شگفت انگیز های دیجی کالا

ست شطرنج، راهنمای خرید بازی شطرنج حرفه‌ای و ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ست شطرنج باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

گاهی اوقات، پیدا کردن هدیه مناسب کمی دشوار است. هیچ چیز نمی تواند ناامید کننده تر از خرید یک ست شطرنج برای یک دوست یا یکی از عزیزان باشد و متوجه شوید که بیش از صد گزینه مختلف برای خرید وجود دارد. مطمئناً زمانی شخصی قصد خرید ست شطرنج را دارد و اطلاعات کافی در مورد خرید این وسیله سرگرمی را در اختیار ندارد، بنابراین نیاز به یک راهنمای خرید جامع دارد.‌ نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا خرید بازی شطرنج را برای شما کمی آسان تر کنیم. ما در سایت کیمیک فهرستی از انواع ست شطرنج و تجهیزات شطرنج یا سایر بازی‌هایی که مردم اغلب به دنبال آن هستند، ایجاد کرده‌ایم. ما نه تنها پیشینه‌‌ای در مورد چگونگی شروع جستجوی شما برای هدیه عالی ارائه می‌دهیم، بلکه نکاتی در مورد چگونگی یافتن هدیه شطرنج عالی نیز ارائه می‌دهیم.

ست شطرنج بهترین هدیه برای کودک و نوجوان است، زیرا باعث افزایش استعداد و نبوغ در کودک شما می‌شود. کودک شما با این بازی یاد می‌گیرد که حرکات حریف خود را پیشبینی کند که این امر سبب افزایش قدرت ریسک و تصمیم گیری در آینده می‌شود. بازی شطرنج حتی در زمان بزرگسالی از زوال عقل نیز جلوگیری می‌کند. ست شطرنج یک بازی کم حجم است به همین علت جابجایی آسانی دارد. پس اگر می‌خواهید در سفر کنار خانواده خود مدت زیادی سرگرم شوید، می‌توانید این وسیله را خریداری کنید. شطرنج بازی سن و سال خاصی ندارد، بنابراین شما در هر رده سنی که باشید، می‌توانید با این وسیله سرگرم شوید و مهارت ذهنی خود را تقویت نمائید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید ست شطرنج را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله سرگرمی به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع ست شطرنج آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید ست شطرنج باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

بازی شطرنج چیست؟

شطرنج، یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های رومیزی است که توسط دو حریف بر روی یک تخته شطرنجی با قطعات طراحی شده خاص از رنگ‌های متضاد، معمولاً سفید و سیاه، بازی می‌شود. سفید ابتدا حرکت می‌کند، پس از آن بازیکنان بر اساس قوانین ثابت به نوبت می‌چرخند، هر بازیکن سعی می‌کند مهره اصلی حریف، پادشاه، را به مات ببرد موقعیتی که نمی‌تواند از گرفتنش جلوگیری کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید میز و صندلی شطرنج

تاریخچه استفاده از بازی شطرنج:

شطرنج اولین بار در قرن ششم پس از میلاد در هند ظاهر شد و در قرن دهم از آسیا به خاورمیانه و اروپا گسترش یافت. حداقل از قرن پانزدهم، شطرنج به دلیل محبوبیت آن در میان اشراف، به عنوان بازی سلطنتی شناخته شد. قوانین و طراحی صحنه به آرامی تکامل یافت تا اینکه در اوایل قرن نوزدهم هر دو به استاندارد امروزی رسیدند. زمانی که شطرنج یک انحراف فکری مورد علاقه طبقات بالای جامعه بود، در قرن بیستم رشد چشمگیری در علاقه داشت، زیرا بازیکنان حرفه‌ای و تحت حمایت دولت برای کسب عنوان رسمی قهرمانی جهان و جوایز تورنمنت پردرآمد به رقابت پرداختند. مسابقات شطرنج سازماندهی شده، بازی‌های مکاتبات پستی و شطرنج اینترنتی اکنون مردان، زنان و کودکان را در سراسر جهان جذب می‌کند. پیش سازهای باستانی و بازی های مرتبط منشا شطرنج همچنان محل بحث است. هیچ مدرک معتبری وجود ندارد که نشان دهد شطرنج به شکلی شبیه به بازی مدرن قبل از قرن ششم پس از میلاد وجود داشته است.

ویژگی‌های بازی شطرنج:

شطرنج روی تخته‌ای از ۶۴ مربع بازی می‌شود که در هشت ردیف عمودی به نام فایل و هشت ردیف افقی به نام رنک مرتب شده‌اند. این مربع‌ها بین دو رنگ متناوب می‌شوند. یکی روشن، مانند: سفید، بژ، یا زرد و دیگری تیره، مانند: سیاه یا سبز. تخته بین دو حریف طوری تنظیم می‌شود که هر بازیکن یک مربع رنگ روشن در گوشه سمت راست داشته باشد.

انواع بازی شطرنج

مزایای بازی شطرنج:

شطرنج توانایی دیدن از دیدگاه دیگران را توسعه می‌دهد

شطرنج حافظه را بهبود می‌بخشد

شطرنج شما را قادر می سازد وارد یک حالت جریان شوید

شطرنج خلاقیت شما را بالا می برد

شطرنج منجر به مهارت های برنامه ریزی بهتر می‌شود

شطرنج می تواند درمان را موثرتر کند

شطرنج ممکن است در برابر ایجاد زوال عقل محافظت کند

شطرنج الکترونیکی ممکن است به جلوگیری از حمله پانیک کمک کند

آیا شطرنج مزایای خاصی برای کودکان دارد؟

مطالعات منبع معتبر نشان می‌دهد که شطرنج رشد این توانایی‌ها را در کودکان افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید لوازم تناسب اندام تی آر ایکس

نکات مهم برای خرید شطرنج:

شکل قطعات را مطابقت دهید

داشتن یک تخته شطرنج خوب به مهره‌های شطرنج نیز نیاز دارد. اگر در بازار مهره‌های شطرنج هستید، تقریباً می‌توانید هر چیزی که دوست دارید را خریداری کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که می‌خواهید قطعات و تخته از کیفیت یکسانی برخوردار باشند. شما همچنین می خواهید مهره‌های شطرنج با صفحه مطابقت داشته باشد. قطعات خیلی بزرگ را برای یک تخته کوچک یا قطعات خیلی کوچک را برای یک تخته بزرگ خریداری نکنید.
از بازی شطرنج با صفحه شطرنج و مهره‌های شطرنج که مکمل یکدیگر هستند لذت بیشتری خواهید برد. همچنین می‌توانید یک صفحه شطرنج را خریداری کنید که با مهره‌هایی که به‌طور خاص برای آن تخته ساخته شده‌اند نیز ارائه می‌شود.

آنچه را که می‌توانید بخرید

اغلب اوقات ما به دنبال ارزان‌ترین محصول می‌گردیم و آن را برای ارزش فرضی آن می‌خریم. با این حال، این دقیقاً همان کاری نیست که شما باید هنگام جستجوی مجموعه‌های شطرنج برای فروش انجام دهید. البته تا زمانی که یک ست شطرنج عالی باشد، می‌توانید یک معامله را جستجو کنید، فقط مطمئن شوید که ست شطرنج از کیفیت بالایی برخوردار است. دلیل اینکه چرا باید کل بودجه ست شطرنج خود را به جای جستجوی یک مجموعه ارزان تر خرج کنید، این است که ست‌های شطرنج ارثیه هستند. ناگفته نماند که می‌توانید از یک مجموعه برای تمام بازی‌های شطرنج خود لذت ببرید. همچنین، وقتی با یک ست شطرنج خوش ساخت و با کیفیت بازی می‌کنید، از بازی لذت بیشتری خواهید برد.

به چه نوع ست شطرنجی نیاز دارید

تشخیص خوب مهره‌ها

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید هنگام انتخاب یک ست شطرنج به خاطر بسپارید، تشخیص صحیح مهره‌ها می‌باشد. یعنی چقدر خوب می‌توانید ملکه را از پادشاه تشخیص دهید به همین دلیل است که همه تخته‌های مسابقات از سبک‌های بسیار متمایز از مهره ها استفاده می‌کنند. از خرید مجموعه‌های ترسناک یا مضمونی دوری کنید و چیزی را با ظاهری بسیار ساده پیدا کنید. هیچ چیز برای یک شطرنج باز آزاردهنده تر از این نیست که باید آگاهانه تلاش کند و تعیین کند که این چه مهره‌ای است. در چنین بازی‌هایی، صاحب تخته قطعاً مزیت میدان بازی را خواهد داشت. زیرا آن‌ها قبلاً با مجموعه بازی کرده‌اند. من خیلی از بازی‌ها را به کسانی باخته‌ام که ست‌های موضوعی را به باشگاه شطرنج می‌آورند و اصرار می‌کنند که به جای بازی با تخته مسابقات با تخته آن‌ها بازی کنیم.

مجموعه‌ای را انتخاب کنید که یک مجموعه مسابقات استاندارد باشد

قوانین یک ست مسابقات شطرنج استاندارد به شرح زیر می‌باشد. مربع‌های روی صفحه شطرنج باید از یک طرف به سمت دیگر ۲ ¼ اینچ باشد و قد شاه باید از ۳¾ تا ۴¼ اینچ باشد. هنگام جستجو در اطراف، به سادگی مجموعه شطرنج مسابقات را تایپ کنید و آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا خواهید کرد. اگر قصد دارید در خانه یا با یک دوست زیاد بازی کنید، پیدا کردن یک مجموعه استاندارد مسابقات بسیار مهم نیست. شطرنج معمولی را می توان روی هر صفحه شطرنجی بازی کرد، اما من شخصاً به اندازه و وزن خوب یک مجموعه مسابقات عادت کرده‌ام.

مجموعه ای را انتخاب کنید که دارای قطعات وزنی باشد

اگر قصد دارید شطرنج سریع بازی کنید، این بسیار مهم است. اگر قطعات بی وزنی دارید، به خصوص با پایه های کوچک، می‌توانید در حین انجام یک بازی منتظر چند تصادف در اینجا و آنجا باشید. مهره‌ها نباید در یک نسیم بریزند و نباید در حین بازی شطرنج سریع بریزند.

اگر زیاد بازی می‌کنید، مطمئن شوید که بادوام هستند

یک ست شطرنج پلاستیکی باید برای سال‌ها زیبا و بادوام باشد. تکه‌های چوب معمولاً نسبت به قطعات پلاستیکی بیشتر در معرض خراش‌ها و تراشه‌هایی هستند که به وضوح قابل مشاهده هستند. اما اینجا موضوع سلیقه شخصی و بودجه است. قطعات چوبی ممکن است بسیار گران باشند، اما معمولا زیباتر به نظر می‌رسند. خوشبختانه، مجموعه‌های چوبی ارزان‌تر نسبت به مجموعه‌های گران‌تر برای ضربه زدن ایده‌آل‌تر هستند، زیرا جزئیات کمتری دارند، به این معنی که لبه‌های ظریف کمتری برای به هم ریختگی وجود دارد. قطعات پلاستیکی تقریبا همیشه بادوام‌تر و تقریباً همیشه ارزان‌تر هستند. برای اولین مجموعه، من یک مجموعه خوب، بزرگ، بادوام و وزن از قطعات پلاستیکی را توصیه می کنم.

تخته مناسب خود را پیدا کنید

فروشگاه شطرنج مناسب را انتخاب کنید

یک فروشگاه آنلاین شطرنج را پیدا کنید که تخته، مهره‌ها و کیف را در یک بسته به فروش می‌رساند. هزینه آن بسیار کمتر خواهد بود و به علاوه همه چیز تا اندازه و رنگ با هم هماهنگ شود. این فروشگاه‌ها هر چیزی را که تولید می‌کنند دست ساز بوده و با بهترین کیفیت تولید می‌شود. قیمت آن‌ها هم خیلی مناسب است و بهترین چیز در مورد آن‌ها این است که در بسته‌هایی مانند آنچه در بالا ذکر شد ارائه می‌دهند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ست شطرنج مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه ست پارچ و لیوان ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ شطرنج مدل مستر کلاسیک

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ شطرنج کد A

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ شطرنج مدل شهریار کد DGT

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ شطرنج مدل مستر کد D

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ تابلو آموزشی شطرنج مدل فوق حرفه ای مدل Pro

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ شطرنج مدل کژوال پرو

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ شطرنج مدل blinds

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ شطرنج مدل سیسیلی مستر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ شطرنج کد B

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ شطرنج مدل چوبی DGT Sepenta

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ شطرنج مدل چوبی DGT Young

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ شطرنج مدل نیشابوری

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ شطرنج مدلی نیشابوری کد ۲

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ تابلو آموزش شطرنج مدل حرفه ای کد WUW

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ شطرنج مدل GR20

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ شطرنج مدل چوبی طرح abc کد A10

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ شطرنج مدل نیشابوری کد ۳

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ شطرنج مدل DGT luxury

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ شطرنج مدل سنگی لوکس

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ شطرنج کد C

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ شطرنج مدل اسکاندیناوی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ شطرنج مدل چوبی طرح کلاسیک کد A03

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ شطرنج مدل چوبیDGT

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ شطرنج مدل المپیک

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ست شطرنج در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تبلت طراحی