شگفت انگیز های دیجی کالا

ضبط کننده صدا، راهنمای خرید قویترین دستگاه ضبط صدا مخفی دیجیتال ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ضبط کننده صدا باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

امروز در این مقاله قصد داریم شما را با یک وسیله پرکاربرد به نام ضبط کننده صدا آشنا کنیم. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود تولیدات صوتی، خواه پادکست، رادیو، فیلم یا موسیقی باشد، نگاهی به نوع دستگاهی است که صدای خود را با آن ضبط می‌کنید. اکثر حرفه‌ای‌ها می‌دانند و به شما خواهند گفت که همه صداهای ضبط شده به یک اندازه و کیفیت گرفته نمی‌شوند. ادغام یک ضبط کننده صدا دیجیتال قابل حمل ممکن است راه حلی واضح به نظر برسد، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود و راهی عالی برای بهبود کیفیت صدای شما است.

از آنجایی که نیازهای صوتی حرفه‌ای‌ها و علاقه مندان به ضبط صدا با یکدیگر یکسان نیست شما باید دقیقا بدانید که به چه نوع از دستگاه ضبط کننده صدا نیاز دارید. با توجه به پیچیدگی انتخاب دستگاه، از ساده تا پیچیده مجموعه سخاوتمندانه‌ای از ضبط کننده‌های دیجیتال قابل حمل ایجاد شده است. این ضبط کننده‌های متعدد دارای مجموعه ویژگی‌های بسیار متفاوتی هستند. برخی از آن‌ها برای برنامه‌های خاص منطقی‌تر از بقیه می‌باشند. ضبط‌کننده‌هایی با میکروفون‌های داخلی وجود دارند، برخی از آن‌ها می‌توانند مستقیماً روی حافظه‌های فلش داخلی صدا ضبط کنند و برخی دیگر وجود دارند که کارت‌های SD خارجی را ردیابی می‌کنند. بنابراین، این شما هستید که باید مشخص کنید که کدام یک برای نیازهای صوتی شما مناسب خواهند بود.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید دستگاه ضبط کننده صدا را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع ضبط کننده صدا آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دستگاه ضبط کننده صدا باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

دستگاه ضبط کننده صدا چیست؟

به طور کلی ضبط صوت به هر نوع وسیله‌ای گفته می‌شود که قادر به ضبط صدا باشد. به عنوان مثال، یک نوار بازیابی نمونه‌ای از یک ضبط کننده صدا است. یک دستگاه دیجیتال و دستی که برای ضبط یادآورهای کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد هم یک ضبط صدا به حساب می‌آید. این دستگاه‌ها بسیار سبک وزن هستند و معمولاً از باتری‌های AAA استفاده می‌کنند، این دستگاه‌ها از حافظه فلش برای نگهداری تا ۱۰۰ پیام و بیشتر استفاده می‌کنند. پیام ها را می‌توان به صورت متوالی یا با دسترسی مستقیم با شماره پیام بازیابی کرد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پایه نگهدارنده گوشی

نحوه انتخاب یک ضبط کننده صدا:

ضبط‌کننده‌های دستی از داغ‌ترین محصولات دنیای صوتی هستند و برای این محبوبیت دلیل خوبی هم دارند. می‌توانید آنها را تقریباً به هر جایی ببرید و حجم عظیمی از دیالوگ یا موسیقی را با آن‌ها ضبط کنید. هنرمندان و مهندسان از همه اقشار از این دستگاه‌های مفید برای ضبط ایده‌های آهنگ، یادداشت‌ها و مکالمات مهم خود استفاده می‌کنند. این راهنما به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کلیدی را که باید هنگام خرید یک ضبط‌کننده دستی جستجو کنید، شناسایی نموده و جنبه‌هایی را که باید در نظر بگیرید، مانند تعداد آهنگ، زمان ضبط، عمر باتری و موارد دیگر را پوشش دهید.

چرا باید از یک ضبط کننده صدا استفاده کنیم؟

چگونه می‌توان از دستگاه ضبط صدا استفاده کرد؟

همیشه دستورالعمل‌های همراه این دستگاه‌ها را بخوانید. پس از این، می‌توانید شروع به یادگیری عملکردها و قابلیت‌های ضبط صدا کنید. همه ضبط کننده‌ها عملکردهای یکسانی ندارند، بنابراین مهم است که با دستگاه خود آشنا شوید. به محض اینکه این کار را انجام دادید، وقت آن است که آن را آزمایش کنید. ضبط صدای خود را امتحان کنید و سپس فایل را به رایانه خود انتقال دهید تا صدا را آزمایش کنید. اگر ضبط‌کننده نرم‌افزار رایانه‌ای یا برنامه تلفن هوشمند خود را دارد، مهم است که این ویژگی‌ها را نیز آزمایش نمائید.

انواع دستگاه ضبط کننده صدا:

  1. دستگاه ضبط صدا قابل حمل: اینها وسایل سبک و قابل حمل هستند. آن‌ها از یک هارد دیسک کوچک با حافظه ۲ گیگابایت تشکیل شده اند. یک صفحه نمایش LCD و چندین دکمه روی آن‌ها وجود دارد.
  2. دستگاه ضبط صدا مخفی: اینها ضبط کننده های صدای بسیار کوچکی هستند که برای مخفی ماندن ایده آل می‌باشند. آن‌ها می‌توانند برای نامحسوس بودن به شکل قلم باشند. حافظه داخلی آن‌ها معمولا بین ۲ تا ۴ گیگابایت است. معمولاً صفحه نمایش LCD ندارند و بیشتر آن‌ها فقط دارای یک دکمه هستند.

مزایا و معایب دستگاه ضبط کننده صدا:

بهترین دستگاه های ضبط صدا کاربردهای مختلفی دارند. آن‌ها جمع و جور و قابل حمل هستند همین امر آن‌ها را به ابزاری بسیار راحت برای ضبط صدا تبدیل می‌کند. آن‌ها برای ضبط صدای با کیفیت بالا برای پروژه‌های شما عالی هستند، این نکته برای بسیاری از حرفه‌ای‌ها بسیار مهم است.

مزایای دستگاه ضبط کننده صدا:

معایب دستگاه ضبط صدا:

آیا از تلفن همراه می‌توان به عنوان دستگاه ضبط کننده صدا استفاده کرد؟

آیا دستگاه ضبط کننده صدا ارزش خرید دارد؟

با توجه به مزایایی که دستگاه‌های ضبط صدا ارائه می دهند، شکی نیست که از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند. ضبط کننده‌های مبتنی بر رایانه مفید بوده اما محدودیت‌هایی هم دارند. برای مثال نمی‌توانید آن‌ها را بیرون بروید و به ضبط خود ادامه دهید، مگر اینکه رایانه‌تان همراه شما باشد. ضبط کننده‌های صوتی قابل حمل این فرآیند را آسان و راحت می‌کنند. همچنین می‌توانید از ضبط‌کننده صدا که اکنون با بسیاری از تلفن‌های هوشمند عرضه می‌شود، استفاده کنید. این یک گزینه خوب برای مشاغل غیر حرفه‌ای است که نیازی به صدای باکیفیت ندارند. با این حال، میکروفون‌های گوشی های هوشمند ویژگی‌های مشابه ضبط صدا را ارائه نمی‌دهند. کیفیت آن‌ها به هیچ وجه خوب نیست و آن‌ها فقط می‌توانند صدا را در فاصله چند اینچی خود میکروفون ضبط کنند. در نهایت، باتری گوشی های هوشمند بسیار پایین‌تر از یک ضبط کننده صدای تخصصی است.

کاربردهای اصلی دستگاه ضبط صدا:

بهترین ضبط کننده‌های صدا ویژگی‌ها و کاربردهای بسیار متفاوتی دارند. برخلاف ضبط صوت‌های قدیمی، ضبط کننده‌های دیجیتال اغلب می‌توانند ساعت‌ها صدای شما را ذخیره کنند. آن‌ها برای روزنامه نگارانی که از آن‌ها برای مصاحبه استفاده می‌کنند بسیار مفید هستند. پزشکان از ضبط‌کننده‌های دیجیتال کوچک‌تر استفاده می‌کنند تا در هنگام ملاقات با بیماران، یادداشت‌های صوتی بگیرند. وکلا ممکن است از آن‌ها برای یادداشت برداری صوتی در حین تهیه پرونده‌ها استفاده کنند، در حالی که بازرسان جنایی یادداشت‌های دیجیتالی را در میدان ضبط می‌کنند. دانش آموزان همچنین می توانند از آن‌ها برای ضبط سخنرانی‌های مهم استفاده کنند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تبلت طراحی

نکات مهمی که قبل از خرید ضبط کننده صدا باید در نظر بگیرید:

تعداد همزمان ضبط صدا:

میزان حافظه داخلی و خارجی:

فرمت‌های رایج برای ضبط صدا:

عمر باتری و منابع تغذیه:

انتقال فایل‌های صوتی به کامپیوتر:

رابط صوتی:

امکانات اضافی:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید ضبط کننده صدا مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه ضبط کننده صدا ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را درافت کنید.


۱ ضبط کننده صدا زوم مدل H5

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ضبط کننده دیجیتالی صدا آی ریور مدل D15 64GB

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ضبط کننده دیجیتالی صدا لندر مدل LD-79

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ضبط کننده دیجیتالی صدا زوم مدل F2

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ضبط کننده صدا سونی مدل ICD-UX570

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ ضبط کننده دیجیتالی صدا آیریور مدل B45 64GB

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ ضبط کننده دیجیتالی صدا لندر مدل LD-78

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ ضبط کننده صدا سونی مدل ICD-PX240

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ ضبط کننده صدا مدل GT-7750i

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ ضبط کننده صدا زوم مدل R20

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ ضبط کننده دیجیتالی صدا آیریور مدل VR-33 32GB

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ ضبط کننده صدا سونی مدل ICD-PX470

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ ضبط کننده صدا مدل SK-895

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ ضبط کننده صدا سونی مدل TX660

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ ضبط کننده صدا زوم مدل F1-LP

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ ضبط کننده دیجیتالی صدا آیریور مدل X07 32GB

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ ضبط کننده دیجیتالی صدا سونی مدل ICD-UX570F

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ ضبط کننده صدا زوم مدل F3

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ ضبط کننده صدا زوم مدل F1-SP

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ضبط کننده صدا در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید شارژر همراه