شگفت انگیز های دیجی کالا

یخچال خودرو، راهنمای خرید انواع یخچال سرد و گرم خودرو ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید یخچال خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از مشکلاتی که حین سفر با خودرو معمولا با آن مواجه می‌شوید، نگهداری مواد غذایی یخچالی در خودرو تا رسیدن به مقصد می‌باشد. این مشکل با خرید یخچال خودرو به راحتی بر طرف می‌شود. این وسیله با برق ۱۲ ولت فندکی خودرو کار می‌کند و قادر است، دمای محصولات غذایی که فاسد شدنی هستند را پایین نگه داشته و از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی کار به جایی رسیده که حتی زمانی که موتور ماشین شما خاموش است، یخچال خودرو شما به کار خود ادامه دهد و مانع از فاسد شدن مواد داخل خود شود. دیواره‌ها و بدنه این وسیله به خوبی عایق شده به طوری که از هدر رفت دمای داخل یخچال تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

یخچال خودرو به گونه‌ای طراحی شده که اگر شما بخواهید یک شب را در طبیعت سپری کنید، این وسیله را از خودرو خارج کرده و همراه خود به درون چادر ببرید. خوشبختانه به علت عایق بودن بدنه این یخچال دقیقا مانند یخدان عمل کرده و مواد درون آن بدون وصل بودن به برق خودرو ساعت‌ها خنک مانده و فاسد نمی‌شوند. همچنین شما می‌توانید با مقداری سیم برق باطری خودرو را به درون چادر برده و یخچال خودرو را به برق متصل کنید. مصرف برق این وسیله به حدی پایین است که اگر حتی یک تا دو روز موتور خودرو خود را روشن نکنید، شارژ باطری را خالی نمی‌کند. توجه داشته باشید که این وسیله یک یخچال است و نه فریزر و قرار نیست مواد غذایی درون آن منجمد شوند. شما به راحتی می‌توانید آب درون بطری را با گذاشتن درون یخچال خودرو خنک نگهداری کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به سفر و طبیعت گردی علاقه زیادی دارید و قصد دارید برای خود یک یخچال خودرو را خریداری کنید. اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع یخچال خودرو آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید یخچال خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

یخچال سرد و گرم‌خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع این وسیله یک جعبه کوچک است که دارای کمپرسور است که قادر است با برق خودرو دما را تا درجه دلخواه برای شما کاهش یا افزایش دهد. اگر قصد سفر به یک نقطه دور افتاده را دارید که تهیه مواد غذایی در آنجا کار ساده‌ای نیست و مواد شما بدون قرار گرفتن در یخچال فاسد می‌شوند بهتر است از یخچال خودرو استفاده کنید. این وسیله کاری به دمای بیرون ندارد و شما با تنظیم کردن دما روی یک درجه خاص می‌توانید دمای داخل یخچال را به درجه مورد نظر برسانید. برخی مدل‌ها دارای فریزر هستند و قادر به فریز کردن مواد غذایی شما می‌باشند، البته قیمت آن‌ها مقداری گران‌تر است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید یخدان مسافرتی

انواع یخچال‌خودرو موجود در بازار:

  1. یخچال سرد و گرم کنسولی: شاید بتوان این مدل را کوچک‌ترین یخچال ماشین دانست، این وسیله فضای زیادی از اتاق خودرو شما را اشغال نمی‌کند و ما بین دو صندلی جلو پشت سر دنده روی کنسول نصب می‌شود به همین علت به این مدل کنسولی گفته می‌شود. نباید از این یخچال انتظار قرار دادن حجم زیادی از مواد غذایی را داشته باشید. البته خوبی این مدل این است که به راحتی حمل می‌شود و فضای زیادی از خودرو شما را اشغال نمی‌کند. در صورت تمایل به محکم قرار گرفتن می‌توانید آن را با کمربند وسط صندلی عقب خودرو نصب کنید.
  2. مینی یخچال فندکی: همان‌ طور که از اسم آن پیدا است اندازه آن نصف یا کوچکتر از نمونه قبلی می‌باشد. برق مصرفی این مدل از فندکی خودرو تامین شده و به علت کم مصرف بودن هیچ گونه فشاری به باطری یا سیم کشی خودرو شما وارد نمی‌کند. این وسیله تنها جای قرار گرفتن یک لیوان یا بطری آب را دارد و بیشتر برای خودروهای تک سرنشین مورد استفاده قرار می‌گیرد. فراموش نکنید که از نظر قیمتی خیلی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از مدل‌های دیگر هستند.
  3. یخچال فریزر ایستاده: اگر به دنبال یک یخچال و فریزر شبیه به منزل خود در اندازه کوچک یعنی قابل استفاده در خودرو هستید، بدون شک بهترین گزینه مدل ایستاده است. این وسیله با برق ۱۲ تا ۲۴ ولتی قادر به فریز کردن مواد غذایی شما می‌باشد. به علت اندازه بزرگ باید آن را درون صندوق عقب خودرو نگهداری کنید. با این یخچال دیگر نگران نگهداری و حجم مواد غذایی خود نباشید زیرا این وسیله به راحتی از آن‌ها محافظت می‌کند. برق مصرفی این یخچال فریزر از طریق رابط فندکی خودرو می‌باشد و با مصرف برق کم هیچ آسیبی به باتری و برق خودرو شما وارد نمی‌کند.
  4. یخچال فریزر یخدانی: این نمونه از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به یک یخدان دارد، یعنی یک جعبه مربعی درب دار است. اما برخلاف یخدان دارای کمپرسور می‌باشد که قادر به تولید سرما بدون نیاز به یخ است. برای این کار شما باید کابل دستگاه را به فندکی خودرو وصل کنید و از این یخچال لذت ببرید. این مدل قادر است دمای داخلی خود را حتی تا حد فریز شدن پایین ببرد. پس اگر مواد غذایی که نیاز به نگهداری در شرایط فریز را دارند قرار است با خود جا به جا کنید، حتما نمونه فریزر‌دار را خریداری کنید.

قیمت یخچال سرد و گرم خودرو:

فاکتورهای مختلفی روی قیمت این محصول تاثیر دارند که در اینجا تک تک آن‌ها را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم. هر چه اندازه یخچال بزرگتر باشد قیمت آن هم به طبع افزایش می‌یابد. میزان سرمایش دستگاه هم یکی از فاکتورهایی است که روی بالا رفتن قیمت آن موثر می‌باشد. در واقع یخچال‌هایی که قادر به پایین آوردن دما تا نقطه انجماد هستند، قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های مشابه خود دارند.

بهترین مارک یخچال خودرو:

اگر بخواهیم یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک این وسیله به شما معرفی کنیم، شاید در هر سایر برندهای باکیفیت بازار مقداری کم لطفی کرده باشیم. معرفی یک برند خاص هم یک کار تبلیغاتی محسوب می‌شود و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای یخچال سرد و گرم خودرو را به شما معرفی می‌کنیم.

مزایای استفاده از یخچال خودرو:

حتما بخوانید: راهنمای خرید انواع کلمن مسافرتی

نکات مهم هنگام خرید یخچال سرد و گرم خودرو:

  1. قیمت محصول: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید یخچال سرد و گرم خودرو باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آن می‌باشد. قیمت نقش مهم و تاثیر گذاری بر انتخاب شما دارد. بهتر است قید مدل‌های خیلی ارزان را بزنید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می دهید.
  2. نوع یخچال: همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد این وسیله مدل‌های مختلفی دارد. شما باید با توجه به جمعیت خانواده و فضای خودرو خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. اگر جمعیت خانواده شما خیلی زیاد نیست، لزومی ندارد که به سراغ یک یخچال بزرگ بروید زیرا حجم زیادی از صندوق عقب خودرو شما را اشغال می‌کند. پس همیشه با توجه به فضای صندوق عقب و جمعیت خانواده خود این وسیله را انتخاب کنید.
  3. جنس بدنه یخچال: خیلی کم اتفاق می‌افتد که بدنه یخچال شما فلزی باشد و بیشتر یخچال‌هایی که در بازار دیده می‌شوند، بدنه آن‌ها پلاستیکی است. توجه داشته باشید که جنس بدنه یخچال شما باید قدرت لازم برای تحمل فشار و ضربه را داشته باشد. زیرا این وسیله داخل صندوق عقب و روی صندلی قرار می‌گیرد و با هر ترمز و دست اندازی به آن ضربه شدید وارد می‌شود. اگر بدنه آن مقاومت لازم را نداشته باشد به راحتی خواهد شکست.
  4. عایق بودن فضای داخلی: توجه داشته باشید که همیشه قرار نیست که این یخچال درون خودرو قرار داشته باشد و مدام به برق خودرو متصل باشد. گاهی ممکن است بخواهید آن را همراه خود به محل تفریح ببرید. بنابراین اگر بدنه داخلی یخچال به خوبی عایق شده باشد، خواهید دید که مواد سرد و یخ زده درون آن بدون ارتباط با برق خودرو تا مدتی دمای خود را حفظ می‌کنند و فاسد نمی‌شوند. این قابلیتی است که یخدان‌های مسافرتی دارند.
  5. مصرف انرژی: درست است که شما برای استفاده از برق خودرو پولی پرداخت نمی‌کنید، اما نباید فشاری که وسیله می‌تواند به باتری و سیم کشی خودرو شما وارد کند را نادیده بگیرید. همیشه مدل‌های کم مصرف را خریداری کنید، زیرا کمترین میزان فشار را به باطری و سیم کشی خودرو وارد می‌کنند. در موارد زیادی فشار به سیم کشی خودرو آتش سوزی ایجاد می‌کند.
  6. قابلیت تنظیم دما: یکی از ویژگی‌های جالبی که یک یخچال گرم و سرد خودرو می‌تواند داشته باشد، قابلیت تنظیم دما روی درجه دلخواه است. یعنی شما اگر گوشت یا مواد غذایی را حمل نمی‌کنید که نیاز به انجماد دارند، می‌توانید دمای آن را روی درجه‌ای تنظیم کنید که فشار کمتری به باتری و سیم کشی خودرو شما وارد کند. همچنین به موتور دستگاه شما هم فشار کمتری وارد می‌شود.
  7. یخچال یا فریزر: مشخص کنید، که برای سفر خود نیاز به یخچال دارید یا به فریز کردن مواد غذایی هم نیاز دارید. اختلاف قیمت زیادی بین یخچال معمولی و یخچال فریزر دار وجود دارد. این اختلاف گاهی حتی به چند میلیون تومان هم می‌رسد. پس همیشه با توجه به نوع نیاز خود خرید کنید. با اینکه یخچال‌های فریزر دار گران‌تر از مدل‌های معمولی هستند اما خیلی وقت‌ها مقداری بیشتر هزینه کردن ارزش داشتن یخ و دمای فریز را دارد.

روش نگهداری از یخچال سرد و گرم خودرو:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید یخچال‌خودرو مورد نظر خود را خریداری کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه یخچال خودرو ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ یخچال و فریزر خودرو مدل S25

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ یخچال و فریزر خودرو مدل S42

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ یخچال خودرو مدل ۷.۵L

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ یخچال خودرو ایران خودرو مدل QI-15

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ یخچال سرد و گرم خودرو مدل TS-3350

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ یخچال خودرو مدل AQ-YDSH-02

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ یخچال سرد و گرم خودرو کد NS9830

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ یخچال فریزر خودرو ایستکول مدل TM-4040-DC

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ یخچال و فریزر خودرو وایکو مدل CRD-50

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ یخچال و فریزر خودرو مدل Q-22

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ یخچال و فریزر خودرو مدل Q-55

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید یخچال خودرو در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ماله بنایی