شگفت انگیز های دیجی کالا

اسباب بازی ساختنی، راهنمای خرید بهترین ساختنی بافرزندان ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید اسباب بازی ساختنی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

اسباب بازی ساختنی مناسب برای کودکان در هر سن و سلیقه، تجربه‌های بازی قدرتمند، تخیلی و خلاقانه را ایجاد می‌کنند. اسباب‌بازی‌های ساختمانی اسباب‌بازی‌های واقعی و غیر جنسیتی هستند، اگرچه سازندگان اسباب‌بازی اسباب‌بازی‌های ویژه‌ای را برای پسران و دختران ایجاد کرده‌اند. من اغلب از پسرم به عنوان “مهندس کوچک” خود یاد می‌کنم زیرا او عاشق ساختن، طراحی و حل مسئله است. اگر شما هم کوچولویی دارید که به نظر می رسد یک مهندس نوپا باشد، این اسباب بازی‌های ساختمانی برای کودکان ۳ ساله را دوست خواهید داشت. هر یک از این اسباب‌بازی‌های ساختمانی به‌طور خاص به دلیل مناسب بودن با سن و رتبه‌بندی بالا انتخاب شده‌اند و بسیاری از آنها در منزل من مورد بازدید قرار گرفته‌اند. اسباب بازی ساختنی یک انتخاب‌ هدیه فوق‌العاده است، زیرا کودک ۳ ساله شما را درگیر بازی‌های خلاقانه و آموزشی می‌کند.

اسباب بازی ساختنی همچنین سرمایه گذاری خوبی است، زیرا فرزند شما فراتر از سال‌های پیش دبستانی رشد خواهد کرد. مهارتی که در ساختن اشیاء وجود دارد ثابت می‌کند که در ساخت و ساز، فواید بیشتری نسبت به لذت خالص برای کودکان وجود دارد. بازی با بلوک‌ها و سایر اسباب بازی‌های ساختمانی واقعاً چیزی بیش از بازی نیست. کودکانی که در فعالیت‌هایی شرکت می‌کنند که در آن اسباب‌بازی‌ها را می‌توان ساخت، طرز فکرشان را تغییر می‌دهند، این بسیار قدرتمند است. پروژه‌های ساختمانی قطعاً خلاقیت را تحریک می‌کنند و مهارت‌های حیاتی را تقویت می‌کنند. اسباب بازی ساختنی محیط‌های بازی، کودکان را تشویق می‌کند تا بیرون از میدان فکر کنند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید اسباب بازی ساختنی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این اسباب بازی ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع اسباب بازی ساختنی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید اسباب بازی ساختنی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

منظور از اسباب بازی‌ ساختنی چیست؟

اسباب‌بازی‌های ساختمانی، اسباب‌بازی‌هایی هستند که معمولاً به صورت مجموعه‌ای عرضه می‌شوند و برای ساختن چیزهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌طور سنتی، اسباب‌بازی‌های ساختمانی شامل بلوک‌های ساختمانی ساده، بلوک‌های الفبا، لگو و مجموعه‌های نصب شونده هستند، اما اسباب‌بازی‌های ساختمانی مدرن در اشکال و اندازه‌های گوناگونی یافت می‌شوند و از مواد مختلف ساخته می‌شوند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید لگو

چرا برای کودک خود اسباب بازی ساختنی خریداری کنیم؟

در هر سنی، اسباب‌بازی‌های ساختمانی می‌توانند ساعت‌ها سرگرمی هیجان‌انگیز، قدیمی و بدون باتری را فراهم کنند که این مزایای اضافی را ارائه می‌دهد:

مزایای استفاده از اسباب بازی ساختنی:

انواع اسباب بازی ساختنی موجود در بازار:

 

اسباب بازی‌های ساختی برای کودکان نوپا (سنین ۱ تا ۳ سال):

کودکان نوپا در حال کشف دنیای خود هستند. کودکان در این سن به سمت اسباب بازی‌های روشن و رنگارنگ در اندازه‌های بزرگتر کشیده می‌شوند که به راحتی قابل دست زدن هستند. ایمنی یک نگرانی برای کودکان نوپا است که اسباب‌بازی‌های کلاسیک کوچک‌تر لگو و سایر مجموعه‌های ساختمانی که برای کودکان بزرگ‌تر طراحی شده‌اند، خطر خفگی برای آن‌ها هستند. اسباب‌بازی‌های ساختمانی برای کودکان نوپا باید به راحتی روی هم چیده شوند یا به هم متصل شوند، زیرا برای کودکان نوپا غیرعادی است که مهارت‌های حرکتی پیچیده‌ای را تا بعد از سه سالگی ایجاد کنند.

بلوک‌های انباشته شده از فوم:

بلوک‌های انباشته فوم در اشکال و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. بلوک‌های انباشته فوم در اندازه‌های بزرگ و فوق العاده هستند. آن‌ها سبک وزن و همه کاره هستند و حتی می‌توانند داخل حمام بروند. بازی فعال با بلوک‌های فوم، همان نگرانی‌های ایمنی بلوک‌های چوبی را ایجاد نمی‌کند. بلوک‌های فوم برای خواهر و برادرهای بزرگ‌تر که خواهر و برادر کوچک‌تر دارند، گزینه‌های عالی هستند. بلوک‌های فوم جامبو بزرگ را می‌توان برای ساخت قلعه‌ها استفاده کرد، همچنین می‌توان از آن‌ها در سایر بازی های تخیلی استفاده کرد.

بلوک‌های ساختنی طرح حروف الفبا:

اکثر بلوک‌های الفبایی هنوز با چوب ساخته می‌شوند و جایگزین جذابی برای اسباب‌بازی‌های موزیکال دکمه‌دار با باتری در بازار برای کودکان نوپا هستند. که در رنگ‌ها و الفبای مختلف فروخته می‌شود، می توانید بلوک‌های الفبا را با حروف کوچک و بزرگ خریداری کنید. بیشتر بلوک‌های الفبا نیز دارای تصاویر چاپ شده بر روی خود هستند. بلوک‌های الفبا به زبان‌های مختلف در دسترس می‌باشند. همچنین می‌توانید بلوک‌های الفبا را با حروف عبری، یونانی، اسپانیایی، آلمانی، روسی خریداری کنید. به دنبال بلوک‌هایی باشید که از رنگ غیر سمی استفاده می‌کنند، یا حتی بلوک‌هایی که رنگ نشده‌اند، اما در عوض حکاکی شده‌اند، اینها بسیار خاص هستند‌.

ساختنی‌های مگا بلوک:

مگا بلوک یک سیستم بلوک ساختمانی آجری با اندازه فوق العاده با قطعات به هم پیوسته است. مزیت این بلوک ها این است که اندازه آن‌ها تقریباً سه برابر لگوهای “معمولی” است، بنابراین کودکان نوپا با آن‌ها خفه نمی‌شوند. Megabloks در یک مجموعه کیف دوفله ۲۰۰ تکه مقرون به صرفه عرضه می‌شود که بسیار ارزان تر از سیستم Lego Duplo است. بنیانگذاران Mega Bloks از یک روش تولید پیشرفته استفاده می‌کنند که هزینه ساخت اسباب بازی‌ها را کاهش می‌دهد و این تولید کننده اسباب بازی تولید کمتر خود را به مشتری منتقل می‌کند. مگا بلوکس از آنجایی که به عنوان یک سازنده بی برند بلوک‌های لگو در نظر گرفته می شود به رقیب اصلی لگو تبدیل شده و دفتر مرکزی آن در کانادا است. همچنین دارای آجرهای ساختمانی با اندازه کوچکتر است که دقیقاً به شکل و اندازه لگوهای استاندارد می‌باشد.

ساختنی‌های لگو دوپلو:

آجرهای ساختمانی ساخته شده توسط شرکت لگو به ویژه برای کودکان نوپا تا سن ۵ سالگی با نام Lego Duplo به بازار عرضه می‌شوند. این آجرهای ساختمانی مناسب برای کودکان نوپا تقریباً سه برابر اندازه بلوک‌های لگو هستند که به افراد بالای ۶ سال فروخته می‌شود. لگو دوپلوها در سطل‌های بزرگ فروخته می‌شوند، اما از آنجایی که آجرهای اسباب بازی بزرگتر از بلوک‌های لگو معمولی هستند، سطل های فله دارای آجرهای کمتری هستند. Lego Duplo همچنین مجموعه‌های تخصصی را برای گروه‌های سنی مختلف ایجاد می‌کند، از جمله مجموعه‌هایی که برای سنین ۱۱/۲ تا ۵ سال مشخص شده‌اند و مجموعه‌هایی که برای سنین ۳ تا ۶ سال ایجاد شده‌اند. حتماً توصیه‌های سنی را در این مجموعه‌های تخصصی بررسی کنید تا از خطرات خفگی جلوگیری کنید.

اسباب بازی ساختنی برای کودکان پیش دبستانی (سنین ۳ تا ۵ سال):

کودکان پیش دبستانی به طور کلی از مرحله دهانی فراتر رفته‌اند، بنابراین خفگی آنقدرها هم خطرناک نیست. کودکان در این سن در حال توسعه مهارت های حرکتی سطح ظریف خود هستند و بازی آن‌ها شامل سایر کودکان و شامل یک عنصر تخیلی قوی است. بچه‌ها اغلب از اسباب بازی‌های ساخت و ساز خود به عنوان بخشی از یک طرح بازی خیالی استفاده می‌کنند که شامل مجسمه‌ها، ماشین‌های قوطی کبریت و حتی دایناسورهای پلاستیکی است.

بلوک‌های ساختمانی چوبی:

بلوک‌های ساختمانی اصلی در اشکال و اندازه‌های مختلف برای تقویت تخیل کودکان وجود دارند. در این سن، کودکان می‌توانند ساعت‌ها در ساختن قلعه و هر ساختمانی که تصور کنند، بازی کنند. بچه‌ها اغلب شهرها را برای ماشین‌های اسباب بازی می سازند. بلوک‌های ساختمانی چوبی در این سن بسیار کمتر تهدیدی برای ایمنی هستند، زیرا اکثر کودکان تا به حال از بلوک‌های پرتابی در مرحله کودکی خواهر و برادر بزرگتر شده‌اند. بلوک‌های ساختمانی در مجموعه‌ای اولیه از استوانه‌ها، مکعب‌ها و شکل‌های خاص هستند. شما می‌توانید بیش از ۱۰۰ مجموعه بزرگ بلوک‌های چوبی رنگ نشده غیر سمی را از KAPLA، HAPA، Melissa and Doug و دیگر تولیدکنندگان اسباب بازی خریداری کنید. می‌توانید بلوک‌های ساختمانی خود را با دستگیره‌های در چوبی و دیگر اشیاء چوبی جالب مانند قرقره‌های خیاطی چوبی تکمیل کنید. برای صرفه جویی در هزینه، به دنبال این اسباب بازی‌ها در مغازه‌های دستفروشی و فروش گاراژ بگردید.

مجموعه‌های تخصصی بلوک چوبی:

هنگامی که آماده اضافه کردن به یک مجموعه اولیه از بلوک‌های ساختمانی چوبی هستید، یک مجموعه معماری اضافه کنید. یک مجموعه معماری روسی یا خاورمیانه‌ای منحنی‌های برازنده‌ای را به خلاقیت های خیالی کودک شما اضافه می‌کند. این مجموعه‌ها معمولاً با ستون‌ها و گنبدهای منحنی، یا قطعات ویژه برای قلعه‌ها با مجسمه‌های بازی عرضه می‌شوند. انتظار داشته باشید برای این مجموعه های بهره ویژه کمی بیشتر بپردازید.

خرید اسباب بازی ساختنی برای کودکان نوپا:

راهنمای خرید اسباب بازی ساختنی:

بیشتر کودکان عاشق ساختن وسایل و چیزهای مختلف هستند. به کودک جعبه‌های مقوایی بدهید و ببینید که آن‌ها را روی هم چیده و اولین سازه مقوایی خود را می‌سازد. برای اکثر کودکان، این یک تجربه آرامش بخش است، زیرا آن‌ها آزادند چیزهایی را که می‌خواهند بسازند یا تصور کنند. اسباب‌بازی‌های ساختمانی ممکن است برای بزرگسالان ساده به نظر برسند، اما بچه‌ها آن‌ها را چیزی می‌دانند که می‌تواند به آن‌ها در ساختن ساختار رویایی‌شان کمک کند. این یکی از دلایلی است که اسباب‌بازی‌های ساختمانی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های کودکان هستند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در مورد اسباب بازی ساختمانی به دنبال آنها باشید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پازل

نکات مهم هنگام خرید اسباب بازی ساختنی:

  1. مناسب سن و ایمنی: خرید اسباب بازی‌های ساختمانی با خرید اسباب بازی های دیگر تفاوتی ندارد. ایمنی کودک شما باید در راس اولویت شما باشد و انجام تحقیقات شخصی قبل از خرید می‌تواند به شما کمک کند تصمیمی آگاهانه برای خرید اسباب بازی مورد علاقه بعدی کودک خود بگیرید. انتخاب یک مجموعه ساختمانی که مناسب سن کودک شما باشد. اسباب‌بازی‌هایی که برای بچه‌های بزرگ‌تر هدف قرار می‌گیرند، اغلب دارای قطعات و اجزای پیچیده‌ای هستند که می‌تواند بچه‌های کوچک‌تر را ناامید کند. علاوه بر این، این مجموعه‌ها ممکن است حاوی قطعات جداشدنی بسیار زیادی باشند که خطر خفگی بالقوه دارند. توضیحات محصول را به دقت بخوانید و مطمئن شوید که به قطعات یا اجزای موجود در مجموعه بازی ساخت و ساز که قصد خرید آن را برای کودک خود دارید، دقت کنید. همچنین خواندن نظرات سایر والدین یا خریداران برای دریافت ایده در مورد انتظارات از اسباب بازی کمک خواهد کرد.
  2. جنس مواد سازنده: مواد اسباب بازی ساخت و ساز گاهی اوقات به میزان ایمن بودن آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اسباب بازی‌های ساختمانی که از پلاستیک سخت ساخته می شوند، اغلب حاوی مواد شیمیایی مضر مانند PVC یا پلی وینیل کلراید، فتالات، BPA یا بیسفنول-A، سرب و غیره هستند. انواع مختلفی از پلاستیک سخت در ساخت اسباب بازی استفاده می‌شود. بنابراین اگر نمی‌دانید از چه نوع پلاستیکی برای ساخت اسباب بازی ساختمانی استفاده می‌شود، بهتر است چیزهای سازگار با محیط زیست مانند اسباب بازی‌های ساختمانی ساخته شده از چوب را خریداری کنید. علاوه بر این، پلاستیک برای محیط زیست خوب نیست. از تولید تا دفع، پلاستیک بیش از حد از منابع سیاره ما استفاده می‌کند. ما قطعا به دلایل زیادی به دنبال اسباب بازی‌های ساختمانی چوبی توصیه می‌کنیم. آن‌ها از پلاستیک ایمن تر هستند و این اسباب بازی‌ها از مواد پایدار و تجدید پذیر ساخته شده‌اند. بازی با اسباب‌بازی‌های چوبی راه ساده‌ای برای تعیین مسیر کودکتان به سمت یک سبک زندگی پایدار است.
  3. دوام محصول: خرید اسباب‌بازی‌هایی که به راحتی می‌شکنند، واقعاً سرمایه‌گذاری مالی خوبی نیست، زیرا هزینه آن می‌تواند اضافه کار را افزایش دهد. علاوه بر این، قطعات شکسته یا اجزای جدا شده می توانند صدمات جدی ایجاد کنند. اسباب بازی‌های ساختمانی را از اسباب بازی سازان معتبر خریداری کنید. خواندن نظرات آنلاین از سایت‌های مختلف نیز به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که این اسباب‌بازی ساختمانی چقدر بادوام هستند.
  4. میزان بودجه: تنظیم بودجه نیز ایده خوبی است اگر از نظر مالی در تنگنا هستید یا فقط می‌خواهید از هزینه‌های غیرضروری خودداری کنید. می‌تواند به شما کمک کند لیست اسباب بازی‌های خود را محدود کنید و کل تجربه خرید اسباب بازی را آسان و بدون نگرانی انجام دهید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید اسباب بازی ساختنی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه اسباب بازی ساختنی ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ ساختنی مدل دوچرخه جاینت

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ساختنی مدل بلوک های خانه سازی ۶۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ساختنی مدل مینی لگو ماشین مین یاب

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ساختنی اس وای مدل دایناسور کد ۱۵۰۸

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ساختنی مدل اتاق نشیمن

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ ساختنی آرتینا مدل اوسا بنا کد ۲۳۰۱۰۰۶

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ ساختنی مدل بلوک آجر مینیاتوری هدیه معماری کد ۴۸p-B

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ ساختنی مدل خانه عروسک

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ ساختنی مدل نفر بر نظامی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ ساختنی مدل فراز کد ۱۱۸

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ ساختنی بی تی مدل بتمن

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ ساختنی آرتینا مدل اوسا بنا ۲ کد ۲۳۰۱۰۰۷

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ ساختنی مدل بلوک سنگی خانه سازی جمله چین ۴۸p-A

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ ساختنی سلام بازی مدل میله هزار کاره کد ۲۰۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ ساختنی سری خانه سازی کد ۲۰۰۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ ساختنی مدل جیپ دو حالته نظامی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ ساختنی مدل هلیکوپتر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ ساختنی مدل هلیکوپتر جنگی کد KA-50

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ ساختنی اسباب بازی های پویا کد ۹۸۸۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ ساختنی مدل پارک شادی کد ۶۰۱۹

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ ساختنی مدل آجر مینیاتوری کد p/220 بسته ۲۲۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ ساختنی بی تی مدل ونوم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ ساختنی مدل ماکت موشک ساترن ۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ ساختنی پویا تویز مدل ساز و کار خلاق کد ۹۸۷۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ ساختنی هوگر مدل برجینو

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ ساختنی مدل اتاق خواب

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ ساختنی مدل آجر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ ساختنی مدل کامیون روسی کاماز

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ ساختنی مدل ادمک مینی فیگور پلیس شهر کد ۹۰۰۹ مجموعه ۲۴ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ ساختنی مدل اتاق خواب

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید اسباب بازی ساختنی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پایه خنک کننده لپ تاپ