لوازم یدکی خودرو

دینام خودرو، راهنمای خرید دینام پراید، پژو، سمند، چری، هیوندا ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دینام خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از قطعات مهم و ضروری در خودرو‌های سبک و سنگین دینام خودرو می‌باشد. در واقع این قطعه وظیفه شارژ کردن باتری را بر عهده دارد، اگر دینام وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد، شارژ باتری بعد از مدتی به اتمام می‌رسد و خودرو شما با خاموشی کامل مواجه می‌شود. از زمانی که ماشین را روشن می‌کنید کار دینام خودرو شروع می‌شود، یعنی شروع به شارژ نمودن باتری می‌کند و با خاموش کردن خودرو کار خود را به پایان می‌رساند. تصور کنید، درون جاده دینام خودرو شما از کار بیافتد. شما فقط تا زمانی که باتری شما شارژ دارد می‌توانید به راه خود ادامه دهید، بعد از تمام شدن شارژ باتری به دلیل اینکه دینام خودرو باتری را شارژ نمی‌کند، خودرو خاموش شده و در راه خواهید ماند.

بعد از خراب شدن دینام خودرو و تمام شدن باتری، خودرو شما حتی با هل دادن هم روشن نمی‌شود و با خاموشی کامل مواجه می‌شوید. در مواردی هم خراب شدن دینام خودرو می‌تواند باعث خراب شدن باتری شما شود و هزینه سنگینی روی دوش شما بگذارد. پیشنهاد می‌کنم همیشه قبل از اینکه به مسافرت بروید از سلامت دینام خودرو خود اطمینان حاصل کنید تا هیچ وقت گرفتار نشوید و سفر به کام خود و خانواده‌تان تلخ نشود. متاسفانه این قطعه مهم به دلیل اینکه جلوی دید نیست، کمتر از سایر قطعات دیده می‌شود و مورد توجه قرار نمی‌گیرد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم شما تنها با یک دیاگ زدن ساده می‌توانید به خرابی دینام خودرو پی‌ببرید و جلوی خیلی از این حوادث را بگیرید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دینام خودرو شما خراب شده و قصد خرید دینام خودرو اصلی و باکیفیت را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این قطعه مهم به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع دینام خودرو آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را هنگام خرید دینام خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

دینام خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

دینام در واقع یک موتور الکتریکی است که به وسیله یک پولی و تسمه دینام به قطعات چرخان موتور متصل می‌شود. مقداری از نیرو محرکه موتور خودرو صرف به حرکت در آوردن دینام شده و برقی که به وسیله دینام تولید می‌شود، صرف شارژ نمودن باتری خودرو می‌شود. البته قطعه مهم دیگری در این قسمت نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند که به آن آفتامات دینام گفته می‌شود. همان طور که می‌دانید باتری تا یک حد خاص شارژ را قبول می‌کند، بیشتر از این مقدار سبب خراب شدن باتری می‌شود. آفتامات دینام موقع کامل شدن شارژ باتری برق را قطع می‌کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید باتری خودرو

اجزای تشکیل دهنده دینام:

  • رگلاتور
  • بلبرینگ
  • قرقره
  • جاروبک
  • یکسو کننده
  • روتور
  • استاتور

انواع دینام خودرو بر اساس تعداد زغال:

  1. دینام سه زغال: این مدل از دینام ولتاژ ضعیف‌تری تولید می‌کند و برای شارژ نمودن باتری خودروهای سیستم کاربراتوری که نیاز به مصرف برق کمتری دارند استفاده می‌شود. این دینام ‌ها متاسفانه در دور موتور پایین یعنی در حالت درجا کار کردن موتور کار شارژ کردن باتری را به خوبی انجام نمی‌دهند به همین دلیل خودرو‌های قدیمی معمولا موقع کارکردن در حالت درجا با کمبود ولتاژ مواجه می‌شوند. تقریبا این مدل دینام منسوخ شده و در خودروهای جدید دیده نمی‌شود.
  2. دینام دو زغال: در خودروهای امروزی یعنی با سیستم سوخت رسانی انژکتوری خودرو به برق بیشتری نیاز دارد، بنابراین دیگر یک دینام سه زغال کار شما را انجام نمی‌دهد. بلکه نیاز به یک دینام با ولتاژ بالاتر دارید که توان شارژ کردن لحظه‌ای باتری حتی در حالت کار کردن در جای موتور را داشته باشد. از این رو در تمام خودروهای جدید دینام دو زغال استفاده می‌شود زیرا از قدرت بالاتری برخوردار هستند. امروزه نوع دیگری که جدیدتر است تولید شده که به آن دینام آلترناتور گفته می‌شود که نمونه کامل شده مدل دو زغال است.
  3. دینام چهار زغال: در زمان گذشته از این مدل دینام در خودروهایی که مصرف برق فوق‌العاده بالایی داشتند، مثل اتوبوس و کامیون باری استفاده می‌شد. اما امروزه به دلیل افزایش مصرف کننده‌ها مانند: کولر خودرو، سیستم صوتی حرفه‌ای، چراغ‌های زنون و دیگر تجهیزات پر مصرف دیگر از دینام چهار زغال استفاده می‌کنند. زیرا توان خیلی بالایی دارند و مانع از خالی شدن شارژ باتری می‌شوند. در واقع این مدل فقط مربوط به خودروهای سنگین و باری نیست و روی بیشتر خودروهای سبک دیده می‌‌شود.

انواع دینام خودرو بر اساس اتصال بدنه:

  • دینام اتصال بدنه داخلی: همان طور که می‌دانید جریان الکتریکی که به وسیله آهنربا و چرخش سیم‌پیچ به داخل آن تولید می‌شود به وسیله آفتامات کنترل شده و اتصال بدنه می‌شود. در این مدل نیازی به گرفتن کابل جدا از دینام و اتصال به بدنه نیست بلکه به دلیل اینکه بدنه دینام با بدنه خودرو مستقیم در تماس است، اتصال از داخل به بدنه دینام وصل می‌شود.
  • دینام اتصال بدنه خارجی: در این مدل‌ هم دقیقا دینام مشابه نمونه قبلی کار می‌کند. یعنی دارای یک آهنربای ثابت و یک سیم پیچ چرخان است که ولتاژ تولید شده به وسیله دینام را توسط آفتامات کنترل کرده و این بار به جای اینکه به طور مستقیم اتصال بدنه کند با یک سیم اتصال بدنه به صورت خارج از بدنه دینام اتصال بدنه می‌شود. شاید به دلیل اینکه اتصال بدنه در این مدل قوی‌تر است از نمونه قبلی یعنی اتصال بدنه داخلی بهتر عمل کند.

وظیفه اصلی دینام خودرو چیست؟

  1. شارژ نمودن باتری خودرو: همان طور که می‌دانید باتری شما هر اندازه هم که شارژ داشته باشد باز هم استفاده شده و تمام خواهد شد. بنابراین مانند هر باتری دیگر نیاز به شارژ کردن دارد. شارژ نمودن باتری به وسیله دینام خودرو صورت می‌گیرد‌. در واقع می‌توان مهم‌ترین وظیفه دینام را شارژ مجدد باتری دانست.
  2. تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی: در واقع دینام را می‌توان یک توربین کوچک برای تامین برق خودرو دانست. این توربین بر خلاف مدل‌هایی که می‌شناسید نه با آب سد کار می‌کند و نه با وزش باد، بلکه به وسیله تسمه دینام به قطعات چرخان موتور متصل شده و با چرخش آن‌ها شروع به چرخیدن می‌کند. چرخش دینام باعث می‌شود انرژی مکانیکی حاصل از چرخیدن دینام به انرژی الکتریکی برای شارژ باتری تبدیل شود.
  3. تامین برق قسمت‌های مختلف خودرو: باتری فقط برای استارت زدن و شرون کردن موتور خودرو و زمانی که خودرو خاموش است مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع زمانی که خودرو شما روشن می‌شود، دینام کار تامین برق مورد نیاز برای اجزای الکتریکی مانند: فن سیستم خنک کننده، رادیو پخش، روشنایی چراغ و سایر قسمت‌ها را تامین می‌کند. هر گونه خرابی و از کار افتادن دینام می‌تواند منجر به استفاده از باتری و خالی شدن باتری شود.

خروجی دینام دقیقا چه کاری را انجام می‌دهد؟

قبل از هر کاری بهتر است شما را با انواع خروجی دینام آشنا کنیم، زیرا دارای تعداد زیادی خروجی می‌باشند و هر یک مسئول انجام یک کار خاص هستند که در ادامه تک تک آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم.

  • تشخیص ولتاژ باتری: دینام به صورت لحظه‌ای ولتاژ باتری را کنترل می‌کند، در صورتی که ولتاژ کامل و به اندازه باشد، برق مورد نیاز برای شارژ باتری را قطع می‌کند تا به باتری آسیب وارد نشود و در صورتی که تشخیص افت ولتاژ دهد، شروع به شارژ کردن باتری می‌کند.
  • سوینچی: قطعه‌ای هست که به منظور فعال کردن رگلاتور ولتاژ استفاده می‌شود. رگلاتور در واقع قطعه‌ای است که ولتاژ ac یا متناوب را به ولتاژ صاف شده Dc تبدیل می‌کند. بیشتر استفاده کننده‌های خودرو برق Dc نیاز دارند.
  • ترمینال لامپ هشدار: معمولا خرابی مربوط به دینام توسط چراغ دینام به راننده گزارش می‌شود. این ترمینال معمولا قسمتی است که دینام را به چراغ دینام متصل می‌کند.
  • ترمینال اصلی: تمام سیم‌های رابط که به باتری خودرو متصل می‌شوند به این ترمینال وصل می‌شود. در واقع این ترمینال یک رابط اصلی میان دینام و باتری است‌.

بهترین مارک دینام خودرو:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک دینام به شما معرفی کنیم، شاید در حق سایر برندهای باکیفیت بازار کم لطفی کرده باشیم و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای دینام را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دینام عظام
  • دینام ایساکو
  • دینام نافذ
  • دینام آر بی کو
  • دینام اتوتک
  • دینام کافیا
  • دینام کلاو
  • دینام فرانکو
  • دینام کویین
  • دینام پاسیکو

علائم و نشانه‌های خرابی دینام:

  • کم شدن میزان برق خودرو یعنی باتری شما سالم است اما مدام شارژ خود را از دست می‌دهد.
  • بالا رفتن میزان ولتاژ خروجی برق خودرو مثل سوختن کامپیوتر و سایر قسمت‌ها یا پرنور شدن چراغ‌های خودرو می‌تواند دلیل خرابی دینام باشد.
  • شنیده شدن هر گونه صدای اضافی مانند خر خر کردن می‌نواند یکی از نشانه‌های خراب شدن این قطعه باشد.
  • یکی از واضح‌ترین علت‌های خراب شدن دینام خودرو روشن شدن چراغ دینام پشت آمپر می‌باشد. با روشن شدن این چراغ می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دینام شما دچار مشکل شده است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تسمه دینام

نکات مهم هنگام خرید دینام ماشین:

  1. قیمت دینام: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه را برای خرید دینام مشخص کنید. با مشخص کردن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و انتخاب محصول برای شما آسان‌تر می‌شود.
  2. نوع دینام: همان طور که می‌دانید هر خودرویی دینام مخصوص به خود را دارد زیرا هر خودرو یک باتری با ظرفیت و آمپر خود را دارد که باید با یک دینام خاص آن را شارژ نمود. به عنوان مثال دینام خودرو پراید را نمی‌توان برای خودرو پژو استفاده کرد و از آنجایی که محل قرارگیری و رابط‌های اتصال آن‌ها با یکدیگر متفاوت است باید برای هر خودرو دقیقا مدل خودش را خریداری کرد.
  3. تعداد زغال: دینام خودروها از نظر تعداد زغال با یکدیگر متفاوت است، برخی مدل‌ها دارای دو عدد زغال هستند که مخصوص خودروهای معمولی است. در خودروهای امروزی که تعداد مصرف کننده‌ها بیشتر می‌شود، نیاز به دینام قوی‌تر بیشتر احساس شده که دیگر یک دینام دو زغاله کار شما را انجام نمی‌دهد و باید به سراغ نمونه‌های سه زغاله بروید. مدل‌های چهار زغال هم وجود دارند که در گذشته برای خودروهای سنگین استفاده می‌شد، اما امروزه برای اینکه برق زیادی تولید می‌کنند و خودروهای جدید مصرف بیشتری دارند در این خودروها به کار می‌رود.
  4. نوع اتصال بدنه: به طور کلی دو نمونه اتصال بدنه در دینام‌های خودرو وجود دارد. یک نمونه از آن‌ها دارای اتصال بدنه داخلی است، زیرا به دلیل اینکه بدنه دینام به بدنه خودرو وصل می‌شود به صورت مستقیم به داخل دینام وصل شده و فاقد کابل اتصال بدنه خارجی می‌باشد. اما در برخی مدل‌ها دینام دارای یک کابل اتصال به بدنه است و آن را باید به طور مستقیم به بدنه خودرو وصل کرد.
  5. برند محصول: همیشه به سراغ خرید برند‌های معروف و شناخته شده بازار بروید، زیرا این محصولات معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ خرید برندهای ناشناخته بازار بروید، زیرا کیفیت لازم را نداشته و زمان و هزینه خود را تلف می‌کنید.
  6. گارانتی و خدمات پس از فروش: همیشه برندهایی را انتخاب کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. این محصولات معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. هیچ گاه یک شرکت جنس بدون کیفیت خود را ضمانت نمی‌کند. زیرا برای شرکت هزینه‌های زیادی را به همراه دارد. پس همیشه برند‌های گارانتی‌دار را خریداری کنید تا در مواقع خرابی بتوانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

روش نگهداری از دینام خودرو:

  • همیشه ظرفیت باتری خودرو خود را با توجه به تجهیزاتی که استفاده می‌کنید، انتخاب نمائید. البته نباید از مقدار توصیه شده بیشتر باشد، زیرا به کامپیوتر خودرو آسیب وارد می‌شود. همیشه فشار زمانی به دینام وارد می‌شود که باتری توان تامین برق خودرو را نداشته باشد.
  • در روزهای گرم سال که مدام از کولر استفاده می‌کنید، فشار بیشتری روی دینام وارد می‌شود. اگر کولر شما دستی است، باید هر چند دقیقه یک‌بار به آن استراحت دهید و اگر دیجیتال است آن را روی حالت اتوماتیک قرار دهید. با این کار فشار کمتری به دینام وارد می‌شود.
  • هیچ وقت نباید در حالت ایستاده یا درجا به خودرو گاز اضافی دهید. بالا بردن دور موتور بیشتر از ۲۰۰۰ دور بر دقیقه در حالت درجا می‌تواند به دینام خودرو شما آسیب زیادی وارد کند.
  • استفاده از باتری بالاتر از ظرفیت استاندارد خودرو می‌تواند عمل‌کرد دینام را مختل کرده و چند برابر حالت عادی برای شارژ کردن باتری به دینام فشار وارد کند.
  • خرابی هرزگردها، تسمه دینام، تسمه سفت کن هم می‌تواند به دینام شما آسیب جدی وارد کند. بهتر است هر چند وقت یکبار از سلامت این قطعات اطمینان حاصل کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دینام خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه دینام خودرو ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ آرمیچر دینام مدل یدک لوکس مناسب برای پژو ۴۰۵

آرمیچر دینام مدل یدک لوکس مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    فلزی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ دینام ایساکو کد ۰۶۹۰۵۰۱۵۹۹ مناسب برای پژو ۲۰۶ و سمند

دینام ایساکو کد 0690501599 مناسب برای پژو 206 و سمند

مشخصات

  • شناسه کالا
  • شماره فنی
    ۰۶۹۰۵۰۱۵۹۹
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • توضیحات مدل خودرو
    – کلاس ۸ پلاس (+CLS 8)- 12V 80 AMP
  • تعداد در بسته‌بندی
  • جنس کالا
    فلز
  • سایر توضیحات
    – کد اختصاصی ایساکو: ۰۶۹۰۵۰۱۵- ابعاد ۲۳۰×۲۰۰×۱۵۰ میلی‌متر و وزن ۶۸۹۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ دینام فنام کد ۰۰۳ مناسب برای ۴۰۵

دینام فنام کد 003 مناسب برای 405

مشخصات

  • شناسه کالا
    ۶۲۶۴۱۵۴۱۰۰۱۴۴
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پژو پارس
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    آلومینیوم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ آرمیچر دینام کد ۳۱۴۹۰۲۵ مناسب برای پارس

آرمیچر دینام کد 3149025 مناسب برای پارس

مشخصات

  • شناسه کالا
    ۱۰۱۱۷۲
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    فلزی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ دینام خودرو عظام مدل A22 مناسب برای پژو ۲۰۶

دینام خودرو عظام مدل A22 مناسب برای پژو 206

مشخصات

  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    آلومینیوم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ دینام فنام کد ۴۱۰۰۵۰۳۰۰۱ مناسب برای پژو ۲۰۶

دینام فنام کد 4100503001 مناسب برای پژو 206

مشخصات

  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جریان
    ۹۵
  • جنس کالا
    فلز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ رگلاژ دینام مدل ۸۷۶۶۵ مناسب برای پیکان

رگلاژ دینام مدل 87665 مناسب برای پیکان

مشخصات

  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    وانت پیکان
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    فولاد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ دینام چری مدل S11-3701110BA مناسب برای ۱۱۰

دینام چری مدل S11-3701110BA مناسب برای 110

مشخصات

  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    ام وی ام ۱۱۰
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    آلومینیوم و مس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ دینام عظام کد ۰۰۸ مناسب برای تیبا

دینام عظام کد 008 مناسب برای تیبا

مشخصات

  • شماره فنی
    ۳۱۴۸۰۰۸
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    تیبا
  • توضیحات مدل خودرو
    این محصول برروی خودروهای تیبا، ساینا، کوئیک و پراید یورو ۴ قابل نصب است.
  • ویژگی‌های دینام و استارت
    تاییدیه خودروساز
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جریان
    ۹۰
  • ولتاژ دستگاه
    ۱۴
  • جنس کالا
    آلومینیوم
  • ساخت کشور
    ایران
  • سایر توضیحات
    کیفیت بالای کالاتحت لیسانس تولید داخل تکنولوژی برتر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ دینام برق جکو کد ۴۲۵۱۸۲-۱ مناسب برای برلیانس H220

دینام برق جکو کد 425182-1 مناسب برای برلیانس H220

مشخصات

  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    برلیانس H220
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    چدن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ دینام ایساکو کد ۰۶۹۰۵۰۱۱۰۶ مناسب برای پژو ۴۰۵ و پارس

دینام ایساکو کد 0690501106 مناسب برای پژو 405 و پارس

مشخصات

  • شناسه کالا
  • شماره فنی
    ۰۶۹۰۵۰۱۱۰۶
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • توضیحات مدل خودرو
    ۸۰ آمپر
  • تعداد در بسته‌بندی
  • جنس کالا
    فلز
  • سایر توضیحات
    – کد اختصاصی ایساکو: ۰۶۹۰۵۰۱۱- ابعاد ۱۸۵×۱۸۵×۱۴۵ میلی‌متر و وزن ۵۲۹۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ زغال دینام مدل pg405 مناسب برای پژو ۴۰۵ بسته دو عددی

زغال دینام مدل pg405 مناسب برای پژو 405 بسته دو عددی

مشخصات

  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۲
  • جنس کالا
    مس و گرافیت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ دینام فنام کد ۴۱۰۰۵۰۱۲۰۳ مناسب برای نیسان زامیاد

دینام فنام کد 4100501203 مناسب برای نیسان زامیاد

مشخصات

  • نوع خودرو
    وانت
  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جریان
    ۹۰ آمپر
  • ولتاژ دستگاه
    ۱۴
  • جنس کالا
    آلومینیوم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ دینام عظام کد ۸۰۰۱ مناسب برای پژو ۴۰۵

دینام عظام کد 8001 مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • شماره فنی
    ۳۱۴۸۰۰۱
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • توضیحات مدل خودرو
    تمامی مدل های گروه پژو ۴۰۵ و سمند
  • ویژگی‌های دینام و استارت
    تاییدیه خودروساز
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جریان
    ۹۰
  • ولتاژ دستگاه
    ۱۴
  • جنس کالا
    آلومینیوم
  • ساخت کشور
    ایران
  • سایر توضیحات
    کیفیت بالای کالاتحت لیسانس تولید داخل تکنولوژی برتر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ درب پشتی پایه دینام خودرو مدل PSB1001 مناسب برای پراید

درب پشتی پایه دینام  خودرو مدل PSB1001 مناسب برای پراید

مشخصات

  • شناسه کالا
    ۲۹۰۵۴۵۴۴۰۰۰۵۶
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    فلزی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ دینام چری مدل E4G16-3701010EA مناسب برای خودرو آریزو ۵

دینام چری مدل E4G16-3701010EA مناسب برای خودرو آریزو 5

مشخصات

  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    چری آریزو ۵
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    آلومینیوم و مس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ دینام ایسکرا اتو الکتریک کد ۴۱۰۰۰۱۲ مناسب برای پراید

دینام ایسکرا اتو الکتریک کد 4100012 مناسب برای پراید

مشخصات

  • شناسه کالا
    ۲۹۰۵۰۰۵۰۰۰۲۳۰
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • ویژگی‌های دینام و استارت
    متعلقات نصب
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جریان
    ۹۰
  • ولتاژ دستگاه
    ۱۴
  • جنس کالا
    آلومینیوم-فلز
  • ساخت کشور
    ایران
  • سایر توضیحات
    تولید داخل و قابلیت تامین قطعات منفصله -کیفیت بالای کالا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ دینام فنام کد ۹۵A مناسب برای تندر ۹۰

دینام فنام کد 95A مناسب برای تندر 90

مشخصات

  • شناسه کالا
    ۶۲۶۴۱۵۴۱۰۰۱۹۹
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    رنو L90
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    الو مینیوم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ دینام فنام کد ۰۰۲ مناسب برای پراید

دینام فنام کد 002 مناسب برای پراید

مشخصات

  • شناسه کالا
    ۶۲۶۴۱۵۴۱۰۰۱۶۸
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    الومینیوم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ دینام کد FP مناسب برای برلیانس سری ۳۰۰

دینام کد FP مناسب برای برلیانس سری 300

مشخصات

  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    برلیانس H230
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    فلزی
  • ساخت کشور
    چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ رگلاتور دینام چری مدل S11-1MV3701111BA مناسب برای خودرو ۱۱۰

رگلاتور دینام چری مدل S11-1MV3701111BA مناسب برای خودرو 110

مشخصات

  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    ام وی ام ۱۱۰
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    پلاستیک و آهن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ دینام فنام کد ۴۱۰۰۵۰۲۰۰۱ مناسب برای پژو ۴۰۵

دینام فنام کد 4100502001 مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    فلز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ دینام کد ۷۶۶۷ مناسب برای کاپرا و وینگل

دینام کد 7667 مناسب برای کاپرا و وینگل

مشخصات

  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جریان
    ۹۰
  • ولتاژ دستگاه
    ۹۰
  • ساخت کشور
    چین
  • سایر توضیحات
    دینام اصلی کاپرا و وینگل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ دینام عظام کد ۸۰۰۶ مناسب برای پراید

دینام عظام کد 8006 مناسب برای پراید

مشخصات

  • شماره فنی
    ۳۱۴۸۰۰۶
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • ویژگی‌های دینام و استارت
    تاییدیه خودروساز
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جریان
    ۷۵
  • ولتاژ دستگاه
    ۱۴
  • جنس کالا
    آلومینیوم
  • ساخت کشور
    ایران
  • سایر توضیحات
    کیفیت بالا تحت لیسانس تولید داخل تکنولوژی برتر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ درب پایه دینام خودرو مدل PSF102 مناسب برای پراید

درب پایه دینام خودرو مدل PSF102 مناسب برای پراید

مشخصات

  • شناسه کالا
    ۲۹۰۵۴۵۴۴۰۰۰۵۶
  • نوع خودرو
    سواری
  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • جنس کالا
    فلزی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دینام خودرو در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید هرزگرد تسمه دینام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا