کوه‌نوردی و کمپینگلوازم ورزشی

دستکش کوهنوردی، راهنمای خرید دستکش کوهنوردی ارزان و پرفروش

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دستکش کوهنوردی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از تجهیزات مهم و ضروری برای انجام ورزش کوهنورد داشتن یک جفت دستکش کوهنوردی است. بدون داشتن این وسیله ورزشی صعود به سختی انجام می‌شود، به خصوص اگر در فصل زمستان باشید و بخواهید در یک کوه دارای صخره‌های تیز و برنده ورزش کنید. معمولا دمای هوا در کوهستان نسبت به کوهپایه سردتر است، بنابراین برای اینکه دست‌های خود را سرما گرم نگهداری نمائید به دستکش کوهنوردی نیاز دارید. این وسیله هنگام دست گرفتن از صخره‌های تیز و برنده از آسیب دیدگی دست جلوگیری کرده و به صورت یک لایه محافظ عمل می‌کند. پس هر کوهنوردی چه در فصل زمستان و چه در ماه‌های دیگر سال به دستکش کوهنوردی احتیاج دارد.

شما برای انجام دادن هر فعالیت و رشته ورزشی به یک سری لوازم ورزشی احتیاج دارید، کوهنوردی هم از این قاعده مستثنی نیست و به یک سری لوازم ورزشی نیاز دارد. بعد از کفش و لباس کوهنوردی مهمترین وسیله در این رشته ورزشی دستکش کوهنوردی است. دلیل استفاده از این وسیله ورزشی این است که دست‌ها به دلیل قرار گرفتن در دورترین فاصله از قلب همیشه کاهش جریان خون دارند به همین علت بیشتر از سایر نقاط بدن سرد می‌شوند و در سرمای هوا بیشتر نیاز به گرم کردن دارند و شما برای گرم نگه‌داشتن آن‌ها به دستکش کوهنوردی نیاز دارید. شما برای خرید این محصول ممکن است نیاز به یک راهنما داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید دستکش کوهنوردی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ورزشی ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع دستکش کوهنوردی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دستکش کوهنوردی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

دستکش‌کوهنوردی چیست و چه کاربردی دارد؟

نوعی دستکش ورزشی که به منظور گرم نگهداشتن دست‌ها و جلوگیری از آسیب دیدگی دست با نقاط تیز و برنده به وسیله کوهنورد مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این دستکش‌ها معمولا از پارچه ضد آب است و درون آن‌ها از خز و پشم نرم و گرم پوشیده شده به همین علت آن را از سایر دستکش‌های ورزشی جدا می‌کند. معمولا کوهنورد‌های حرفه‌ای که در فصل زمستان هم به ورزش کوهنوردی مشغول هستند به این وسیله نیاز دارند. سرد شدن دست‌ها باعث بی‌حس شدن آن‌ها می‌شود به همین دلیل هنگام عبور از صخره ممکن است سلامتی شما را به خطر بیاندازد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کفش کوهنوردی مردانه

انواع دستکش‌کوهنوردی:

  1. دستکش‌کوهنوردی بیس یا یک در سه: این مدل مناسب هر سبک از ورزش کوهنوردی است به همین علت به عنوان یک دستکش پایه یا بیس شناخته می‌شود. پس تفاوتی نمی‌کند که شما یک کوهنورد حرفه‌ای باشید و یا اینکه کار را به تازگی شروع کرده باشید. این دستکش برای همه افراد با سبک‌های ورزشی متفاوت مفید است.
  2. دستکش‌کوهنوردی میت یا دو انگشتی: در این نمونه هر انگشت درون یک قسمت خاص یا مربوط به یک انگشت نیست، بلکه تنها دارای دو قسمت برای انگشت می‌باشد، یک قسمت برای چهار انگشت و قسمت دیگر برای انگشت شست است. به دلیل اینکه انگشت‌ها درون یک محفظه و چسبیده به هم هستند گرم‌تر از نمونه‌های دیگر می‌باشند. این ویژگی سبب می‌شود گرمای بیشتری را حفظ کنند. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که کار کردن با این دستکش‌ها هم سخت‌تر از مدل‌های دیگر است.
  3. دستکش‌کوهنوردی سه انگشتی: این دستکش‌های دارای سه محفظه برای قرار گیری انگشت هستند. در واقع آن‌ها را می‌توان ما بین دستکش دو انگشتی و سه انگشتی دانست. یعنی با وجود اینکه گرمای دست را حفظ می‌کنند و گرم هستند، بر خلاف نمونه قبلی یا همان میت به راحتی با آن می‌توان انواع فعالیت‌های ورزشی را انجام داد. پس اگر هنگام کوهنوردی از ابزار خاصی مانند چکش و طناب کوهنوردی استفاده می‌کنید، این محصول بهترین گزینه است.
  4. دستکش‌کوهنوردی پنج انگشتی: اگر گرم بودن دست برای شما در اولویت نیست و بیشتر راحتی در کار کردن برای شما مهم است، پیشنهاد می‌کنم حتما از دستکش‌های پنج انگشتی استفاده کنید. در این مدل برای هر انگشت یک قسمت جداگانه وجود دارد و به دلیل جدا بودن انگشت‌ها از یکدیگر زیاد گرم نیستند، اما به راحتی با آن‌ها هر فعالیتی را می‌توان انجام داد. اگر برای صعود به گره زدن طناب، کار با زیپ و سگک نیاز دارید، دستکش پنج انگشتی بهترین گزینه است.

انواع عایق به کار رفته در دستکش‌ کوهنوردی:

به طور کلی دو نوع عایق در تهیه این دستکش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی پر و دیگری الیاف مصنوعی که در ادامه تک تک آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1. دستکش‌کوهنوردی پَر: اگر به دنبال یک عایق عالی و سبک هستید که در کنار این ویژگی‌ها طول عمر بالایی هم داشته باشد، بدون شک دستکش پر است. توجه داشته باشید که قیمت آن‌ هم نسبت به مدل‌های دیگر اندکی گران‌تر می‌باشد. ورود رطوبت به درون این دستکش‌ها باعث می‌شود، گرمای خود را به شدت از دست دهند به همین علت مناسب آب‌ و هوای سرد و خشک هستند.
  2. دستکش‌کوهنوردی الیاف مصنوعی: این مدل دستکش برای کسانی مناسب است که به ورزش اسکی و یخ نوردی مشغول هستند. پس می‌توان نتیجه گرفت که بیشتر در دستکش‌های پنج انگشتی استفاده می‌شود و برای مکان‌های مرطوب مناسب است. قیمت آن‌ها نسبت به دستکش‌های پر ارزان‌تر می‌باشد، بنابراین نباید انتظار یک دستکش خیلی گرم را از آن‌ها داشته باشید. به دلیل اینکه این مواد حجم کمتری اشغال می‌کنند، کار با آن‌ها راحت‌تر است.

مزایای استفاده از دستکش کوهنوردی:

  • قیمت آن‌ها در مقایسه با سایر لوازم ورزشی مربوط به رشته کوهنوردی ارزان‌تر است به همین علت از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.
  • معمولا در فصل زمستان سرمای هوا در ارتفاعات بیشتر است و به علت اینکه فاصله دست از قلب دورتر است، جریان خون کاهش یافته و نسبت به قسمت‌های دیگر بیشتر سرد می‌شود به همین دلیل دستکش دست‌های شما را به خوبی گرم نگه می‌دارد.
  • بعد از پاهای شما قسمتی که بیشتر در معرض خطر قرار دارد، دست‌های شما است. دستکش همانند یک پوشش تمام سطح دست شما را پوشش می‌دهد و از خراش دیدگی و سرما زدگی دست‌های شما جلوگیری می‌کند.
  • هنگام استفاده از طناب ورزشی ممکن است به علت عرق کردن دست طناب از دست شما لیز خورده و سلامت شما به خطر بیافتد به همین علت شما باید هنگام کار با طناب حتما از دستکش استفاده کنید.

بهترین مارک دستکش کوهنوردی:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک دستکش‌کوهنوردی به شما معرفی کنیم، شاید تا حدی در حق سایر برندهای باکیفیت بازار که در زمینه تولید این وسیله فعالیت دارند کم لطفی کرده باشیم و از آنجایی که معرفی یک برند خاص بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای دستکش‌کوهنوردی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دستکش‌کوهنوردی نورث فیس
  • دستکش‌کوهنوردی الکامپ ۴
  • دستکش‌کوهنوردی موتال
  • دستکش‌کوهنوردی سهند
  • دستکش‌کوهنوردی پولار
  • دستکش‌کوهنوردی اوکلی
  • دستکش‌کوهنوردی گلوجای

دستکش کوهنوردی از کجا بخرم؟

به طور کلی روش‌های زیادی برای خرید این دستکش وجود دارد. شما به راحتی از طریق هر یک از این روش‌ها می‌توانید دستکش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در واقع هیچ محدودیتی برای انتخاب روش خرید وجود ندارد و اگر بخواهیم کل روش‌ها را به شما معرفی کنیم، شاید نیاز به یک مقاله جداگانه داشته باشد. به همین علت در ادامه دو روش یعنی خرید حضوری و اینترنتی را که بیشتر از سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. خرید حضوری: یکی از قدیمی‌ترین روش‌های خرید که برای این روش باید از منزل یا محل کار خود خارج شوید و به یک فروشگاه لوازم ورزشی مراجعه کنید و از میان مدل‌های موجود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. در این روش شما باید نهایت دقت را داشته باشید، زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی دستکش‌کوهنوردی: در این روش بر خلاف روش قبلی شما نیازی به خروج از منزل و محل کار خود را ندارید. فقط کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید و به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان انبوهی از مدل‌ها دستکش‌کوهنوردی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول مورد نظر خود می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کفش کوهنوردی زنانه

نکات مهم برای خرید دستکش کوهنوردی:

  1. قیمت دستکش: شاید اولین و مهمترین نکته در مورد خرید دستکش‌کوهنوردی توجه به قیمت آن باشد. همیشه بی‌خیال مدل‌های خیلی ارزان شوید، زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و کارایی لازم را ندارند. البته دلیل بر این نیست که همیشه اجناس گران باکیفیت هستند. بلکه اجناس خیلی ارزان بدون کیفیت می‌باشند.
  2. نوع دستکش: همان طور که گفته شد، دستکش‌کوهنوردی هم مانند سایر لوازم ورزشی انواع مختلفی دارد. این شما هستید که باید با توجه به نوع نیاز و سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر گرما برای شما مهم نیست و ملاک راحتی کار است، دستکش‌های پنج انگشتی و اگر در کنار گرم بودن راحتی در اولویت است نمونه سه انگشتی و در نهایت مدل خیلی گرم نمونه دو انگشتی است.
  3. جنس دستکش: دستکش‌های کوهنوردی از دو ماده اصلی یعنی پر و الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند. دستکش‌های پر علاوه بر اینکه خیلی گرم و سبک هستند از قیمت بالایی هم برخوردار می‌باشند. البته نباید آن‌ها را در مکان مرطوب استفاده کرد، زیرا به شدت گرمای خود را از دست می‌دهند. برای مکان‌های مرطوب جنس الیاف مصنوعی گزینه مناسب و ارزان‌تری است.
  4. سایز دستکش: دستکش‌هایی که سایز آن‌ها بزرگ است، جلوی چابکی و حرکت شما را می‌گیرند. البته به این معنی نیست که یک دستکش تنگ چابکی و حرکت شما را افزایش می‌دهد. زیرا اگر دستکش شما خیلی تنگ باشد، گردش خون در دست شما کاهش پیدا می‌کند. همین امر در شرایط جوی سرد ممکن‌ است سبب هیپوترمی یا همان یخ زدگی دست شود. ضخامت بالای دستکش باعث محکم شدن دستکش دور دست شما شده و مهارت شما را کاهش می‌دهد.
  5. دستکش ساق بلند یا ساق کوتاه: دستکش ساق بلند معمولا روی آستین لباس پوشیده می‌شود و جلوی ورود سرما و رطوبت درون دست را می‌گیرد به همین علت برای صعود در فصل زمستان و پاییز مناسب است. این دستکش‌ها حجم بیشتری را اشغال کرده و محافظت بالاتری ایجاد می‌کنند. در مقابل دستکش‌های ساق کوتاه زیر آستین پوشیده می‌شوند و حجم کمتری را اشغال می‌کنند، در واقع هیچ یک بر دیگری برتری ندارند و به نیاز فرد بستگی دارد که چه مدلی را خریداری کند.
  6. تقویت کننده: اگر صعود شما در جایی است که نیاز به گرفتن صخره‌های تیز و برنده هستید، حتما دستکش‌هایی را انتخاب و خریداری کنید که دارای لایه تقویت کننده انگشت هستند. روی قسمت انگشت‌های این دستکش‌ها یک لایه محافظتی وجود دارد که از انگشت‌های شما بیشتر محافظت می‌کنند. به دلیل تقویت اصولی این دستکش‌ها انگشت‌های شما به راحتی خم شده و جلوی انجام فعالیت‌های خاص گرفته نمی‌شود.

روش نگهداری از دستکش کوهنوردی:

  • تا حد امکان این دستکش‌ها را شستشو ندهید، به خصوص اگر جنس آن‌ها چرمی است، زیرا خشک و شکننده می‌شوند.
  • از دستکش‌های معمولی برای صعود در قسمت‌هایی که صخره تیز دارند، استفاده نکنید. زیرا احتمال پاره شدن آن‌ها زیاد است به همین علت شما باید از دستکش تقویت شده استفاده کنید.
  • در صورتی که مجبور به شستشوی دستکش خود شدید یا به هر دلیل خیس شد، برای خشک کردن آن از گرمای بخاری و خشک کن استفاده نکنید، زیرا جنس آن‌ها مواد پلاستیکی داشته و با گرما آسیب می‌بیند.
  • در صورتی که دستکش شما از چرم طبیعی ساخته شده هر چند وقت یک بار آن را واکس بزنید، این کار سبب افزایش طول عمر دستکش می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دستکش کوهنوردی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه دستکش کوهنوردی ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ دستکش ورزشی مدل کوهنوردی کد ۰۰۱

دستکش ورزشی مدل کوهنوردی کد 001

مشخصات

  • جنس
    الیاف مصنوعی
  • جزئیات
    این دستکش مانع ورود باد و سرما شده و ابگریز می باشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ دستکش کوهنوردی مدل ۲Layer-L

دستکش کوهنوردی  مدل 2Layer-L

مشخصات

  • جنس
    پلار
  • جزئیات
    این دستکش دوپوش میباشد یعنی هر یک از دستکش ها از دو دستکش مجزا تشکیل شده است و هر یک به تنهایی قابل استفاده است .مقاومت تا دمای منفی ۲۰ درجهقابل استفاده برای کوهنوردیدستکش یک سوم ساعد شما را نیز میپوشاند .طول دستکش : ۳۰ س مدارای دو محور تنظیم سایز سایز لارج
  • نگهداری
    از مایع لباس شویی برای ماندگاری بیشتر کیفیت استفاده نشود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ دستکش کوهنوردی وینتر مدل WIN_040

 دستکش کوهنوردی وینتر مدل WIN_040

مشخصات

  • جنس
    الیاف مصنوعی
  • جزئیات
    مناسب مناطق نسبتا سردسیر صد درصد ضدآب و ضدباد بسیار انعطاف پذیر و خوش دست (در عین ضخامت) مناسب استفاده کوهنوردان و اسکی بازان مناسب برای موتورسواری و دورچرخه سواری در هوای سرد کیفیت فوق العاده عالی و مرغوب دارای بند کشی بر روی مچ دست برای جلو گیری از نفوذ برف و سرما به داخل دستکش دارای تسمه بر رویه موچ دستکش برای فیکس شدن. دارای کفی لاستیکی مقاوم و ضد خش. دارای سگکی برای وصل کردن دو دستکش در زمانی که مورد استفاده نیستند قابلیت سل تاج برای کار کردن با گوشی های لمسی و تبلت در زمان استفاده از دستکش بر روی انگشت اشاره مناسب برای آقایان و بانوان .سایز این محصول L میباشد .
  • نگهداری
    شستشو به صورت دستی و آب کشی و شامپو بچه.سایز Large .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ دستکش کوهنوردی مدل ۲Layer-XXL

دستکش کوهنوردی  مدل 2Layer-XXL

مشخصات

  • جنس
    پلار
  • جزئیات
    این دستکش دوپوش میباشد یعنی هر یک از دستکش ها از دو دستکش مجزا تشکیل شده است و هر یک به تنهایی قابل استفاده است .مقاومت تا دمای منفی ۲۰ درجهقابل استفاده برای کوهنوردیدستکش یک سوم ساعد شما را نیز میپوشاند .طول دستکش : ۳۴ س مدارای دو محور تنظیم سایز سایز ایکس لارج
  • نگهداری
    از مایع لباس شویی برای ماندگاری بیشتر کیفیت استفاده نشود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ دستکش کوهنوردی مدل دوپوش گرتکس GTX

دستکش کوهنوردی مدل دوپوش گرتکس GTX

مشخصات

  • جنس
    الیاف مصنوعی
  • جزئیات
    گورتکس
  • کشور تولید کننده
    چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ دستکش کوهنوردی مدل MT500

دستکش کوهنوردی مدل MT500

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • جزئیات
    – قابلیت تنظیم مچ دست یا بند – ضد آب – لایه داخلی از جنس پولار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ دستکش کوهنوردی وینتر مدل WIN_030

دستکش کوهنوردی وینتر مدل WIN_030

مشخصات

  • جنس
    الیاف مصنوعی
  • جزئیات
    مناسب مناطق نسبتا سردسیر صد درصد ضدآب و ضدباد بسیار انعطاف پذیر و خوش دست (در عین ضخامت) مناسب استفاده کوهنوردان و اسکی بازان مناسب برای موتورسواری و دورچرخه سواری در هوای سرد کیفیت فوق العاده عالی و مرغوب دارای بند کشی بر روی مچ دست برای جلو گیری از نفوذ برف و سرما به داخل دستکش دارای تسمه بر رویه موچ دستکش برای فیکس شدن. دارای کفی لاستیکی مقاوم و ضد خش. دارای سگکی برای وصل کردن دو دستکش در زمانی که مورد استفاده نیستند قابلیت سل تاج برای کار کردن با گوشی های لمسی و تبلت در زمان استفاده از دستکش بر روی انگشت اشاره مناسب برای آقایان و بانوان .سایز این محصول مدیوم میباشد . سایز Medium
  • نگهداری
    شستشو به صورت دستی و آب کشی و شامپو بچه. سایز Medium

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ دستکش کوهنوردی مدل L-10938

دستکش کوهنوردی مدل L-10938

مشخصات

  • جزئیات
    این دستکش دوپوش میباشد یعنی هر یک از دستکش ها از دو دستکش مجزا تشکیل شده است و هر یک به تنهایی قابل استفاده است .مقاومت تا دمای منفی ۲۰ درجهقابل استفاده برای کوهنوردی و اسکیدستکش یک سوم ساعد شما را نیز میپوشاند .بادوام و قابل انعطافضد آب و ضد بادبر روی مچ آن تسمه و سگک برای تنگ تر کردن وجود دارد.بر روی لبه دستکش کش تنگ کننده تعبیه شده است.بر روی انگشت شصت یک لاسیتک طراحی شده برای پاک کردن برف روی عینکدارای کفی لاستیکی ضد خشدارای گیره برای وصل کردن دو دستکش در زمانی که مورد استفاده نیستندمناسب برای آقایان
  • نگهداری
    از ماین لباس شویی برای ماندگاری بیشتر کیفیت استفاده نشود
  • کشور تولید کننده
    چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستکش کوهنوردی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کلاه بافت مردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا