شگفت انگیز های دیجی کالا

کیف دوچرخه، راهنمای خرید انواع کیف دوچرخه روی فرمان و خورجینی ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کیف دوچرخه باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دوچرخه سواران حرفه‌ای حمل یک سری ابزار و وسایل برای تعمیر دوچرخه در شرایط اضطراری است. بهترین وسیله برای این کار کیف دوچرخه می‌باشد. این وسیله به شما کمک می‌کند تا وسایل مورد نیاز خود را همیشه در دسترس داشته باشید و در مواردی حتی بدون توقف و در حال حرکت از آن‌ها استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های جالب توجه کیف دوچرخه این است که به راحتی می‌توانید آن را از روی دوچرخه باز کرده و به یک کیف کمری یا دوشی تبدیل کنید. این ویژگی زمانی به کار شما می‌آید که بخواهید دوچرخه خود را در مکانی پارک کرده و نگران به سرقت رفتن لوازم داخل کیف دوچرخه خود باشید. البته این وسیله فقط مخصوص نگهداری و حمل ابزار نیست، بلکه شما به راحتی می‌توانید مواد غذایی و اسناد مهم خود مثل کارت شناسایی و بانکی خود را درون آن نگهداری کنید.

کیف دوچرخه یک وسیله ارزان و در عین حال کاربردی است که باعث می‌شود وسایل خود را در بین راه گم نکنید و به راحتی آن‌ها را حمل کنید. این کیف تقریبا نقش یک جعبه ابزار را ایفا می‌کند، مدل‌هایی وجود دارد که دارای قسمت‌های مختلفی هستند، یعنی شما در یک قسمت می‌توانید ابزار و در قسمت دیگر مواد غذایی و یا اسناد با ارزش خود را نگهداری کنید. کیف دوچرخه معمولا در قسمتی نصب می‌شود که اختلالی در رکاب زدن شما ایجاد نکند و همیشه در دسترس شما باشند حتی در حین حرکت با دوچرخه به راحتی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. وسایل مختلفی برای این کار به وجود آمده‌اند، اما بدون شک کیف دوچرخه یکی از بهترین‌های این محصول است. توصیه می‌کنم اگر به صورت حرفه‌ای دوچرخه سواری می‌کنید، حتما برای خود یک کیف دوچرخه خریداری کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه مسافت زیادی را با دوچرخه طی می‌کنید و برای حمل وسایل خود قصد خرید کیف دوچرخه را دارید. اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع کیف دوچرخه آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید کیف دوچرخه باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

کیف‌دوچرخه چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع نوعی کیف که از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به کیف‌های معمولی دارد و روی بدنه دوچرخه شما نصب می‌شود. از این وسیله به منظور قرار دادن ابزار و وسایل ضروری درون آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله به شما این امکان را می‌دهد تا به ابزاری را که همیشه به آن‌ها نیاز دارید را حتی در حین حرکت و بدون توقف هم در دسترس داشته باشید. این وسیله مدل‌های مختلفی دارد که تفاوت اصلی آن‌ها در اندازه و محل نصب آن‌ها می‌باشد. در ادامه مطلب تک تک مدل‌های این محصول را معرفی کرده و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تلمبه دوچرخه

انواع کیف‌دوچرخه موجود در بازار ایران:

  1. کیف مدل خورجینی: این مدل به علت اینکه دارای دو عدد کیف است که روی تنه دوچرخه قرار می‌گیرد و هر کیف به یک طرف آویزان می‌شود به آن کیف خورجینی گفته می‌شود. این کیف با یک یا چند کمربند روی میله دوچرخه نصب می‌شود و بهترین محل برای دسترسی به مواد غذایی می‌باشد. اگر به دنبال مدلی هستید که علاوه بر اندازه بزرگ و جادار بودن دسترسی به وسایل داخل آن هم آسان باشد، بدون شک همین نمونه است.
  2. کیف قابل نصب روی سبد: این مدل را می‌توان کوچک‌ترین نمونه کیف دانست، اندازه آن به گونه‌ای است که به راحتی روی سبد جلوی فرمان دوچرخه نصب می‌شود. از مهم‌ترین ویزگی‌های این محصول می‌توان به دسترسی خیلی سریع به تجهیزات داخل آن اشاره کرد. به دلیل اندازه کوچکی که دارد شما می‌توانی کیف پول، عینک آفتابی یا تلفن همراه خود را درون آن نگهداری کنید. هر چند اندازه کوچکی دارد اما برای نگهداری وسایل با ارزش گزینه مناسبی است.
  3. کیف قابل نصب زیر زین دوچرخه: اگر به صورت حرفه‌ای دوچرخه سواری می‌کنید و مسافت زیادی را بیرون از شهر رکاب می‌زنید، بهتر است از نمونه زیر زین استفاده کنید. تا همیشه وسایل لازم برای پنچری و تعمیر دوچرخه را در دسترس داشته باشید. توجه به ارتفاع این کیف از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا اگر بیش از اندازه بلند باشد به احتمال خیلی زیاد جلوی رکاب زدن شما را گرفته و شما را اذیت خواهد کرد.
  4. کیف قابل نصب روی فرمان دوچرخه: تنها مدلی که دسترسی به بست‌های اتصال کیف به راحتی امکان پذیر است. این نمونه هم مانند مدل نصب روی سبد در ابعاد و اندازه‌های کوچک ساخته می‌شود و نباید انتظار قرار دادن وسایل زیاد درون آن را داشته باشید. یکی از ویژگی‌های قابل توجه در این مدل دسترسی آسان به محتویات داخلی کیف می‌باشد. شما حتی اگر در حال رکاب زدن هم باشید، می‌توانید بدون کوچکترین توقفی حتی در حال حرکت به وسایل داخل آن دسترسی داشته باشید.

بهترین مارک کیف دوچرخه:

هیچ گاه شخصی نمی‌تواند یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک کیف‌دوچرخه به شما معرفی کند. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند. اگر شخصی چنین کاری را انجام دهد به احتمال خیلی زیاد تبلیغ یک برند خاص را می‌کند و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای کیف مخصوص دوچرخه را به شما معرفی می‌کنیم.

کیف دوچرخه از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های مختلفی برای خرید این وسیله وجود دارد که شما از هر روشی که راحت‌تر باشد، می‌توانید این کار را انجام دهید. هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که به وسیله آن روشی برای خرید خود انتخاب کنید و یک روش کاملا دلخواه است. اما از آنجایی که دو روش از بقیه روش‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. اولین روش خرید از فروشگاه لوازم دوچرخه است که معمولا تنوع محصول زیادی ندارند و جنس فروخته شده هرگز تعویض یا پس گرفته نمی‌شود. روش بعدی خرید اینترنتی بوده که در این روش تنوع محصولات زیاد است و در صورت عدم رضایت از جنس خریداری شده تا هفت روز می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید عینک دوچرخه سواری

نکات مهم هنگام خرید کیف دوچرخه:

  1. قیمت محصول: اولین و مهم‌ترین نکته در مورد خرید کیف دوچرخه قیمت آن می‌باشد، قیمت نقش خیلی مهمی در انتخاب شما ایفا می‌کند. قبل از هر کاری شما باید میزان بودجه برای خرید کیف را مشخص کنید. با مشخص شدن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف می‌شوند.
  2. نوع محصول: همان طور که در ابتدای همین مطلب گفته شد، کیف‌دوچرخه انواع مختلفی دارد که تفاوت اصلی بیشتر این مدل‌ها با یکدیگر در اندازه و محل نصب آن‌ها می‌باشد. در واقع این خود شما هستید که با توجه به حجم وسایل خود و محل نصب در نقطه دلخواه باید یکی از مدل‌ها را خریداری کنید. اگر وسایل زیادی ندارید و در حد عینک و کیف پول است یک نمونه کوچک روی فرمانی بخرید در غیر این صورت باید به سراغ مدل خورجینی بروید، زیرا اندازه بزرگی دارند.
  3. جنس کیف: خوشبختانه تنوع جنس این محصول به حدی زیاد است که شما به راحتی می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید. البته یک سری نکات مشترک که هنگام خرید هر جنسی باید به ان توجه داشته باشید مقاومت بالای جنس و مقاوم در برابر گرد و غبار و ضد آب بودن محصول مورد نظر شما است. همان طور که می‌دانید این کیف همیشه برای نگهداری و حمل ابزار استفاده نمی‌شود و در مواردی برای نگهداری مواد غذایی و اشیا با ارزش مثل جواهرات و تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  4. نصب و حمل آسان: به دلیل اینکه شما در مواردی مجبور به قفل کردن دوچرخه در نقطه‌ای خاص و رها کردن آن می‌باشید. عقلانی به نظر نمی‌رسد که این وسیله را با وسایل داخل به امان خدا بسپارید. بنابراین اگر این وسیله به راحتی باز و بسته شود می‌توانید آن را باز کرده و همراه خود ببرید. برای حمل آسان برخی مدل‌ها را می‌توان روی کمر بست و برخی مدل‌ها را هم علاوه بر کمر می‌توانید به عنوان کیف دوشی حمل کنید.
  5. مکانیسم باز و بسته شدن: مکانیسم‌های مختلفی برای باز و بسته کردن درب این وسیله وجود دارد. یا به صورت بندی درب آن‌ها باز و بسته می‌شود و یا به صورت دکمه‌ای و حتی قفلی که هر چه این مکانیسم سخت‌تر باز و بسته شود خیال شما بابت گم شدن اشیا داخل کیف بیشتر راحت می‌شود. البته این نکته را هم فراموش نکنید که هر چه درب کیف راحت‌تر باز و بسته شود، شما دسترسی راحت‌تری به وسایل خود دارید و در مواردی حتی در حال حرکت می‌توانید وسایل خود را از داخل آن خارج کنید.
  6. برند محصول: اگر با توجه به توضیحاتی که داده شد باز هم با خرید این وسیله مشکل دارید و احساس می‌کنید، اطلاعات کافی را در این زمینه کسب نکرده‌اید. بهتر است برندهای معروف و شناخته شده را خریداری کنید. این محصولات معمولا از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. از طرفی تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک جنس باکیفیت و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

روش نگهداری از کیف دوچرخه:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کیف دوچرخه مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برند‌های کیف دوچرخه جدید، ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ کیف تنه دوچرخه راچینا مدل Rch732

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ کیف زیر زین دوچرخه مدل دو جیب کد MG41

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ کیف خورجینی دوچرخه بی سول مدل BS300 بسته دو عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ کیف تنه دوچرخه بی سول مدل BS20

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ کیف دوچرخه راک براس مدل ۰۳۰۶۰BK

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ کیف دوچرخه مدل بزرگ A

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ کیف تنه دوچرخه مدل XNC

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ کیف دوچرخه بی سول مدل bs01

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ کیف خورجینی دوچرخه مدل MG05

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ کیف تنه دوچرخه مدل SHIM-110

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ کیف دوچرخه مدل Jack Bike کد Bcl3490

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ کیف کرپی دوچرخه مدل A2021

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ کیف دوچرخه نیازشاپ  کد ۳۴۸۸

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ کیف ابزار دوچرخه مدل ۰۲۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ کیف دوچرخه ران فستر مدل کلاسیک کد ۹۰۳۴

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ کیف زیر زین دوچرخه واتن مدل ۰۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ کیف تنه دوچرخه بی سول مدل BS30

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ کیف زیر زین دوچرخه شیمانو مدل ۰۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ کیف دوچرخه نیازشاپ مدل NP9898

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ کیف کرپی دوچرخه مدل خورجینی ضدآب

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ کیف دوچرخه راچینا مدل RCH51

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ کیف تنه دوچرخه تاپیک کد MG36

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ کیف تنه دوچرخه مدل S100

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ کیف ترک بند دوچرخه بی سول مدل BS100

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ کیف دوچرخه شیمانو مدل گرانیت صبا کد ۲۱۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ کیف زین دوچرخه مدل MG02

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ کیف زیر زین دوچرخه مدل rl350

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ کیف دوچرخه نیازشاپ مدل NP2021

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ کیف تنه دوچرخه مدل GH

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ کیف تنه دوچرخه مدل DKZ

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کیف‌دوچرخه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ظرف نان