ابزار غیر برقی

دستکش جوشکاری، راهنمای خرید اینترنتی دستکش ایمنی جوشکاری

نکات مهمی که هنگام خرید دستکش جوشکاری باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از تجهیزاتی مهمی که هنگام جوشکاری کردن باید حتما استفاده کنید، دستکش جوشکاری است. دستکش‌های جوشکاری در طرح‌ها، سبک‌ها و مواد مختلفی موجود هستند. طبق قوانین و استانداردها، دستکش‌هایی که استفاده می‌کنید باید برای محافظت در برابر گرما، انرژی الکتریکی و شوک، بریدگی، ضربه، ساییدگی، سوراخ‌شدگی و مسائل زیست‌محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش آزمایش و تایید شوند. جوشکاری کار خطرناکی است و دستکش جوشکاری باید نه تنها از دست‌ها بلکه از مچ دست و ساعد شما نیز محافظت کند.

با توجه به قیمت کمی که دستکش جوشکاری دارد، شما نباید بدون استفاده از آن سلامت خود را به خطر بیاندازید. خوشبختانه این محصول در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است. در واقع این شما هستید که باید با توجه به نوع جوش و سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. اگر شما بدون آگاهی یک جفت دستکش جوشکاری را خریداری نمائید، به احتمال زیاد در آینده به کار شما نخواهد آمد و مجبور به تعویض آن خواهید شد. بنابراین ما اینجا هستیم تا با این راهنمای خرید به شما کمک کنیم تا بهترین دستکش جوشکاری را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید دستکش جوشکاری را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این محصول ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع دستکش جوشکاری موجود در بازار آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دستکش جوشکاری باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

دستکش جوشکاری چیست و چه کاربردی دارد؟

دستکش‌های جوشکاری تجهیزات محافظ شخصی (PPE) هستند که از دست جوشکاران در برابر خطرات ناشی از جوشکاری محافظت می‌کنند. این دستکش‌ها ضمن محافظت از اپراتور در برابر شوک الکتریکی، گرمای شدید و اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز، امکان مفصل بندی انگشت را فراهم می کنند، همچنین مقاومت در برابر سایش و چسبندگی را نیز افزایش می‌دهند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه جوشکاری

انواع دستکش جوشکاری استاندارد:

  1. دستکش‌های جوشکاری MIG: اگر در حال انجام کارهای جوشکاری میگ هستید، باید از پوست بز با کیفیت بالا با پوشش مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید. این به مقادیر بالای گرما و پاشش که در طول فرآیند جوش رخ می‌دهد نسبت داده می‌شود. به همین دلیل است که دستکش‌ها با لایه‌های زیاد و ضخیم‌تر ساخته می‌شوند. سایر مواد چرمی مناسب برای ساخت دستکش دست محافظ MIG عبارتند از: پوست گاو، پوست بز یا آهو.
  2. دستکش‌های جوشکاری TIG: جوشکاران TIG پوست بز یا هر ماده نازک و انعطاف پذیر دیگری را ترجیح می‌دهند. دستکش‌ها حرکت بسیار مورد نیاز را فراهم می‌کنند که امکان جوش‌های دقیق را با مشعل‌های TIG فراهم می‌کند. این به این دلیل است که فرآیند پاشش کمتری ایجاد می‌کند به این معنی که دستکش های TIG در برابر فرآیند داغ مانند MIG که پاشش زیادی ایجاد می‌کند را محافظت نمی کند.
  3. دسکش‎‌های جوشکاری چوب: وقتی صحبت از جوشکاری چوب می‌شود، برش ضخیم تری از چرم مورد نیاز است. دانه‌های شکافته شده از پوست گوزن، پوست بز و پوست خوک بهترین نامزد برای دستکش‌های جوشکاری چوبی هستند. از آنجایی که فرآیند جوشکاری چوب ساده است، کاربر نیازی به دستکش انعطاف پذیر نخواهد داشت. دستکش باید ضخیم و محافظ باشد زیرا این فرآیند در مقایسه با سایر فرآیندهای جوشکاری گرما و جرقه‌های زیادی ایجاد می‌کند.

دستکش‌های جوشکاری از چه موادی ساخته می‌شوند؟

دستکش‌های جوشکاری به دلیل ویژگی‌های برتر معمولاً از چرم ساخته می‌شوند. چرم ماده انتخابی برای دستکش‌های جوشکاری است زیرا دارای خواص عایق خوب، مقاومت در برابر سایش بالا و غیر قابل احتراق است. تفاوت‌های اساسی بین انواع مختلف چرم وجود دارد. محبوب ترین نوع ماده چرمی برای جوشکاری دستکش، پوست گاو و بز است.

  • چرم بز: از آنجایی که پوست بز دارای سطح بالایی از حساسیت لمسی است، برای جوشکاری TIG، به ویژه، که به مهارت بالایی نیاز دارد، مناسب است. مثل چرم گاو ضخیم نیست. اما خیلی هم مثل پوست گوسفند نازک نمی‌باشد. چرم بز مقاوم در برابر سایش، قوی و اقتصادی است.
  • چرم گاو: چرم گاو محبوب ترین انتخاب برای چرم در دستکش‌های جوشکاری است. ایده آل برای کاربردهایی که شامل گرمای بیش از حد یا زیاد، جرقه و پاشش پاشیده می‌شود. مانند جوشکاری چوب، این دستکش راحت و بادوام است. بازار گزینه‌های زیادی را برای دستکش های جوشکاری چرمی ارائه می‌دهد. آن‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف برای مطابقت با ترجیحات کاربر ارائه می‌شوند. این دستکش‌ها اغلب دارای چندین لایه هستند تا از ایمنی بالایی در حین کار جوشکاری اطمینان حاصل کنند. بسیاری از جوشکاران به این نوع دستکش ها را ترجیح می‌دهند، زیرا کنترل و آزادی حرکت مناسبی را در حین کار ارائه می‌دهند.
  • پوست گوزن: این چرم بیشترین مقاومت را در برابر حرارت، شعله و سایش دارد و در عین حال راحتی زیادی را نیز به همراه دارد. این در برش های سنگین تر موجود است و محافظت عالی برای جوشکاری چوبی ایجاد می‌کند. دستکش های جوشکاری چوب الک از جمله پرفروش ترین دستکش‌های جوشکاری چوب در فروشگاه‌های اینترنتی هستند.
  • پوست خوک: دستکش‌های پوست خوک که از مواد نازک ساخته شده‌اند، مقاوم‌ترین دستکش‌ها در برابر روغن و آب و هوا هستند، اما از نظر مقاومت در برابر حرارت آنقدر قوی نیستند.

عمر دستکش جوشکاری چقدر است؟

ماندگاری دستکش‌های جوشکاری به کیفیت و دفعات استفاده از آن‌ها بستگی دارد. اگر آن‌ها در معرض گرمای کم و ساعات کار کمتری قرار گیرند، طول عمر آن بیشتر از آن‌هایی می‌شود که اغلب در معرض گرمای زیاد و کار زیاد قرار می‌گیرند. به طور کلی، اگر یک جفت دستکش با کیفیت به خوبی نگهداری شود، باید بین دو تا چند ماه برای شما دوام بیاورد.

نحوه انتخاب دستکش جوشکاری مناسب:

شکی نیست که جوشکاری کاری چالش برانگیز و مملو از خطرات است. اما اگر بدانید که چگونه بهترین دستکش جوشکاری را انتخاب کنید، بسیاری از این مسائل ایمنی را می‌توان به اندازه کافی حل کرد. ناگفته نماند، استفاده از یک جفت دستکش مناسب حداکثر راحتی و سهولت استفاده را ارائه می‌دهد. در نتیجه، آن‌ها می‌توانند به القای اعتماد بیشتر در جوشکارها کمک کنند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نوآوری‌های مواد، دستکش‌های جوشکاری مدرن در مقایسه با دستکش‌های قدیمی ارگونومیک تر و بادوام تر هستند. از آنجایی که گزینه‌های زیادی در بازار موجود است، انتخاب بهترین دستکش می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. برای آسان‌تر کردن زندگی‌تان، در اینجا عواملی وجود دارد که به شما در انتخاب دستکش‌های جوشکاری مناسب کمک می‌کنند.

راهنمای خرید دستکش جوشکاری:

هنگامی که صحبت از ایمنی جوشکار می‌شود، دست ها باید با دستکش‌های جوشکاری با کیفیت بالا محافظت شوند. مانند کسانی که در صنعت ساخت و ساز کار می کنند، خطرات متعددی در مورد جوشکاری وجود دارد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید عینک ایمنی

نکاتی که هنگام خرید دستکش جوشکاری باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

خرید دستکش جوشکاری به آسانی گرفتن اولین جفتی که می بینید و پوشیدن آن‌ها نیست. روش‌های جوشکاری متفاوتی وجود دارد و هر کدام نیاز به نوع خاصی از دستکش جوشکاری دارند تا از خطراتی مانند جرقه و گرما محافظت کنند. از این راهنما در مورد آنچه باید هنگام خرید دستکش جوشکاری بدانید استفاده کنید تا از خرید جفت نامناسب برای کار خودداری کنید.

  • نوع دستکش: قبل از خرید دستکش‌های جوشکاری باید نوع دستکش موجود در بازار را بررسی کنید. دستکش‌های چرمی زیادی در بازار موجود است. می‌توانید دستکش‌هایی مانند دستکش برش جوش TIG، دستکش جوشکاری چوب، دستکش میگ و دستکش‌های مقاوم در برابر برش را انتخاب کنید.
  • نوع عایق: جوشکاری قابل توجه ترین مقدار گرمایی است که معمولاً منتشر می‌شود. شما باید نوع عایق مورد نیاز برای به دست آوردن حداکثر محافظت را درک کنید. عایق‌های خوب همیشه با موادی ساخته می‌شوند که با آسترهای پنبه‌ای و آلومینیومی ساخته می‌شوند.
  • حرکت دست: علاوه بر همه این موارد، همیشه باید اندازه و راحتی خود را روشن کنید. پس از پوشیدن آن باید دست خود را به طور انعطاف پذیر حرکت دهید. بهترین دستکش‌های بدون لاتکس به شما این امکان را می‌دهند که از گرما و سطح مهارت بالا محافظت کنید.
  • روش جوشکاری: نوع چرمی که باید در دستکش خود جستجو کنید به نوع جوش بستگی دارد. جوشکاری TIG نیاز به دستکش های پوست بز یا گوزن دارد. این مواد به شما این امکان را می‌دهند که کنترل لازم برای جوشکاری TIG را حفظ کنید، در حالی که به اندازه کافی بادوام هستند تا شما را از سوختگی و آسیب‌های دیگر در امان نگه دارند. جوشکاری TIG روشی نیست که مقدار زیادی پاشش ایجاد کند، بنابراین دستکش‌های جوشکاری سنگین ساخته شده از پوست گاو یا خوک ضروری نیستند. انواع ضخیم‌تر دستکش‌های جوشکاری چرمی برای جوشکاری چوبی و MIG مناسب هستند. جوشکاری چوبی مخصوصاً به دلیل گرما و پاشش تولید شده به دستکش‌های سنگین نیاز دارد. جوشکاری MIG نیز مقدار قابل توجهی پاشش و گرما ایجاد می کند.
  • راحتی دستکش: برای کار با تجهیزات به دستکش‌های جوشکاری با دقت و راحت نیاز دارید. اگرچه نباید محافظت را فدای راحتی کنید، اما مهم است که به جای یک دستکش، دستکشی با هر دو ویژگی پیدا کنید. دستان شما نباید در داخل دستکش احساس گرفتگی کند. آن‌ها باید به آرامی و راحت در داخل دست قرار گیرند. همانطور که گفته شد، مراقب خرید دستکش‌های جوشکاری خیلی بزرگ باشید، زیرا این کار می‌تواند مانع از مهارت شما در هنگام جوشکاری شود. یافتن یک وسط شاد در همه زمینه‌ها به شما کمک می‌کند تا راحتی، کنترل و ایمنی را به حداکثر برسانید. اکنون که با چیزهایی که هنگام خرید دستکش جوشکاری باید بدانید، بیشتر آشنا شدید، می‌توانید از سرمایه گذاری در تجهیزات محافظ اشتباه خودداری کنید.
  • جنس دستکش: چرم گاوی محکم و ضخیم است و بسیاری از دستکش‌های جوشکاری سنگین از آن ساخته می‌شوند. اما دستکش هایی نیز پیدا خواهید کرد که از پوست بز نازک تر و انعطاف پذیرتر ساخته شده‌اند. همچنین پوست بز در جذب روغن از دست و سایر مایعات کندتر است، بنابراین به سرعت پوست گاو سفت ترک نمی‌خورد. آن‌ها همچنین برای راحتی باورنکردنی و حس لامسه سبک و نرم هستند. سایر مواد موجود شامل پوست گوزن است که می‌تواند تعادل خوبی بین پوست گاو و پوست بز و پارچه‌های مصنوعی ایجاد کند.
  • ماندگاری: قبل از خرید محصول، نظرات مشتریان را در مورد بررسی قرار دهید تا از دوام آن مطلع شوید. اگر مردم بگویند که با برند یا مدل خاصی از کالا مشکل داشته‌اند، این می‌تواند نشان دهد که برای استفاده طولانی‌مدت به اندازه کافی خوب ساخته نشده است.
  • نام تجاری: نام تجاری لزوماً به معنای کیفیت یا دوام بهتر نیست. گاهی اوقات، شرکت‌ها محصولات خود را به عنوان متعلق به برندهای خاص برچسب گذاری می‌کنند، زیرا فکر می کنند اگر از یک شرکت یا نام طراح معروف باشد، مردم برای آن‌ها هزینه بیشتری می پردازند. اما در واقعیت، ممکن است هیچ تفاوتی بین این اقلام و مواردی که با مارک‌ها یا برچسب‌های کمتر شناخته شده فروخته می شوند، وجود نداشته باشد.
  • بودجه: بودجه شما یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید دستکش جوشکاری است زیرا تعیین می‌کند که چقدر برای خرید خود هزینه خواهید کرد. در حالت ایده‌آل، باید پول کافی را برای خرید خود اختصاص دهید تا چیزی که ارزش پول خود را داشته باشد، بدون نیاز به صرف نظر کردن از نقاط دیگر، مانند دستکش‌های جوشکاری و همچنین پرداخت اجاره به دست آورید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید دستکش جوشکاری مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای دستکش جوشکاری ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ دستکش جوشکاری آمریکن سیفتی مدل HJ-388

دستکش جوشکاری آمریکن سیفتی مدل HJ-388

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵x12x1 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۸۰ گرم
  • استاندارد ایمنی و محافظتی
    EN388
  • جنس
    چرم
  • سایز (براساس محیط دور کف دست)
    L/229-254mm/9-10inch
  • محیط دور کف دست
    ۲۳۰ میلی‌متر
  • سایر توضیحات
    دستکش آمریکن سیفتی ، ساخت کشور پاکستان (اصل) چرم درجه یک ، مقاوم در برابر حرارتمناسب برای جوشکاری و تراشکاری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ دستکش ایمنی جوشکاری مدل Z-5

دستکش ایمنی جوشکاری مدل Z-5

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۶x14x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۷۷ گرم
  • جنس
    کتان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ دستکش جوشکاری آمریکن سیفتی مدل HJ-477

دستکش جوشکاری آمریکن سیفتی مدل HJ-477

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۷x14x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۸۰ گرم
  • استاندارد ایمنی و محافظتی
    EN4123
  • جنس
    آرالینکس
  • سایز (براساس محیط دور کف دست)
    XL/254-279mm/10-11inch
  • محیط دور کف دست
    ۲۳۰ میلی‌متر
  • ویژگی‌های دستکش ایمنی
    ضد لغزش
  • سایر توضیحات
    چرم درجه یک ساخت کشور پاکستان (اصل)مقاوم در برابر برش و حرارتمناسب برای جوشکاری – برقکاری …

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ دستکش ایمنی مدل جوشکاری

دستکش ایمنی مدل جوشکاری

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰x15x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۹۵ گرم
  • استاندارد ایمنی و محافظتی
    بدون استاندارد
  • جنس
    چرم
  • سایز (براساس محیط دور کف دست)
    L/229-254mm/9-10inch
  • محیط دور کف دست
    ۲۸۰ میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ دستکش جوشکاری تنسر مدل ۳۰۵۰

دستکش جوشکاری تنسر مدل 3050

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸x3x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • استاندارد ایمنی و محافظتی
    CE
  • جنس
    چرم
  • سایز (براساس محیط دور کف دست)
    M/203-229mm/8-9inch
  • محیط دور کف دست
    ۲۳۰ میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستکش جوشکاری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه رطوبت سنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا