شگفت انگیز های دیجی کالا

همزن صنعتی، راهنمای خرید بهترین همزن صنعتی قنادی و مواد شیمیایی

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید همزن صنعتی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از ابزار مهم و ضروری که شما در هر کسب و کاری به آن احتیاج دارید، همزن صنعتی است. برای مخلوط کردن یک یا چند ماده در حجم بالا دیگر یک همزن دستی خانگی جوابگوی کار شما نخواهد بود و نیاز به یک دستگاه قوی‌تر با توان بالاتر دارید به همین علت باید از همزن صنعتی استفاده کنید. این دستگاه دقیقا مشابه نمونه خانگی کار می‌کند با این تفاوت که مواد را در حجم بیشتر با هم مخلوط می‌نماید. یک کافی شاپ برای ترکیب کردن بستنی سنتی، یک نصاب کاغذ دیواری برای آماده کردن چسب و حتی یک سفیدکار برای ساختن گچ به یک همزن صنعتی با قدرت بالا نیاز دارد. به طور کلی از این ابزار در کارگاه‌های تولیدی، آشپزخانه‌های صنعتی و هر جایی که نیاز به همزدن یک یا چند ماده با یکدیگر باشد، شما نیاز به همزن صنعتی دارید.

یکی از مهمترین فاکتورهایی که همزن‌های صنعتی دارند، قدرت بالا و قابل حمل بودن آن‌ها می‌باشد. بر خلاف همزن‌های کاسه‌ای سنتی که در نانوایی‌ها و کارگاه‌های قنادی مورد استفاده قرار می‌گرفت، یعنی یک همزن با کاسه بزرگ در یک جای ثابت وجود داشت، امروزه همزن صنعتی همان کار را در ابعاد کوچکتر و قابل‌تر حمل انجام می‌دهد. در واقع از نظر قیمتی هم نسبت به همزن‌های سنتی ارزان‌تر هستند و از ارزش خرید بالاتری برخوردار می باشند. اگر با این ابزار آشنایی کامل داشته باشید، به راحتی می‌توانید همزن صنعتی مورد نظر خود را از فروشگاه‌های ابزار فروشی سراسر کشور خریداری کنید. در غیر این صورت با ما همراه باشید تا شما را با خرید این ابزار صنعتی بیشتر آشنا کنیم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید همزن صنعتی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این محصول به مشکل برخورد کرده‌اید، اصلا نگران نباشید ما در این مطلب شما را با انواع همزن صنعتی موجود در بازار آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید همزن صنعتی باید به آن توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

همزن صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

همزن‌های صنعتی ابزارهای برقی پرقدرتی هستند که از آن‌ها به منظور هم زدن یک ماده یا مخلوط کردن چند ماده با هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته به غلظت ماده‌ای که قرار است هم زده شود قدرت موتور دستگاه شما می‌تواند متفاوت باشد. اگر قرار است یک ماده غلیظ را هم بزنید، باید یک دستگاه با توان بالا را خریداری کنید، در غیر این صورت یک دستگاه با توان کمتر هم می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد. همزن‌های صنعتی مدل‌های مختلفی دارند، در واقع شما باید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید به همین علت در ادامه شما را با انواع همزن صنعتی موجود در بازار آشنا می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید عینک ایمنی

انواع همزن صنعتی موجود در بازار:

  1. همزن صنعتی کوچک: در واقع این وسیله را می‌توان یک پله بالاتر از یک همزن خانگی دانست، زیرا قدرت آن‌ها فقط مقداری بیشتر از یک همزن آشپزخانه است. از این وسیله در کارگاه‌های کوچک قنادی و جاهایی که نیمه صنعتی هستند می‌توان استفاده کرد. اگر به دنبال خرید یک همزن کوچک اما با قدرت بالاتر از خانگی هستید به شما این میکسرها را پیشنهاد می‌کنیم. حمل و جابه‌جایی این مسیکرها ساده‌تر از مخلوط‌کن‌های صنعتی دیگر است.
  2. همزن صنعتی مواد شیمیایی: به علت اینکه اکثر مواد شیمیایی سمی، خطرناک و سوزنده هستند، بنابراین با یک میکسر معمولی نمی‌توان آن‌ها را با هم خلوط کرد. به همین علت شما نیاز به یک میکسر مخصوص مواد شیمیایی دارید، این میکسر‌ها دارای یک محفظه بسته هستند که احتمال پاشیده شدن مواد داخل آن‌ها به بیرون وجود ندارد. از این میکسرها می‌توان در محیط‌های آزمایشگاهی که با مواد شیمیایی خطرناک سر و کار دارند، استفاده کرد.
  3. همزن صنعتی ۲۰۰۰ وات: اگر به یک همزن با قدرت بالا برای کارهای نیمه سنگین احتیاج دارید یک همزن ۲۰۰۰ وات قطعا گزینه مناسبی خواهد بود. این همزن‌ها معمولا قابلیت تنظیم سرعت چرخش را دارند و تیغه‌های چرخان آن‌ها به طوری آبکاری شده که بعد از پایان کار به راحتی تمیز می‌شوند، پیشنهاد می‌شود قبل از خشک شدن مواد روی تیغه‌ها آن‌ها را شستشو دهید. اکثر دستگاه‌های با توان ۲۰۰۰ وات داری یک محفظه تعویض زغال خارجی هستند که شما بدون نیاز به باز کردن دستگاه می‌توانید زغال‌های آن را تعویض نمائید.
  4. همزن صنعتی قنادی کوچک: همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، به منظور استفاده در کارگاه‌های شیرینی پزی کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی که شما نیاز به همزدن مقدار زیادی از خمیر ندارید، قطعا استفاده از یک همزن شیرینی پزی بزرگ می‌تواند برای شما یک وسیله گران و دست و پا گیر باشد. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم، یک دستگاه همزن کوچک را انتخاب و خریداری کنید. کار با این دستگاه‌ها معمولا ساده تر است و شما راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را شستشو دهید.

بهترین همزن صنعتی:

اینکه بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک این محصول به شما معرفی کنیم، شاید تا حد زیادی در حق سایر برندهای باکیفیت بازار کم لطفی کرده باشیم، زیرا برندهای باکیفیت زیادی در بازار وجود دارند و با معرفی یک برند خاص حق سایر تولید کننده‌های باکیفیت بازار ضایع می‌شود، و این کار تبلیغ یک برند خاص است. از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای همزن صنعتی را به شما معرفی می‌کنیم.

مزایای استفاده از همزن صنعتی:

همزن صنعتی از کجا بخریم؟

معمولا یکی از سوالاتی که از ما پرسیده می‌شود این است که همزن‌های صنعتی را از کجا خریداری کنیم؟پاسخ خیلی ساده است، شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های ابزار فروشی سراسر کشور این ابزار را برای خود انتخاب و خریداری کنید. البته اگر تمایلی به خرید حضوری ندارید، می‌توانید خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. برای این کار می‌توانید به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان انبوهی از مدل‌ها میکسر صنعتی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. شما در این روش هفت روز مهلت تست دارید و در صورتی که از محصول مورد نظر خود رضایت نداشته باشید، می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

تفاوت همزن آشپزخانه با همزن صنعتی:

به طور کلی هر دو محصول یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند، یعنی از هر دو وسیله برای همزدن یک یا چند ماده استفاده می‌شود، تنها تفاوتی که بین یک همزن خانگی و صنعتی وجود دارد، تفاوت در قدرت موتور و اندازه آن‌ها می‌باشد. همزن‌های خانگی اندازه کوچک‌تری دارند و قدرت موتور آن‌ها نیز کمتر است. بنابراین برای همزدن مواد در اندازه کم استفاده می‌شوند، اما همزن‌های صنعتی اندازه بزرگتری دارند و به طبع آن قدرت موتور آن‌ها نیز بیشتر است به همین علت برای همزدن مواد در حجم بالا در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راهنمای خرید همزن صنعتی:

شما ممکن است برای خرید میکسر صنعتی به بازار مراجعه کرده باشید و با دیدن انبوه زیادی از مدل‌ها نسبت به خرید این محصول دچار تردید شده باشید، شاید علت اینکه این مقاله را جستجو کرده‌اید و وارد این وب سایت شده‌اید نیز همین موضوع باشد، اما نگران نباشید، شما اگر در مورد خرید هر محصولی علم و دانش کافی را نداشته باشید به طور قطع دچار ترس و دلهره هنگام خرید خواهید شد. ما اینجا هستیم تا در این راهنمای خرید جامع به شما یک سری نکات لازم که هنگام خرید این محصول ارزشمند باید به آن‌ها توجه داشته باشید را در اختیار شما قرار دهیم، این نکات را بعد از کلی مطالعه در مقالات مختلف جمع آوری کرده‌ایم تا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید همزن آشپزخانه

نکات مهمی که هنگام خرید همزن صنعتی باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  1. قیمت همزن: قبل از اینکه شروع به انتخاب و خریداری این محصول کنید، بهتر است، سری به قیمت‌های محصولات مختلف بزنید و آن‌ها را با میزان بودجه خود مطابقت دهید. با این کار مدل‌هایی که در دامنه انتخاب شما قرار ندارند، از انتخاب شما حذف شده و خرید برای شما آسان می‌شود. بهتر است قید مدل‌های خیلی ارزان را بزنید، زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند.
  2. نوع همزن: همان طور که در ابتدای همین مقاله به آن اشاره شد، همزن‌های صنعتی مدل‌های مختلفی دارند، با اینکه همه آن‌ها یک هدف خاص یعنی مخلوط کردن مواد را بر عهده دارند، اما از نظر قدرت موتور و سبک کاری با هم متفاوت هستند، به عنوان مثال یک همزن کوچک که برای کارگاه شیرینی پزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با یک همزن مواد شیمیایی کاملا متفاوت است، با اینکه هر دو میکسر هستند، اما اما از نظر کارایی با هم کاملا متفاوت می‌باشند.
  3. جنس تیغه‌ها: تیغه‌های این دستگاه نقش مهمی در طول عمر دستگاه دارند، همیشه دستگاه‌هایی را خریداری کنید که تیله‌های آن‌ها از جنس استیل ضد زنگ هستند. این تیغه‌ها به مرور زمان دچار زنگ زدگی نخواهند شد، از طرفی به علت اینکه سطح صافی دارند، پاک کردن مواد ار روی تیغه‌ها و شستشوی آن‌ها آسان‌‌تر است. هنگام خرید این محصول به این نکته توجه داشته باشید که جنس بعضی تیغه‌ها استیل خالص نیست و فقط آبکاری شده‌اند.
  4. موتور چند سرعته: یکی از نکته‌های جالبی که هنگام خرید همزن‌های صنعتی می‌توانید آن را در نظر بگیرید، حالت چند سرعته بودن موتور دستگاه است. شما می‌توانید با توجه به نیاز کاری خود سرعت چرخش همزن را کم یا زیاد کنید. اگر ماده شما خیلی سفت و سخت است، بهتر است برای شروع کار را با سرعت کم شروع کنید و سپس به سرعت هم زدن بیافزایید با این کار فشار وارده به موتور دستگاه را به حداقل می‌رسانید.
  5. ارگونومیک همزن: یکی از نکته‌هایی که معمولا نادیده گرفته می‌شود، ارگونومیک یا همان خوش دست بودن محصول مورد نظر شما است، همیشه قبل از نهایی کردن خرید خود دستگاه را در دست بگیرید، باید به اندازه‌ای خوش دست باشد که هنگام کار با آن بیشترین میزان راحتی را داشته باشید. معمولا مدل‌های خوش‌دست حمل و نقل راحت‌تری هم دارند، پس توصیه می‌شود به این نکته توجه بیشتری داشته باشید، تا دچار پشیمانی بعد از خرید نشوید.
  6. قطع خودکار: همان طور که استفاده از این وسیله می‌تواند کار را برای شما راحت و آسان کند به همان اندازه هم می‌تواند خطرناک باشد و به سلامت شما آسیب وارد کند. یکی از خطراتی که حین استفاده از این دستگاه ممکن است برای شما اتفاق بیافتد، گیر کردن تیغه‌های همزن با لباس شما است. در صورتی که دستگاه شما دارای سیستم قطع کن خودکار نباشد، می‌تواند به بدن شما آسیب جدی وارد کند. هنگام کار با دستگاه‌هایی که دارای سیستم قطع خودکار هستند، در صورت بروز حادثه بلافاصله سریعا موتور آن‌ها خاموش می‌شود.
  7. تعویض ساده زغال‌ها: تمامی دستگاه‌های برقی که چرخشی هستند دارای یک سری زغال مصرفی می‌باشند که به مورد رمان کوتاه می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین نیاز است که زغال‌های آن‌ها تعویض شوند، این کار به وسیله متخصص انجام می‌شود و برای شما هزینه در بر دارد. مدل‌هایی از میکسر وجود دارند که زغال‌ها به بیرون از محفظه دستگاه نصب می‌شوند و بدون نیاز به باز کردن دستگاه می‌توان آن‌ها را به راحتی تعویض کرد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید همزن صنعتی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه همزن صنعتی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ همزن صنعتی فلکس مدل MXE 1202 + WR2 140

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ همزن صنعتی جاب مدل JRW12E

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ همزن صنعتی باس مدل Steering Wheel

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ همزن صنعتی باس مدل ۲۰۰۰W

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ همزن صنعتی باس مدل BSMixd

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ همزن صنعتی اکتیو تولز مدل AC-23400X

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ همزن صنعتی باس مدل LIFE_STYLE کد دیمردار

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ همزن صنعتی فلکس مدل MXE 1000 + WR2 120

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ همزن صنعتی دانگ چنگ مدل DQU02-160B

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ همزن صنعتی باس مدل LIFE_STYLE

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ همزن صنعتی هیوندای مدل HP-2259

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ همزن صنعتی اینکو مدل M-X-214008

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ همزن صنعتی دو میل کنزاکس مدل ۲۳۹۲

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ همزن صنعتی اینتیمکث کد ۰۵۷۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ همزن برقی صنعتی باس مدل MOTOR-POWER-850-2000W

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ همزن صنعتی باس مدل Germany Technology

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ همزن صنعتی ایزی پاور مدل ۱۲۰۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ همزن صنعتی کرون مدل CT10153

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ همزن صنعتی دی سی ای مدل AQU02-160B

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ همزن برقی صنعتی پارکساید مدل PFMRA 1600 C3

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ همزن صنعتی باس مدل MIXER MOD : ARC_300 کد GB6116

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ همزن صنعتی باس مدل GB6116

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ همزن صنعتی دیوالت مدل DWD241

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ همزن صنعتی باس مدل BSMix

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ همزن صنعتی باس مدل LIFE_STYLE

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ همزن صنعتی محک مدل MX-1602

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ همزن صنعتی تجهیز صنعت نصر مدل DMS6000

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ همزن صنعتی باس مدل TWO_BLADES

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ همزن صنعتی اینکو مدل MX-214008

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ همزن صنعتی وسکو مدل WS5519

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید همزن صنعتی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید چرخ دستی خرید