شگفت انگیز های دیجی کالا

بیلچه سفری، راهنمای خرید بهترین مارک بیلچه تاشو ارزان+قیمت روز

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید بیلچه سفری باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از تجهیزات مهم و ضروری مورد استفاده در کوهنوردی و کمپینگ بیلچه سفری می‌باشد. شاید بدون داشتن چادر بتوان در کوهستان زندگی کرد، اما بدون داشتن بیلچه سفری این امکان وجود ندارد به عنوان مثال: شما برای چادر زدن و حفر کانال آب چادر نیاز به بیلچه سفری دارید. در مواردی برای خاموش کردن آتش با خاک، درست کردن محل روشن کردن آتش شما نیاز به این وسیله دارید. اگر شما در مسیر آفرود حرکت می‌کنید، در جاهایی که خودرو در یک نقطه گیر می‌کند، شما به وسیله بیلچه سفری می‌توانید مسیر حرکت خودرو را هموار کنید. اگر از بخاری هیزمی استفاده می‌کنید، بهتر است برای جابه‌جا کردن هیزم یک بیلچه سفری داشته باشید.

اکثر بیلچه‌های سفری به صورت تاشو هستند، یعنی اندازه آن‌ها به نصف کاهش پیدا می‌کند. بیلچه سفری را به راحتی می‌توان روی کمربند نصب کرد یا آن را درون کوله پشتی کوهنوردی قرار داد. بیلچه سفری معمولا دارای کلنگ و اره است، که به وسیله آن می‌توانید برای خود چاله بکنید و با آن چوب درختان خشک را بریده و قطعه کنید. در واقع بیلچه سفری را می‌توان یک ابزار همه کاره دانست که دارای اره، بیل، کلنگ و ابزار دیگر است. اگر شما در کوهستان دچار حادثه شوید و مجبور باشید مدتی را در کوهستان بمانید، متوجه اهمیت این وسیله خواهید شد. زیرا به وسیله آن حداقل قادر خواهید بود برای خود با سنگ و گل سر پناه مناسبی بسازید.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی هستید و مدت زمان زیادی را در کوهستان سپری می‌کنید و قصد خرید بیلچه سفری دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ضروری به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع بیلچه سفری آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید بیلچه سفری باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

بیلچه سفری چیست و چه کاربردی دارد؟

به بیل کوچکی که معمولا دارای دسته کوتاه یا تاشو است بیلچه گفته می‌شود. این وسیله در باغبانی برای کندن زمین، کاشت گیاه، جابه‌جایی خاک و کود از این وسیله استفاده می‌شود. همچنین در کنار این وسیله کلنگ و اره هم قرار گرفته شده که برای طبیعت گردی یک ابزار مهم محسوب می‌شود. برای اولین بار استفاده از بیلچه در طبیعت‌گردی توسط نیروهای نظامی شکل گرفت به همین علت خیلی از افراد به این وسیله بیلچه نظامی گفته می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید انواع تور ماهیگیری

تاریخچه پیدایش بیلچه طبیعت‌گردی:

قبل از به وجود آمدن بیلچه بیل به وجود آمد، بیل یکی از قدیمی‌ترین ابزاری است که به دست بشر ساخته شد. اولین استفاده از بیل مربوط به ۱۲ هزار سال پیش است. جنس دسته بیل از چوب، فلز و فایبرگلاس می‌باشد که فلز از همه محکم‌تر و سنگین‌تر است با این اوصاف می‌توان فایبرگلاس را یک جنس محکم و سبک دانست. هر چه دسته بیل بلند‌تر باشد برای بلند کردن خاک نیروی کمتری لازم است با این حال دسته بیلچه‌ها معمولا کوتاه‌تر از بیل است. بیلچه اولین بار برای نیروهای نظامی مورد استفاده قرار گرفت که به مرور تبدیل به یک وسیله رایج بین تمام مردم شد.

انواع بیلچه کوهنوردی بر اساس جنس دسته:

  1. بیلچه دسته چوبی: اولین ماده‌ای که بشر آن را برای دسته بیل استفاده کرد، چوب بود. مقاومت بالا و وزن سبک یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بیچه‌های دسته چوبی است. همچنین شما می‌توانید برای به حداقل رساندن تجهیزات بیلچه را بدون دسته حمل کنید و از چوب درختان طبیعت برای آن دسته بسازید. حتی با یک چوب بلند می‌توانید آن را به بیل تبدیل کنید.
  2. بیلچه دسته فولادی: فولادی در واقع همان آهن است که بعد از انجام یک سری فعل و انفعالات به یک فلز مقاوم تبدیل می‌شود. بهترین و مقاوم‌ترین نوع بیلچه دسته فولادی است به طوری که هرگز دسته آن‌ها شکسته نمی‌شود. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که وزن یک بیلچه فولادی چند برابر نمونه دسته چوبی است. بیلچه‌های دسته فولادی از نظر قیمتی هم معمولا از بیلچه‌های دسته چوبی گران‌تر می‌باشند.
  3. بیلچه دسته فایبرگلاس: فایبرگلاس یک ماده سبک و بسیار مقاوم است که نیرو و ضربه را به خوبی دفع می‌کند. این ماده اولین بار در ساخت بدنه هواپیما، بدنه و سپر خودرو مورد استفاده قرار گرفت. امروزه از این ماده در ساخت خیلی از وسایل استفاده می‌شود. با ویژگی‌هایی که در مورد این ماده گفته شد، یک جنس فوق العاده برای دسته بیلچه است. زیرا علاوه بر سبک بودن چیزی در حدود فولاد محکم می‌باشد.

انواع مدل‌های بیلچه سفری:

مزایای استفاده از بیلچه مسافرتی:

بهترین مارک بیلچه مسافرتی:

هیچ وقت کسی نمی‌تواند با قطعیت تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک بیلچه سفری به شما معرفی کند. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند و از آن‌ جایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای بیلچه مسافرتی را به شما معرفی می‌کنیم.

بیلچه سفری از کجا بخریم؟

روش‌های زیادی برای خریدن این وسیله وجود دارد که دو مورد از این روش‌ها نسبت به سایر آن‌ها بیشتر استفاده می‌شود به همین علت دو روش مهم برای خرید بیلچه کوهنوردی را به شما معرفی می‌کنیم. انتخاب با خود شماست که کدام روش را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید لباس موتور سواری

نکات مهم هنگام خرید بیلچه مسافرتی:

  1. قیمت بیلچه: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید بیلچه باید به آن توجه داشته باشید قیمت محصول می‌باشد. فاکتورهای زیادی روی قیمت این وسیله تاثیر می‌گذارند، نظیر جنس دسته، اندازه بیلچه و آپشن‌های اضافی مانند داشتن اره که می‌تواند قیمت این وسیله را مقداری گران یا ارزان کند.
  2. نوع بیلچه: شما باید با توجه به سبک کاری خود و نوع استفاده‌ای که از بیلچه دارید نوع آن را مشخص کنید. به عنوان مثال برخی بیلچه را تنها برای کندن زمین می‌خواهند برای این افراد بیلچه نظامی بهترین گزینه است. برخی هم با یک بیل ساده کارشان راه می‌افتد که برای این افراد بیلچه تاشو مناسب می‌باشد. برخی هم که علاقه به داشتن چند ابزار در یک وسیله را دارند می‌توانند بیلچه‌های چند کاره را انتخاب و خریداری کنند.
  3. جنس دسته: همان طور که می‌دانید شرکت‌های سازنده بیلچه با توجه به سلیقه کاربر خود دسته آن‌ها را از جنس‌های مختلفی می‌سازند. از زمان‌های گذشته تا به امروز چوب به عنوان یک ماده سبک و مقاوم در دسته بیلچه استفاده می‌شود. اگر وزن با وزن بالا مشکلی ندارید دسته فولادی برای شما بهترین گزینه است ولی اگر یک ماده سبک و مقاوم می‌خواهید بهتر است به سراغ خرید بیلچه‌های دسته فایبرگلاس بروید زیرا علاوه بر وزن کم مقاومت بالایی هم دارند.
  4. جنس بدنه بیلچه: بسته به میزان بودجه‌ای که می‌پردازید جنس بیلچه متفاوت است. اگر یک بیلچه ارزان خریداری می‌کنید، نباید انتظار داشته باشید که با فشار دادن زیاد بدنه آن خم نشود و یا نباید انتظار داشته باشید که ضد زنگ باشد. اما اگر شما یک جنس با کیفیت مانند فولاد ضد زنگ را خریداری کنید، از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد زیرا به آسانی خم نمی‌شود و تحت هیچ شرایطی دچار زنگ زدگینخواهد شد. بهتر است بیلچه‌ای را بخرید که بدنه آن رنگ آمیزی شده باشد.
  5. اندازه بیلچه: بیلچه‌های کمپینگ در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند که شما باید با توجه به نوع فعالیت خود و فضایی که قرار است آن را در آنجا نگهداری و حمل کنید انتخاب نمائید. برخی افراد بیلچه خیلی کوچک را به علت وزن سبک‌تر و حمل آسان ترجیح می‌دهند. در واقع باید وسیله‌ای را انتخاب کنید که برای شما کاربردی باشد نه فقط جنبه تزئینی داشته باشد. پس شما می‌توانید نمونه تاشو را انتخاب کنید تا علاوه بر اشغال کردن فضای کمتر کارایی بالایی هم داشته باشد.
  6. برند بیلچه: نکته مهمی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند برند محصول است. همیشه به سراغ برندهایی بروید که شناخته شده هستند. این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند زیرا از قبل امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد که از قبل امتحان خود را پس داده نباید به سراغ تست کردن برند‌های ناشناخته بروید زیرا جز اتلاف وقت و هزینه نتیجه‌ای برای شما نخواهند داشت.

روش نگهداری از بیلچه سفری:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید بیلچه سفری مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای بیلچه سفری ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ بیلچه سفری مدل تاشو

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ بیلچه سفری مدل K010

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ بیلچه سفری مدل آفرودی دسته بلند کد AL2000F

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ بیلچه سفری مدل naab-569

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ بیلچه سفری مدل ۱۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ بیلچه سفری مدل J1

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ بیلچه سفری مدل تاشو آفرودی کد ۱۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ بیلچه سفری مدل ۱۰۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ بیلچه سفری مدل ۰۰۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ بیلچه سفری کد AB512

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ بیلچه سفری چندکاره مدل Black Magician

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ بیلچه سفری سامکو مدل YPF-41

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ بیلچه سفری مدل چند منظوره کد DT-1

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ بیلچه سفری مدل آفرودی کد ۰۰۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ بیلچه سفری کد ۰۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ بیلچه سفری مدل BET-001

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ بیلچه سفری مدل K012

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ بیلچه سفری کینگ کمپ مدل KA6806

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ بیلچه سفری مدل ۰۰۹

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ بیلچه سفری مدل چند کاره

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید بیلچه سفری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کارد میوه خوری