شگفت انگیز های دیجی کالا

پرینتر لیبل زن، راهنمای خرید انواع پرینتر لیبل زن حرارتی نارنجی

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید پرینتر لیبل زن باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که مدت زمان زیادی را صرف پیدا کردن یک وسیله خاص کرده باشید. علت آن نداشتن لیبل روی وسایل است، اگر روی وسایل خود لیبل یا برچسب بزنید ظرف مدت کوتاهی آن وسیله را پیدا خواهید کرد. برای این کار شما نیاز به یک پرینتر لیبل زن خواهید داشت. این دستگاه یک پرینتر معمولی است که کاغذهای مخصوص لیبل درون آن قرار می‌گیرد. بیشتر این لیبل‌ها چسبی هستند و به راحتی می‌توانید آن را روی وسیله مورد نظر خود بچسبانید. کسانی که در آزمایشگاه، کارگاه تولید قطعات الکترونیکی، فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو، فروشگاه‌های پوشاک فروشی کار می‌کنند به پرینتر لیبل زن نیاز دارند.

همیشه ساختن یک لیبل در حد یک نوشته ساده نیست و ممکن است نیاز به یک سری طرح و اشکال خاص روی لیبل خود داشته باشید، اینجاست که پرینتر لیبل زن وارد عمل می‌شود و کار را برای شما آسان می‌کند. تصور کنید شما در یک آزمایشگاه کار می‌کنید که روزانه تعداد زیادی نمونه خون درون لوله‌های آزمایش ریخته می‌شود، مطمئنا بدون داشتن پرینتر لیبل زن و زدن لیبل روی لوله‌ها امکان تفکیک نمونه خون هر فرد وجود ندارد و جواب دهی هم با مشکل مواجه می‌شود.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید پرینتر لیبل زن را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این ابزار ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع پرینتر لیبل زن موجود در بازار آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید پرینتر لیبل زن باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

پرینتر لیبل زن چیست و چه کاربردی دارد؟

این دستگاه در واقع نوعی پرینتر مخصوص است که توانایی چاپ انواع بارکد، حروف و اعداد مختلف روی انواع به وسیله یک هد حرارتی روی کاغذ چاپ لیبل را دارد. شاید به همین علت به آن لیبل زن حرارتی نیز گفته می‌شود. این دستگاه به منظور تولید لیبل برای آزمایشگاها، کارگاه‌های تولیدی، شرکت‌های کامپیوتری و الکترونیک، شرکت‌های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پرینتر لیزری چند کاره

انواع دستگاه پرینتر لیبل زن:

این دستگاه نیز مانند سایر وسایل مدل‌های مختلفی دارد که از نظر نوع کار و قیمت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، پس برای شناخت بهتر این محصول بیائید با یکدیگر نگاهی به مدل‌های مختلف آن بیاندازیم:

  1. پرینترهای لیبل زن حرارت مستقیم: در درون این دستگاه هدهای حرارتی تعبیه شده است. زمانی که کاغذ حساس به حرارت از زیر این هد‌ها حرکت می‌کند، بارکد، اعداد و حروفی که می‌خواهیم روی کاغذ تیره می‌شوند. اولین بار این تکنولوژی یعنی چاپ حرارتی روی دستگاه‌های فتوکپی و فکس ارزان قیمت قرار گرفت تا اینکه امروزه آن را در دستگاه‌های بارکد زن مشاهده می‌کنیم. در ساخت این دستگاه معمولا در هر ۴۰ تا ۱۲۰ سانتی متر یک المنت حرارتی خطی قرار می‌گیرد. به دلیل عدم نیاز به جوهر نیز نسبت به پرینتر‌های دیگر بسیار مقرون به صرفه هستند.
  2. پرینترهای لیبل زن انتقال حرارت: چاپگرهای انتقال حرارت یا همان حرارت غیر مستقیم برای مکان‌هایی مثل فرودگاه‌ها و مکان‌های حمل بار که دارای تعداد زیادی قفسه هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند که روزانه به حجم بالایی لیبل نیاز دارند. این دستگاه نیز از همان تکنولوژی دستگاه حرارت مستقیم بهره می‌برد به همین علت حجم زیادی از کاغذ‌های چاپ لیبل موجود در بازار از جمله کاغذ‌های خیلی نازک را پشتیبانی می‌کند. برخلاف نمونه قبلی به مرکب نیاز دارند و از طریق حرارت غیر مستقیم مرکب بر روی کاغذ‌های شفاف چاپ می‌شود.

انواع پرینتر لیبل زن از نظر نوع کارایی:

بهترین پرینتر لیبل زن موجود در بازار:

شاید کمی بی انصافی کرده باشیم که تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین برند این دستگاه به شما معرفی کنیم. زیرا برندهای باکیفیت زیادی در بازار وجود دارند که به حق نمونه‌های باکیفیتی از این دستگاه را روانه بازار می‌کنند. این شما هستید که باید با توجه به نوع و حجم کار خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. به همین دلیل در ادامه لیستی از بهترین برند‌های این محصول را برای شما آماده کرده‌ایم.

دستگاه چاپ لیبل از کجا بخریم؟

روش‌های زیادی برای خرید این محصول وجود دارد که شما به راحتی می‌توانبد این دستگاه را خریداری کنید. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که از چه راهی می‌توانید خرید بهتر و راحت‌تری داشته باشید. برای خرید این محصول شما می‌توانید به صورت حضوری و اینترنتی این کار را انجام دهید به همین علت در ادامه هر یک از این روش‌ها را به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم.

  1. خرید حضوری: یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتماد‌ترین روش‌های خرید است که شما جنس مورد نظر خود را از نزدیک مشاهده می‌کنید و همان موقع به دست شما می‌رسد. از معایب این روش تنوع کم محصولات، خروج اجباری از منزل و عدم مرجوع کردن کالا است.
  2. خرید اینترنتی پرینتر لیبل زن: یک روش تقریبا جدید که انبوهی از مدل‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این روش شما هفت روز مهلت تست کالا را دارید و در صورت عدم رضایت از جنس مورد نظر می‌توانید آن را مرجوع نموده و پول خود را پس بگیرید. متاسفانه در این روش بسته به فاصله محل زندگی شما به فروشگاه اینترنتی چند روز طول می‌کشد تا کالا به دست شما برسد.

راهنمای خرید پرینتر لیبل زن:

راه اندازی هر کسب و کار جدیدی نیاز به یک دستگاه لیبل زن دارد، چاپ لیبل در هر کسب و کاری باعث مدیریت بهتر مجموعه به دست آوردن موجودی کالا‌ها و بالا رفتن سرعت کار می‌شود. شما در واقع با زدن لیبل روی محصولات خود می‌توانید جلوی دردسرهای بزرگ را بگیرید. اگر دستگاه درستی را انتخاب کنید، با کمترین هزینه ممکن می‌توانید تعداد زیادی لیبل چاپ کرده و ان‌ها رابه کسب و کار خود اضافه نمائید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه کنترل تردد کارکنان

نکات مهمی که هنگام خرید پرینتر لیبل زن باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

اگر کسب و کار شما بر فرآیند چاپ لیبل خود کنترل نداشته باشند، چاپ می‌تواند به سرعت هزینه‌های شما را افزایش دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه چاپ لیبل اکثریت بودجه شرکت شما را به خود اختصاص نمی‌دهد، سرمایه‌گذاری روی یک دستگاه چاپگر لیبل مقرون‌به‌صرفه است.

  1. ماندگاری چاپ: قبل از خرید محصول چاپ لیبل شما در نهایت باید به چاپ نهایی به دست آمده از دستگاه خود فکر کنید. اگر روی ژل دوش، تابلوی سلامت و ایمنی یا فریزر برچسب می‌زنید، ممکن است به چیزی بادوام‌تر نیاز داشته باشید. اکثر چاپگرهای جوهر افشان از جوهر مبتنی بر آب استفاده می‌کنند که ایمن یا ضدآب نیست. شما به احتمال زیاد به چیزی نیاز خواهید داشت که جوهر مبتنی بر رنگدانه داشته باشد یا از فناوری لیزر یا LED استفاده کند.
  2. سرعت چاپ: سرعت چاپ بسیار متفاوت است، بنابراین اگر تعداد زیادی برچسب را چاپ می‌کنید و نمی‌خواهید ۸ ساعت به طول بیانجامد و ۳ مجموعه جوهر برای چاپ ۴۰۰ برچسب استفاده شود. از پرینترهای حرارتی استفاده کنید زیرا بسیار سریع هستند و شما واقعاً کیفیت را فدا نمی‌کنید. فناوری حرارتی متداول ترین روشی است که برای چاپ لیبل با حجم بالا استفاده می‌شود.
  3. نحوه برچسب گذاری روی محصول نهایی: اگر برچسب‌های خود را به صورت دستی بچسبانید، مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما اگر از هر شکلی از اتوماسیون استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که برچسب‌های خود را می‌توانید روی رول‌ها برگردانید یا به درستی برش دهید تا متناسب با محصول و برنامه شما باشد. به عنوان مثال، اگر برچسب با استفاده از اتوماسیون اعمال شود، چاپگرهای ورق تغذیه نمی‌شوند.
  4. هزینه هر چاپ: قاعده کلی در مورد چاپگرهای لیبل زن این است که هر چه بیشتر برای چاپگر خود هزینه کنید، هزینه‌های جاری کمتر می‌شود. این همیشه درست نیست، اما قبل از خرید چاپگر، قطعاً باید متوجه شوید که هزینه‌های شما در حال اجرا هستند. اگر یک چاپگر نصف قیمت چاپگر دیگر است، همیشه به این معنی نیست که ارزان تر است. در حالت ایده‌آل باید یکی از برچسب‌های خود را چاپ کنید تا متوجه هزینه‌ها شوید. از نمونه‌های عمومی ارائه شده با چاپگر کار نکنید. فقط به این دلیل که اندازه آن شبیه به آنچه چاپ می‌کنید می‌باشد و هزینه آن می‌تواند راهگشا باشد. زمانی که شما این امکان را دارید که آثار هنری خود را به عنوان نمونه چاپ کنید. معمولاً رایگان است و می‌توانید ببینید برچسب‌هایتان دقیقاً چه شکلی هستند. آثار هنری خود را برای ما بفرستید و ما می‌توانیم به شما نشان دهیم که هر چاپگر دقیقاً چه هزینه‌ای برای شما دارد.
  5. اندازه لیبل: چاپگرهای لیبل معمولاً از عرض برچسب ۴ یا ۸ اینچ پشتیبانی می‌کنند. تعداد کمی در وسط قرار دارند و بزرگ‌ترین چاپگرهای لیبل زن به اندازه ۸.۶ اینچ (۲۲۰ میلی‌متر) هستند. این ممکن است برخی از چاپگرها را فوراً حذف کند. به یاد داشته باشید که فقط یکی از ابعاد برچسب شما باید اینقدر باریک باشد. به عنوان مثال، می‌توانید یک برچسب ۱۲ در ۴ اینچی داشته باشید و آن را در کنار آن چاپ کنید تا در یک چاپگر عرض ۴ اینچ قرار بگیرد.
  6. سهولت در استفاده: نکته دیگر برای خرید چاپگر لیبل زن مناسب برای کسب و کارتان این است که هنگام جستجو در تجهیزات مختلف، کارکنان خود را در نظر بگیرید. اگرچه یافتن جدیدترین چاپگرهای با تکنولوژی بالا می‌تواند مفید باشد، اما باید اذعان داشت که آیا کارکنان شما می‌توانند به راحتی از این دستگاه استفاده کنند یا خیر. اگر کارمندان در مورد استفاده از تجهیزات چاپ به روز دچار سردرگمی شوند، احتمالاً هنگام استفاده از این چاپگرهای لیبل اشتباه می‌کنند. هر چه کارکنان هنگام کشف تجهیزات جدید خطاهای چاپی بیشتری داشته باشند، تجهیزات داخلی آسیب بیشتری در طول زمان می‌بینند. شرکت‌ها می‌توانند با جستجوی تجهیزاتی که برای بسیاری از کارکنانشان کاربرپسند هستند، از این مشکلات جلوگیری کنند.
  7. مسائل مربوط به وضوح چاپ: شاید یکی از حیاتی ترین اجزای مورد جستجو در چاپگر لیبل، چاپ با وضوح بالا باشد. تجهیزاتی که برچسب‌هایی با وضوح بالا تولید می‌کنند برای مشتریان حرفه‌ای‌تر، خواناتر و چشم نوازتر به نظر می‌رسند. هنگامی که برچسب‌ها دارای پیکسلیشن (pixilation) قابل مشاهده هستند، تایپوگرافی و رنگ محصولات به خطر می‌افتد. همانطور که برای کسب و کار خود چاپگرهای برچسب مختلف را جستجو می‌کنید، برای اطلاعات بیشتر در مورد وضوح چاپ دستگاه را بررسی کنید. این تضمین می‌کند که برچسب‌های شما دارای ترکیبی شفاف، صیقلی و حرفه‌ای هستند.
  8. سازگاری چاپگر کلیدی است: چاپگرهایی با سازگاری بالا می‌توانند به طور موثر با لوازم جانبی چاپ مختلف بدون هیچ مشکلی در نصب کار کنند. به عنوان مثال، اگر صاحب یک کارخانه الکل سازی طبی هستید، چاپگر برچسب رنگی اپسون با اپلیکاتور لیبل زن بطری با کار شما سازگار است تا به قرار دادن آرم روی محصولات استوانه‌ای کمک کند. با وجود بسیاری از لوازم جانبی موجود برای کارآمدتر کردن چاپ، شرکت‌ها باید در نظر داشته باشند که کدام لوازم جانبی و چاپگرها کارآمدترین محیط کار را ایجاد می‌کنند.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می‌توانید پرینتر لیبل زن مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما عزیزان، لیستی از چند مدل پرینتر لیبل زن ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه‌ی زیر هر آیتم می‌توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ پرینتر لیبل زن میوا مدل MBP 4300

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ پرینتر لیبل زن حرارتی مدل phomemo

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ پرینتر لیبل زن نیمبات مدل B1

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ پرینتر لیبل زن دلتا کد ۴۲۰۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ پرینتر لیبل زن نیمبات مدل Jingchen B21

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ پرینتر حرارتی و لیبل زن مدل PT-260

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ پرینتر لیبل زن گودکس مدل G500-NET

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ پرینتر لیبل زن پوستک مدل C168/200s

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ پرینتر لیبل زن زبرا مدل ZT230 با رزولوشن چاپ ۲۰۳ dpi

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ پرینتر لیبل زن نیمبات مدل Jingchen B21

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ پرینتر لیبل زن زد ای سی مدل ZP400-E

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ پرینتر لیبل زن فوممو مدل M220

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ پرینتر لیبل زن نیمه صنعتی سی تی زن مدلCL-S621

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ پرینتر لیبل زن گینشا مدل GS-2408D

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ پرینتر لیبل زن گودکس مدل EZ-120

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ پرینتر لیبل زن حرارتی تی اس سی مدل TE200

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ پرینتر لیبل زن نیمبات مدل Jingchen B21

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ پرینتر لیبل زن اس ان بی سی مدل BTP-U100t

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ پرینتر لیبل زن دایمو Omega

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ پرینتر لیبل زن میوا مدل MBP 4200

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ پرینتر لیبل زن رمو مدل P600N

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ پرینتر لیبل زن صنعتی زبرا مدل ZT230 با رزولوشن چاپ ۳۰۰ dpi

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ پرینتر لیبل زن بیکسولون مدل SLP-TX403

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ پرینتر لیبل زن زبرا مدل ZT230

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ پرینتر لیبل زن مدل NIIMBOT B21

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ پرینتر لیبل زن اتم مدل ۴۲۳۲

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ پرینتر لیبل زن فوممو مدل M110

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ پرینتر لیبل زن اسکار مدل POS58LD

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ پرینتر لیبل زن پوستک مدل C168/300s

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ پرینتر لیبل زن گینشا مدل GS-2406T

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید پرینتر لیبل زن در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کاور شستشوی اسپلیت