ابزار برقیابزار غیر برقیباغبانی

دستگاه رطوبت سنج، راهنمای خرید اینترنتی انواع رطوبت سنج ارزان

نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه رطوبت سنج باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

اگر مشکوک هستید که در منزل خود رطوبت دارید، پاسخ سریع می‌تواند آوردن یک متخصص به منزل شما باشد، اما در واقع اولین قدم شما باید گرفتن دستگاه رطوبت سنج باشد. از این وسیله می‌توان برای بررسی میزان رطوبت موجود در مواد مختلف استفاده کرد و با انجام این کار ابتدا تصور بهتری از وجود مشکل و اقداماتی که باید در مورد آن انجام دهید خواهید داشت. دستگاه رطوبت سنج همچنین می‌تواند برای بررسی سطوح رطوبت چوب مورد استفاده قرار گیرد.

رطوبت سنج می‌تواند میزان رطوبت بسیاری از مواد مختلف از جمله دیوارهای خشک، پانل‌ها و ناودانی‌های چوبی را آزمایش کند. سازندگان مبلمان و سایر صنایع چوبی به طور مکرر از دستگاه رطوبت سنج استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که با یک محصول با کیفیت کار می‌کنند، پیمانکاران کفپوش از این وسیله برای تعیین شرایط رطوبت ایده آل هنگام نصب کفپوش لمینت یا چوبی بر روی دال بتنی یا زیر کف استفاده می‌کنند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید دستگاه رطوبت سنج را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این دستگاه ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع دستگاه رطوبت سنج آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دستگاه رطوبت سنج باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

دستگاه رطوبت سنج چیست و چه کاربردی دارد؟

رطوبت سنج‌ها ابزارهای کوچک و دستی آنالوگ یا دیجیتالی هستند که برای اندازه گیری میزان رطوبت مواد مختلف از جمله چوب، بتن، کاغذ، خاک و دیوار خشک طراحی شده‌اند. هم حرفه‌ای‌ها و هم علاقمندان از رطوبت سنج‌ها استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند که کار با کیفیتی تولید می‌کنند. این به این دلیل است که رطوبت بیش از حد و گاهی اوقات خیلی کم می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در موادی مانند چوب و بتن شود. این مشکلات می تواند هزینه زیادی را برای افراد حرفه‌ای و علاقمندان به همراه داشته باشد. همچنین، هیچ‌کس نمی‌خواهد زمان با ارزشی را برای یک پروژه صرف کند تا بعداً خراب شدن آن را ببیند زیرا مواد مورد استفاده در رطوبت مناسب نبودند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه ضخامت سنج

راهنمای خرید دستگاه رطوبت سنج:

  • رطوبت به طور طبیعی در انواع مختلفی از مواد و صنایع وجود دارد. چوب، بتن، ورق و کاغذ این مواد حاوی سطح خاصی از رطوبت هستند که بخشی جدایی ناپذیر از آرایش آن‌ها است. با این حال، رها کردن رطوبت، می‌تواند مشکلات بالقوه عمده‌ای ایجاد کند، از خرابی کف‌پوش گرفته تا زیان محصول موجودی تا مسائل مربوط به مسئولیت حرفه‌ای.
  • یک رطوبت سنج دقیق به شما این امکان را می‌دهد تا مواد مورد استفاده در کسب و کار یا برنامه سرگرمی خود را برای سطوح رطوبت مناسب (MC) اندازه گیری و نظارت کنید. داشتن ابزار مناسب برای کار به همان اندازه درک هزینه‌های اساسی عدم اندازه گیری MC مواد مهم است. در اینجا کارشناسان رطوبت سنج ما از شما می‌خواهند که ابزار مناسب خود را پیدا کنید تا رطوبت بیش از حد شما را غافل نکند. ما راهنماها، بررسی‌های تخصصی، مقایسه‌ها، منابع و محصولاتی را ارائه می‌دهیم که همگی برای کمک به شناسایی و استفاده از نوع مناسب رطوبت‌سنج برای برنامه شما طراحی شده‌اند. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا رطوبت سنج‌های مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

انواع دستگاه رطوبت سنج موجود در بازار:

رطوبت سنج چوب:

  • بهترین نوع رطوبت سنج برای چوب تا حدودی به نوع و ابعاد چوبی که با آن کار می‌کنید و همچنین نیازهای شما بستگی دارد. دو نوع اصلی وجود دارد: پین‌سبک یا بدون پین.
  • دستگاه‌های پین دار معمولاً دارای یک جفت پروب فلزی یا پین هستند که برای اندازه گیری MC داخلی چوب به زیر سطح چوب نفوذ می کنند. از آنجایی که آن‌ها با استفاده از یک اصل مقاومتی که جریان الکتریسیته بین دو پین را اندازه گیری می‌کنند، منطقه کوچکی که آزمایش می‌کنند نماینده کل قطعه چوب نیست.
  • چندین قرائت در امتداد عرض و طول کامل تخته، با نفوذ پین‌های مکرر، معمولاً برای نمایش کامل تر MC تخته توصیه می‌شود. عمق خواندن را می توان با نفوذ پین یا اندازه پین کنترل کرد و اغلب، رطوبت سنج‌های سبک پین را می‌توان برای خوانش‌های عمیق تر در صورت نیاز به پروب‌های خارجی متصل کرد.‌
  • رطوبت سنج‌های بدون پین، که گاهی اوقات به عنوان مترهای بدون آسیب یا غیر مخرب شناخته می‌شوند، از یک پد حسگر با فناوری سیگنال امواج رادیویی با فرکانس بالا برای اسکن مناطق بزرگتر چوب برای MC آن استفاده می‌کنند.
  • این فناوری به کاربر اجازه می‌دهد تا با ارسال یک سیگنال سه‌بعدی به زیر سطح چوب، اندازه‌گیری عمق چوب، MC چوب را بدون پین‌هایی به داخل آن اندازه‌گیری کند. عمق اندازه‌گیری معمولا بین ۰.۲۵ تا ۰.۷۵ اینچ بسته به مدل خاص هر سازنده است. این کنتورها را می‌توان در یک مکان نگه داشت یا به سرعت در تمام طول و عرض برد لغزید تا قرائت MC را سریع بدست آورد.
  • یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب رطوبت‌سنج مناسب برای نیازهای شما، محدوده اندازه گیری شما است. برای کاربردهای خاص، مانند نصب کفپوش، نجاری و تولید مبلمان، داشتن دستگاهی با قابلیت اندازه گیری رطوبت چوب در انتهای محدوده، مثلاً ۶ تا ۸ درصد، بسیار مهم است. همه دستگاه‌ها این قابلیت را ندارند. بنابراین، بسته به نیاز خود، حتما قبل از خرید به برد موثر هر دستگاه دقت کنید.

رطوبت سنج بتنی:

  • رطوبت‌سنج برای بتن شامل دو نوع مجزا از آزمایش رطوبت است: رطوبت سنج یا رطوبت نسبی که به عنوان RH یا درجا شناخته شود.‌رطوبت سنج‌های بتن دستگاه‌های دستی هستند که محدوده محدودی از سطح بالای بتن را اندازه گیری می‌کنند. آن‌ها در نمونه‌های پین دار یا بدون پین بدون آسیب موجود هستند و برای انجام بررسی‌های نقطه‌ای “فقط نسبی” روی دال برای تعیین محل قرار دادن تست های RH اضافی در محل مفید هستند.
  • رطوبت سنج‌های بتنی برای ثبت شرایط رطوبت نسبی (RH) همانطور که توسط گروه هایی مانند ASTM International (انجمن آزمایش و مواد آمریکا) مورد نیاز است، به اندازه کافی دقیق در نظر گرفته نمی‌شوند.
  • آزمایش رطوبت نسبی (RH) (یا آزمایش درجا) رطوبت نسبی دال بتنی (RH) را در عمق مشخصی تعیین می‌کند و ثابت شده است که بهترین شرایط رطوبت داخلی دال را نشان می دهد. این امر به ویژه زمانی مهم است که از محصولات کفپوش نهایی حساس به رطوبت در بالای دال استفاده شود. سنسورهای متعددی در داخل دال بتنی نصب شده و اجازه داده می شود تا قبل از ارائه خوانش RH تعادل برقرار کنند.

کنتورهای بازرسی ساختمان:

کنتورهای بازرسی ساختمان، قرائت رطوبت را برای انواع مصالح ساختمانی فراهم می‌کنند. یک دستگاه بازرسی رطوبت ساختمان برای استفاده در بسیاری از مصالح از جمله ورق، کاشی و سرامیک، گچ، مشمع کف اتاق، سقف و بسیاری موارد دیگر طراحی شده است. کنتورهای بازرسی ساختمان درصد MC دقیقی را ارائه نمی‌دهند، اما به گونه‌ای طراحی شده اند که قرائت MC مقایسه‌ای و نسبی را برای هر ماده بازرسی شده به منظور شناسایی مشکل یا مناطق مشکل‌دار بالقوه در ساختمان یا خانه ارائه دهند. این نوع کنتورها به صورت سنج پین یا بدون پین (بدون آسیب) موجود می‌باشند.

رطوبت سنج باغ:

باغ متر شرایط مختلف خاک را که برای حفظ شرایط رشد سالم گیاهان شما در داخل و خارج از منزل ضروری است اندازه گیری می‌کند. شرایط ایده آل آب، دما، PH خاک، حاصلخیزی، شرایط نور خورشید و موارد دیگر را می‌توان با رطوبت سنج باغ یا خاک کنترل کرد. مترهای تخصصی همچنین می‌توانند رطوبت غلات یا دانه‌های ذخیره شده را برای جلوگیری از قارچ، جوانه زدن، هجوم حشرات یا سایر مشکلات مربوط به رطوبت اندازه گیری کنند.

رطوبت سنج کاغذی:

برای تولید، حمل و نقل و ذخیره‌سازی، رطوبت‌سنج‌های کاغذی سطوح رطوبت کاغذ یا سایر موجودی‌های مبتنی بر چوب فیبری را کنترل می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که انبار در شرایط رطوبت بیش از حد آسیب نمی‌بیند یا از بین نمی‌رود. مانند چوب یا کنتورهای بازرسی ساختمان، رطوبت سنج‌های کاغذی نیز به شکل پین یا بدون پین موجود است. برخی از رطوبت سنج‌های کاغذی را نیز می‌توان به پروب‌های خارجی مخصوص محصول برای بررسی MC در عدل‌ها یا بسته‌های بزرگ متصل کرد.

رطوبت سنج مادون قرمز:

مترهای مادون قرمز گرمای تابشی (انرژی منتشر شده در خارج از طیف مرئی) را از طریق فرآیندی که معمولاً به عنوان تصویربرداری حرارتی شناخته می‌شود، تشخیص می‌دهند. در حالی که آن‌ها به طور معمول MC را اندازه گیری نمی‌کنند، این تصاویر می‌تواند به ارائه یک روش غیر تهاجمی برای تشخیص مشکلات احتمالی رطوبت از طریق تغییرات دما کمک کند. مناطقی که رطوبت اضافی دارند معمولاً خنک‌تر از سایر مناطق هستند و مترهای مادون قرمز می‌توانند به بازرسان ساختمان کمک کنند تا مناطق مشکل‌دار را که نیاز به بررسی و اندازه‌گیری بیشتر با سایر رطوبت سنج‌های مناسب دارند، شناسایی کنند.

نحوه استفاده از رطوبت سنج روی دیوار خشک:

  • دیوار خشک به رطوبت بسیار حساس است. در واقع، آنقدر حساس است که حتی ۱٪ تغییر رطوبت می تواند به دیوار خشک آسیب برساند. اگر این اتفاق بیفتد، باید پاره و جایگزین شود. بنابراین، مهم است که رطوبت را پیدا کنید و قبل از اینکه فرصتی برای آسیب رساندن به دیوار خشک داشته باشد، آن را حذف کنید.
  • اگر از دستگاه طراحی شده برای دیوار خشک استفاده می‌کنید، پین‌ها را به دیوار خشک فشار دهید و دستگاه را روشن کنید. اگر متوجه رطوبت شدید، اندازه گیری‌ها را ادامه دهید تا زمانی که تصور کنید مرز رطوبت کجاست.
  • اگر دستگاه طراحی شده برای دیوار خشک ندارید، حتی اگر برای اندازه‌گیری رطوبت دیوار خشک ندارید، می‌توانید تصویری کیفی از مشکل رطوبت دریافت کنید. دقیق نیست، اما به شما می‌گوید که آیا واقعاً مشکل رطوبت وجود دارد یا خیر.
  • تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار رطوبت را روی قسمتی از دیوار خشک که مطمئن هستید کاملاً خشک است را بخوانید و سپس هر ناحیه‌ای که به طور قابل توجهی با آن تفاوت دارد و مشکل رطوبت دارد و باید اصلاح شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه تصفیه کننده هوا

نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه رطوبت سنج باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

قبل از خرید یک رطوبت سنج، ایده خوبی است که خود را در مورد این ملاحظات مهم آموزش دهید تا مطمئن شوید که در مورد محصول مناسب برای اهداف خود تصمیم گیری می‌کنید.

دقت دستگاه

  • دست سازان و متخصصانی که به دنبال رطوبت سنج هستند، دقت را به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در تصمیم گیری برای خرید تعیین می کنند. یک واحد فاقد دقت اساسا برای اندازه گیری رطوبت بی‌فایده است. با این حال، همه واحدها میزان دقت یکسانی را تبلیغ نمی‌کنند.
  • رطوبت سنج‌های با کیفیت بالا باید تا ۰.۱ درصد دقت داشته باشند، اما این مدل‌های سطح بالا می‌توانند هزینه زیادی داشته باشند. برای گزینه ای کم هزینه‌تر، دقت برخی رطوبت سنج‌ها تا ۵ درصد است. این هنوز نشان دهنده یک رتبه دقت معقول برای افراد معمولی است، اما اگر یک پروژه یا حرفه‌ای به اندازه گیری دقیق تری نیاز دارد، بهتر است به مدل‌های سطح بالا پایبند باشید. توصیه نمی‌شود روی رطوبت سنج‌هایی سرمایه گذاری کنید که بیش از ۵ درصد اختلاف در دقت آن دارند.
  • تمام قرائت‌های رطوبت سنج به عنوان درصدی از رطوبت (٪ MC) نمایش داده می‌شوند. به طور معمول، رطوبت سنج برای استفاده با چوب کالیبره می‌شود و دارای مقیاس بین ۵ درصد (خشک) و ۴۰ درصد (اشباع) است. برای اندازه گیری مواد غیر چوبی مانند بتن از مقیاس نسبی از صفر (خشک) تا صد (اشباع) استفاده می‌شود. رطوبت سنج برای استفاده با گچ یا دیوار خشک مقیاس سومی را ارائه می دهد که از ۰.۲ درصد (خشک) تا ۵۰ درصد (اشباع) متغیر است. قبل از تصمیم گیری در مورد رطوبت سنج، سطوح دقت مورد نیاز و موادی که می‌خواهید بررسی کنید را تعیین نمائید.

ماندگاری دستگاه:

  • دوام یک محصول برای هر کسی که به طور مرتب از رطوبت سنج در محل کار استفاده می‌کند مهم است. حتی یک مدل جدیدتر با بهترین ویژگی‌ها باید با فشار دادن پین‌هایش به دیوار یا قرار گرفتن در جعبه ابزار زنده بماند. رطوبت سنج باید دارای ویژگی‌هایی باشد که یک فرد می‌خواهد، اما همچنین به دوام و عمر طولانی شهرت دارد.
  • گزینه‌هایی را در نظر بگیرید که دارای پوشش لاستیکی، طراحی سنگین یا مقاومت در برابر ضربه هستند. این رطوبت‌سنج‌ها در چند سقوط بدون آسیب جان سالم به در می‌برند و سرمایه‌گذاری بزرگی انجام می‌دهند زیرا به دفعات کمتری نیاز به تعویض دارند.

سهولت در استفاده:

  • رطوبت سنجی را انتخاب کنید که استفاده از آن نسبتاً ساده باشد. خواندن رطوبت سنج های پیچیده بسیار بیشتر از دستگاه‌هایی با طراحی ساده تر طول می‌کشد و می‌تواند منجر به قرائت‌های نادرست و ناسازگار شود که می‌تواند منجر به آسیب رطوبت نامشخص شود.
  • در عوض، رطوبت سنج با صفحه نمایش دیجیتالی با نور پس زمینه خوانا را انتخاب کنید که اطلاعات مورد نیاز شما را نشان می دهد. کاربران باید بتوانند به راحتی بین منوهای دستگاه حرکت کنند و به سرعت بین عملکردها جابجا شوند. استفاده از رطوبت سنج‌های بدون پین بسیار ساده تر از رطوبت سنج‌های پین است، اما این مبادله در دقت دقیق است.

محدوده اندازه گیری:

  • محدوده اندازه گیری یک رطوبت سنج با حداقل و حداکثر درصد رطوبتی که می‌تواند بخواند تعیین می‌شود. هرچه دامنه اندازه گیری گسترده تر باشد، دستگاه با دقت کمتری اندازه گیری می‌کند، برخی از رطوبت سنج‌ها محدوده وسیع ۰.۲ تا ۶۰ درصد را ارائه می‌دهند.
  • ترازوهای کوچکتر و دقیق‌تر اندازه‌گیری دقیق‌تری را ارائه می‌کنند و اغلب در متری استفاده می‌شوند که در صنعت کف‌سازی و نجاری خوب برای اطمینان از درصد رطوبت بهینه استفاده می‌شود. با این حال، اکثر دست سازان از طیف وسیع تری بهره می‌برند تا بتوانند از یک دستگاه برای بسیاری از کاربردها استفاده کنند.

ویژگی‌های اضافی:

  • رطوبت سنج، مانند بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی، می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های اضافی را برای آسان تر کردن کار داشته باشد. یکی از این ویژگی‌ها نمایشگر دما است که می‌تواند نشت آب سرد یا گرم را ردیابی کند. دنبال کردن تغییرات دما به یافتن منبع کمک می‌کند.
  • سایر ویژگی‌ها شامل عملکردهای حافظه است که می‌تواند به جای نوشتن یا به خاطر سپردن خوانش‌های قبلی، هشدارهای صوتی برای خواندن سطح رطوبت و کیف حمل برای محافظت از رطوبت سنج، آن‌ها را ردیابی کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید دستگاه رطوبت سنج مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای دستگاه رطوبت سنج ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ دماسنج و رطوبت سنج مدل GM1371

دماسنج و رطوبت سنج  مدل GM1371

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x16x62 سانتی‌متر
  • وزن
    ۷۶ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    -۹.۹℃~۶۰℃
  • دقت
    ۰.۱
  • دمای عملکرد
    ۶۰ درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنجش
    دما
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ رطوبت سنج و PH سنج خاک مدل NETPIL SP21

 رطوبت سنج و PH سنج خاک مدل NETPIL SP21

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸x6x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ دماسنج و رطوبت سنج الیتک مدل DT-3

دماسنج و رطوبت سنج الیتک مدل DT-3

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۱.۵×۶.۴×۱.۹ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    دمای داخل ۵۰+ .. ۳۰- درجه سانتی گراد ، دمای بیرون ۷۰+ .. ۵۰- درجه سانتی گراد ، رطوبت %۹۹-۲۰
  • دقت
    دما : ۰.۱°C ، رطوبت : ۱%
  • نوع سنجش
    دما
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ رطوبت سنج و دماسنج مدل CX-201A

رطوبت سنج و دماسنج مدل CX-201A

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۵×۵۶×۹۶ سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۸ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۷۰+ ~ ۵۰-
  • دقت
    ۱ درجه
  • دمای عملکرد
    ۲۵ درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنسور
    دما- رطوبت
  • نوع سنجش
    دما
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر
  • سایر توضیحات
    -تغذیه دستگاه ۱ باتری قلمی – دارای ۲ سنسور دما ( یک سنسور داخلی و یک سنسور در خارج)- دارای ۱ سنسور رطوبت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ دماسنج و رطوبت سنج سی ای ام مدل DT-172TK

دماسنج و رطوبت سنج سی ای ام مدل DT-172TK

مشخصات

  • ابعاد
    ۹.۴ × ۵ × ۳.۲ سانتی‌متر
  • وزن
    ۹۱ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    منفی ۲۰۰ تا مثبت ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گراد
  • دقت
    ۱ درجه سانتی گراد
  • نوع سنجش
    رطوبت
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر
  • سایر توضیحات
    – دارای باتری ۱.۲ آمپری ۳.۶ ولت- دارای حافظه داخلی برای ثبت مقادیر اندازه‌گیری شده به تعداد ۶۷۵۸۴ داده- قابلیت سنجش دما بر حسب درج سانتی‌گراد و فارنهایت- قابلیت نمایش مقادیر بیشینه و کمینه- دامنه اندازه‌گیری رطوبت نسبی: ۰ – ۱۰۰ %- قابلیت اتصال به رایانه توسط پورت Mini USB- دارای کابل Mini USB- دارای ۲ عدد پراب- دارای حفاظ پلاستیکی- دارای قفل آویز- دارای نرم افزار – دقت اندازه‌گیری رطوبت نسبی: ۳ %

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ رطوبت سنج و PH سنج خاک مدل NETPIL LY101

رطوبت سنج و PH سنج خاک مدل NETPIL LY101

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۲x5x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    ۱. صفحه دیجیتال دارای فواصل شبکه گسترده بوده و به وضوح چاپ شده و به راحتی قابل خواندن است.۲. رطوبت سنج خاک نیازی به نصب باتری، دوشاخه و پخش بدون مصرف ندارد.۳. طراحی تشخیص سوزن دوگانه، تشخیص و تجزیه و تحلیل سریعتر و دقیق تر خاک.۴. دما، مقدار pH و تشخیص ارزش باروری را می توان از طریق تغییر سوئیچ تنظیم کرد.۵. آسان برای استفاده، ۲/۳ از پروب را در خاک قرار دهید، ویژگی تست را انتخاب کنید و در عرض ۲۰ بخوانید.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ رطوبت سنج هابوتست مدل HT618

رطوبت سنج هابوتست مدل HT618

مشخصات

  • ابعاد
    ۶x3x18 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۹۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    دمای محیط: -۲۰℃~۶۰℃(-۴.۰℉~۱۴۰℉) رطوبت محیط: ۰%~۱۰۰%RH دمای نقطه شبنم: -۵۰℃~۶۰℃(-۵۸.۰℉~۱۴۰℉) دمای حباب تر: -۲۰℃~۶۰℃(-۴.۰℉~۱۴۰℉)
  • دقت
    دما: ±۰.۵℃ رطوبت: ±۳.۰%
  • نوع سنجش
    دما
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر
  • سایر توضیحات
    قابلیت اندازه گیری: دما و رطوبت محیط، نقطه شبنم، حباب تردارای نمایشگر دیجیتالی LCDبا ذخیره ۹۹ گروه دادهدارای دکمه فریز داده (دیتاهلد)قابلیت ثبت و اندازه گیری میانگین، ماکزیمم و مینیممقابلیت تغییر واحد اندازه گیری ℃/℉منبع تغذیه: ۳ عدد باتری ۱.۵ ولتیدارای نشانگر میزان باتری امکان خاموش کردن به صورت خودکار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ رطوبت سنج و دماسنج دیجیتال مدل KT-905

رطوبت سنج و دماسنج دیجیتال مدل KT-905

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵۰×۸۸×۲۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۵ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۷۰+ ~ ۵۰-
  • دقت
    ۱ درجه
  • دمای عملکرد
    ۲۵ درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنسور
    دما- رطوبت
  • نوع سنجش
    دما
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ رطوبت سنج چوب مستک مدل WM700

رطوبت سنج چوب مستک مدل WM700

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۴.۵×۴.۲×۲.۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۹۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۱ تا ۷۵%
  • دقت
    ±۲.۰%
  • دمای عملکرد
    -۱۰ ~ ۶۰ C درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنجش
    رطوبت
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر
  • سایر توضیحات
    چوب: ۱ تا ۷۵%، مصالح ساختمانی: ۰.۱ تا ۲.۴ درصد، دمای محیط: -۱۰ ~ ۶۰ C,رطوبت نسبی محیط: ۰ تا ۱۰۰٪، ۱٪ RH،سطح حفاظت: IP20،سرعت اندازه گیری: ۰.۵ ثانیه،خاموش شدن خودکار،باتری: ۲ x 1.5 V باتری نیم قلمی،کیف حمل، رنگ محصول آبی و مشکی است

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ رطوبت سنج چوب وینتکت مدل WT660

رطوبت سنج چوب وینتکت مدل WT660

مشخصات

  • ابعاد
    ۹x4x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۵ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۷ تا ۷۰ درصد رطوبت
  • دقت
    ۰.۱
  • دمای عملکرد
    ۵۰ درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنجش
    کیفیت بتن
  • ویژگی‌های تجهیزات
    تامین انرژی با باتری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ رطوبت سنج سانوارد مدل SUN25-H

رطوبت سنج سانوارد مدل SUN25-H

مشخصات

  • ابعاد
    ۸x4x8 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۵۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۰ تا ۱۰۰ درصد
  • دقت
    ±۳%
  • نوع سنجش
    رطوبت
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ دماسنج و رطوبت سنج مدل DYWSJ

دماسنج و رطوبت سنج مدل DYWSJ

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۲*۶*۱.۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۷ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۲۰-الی۵۰+
  • دقت
    ۱ درجه سانتیگراد
  • نوع سنسور
    الکلی وعقربه ای
  • نوع سنجش
    دما
  • سایر توضیحات
    بدنه پلاستیکیبسیار سبکنشانگر دما ورطوبت بصورت همزمانقابلیت نصب برروی دیوارنشانگردمااز۲۰-الی۵۰+نشانگررطوبت از۱۰%الی۱۰۰%

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ رطوبت سنج خاک مدل NETPIL SP18

رطوبت سنج خاک مدل NETPIL SP18

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۶x6x6 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • نوع سنجش
    رطوبت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ رطوبت سنج چوب یونی-تی مدل UT377A

رطوبت سنج چوب یونی-تی مدل UT377A

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۴*۵*۳ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۳۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۲ تا ۴۰ درصد
  • دقت
    ۲ درصد
  • دمای عملکرد
    ۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنجش
    رطوبت
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ دما و رطوبت سنج مدل TM-S2

دما و رطوبت سنج مدل TM-S2

مشخصات

  • ابعاد
    ۵x3x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰ گرم
  • نوع سنجش
    دما
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر
  • سایر توضیحات
    رنج اندازه گیری دما: – ۵۰ تا ۹۹ درجه سانتی گرادرنج اندازه گیری رطوبت: ۵ درصد تا ۸۰ درصد طول سنسور :۱۳۰cm

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ رطوبت سنج چوب و بتن مستک مدل WM700B

رطوبت سنج چوب و بتن مستک مدل WM700B

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۹x7x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۹۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۰-۱۰۰
  • دقت
    ۱
  • دمای عملکرد
    ۵۰ درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنسور
    فتومتر
  • نوع سنجش
    دما
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر
  • سایر توضیحات
    دستگاه رطوبت سنجWM700B مناسب کف پوش ، دیوار و چوب است . این یک دستگاه رطوبت سنج غیر مخرب پر فروش است .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ رطوبت سنج راما کد ۳۲

رطوبت سنج راما کد 32

مشخصات

  • ابعاد
    ۷x9x8 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۶۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ رطوبت سنج و PH سنج خاک مدل NETPIL-31

رطوبت سنج و PH سنج خاک مدل NETPIL-31

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۶x6x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    محدوده خوانش نور از ۰ LUX (نور کم) تا ۲۰۰۰ LUX
  • نوع سنجش
    نور
  • سایر توضیحات
    باغبانان می توانند به راحتی میزان رطوبت، نور خود را با دستگاه اکتیو ایر سه طرفه سنج دستی آزمایش کنند. خوانش رطوبت در مقیاس ۰ (خشک) تا ۱۰ (مرطوب) ثبت می شود. محدوده خوانش نور از ۰ LUX (نور کم) تا ۲۰۰۰ LUX (نور بسیار قوی). اندازه گیری pH بین PH 3.5 تا ۸ است. تستر برای کار کردن به باتری نیاز ندارد. بعد از هر بار استفاده از خاک جدا کنید و شاخک ها را تمیز کنید تا اطمینان حاصل کنید که رطوبت سنج در بهترین حالت خود باقی می ماند.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ رطوبت سنج و دماسنج مدل DC206

رطوبت سنج و دماسنج مدل DC206

مشخصات

  • ابعاد
    ۹×۵×۲ سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۵۰+ ~ ۱۰-
  • دقت
    ۱ درجه
  • دمای عملکرد
    ۳۰ درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنسور
    دما- رطوبت
  • نوع سنجش
    دما
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر
  • سایر توضیحات
    – قابلیت رطوبت سنجی از% ۲۰ تا %۹۵

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ دماسنج و رطوبت سنج مدل TH101B

دماسنج و رطوبت سنج مدل TH101B

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۴x14x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    -۳۰ تا +۵۰
  • نوع سنجش
    رطوبت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ دماسنج و رطوبت سنج سی ای ام مدل DT-625

دماسنج و رطوبت سنج سی ای ام مدل DT-625

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵ × ۱۱ × ۴.۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۶۵ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    منفی ۳۰ تا مثبت ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد
  • دقت
    ۰.۵ ± درجه سانتی‌گراد
  • دمای عملکرد
    ۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنجش
    رطوبت
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر
  • سایر توضیحات
    – دارای باتری ۹ ولت- قابلیت سنجش دما بر حسب درج سانتی‌گراد و فارنهایت- دامنه اندازه‌گیری رطوبت : ۰ – ۱۰۰ %- دقت اندازه‌گیری رطوبت (از ۲۰ تا ۸۰ %): %۲ ± و در دیگر محدوده‌ها: %۲.۵ ±- دقت اندازه‌گیری دما (در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد): ۰.۵ ± درجه سانتی‌گراد و در دیگر دماها: ۰.۸ ± درجه سانتی‌گراد- زمان پاسخ‌گویی در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و رطوبت ۹۰ درصد: ۱۰ ثانیه- زمان خاموش‌شدن قابل تنظیم دیجیتالی از ۱ تا ۱۲۰ حالت- دارای ال سی دی نمایشگر با نور پشت صفحه- دارای دفترچه راهنمای انگلیسی- دارای کیف مخصوص برزنتیابعاد کیف: ۲۵ × ۱۹ × ۷ سانتی‌متر- وزن بسته‌بندی: ۷۲۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ رطوبت سنج چوب یووکسا مدل YW-212

رطوبت سنج چوب یووکسا مدل YW-212

مشخصات

  • ابعاد
    ۳x6x13 سانتی‌متر
  • وزن
    ۹۳ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۲~۷۵%
  • دقت
    ۱.۵%
  • دمای عملکرد
    ۵۰ درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنجش
    رطوبت
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر
  • سایر توضیحات
    این دستگاه هم رطوبت چوب و هم رطوبت محیط را یکجا نمایش میدهد . این دستگاه بصورت اتوماتیک خاموش میشود .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ رطوبت سنج نفوذی و سطحی چوب بنتک مدل GM605

رطوبت سنج نفوذی و سطحی چوب بنتک مدل GM605

مشخصات

  • ابعاد
    ۳×۵×۱۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۲۰%RH~90%RH
  • دقت
    ۰.۱
  • دمای عملکرد
    ۴۵ درجه سانتی گراد درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنجش
    رطوبت
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر
  • سایر توضیحات
    Measuring Range: 0%~24%/0%~30%/0%~37%/0%~41%/0%~6.8%/0%~6.6%/0%~6.0%/0%~12.2%

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ رطوبت سنج و PH سنج خاک مدل NETPIL-SPH018BL

 رطوبت سنج و PH سنج خاک مدل NETPIL-SPH018BL

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۰x6x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۸۰ گرم
  • سایر توضیحات
    نور خورشید، رطوبت، pH و دما را اندازه گیری می کندصفحه نمایش LCD بزرگ با نور پس زمینه سبزدرجه حرارت بر حسب سانتیگراد یا فارنهایتهشدار باتری کمعملکرد ذخیره انرژی ، پس از ۵ دقیقه به طور خودکار خاموش می شودنکات:۱. دستگاه خاک سنج به باتری ۱A 9V نیاز دارد اما در بسته بندی موجود نیست.۲. پروب را حدود ۱۰ سانتی متر داخل زمین قرار دهید.۳. پس از استفاده از خاک سنج بر روی زمین، پروب را خشک و تمیز نگه دارید.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ دماسنج و رطوبت سنج بنتک مدل GM640

دماسنج و رطوبت سنج بنتک مدل GM640

مشخصات

  • ابعاد
    ۳ × ۷ × ۱۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۹۸ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۵% ~ ۳۰ درصد ( رطوبت ) _ ۱۰– ~ ۶۰ درجه سانتیگراد ( دما )
  • دقت
    رطوبت: ۰/۵ % _ دما: ۰/۱ درجه سانتی گراد
  • دمای عملکرد
    ۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد درجه سانتی‌گراد
  • نوع سنجش
    دما
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ رطوبت سنج و PH سنج خاک مدل NETPIL-51

 رطوبت سنج و PH سنج خاک مدل NETPIL-51

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۸x7x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    پی اچ خاک: ۳.۵~۹ حرارت: ۹- ~ ۵۰ C رطوبت: WET~DRY شدت نور: LOW~HIGH
  • نوع سنجش
    نور
  • ویژگی‌های تجهیزات
    تامین انرژی با باتری
  • سایر توضیحات
    ۱. اندازه گیری شدت نور محیط برحسب LOW-، LOW، LOW+، NOR-، NOR، NOR+، HGH-، HGH، HGH+ 2. میزان رطوبت خاک را اندازه گیری کنید DRY+، DRY، NOR، WET، WET+ 3. اندازه گیری دمای خاک، محدوده اندازه گیری دما: -۹ ~ ۵۰ ℃ (۱۶ ~ ۱۲۲ ℉)، (دقت: ۱ ℃ / ۱ ℉) ۴. اندازه گیری pH خاک، محدوده اندازه گیری PH: 3.5-9.0 دمای کار: ۵ ℃ ~ ۴۰ ℃ وزن: ۰.۲۳ کیلوگرم رابط کاربری LCD با صفحه نمایش بزرگ نور پس زمینه LED برای خواندن آسان تابع تبدیل متریک دما عملکرد یادآوری باتری کم عملکرد خاموش شدن خودکار صرفه جویی در مصرف انرژی، بدون عملیات به مدت ۵ دقیقه، خاموش شدن خودکار. منبع تغذیه: باتری ۹ ولت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ رطوبت سنج خاک مدل NETPIL SP22

 رطوبت سنج خاک مدل NETPIL SP22

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۶x10x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    محدوده ۱-۳: خشک تا کمی مرطوب، برای گیاهانی مانند کاکتوس، گیاه پربرگ-محدوده ۴-۷: کمی مرطوب تا مرطوب، مناسب برای اکثر گیاهان، مانند بگونیا، سیکلامن، یوفوربیا، فیکوس، فوشیا، فیلودندرون، شمعدانی، Saintpaulia، آزالیا، آدیانتوم و غیره.-محدوده ۸-۱۰: بسیار مرطوب

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ رطوبت سنج و دماسنج دیجیتال مدل DC205

رطوبت سنج و دماسنج دیجیتال مدل DC205

مشخصات

  • ابعاد
    ۶.۵×۶.۵×۲ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۳ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    ۷۰+ ~ ۲۰-
  • دقت
    ۱ درجه
  • نوع سنسور
    دما
  • نوع سنجش
    دما
  • ویژگی‌های تجهیزات
    نمایشگر
  • سایر توضیحات
    -نمایش دما و رطوبت بصورت متناوب و هر ۵ ثانیه یک بار- تغذیه یک عدد باتری AG13- همراه نمایش هر کمیت ماکزیمم و می نیمم آن نمایش داده می شود .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ رطوبت سنج خاک مدل NETPIL-13

 رطوبت سنج خاک مدل NETPIL-13

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۷.۵x5x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ رطوبت سنج خاک مدل NETPIL-12

 رطوبت سنج خاک مدل NETPIL-12

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۶x5x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰ گرم
  • دامنه اندازه‌گیری
    DRY+، DRY، NOR، WET، WET
  • نوع سنجش
    رطوبت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه رطوبت سنج در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستمال سر و گردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا