شگفت انگیز های دیجی کالا

راهنمای خرید عینک اسکی به همراه قیمت روز و خرید اینترنتی

یک عینک اسکی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یکی از ورزش‌های زمستانی مورد علاقه و پرطرفدار جهان ورزش اسکی است. اسکی در واقع یک ورزش تفریحی به حساب می‌آید و یک روش مناسب برای حرکت و جابه‌جایی در مکان‌های برفگیر می‌باشد که امکان جا‌به‌جایی با سایر وسایل نقلیه در آن وجود ندارد. این ورزش در زمستانی علاقه مندان مخصوص به خود را دارد.این ورزش هم مانند سایر رشته های ورزشی نیاز به یک سری ابزار و وسیله دارد، از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به لباس اسکی،کفش و عینک اسکی اشاره کرد. در واقع یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز در ورزش اسکی، عینک اسکی است که حتما باید از آن استفاده کرد تا به چشمان شما آسیب وارد نشود. همان طور که می‌دانید انعکاس نور خورشید باعث آسیب دیدن چشمان شما می‌شود. پس حتما باید هنگام اسکی کردن از عینک مناسب اسکی استفاده نمایید. همچنین به علت اینکه یک ورزش سرعتی به حساب می‌آید ممکن است وزش باد سرد باعث ناراحت شدن چشم‌های شما شده و حتی مانع از انجام ورزش شما شود.

خوشبختانه قیمت عینک‌اسکی در مقایسه با سایر وسایل اسکی ارزان‌تر و مناسب‌تر است، به همین علت شما با هر میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید عینک اسکی مورد نظر خود را خریداری نمایید. پس می‌توان نتیجه گرفت که این وسیله در مقایسه با کاری که برای شما انجام می‌دهد از ارزش خرید بالایی برخوردار است. اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به این ورزش زمستانی هستید و قصد خریدن عینک اسکی ارزان و باکیفیت دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله مهم به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع عینک اسکی آشنا می‌کنیم و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید عینک‌اسکی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

عینک‌اسکی چیست؟

عینک‌اسکی از نظر ظاهری شباهت زیادی به عینک آفتابی دارد اما اندازه این عینک به قدری بزرگ است که از چشمان شما علاوه بر نور خورشید در مقابل سرمای هوا نیز محافظت می‌کند. زیرا با به دام انداختن هوای گرم چشمان شما را در برابر سرمای هوا محافظت می‌نماید. همچنین این عینک‌ها دارای یک تسمه هستند که جهت محکم نگهداشتن عینک روی صورت از آن استفاده می‌شود. اگر ورزشکار حین انجام فعالیت ورزشی از دامنه کوه سقوط نماید، جایگاه عینک روی صورت ورزشکار حفظ شده و دید ورزشکار در این لحظه حساس حفظ می‌شود. این عینک انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح تک تک آن‌ها می‌پردازیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید شلوار اسکی

دلیل استفاده از عینک اسکی:

انواع عینک اسکی:

  1. عینک‌اسکی لنز کروی: لنز مورد نظر در این عینک‌ها منحنی است که باعث می شود نور خورشید در آن شکست کمتری داشته باشد و ورزشکار دید بهتری با این عینک داشته باشد. این عینک‌ها دارای فاصله مناسبی با چشم هستند به همین علت هنگام ورزش دچار تاری دید نخواهید شد و شیشه آن هم بخار نمی‌کند. تنها مشکلی که به این مدل وارد می‌شود قیمت آنها است که در مقایسه با مدل‌های دیگر مقداری گران هستند.
  2. عینک‌اسکی استوانه‌ای: نمونه‌ای از عینک‌اسکی که دارای منحنی لنر به صورت افقی هستند یعنی اگر این عینک‌ها را به صورت عمودی در دست بگیرید، لنز آن را به صورت کاملا مسطح مشاهده می‌کنید. خیلی از افراد به علت قیمت ارزان‌تر آنها نسبت به مدل قبلی رو به خرید این عینک‌ها می‌آورند. متاسفانه این مدل باعث می‌شود ورزشکار زمانی که نور محیط زیاد است دچار تاری دید شده و در برخی زاویه‌ها اصلا دید نداشته باشد. بنابراین اگر به صورت حرفه‌ای اسکی می‌کنید مدل قبلی برای شما مناسب‌تر است.

هنگام خرید عینک‌اسکی باید به چه نکاتی توجه کنیم:

لنزهای عینک‌اسکی و اسنوبرد:

عینک  وظیفه محافظت از چشم های شما در برابر باد و سرما را دارد، بنابراین هنگام خرید عینک اسکی باید به رنگ لنز ،نوع لنز، قابلیت تعویض لنز و سایز قاب آن توجه کرد. مهم ترین قسمت هر عینک، لنز آن می باشد. زیرا وظیفه لنز قرار گرفتن در جلوی چشم برای محافظت از چشم در مقابل آسیب های احتمالی است.

لنز بیشتر عینک ها از دو بخش مجزا تشکیل می شود. با ایجاد لایه ای از هوا بین دو لنز مثل عایق عمل کرده و از سرد شدن لایه داخلی که باعث بخار می شود جلوگیری می کند. جنس لنزها معمولا از تریوکس یا پلی کربنات پلاستیکی است که باعث می شود نسبت به شیشه و پلاستیک معمولی مقاومت بیشتری داشته باشند.

انواع لنزهای عینک‌اسکی یا اسنوبرد:

همیشه هنگام خرید عینک اسکی به رنگ لنز توجه داشته باشید:

رنگ لنز باعث می شود وقتی به اجسام نگاه می کنیم تیره تر دیده شوند، هرگاه به مدت چند دقیقه با عینک به اطراف نگاه کنید چشم شما به رنگ آن عادت می کند.

لنزها رنگ های مختلفی دارند که هر رنگ برای شرایط خاصی به کار می رود. در ورزش اسکی هیچ چیز خطرناک تر از این نیست که هنگام هوای ابری از عینک مناسب آفتاب و بالعکس هنگام هوای آفتابی از عینک مناسب هوای ابری استفاده شود، چون باعث کاهش دید ورزشکار می شود. پس حتما به رنگ لنز دقت کنید. در برخی مدل ها لنزها قابلیت جا به جایی دارند، پس اگر با قیمت بیشتر مشکلی ندارید می توانید از این مدل استفاده نمایید تا برای هر شرایط آب و هوایی از لنز مخصوص آن استفاده نمایید.

کدام رنگ لنز برای شما مناسب است؟

حتما بخوانید: راهنمای خرید ماسک اسکی

مدل های مختلف عینک اسکی:

روش نگهداری از عینک اسکی:

یک عینک اسکی یا اسنوبرد خوب چیز ارزانی نیست، بنابراین باید به خوبی از آن مراقبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که می‌توانید تا حد امکان از آن‌ها استفاده کنید.

  1. اگر از عینک‌ خود استفاده نمی‌کنید، همیشه آن را در یک کیسه یا کیف قرار دهید، برخی از تجهیزات سنگین اسکی یا اسنوبورد می‌توانند به راحتی قاب خم کنند و شکسته شوند یا لنز آن‌ها ترک یا خش بردارد.
  2. نباید لنز خود را با دستمال کاغذی، دستمال توالت و مواد مشابه تمیز کنید، زیرل الیاف آن را خراش می‌دهد.
  3. همیشه لنز خود را با یک پارچه میکروفیبر مخصوص در قسمت بیرونی تمیز کنید و هرگز آن را به شدت روی سطح فشار ندهید.
  4. هرگز قسمت داخلی لنز خود را لمس نکنید. سطح داخلی لنز با یک لایه ضد مه مخصوص پوشانده شده است، به راحتی می‌توانید با تمیز کردن لنز از داخل این لایه را خراش دهید و عینک شما به راحتی مه بگیرد.
  5. اگر نیاز به این کار دارید، می‌توانید مقدار اضافی آب را از لنز داخلی خود بردارید، ابتدا آن را تکان دهید و سپس بقیه قطرات را با یک پارچه میکروفیبر به آرامی خشک کنید.
  6. پس از یک روز استفاده، عینک‌های خود را در یک اتاق گرم و با هوای خوب، دور از آفتاب مستقیم آویزان کنید و هرگز آن‌ها را روی بخاری قرار ندهید. رطوبت موجود در لایه‌ها به زمان نیاز دارد تا تبخیر شود.

با توجه به اطلاعاتی که خدمت شما دوستان ارائه کردیم، می توانید عینک اسکی مناسب با نیازتان را خریداری نمایید. ما در ادامه، لیستی از ۲۵ مدل عینک اسکی را که جزو محبوب ترین ها در بازار محسوب می شوند را آورده ایم. برای دیدن مشخصات و خرید می توانید روی عکس هر محصول یا آیتم زیر آن کلیک نمایید.


۱ عینک اسکی و کوهنوردی رکسون مدل RX160

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ عینک اسکی بوله مدل Flower

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ عینک اسکی ردبول اسپکت مدل BARRIER-011

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ عینک اسکی و کوهنوردی ودز مدل G 900

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ عینک اسکی بوله مدل Simmer New

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ عینک اسکی بوله مدل NK-4715

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ عینک اسکی رکسون مدل RX200

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ عینک اسکی بوله مدل ۲۰۶۸۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ عینک اسکی و کوهنوردی مدل Rk

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ عینک اسکی بوله مدل ۲۰۸۱۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ عینک اسکی ردبول اسپکت مدل BARRIER-003

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ عینک اسکی مدل C10

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ عینک اسکی ردبول اسپکت مدل BARRIER-007

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ عینک اسکی بوله مدل NK-4714

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ عینک اسکی مدل UV400.SLR

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ عینک اسکی و کوهنوردی مدل SkiUvex Goggles

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ عینک اسکی بوله مدل Simmer Shiny

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ عینک اسکی مدل UV400.PNK

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ عینک اسکی بوله مدل NK-4692

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ عینک اسکی و کوهنوردی سوانز مدل ۰۹۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ عینک اسکی و کوهنوردی مدل ۲۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید عینک اسکی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید عینک آفتابی