لوازم مصرفی خودرو

ترموستات، راهنمای خرید ترموستات خودروهای داخلی و خارجی+ قیمت روز

چند مورد از نشانه های خرابی ترموستات خودرو.

یکی از مهم‌ترین قسمت های فنی خودرو سیستم خنک کننده خودرو می باشد. این قسمت نقش مهم و حیاتی در خودرو شما به عهده دارد، یکی از قطعات مهم در سیستم خنک کننده خودرو ترموستات می باشد. این قطعه نیز جزو لوازم مصرفی خودرو می باشد و می بایست آن را در زمان خاصی تعویض نمود. شاید خیلی از تعمیرکاران خودرو به شما گفته باشند که این قطعه اضافی است و می بایست آن را خارج کرد ولی در واقع اینطور نیست و کاملا غلط است. این قطعه نقش مهمی دارد و می بایست به صورت ۴ فصل روی خودروی شما وجود داشته باشد. در ادامه در مورد نقش ترموستات در سیستم خنک کننده خودرو و معایبی که با خارج کردن آن ایجاد می شود خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

داخل موتور خودرو اجزای زیادی وجود دارد که با سطح بالایی از پیچیدگی به هم مرتبط هستند. همان‌طور که موتور با سرعت بالا کار می‌کند، باعث افزایش دمای داخل می‌شود. بنابراین، به یک سیستم نیاز دارد تا دمای موتور را خنک و پایدار نگه دارد. یکی از اجزای این سیستم به ترموستات معروف است.

ترموستات خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از اجزای مهم در سیستم خنک کننده خودرو است که وظیفه اصلی آن تنظیم گردش مایع خنک کننده موتور از رادیاتور برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور است. در حالی که سیستم خنک کننده موتور به گونه‌ای عمل می‌کند که دمای داخل موتور در شرایط ایده‌آل باقی بماند. ترموستات در داخل خط آبی که از موتور به رادیاتور می رود قرار دارد. اگرچه ممکن است اندازه آن کوچک باشد (در کف دست شما قرار می‌گیرد) کاری که انجام می‌دهد برای ماندن موتور شما در دمای کارکرد ایمن بسیار مهم است. گرمای بیش از حد برای مدت زمان طولانی در نهایت می‌تواند شما را با یک بلوک موتور ترک خورده یا واشر سرسیلندر سوخته شده مواجه کند. شرایط دمایی ایده‌آل برای موتور در محدوده ۸۰ تا ۹۲ درجه سانتیگراد است، زیرا در این دما فرآیند احتراق در موتور بهینه خواهد بود، بنابراین قدرت موتور در بهترین حالت خود کار می‌کند و مصرف سوخت نیز کاهش پیدا می‌کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید منبع انبساط

انواع ترموستات خودرو:

بر اساس نوع، ترموستات خودرو به دو دسته بدون سوپاپ بای پس و با شیر بای پس تقسیم می‌شود. چه تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد؟ در اینجا به توضیح کامل آن‌ها می‌پردازیم.

  1. ترموستات بدون شیر بای پس: این نوع ترموستات‌ معمولا در خودروهای قدیمی استفاده می‌شود، بسیار کم پیش می‌آید که خودروهای جدید همچنان از این نوع استفاده کنند. این قطعه را می توان در ورودی رادیاتور پیدا کرد و هنوز به خط یدکی مجهز نیست که بتواند در صورت بروز نقص در ترموستات، آب خنک کننده را جریان دهد. هنگامی که موتور خودرو سرد است، آب در رادیاتور و منبع انبساط گیر می‌کند. مزیت این نوع ترموستات ارزان بودن آن است. با این حال، برخی از اشکالات نیز وجود دارد. در صورت بروز نقص، ترموستات بدون شیر بای پس هیچ خط ایمنی ندارد. علاوه بر این، هیچ خط آبی وجود ندارد که در دمای بالا موتور خودرو خنک شود.
  2. ترموستات با شیر بای پس: بر خلاف نوع قبلی، ترموستات‌های با سوپاپ بای پس در جدیدترین خودروها رایج هستند. این نوع ترموستات را می‌توان در خروجی رادیاتور یافت و دارای یک شیر بای پس می‌باشند که در ترموستات ادغام شده است. در این نوع خنک‌کننده آب نمی‌تواند در رادیاتور گردش کند، اما از روکش آب به ترموستات جریان می‌یابد که وارد پمپ آب می‌شود و دوباره به رادیاتور آب پمپ می‌شود. مزیت ترموستات سوپاپ بای پس این است که در هنگام خرابی خط ایمنی وجود دارد و به دلیل دارا بودن سوپاپ بای پس می‌تواند بلافاصله دمای داغ موتور را خنک کند. در همین حال، نقطه ضعف آن قیمت نسبتاً گران است زیرا ساختار نسبتاً پیچیده‌ای دارد.

نحوه عملکرد سیستم خنک کننده خودرو:

گرمایی که توسط انفجار بنزین در سیلندر ایجاد می شود را می بایست خنک نمود، این کار را سیستم خنک کننده خودرو انجام می دهد، شاید برای شما جالب باشد که چگونه این اتفاق می افتد. ابتدا لازم است بدانید مایعی که وظیفه خنک سازی در سیستم خنک کننده را برعهده دارد، آب رادیاتور می باشد. این مایع معمولا درون محفظه بسته و در برخی خودرو ها در محفظه ای تحت فشار قرار دارد. سیستم خنک کننده خودرو شامل آب رادیاتور، ضدیخ، رادیاتور، واتر پمپ، فشنگی آب، فن، تعدادی جنت، و ترموستات می باشد. سیستم خنک کننده دارای ورودی و خروجی آب است. زمانی که سیلندر بر اثر احتراق سوخت گرم شد، گرمای ایجاد شده توسط مایع درون رادیاتور جذب می شود.

این قطعه در قسمت خروجی سیلندر قرار گرفته و فشنگی آب جلوی آن قرار دارد. زمانی دمای آب داغ شده به درجه لازم رسید، ترموستات عمل می کرده و اجازه خروج آب داغ شده را می دهد، به وسیله جنت بالا آب داغ شده وارد رادیاتور می شود. فشنگی آب که در کنار ترموستات قرار گرفته دمای آب را به ای سی یو یا مغز سیستم انژکتوری گزارش می کند، ای سی یو دستور روشن شدن فن را صادر کرده، فن شروع به چرخیدن می کند و آب درون رادیاتور را خنک می سازد. فشنگی آب در تمامی این مراحل دمای آب داخل رادیاتور را مرتب به ای سی یو گزارش می کند وقتی به دمای مورد نظر رسید دستور خاموش شدن فن را صادر می کند. آب خنک شده به وسیله جنت پایین وارد سیلندر می شود تا مجدد شروع به خنک سازی موتور کند. این چرخه مرتب تکرار می شود. واتر پمپ در این فرآیند نقش گردش آب را ایفا می کند.

چگونه ترموستات خودرو خود را بررسی کنیم؟

  • خوشبختانه، بررسی این قطعه بسیار ساده است. ابتدا موتور را روشن کنید و بگذارید یک یا دو دقیقه در حالت درجا بماند. پس از آن، درپوش رادیاتور را پیدا کرده و بردارید و به داخل آن نگاه کنید تا ببینید آیا مایع خنک کننده در جریان است یا خیر. در این مرحله، موتور نباید آنقدر داغ باشد که مایع خنک‌کننده بیرون بپاشد، بنابراین نباید جریان داشته باشد. اگر چنین باشد، احتمالاً دریچه باز مانده است.
  • احتمال دیگر این است که دریچه بسته شده باشد. برای بررسی این موضوع، اجازه دهید موتور کمی گرم شود تا به دمای عملیاتی مطلوب خود برسد، سپس نگاه کنید تا ببینید آیا مایع خنک کننده جریان دارد یا خیر. اگر اینطور نیست، باید دمای بالای موتور با دستگاه دیاگ با دمای روی صفحه کیلومتر مطابقت داشته باشد. هر یک از این سناریوها نشان می‌دهد که به یک ترموستات جدید نیاز دارید.

بهترین زمان برای تعویض ترموستات خودرو:

هیچ وقت نمی توان برای تعویض این قطعه زمان خاصی را مشخص کرد، اما از یک سری علائم و نشانه ها می توان فهمید که این قطعه خراب شده و نیاز به تعویض دارد. که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم. بهتر است ترموستات را سالی یکبار تعویض نمایید زیرا در صورت خرابی آسیب های جدی به خودرو شما وارد می کند.

تعویض ترموستات

  • در یک وسیله نقلیه متوسط، قیمت تعویض ترموستات ممکن است ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه قطعات و نیروی کار داشته باشد. در برخی خودروها دسترسی به آن دشوار است و به نیروی کار بیشتری نیاز دارد. یک قطعه جدید معمولاً با یک واشر جدید ارائه می‌شود. هنگامی که این قطعه تعویض می‌شود، موتور باید با مایع خنک کننده تازه یا ضد یخ پر شود. سیستم خنک کننده باید به درستی تخلیه شود تا تمام حفره‌های هوا حذف شود.
  • پس از تعمیر سیستم خنک کننده، همیشه مهم است که مطمئن شوید که فن‌ها زمانی که موتور به طور کامل گرم می‌شود روشن می‌شوند و سیستم گرمایش داخل خودرو می‌تواند گرمای خوبی را در دور آرام ایجاد کند. کمبود گرما در حالت درجا می‌تواند به دلیل وجود حفره‌های هوا در داخل سیستم خنک کننده باشد.
  • آیا این قطعه باید به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری منظم تعویض شود؟ لازم نیست، با این حال، ممکن است ایده خوبی باشد که هنگام بازسازی یا تعمیر موتور، ترموستات را تعویض کنید. این قطعه نیز اغلب همراه با یک پمپ آب جایگزین می‌شود، به خصوص اگر آن‌ در همان منطقه قرار داشته باشند. برخی از سازندگان توصیه می‌کنند نرم‌افزار کامپیوتر موتور را زمانی که کد Check Engine مربوط به این قطعه وجود دارد، پس از تعویض آن را به‌روزرسانی کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید رادیاتور

علائم و نشانه های خرابی ترموستات خودرو:

  • آمپر آب: به نحوه تغییر آمپر آب خودرو توجه کنید، زمانی که موتور خودرو سرد است و موتور آن را می کنید به تغییرات آمپر آب توجه کنید، دما کم کم بالا می آید زمانی که به دمای مورد نظر روی قطعه شما می رسد یعنی زمانی که پلاتین‌های آن  آزاد می شود می بایست آمپر آب شما مقداری کاهش دما را نشان دهد این موضوع نشان از سلامت این قطعه در خودرو شما می باشد. همین طور زمانی که با سرعت بالا در جاده حرکت می کنید نباید دمای آمپر آب شما زیر دمای مشخص شده روی این قطعه بیاید. اگر دما پایین تر از دمای تروی قطعه شما برود یعنی این قطعه خراب است.
  • خودرو جوش می آورد: یکی از دلایل بالا رفتن دمای موتور خودرو و جوش آوردن آن خرابی این قطعه می باشد، در این حالت ترموستات قفل می کند و باز نمی شود در این شرایط امکان خارج شدن آب داغ شده درون سیلندر به رادیاتور وجود ندارد. برای پی بردن به این موضوع کافی است جنت بالا را کمی با دست فشار دهید اگر داخل آن خالی بود و آب نداشت یعنی قطعه مورد نظر شما خراب است.
  • موقع روشن کردن کولر خودرو جوش می آورد: در این شرایط پلاتین‌های این وسیله باز می شود اما نه به طور کامل و گردش آب به خوبی انجام نمی شود، این موضوع باعث می شود زمانی که خودرو تحت تاثیر فشار وارد شده توسط کولر بیشتر گرم می شود چرخه خنک سازی موتور با سرعت کمتری اتفاق بی افتد و باعث جوش آوردن خودرو شود.
  • سرد بودن بخاری: زمانی که بخاری خودرو شما در زمستان گرمای لازم را ندارد ممکن است علت آن باز بودن دائمی پلاتین‌های این قطعه باشد در این شرایط آب درون سیلندر نمی ماند که گرم شود و سریعا وارد رادیاتور می شود تا عملیات خنک سازی روی آن انجام شود. پس باید این قطعه را عوض کرد.

چرا نباید ترموستات را از خودرو حذف کرد:

موتور خودرو برای اینکه به درستی کار خود را انجام دهد می بایست در دمای مشخصی قرار داشته باشد، اگر این دما از مقدار مشخص شده بیشتر باشد خودرو جوش می اورد و باعث آسیب به موتور آن می شود. و برعکس اگر دمای خودرو پایین تر از دمای مشخص شده کار کند باعث فرسایش قطعات موتور می شود. دقیقا مثل این است که با خودرویی که هنوز گرم نشده با سرعت بالایی حرکت کنید.

وظیفه این قطعه این است دمای خودرو را در این محدوده نگهداری کند. زمانی که شما این قطعه را از خودرو حذف می کنید به علت گردش مدام آب درون رادیاتور و سرد شدن پیوسته آن هرگز آب درون موتور داغ نمی شود پس بخاری شما کارایی لازم را نخواهد داشت. حال ممکن است بگوئید فقط در فصل تابستان آن را حذف می کنیم. تصور کنید در سربالایی در حال حرکت هستید که موتور خودرو به شدت گرم می شود زمانی که وارد سرازیری می شوید دمای موتور به یکباره افت پیدا می کند و باعث انقباض و انبساط درون سیلندر می شود و امکان ترک برداشتن سیلندر بسیار زیاد است. پس با توجه به توضیحاتی که گفته شد نتیجه می گیریم این قطعه را هرگز نباید از خودرو جدا کرد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ترموستات مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه ترموستات ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ هوزینگ ترموستات مدل یدک لوکس مناسب برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵

هوزینگ ترموستات مدل یدک لوکس مناسب برای پژو 206 تیپ 5

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • جنس کالا
    پلیمر و فلز
  • نوع خودرو
    سواری
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ترموستات ورنت مدل TH6488 مناسب برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲

ترموستات ورنت مدل TH6488 مناسب برای پژو 206 تیپ 2

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • جنس کالا
    فلز مس و پلی آمید الیاف دار
  • دما
    ۸۹ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ترموستات بابا پارت موتور مدل ۸۳ مناسب برای پژو ۲۰۶

ترموستات بابا پارت موتور مدل 83 مناسب برای پژو 206

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • جنس کالا
    آلومینیوم -مس
  • دما
    ۸۳ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب زمستان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ترموستات بابا پارت موتور کد ۸۲ مناسب برای پراید

ترموستات بابا پارت موتور کد 82 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • جنس کالا
    آلومینیوم-مس
  • دما
    ۸۲ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب زمستان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ترموستات باباپارت مدل bpm76 مناسب برای پراید

ترموستات باباپارت مدل bpm76 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • جنس کالا
    آلومینیوم
  • دما
    ۷۶ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ ترموستات ایساکو مدل ۰۳۷۰۶۰۱۵ مناسب برای پژو ۲۰۶

ترموستات ایساکو مدل 03706015 مناسب برای پژو 206

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • جنس کالا
    آلمینیومی
  • دما
    ۸۳ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ ترموستات ایساکو کد ۰۳۷۰۶۰۱۵ مناسب برای پژو ۲۰۶

ترموستات ایساکو کد 03706015 مناسب برای پژو 206

مشخصات

  • شماره فنی
    ۰۳۷۰۶۰۱۵۹۹
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • جنس کالا
    فلز
  • نوع خودرو
    سواری
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ ترموستات اچ آی سی کد ۴۷۸۴ مناسب برای پراید

ترموستات اچ آی سی کد 4784 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • جنس کالا
    فلزی
  • دما
    ۸۲ درجه سانتی‌گراد
  • نوع خودرو
    سواری
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب زمستان
  • سایر توضیحات
    ترموستات پراید (۸۲ درجه)

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ هوزینگ ترموستات چکاد کد ۸۸۰۰۶۴ مناسب برای ۴۰۵

هوزینگ ترموستات چکاد کد 880064 مناسب برای 405

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • جنس کالا
    آلومینیومی
  • نوع خودرو
    سواری
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل
  • سایر توضیحات
    زیمنس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ ترموستات عظام کد ۸۰۱۱ مناسب برای پیکان

ترموستات عظام کد 8011 مناسب برای پیکان

مشخصات

  • شماره فنی
    ۳۱۰۸۰۱۱
  • مناسب برای خودرو
    وانت پیکان
  • جنس کالا
    آلومینیوم
  • دما
    ۷۸ درجه سانتی‌گراد
  • نوع خودرو
    سواری
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ ترموستات هوزینگ ایساکو مدل ۱۳۳۶Z0 مناسب برای موتورهای TU5

ترموستات هوزینگ ایساکو مدل 1336Z0 مناسب برای موتورهای TU5

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • جنس کالا
    پلاستیکی
  • دما
    ۹۱ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ ترموستات اچ آی سی کد ۴۹ مناسب برای پراید

ترموستات اچ آی سی کد 49 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • جنس کالا
    فلز
  • دما
    ۷۱ درجه سانتی‌گراد
  • نوع خودرو
    سواری
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ ترموستات بابا پارت موتور مدل ۷۵ مناسب برای پژو ۲۰۶

ترموستات بابا پارت موتور مدل 75 مناسب برای پژو 206

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • جنس کالا
    فلزی
  • دما
    ۷۵ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ ترموستات بابا پارت موتور مدل S10 مناسب برای پیکان

ترموستات بابا پارت موتور مدل S10 مناسب برای پیکان

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • جنس کالا
    آلمینیوم و مس
  • دما
    ۷۴ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب تابستان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ ترموستات ام وی ام ۱۱۰ مدل ۳۷۲۱۳۰۶۰۲۰

ترموستات ام وی ام 110 مدل 3721306020

مشخصات

  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ ترموستات ایساکو کد ۰۴۳۰۲۰۰۳ مناسب برای سمند EF7

ترموستات ایساکو کد 04302003 مناسب برای سمند EF7

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    سمند LX
  • جنس کالا
    فلز
  • دما
    ۸۸ درجه سانتی‌گراد
  • نوع خودرو
    سواری
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ ترموستات دینا پارت کد H214068 مناسب برای پراید

ترموستات  دینا پارت کد H214068 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • جنس کالا
    فلز
  • دما
    ۸۲ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ ترموستات بابا پارت موتور کد U82 مناسب برای پراید

ترموستات بابا پارت موتور کد U82 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • جنس کالا
    آلومینیوم -مس
  • دما
    ۸۲ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب زمستان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ ترموستات دینا پارت کد H222064 مناسب برای پژو ۲۰۶

ترموستات دینا پارت کد H222064 مناسب برای پژو 206

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • جنس کالا
    فلز
  • دما
    ۷۵ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ ترموستات ایساکو کد ۰۹۲۰۱۰۴۹ مناسب برای سمند EF7

ترموستات ایساکو کد 09201049 مناسب برای سمند EF7

مشخصات

  • شماره فنی
    ۰۴۳۰۲۰۰۳
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • جنس کالا
    فلز
  • دما
    ۸۸ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ ترموستات بابا پارت کد ۱۳۲ مناسب برای پراید

ترموستات بابا پارت کد 132 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • جنس کالا
    فلز مس و پلی آمید الیاف دار
  • دما
    ۷۶ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ ترموستات عظام کد ۸۰۰۸ مناسب برای پژو ۴۰۵

ترموستات عظام کد 8008 مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • شماره فنی
    ۳۱۰۸۰۰۸
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • جنس کالا
    آلومینیوم
  • دما
    ۸۳ درجه سانتی‌گراد
  • نوع خودرو
    سواری
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ ترموستات بابا پارت موتور کد ۹۹۰۵۰۴ مناسب برای پژو ۴۰۵

ترموستات بابا پارت موتور کد 990504 مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • جنس کالا
    آلومینیوم -مس
  • دما
    ۷۵ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب تابستان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ ترموستات  فرانکو مدل ۲۱۶۶ مناسب برای تیبا

ترموستات  فرانکو مدل 2166 مناسب برای تیبا

مشخصات

  • شناسه کالا
    ۲۹۰۵۰۲۳۵۰۱۷۵۷
  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • جنس کالا
    آلومینیوم – مس
  • نوع خودرو
    سواری
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل
  • سایر توضیحات
    ترموستات ۸۲ درجه مناسب برای تیبا – پراید یورو ۴

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ ترموستات دیناپارت کد ۲۰۲۰۴۲ مناسب برای پژو ۴۰۵ همراه با اورینگ

ترموستات دیناپارت کد 202042 مناسب برای پژو 405 همراه با اورینگ

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • جنس کالا
    فلز
  • دما
    ۸۳ درجه سانتی‌گراد
  • ویژگی‌های ترموستات
    مناسب چهار فصل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ ترموستات لیفان X60 مدل ۱۱۳۶۰۰۰۱۵۶

ترموستات لیفان X60 مدل 1136000156

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    لیفان ۶۲۰

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید این قطعه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ضدیخ و آب رادیاتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا