شگفت انگیز های دیجی کالا

خمیر بازی، راهنمای خرید خمیر بازی دخترانه اسلایم خارجی و ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید خمیر بازی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

امروز قصد داریم در مورد یک اسباب بازی آموزشی کودک صحبت کنیم که هرگز از مد نمی‌افتد، خمیر بازی یک بازی آموزشی ایده آل برای کودکانی است که در مرحله رشد قرار دارند. خمیر بازی خلاقیت را در کودک شما بیدار می‌کند و هماهنگی حرکتی، یادگیری اشکال، رنگ‌ها، اعداد و حروف را تحریک می‌کند. گزینه‌های مختلفی برای خمیر بازی وجود دارد و بنابراین، ما به شما نشان خواهیم داد که قبل از خرید مناسب ترین خمیر بازی برای کودکان، چه مواردی را باید در نظر بگیرید.

خرید خمیر بازی ممکن است ساده به نظر برسد زیرا همه آن‌ها شبیه به هم هستند. اما تفاوت‌های زیادی بین مدل‌های موجود وجود دارد و باید بدانید که چگونه مدل مناسب را انتخاب کنید. به همین دلیل است که ما این راهنمای خرید را با تمام اطلاعاتی که برای گرفتن بهترین تصمیم در هنگام سرمایه گذاری روی خمیر بازی نیاز دارید، ایجاد کرده‌ایم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید خمیر بازی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع خمیر بازی کودک آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید خمیر بازی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

خمیر بازی چیست؟

خمیر آموزشی محصولی است که معمولاً از پلاستیک ساخته می‌شود که یک ماده پلاستیکی قابل قالب گیری است. خمیر بازی سال‌هاست که در رنگ‌های مختلف بخصوص در دوران کودکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این به این دلیل است که با آن، نه تنها می توان کودکان را سرگرم کرد، بلکه مهمتر از همه، رشد آن‌‌ها را تحریک کرد. امروزه گل رس مدلینگ به یک اسباب بازی ثابت در خانه‌های برزیلی تبدیل شده و بهترین چیز این است که اجازه می‌دهد خلاقیت در کودک شما اوج بگیرد. با این اسباب بازی می‌توان انواع شکل‌ها را خلق کرد، از اشکال هندسی گرفته تا حیوانات، مردم، خانه‌ها، مناظر شهری، طبیعت و بسیاری موارد دیگر. امروزه گزینه‌ها به قدری متنوع شده‌اند که می‌توان کیت‌هایی را پیدا کرد که از قبل ابزارهای لازم را برای راحت‌تر کردن شکل دادن به خمیر برای کودک و همچنین قالب‌هایی برای آسان‌تر کردن بازی به همراه داشته باشد. اما دقیقاً به دلیل تنوع موجود در بازار، لازم است درک کنیم که چه چیزی یک محصول را از دیگری متمایز می‌کند. به هر حال این اسباب بازی به عنوان محصولی کودکانه باید برای سلامتی کودک بی‌خطر باشد. البته باید قوامی داشته باشد که در پایان بازی برای مادران و پدرها سختی ایجاد نکند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید بازی فکری

تاریخچه پیدایش خمیر بازی:

خمیر آموزشی اولین بار در سال ۱۸۸۰ میلادی در مونیخ آلمان پدیدار شد. این خمیر توسط شخصی به نام فرانتس کولب، صاحب یک داروخانه ساخته شد. این فرد با اختراع این خمیر تصمیم گرفت به دوستان مجسمه ساز خود که در مورد زود خشک شدن خاک رس برای مدل سازی مجسمه‌های خود شکایت داشتند، کمک کند. اما تنها در سال ۱۹۸۷ بود که مدل سازی خاک رس آن‌طور که امروزه به عنوان این خمیر میبینیم توسط معلم هنر انگلیسی ویلیام هاربوت کامل شد.

اهمیت استفاده از خمیر بازی در آموزش دوران کودکی:

خمیر آموزشی از ۲ سالگی به بعد توصیه می‌شود. دقیقا در این مرحله است که کنجکاوی و اکتشافات به ویژه با حرکت دست و انگشت آغاز می‌شود. خمیر آموزشی یک منبع ساده و بسیار مهم در آموزش دوران کودکی می‌باشد. با این بازی می توان هماهنگی حرکتی، خلاقیت و تمرکز را توسعه داد. ناگفته نماند که خمیر آموزشی به دلیل ترکیباتش، کشف اشکال، رنگ‌ها، بافت‌ها و احساسات جدید را تحریک می‌کند. خمیر آموزشی یک منبع ساده و مهم برای آموزش کودکان است، زیرا به رشد هماهنگی حرکتی، خلاقیت و تمرکز آن‌ها کمک می‌کند. وقتی کودک بزرگتر می‌شود، گل رس مدل‌سازی به او کمک می کند تا اعداد و ریاضیات و همچنین حروف و تشکیل کلمات را بیاموزد. علاوه بر این، کودکان از طریق الگوبرداری از خاک، از تخیل خود برای گفتن داستان و تجسم افکار در ذهن خود استفاده می کنند. ناگفته نماند که این نوع کار دستی باعث آرامش کودک شما می‌شود.

مزایای استفاده از خمیر بازی:

چگونه می‌توان از خمیر بازی استفاده کرد؟

کودکان می‌توانند آزادانه خمیر آموزشی را کشف کنند. اما امکان قرار دادن لوازم جانبی متعدد دیگر نیز در بازی وجود دارد. همان‌طور که دیدیم، کیت های آماده‌ای وجود دارد که همراه با چند لوازم جانبی ارائه می‌شود.‌ اما می‌توانید با چوب بستنی، شکل‌های کیک کوچک، قیچی، پانل‌ها و سایر قطعات و اسباب‌بازی‌هایی که در خانه دارید، بازی را غنی کنید. راه دیگر بازی با خمیر آموزشی این است که دوستان کودک خود را دعوت کنید تا با هم سناریوهای ماجراجویی بسازند. همچنین می‌توانید فعالیت‌هایی را پیشنهاد دهید که مدل‌سازی آن‌ها موضوعی داشته باشد که کودک آن را دوست دارد. مثلاً: حیوانات، جنگل‌ها، خانه‌ها و ماشین‌ها و غیره. در پایان بازی، کارشناسان توصیه می‌کنند که در کودک نیز انگیزه جمع‌آوری اسباب بازی را ایجاد کنید. در آخر نیز خمیر را کنار بگذارید و دستان خود را خوب بشوئید.

بهترین خمیر بازی برای کودکان مبتلا به سلیاک چیست؟

حتما بخوانید: راهنمای خرید بازی شطرنج

معیارهای خرید: قبل از انتخاب خمیر بازی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اطمینان از سرمایه گذاری روی خمیر آموزشی ایده آل، باید تفاوت بین گزینه‌های موجود در بازار را بدانید. به این ترتیب، تضمین می‌کنید که خمیر آموزشی علاوه بر کاربردی بودن در پایان بازی، برای حفظ سلامت کودک باکیفیت خواهد بود. بنابراین ما برای شما فاکتورهای اصلی را انتخاب کرده‌ایم که قبل از خرید خمیر آموزشی باید در نظر گرفته شود.

در زیر هر یک از این عوامل را به تفصیل برای شما شرح می‌دهیم تا در هنگام خرید بهترین خمیر آموزشی بهترین تصمیم را بگیرید.

اندازه

اولین عاملی که قبل از خرید خمیر آموزشی باید به آن توجه کنید اندازه ظرف خمیر است. این عامل مطمئناً بر قیمت محصول و امکانات خلاقانه کودک تأثیر خواهد گذاشت. کودک با حجم بیشتری از خمیر آموزشی، می‌تواند زمان بیشتری را به سرگرمی و خلاقیت بگذراند. علاوه بر این، گم شدن یا خشک شدن خمیر آموزشی به مرور زمان غیر معمول نیست. به همین دلیل، داشتن مقدار بیشتر از تمام شدن بازی جلوگیری می‌کند. امروزه می‌توانید طیف وسیعی از اندازه‌های خمیر آموزشی را پیدا کنید. به عنوان مثال: می‌توانید نسخه را در بسته‌هایی انتخاب کنید که اندازه آن‌ها بین ۲۰ تا ۱۵۰ گرم است. قیمت، البته، متناسب خواهد بود. در این مورد، رایج ترین این گزینه این است که بسته بندی با خمیر حدود ۱۵ گرم باشد.

رنگ‌ها

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید قبل از خرید خمیر آموزشی در نظر بگیرید، توجه به رنگ آن است. واقعیت این است که تعداد زیادی رنگ مختلف برای انتخاب وجود دارد. و همان‌طور که دیدیم، رنگ‌ها بخش اساسی از مزایایی هستند که گل رس مدل‌سازی در رشد بچه‌ها ایجاد می‌کند. توصیه ما این است که هرچه تنوع رنگ‌ها بیشتر باشد برای کودک بهتر است. اما اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید رنگ‌های مختلف را خریداری کنید، حداقل سه رنگ را انتخاب نمائید، مخصوصاً رنگ‌های اصلی: آبی، قرمز و زرد. از این رنگ‌ها می‌توان کودک را تحریک کرد تا رنگ‌های ثانویه را با مخلوط کردن یکی با دیگری ایجاد کند.

تعداد

در نظر بگیرید که قرار است چند بسته یا گلوله از خمیر را خریداری کنید. کیت‌هایی با ۲ تا ۱۵ شیشه خمیر آموزشی وجود دارد. شما می‌توانید شیشه‌ها را به صورت جداگانه خریداری کنید. اما، به طور کلی، وقتی مجموعه‌ای از ظرف‌ها را خریداری می‌کنید، تقریباً همیشه سود و هزینه آن بیشتر است. بنابراین امروزه گزینه‌هایی از کیت وجود دارد که از ۲ تا ۱۵ شیشه خمیر آموزشی را ارائه می‌دهد. همچنین در نسخه لوله‌ای شکل، بسته‌هایی که می‌توانند ۵ تا ۲۰ تکه خمیر آموزشی داشته باشند.

کیت‌ها

علاوه بر امکان خرید خمیر آموزشی به صورت تکی یا ست با چند رنگ، می‌توانید روی یک کیت کامل نیز سرمایه گذاری کنید. در این مورد، کیت علاوه بر خمیر آموزشی، لوازم جانبی برای تحریک کودک به بازی و خلق دارد. به طور کلی، کیت‌هایی را خواهید یافت که بین ۱۰ تا ۳۰ قطعه هستند. ابتدایی ترین کیت‌ها با اشکال هندسی، اعداد یا حروف و همچنین وردنه و قیچی ارائه می‌شوند. اما کیت‌های کامل‌تر شامل فلش کارت‌ها، سینی‌ها و سایر لوازم جانبی هستند که یادگیری را تحریک می‌کنند. تنها نکته منفی کیت‌ها این است که به طور کلی دارای گزینه های کمی از خاک رس مدل سازی و اندازه‌های کوچک هستند. به طور کلی، آن‌ها شامل دو تا چهار شیشه تنها حدود ۲۰ گرمی می‌باشند.

بافت

در نهایت بافت خمیر آموزشی را نیز بررسی کنید. به این دلیل که برخی از برندها یک محصول روغنی ارائه می‌دهند که به دست، کف، دیوار و اسباب بازی ها می‌چسبد. همچنین مراقب انواع خمیر آموزشی باشید که تمایل به خرد شدن و پخش شدن در تمام خانه دارند. به هر حال، بعد از یک بازی سرگرم کننده، نمی‌خواهید دوبرابر کار تمیز کردن خانه و لباس‌ها را انجام دهید، واقعیت این است که بهترین انواع خمیر آموزشی به شدت قالب‌پذیر هستند و به دست نمی‌چسبند.

روش مراقبت و نگهداری از خمیر بازی:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید خمیر آموزشی مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای خمیر بازی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ خمیر بازی هاسبرو مدل Magical Mixer Playset Play-Doh کد F4718 مجموعه ۱۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ خمیر بازی مدل دندانپزشکی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ خمیر بازی پلی-دوه مدل دایناسور

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ خمیر بازی طرح دندان پزشکی مدل PD8605

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ خمیر بازی پلی-دوه مدل مراقبت از هاپو

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ خمیر بازی پلی دوه مدل چرخ و فلک

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ خمیر بازی مدل دندانپزشکی کد WL23837

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ خمیر بازی مدل باربیکیو کد ۳۷۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ خمیر بازی هاسبرو مدل Play-Doh Tractor کد F1012

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ خمیر بازی پلی-دوه مدل Crazy Cuts

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ خمیر بازی پلی-دوه مدل کارخانه خلاقیت

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ خمیر بازی هاسبرو مدل Play-Doh Kitchen Creations Ultimate Ice Cream Truck کد F1039

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ خمیر بازی ۶ رنگ پلی دو مدل Crazy Cuts

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ خمیر بازی هاسبرو مدل Play-Doh Drizzy Ice Cream کد E6688

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ خمیر بازی آریا مدل MS7 بسته ۱۱ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ خمیر بازی طرح دستگاه بستنی ساز مدل ۸۰۵۲

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ ست خمیر بازی کد ۲۰۲۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ خمیر بازی طرح فست فود مدل ۸۰۴۹

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ خمیر بازی هاسبرو مدل Silly Noodle Playset Play-Doh کد E5112 – E9369

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ خمیر بازی پلی-دوه مدل ساندویچ تاکو

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ خمیر بازی پلی دوو طرح آرایشگری کد pd – 8650

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ خمیر بازی پلی-دوه مدل آرایشگری

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ خمیربازی پلی دو مدل DS-9005

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ خمیر بازی هاسبرو مدل Play-Doh Chompin Monster Truck کد F1322 مجموعه ۷ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ خمیر بازی فیشر تیپ مدل Tip 300

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ خمیر بازی پلی-دوه مدل بستنی ساز طرح Scoob ice cream

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ خمیر بازی پلی دوه مدل کاپ کیک

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ خمیر بازی مدل دندانپزشکی هالک

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ خمیر بازی طرح دندانپزشکی مدل ZY88

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ خمیر بازی مدل پاتی کد ۱۰-۲ بسته ۴ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید خمیر بازی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید شلوار موتور سواری