شگفت انگیز های دیجی کالا

علت کاهش قدرت ماشین در سربالایی و افزایش توان خودرو

اگر شما هم با کاهش قدرت ماشین در سربالایی خود مشکل دارید، این مطلب را بخوانید.

امروز در این مقاله قصد داریم تا علت کاهش قدرت ماشین در سربالایی را با هم بررسی کنیم. این موضوع دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، شما قبل از هر کاری باید علت کاهش قدرت ماشین خود در سربالایی‌ها را را پیدا کنید و بعد به سراغ حل مشکل بروید. اگر دیسک و صفحه خودرو خود را مدتی است که تعویض نکرده‌اید، بهتر است سری به این قطعه بزنید و سلامت آن را مورد بررسی قرار دهید. دیسک و صفحه می‌تواند نقش مهمی در کاهش قدرت خودرو در سربالایی‌ها داشته باشد. اگر دیسک و صفحه خودرو شما مشکلی ندارد باید سلامت موتور خود را بررسی نمائید، ضعیف شدن رینگ و پیستون خودرو هم نقش مهمی در کاهش توان خودرو شما دارد.

با ضعیف شدن رینگ و پیستون مقداری از قدرت تولید شده درون محفظه احتراق اتلاف می‌شود، بنابراین شما باید با کاهش قدرت ماشین در سربالایی همراه باشید. در مواردی هم دیده می‌شود که این مشکل به دلیل کاهش فشار بنزین درون ریل سوخت اتفاق می‌افتد، همان طور که می‌دانید خودرو در سربالایی‌ها سوخت بیشتری مصرف می‌کند، در صورتی که پمپ بنزین خودرو شما معیوب شود، شاهد کاهش فشار بنزین و در نتیجه کاهش قدرت ماشین در سربالایی خواهید شد. در این شرایط با اینکه پمپ بنزین شما روشن می‌شود و کار می‌کند، اما به علت کاهش فشار بنزین در ریل سوخت شاهد این اتفاق خواهید بود.

آیا کاهش قدرت خودرو در سربالایی طبیعی است؟

این موضوع تا حد زیادی طبیعی است، زیرا خودرو برای بالا رفتن از یک شیب تند به قدرت بیشتری نیاز دارد. اگر خودرو شما دارای یک یا چند نقص فنی باشد به طور قطع برای بالا رفتن از سربالایی به قدرت بیشتری نیاز دارد و چون توان تامین این قدرت را ندارد، به شدت سبب کاهش قدرت می‌شود. پس اگر خودرو شما در شیب‌های معمولی توان خود را به صورت زیادی از دست می‌دهد، مطمئن باشید که این امر طبیعی نیست و باید به دنبال پیدا کردن دلیل آن باشید.

حتما بخوانید: علت تاخیر پدال گاز پژو ۲۰۶

دلایل کاهش قدرت ماشین در سربالایی:

همان طور که گفته شد، موارد زیادی در کاهش توان خودرو در سربالایی می‌تواند، موثر باشد. در ادامه تک تک این موارد را به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم و بررسی می‌کنیم که کدام یک از این موارد بیشترین تاثیر را بر کاهش قدرت موتور دارند.

حتما بخوانید: دلیل بالا رفتن آمپر آب پژو ۲۰۶ هنگام روشن کردن کولر

چند نکته برای جلوگیری از کاهش قدرت ماشین در سربالایی:

چرا قدرت ماشین در سربالایی کاهش پیدا می‌کند؟

دلایل زیادی ممکن است در کاهش توان خودرو شما در سربالایی‌ها موثر باشد، از خرابی دیسک و صفحه گرفته تا ضعیف شدن رینگ و پیستون خودرو، اما نکته‌ای که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، خرابی واتر سرسیلندر در خودروهای دوگانه سوز است. یعنی خودرو شما دچار کمپرس شده و مقداری از قدرت خود را از دست می‌دهد. بهتر است با دستگاه مخصوص از موتور خودرو خود تست کمپرس بگیرید. همچنین کاهش فشار سوخت توسط پمپ بنزین هم یکی از مهمترین دلایل کاهش قدرت ماشین در سربالایی است.

بهترین کار برای افزایش قدرت ماشین در سربالایی:

تعویض دیسک و صفحه با یک برند خوب و باکیفیت و بررسی سلامت موتور و در صورت نیاز تعمیر موتور خودرو را انجام دهید. اگر خودرو شما دارای نقص فنی خاصی نیست، می‌توانید با ریمپ کردن خودرو خود سبب افزایش شتاب، افزایش قدرت ماشین در سربالایی و کاهش دما و مصرف سوخت خودرو خود شوید. تعویض پولی سرمیلنگ با پولی تقویت شده اسپورت و تعویض خود میلنگ و به طور کلی تقویت موتور خودرو می‌باشد.

امیدوارم با مطالعه این مطلب مشکل کاهش قدرت ماشین در سربالایی برطرف شده باشد. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود در زمینه این مقاله را در انتهای همین پست قرار دهید. در صورت هر گونه سوال یا پرسش می‌توانید، در نظرات سوال خود را مطرح کنید و پاسخ آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدست آوردید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید بالش سفری