چراغ تزئینیدکوراتیو

لامپ ال ای دی، راهنمای خرید انواع لامپ LED (ال ای دی) ارزان و کم مصرف

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید لامپ ال ای دی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

در گذشته برای روشن کردن منزل از لامپ‌های رشته‌ای استفاده می‌شد. این لامپ‌ها مصرف برق بالایی داشتند و نور آن‌ها آفتابی بود. اما به مرور لامپ‌های کم مصرف روی کار آمدند که علاوه بر مصرف کمتر انرژی نور سفید هم داشتند، متاسفانه این لامپ‌ها با جیوه ساخته می‌شد و بعد‌ها مشخص شد که سرطانزا هستند. امروزه کارآمدترین روش برای روشن کردن فضای داخلی و بیرنی منزل بدون شک استفاده از لامپ ال ای دی است. در مقایسه با فناوری‌های قدیمی روشنایی مانند: لامپ‌های رشته‌ای، هالوژن و لامپ‌های CFL، متوجه می‌شوید که LED به مراتب بیشترین صرفه‌جویی در مصرف برق را دارد. در واقع می‌توان گفت که یک راه‌حل هوشمندانه‌ برای مصرف برق کمتر می‌باشد. سرعت رشد فناوری LED واقعاً باورنکردنی است، اگرچه سال‌هاست که از تولید این لامپ‌ها می‌گذرد اما همچنان تکنولوژی ساخت آن‌ها در حال رشد می‌باشد.

در گذشته لامپ‌های ال ای دی به صورت دی آی پی مونتاژ می‌شد که شدت نور کمتر و مصرف انرژی بالاتری داشت. اما امروزه لامپ ال ای دی شامل یک چیپ ست در ابعاد مشخص است که روی آن تعدادی ال ای دی به صورت اس ام دی قرار دارد. ال ای دی‌های اس ام دی شدت نور بیشتری دارند و برق کمتری هم مصرف می‌کنند به همین علت تمام لامپ‌های جدید اس ام دی هستند. لامپ ال ای دی از نظر پزشکی هم سالم تر است و همانند لامپ کم مصرف سرطانزا نیست. زیرا در این لامپ‌ها خبری از بخار یا گاز جیوه نیست. شما با خرید این نمونه دیگر نگران شکسته شدن لامپ هم نخواهید بود، زیرا اصلا شکسته نمی‌شوند و اگر این اتفاق بیافتد، گاز سمی و سرطانزا وجود ندارد که محیط اطراف را آلوده کند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید لامپ ال ای دی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع لامپ ال ای دی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید لامپ ال ای دی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

لامپ ال‌ای‌دی چیست و چه کاربردی دارد؟

ال ای دی یا LED مخفف کلمه (light-emitting diodes) یا همان دیودهای ساطع کننده نور نوعی منبع نور الکترونیکی هستند که با منابع نور معمولی مانند لامپ های رشته ای و هالوژن متفاوت می‌باشند. آنها طول عمر بالاتری نسبت به این دو مدل‌ دارند و در کنار مصرف برق پایین، گرمای بسیار کمتری هم در محیط منتشر می‌کنند. آنها بسیار بادوام هستند و دارای عناصر شکننده مانند: لوله های شیشه ای یا رشته‌ای نیستند. آنها از نظر زیست محیطی هم برای انسان ایمن تر هستند زیرا حاوی جیوه یا سرب نیستند. لامپ‌های ال‌ای‌دی امروزه جزو رایج‌ترین وسایل تولید نور به حساب می‌آیند، از جمله معروف‌ترین مدل‌های آن‌ها می‌توان به GU10، B22، E27 و MR16 اشاره کرد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پنل ال ای دی

انواع لامپ ال‌ای‌دی موجود در بازار:

  1. لامپ‌های ال ای دی DIP: درون این لامپ‌ها تعدادی دیود نورانی معمولی وجود دارد که با هم سری‌ شده‌اند. در صورت سوختن یک دیود کل مجموعه خاموش می‌شود. طول عمر خیلی زیادی دارند، اما انتظار نور خیلی زیاد از آن‌ها نباید داشته باشید.
  2. لامپ‌های ال ای دی SMD: قطعات اس ام دی بر خلاف نمونه قبلی روی فیبر مدار چاپی لحیم می‌شوند و اندازه آن‌ها خیلی کوچکتر از نمونه قبلی است. شدت نور تولید شده به وسیله دیودهای اس ام دی خیلی بیشتر از نمونه قبلی است و برق کمتری هم مصرف می‌کنند. در عوض نسبت به نمونه قبلی طول عمر کمتری دارند.
  3. لامپ‌های ال ای دی COB: نور تولید شده در این لامپ‌ها هم ال ای دی است اما بر خلاف نمونه‌های قبلی به جای استفاده از چند ال ای دی اس ام دی از یک ال ای دی اما با سایز بزرگتر استفاده می‌شود، شدت تولید نور این لامپ‌ها خیلی زیاد است و برای روشن کردن فضاهای بزرگ از آن‌ها استفاده می‌شود.

مصرف برق لامپ‌های ال ای دی چقدر است؟

لامپ های LED تا ۹۰ درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته‌ای یا هالوژنی با روشنایی متعادل مصرف می‌کنند. ال ای دی‌ها در تبدیل الکتریسیته، اندازه گیری شده بر حسب وات و تبدیل آن به نور بر حسب لومن بسیار کارآمد هستند. به این ترتیب، یک لامپ LED معمولی ۴ وات می‌تواند به راحتی نور خروجی قابل مقایسه با هالوژن ۵۰ وات را بدست آورد، این امر به دلیل تبدیل نسبت بیشتر لومن به وات آن است.

لامپ‌های ال ای دی چقدر عمر می‌کنند؟

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از لامپ‌های LED طول عمر فوق العاده آن‌ها به دلیل کنترل میزان حرارت تولید شده‌ آن‌ها است، لامپ های LED قادر به حذف گرما از طریق سینک‌های حرارتی هستند که با کاهش کاهش استهلاک لومن به افزایش طول عمر لامپ کمک می‌کنند. یک لامپ LED خوش ساخت با مدیریت حرارتی خوب باید تا ۵۰۰۰۰ ساعت دوام بیاورد. مراقب باشید که خرده فروشان ادعاهای اغراق آمیزی در مورد طول عمر محصولات خود به شما ارائه ندهند.

میزان روشنایی یک لامپ ال ای دی چقدر است؟

  • روشنایی یک لامپ با واحد لومن (Lm) اندازه گیری می شود، هر چه تعداد لومن‌ها بیشتر باشد، لامپ مورد نظر شما روشنایی بیشتری دارد. علیرغم استفاده از وات بسیار کم، LED ها می‌توانند به اندازه همان منابع روشنایی سنتی نور منتشر کنند. برای راحت کردن کارها، اکثر خرده‌فروش‌ها یک میزان وات معادل را ذکر می‌کنند تا مصرف ‌کنندگان بتوانند چراغ‌های قبلی خود را با حفظ روشنایی قبلی اما مصرف انرژی کمتر تغییر دهند.
  • شما قبلاً هنگام خرید لامپ‌های جدید به دنبال وات آن‌ها بودید، اما وات فقط میزان مصرف انرژی را اندازه گیری می‌کند. از آنجایی که لامپ های کم مصرف به میزان قابل توجهی وات کمتری دارند، امروزه برای انتخاب لامپ‌های جدید باید با توجه به میزان لومن آن‌ها را خریداری کنیم، لومن میزان روشنایی را اندازه گیری می‌کند. راهنمای پایین به شما کمک می‌کند که به کمک یک سری داده‌ میزان روشنایی لامپ خود را برحسب لومن و نه وات به دست آورید.
  • یک لامپ ۱۵۰ واتی معادل ۲۶۰۰ لومن (lm) نور تولید می‌کند.
  • یک لامپ ۱۰۰ واتی معادل ۱۶۰۰ لومن (lm) نور تولید می‌کند.
  • یک لامپ ۷۵ واتی معادل ۱۱۰۰ لومن (lm) نور تولید می‌کند.
  • یک لامپ ۶۰ واتی معادل ۸۰۰ لومن (lm) نور تولید می‌کند.
  • یک لامپ ۴۰ واتی معادل ۴۵۰ لومن (lm) نور تولید می‌کند.

نقش لامپ‌های LED در صرفه جویی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها:

چه در یک منزل مسکونی باشید و چه در یک محیط تجاری، تامین روشنایی محیط تا ۲۰ درصد از کل مصرف انرژی شما را تشکیل می‌دهد. در واقع شما با تغییر دادن لامپ‌های خود به LED می‌توانید مقدار قابل توجهی در هزینه‌های خود به دلیل کم شدن وات صرفه جویی کنید. LED ها همچنین عمر طولانی تری دارند، بنابراین نیازی به تعویض مکرر آنها نخواهید داشت. در واقع شما نیازی به نگرانی در مورد تعمیر و نگهداری آن‌ها نخواهید داشت. هنگامی که لامپ‌های خود را به LED تغییر می‌دهید، در کمتر از یک سال شروع به صرفه جویی در هزینه‌ها خواهید کرد.

آیا لامپ‌های ال ای دی ایمن هستند؟

بله، ال ای دی‌ها برخلاف CFLها (لامپ‌های فلورسنت فشرده) حاوی جیوه نیستند. آن‌ها همچنین گرمای نسبتا کمی از خود بروز می‌دهند و پس از استفاده طولانی مدت به راحتی می‌توانید آن‌ها را تعمیر یا تعویض نمائید. عدم وجود محفظه های شیشه ای و قطعات شکننده نیز احتمال شکستگی آن‌ها را کاهش می‌دهد، بنابراین نگران شکستگی شیشه آن‌ها نخواهید بود.

علت سازگار بودن لامپ‌های ال ای دی با محیط زیست چیست؟

استفاده از چراغ های LED باعث کاهش انتشار کربن می‌شود. هنگامی که لامپ های رشته ای یا CFL قدیمی خود را با LED جایگزین می کنید، اساساً سطح مضر CO2 منتشر شده در هوا را کاهش می‌دهید. به دلیل این که چراغ های LED انرژی کمتری مصرف می‌کنند، در نتیجه نیروگاه‌ها به تولید برق کمتری نیاز دارند و برای تولید برق مصرفی سوخت‌ فسیلی کمتری سوزانده می‌شود. هر چه این نیروگاه‌ها به انرژی کمتری از طریق سوزاندن سوخت نیاز داشته باشند، انتشار کربن در محیط زیست کمتر می‌شود.

مزایای استفاده از لامپ ال ای دی:

  • لامپ‌های رشته‌ای انرژی زیادی مصرف می‌کنند و در مقابل نور کمتری تولید می‌کنند. اما در مقابل لامپ‌های LED برق کمتری مصرف می‌کنند.
  • این لامپ‌ها به علت اینکه پر مصرف نیستند، گرمای کمتری تولید کرده و کربن کمتری را به همراه گرما وارد محیط زیست می‌کنند.
  • چراغ‌های LED حاوی فلزات مضر نیستند. سرب و جیوه به عنوان سمی ترین فلزات سنگین در جهان طبقه بندی می شوند.
  • دور انداختن این لامپ‌ها در جاهای دیگر مثل محل دفن زباله نمی‌تواند باعث وارد شدن محتوای سرب و جیوه و مخلوط شدن آن در منبع آب شما یا به صورت بخار در هوایی که تنفس می کنید شود.

آیا لامپ ال ای دی با سیستم برق هر منزلی سازگار است؟

بله، همه لامپ‌های LED مقاوم‌سازی شده‌اند و طوری طراحی شده‌اند که با اتصالات نوری موجود در هر خانه‌ای کار کنند و از آن‌ها به‌ عنوان جایگزین مستقیم استفاده شود. لطفاً اطمینان حاصل کنید که اتصالاتی که در حمام و دستشویی قرار دارند هم ضد حریق و هم ضد آب باشند و دارای گواهی مناسب IP65 یا بالاتر برای مطابقت با مقررات ساختمانی باشد.

آیا برای لامپ‌های ال ای دی می‌توان از یک دیمر مخصوص استفاده کرد؟

بله، اما در صورتی که از دیمرهای مخصوص این لامپ‌ها استفاده کنید. ال ای دی ها در مقایسه با لامپ‌های هالوژن برق بسیار کمی مصرف می‌کنند. اگرچه این خبر خوبی برای پراخت کمتر هزینه برق شماست، اما بهتر است بدانید که آن‌ها به درستی با کلیدهای دیمر موجود در بازار کار نمی‌کنند و این کار ممکن است منجر به کوتاه شدن عمر لامپ شما شود و در مدت کوتاهی خروجی نور آن‌ها کم شده و صدای وزوز دهند. برای عملکرد بهینه، باید از دیمرهای لبه انتهایی استفاده کنید که حداقل بار کمتری دارند و برای استفاده با لامپ های LED طراحی شده اند.

آیا ال ای دی ها فورا روشن می‌شوند یا نیاز به گرم شدن دارند؟

برخلاف CFL ها که معمولا چند دقیقه طول می کشد تا به روشنایی کامل برسند، LED ها بلافاصله به روشنایی کامل می رسند.

لامپ های ال ای دی در چه رنگ‌هایی موجود هستند؟

خروجی نور بیشتر در یکی از سه رنگ یافت می شود: مهتابی، صدفی و آفتابی. رنگ مهتابی معمولاً در ظرفیت‌های خانگی استفاده می‌شود، این مدل یک جایگزین مشابه برای لامپ‌های هالوژن استاندارد است. نمونه مهتابی یک رنگ سفید سرد است که اغلب در دفاتر یا فروشگاه‌های خرده فروشی استفاده می‌شود. نمونه آفتابی رنگی شبیه به روشنایی روز را دارد. ترکیب رنگ آفتاب و مهتاب ایده‌آل‌ترین نور برای روشن کردن جاهای مختلف است.

آیا LED‌ها در فضای باز و هوای سرد هم کار می کنند؟

برخلاف لامپ‌های CFL این لامپ‌ها در شرایط سرد و دمای پایین در فضای باز ایده آل هستند و به علت اینکه از اجزای محکم ساخته شده‌اند بسیار بادوام می‌باشند و می توانند در شرایط سخت هم مقاومت کنند. از آنجایی که LED ها در برابر ضربه، لرزش و ضربه‌های خارجی مقاوم هستند، انتخاب مناسبی برای سیستم های نور در فضای باز هستند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ریسه ال ای دی

نکات مهم برای خرید لامپ ال ای دی:

  1. نوع اتصال: قبل از خرید این نوع لامپ باید به این نکته توجه داشته باشید که چه نوع لامپی را جایگزین لامپ قبلی خود می‌کنید. زیرا لامپی را که خریداری می‌کنید می‌تواند از نوع پایه پیچی سنتی یا پایه جدید و محبوب GU10 باشد. برای درک این موضوع بهتر است روی جعبه محصول را با دقت نگاه کنید.
  2. استفاده خانگی یا تجاری:  تولید کنندگان انواع مختلفی از چراغ های LED را با کاربردهای متفاوت طراحی می کنند. بسیاری از لامپ ها به طور خاص برای استفاده تجاری طراحی شده اند. منوی کشویی موجود در کنار هر محصول در وب سایت ما محدوده LED را برای  استفاده معمولی خانگی و تجاری را از هم جدا می کند تا شما را به سمت محصول مناسب هدایت کند.
  3. پتانسیل پس انداز:  با دیدن میزان مصرف برق (W) روشنایی فعلی‌تان و مقایسه آن با میزان مصرف برق LED جدید می‌توانید میزان صرفه‌جویی در مصرف برق خود را با حالت قبل مورد ارزیابی قرار دهید. ال ای دی‌ها بسیار بیشتر از روشنایی سنتی دوام می آورند، بنابراین با عدم نیاز به خرید مکرر در طول زمان در هزینه های زیادی صرفه جویی خواهید کرد. یک لامپ LED باکیفیت می تواند ۵۰۰۰۰ ساعت دوام بیاورد.
  4. زاویه تابش: زاویه تابش زمانی فقط به طراحان نور مربوط می‌شد و اکثر کاربران خانگی نیازی به فکر کردن در مورد آن نداشتند. با این حال، تابش نور LEDها بسیار جهت دارتر از منابع نور سنتی است. اکثر لامپ‌های LED دارای فناوری پخش نور در یک منطقه بزرگ هستند، اما نور افکن‌های LED دارای زاویه پرتو نور باریک هستند. همچنین شما می‌توانید لامپ‌های ال‌ای‌دی با جلوه‌ باریک «اسپات لایت» را خریداری کنید تا یک پرتو عریض داشته باشید که با لامپ‌های سنتی پر مصرف دیده نمی‌شود.
  5. رنگ لامپ: انتخاب رنگ ال ای دی یک موضوع کاملا شخصی است که به سلیقه شما بستگی دارد. همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد لامپ‌های ال ای دی در سه رنگ‌، آفتابی، مهتابی و صدفی موجود هستند که شما با توجه به نوع استفاده و سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید.
  6. میزان مصرف انرژی: اگر می‌خواهید بیشترین صرفه‌جویی را داشته باشید، باید یک لامپ با امتیاز کارایی بالا را انتخاب کنید. اما درک این موضوع برای برخی دشوار است. اتحادیه اروپا برای کمک به مصرف‌کنندگان، رتبه‌بندی انرژی را از E تا A++ برای لامپ‌های روشنایی ارائه کرده که بر اساس کارایی لامپ است. همه LED ها دارای رتبه A یا بالاتر هستند، اما برای صرفه جویی بیشتر به سراغ لامپ هایی بروید که دارای رتبه انرژی A++ هستند.
  7. نوع درایور: همان طور که می‌دانید لامپ‌های کلاسیک با برق مستقیم AC کار می‌کردند و تنها برخی از آن‌ها دارای درایور خارجی بودند. اما لامپ‌ LED با جریان برق غیر مستقیم DC کار می‌کند که دارای دو نوع درایور داخلی و خارجی هستند. اما بیشتر مدل‌ها دارای درایور داخلی می‌باشند. یکی از دلایل خراب شدن این لامپ‌ها خرابی درایور است.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می توانید لامپ ال ای دی مورد نظرتان را انتخاب کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه لامپ ال ای دی محبوب، ارزان و باکیفیت را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ لامپ ال ای دی ۱ وات ایران زمین مدل خواب پایه E27 بسته ۲ عددی

لامپ ال ای دی 1 وات ایران زمین مدل خواب پایه E27 بسته 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۵x5x7 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۱ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • شکل
    ال ای دی کوچک
  • نوع پایه
    E27
  • طول عمر
    ۲۰۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۱۰-۲۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ لامپ ال ای دی ۵۰ وات مدل ۲۰۳۲ پایه E27

لامپ ال ای دی 50 وات مدل 2032 پایه E27

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲x12x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۹۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۵۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰-۶۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۲۱ تا ۵۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • زاویه نوردهی
    ۲۰۰ درجه
  • شکل
    استوانه
  • نوع پایه
    E27
  • سایر توضیحات
    – بیش از ۸۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق- دارای طول عمر بیش از ۲۰۰۰۰ ساعت, ۳۰ برابر لامپ‌های رشته‌ای و ۴ برابر لامپ‌های کم مصرف- سازگار با محیط زیست به دلیل عاری بودن از مواد سمی جیوه، سرب و گازهای شیمیایی
  • طول عمر
    ۲۰۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۴۰۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ لامپ ال ای دی ۱۲ وات نمانور مدل T2

لامپ ال ای دی 12 وات نمانور مدل T2

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۲۰x3x9 سانتی‌متر
  • وزن
    ۹۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰-۲۴۰ ولت
  • توان
    ۱۲ وات
  • فرکانس
    ۵۰-۶۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۱۰.۵ تا ۲۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • زاویه نوردهی
    ۱۸۰ درجه
  • شکل
    حبابی
  • نوع پایه
    E27
  • نحوه قرارگیری و نصب
    ایستاده
  • سایر توضیحات
    – دارای سرپیچ متحرک جهت تغییر زاویه تابش
  • طول عمر
    ۱۵۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۹۶۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ لامپ ال ای دی ۵ وات مدل USB

لامپ ال ای دی 5 وات مدل USB

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵x8x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵ گرم
  • ولتاژ
    ۵ ولت
  • توان
    ۱۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • نوع پایه
    متصل
  • طول عمر
    ۱۰۰۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۷۲۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ لامپ ال ای دی ۱۸ وات مدل RGB پایه e27

 لامپ ال ای دی 18 وات مدل RGB پایه e27

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۱۸x8x8 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • استانداردها و قابلیت لامپ
    استاندارد CE
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۱۸ وات
  • فرکانس
    ۵۰-۶۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۱۰.۵ تا ۲۰ وات
  • نوع پایه
    E27
  • سایر توضیحات
    دارای ریموت کنترلرقص نور دیمر دار
  • طول عمر
    ۵۰۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۱۰۸۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ لامپ ال ای دی ۶۰ وات ال ای دی بالب مدل استوانه ای پایه E27

لامپ ال ای دی 60 وات ال ای دی بالب مدل استوانه ای پایه E27

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۱۳x13x21 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۳۰ ولت
  • توان
    ۶۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰-۶۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۵۱ تا ۷۵ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • زاویه نوردهی
    ۱۸۰ درجه
  • شکل
    استوانه
  • نوع پایه
    E27
  • نحوه قرارگیری و نصب
    سقفی
  • طول عمر
    ۱۵۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۴۰۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ لامپ ال ای دی ۵۰ وات چیپصام مدل استوانه ای پایه E27

لامپ ال ای دی 50 وات چیپصام مدل استوانه ای پایه E27

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۱۲x12x21 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۱۰ گرم
  • استانداردها و قابلیت لامپ
    مقاوم دربرابر نفوذ آب
  • تعداد LED
    ۵۰ عدد
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۵۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰/۶۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۲۱ تا ۵۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • زاویه نوردهی
    ۳۲۰ درجه
  • شکل
    استوانه
  • نوع پایه
    E27
  • نحوه قرارگیری و نصب
    دیواری
  • سایر توضیحات
    این لامپ LED با ابعاد و وزن مناسب، زاویه نوردهی وسیع، رده مصرف انرژی بسیار پایین و بازه توان مصرفی مناسب، به عنوان یک گزینه مناسب برای روشنایی داخلی خانه شما پیشنهاد می شود. با محافظت از شما در برابر سوختگی ناشی از اتصالات برق و جلوگیری از چشمک زدن یا سو سو کردن نورلامپ، این محصول در سطح امنیت و کارایی بسیار بالایی قرار دارد. به علاوه، مصرف انرژی کم این لامپ، به شما کمک می کند تا در حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های خانه خود موفق باشید.
  • طول عمر
    ۲۵۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۴۰۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ لامپ ال ای دی ۵ وات زد اف آر مدل شمعی اشکی پایه E14 بسته ۳ عددی

لامپ ال ای دی 5 وات زد اف آر مدل شمعی اشکی پایه E14 بسته 3 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۳.۵×۳.۵×۱۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۳ گرم
  • تعداد LED
    ۱۷ عدد
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    تجاری: ۵ واقعی: حدود ۴.۴ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۵.۵ تا ۱۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    B
  • زاویه نوردهی
    ۲۰۰ درجه
  • شکل
    شمعی
  • نوع پایه
    E14
  • سایر توضیحات
    این محصول دارای هیت سینک آلومینیومی می باشد.
  • طول عمر
    حدود ۲۰۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    حدود ۳۸۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ لامپ ال ای دی ۲.۱ وات پارسی نور مدل خواب پایه E27

لامپ ال ای دی 2.1 وات پارسی نور مدل خواب پایه E27

مشخصات

  • ابعاد
    ۷x5x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰ولت ولت
  • توان
    ۲.۱ وات
  • فرکانس
    ۵۰HZ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    تا ۵ وات
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • شکل
    حبابی
  • نوع پایه
    E27
  • طول عمر
    ۴۰۰۰۰HRS ساعت
  • میزان روشنایی
    ۱۷۸LM لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ لامپ ال ای دی ۵mm فول کالر مدل EL0025 بسته ۱۰ عددی

لامپ ال ای دی 5mm فول کالر مدل EL0025 بسته 10 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۰.۵*۱ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵ گرم
  • تعداد LED
    ۱۰ عدد
  • ولتاژ
    ۳ ولت
  • توان
    پایین وات
  • بازه توان مصرفی
    تا ۵ وات
  • رده مصرف انرژی
    A
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • شکل
    سوزنی
  • نوع پایه
    G4
  • قطر برش سقف
    ۵ میلی‌متر
  • سایر توضیحات
    هر بسته شامل ۱۰عدد ال ای دی به همراه ۱۰ عدد مقاومت ۴۷۰ اهم
  • طول عمر
    بالا ساعت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ لامپ ال ای دی ۵۰ وات ال ای دی بالب مدل استوانه ای پایه E27

لامپ ال ای دی 50 وات ال ای دی بالب مدل استوانه ای پایه E27

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۱۲x12x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۳۰ ولت ولت
  • توان
    ۵۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰-۶۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۲۱ تا ۵۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • زاویه نوردهی
    ۱۸۰ درجه
  • شکل
    استوانه
  • نوع پایه
    E27
  • نحوه قرارگیری و نصب
    سقفی
  • طول عمر
    ۱۵۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۴۰۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ لامپ ال ای دی ۷ وات کملیون مدل اشکی طرح گل کریستالی پایه E14 بسته ۵ عددی

لامپ ال ای دی 7 وات کملیون مدل اشکی طرح گل کریستالی پایه E14 بسته 5 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۳.۵×۳.۵×۱۳ سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • تعداد LED
    ۹ عدد
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۷ وات
  • فرکانس
    ۵۰-۶۰ هرتز
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • زاویه نوردهی
    ۲۰۰ درجه
  • شکل
    اشکی
  • نوع پایه
    E14
  • سایر توضیحات
    ۵ عدد لامپ اشکی طرح کریستالی ۷ وات کملیون , نسل سوم لامپ های ال ای دی , شدت نور بسیار بیشتر از سایر لامپ های ال ای دی به علت ذره بین کریستالی که در لامپ به کار رفته است , سرپیچ E14 (سرپیچ کوچک لوستری) , دارای چیپست سامسونگ , بدون محدودیت برای محل نگهداری و جابجایی(نَشکن) , نور بدون لرزش , طول عمر تا ۱۵ سال
  • طول عمر
    ۲۰۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۵۵۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ لامپ ال ای دی ۵۰ وات سایروکس مدل T140 پایه E27

لامپ ال ای دی 50 وات سایروکس مدل T140 پایه E27

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۱۴x14x23.2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۵۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۳۰ ولت
  • توان
    ۵۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۲۱ تا ۵۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • زاویه نوردهی
    ۲۳۰ درجه
  • شکل
    استوانه
  • نوع پایه
    E27
  • سایر توضیحات
    – معادل یک لامپ ۷۰ وات کم مصرف
  • طول عمر
    ۱۵۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۴۸۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ لامپ ال ای دی ۱۵ وات بروکس مدل A70 پایه E27

لامپ ال ای دی 15 وات بروکس مدل A70 پایه E27

مشخصات

  • ابعاد
    ارتفاع: ۱۳، قطر: ۷ سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۵ گرم
  • ولتاژ
    ۲۳۰ ولت
  • توان
    ۱۵ وات
  • فرکانس
    ۵۰-۶۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۱۰.۵ تا ۲۰ وات
  • زاویه نوردهی
    ۲۳۰ درجه
  • شکل
    حبابی
  • نوع پایه
    E27
  • سایر توضیحات
    – دارای CRI (شاخص تفکیک رنگ) بیش از ۸۰- بهره‌ی نوری ۹۵Lm/w- استاندارد RoHS و فاقد عناصر مضر مانند سرب و جیوه- نوردهی معادل یک لامپ ۱۲۰ وات رشته‌ای
  • طول عمر
    ۲۵۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۱۳۵۰-۱۴۲۵ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ لامپ ال ای دی ۱۵ وات سایروکس مدل A70 پایه E27 بسته دو عددی

لامپ ال ای دی 15 وات سایروکس مدل A70 پایه E27 بسته دو عددی

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۷x7x13.2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۵ گرم
  • ولتاژ
    ۲۳۰ ولت
  • توان
    ۱۵ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۱۰.۵ تا ۲۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • زاویه نوردهی
    ۲۳۰ درجه
  • شکل
    حبابی
  • نوع پایه
    E27
  • نحوه قرارگیری و نصب
    ایستاده
  • سایر توضیحات
    – معادل یک لامپ ۳۰ وات کم مصرف
  • طول عمر
    ۱۵۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۱۳۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ لامپ ال ای دی ۳۰ وات تکنوتل مدل استوانه پایه E27

لامپ ال ای دی 30 وات تکنوتل مدل استوانه پایه E27

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۱۰x10x18 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۵۴ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۳۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۲۱ تا ۵۰ وات
  • زاویه نوردهی
    ۲۷۰ درجه
  • شکل
    حبابی
  • نوع پایه
    E27
  • سایر توضیحات
    – فاقد مواد سمی مانند جیوه و سرب- دارای علامت استاندارد ایران- نوردهی معادل یک لامپ ۲۳۰ وات رشته ای- بدون افت نور
  • طول عمر
    ۲۵۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۲۷۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ لامپ ال ای دی ۰.۵ وات کد شب خواب پایه E27

لامپ ال ای دی 0.5 وات کد شب خواب پایه E27

مشخصات

  • ابعاد
    ۶×۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۵ گرم
  • تعداد LED
    ۱ عدد
  • ولتاژ
    ۱۱۰-۲۵۰ ولت
  • توان
    ۰.۵ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    تا ۵ وات
  • رده مصرف انرژی
    A
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • زاویه نوردهی
    ۳۶۰ درجه
  • شکل
    حبابی
  • نوع پایه
    E27
  • سایر توضیحات
    -مناسب جهت لامپ شب خواب
  • طول عمر
    ۵۰۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۵-۱۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ لامپ ال ای دی ۱۰۰ وات آوا مدل Hilda پایه E40

لامپ ال ای دی 100 وات آوا مدل Hilda پایه E40

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۳ * ۱۳ * ۲۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۱۰۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰-۶۰ هرتز
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • شکل
    حبابی
  • نوع پایه
    E40
  • میزان روشنایی
    ۹۵۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ لامپ ال ای دی ۷ وات مدل شمعی پایه E14 بسته ۱۰عددی

لامپ ال ای دی 7 وات مدل شمعی پایه E14 بسته 10عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۴x4x13 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • تعداد LED
    ۷ عدد
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۷ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • شکل
    شمعی
  • نوع پایه
    E14
  • طول عمر
    ۵۰۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۱۳۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ لامپ ال ای دی ۱۵ وات امیران مدل حبابی پایه E27 بسته ۳ عددی

لامپ ال ای دی 15 وات امیران مدل حبابی پایه E27 بسته 3 عددی

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۷x7x12.7 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۱۵ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • شکل
    حبابی
  • نوع پایه
    E27

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ لامپ ال ای دی ۴۰ وات مدل یوفو طرح فوتبال پایه E27

لامپ ال ای دی 40 وات مدل یوفو طرح فوتبال پایه E27

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۱۱x11x14.5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۳۵ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    حدود ۴۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۲۱ تا ۵۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • زاویه نوردهی
    ۳۶۰ درجه
  • نوع پایه
    E27
  • سایر توضیحات
    این محصول مناسب فضاهای داخلی می باشد و برای استفاده در فضاهای خارجی توصیه نمی شود.
  • طول عمر
    حدود ۲۰۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    حدود ۲۴۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ لامپ ال ای دی ۷ وات شمعی افراتاب مدل AF-C37-7W پایه E14 بسته ۲ عددی

لامپ ال ای دی 7 وات شمعی افراتاب مدل AF-C37-7W پایه E14 بسته 2 عددی

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۴x4x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۵ گرم
  • استانداردها و قابلیت لامپ
    استاندارد CE
  • ولتاژ
    ۲۳۰ ولت
  • توان
    ۷ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۵.۵ تا ۱۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • جنس محافظ
    پلی کربنات
  • زاویه نوردهی
    ۱۸۰ درجه
  • شکل
    شمعی
  • نوع پایه
    E14
  • طول عمر
    ۲۵۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۶۲۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ لامپ ال ای دی ۱۰ وات مدل ۷ رنگ پایه E27

لامپ ال ای دی 10 وات مدل 7 رنگ پایه E27

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۵x5x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۱۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • نوع پایه
    E27
  • طول عمر
    ۴۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۱۰۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ لامپ ال ای دی ۲۰ وات لیتو مدل شارژی

لامپ ال ای دی 20 وات لیتو مدل شارژی

مشخصات

  • ابعاد
    ۸x8x15 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۴۵ گرم
  • ولتاژ
    ۵ ولت
  • توان
    ۲۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰-۶۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۱۰.۵ تا ۲۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A++
  • زاویه نوردهی
    ۲۸۰ درجه
  • شکل
    استوانه
  • نوع پایه
    ساده
  • طول عمر
    ۸ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۶۵۰ لومن لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ لامپ ال ای دی ۴۰ وات مدل یوفو طرح فوتبال پایه E27

لامپ ال ای دی 40 وات مدل یوفو طرح فوتبال پایه E27

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۱۱x11x14.5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۳۵ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    حدود ۴۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۲۱ تا ۵۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • زاویه نوردهی
    ۳۶۰ درجه
  • نوع پایه
    E27
  • سایر توضیحات
    این محصول مناسب فضاهای داخلی می باشد و برای استفاده در فضاهای خارجی توصیه نمی شود.
  • طول عمر
    حدود ۲۰۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    حدود ۲۴۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ لامپ ال ای دی ۹ وات بروکس مدل BRX رنگی پایه E27

لامپ ال ای دی 9 وات بروکس مدل BRX رنگی پایه E27

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۱x6x6 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۶ گرم
  • ولتاژ
    ۲۳۰ ولت
  • توان
    ۹ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۵.۵ تا ۱۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • زاویه نوردهی
    ۲۳۰ درجه
  • شکل
    حبابی
  • نوع پایه
    E27
  • طول عمر
    ۲۵۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۷۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ لامپ ال ای دی ۹ وات سایروکس مدل A60 پایه E27 بسته ۲ عددی

لامپ ال ای دی 9 وات سایروکس مدل A60 پایه E27 بسته 2 عددی

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۶x6x12 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۳۰ ولت
  • توان
    ۹ وات
  • فرکانس
    ۵۰-۶۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۵.۵ تا ۱۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • زاویه نوردهی
    ۲۳۰ درجه
  • شکل
    حبابی
  • نوع پایه
    E27
  • نحوه قرارگیری و نصب
    سقفی
  • سایر توضیحات
    – معادل یک لامپ ۱۸ وات کم مصرف
  • طول عمر
    ۱۵۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۷۵۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ لامپ ال ای دی ۹ وات امیران مدل حبابی پایه E27 بسته ۵عددی

لامپ ال ای دی 9 وات امیران مدل حبابی پایه E27 بسته 5عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۶x6x11 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۹ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • جنس محافظ
    پلاستیک
  • شکل
    حبابی
  • نوع پایه
    E27
  • طول عمر
    ۲۲۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۷۲۹ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ لامپ ال ای دی ۳۰ وات امیران مدل استوانه ای پایه E27

لامپ ال ای دی 30 وات امیران مدل استوانه ای پایه E27

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۱x11x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۳۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۲۱ تا ۵۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • شکل
    استوانه
  • نوع پایه
    E27
  • طول عمر
    ۲۲۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۲۴۳۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ لامپ ال ای دی ۵۰ وات چیپصام مدل استوانه پایه E27

لامپ ال ای دی 50 وات چیپصام مدل استوانه پایه E27

مشخصات

  • نوع لامپ
    ال ای دی
  • ابعاد
    ۱۲x12x21 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • استانداردها و قابلیت لامپ
    استاندارد RoHS
  • تعداد LED
    ۵۰÷ عدد
  • ولتاژ
    ۲۲۰ ولت
  • توان
    ۵۰ وات
  • فرکانس
    ۵۰/۶۰ هرتز
  • بازه توان مصرفی
    ۲۱ تا ۵۰ وات
  • رده مصرف انرژی
    A+
  • زاویه نوردهی
    ۱۸۰ درجه
  • شکل
    استوانه
  • نوع پایه
    E27
  • سایر توضیحات
    چیپ خازندار – جنس بدنه ABS نسوز – ساخت ایران
  • طول عمر
    ۲۰۰۰۰ ساعت
  • میزان روشنایی
    ۴۰۰۰ لومن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید لامپ ال ای دی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ماسک مو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا