ابزار سلامت

راهنمای خرید فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا اصلی و باکیفیت

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

امروزه با شهری شدن زندگی و آلوده شدن هوا در منازل نیاز به دستگاه تصفیه هوا احساس می‌شود. روزانه تعداد زیادی از هموطنان جان خود را بر اثر سرطان ریه که ناشی از آلودگی هوا است از دست می‌دهند. این دستگاه زمانی کارایی واقعی خود را انجام می‌دهد و از بیمار شدن شما جلوگیری می‌کند که دارای فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا خوب و باکیفیت باشد. تمام دستگاه به کنار و این فیلتر به یک طرف، زیرا تمام آلودگی‌های هوای اطراف شما قرار است، جذب این فیلتر دستگاه تصفیه کننده شود. بنابراین انتخاب درست یک فیلتر برای دستگاه شاید مهم‌تر از خرید خود دستگاه باشد، پس شما بعد از خرید دستگاه نیاز به یک راهنمای خرید جامع برای فیلتر آن دارید.

اگر دستگاه را برای کارایی واقعی یعنی تصفیه کردن هوای محیط اطراف خود می‌خواهید، بهتر است بی‌خیال مدل‌های خیلی ارزان شوید، این فیلترهای ارزان شاید مقداری از آلودگی هوای اطراف شما را کاهش دهند، اما توان حذف خیلی از مواد سمی و سرطانزا مانند سرب را نخواهند داشت. پس اگر سلامتی برای شما در اولویت است به شما پیشنهاد می‌کنم که برای خرید فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مقداری بیشتر هزینه کنید تا سالم بمانید. متاسفانه خیلی از افراد در ابتدا یک دستگاه خیلی حرفه‌ای و گران قیمت را خریداری می‌کنند، اما زمان خرید فیلتر که مهمترین قسمت این وسیله است، به سراغ فیلترهای ارزان و بی‌کیفیت می‌روند که عمل‌ کرد دستگاه را به کلی زیر سوال می‌برد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله مهم و ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

فیلتر دستگاه تصفیه هوا چیست و چه کاربردی دارد؟

فیلتر یا همان صافی در قسمت ورودی هوا به دستگاه تصفیه کننده قرار می‌گیرد. این قطعه از موادی ساخته می‌شود که به راحتی آلودگی‌های موجود در هوا را به خود جذب می‌کند. این آلودگی می‌تواند شامل گرد و غبار و یا دوده باشد یا باکتری یا ویروس که عامل اصلی بیماری‌ها است. پس بنابراین فیلتر دستگاه خود را باید بر اساس نیاز به یک یا چند ماده خاص از هوا تهیه کرد. بعضی مواقع هدف تنها حذف آلودگی هوا است، اما گاهی در یک مکان شلوغ برای فیلتر کردن باکتری‌ها و ویروس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه تصفیه کننده هوا

انواع فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا :

به طور کلی هفت نمونه فیلتر دستگاه تصفیه هوای رایج وجود دارد که در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • فیلترهای هپا
  • فیلترهای نور UV
  • فیلترهای الکترواستاتیک
  • فیلترهای قابل شستشو
  • فیلترهای رسانه‌ای
  • فیلترهای شیشه‌ای اسپین
  • فیلترهای پلیسه‌دار

هر یک از این فیلترها یک سری معایب و مزایای خاص خود را دارند که بسته به هدف شما برای حذف یک ماده خاص با دیگری تفاوت دارند. برخی از افراد به فیلترهایی بر پایه سیستم HVAC نیاز دارند. این فیلترها هوای اطراف را عاری از هر گونه آلرژن و آلاینده‌ای می‌کنند، در حالی که برخی دیگر فقط به یک فیلتر اولیه برای انجام کار نیاز دارند.

مواد به کار رفته در این فیلترهای هوا از پارچه تا فایبرگلاس با یکدیگر متفاوت می‌باشد. با استفاده از ارزش گزارش حداقل کارایی (MERV) که توسط انجمن مهندسین گرمایش و تبرید تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) ایجاد شده‌اند، رتبه‌بندی می‌شوند. رتبه‌بندی‌ها از ۱ تا ۱۶ متغیر است و به شما این امکان را می‌دهد که چگونه یک فیلتر می‌تواند آلاینده‌هایی به کوچکی ۰/۳ میکرون و بزرگی ۱۰ میکرون را به دام بیاندازد که موثرترین آن‌ها عدد ۱۶ است.

بهترین فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوای منزل:

تمام فیلترها یکسان ساخته نمی شوند، بنابراین انتخاب فیلتر مناسب بستگی به موادی دارد که شما قرار است آن‌ها را از هوا تصفیه کنید. همچنین باید عواملی مانند هزینه فیلتر را در نظر بگیرید. عاقلانه است که قبل از خرید فیلتر هوا با یک متخصص HVAC در این مورد صحبت کنید. برای کمک به جمع آوری اطلاعات و سنجش گزینه های خود، می توانید مزایا و معایب اساسی هر نوع فیلتر را با هم بررسی کنید. بیایید نگاهی به انواع فیلترهای این دستگاه و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها بیندازیم تا نمونه‌ای را که برای منزل شما مناسب است را پیدا کنیم.

فیلترهای هپا:

  • فیلترهای هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA) هستند که توسط وزارت بهداشت ایالات متحده توصیه می‌شوند. زیرا می‌توانند حداقل ۹۹/۹۷٪ آلرژن‌ها، هاگ‌های کپک، گرد و غبار به اندازه ۰/۳ میکرون و آلاینده های موجود در هوا را از بین ببرند. فیلترهای HEPA با امتیاز نزدیک به ۱۶ بالاترین محافظت را از منزل شما ارائه می‌کنند. آن‌ها می‌توانند حتی کوچکترین میکرون‌ها یا ذرات معلق در هوا، از جمله تنباکو و باکتری‌ها را حذف کنند.

مزایا: بزرگترین مزیت فیلترهای هپا این است که به طور موثر هوا را تصفیه می‌کنند. طراحی این‌ فیلترها آن‌ها را برای جذب آلاینده های بزرگتر مانند شوره حیوانات خانگی ایده‌آل می‌کند. این فیلترها نیز نسبتاً مقرون به صرفه هستند و فقط هر چند سال یکبار نیاز به تعویض دارند.

معایب: با اینکه این فیلترها توان حذف اکثر آلاینده ها را دارند و برای منزل شما فوق العاده هستند، اما هنوز هم برخی از آلاینده ها وجود دارند که فیلترهای هپا در برابر آن‌ها درمانده‌اند. دود و گازها برای فیلترهای HEPA بسیار کوچک هستند. آلاینده‌هایی مانند: اسپورهای کپک ممکن است روی خود فیلتر بنشینند و کارایی آن را کاهش دهند و احتمالاً زودتر از حد انتظار نیاز به تعویض آن‌ها پیدا کنید.

فیلترهای UV:

  • همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، فیلترهای UV از نور ماوراء بنفش موج کوتاه برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها استفاده می‌کنند. هنگامی که هوا از واحد HVAC عبور می‌کند، لامپ های UV آن را با اشعه میکروب کش ضد عفونی می‌کنند. فیلترهای UV برای از بین بردن میکروارگانیسم هایی که می توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند، از جمله هاگ‌های کپک بسیار عالی هستند.

معایب: یکی از خطرات بالقوه فیلترهای UV این است که می توانند اکسیژن را به ازن تبدیل کنند این موضوع برای سلامتی شما خطرناک باشد. حتی مقادیر کم اوزون می تواند باعث سرفه و درد قفسه سینه شود، در حالی که مقادیر بیشتر آن می‌تواند منجر به بدتر شدن بیماری‌های تنفسی موجود مانند آسم شود. اگرچه فیلترهای UV در از بین بردن باکتری ها و ویروس ها عالی هستند، اما در مورد غربالگری در برابر آلاینده هایی مانند گرد و غبار کارآمد نیستند. به همین دلیل است که آن‌ها اغلب بخشی از یک مکانیسم فیلتراسیون بزرگتر هستند که شامل فیلترهای هوای HEPA است. اشعه ماوراء بنفش برای چشم انسان نامرئی است و بسته به نوع و مدل سیستم تهویه مطبوع، لامپ ها معمولاً هر سال باید تعویض شوند.

مزایا: نور ماوراء بنفش استفاده شده در این فیلترها قادر است آلاینده های سختی مانند کپک و میکروب ها را از بین ببرد و کیفیت هوای داخل منزل را برای جلوگیری از بیماری‌های تنفسی بالا ببرد.

فیلترهای الکترواستاتیک:

  • فیلترهای الکترواستاتیک با استفاده از الیاف کوچک پنبه ای و کاغذی، استاتیکی ایجاد می‌کنند که به عنوان آهنربایی برای گرد و غبار و سایر ذرات معلق در هوا عمل می‌کند. خاصیت مغناطیسی به اندازه کافی قوی است که از پخش شدن این ذرات در منزل شما جلوگیری می‌کند. این ویژگی آن‌ها را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی تبدیل می‌کند که به فیلتری نیاز دارند که بتواند با آلرژن‌ها مبارزه کند.

مزایا: آن‌ها یکبار مصرف نیستند به همین علت مجدد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. وقتی زمان تعویض فیلترها فرا می رسد، می توانید تصمیم بگیرید که آن‌ها را بشویید و مجدداً استفاده کنید یا آن‌ها را دور بریزید و یک فیلتر جدید تهیه کنید. این فیلترها برخی از مقرون به صرفه ترین گزینه های موجود در بازار هستند.
معایب: در حالی که این فیلتر آلاینده‌های کوچکتر را کنترل می‌کند، ممکن است در فیلتر کردن آلاینده های بزرگتر مانند: گرد و غبار یا هاگ های کپک مشکل داشته باشد. این باعث می‌شود فیلترهای الکترواستاتیک برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند انتخاب مناسبی نباشد.

فیلترهای قابل شستشو:

  • در حالی که انواع خاصی از فیلترهای هوا دارای گزینه های قابل استفاده مجدد هستند و یکبار مصرف نیستند، فیلترهای قابل شستشو سازگار با محیط زیست می‌باشند و گزینه‌ای برای صرفه جویی در هزینه‌ها هستند. قیمت اولیه این نوع فیلتر هوا برای سیستم های تهویه مطبوع بالا است، اما باید به آن به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کرد. زیرا سال ها دوام خواهند داشت. قیمت اولیه احتمالاً تمام مقداری است که باید بپردازید، زیرا می توانید به سادگی به جای خرید فیلترهای جدید هر چند ماه یکبار، بارها و بارها فیلتر را بشویید و دوباره استفاده کنید. فیلترهای قابل شستشو باید به خوبی نگهداری شوند تا اطمینان حاصل شود که همانطور که باید کار می کنند.
  • به عنوان یکی از انواع اصلی فیلترهای هوا، دستورالعمل های تعمیر و نگهداری ارائه می شود که باید رعایت شود. بسیار مهم است که قبل از قرار دادن فیلتر کاملاً خشک شده باشد. حتی کوچکترین رطوبت باقی مانده می تواند منجر به ایجاد کپک بر روی فیلتر شود و در هوای تنفسی شما وارد شود. در حالی که این فیلترها دارای رتبه MERV پایینی هستند، اما برای افرادی که ترجیحات زیادی در مورد انواع فیلترهای تهویه مطبوع ندارند و به فیلترهای تخصصی نیاز ندارند و سرمایه گذاری بلند مدت عالی هستند.

مزایا: بهترین چیز در مورد فیلتر قابل شستشو این است که شما فقط باید یک بار آن را خریداری کنید واحتمالاً در تمام طول عمر سیستم تصفیه شما دوام خواهد داشت. این باعث می شود فیلترهای قابل شستشو بسیار مقرون به صرفه باشند و به کاهش ضایعات شما هم کمک می‌کند.
معایب: برای اینکه فیلترهای قابل شستشو به کار خود به خوبی ادامه دهند، باید مرتب آن‌ها را بردارید، بشویید و در جای خود قرار دهید، البته قبل از قرار دادن مجدد آن را باید کاملاً خشک نمائید. عدم نگهداری فیلتر قابل شستشو، کارایی آن را کاهش می دهد، به خصوص اگر عجله داشته باشید و آن را بدون خشک کردن دوباره در جای خود قرار دهید. فیلتر مرطوب باعث رشد کپک می‌شود که می‌تواند کیفیت هوای داخل منزل شما را بدتر کند.

فیلترهای مدیا:

  • وقتی صحبت از فیلترهای هوا برای سیستم‌های تصفیه هوا به میان می‌آید، فیلترهای رسانه‌ای می توانند مزایای بیشتری نسبت به فیلترهای استاندارد با رتبه‌بندی MERV بالا داشته باشند. فیلترهای مدیا همان سطح فیلتراسیون را با فیلترهای با MERV بالاتر ارائه می‌کنند و این کار را بدون عواقب منفی جریان هوا یا فشار ساکن انجام می‌دهند. در عوض، فیلترهای مدیا سطح بیشتری دارند، که با موفقیت از فشار استاتیک قابل توجه جلوگیری می‌کند و در عین حال فیلتراسیون بهتری را ارائه می دهد.

مزایا: نگهداری از فیلترهای مدیا بسیار آسان است و برای فیلتر کردن باکتری ها و سایر آلاینده‌های کوچک موجود در هوا بسیار عالی است. کثیفی فیلتر شده به داخل فیلتر بسته می‌شود و از بیرون راندن آن به فضای منزل شما جلوگیری می‌کند. فیلترهای مدیا محکم و مقرون به صرفه هستند و یک یا دو بار در سال نیاز به تعویض دارند.
معایب: فیلترهای مدیا به احتمال زیاد نیاز به نصب حرفه‌ای دارند و در مورد فیلتر کردن بوها بی اثر هستند.

فیلترهای شیشه‌ای اسپین:

  • رشته‌های فایبرگلاس به هم تنیده شده این نوع فیلتر را ایجاد می‌کنند. یکی از رایج ترین نمونه‌های فیلتر تهویه مطبوع هستند. زیرا مقرون به صرفه بوده، یکبار مصرف نیست و بیشتر دستگاه‌های تهویه مطبوع را پشتیبانی می‌کند. از بین انواع مختلف فیلترهای AC موجود، شیشه تابیده شده یکی از موثرترین آن‌ها می‌باشد. اما اگر به دنبال یک فیلتر برای دستگاه تصفیه کننده هوا هستید، گزینه ای با تکنولوژی پیشرفته تر مناسب تر خواهد بود. این فیلترها برای بهبود کیفیت هوا شناخته شده نیستند زیرا نمی‌توانند فشار زیادی داشته باشند و فقط می توانند مقداری گرد و غبار و مواد حساسیت زا را به دام بیندازند. به همین دلیل، این فیلترها برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند و به فیلتری نیاز دارند که کیفیت هوای داخل خانه را بهبود بخشد، توصیه نمی‌شود.

مزایا: نکته اصلی فروش فیلترهای شیشه‌ای اسپین قیمت مناسب آن‌ها است. در واقع آن‌ها را می‌توان یکی از ارزان‌ترین فیلترهای موجود در بازار دانست. فیلترهای شیشه تابیده نیز در گرفتن و فیلتر کردن زباله های دیررس مانند پرز و گرد و غبار استثنایی هستند.
معایب: از آنجایی که فیلترهای شیشه ریسی سطح کمتری دارند، در فیلتر کردن آلاینده های کوچکتر بی تاثیر هستند. این باعث می شود که آن‌ها برای کسانی که با آسم و سایر بیماری های تنفسی زندگی می کنند انتخاب ضعیفی باشند. همچنین خطر گرفتگی و تأثیر منفی بر جریان هوا را دارند، به خصوص اگر به طور منظم آن‌ها را تعویض نکنید.

فیلترهای پلیسه‌دار:

  • پارچه‌های پلی استر یا تاهای پنبه‌ای دو ماده فیلتر HVAC هستند که در فیلترهای چین‌دار از آن‌ها استفاده می‌شود. فیلترهای پلیسه دار دارای امتیاز MERV بین ۵ تا ۱۳ می‌باشند. یعنی می‌توانند به طور موثر گرد و غبار و سایر آلاینده های موجود در هوا را فیلتر کنند، فیلتر هوای کمی دارند و در برابر جریان هوا مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهند.

مزایا: چین‌های موجود در این فیلترها به آن‌ها برتری بیشتری نسبت به گزینه‌های غیر پلیسه‌دار می‌دهد، زیرا سطح فیلتر را برای فیلتر کردن بهتر افزایش می‌دهد. فیلترهایی که چین‌های بیشتری دارند، فیلتر بهتری نسبت به فیلترهای با چین‌های کمتر ارائه می‌کنند و حتی آلرژن‌ها و آلاینده‌های سخت مانند پوست حیوانات خانگی و هاگ‌های کپک را به دام می‌اندازند.

معایب: نقطه ضعف فیلترهای پلیسه‌دار این است که که سیستم HVAC شما کمی سخت تر کار می‌کند تا هوا را وارد دستگاه کند، همین امر ممکن است سبب خراب شدن سیستم HVAC شما زودتر از حد انتظار شود. از آنجایی که فیلترهای چین‌دار کیفیت هوای منزل شما را بیشتر از سایر مدل‌ها بهبود می بخشند، برای افرادی که به کیفیت هوای داخل منزل اهمیت می‌دهند، گزینه ای با قیمت مناسب هستند.

به چه اندازه‌ای از این فیلترها نیاز داریم؟

اندازه فیلتر HVAC با صرف نظر از ضخامت فیلتر، که به عنوان عمق آن نیز شناخته می شود، با توجه به ارتفاع و طول آن‌ها تعیین می‌شود. اندازه‌های این فیلترها معمولا استاندارد است، اما اندازه دقیق فیلتر به سیستم HVAC و مشخصات آن بستگی دارد. بهترین راه برای تشخیص اندازه فیلتر مورد نیاز این است که فیلتر موجود را از سیستم HVAC خود بردارید و آن را روی فیلتر جدید قرار داده و بررسی کنید. همچنین می توانید برای یافتن اندازه فیلتر مناسب به دفترچه راهنمای سیستم HVAC خود مراجعه کنید.

به طور کلی، ضخامت فیلترهای یک سیستم معمولی یک اینچ و برای سیستم های HVAC بزرگتر ۵ اینچ می‌باشد. اندازه کلی فیلتر می‌تواند از ارتفاع و طول ترکیبی از ۱۰ اینچ در ۱۰ اینچ تا ۳۰ اینچ در ۳۰ اینچ متفاوت باشد.

برخی از رایج ترین اندازه‌های فیلتر عبارتند از:

  • ۱۴ اینچ در ۲۵ اینچ
  • ۱۶ اینچ در ۲۰ اینچ
  • ۱۶ اینچ در ۲۵ اینچ
  • ۲۰ اینچ در ۲۵ اینچ
  • ۲۵ اینچ در ۲۵ اینچ

اندازه هیچ فیلتری جهانی نیست، بنابراین مهم است که مطمئن شوید فیلتری را که خریداری می‌کنید اندازه مناسبی برای قرار گرفتن در سیستم HVAC شما دارد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه تصفیه کننده آب

نکات مهم برای خرید فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا:

  1. اندازه مناسب را انتخاب کنید: قبل از هر کاری بهتر است اندازه فیلتر را مشخص کنید. فیلترهای هوای خانگی یا فیلترهای تهویه مطبوع (HVAC) دارای اندازه‌های متفاوتی هستند، هم از نظر مساحت و هم ضخامت. طبق گفته انجمن بین المللی بازرسان منزل، فیلترها زمانی بهترین عملکرد را دارند که با دستگاه بیشترین تناسب اندازه را داشته باشند. اگر پس از نصب، شکاف هایی در اطراف قاب فیلتر وجود داشته باشد، شک نداشته باشید که اندازه فیلتر را اشتباه انتخاب کرده‌اید.
  2. توجه به رتبه بندی‌های MERV: مرو یا مقدار گزارش حداقل کارایی فیلتر، درجه‌ای است که عملکرد فیلترها را با در نظر گرفتن عوامل مختلفی از جمله نوع ساختاری که در آن استفاده می شود، نشان می دهد. اساساً، هرچه سطح MERV بالاتر باشد، فیلتر محافظت بیشتری برای شما فراهم می کند، اما این می تواند هزینه داشته باشد، به همین دلیل است که ما همیشه به شما توصیه می کنیم پس از اینکه گزینه های خود را محدود کردید، برای تصمیم گیری آگاهانه رتبه بندی فیلتر را جداگانه بررسی کنید.
  3. مشخصات فیلتر هوا را در نظر بگیرید: به طور طبیعی، افراد مبتلا به آلرژی ممکن است حتی نسبت به کیفیت هوای داخل منزل خود هم حساس باشند. اگر یکی از اعضای خانواده شما با آلرژی دست و پنجه نرم می‌کند، با در نظر گرفتن ویژگی‌های فیلتر هوا می‌توانید برخی از علائم آن‌ها را کاهش دهید. همانطور که این ضرب المثل می گوید: “ترجیح می دهم زیر یک پل در طوفان باشم تا اینکه در وسط طوفان یک چتر داشته باشم.” اینجاست که دانستن مشخصات فیلتر می‌تواند به کاهش آلاینده‌های متعدد در داخل منزل یا محل کار شما کمک کند.
  4. حداقل ارزش گزارش کارایی را بررسی کنید: طبق آژانس حفاظت از محیط زیست، معمولاً به فیلترهای هوا یک مقدار گزارش حداقل کارایی (MERV) نسبت داده می‌شود. این رتبه‌بندی به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که فیلتر چقدر ذرات را به دام می‌اندازد. فیلترهای خانگی معمولاً دارای رتبه‌بندی ۱ تا ۱۳ هستند. این عدد نشان می‌دهد که فیلتر چقدر کارآمد است. رتبه بالاتر MERV یعنی فیلتر می‌تواند ذرات بیشتری را جمع‌آوری کند. انجمن مهندسین گرمایش، تبرید و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) پیشنهاد می‌کند فیلتری با رتبه شش یا بیشتر برای منزل خود خریداری کنید.
  5. هر چند وقت یکبار باید فیلتر هوای خود را عوض کنید: هر مدلی را که دوست دارید می‌توانید انتخاب کنید، ASHRAE توصیه می کند فیلترهای یکبار مصرف را تغییر دهید یا فیلترهای قابل استفاده مجدد و قابل شستشو را جایگزین آن‌ها کنید. به طور کلی، Energy Star توصیه می‌کند فیلترهای خود را هر سه ماه یکبار تغییر دهید تا به حداکثر کارایی سیستم خود کمک کنید. اگر فردی در خانواده شما آلرژی دارد، فیلترهای هوایی را انتخاب کنید که ذرات بیشتری را جمع‌آوری می‌کنند. این فیلتر‌ها ممکن است برای بهبود کیفیت هوا بهتر باشند و به تنفس راحت‌تر شما کمک کنند.
  6. نیازهای کیفیت هوا: نیازهای کیفیت هوا از خانه‌ای به خانه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، اگر منزل شما به خوبی عایق بندی شده باشد، ممکن است آلاینده‌ها را بهتر به دام بیندازند. به طور مشابه، افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و سایر آلرژی‌ها ممکن است به فیلتری با کیفیت بالاتر برای تصفیه هوای کارآمدتر نیاز داشته باشند. طبق تحقیقات، آمریکایی‌ها حدود ۹۰ درصد از وقت خود را در داخل منزل سپری می کنند. از این رو، دریافت فیلترهایی که هوای با کیفیت بالا را برای نیازهای تنفسی خاص شما تضمین می کنند، ضروری است.
  7. عملکرد فیلتر: فیلترها بر اساس عملکردشان رتبه‌بندی می‌شوند و برخی دارای رتبه‌بندی حداقل گزارش کارایی (MERV) هستند، در حالی که برخی دیگر دارای رتبه‌بندی نرخ تحویل هوای پاک (CADR) هستند. هرچه رتبه فیلتر بالاتر باشد، کارایی آن بیشتر است. اگر آلرژی دارید، می توانید فیلتری با رتبه MERV ۸ یا بالاتر خریداری کنید. با این حال از سازگاری فیلتر با سیستم مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. اگر یک فیلتر کارآمد نباشد، سیستم بیش از حد کار می‌کند که می تواند برای سیستم شما آسیب زا باشد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوای مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوای پرفروش و ارزان موجود در بازار را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل ۴LITE M17-FLP-GL

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل 4LITE M17-FLP-GL

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x200x310 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    کربن پودری (Carbon Active)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
    فیلتر ازبین برنده بو و گاز سمی فیلتر اولیه فیلتر ضد آلرژی فیلتر هپا کربن فعال
  • عمر مفید فیلتر
    ۱۲ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    فیلتر با راندمان بالا شیائومی برای فیلتر ۹۹.۹۷٪ ذرات با اندازه ۰.۳μm
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۳
  • مواد اضافه‌شونده به هوا
    _

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا تری ام مدل MFAC-01

 فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا تری ام مدل MFAC-01

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸۰x380x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر اولیه (پیش فیلتر)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • عمر مفید فیلتر
    ۶ ماه
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۶
  • سایر توضیحات
    مخصوص دستگاه تصفیه کننده هوا تری ام مدل MFAC-01بسته ۱ عددی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ فیلتر دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Smart 4

فیلتر دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Smart 4

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۲x20x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    کربن پودری (Carbon Active)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
    لایه اول: این لایه یک صافی اولیه است که ذرات بزرگ مانند مو، گرد و خاک، پشم حیوانات و غیره را جدا می‌ کند. این لایه باعث می ‌شود که فشار بر روی لایه ‌های بعدی کمتر شود و عمر آن‌ ها طولانی ‌تر بماند. این لایه قابل شستشو است و می ‌توانید آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید.لایه دوم: این لایه یک فیلتر HEPA است که ذرات ریز مانند PM2.5، PM10، گرده، باکتری، ویروس و غیره را حذف می ‌کند. این لایه با استفاده از الیاف پلی ‌پروپیلن با راندمان بالا، قادر است تا ۹۹.۹۷ درصد ذرات با اندازه کمتر از ۰.۳ میکرومتر را فیلتر کند. این لایه بهبود کارآیی دستگاه تصفیه هوا را به شدت افزایش می‌ دهد و سلامت ریوی شما را حفظ می کند.لایه سوم: این لایه یک فیلتر فعال کربن است که بوهای نامطبوع، فرمالدئید، بنزن، تولوئن و غیره را از هوا جذب می ‌کند. این لایه با استفاده از ذرات کربن فعال با قطر ۰.۹ میلی‌ متر، قادر است تا گازهای مضر و بدبو را به طور کامل از هوا پاک کند. این لایه باعث می‌ شود که هوای خانه شما تازه و خوشبو بماند.
  • عمر مفید فیلتر
    ۶ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۱
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۱
  • مواد اضافه‌شونده به هوا
    ندارد
  • سایر توضیحات
    فیلتر تصفیه هوا شیائومی Air Purifier 4 Filter دارای طول عمر تقریبی ۶ تا ۱۲ ماه است و بستگی به شرایط محیطی و استفاده دارد. شما می‌ توانید از اپلیکیشن Mi Home برای مشاهده وضعیت فیلتر و زمان تعویض آن استفاده کنید. این فیلتر با قطر ۲۰ سانتی‌ متر و ارتفاع ۲۹ سانتی‌ متر، به راحتی در دستگاه تصفیه هوای شما قرار می‌ گیرد و نصب آن بسیار آسان است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل A بسته ۲ عددی

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل A بسته 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۲۰-۳۰۰-۴۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر هپا (HEPA)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
  • عمر مفید فیلتر
    ۲۴ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۴
  • مواد اضافه‌شونده به هوا
  • سایر توضیحات
    توجه : امکان نصب این فیلتر ، روی دستگاهی بغیر از دستگاه تصفیه هوا امریک ایر وجود ندارد.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل XJ3800

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل XJ3800

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۳۰x280x30 میلی‌متر
  • وزن
    ۵۹۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر هپا (HEPA)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • عمر مفید فیلتر
    ۶ ماه
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۲

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ فیلتر دستگاه تصفیه هوا مدل OZON OZ-901 مجموعه ۳ عددی

فیلتر دستگاه تصفیه هوا مدل OZON OZ-901 مجموعه 3 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰۰X395X60 میلی‌متر
  • وزن
    ۹۵۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر ضد آلرژی
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
    ذرات گرد و غبار . ویروسها و باکتریها . ذرات آلرژی زا . گازهای VOC . ذرات زیر ۲.۵ میکرون
  • عمر مفید فیلتر
    ۲۴ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۹۹%
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۴
  • مواد اضافه‌شونده به هوا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا تری‌ام مدل FAP03

 فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا تری‌ام مدل FAP03

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۰۰x200x02 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر اولیه (پیش فیلتر)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • عمر مفید فیلتر
    ۶ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۹۹/۹
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۳
  • سایر توضیحات
    مخصوص دستگاه تصفیه کننده هوا تری‌ام مدل FAP03بسته ۱ عددی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل M16R-FLP-GL

 فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل M16R-FLP-GL

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۹۳x210x210 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر ضد آلرژی
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
    فیلتر ازبین برنده بو و گاز سمیفیلتر اولیهفیلتر ضد آلرژیفیلتر هپاکربن فعال
  • عمر مفید فیلتر
    ۶ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    فیلتر با راندمان بالا شیائومی برای فیلتر ۹۹.۹۷٪ ذرات با اندازه ۰.۳μm
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۳
  • مواد اضافه‌شونده به هوا
    هیچ موادی به هوا اضافه نمی شود
  • سایر توضیحات
    – تصفیه با راندمان سه لایه برای محافظت از سلامتی شما- مجهز به یک فیلتر اصلی، فیلتر با راندمان بالا شیائومی و یک فیلتر کربن فعال با کیفیت بالا- از بین بردن بو- تصفیه موی حیوان خانگی- فیلتراسیون گرده- پشتیبانی از اپلیکیشن MI/Xiaomi- فیلتر اصلی ۳۶۰ درجه برای مسدود کردن ذرات بزرگ- فیلتر با راندمان بالا شیائومی برای فیلتر ۹۹.۹۷٪ ذرات با اندازه ۰.۳μm- فیلتر کربن فعال شده با کیفیت بالا با قابلیت جذب قدرتمند بو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل YS-384ACX

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل YS-384ACX

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۷۳×۲۵۵×۴۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    کربن پودری (Carbon Active)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
    ذرات معلق در هوا و بو نامطبوع و گازهای سمی
  • عمر مفید فیلتر
    ۲۴ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۹۸%
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۲
  • مواد اضافه‌شونده به هوا
  • سایر توضیحات
    ویژه و مخصوص نصب روی دستگاه تصفیه هوا سی کی پیور مدل YS-384ACX

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا هانیول مدل Air Touch V2 (HC000055/AP/SPR/V2)

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا هانیول مدل Air Touch V2 (HC000055/AP/SPR/V2)

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۶x34x39.5 میلی‌متر
  • وزن
    ۴۲۰ گرم
  • نوع فیلتر
    کربن پودری (Carbon Active)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
    طراحی انحصاری برای دستگاه تصفیه هوا Air Touch V2یک واحد فیلتر ترکیبی با فیلتر HEPA H13 در یک طرف و فیلتر کربن فعال در طرف دیگر. فیلتر اولیه (Pre Filter) ذرات بزرگ مانند گرد و غبار، پنبه، الیاف، مو و موی حیوان خانگی را در مرحله اول جذب کرده و عمر فیلتر HEPA H13 را افزایش می‌دهد.فیلتر HEPA H13 قدرتمند این محصول ۹۹.۹۷ درصد آلرژن‌ها و آلودگی‌های ریز بالای ۰.۳ میکرون از جمله PM2.5 و گرده‌ها را از بین می‌برد.فیلتر کربن فعال درجه بالای این محصول به صورت فیزیکی فرمالدئید، بوهای نامطبوع، گازهای سمی، دود، بوی سوختن، بوی غذا و بوی حیوان خانگی را جذب کرده و همچنین مواد فرار آلی (VOCs) را فیلتر می‌کند. این محصول قابل شستشو نیست و باید هنگامی که نشانگر فیلتر روی صفحه لمسی چشمک زد، تعویض شود.عمر فیلتر تا ۳۰۰۰ ساعت یا ۱ سالx بسته به استفاده و سطح آلودگی‌ها خواهد بود.
  • عمر مفید فیلتر
    ۱۲ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۹۹.۹۷ درصد
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۳
  • مواد اضافه‌شونده به هوا
    هیچ ماده اضافی به هوا اضافه نمی شود.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل YS-384ACC مجموعه ۲ عددی

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل YS-384ACC مجموعه 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۷۵×۲۵۵×۲۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    کربن پودری (Carbon Active)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
    ذرات معلق در هوا و بو نامطبوع و گازهای سمی
  • عمر مفید فیلتر
    ۲۴ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۹۸%
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۲
  • مواد اضافه‌شونده به هوا
  • سایر توضیحات
    ویژه و مخصوص نصب روی دستگاه تصفیه هوا سی کی پیور مدل YS-384ACC

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ فیلتر دستگاه تصفیه هوا مدل OZ-602 / OZ-608 OZON مجموعه ۴ عددی

فیلتر دستگاه تصفیه هوا مدل OZ-602 / OZ-608 OZON مجموعه 4 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸۵x365x45 میلی‌متر
  • وزن
    ۸۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر ضد آلرژی
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
    ذرات گرد و غبار . ویروسها و باکتریهای معلق در هوا . گازهای VOC . ذرات آلرژی زا زیر ۲.۵ میکرون
  • عمر مفید فیلتر
    ۲۴ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۹۹%
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۴
  • مواد اضافه‌شونده به هوا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل Ap 800

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل Ap 800

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۳۰x220x20 میلی‌متر
  • نوع فیلتر
    فیلتر هپا (HEPA)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • عمر مفید فیلتر
    ۱۲ ماه
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۵

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا تری‌ام مدل FAP00

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا تری‌ام مدل FAP00

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x100x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر اولیه (پیش فیلتر)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • عمر مفید فیلتر
    ۶ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۹۹/۹
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۳
  • سایر توضیحات
    مخصوص دستگاه تصفیه کننده هوا ۳M مدل FAP00بسته ۱ عددی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل M8R-FLH

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل M8R-FLH

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸x19x29 میلی‌متر
  • انواع نمایشگر
    نمایشگر وضعیت
  • امکانات ابزار
    حسگر گردوغبار
  • محدوده مساحت تحت پوشش
    بیش از ۶۴ متر‌مربع
  • فیلترها
    فیلتر ازبین برنده بو و گاز سمی
  • شناسه کالا
    ۴۹۷۶۷۴۳

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل AFEP7TFM01

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل AFEP7TFM01

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸۰x180x180 میلی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    کربن پودری (Carbon Active)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
    فیلتر ازبین برنده بو و گاز سمی فیلتر اولیه فیلتر ضد آلرژی فیلتر هپا کربن فعال
  • عمر مفید فیلتر
    ۶ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۰.۳PM
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۳
  • مواد اضافه‌شونده به هوا
    فیلتر ازبین برنده بو و گاز سمی فیلتر اولیه فیلتر ضد آلرژی فیلتر هپا کربن فعال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ فیلتر تصفیه کننده هوا شیائومی مدل ۴ Compact

فیلتر تصفیه کننده هوا شیائومی مدل 4 Compact

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷۱x170x0 میلی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    کربن پودری (Carbon Active)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
    گرد و خاکذرات ریزموهای حیوان خانگیو …
  • عمر مفید فیلتر
    ۱۲ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۹۹.۹۷% ذرات ۰.۳μm و PM2.5، گرده ها و سایر آلرژن ها
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۳
  • مواد اضافه‌شونده به هوا
    خروجی هوای تمیز پس از لایه‌های تصفیه فیلتر اولیه، فیلتر با کارایی بالا شیائومی و فیلتر کربن فعال با کیفیت بالا برای تصفیه هوا و تمیز نگه داشتن آن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل کامپکت دنومد

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل کامپکت دنومد

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۳۰ در ۲۵۰ در ارتفاع ۳۰ میلی‌متر
  • مساحت تحت پوشش
    بین ۶۰ تا ۸۰ متر مربع
  • مراحل فیلتراسیون
    سه مرحله
  • محدوده مساحت تحت پوشش
    بین ۵۶.۱ تا ۶۴ متر‌مربع
  • فیلترها
    فیلتر ازبین برنده بو و گاز سمی
  • شناسه کالا
    ۳۹۲۶۹۰۹۹

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل XJ4800

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل XJ4800

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۸۰x340x50 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۲۵۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر هپا (HEPA)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • عمر مفید فیلتر
    ۶ ماه
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۲

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل INTERTEK TPP201M

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل INTERTEK TPP201M

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۵۰/۱۲۰/۴۰ میلی متر میلی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر هپا (HEPA)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • مواد فیلتر شونده
    ذرات معلق در هوا
  • عمر مفید فیلتر
    ۱۲ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۹۸%
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۱
  • مواد اضافه‌شونده به هوا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا تری‌ام مدل FAP04

 فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا تری‌ام مدل FAP04

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۳۰x210x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر اولیه (پیش فیلتر)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • عمر مفید فیلتر
    ۶ ماه
  • میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
    ۹۹/۹
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۳
  • سایر توضیحات
    مخصوص دستگاه تصفیه کننده هوا تری‌ام مدل FAP04بسته ۱ عددی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل XJ3400

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل XJ3400

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۵۰x240x40 میلی‌متر
  • وزن
    ۵۱۰ گرم
  • نوع فیلتر
    فیلتر اولیه (پیش فیلتر)
  • مورد استفاده در
    دستگاه تصفیه کننده هوا
  • عمر مفید فیلتر
    ۶ ماه
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
    ۳

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مبدل برق سه به دو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا