لوازم یدکی خودرو

جعبه فرمان، راهنمای خرید بهترین جعبه فرمان برقی و هیدرولیکی خودرو

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید جعبه فرمان خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

خرید جعبه فرمان برای خودرو شما گاهی اوقات می‌تواند کاری دلهره آور و گیج کننده باشد. در وب سایت کیمیک ماموریت ما این است که آن کار را تا حد امکان آسان و بدون دردسر کنیم. این راهنمای خرید برای پاسخ به هر سؤالی که ممکن است در طول جستجوی شما برای جعبه فرمان مناسب برای خودروی خود داشته باشید و نحوه خرید جعبه فرمان در وب سایت ما طراحی شده است. در طول سال‌ها، سیستم‌های فرمان تکامل یافته‌اند و فاصله زیادی با آنچه در اولین خودروها به دست آمده بود، طی کرده‌اند. اکثر مردم از نوع سیستم فرمان خودروهایشان اطلاعی ندارند. به همین دلیل است که آن‌ها مزایای سیستم‌های فرمان خودرو خود را بهینه نکرده‌اند. بنابراین این مقاله بر روی جعبه دنده فرمان در مقابل قفسه و پینیون تمرکز می‌کند تا عملکرد سیستم‌های فرمان بهتر درک شود.

یک وسیله نقلیه بدون سیستم فرمانی که راننده را قادر می‌سازد حرکت خود را کنترل کند، چیزی نیست. موضوع این است که اثربخشی سیستم‌های فرمان خودرو بیشتر بر ایمنی مسافران و روان بودن تجربه رانندگی تأثیر می‌گذارد. هنگامی که بدانید ماشین شما چگونه هدایت می‌شود، بیشترین بهره را از سیستم فرمان خود خواهید برد و در نهایت تجربه رانندگی بهتری خواهید داشت.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید جعبه فرمان خودرو را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این محصول به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع جعبه فرمان خودرو آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید جعبه فرمان خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

جعبه فرمان خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

گیربکس فرمان شامل دنده‌هایی است که ورودی های فرمان راننده را به پیوند فرمان که چرخ‌ها را می‌چرخاند منتقل می‌کند و تغییرات فرمان راننده را چند برابر می‌کند تا چرخ‌های جلو بیشتر از فرمان حرکت کنند. اکثر وسایل نقلیه مبتنی بر خودرو از فرمان راک و پینیون استفاده می‌کنند که در آن فرمان یک چرخ دنده پینیون را می‌چرخاند که روی یک قفسه حرکت می‌کند تا چرخ های جلو را بچرخاند. برخی دیگر از سیستم‌های توپ چرخشی استفاده می‌کنند که در آن بلبرینگ‌های توپ بر روی یک چرخ دنده فرمان از نوع کرمی نصب می‌شوند. اگرچه چرخ دنده‌های فرمان اغلب تا پایان عمر خودرو دوام می‌آورند، اما جعبه ممکن است دچار نشتی شود یا جعبه گیربکس ترک بخورد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کمک فنر خودرو

وظیفه اصلی جعبه فرمان چیست؟

گیربکس فرمان بخش بسیار مهمی از سیستم فرمان در خودروهایی است که این قسمت در آن یافت می شود. عملکرد گیربکس انتقال ورودی چرخشی از فرمان به حرکت جهتی چرخ‌ها است. شفت ورودی گیربکس به ستون فرمان متصل می‌شود. جعبه ورودی‌های راننده را به چرخ دنده‌ها منتقل می‌کند و سپس واکنش نشان می‌دهد تا لاستیک‌ها را در جهت دلخواه حرکت دهند. با پیشرفت تکنولوژی خودرو، گیربکس فرمان در بسیاری از وسایل نقلیه مدرن مورد نیاز نیست، اما این قطعه در بسیاری از خودروهای قدیمی و کامیون‌های بزرگتر و سنگین یافت می‌شود.

انواع جعبه فرمان خودرو:

دو مورد از رایج‌ترین نوع گیربکس‌های فرمان دستی که در وسایل نقلیه یافت می‌شوند، گیربکس‌های «رک و پینیون» و «دنده حلزونی» هستند. هر دو با استفاده از چرخ دنده‌ها برای انتقال چرخش فرمان به حرکت برای دو چرخ جلو در حالی که شما به چپ و راست هدایت می‌کنید، کار می‌کنند. سیستم‌های رک و پینیون طرح‌های بسیار ساده تری هستند و از آن زمان تاکنون در خودروها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. چرخ دنده یا مکانیزم حلزونی به روشی مشابه عمل می‌کند، اما دارای مزیت منحصر به فرد است که از اجزای سخت تر ساخته شده است. اگر ماشین جدیدتری رانندگی می‌کنید، احتمالاً فرمان برقی دارد. با استفاده از یک پمپ هیدرولیک کوچک که فشار مایع را ایجاد می‌کند و برای کمک به چرخاندن چرخ‌های جلوی خودرو استفاده می‌شود، کار می‌کند. ما به شدت توصیه می‌کنیم که دفترچه راهنمای وسیله نقلیه خود را مطالعه کنید و ببینید ماشین شما از چه نوع جعبه فرمانی استفاده می کند تا بتوانید جایگزین مناسبی خریداری کنید. شما می‌خواهید به آنچه وسیله نقلیه خود دارد بچسبید، خواه جعبه و پینیون باشد یا دنده حلزونی، اما اگر می‌خواهید ارتقا دهید، اضافه کردن فرمان برقی نیز توصیه می‌شود.

  1. جعبه فرمان دستی: فرمان دستی با مکانیزم قفسه و پینیون کار می‌کند تا حرکت چرخشی فرمان را به حرکت خطی مورد نیاز برای چرخاندن چرخ‌ها منتقل کند. قفسه فرمان دستی از نظر وزن سبک، ساخت ساده است و در وسایل نقلیه با بار کمتر، کامیون‌های کوچک و برخی از ماشین‌های مسابقه استفاده می‌شود. بزرگترین ایراد در قفسه فرمان دستی، تلاش راننده برای چرخاندن فرمان و در نتیجه تایرها است. اتصال مکانیکی بین فرمان و لاستیک‌ها به طور کامل توسط ورودی راننده کنترل می شود. هدایت یک وسیله نقلیه سنگین جلو با استفاده از قفسه‌های فرمان دستی دشوارتر است زیرا چرخ‌های جلو بارهای بزرگ‌تری را حمل می‌کنند. اکثر وسایل نقلیه خیابانی از جلو سنگین هستند و این امر باعث می‌شود رانندگان بتوانند ماشین خود را هدایت کنند. از این رو، فرمان برقی اختراع شد که تلاش لازم برای هدایت را تا حد زیادی کاهش داد و قفسه‌های فرمان دستی را تقریباً به طور کامل از وسایل نقلیه تجاری حذف کرد. چنین قفسه‌های فرمانی عمدتاً در برنامه‌های مسابقه‌ای ترجیح داده می شوند که در آن فرمان دستی پاسخ دقیق لازم برای فرمان و کنترل دقیق خودرو را ارائه می دهد.
  2. جعبه فرمان هیدرولیکی: قفسه فرمان یک سیستم هیدرولیکی است که با کمک مایع هیدرولیک تحت فشار پمپی که از موتور خارج می‌شود به حرکت قفسه فرمان کمک می‌کند. فرمان برقی اساساً تلاش لازم برای چرخاندن فرمان و در نهایت چرخ‌های جلو را کاهش می دهد. فرمان برقی از اوایل دهه ۵۰ در خودروها به کار گرفته شد و امروزه هنوز در اکثر وسایل نقلیه استفاده می‌شود. فرمان برقی تلاش فرمان راننده را کاهش می‌دهد، مقاومت کمتری در برابر حرکت چرخ ارائه می‌دهد، پاسخ‌های سریع تر، چرخش دقیق چرخ‌ها و کنترل عالی را در شرایط بحرانی ارائه می‌دهد. همچنین حس جاده بهتری را به شما می‌دهد و رانندگی را راحت‌تر می‌کند و سیگنال‌های فوری را نسبت به فرمان دستی معمولی به راننده ارسال می‌کند. با این حال، این سیستم چند ایراد دارد. اول اینکه، پمپ فرمان به طور مداوم توسط موتور کار می کند، حتی زمانی که از کمک فرمان استفاده نمی شود بر مصرف سوخت تأثیر می گذارد. دوم، سیال هیدرولیک نیاز به نگهداری دارد و هرگونه نشتی می‌تواند باعث اختلال در عملکرد سیستم و حتی توقف آن شود.
  3. جعبه فرمان برقی: پیشرفت‌ها در مجموعه‌های فرمان منجر به توسعه راه‌حل‌های مدرن شده است، قفسه‌های فرمان الکتریکی که راه خود را به خط مقدم مهندسی خودرو باز کرده‌اند. امروزه در طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه، کامیون‌ها و ماشین‌های کوچک یافت می‌شوند و کنترل فرمان عالی را ارائه می‌دهند. مجموعه قفسه فرمان الکتریکی توسط شبکه‌ای از اجزاء که شامل یک موتور، ماژول و سنسورها است، کنترل می‌شود. موتور به قفسه فرمان متصل می‌شود و چرخ دنده فرمان را به کار می‌اندازد و زحمت مورد نیاز راننده را کاهش می‌دهد. این ماژول با کمک سنسورها، ورودی فرمان، سرعت خودرو و سایر عوامل برای کنترل فرمان می خواند. استفاده از قفسه‌های فرمان الکتریکی، افت قدرتی را که در سیستم‌های فرمان هیدرولیک مشاهده می‌شود، از بین برده است. این کار باعث کاهش بار روی موتور می‌شود و به افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. قفسه‌های فرمان برقی در پژو ۲۰۷ و خودروهای لوکس استفاده می‌شود.

مزایا و معایب جعبه فرمان خودرو:

سیستم‌های جعبه‌دنده فرمان کاملاً قدیمی هستند و مانند همه چیزهای قدیمی، همتای جدیدتر آن‌ها را حذف کرده است. این واقعیت که آن‌ها هنوز در حال استفاده هستند نشان دهنده برخی از مزایایی است که آن‌ها به سازندگان خودرو ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، اگر اشکالاتی نداشتند، اکنون از محبوبیت کمتری برخوردار نخواهند شد.

با این اوصاف، اجازه دهید نگاهی به مزایا و معایب جعبه فرمان خودرو داشته باشیم.

مزایا:

شما به راحتی می‌توانید با تغییر طول بازوی پیتمن میزان حرکت فرمان را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. جعبه دنده فرمان مزیت مکانیکی زیادی دارد، به همین دلیل برای وسایل نقلیه بزرگ بهترین گزینه است. همچنین با توجه به طراحی ناهموار آن نسبتاً پایدار است و احساس استحکام بیشتری دارد. همچنین تنظیم آن برای از بین بردن هرگونه واکنش نسبتاً آسان است. گیربکس فرمان برای رانندگی بدون زحمت در جاهایی که نیازی به پیچ نیست، مانند رانندگی در بزرگراه، عالی است. در مناطقی از خودرو نصب می‌شود که احتمال آسیب دیدن آن کمتر است. در برخی سناریوها، با وجود آسیب دیدن اتصالات، خودرو همچنان دارای نوعی کنترل فرمان خواهد بود.

معایب:

سیستم جعبه دنده فرمان از چندین بخش متحرک تشکیل شده است، بنابراین خطر اصطکاک در نتیجه تعداد زیاد نقاط سایش وجود دارد. این تعداد زیاد قطعات علت اکثر مشکلات جعبه دنده فرمان است زیرا سیستم فرمان را نیز نسبتا سنگین و کارآمد می کند. با توجه به نسبت فرمان بالایی که ارائه می دهد، جعبه دنده فرمان به تلاش زیادی برای فرمان نیاز دارد، همانطور که صدای فرمان هنگام چرخش نشان می‌دهد. موضوع دیگر این است که قیمت جعبه دنده فرمان در سطح بالایی قرار دارد.

علائم و نشانه‌های خرابی جعبه فرمان خودرو:

مجموعه جعبه دنده فرمان پس از دویدن طولانی مدت مستعد ساییدگی و پارگی است زیرا تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد که باعث از کار افتادن قطعات می‌شود. یک مجموعه قفسه فرمان بد می تواند علائم خرابی زیر را نشان دهد و با اقدامات لازم نیاز به توجه به موقع دارد.

سفتی فرمان:

گرم شدن بیش از حد قفسه فرمان یا از دست دادن فشار هیدرولیک در فرمان برقی می‌تواند باعث سفت شدن فرمان شود و چرخش آن را سخت کند. سفتی فرمان در هر دو سیستم فرمان برقی و فرمان الکترونیکی نیز به دلیل خرابی پمپ فرمان، خرابی موتور الکتریکی، آسیب دیدن خطوط سیال هیدرولیک و غیره ایجاد می‌شود. گاهی اوقات اضافه کردن مایع هیدرولیک یا تنظیم جزئی قفسه فرمان می‌تواند برطرف شود. این مشکل است، اما توصیه می‌شود آن را توسط یک مکانیک حرفه‌ای بررسی کنید.

سخت شدن فرمان در یک جهت:

سرگردانی وسایل نقلیه به پهلو با سرعت زیاد و کم یکی از نشانه‌های خراب بودن قفسه فرمان است. ناتوانی در حفظ جهت وسیله نقلیه، مشکل در نگه داشتن فرمان در یک مکان و نیاز به تلاش بیشتر از حد معمول به فرمان هم می‌تواند از نشانه‌های خرابی قفسه فرمان باشد. خطوط سوخت هیدرولیک سیستم فرمان ممکن است مسدود شود و فرمان نتواند به موقعیت ساعت ۱۲ اصلی خود بازگردد.

لرزش فرمان:

فرسوده بودن قفسه فرمان باعث لرزش فرمان می شود که می‌تواند هنگام رانندگی خطرناک باشد. این امر حتی اگر در جاده‌های ناهموار می‌روید قابل توجه است. رانندگان نباید بین لرزش خودرو و لرزش فرمان در جاده‌های ناهموار سردرگم شوند. از این رو، هنگام بررسی لرزش فرمان باید به شدت لرزش همراه با سر و صدا توجه کرد و اگر لرزش به راحتی قابل مشاهده است، توسط مکانیک حرفه‌ای بررسی شود.

نشتی روغن هیدرولیک فرمان:

فشار کم هیدرولیک باعث سفتی فرمان می‌شود و چرخش را دشوار می‌کند. در صورت کاهش سطح سیال، قفسه فرمان برقی که به صورت هیدرولیکی فعال می‌شود ممکن است کار نکند که می‌تواند ناشی از نشت مایع هیدرولیک به دلیل شل شدن اتصالات، شکستگی مهر و موم، واشر آسیب دیده یا هر مشکل مکانیکی دیگری باشد. خرابی این قطعات می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد قفسه فرمان یا فشار هیدرولیکی ناکافی به قفسه فرمان برقی و از کار افتادن سیستم شود. به دنبال علائم روغن زیر خودرو باشید. مایع فرمان برقی به رنگ صورتی یا قرمز است و در صورت نشتی به راحتی قابل مشاهده است. نشتی‌های جزئی اغلب می‌توانند مورد توجه قرار نگیرند، زیرا به قسمت زیرین خودرو می‌چسبند و به دلیل گرمای بیش از حد می‌سوزند.

صدای سنگ زنی:

یک قفسه فرمان شل هنگام چرخاندن وسیله نقلیه به چپ یا راست، صدای تپش یا تق تق ایجاد می کند. به دلیل عدم روانکاری مناسب، گرمای اضافی به دلیل تماس فلز با فلز ایجاد می‌شود که صدای سنگ زنی ایجاد می‌کند.

بوی روغن سوزی:

نشتی مایع فرمان می‌تواند به قسمت زیرین خودرو چکه کند و به دلیل گرمای بیش از حد بسوزد. بوی بد سوختن روغن می‌تواند دلیل احتمالی نشت مایع فرمان برقی باشد. قسمت زیرین خودرو را از نظر نشتی مایع بررسی کنید و در صورت وجود آن را توسط مکانیک بررسی کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید مجموعه جلوبندی خودرو

قبل از خرید مجموعه جعبه فرمان چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرم؟

اگر می خواهید قفسه فرمان مناسبی را انتخاب کنید، مهم است که قبل از خرید یک قفسه فرمان برای وسیله نقلیه خود، عوامل زیر را درک کنید.

سفارش یک واحد کامل:

توصیه می‌شود یک مجموعه کامل قفسه فرمان را برای نصب آسان و مستقیم و عمر طولانی خریداری کنید. خواه وسیله نقلیه شما دارای قفسه فرمان دستی باشد یا قفسه فرمان برقی، ممکن است مشکلات مربوط به اتصالات و حرکت نادرست قفسه فرمان به دلیل مراحل مختلف سایش و پارگی قطعات یا میله‌های اتصال فرسوده آغاز شود. اگر یک مجموعه کامل قفسه فرمان با اتصالات برای میله های کراوات را خریداری کنید، می‌توانید مطمئن باشید که عملکرد فرمان کارخانه را دریافت خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات لازم را برای نصب آسان و سریع خریداری کرده‌اید.

سازگاری:

اکثر قفسه‌های فرمان مخصوص وسیله نقلیه هستند، بنابراین جستجوی قفسه مناسب برای وسیله نقلیه خود برای تناسب دقیق ضروری است. یافتن قفسه فرمان با اندازه مناسب و سازگار با میله‌های داخلی بسیار مهم است زیرا ممکن است بر حرکت چرخ خطی و عملکرد کلی مجموعه فرمان تأثیر بگذارد. این امر باعث می‌شود که قفسه فرمان مخصوص وسیله نقلیه خود را انتخاب کنید. سایت کیمیک این کار را بسیار آسان می‌کند زیرا می‌توانید با انتخاب مدل و سال وسیله نقلیه خود، قفسه فرمان مناسب برای وسیله نقلیه خود را به دست آورید.

جعبه فرمان‌های OEM در مقابل افتر مارکت:

تعویض قفسه فرمان OE همان مزایای قفسه‌های فرمان مجهز به کارخانه را دارد و در مقایسه با قفسه‌های فرمان پس از فروش گران هستند. قطعات OEM توسط سازندگان خودروهای مارک دار گارانتی می‌شوند و اطمینان حاصل می‌کنند که با خودرو سازگار هستند و مطابق با استانداردهای کیفیت ساخته شده‌اند. قفسه‌های فرمان پس از فروش عموماً ارزان‌تر از OE هستند و مزایای زیادی نسبت به قفسه‌های فرمان استاندارد دارند. قطعات افترمارکت مطابق با مشخصات OE برای تناسب و عملکرد عالی تولید می‌شوند. این عوامل باعث می‌شود که قفسه‌های فرمان پس از فروش نسبت به همتایان OE خود معامله خوبی باشند.

انتخاب برند:

برندهای مختلف مزایای زیادی را در قطعات خود ارائه می‌دهند. هنگام خرید قفسه فرمان برای وسیله نقلیه خود، مهم است که این عوامل را در نظر بگیرید. فن آوری‌های مورد استفاده در ساخت قطعات، درمان‌های خوردگی، پوشش‌ها و غیره نقش مهمی در عملکرد و عمر قطعه ارائه شده توسط برند دارند. گارانتی ارائه شده توسط برندها عامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. گارانتی طولانی تر همیشه مفید است و همچنین از اعتماد به کیفیت محصول ارائه شده توسط شرکت صحبت می‌کند. معمولا قطعات با گارنتی یک سال یا بیشتر کمی گران هستند. همه این عوامل ذکر شده را در کنار برندهای مختلف در نظر بگیرید که به شما در تصمیم گیری مطابق با نیازتان کمک می‌کند. مارک های ذکر شده در اینجا تولید کنندگان پیشرو هستند و قطعات با کیفیت را با قیمت مناسب ارائه می دهند.

باتوجه به نکاتی که گفته شد، می توانید جعبه فرمان خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه جعبه فرمان خودرو ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ جعبه فرمان مدل A3401100 مناسب برای لیفان X50

جعبه فرمان مدل A3401100 مناسب برای لیفان X50

مشخصات

  • شماره فنی
    A3401100
  • مناسب برای خودرو
    لیفان X50
  • محل نصب
    جلو
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ جعبه فرمان الدورا کد ۸۷۰۱۰۰۹۳ مناسب برای پژو ۴۰۵

جعبه فرمان الدورا کد 87010093 مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • ویژگی‌های جلوبندی و تعلیق
    آبکاری
  • محل نصب
    جلو
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • توضیحات مدل خودرو
    ۴۰۵ هزار خار
  • جنس
    آلومینیوم
  • سایر توضیحات
    مناسب برای پژو ۴۰۵هزار خاربهمراه کارت اصالت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ جعبه فرمان مکانیکی ام بی سی مدل sh_3255 مناسب برای پراید

جعبه فرمان مکانیکی ام بی سی مدل sh_3255 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • توضیحات مدل خودرو
    پراید
  • جنس
    فلز
  • ساخت کشور
    ایران
  • سایر توضیحات
    جعبه فرمان مناسب پراید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ جعبه فرمان کامل مدل ۳۴۰۱۱۱۰U8510 مناسب جک j4

جعبه فرمان کامل مدل 3401110U8510 مناسب جک j4

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    جک J4
  • محل نصب
    فرمان
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ جعبه فرمان کامل  مدل S3401100 مناسب برای لیفان X60

جعبه فرمان کامل  مدل S3401100 مناسب برای لیفان X60

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    لیفان X60
  • محل نصب
    جلو
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • ساخت کشور
    چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ جعبه فرمان هیدرولیک مدل HZ21 مناسب برای پژو ۲۰۶

جعبه فرمان هیدرولیک مدل HZ21 مناسب برای پژو 206

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • ویژگی‌های جلوبندی و تعلیق
    قطعات نصب
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • توضیحات مدل خودرو
    مناسب برای پژو۲۰۶
  • جنس
    فلز و پلاستیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ جعبه فرمان هانتر کد ۴۱۶۸۴۳ مناسب برای پراید

جعبه فرمان هانتر کد 416843 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • محل نصب
    جلو
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • توضیحات مدل خودرو
    مناسب برای پراید معمولی
  • ساخت کشور
    ایران

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ جعبه فرمان مدل ۱۶۹۴۹مناسب برای پژو ۴۰۵

 جعبه فرمان مدل 16949مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • توضیحات مدل خودرو
    مناسب برای پژو ۴۰۵،سمند ،پژو پارس
  • جنس
    لاستیک و فلز
  • ساخت کشور
    ایران

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ جعبه فرمان الدورا کد ۸۷۰۱۰۰۹۲ مناسب برای پژو ۴۰۵

جعبه فرمان الدورا کد 87010092 مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • ویژگی‌های جلوبندی و تعلیق
    آبکاری
  • محل نصب
    جلو
  • تعداد در بسته‌بندی
    ۱
  • توضیحات مدل خودرو
    ۴۰۵ چهارگوش
  • جنس
    آلومینیوم
  • سایر توضیحات
    مناسب برای پژو ۴۰۵چهارگوشبهمراه کارت اصالت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید جعبه فرمان خودرو در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید شورت زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا