک البرز مدل Ogipss

مشخصات

  • وزن
    ۲۲۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۲.۵
  • جنس مغزی
    مس
  • سایر توضیحات
    جنس ۱۰۰٪ مس- استاندارد ملی ایران- دارای تاییده اداره برق- کیفیت بالا- مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی و صنعتی- انعطاف پذیری بالا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ سیم برق افشان ۱ در ۱.۵ هادی نور البرز مدل HA115‌‌B

سیم برق افشان 1 در 1.5 هادی نور البرز مدل HA115‌‌B

مشخصات

  • سایز (قطر)
    ۱.۵
  • جنس مغزی
    مس
  • سایر توضیحات
    – سیم افشان ۱.۵ آبی- کیفیت مناسب- دارای روکش PVC- مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ سیم برق افشان ۱ در ۲.۵ نت کابل مدل B0005

سیم برق افشان 1 در 2.5 نت کابل مدل B0005

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۰۰ گرم
  • جنس مغزی
    مس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ سیم برق ۱ در ۱.۵ هادی برق مدل افشان ارت بسته ۱۰۰ متری

سیم برق 1 در 1.5 هادی برق مدل افشان ارت بسته 100 متری

مشخصات

  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • جنس مغزی
    مس
  • جنس شیلد
    مسوار آلومینیوم
  • سایر توضیحات
    -سیم ۱.۵*۱ ارت-دارای روکش PVC- مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ سیم برق ۱ در ۰.۲۵ زرسیم مدل افشان

سیم برق 1 در 0.25 زرسیم مدل افشان

مشخصات

  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۰.۲۵
  • جنس مغزی
    مس
  • جنس شیلد
    پلاستیک
  • سایر توضیحات
    نوع: افشان قابل انعطافجنس شیلد: PVCجنس مغزی: مس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ سیم برق افشان ۱ در ۲.۵ هادی نور البرز مدل HA125R

سیم برق افشان 1 در 2.5 هادی نور البرز مدل HA125R

مشخصات

  • وزن
    ۱۹۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۲.۵
  • جنس مغزی
    مس
  • سایر توضیحات
    – سیم افشان ۲.۵ قرمز- کیفیت مناسب- دارای روکش PVC- مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ سیم برق ۱ در ۲.۵ هادی برق مدل افشان ارت بسته ۱۰۰ متری

سیم برق 1 در 2.5 هادی برق مدل افشان ارت بسته 100 متری

مشخصات

  • وزن
    ۲۵۰۰ گرم
  • جنس مغزی
    مس
  • جنس شیلد
    مسوار آلومینیوم
  • سایر توضیحات
    -سیم افشان ۲.۵*۱ ارت-دارای روکش PVC- مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ سیم برق افشان ۲ در ۲.۵ البرز کابل ایران مدل bl

سیم برق افشان 2 در 2.5 البرز کابل ایران مدل bl

مشخصات

  • وزن
    ۱۲۳۱۸ گرم
  • سایز (قطر)
    ۲.۵
  • سایر توضیحات
    تاییدیه سازمان نظام مهندسی ساختمانکابل تمام مس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ سیم برق افشان ۲ در ۲.۵ مدل M225

سیم برق افشان 2 در 2.5 مدل M225

مشخصات

  • وزن
    ۴۰۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۲.۵
  • جنس مغزی
    آلومینیوم
  • سایر توضیحات
    -سیم سفید دو رشته در قطر ۲.۵-مغز سیم آلمینیوم (روکش مسی)-مناسب برق های ضعیف دوربین_آیفون_لامپهای LED و …

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ سیم برق افشان ۱ در ۰.۷۵ مدل A-803

سیم برق افشان 1 در 0.75 مدل A-803

مشخصات

  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۰.۷۵ میلیمتر
  • جنس مغزی
    مس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ سیم برق افشان ۲ در ۱.۵ مدل sh46 کد ۶۸۵

سیم برق افشان 2 در 1.5 مدل sh46 کد 685

مشخصات

  • جنس مغزی
    مس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ سیم برق افشان ۱ در ۰.۳۵ کدVK1 بسته۷عددی

سیم برق افشان 1 در 0.35 کدVK1 بسته7عددی

مشخصات

  • وزن
    ۷۰ گرم
  • جنس مغزی
    مس
  • جنس شیلد
    مسوار آلومینیوم
  • سایر توضیحات
    سیم برق ۱ در ۰.۳۵ مدل یک متری کد VK1-دارای روکش PVC- مناسب برای سیم کشی مدارات الکتریکی الکترونیکی و مصارف عمومیمجموعا ۷ متر سیم در ۷ رنگ مختلف

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ سیم برق افشان ۱ در ۲/۵ هادی نور البرز مدل R-B بسته دو عددی

سیم برق افشان 1 در 2/5 هادی نور البرز مدل R-B بسته دو عددی

مشخصات

  • وزن
    هر کدام ۲۱۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۲/۵
  • سایر توضیحات
    – یک جفت سیم افشان ۲/۵ رنگ قرمز و آبی – کیفیت مناسب – هر سیم دارای ۵۰ رشته – دارای روکش PVC – مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی – دو حلقه(۱۰۰متری) سیم‌ ۲/۵ در رنگ‌های قرمز و آبی ارسال می‌شود.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ سیم برق افشان ۱ در ۰.۷۵ مدل A-804

سیم برق افشان 1 در 0.75 مدل A-804

مشخصات

  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۰.۷۵ میلیمتر
  • جنس مغزی
    مس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ سیم برق افشان ۲ در ۱.۵ مدل M215

سیم برق افشان 2 در 1.5 مدل M215

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۱.۵
  • جنس مغزی
    آلومینیوم
  • سایر توضیحات
    -سیم سفید دو رشته در قطر ۱.۵-مغز سیم آلمینیوم (روکش مسی)-مناسب برق های ضعیف دوربین_آیفون_لامپهای LED و …

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ سیم برق افشان ۱ در ۱.۵ و ۱ در ۲.۵ هادی نور البرز مدل ۲.۵G – 1.5R بسته دو عددی

سیم برق افشان 1 در 1.5 و 1 در 2.5 هادی نور البرز مدل 2.5G - 1.5R بسته دو عددی

مشخصات

  • وزن
    سیم ۱/۵: ۱۴۰۰ گرم – سیم ۲/۵: ۲۰۰۰ گرم گرم
  • سایز (قطر)
    ۱/۵ و ۲/۵
  • سایر توضیحات
    – یک جفت سیم افشان ۱/۵ و ۲/۵ قرمز و سبز – کیفیت مناسب – سیم ۱/۵ دارای ۳۰ رشته و سیم ۲/۵ دارای ۵۰ رشته – دارای روکش PVC – مناسب برای سیم کشی ساختمان و مصارف عمومی – یک حلقه(۱۰۰متری) سیم ۱/۵ رنگ قرمز و یک حلقه(۱۰۰متری) سیم ۲/۵ رنگ سبز ارسال می‌شود.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۱ سیم برق افشان ۲ در ۱.۵ مدل M3

سیم برق افشان 2 در 1.5 مدل M3

مشخصات

  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • سایز (قطر)
    ۱.۵
  • جنس مغزی
    مس
  • سایر توضیحات
    – کیفیت بالا- دارای استاندارد ملی ایران- دارای تاییده اداره برق- مغزی سیم مسی – مناسب برای سیم کشی و تمامی کارهای برقی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید سیم برق افشان در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید الکتروموتور کولر آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا