شگفت انگیز های دیجی کالا

غذای ماهی، راهنمای خرید غذای ماهی گیاه خوار و گوشت خوار ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید غذای ماهی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که ماهی‌های شما سالم هستند و به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود، باید مطمئن شوید که آن‌ها را به درستی تغذیه می‌کنید. این بدان معنا نیست که شما اولین نوع غذای ماهی را که روی آن چشم دوخته‌اید را خریداری می‌کنید و تا حد امکان به ماهی خود غذا می‌دهید. شما باید دستورالعمل‌های داده شده در مورد غذای ماهی را که خریداری کرده‌اید را دنبال کنید. همچنین باید در مورد انواع مختلف غذای ماهی در دسترس کمی تحقیق کنید. همه ماهی‌ها با هم متفاوت هستند. همه آن‌ها نیازهای تغذیه‌ای متفاوت و طعم منحصر به فرد خود را دارند. به منظور کشف نوع غذایی که به نظر می‌رسد برای نوع ماهی شما خوب است، توجه کنید. به طور کلی، اکثر مردم تمایل دارند بین پولک و گلوله یکی را انتخاب کنند. بنابراین، اجازه دهید این گزینه‌ها را بیشتر بررسی کنیم.

بیایید با محبوب ترین نوع غذای ماهی شروع کنیم. هنگام خرید پولک می‌توانید فلیک‌های همه منظوره را خریداری کنید. این یک نوع عمومی از غذای پولکی است و بنابراین برای همه انواع ماهی‌های گرمابی مناسب است. با این حال، شما همچنین می‌توانید به سراغ پولک‌هایی بروید که برای گونه‌های خاصی برای آکواریوم منزل شما ایجاد شده‌اند، آن‌ها چارچوب تغذیه خاصی را در ذهن دارند. به عنوان مثال، تکه‌های سیکلید برای تامین نیازهای تغذیه‌ای این نوع ماهی طراحی شده‌اند. اکثر مردم تمایل دارند گزینه دوم را ترجیح دهند زیرا می‌دانند که غذای ماهی آن‌ها دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارند. با این وجود، اگر چندین گونه مختلف ماهی دارید، غذای ماهی همه منظوره بسیار راحت تر خواهد بود. علاوه بر این، هرچه پوسته‌های ماهی تازه‌تر باشد، بهتر است. شما همچنین باید به طور خاص نگران سطح پروتئین موجود در آن باشید. هر چیزی بیش از ۴۵٪ توصیه می‌شود. همچنین باید سعی کنید به دنبال غذاهای ماهی با حداکثر محتوای فیبر ۳٪ یا هر چیزی کمتر و حداکثر رطوبت ۷٪ یا هر چیزی کمتر از این مقدار باشید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید غذای ماهی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این محصول ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع غذای ماهی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید غذای ماهی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید آکواریوم

انواع غذای ماهی موجود در بازار:

این قسمت از مقاله شامل انواع اصلی غذای ماهی است که می‌خواهید انتخاب کنید.

بهترین انتخاب اغلب ترکیبی از غذاها است، نه تنها برای ارائه یک رژیم غذایی متنوع و متعادل، بلکه برای قرار دادن گونه‌های مختلف در مخزن شما. برخی از ماهی‌ها دهان بزرگی دارند، برخی دیگر بسیار کوچکتر. برخی گیاهخوار و برخی شکارچی هستند. برخی از غذاها، مانند گلوله‌ها، می‌توانند مواد مغذی بیشتری را در هر لقمه نسبت به سایرین به بدن برسانند. برخی از غذاها، مانند پرک، در صورت تغذیه نادرست می‌توانند در مخزن شما به هم بخورند. بعضی ماهی‌ها یک روز در میان غذا می خورند، بعضی ماهی‌ها در تمام طول روز غذا می خورند.

نحوه خواندن برچسب‌های غذای ماهی:

خواندن برچسب روی غذای ماهی می‌تواند بسیار پیچیده باشد اگر ندانید به دنبال چه چیزی باشید، کدام قسمت‌های برچسب مهم هستند و به چه ترتیبی باید برچسب را بخوانید. این اولین قدم برای انتخاب غذای مناسب برای ماهی است.

  1. نام تجاری: این بزرگترین قسمت برچسب را تشکیل می‌دهد و در قسمت جلویی با متون و رنگ‌های چشم نواز قرار می‌گیرد. تصویری از نوع ماهی وجود دارد که می‌توان این غذا را برای آن تهیه کرد، که می‌تواند اولین نشانه مناسب بودن این غذا برای گونه ماهی شما را به شما نشان دهد. همچنین می‌توانید با نگاه کردن به برچسب اصلی گزینه‌های خود را محدود کنید و مشخص کنید که آیا این یک شرکت مرتبط با ماهی است که این غذا را ایجاد کرده است یا اینکه یک غذای بی‌نام تجاری است. شما می خواهید از خرید این نوع غذای ماهی خودداری کنید زیرا شرکت به طور خاص روی ماهی تمرکز نمی‌کند، بنابراین کیفیت غذا به طور خودکار پایین می‌آید.
  2. نوع غذا: در زیر عنوان اصلی، یک متن کوچک و در عین حال رنگارنگ وجود دارد که نشان می‌دهد چه نوع غذایی در محصول وجود دارد. این می‌تواند شامل غذاهایی مانند پولک، گرانول، چوب حوضچه، گلوله یا غذای ژل باشد.
  3. برند محصول: در مرحله بعد، برچسب اطلاعاتی در مورد خود برند، هدف آن چیست و این غذا می‌تواند برای ماهی شما انجام دهد را به شما می‌گوید.
  4. راهنمای تغذیه: راهنمای تغذیه تمام اطلاعاتی را که باید در مورد تغذیه این برند از غذا به ماهیان خود بدانید در اختیار شما قرار می‌دهد. این می تواند شامل اندازه و سن مرجع باشد و مقدار مورد نظر بر حسب گرم یا اونس ارائه خواهد شد. در برخی موارد، سازنده تعداد دفعات تغذیه ماهی شما با این غذا را درج می‌کند و محدودیت روزانه تقریبی را در نظر می‌گیرد. بسیاری از ماهی‌های قرمز در نتیجه تغذیه نامناسب، رژیم غذایی و یا اندازه غذای نامناسب می‌میرند، که به راحتی با آموزش صحیح می‌توان از آن جلوگیری کرد. به همین دلیل است که ما پرفروش‌ترین کتاب «حقیقت درباره ماهی قرمز» را توصیه می‌کنیم که همه چیز را در مورد تغذیه ماهی قرمز، نگهداری مخزن، بیماری‌ها و موارد دیگر پوشش می‌دهد.
  5. تاریخ ساخت و انقضا: بخش کوچکی از کل برچسب دارای آدرس سازنده، شماره تلفن در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد غذا و تاریخ تولید همراه با تاریخ انقضا است. خرید مواد غذایی دارای تاریخ انقضا حداقل ۶ تا ۱۲ ماه قبل از انقضا مهم است. ماهی باید با غذای تازه تغذیه شود و غذای تاریخ مصرف گذشته در طول زمان مواد مغذی خود را از دست می‌دهد که باعث می‌شود غذا از نظر تغذیه‌ای برای ماهی شما ضعیف باشد.
  6. عناصر: بیایید نگاهی دقیق تر به مواد تشکیل دهنده این غذا بیندازیم. کنجاله ماهی ممتاز منهادن، سبوس برنج، آرد گندم، کنجاله میگو، کنجاله محصولات جانبی طیور، میدلینگ گندم، گندم آسیاب شده، اسید پروپیونیک (مواد نگهدارنده)، اسید اسکوربیک، اکسید آهن، مکمل ویتامین A، مکمل ویتامین D3، مکمل ویتامین E , مکمل ویتامین B12, مکمل ریبوفلاوین مواد اولیه ذکر شده در برچسب مواد تشکیل دهنده نشان می‌دهد که بیشتر محصول از چه چیزی تشکیل شده است. گنجاندن هر عنصر از صعودی به نزولی می‌باشد. در این حالت پودر ماهی بیشترین سهم غذا را تشکیل می‌دهد. این می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا غذا سرشار از فیلر است که در رژیم غذایی ماهی تقریباً ناچیز است. پودر ماهی، سبوس برنج و آرد گندم در فهرست مواد اولیه قرار دارند، بنابراین این غذا سرشار از فیلر است. ویتامین‌ها و مواد معدنی در بخش میانی فهرست مواد تشکیل‌دهنده قرار دارند و می‌توانید فهرست را کم‌کم کنید تا مشخص کنید آیا این مواد افزودنی برای گونه‌های ماهی شما ضروری هستند یا خیر. علاوه بر این، می‌توانید فهرست را مرور کنید و ببینید آیا می‌توانید مواد مضری را که باید از دادن آن‌ها به ماهی خود اجتناب کنید، شناسایی کنید.
  7. تجزیه و تحلیل تضمینی: تجزیه و تحلیل تضمینی، پروتئین خام ۳۸ درصد، چربی خام ۸ درصد، فیبر خام ۴ درصد، حداکثر رطوبت ۱۰ درصد، تجزیه و تحلیل تضمین شده یک نمای کلی از مقدار پروتئین، فیبر، چربی و رطوبت موجود در غذا ارائه می‌دهد. این باید به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، زیرا میزان تغذیه ماهی شما را مشخص می‌کند. برخی از گونه‌های ماهی به سطوح بالایی از پروتئین نیاز دارند، در حالی که برخی باید پروتئین کم اما فیبر بالایی داشته باشند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پمپ هوای آکواریوم

نکات مهم هنگام خرید غذای ماهی:

ماهی شما بخش بسیار مهمی از ویژگی آب شماست. آن‌ها نه تنها زیبا به نظر می‌رسند و سرگرمی و همراهی عالی را ارائه می‌دهند، بلکه نقش ضروری در حفظ تعادل حوضچه شما دارند. هنگام انتخاب غذا ماهی برای دوستان باله‌دار خود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. نوع رژیم غذایی: اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا ماهی شما گیاهخوار، همه چیزخوار یا گوشتخوار است زیرا نژادهای مختلف ماهی دارای سیستم گوارشی تخصصی متناسب با رژیم غذایی خود هستند. این نوع غذاهایی را که می‌توانید به آن‌ها بدهید و اینکه آن‌ها قادر به مصرف آن هستند را مشخص می کند.
  2. کیفیت: غذای ماهی باکیفیت نه تنها برای ماهی شما بهتر است، بلکه برای استخر شما نیز بهتر می‌باشد. غذاهای ماهی با کیفیت پایین دارای فسفات بالایی هستند که می‌تواند منجر به رشد ناخوشایند جلبک و آب سبز شود. یک غذای مغذی و باکیفیت انتخاب کنید که دارای فسفات کم و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروبیوتیک باشد، که به حمایت از سیستم ایمنی کمک می‌کند و می‌تواند احتمال بیماری را کاهش دهد.
  3. بسته بندی: انتخاب مواد غذایی ماهی که به درستی بسته بندی شده باشد بسیار مهم است. مواد غذایی که در یک کیسه فویل قابل درزگیری بسته بندی می‌شوند تا از مواد غذایی در برابر هوا، نور تخریب کننده ویتامین و آلودگی بیرون محافظت کنند، بسیار بیشتر از سایر روش‌های بسته بندی ماندگاری دارند.
  4. منبع پروتئین: به عنوان مواد اولیه به دنبال پودر ماهی، پودر ماهی مرکب، پودر ماهی سفید، کنجاله آنچوی، کنجاله میگو، کنجاله خون، کنجاله شاه ماهی یا سایر پروتئین‌های آبزی پروری باشید. اینها بهترین منابع پروتئینی برای ماهی هستند. کریل همچنین منبع عالی پروتئین و همچنین تقویت کننده رنگ است.
  5. نحوه تغذیه آن‌ها: برخی از ماهی‌ها مانند هچت‌ماهی‌ها فقط در بالای مخزن تغذیه می‌کنند، در حالی که نژادهای دیگر مانند گربه‌ماهی قادر به خوردن غذایی هستند که به ته می‌رود. مهم است که نحوه تغذیه ماهی‌های خود را در نظر بگیرید تا بتوانند به راحتی غذا بخورند. غذاهای خشک به صورت پولک، گرانول، گلوله و ویفری هستند که یا شناور می‌شوند یا غرق می‌شوند، بنابراین مطمئن شوید که بهترین نوع را برای خود را در نظر می‌گیرید.
  6. آن را مخلوط کنید: درست مانند ما، ماهی‌ها برای ساخت پروتئین و رشد به یک رژیم غذایی متنوع و متعادل پر از چربی برای انرژی و اسیدهای آمینه نیاز دارند. علاوه بر غذاهای خشک، ماهی‌ها بسته به نوع، مزاج و مزه می توانند از غذاهای منجمد، مایع یا زنده نیز استفاده کنند.

نکاتی در مورد غذا دادن به ماهی:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید غذای‌ماهی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه غذای‌ماهی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ غذا ماهی انرژی مدل Tanganyika Granulat وزن ۴۵۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ غذا ماهی انرژی مدل Malawi Cichilid Granulat وزن ۴۴۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ غذای ماهی تترا مدل پلاس وزن ۲۰۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ غذای ماهی جی بی ال مدل نوو دراگون حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ غذا ماهی انرژی مدل Goldi Mix Granulat وزن ۴۴۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ غذای ماهی دیسکس اوشن فری مدل DS.G1 وزن ۲۰ گرم بسته ۱۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ غذا ماهی انرژی مدل Gold Flake food وزن ۲۰۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ غذای ماهی انرژی مدل پرت پلت وزن ۳۰۰گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ غذا ماهی انرژی مدل spirulina medium-pellet وزن ۳۰۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ غذای ماهی جی بی ال مدل نوو آرتمیا حجم ۲۵۰ میلی لیتر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ غذا ماهی انرژی مدل spirulina larg-pellet وزن ۳۰۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ غذای ماهی آکواریوم اوشن فری مدل SUP-BIT وزن ۱۰۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ غذای ماهی جی بی ال مدل نوو بل حجم ۱۹۰ گرمی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ غذای ماهی مدل سیست آرتمیا فرانسیسکا وزن ۵۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ غذای ماهی تروپیکال مدل Red Parrot Granulat وزن ۴۰۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ غذای ماهی مدل سیست آرتمیا فرانسیسکا وزن ۵۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ غذا انرژی ماهی مدل Bits Discus Granulat وزن ۴۰۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ غذای ماهی تروپیکال مدل Tropical D-Vital Plus وزن ۲ کیلوگرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ غذای ماهی آکواریوم اوشن فری مدل SUP-CICH وزن ۹۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ غذای تقویت رنگ ماهی فلوال کد ۹۷۹۰۴۶ وزن ۹۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ غذای ماهی انرژی مدل فلوتینگ تیپ وزن ۱ کیلوگرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ غذای ماهی آکواریوم اوشن فری مدل sup-blo وزن ۱۲۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ غذا خشک ماهی انرژی مدل سیچیلاید مالاوی ۴۴۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ غذا ماهی انرژی مدل Goldi Red Granulat وزن ۴۵۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ غذا ماهی انرژی مدل Tanganyika Granulat وزن ۴۵۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ غذای ماهی تروپیکال مدل Flower Horn Young Pellet وزن ۳۸۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ غذا ماهی انرژی مدل Flower Horn pellet حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ غذا ماهی انرژی مدل High Energy Granulat حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ غذا ماهی تترا مدل TetraTips کد t099 وزن ۶۵ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ غذای ماهی رد دوو مدل special diet وزن ۲۰۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید غذای‌ماهی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اسپری موبر