شگفت انگیز های دیجی کالا

کیت مکش، راهنمای خرید انواع کیت مکش هوای خودرو حرفه‌ای و ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کیت مکش هوای خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از وسایل ارزان قیمتی که به وسیله آن به راحتی می‌توان موتور خودرو را تقویت کرد کیت مکش هوای موتور خودرو است. این قطعه معمولا به جای هواکش فابریک خودرو نصب می‌شود و کار آن ورود هوای بیشتر به درون محفظه احتراق در نتیجه بالا رفتن راندمان و تقویت موتور خودرو می‌باشد. اگر نگاهی به داخل کاپوت تمامی ماشین‌های مسابقه‌ای بیاندازید، متوجه می‌شوید که روی تک تک آن‌ها کیت مکش نصب کرده‌اند. یکی از فاکتورهای مهم برای انجام احتراق و سوختن وجود هوا است، حال هر چه شما هوای بیشتری وارد محفظه احتراق کنید، سوختن بهتر صورت می‌گیرد در نتیجه علاوه بر کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از احتراق ناقص راندمان موتور خودرو هم افزایش می‌یابد. البته به شرط اینکه خودرو شما همین اندازه که هوا را وارد موتور می‌کند، قدرت خارج کردن گازهای ناشی از سوختن را هم داشته باشد.

درست است که شما به نصب کیت مکش روی خودرو خود هوای بیشتری وارد موتور می‌کنید، اما کار اصولی و درست را زمانی انجام می‌دهید که خودرو شما به همین اندازه گازهای ناشی از سوختن را از اگزوز خارج کند. به همین علت شما باید همراه با کیت مکش یک هدرز باکیفیت هم جایگزین منیفولد فابریک خود کنید، تا راحت‌تر گازهای خروجی ناشی از سوختن از اگزوز خودرو شما خارج شود. یعنی اگر با نصب کیت مکش ۱۰ اسب بخار به قدرت موتور خور اضافه می‌کنید با نصب هدرز هم ۱۰ اسب بخار دیگر به قدرت موتور خود اضافه می‌کنید. در واقع این دو قطعه هدرز و کیت مکش مکمل یکدیگر هستند و بهتر است برای نتیجه گیری بهتر هر دو را روی وسیله نقلیه خود داشته باشید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید خودرو خود را از حالت فابریک خارج کنید و روی آن کیت مکش نصب کنید، شاید هم تصمیم خود را برای خرید کیت مکش گرفته باشید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این قطعه ارزشمند به مشکل برخورده باشید، اما اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع کیت مکش خودرو آشنا می‌کنیم و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید کیت مکش باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

کیت‌مکش خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

این کیت در واقع از یک لوله مستقیم ساخته می‌شود که فاقد هر گونه فیلتر و تجهیزات اضافی است به همین علت حجم هوای بیشتری را وارد موتور خودرو می‌کند. معمولا برای افزایش کارایی این قطعه روی آن یک توربو شارژ یا فن قرار می‌گیرد که میزان هوای بیشتری را وارد موتور کند. همان طور که می‌دانید هر چه هوای بیشتری وارد محفظه احتراق شود، سوختن آسان‌تر صورت می‌گیرد در نتیجه راندمان خودرو شما بالا می‌رود به همین علت است که از این قطعه برای تقویت کردن موتور خودرو استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که با انجام دادن هر تغییر کوچک در موتور خودرو باید کامپیوتر آن را با شرایط جدید برنامه ریزی یا ریمپ کنید تا بیشترین نتیجه را داشته باشد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید فرچه نظافت خودرو

انواع کیت‌مکش هوای موتور خودرو:

  1. کیت‌مکش هوای موتور ساده: ساده‌ترین کیت تقویت موتور که به جای هواکش اورجینال روی خودرو شما نصب می‌شود. این قطعه تنها یک لوله فلزی یا پلاستیکی بدون پیچ و خم بوده که نسبت به هواکش قبلی هوای بیشتری را وارد محفظه احتراق می‌کند.
  2. کیت‌مکش هوای موتور توبو فن: این مدل در واقع از نظر طراحی همان نمونه معمولی است با این تفاوت که روی آن یک توربو شارژر نصب می‌شود. توربو یا همان فن پره‌هایی دارد که با چرخش آن‌ها هوای بیشتری وارد موتور خودرو شما می‌شود. این توربو فن‌ها در دو نمونه برقی و مکانیکی موجود می‌باشند.
  3. کیت‌مکش هوای سرد: این کیت علاوه بر وارد کردن هوای بیشتر به درون محفظه احتراق و بالا بردن راندمان موتور سبب خنک شدن بیشتر موتور هم می‌شود. زیرا هوای سرد را مستقیم وارد موتور خودرو می‌کند. از نظر ساخت و طراحی همان نمونه معمولی هستند، تنها محل قرار گیری آن‌ها متفاوت است به طوری که سر کیت در مجاورت هوای آزاد قرار می‌گیرد و هوا را مستقیم وارد موتور می‌کند.
  4. کیت‌مکش فیلتر اسپورت: با توجه به اینکه این لوله مستقیم ضررهایی هم برای موتور خودرو دارد، مانند وارد کردن گرد و غبار و دوده به درون محفظه احتراق بهتر از یک فیلتر هوای اسپورت در قسمتی که کمترین میزان را روی ورودی هوا داشته باشد نصب شود. این کیت‌ها استانداردتر هستند و فشار کمتری به موتور خودرو وارد می‌کنند و نسبت به کیت‌های معمولی مصرف سوخت را هم بالا نمی‌برند.
  5. کیت‌مکش هوای سرد کوتاه: این مدل قیمت کمتری دارد، دسترسی به فیلتر هوای موتور آسان‌تر است در نتیجه نصب و راه اندازی آسان‌تری دارد. اگر می‌خواهید خودرو شما بیش از حد از حالت فابریک خارج نشود حتما این نمونه را خریداری کنید. زیرا انتهای لوله درون کاپوت قرار می‌گیرد و در مجاورت هوای آزاد قرار ندارد.
  6. کیت‌مکش هوای سرد واقعی: به دلیل افزایش اندازه این کیت نسبت به مدل‌های معمولی قیمت آن هم مقداری از نمونه قبلی گران‌تر است‌. نصب و راه اندازی آن‌ها نیاز به یک متخصص دارد چون خروجی این کیت باید در مجاورت هوای آزاد قرار بگیرد و نه هوای داخل کاپوت خودرو، در این مدل فیلتر هوا در خارجی‌ترین قسمت کیت قرار می‌گیرد.

دلیل عدم نصب کیت مکش توسط خودرو ساز روی خودرو چیست؟

مزایای نصب کیت مکش هوای موتور روی خودرو:

بهترین مارک کیت مکش خودرو:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک کیت‌مکش به شما معرفی کنیم، شاید تا حد زیادی در حق سایر برندهای باکیفیت بازار کم لطفی کرده باشیم، از طرفی معرفی یک محصول خاص به عنوان بهترین مارک هم بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و نه معرفی یک محصول خاص پس از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای کیت‌مکش هوای موتور خودرو را به شما معرفی می‌کنیم.

راهنمای خرید کیت مکش هوای موتور خودرو:

اگر به دنبال یک راه آسان و سریع با پرداخت کم‌ترین هزینه برای تقویت موتور خودرو خود هستید، بهترین روش را انتخاب کرده‌اید. زیرا نسبت به روش‌های مشابه بیشترین تاثیر گذاری را روی خودرو شما دارد. مانند هر وسیله دیگر که برای تیونینگ موتور خودرو خود انتخاب می‌کنید، برای اینکه بیشترین نتیجه و کارایی را داشته باشید باید به یک سری نکات هنگام خرید کیت‌مکش خودرو توجه داشته باشید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید هدلایت خودرو

نکات مهم برای خرید کیت مکش هوای موتور خودرو:

  1. تناسب با مدل خودرو: بیشتر شرکت‌های سازنده این قطعه را طوری طراحی می‌کنند که هر خودرو با توجه به نوع، سال تولید و مدل خود یک کیت مخصوص به خود را دارد. بهتر است قبل از اینکه سفارش خود را نهایی کنید و به مرحله پرداخت بروید، مطمئن شوید که کیت خریداری شده بیشترین میزان سازگاری را با خودرو مورد نظر شما دارد‌.
  2. جنس ماده سازنده: دومین نکته مهمی که هنگام خرید این وسیله باید به آن توجه داشته باشید، جنس ماده‌ای است که کیت مورد نظر شما از آن ساخته شده است. هدف این قطعه بعد از ورود هوای بیشتر وارد کردن هوای سرد به داخل موتور و خنک سازی این قسمت می‌باشد. به همین علت باید اطمینان حاصل کنید که جنس ماده‌ای که از آن ساخته شده مقاومت لازم در برابر اختلاف دما را داشته باشد.
  3. نوع سیستم هوای سرد: در حالت کلی دو نوع از این وسیله وجود دارد که شما باید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. سیستم مکش هوای کوتاه و سیستم مکش‌ هوای سرد واقعی، در نمونه اول دسترسی به فیلتر هوا آسان است و نصب و طراحی ساده‌تری دارند اما در نمونه دوم یعنی هوای سرد واقعی، فیلتر هوا در بیرونی‌ترین قسمت قرار دارد که همین امر سبب ورود هوای سرد بیشتر به درون موتور می‌شود.
  4. جریان ورودی لوله: شاید بهترین روش برای ارتقا پیدا کردن از یک نقطه به نقطه بالاتر مستقیم بودن مسیر باشد. به همین دلیل هنگام خرید این قطعه باید جریان لوله را هم در نظر بگیرید. در مورد سیستم هوای سرد واقعی این موضوع تفاوت بیشتری را نشان می‌دهد. زمانی که شما از یک لوله مستقیم استفاده می‌کنید، نسبت به حالتی که لوله انحنای زیادی دارد، جریان هوای بیشتری را ایجاد می‌کند.
  5. محافظت از ورود آب: در این کار فقط ورود هوای سرد اهمیت ندارد، بلکه مهم این است که آب یا رطوبت هوا وارد موتور خودرو نشود زیرا عواقب خطرناکی را به همراه خواهد داشت. اگر قصد خرید یک نمونه هوای سرد واقعی را دارید، حتما از یک متخصص تقویت موتور در این زمینه کمک بخواهید. به دنبال کسانی باشید که در مورد مدل خودرو شما بیشترین تخصص را دارند، این افراد به شما کمک زیادی در این مورد خواهند کرد.
  6. برند محصول: همیشه برندهای معروف و شناخته شده بازار را خریداری کنید، این محصولات معمولا باکیفیت هستند و از قبل امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد، نباید به سراغ برندهای نا شناخته بازار بروید زیرا این محصولات از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید آن‌ها وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کیت مکش خودرو مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کیت مکش خودرو ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ کیت مکش هوا خودرو  کی اند ان مدل ۱۵۰E

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ کیت مکش هوای موتور خودرو مدل p104 مناسب برای پراید

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ کیت مکش هوا خودرو مدل XU7

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ کیت مکش هوای خودرو مدل E1022 مناسب برای تیبا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ کیت مکش هوا کی اند ان مدل xu77 مناسب برای ۴۰۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ کیت مکش خودرو کمکو مدل پایه بلند مناسب برای ۴۰۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ کیت مکش هوا مدل BILZAXU7 مناسب برای پژو پارس

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ کیت مکش هوا خودرو طرح استیل مدل XU7

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ کیت مکش هوا خودرو طرح استیل مدل PERID مناسب برای پراید

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ کیت مکش هوا خودرو طرح استیل مدل TU3 مناسب برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ کیت مکش هوا موتور خودرو مدل samur مجموعه ۵عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ کیت مکش هوا خودرو کی اند ان مدل SS500

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ کیت مکش هوا موتور خودرو مدل samu-14 مجموعه ۵عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ کیت مکش هوای خودرو مدل XU10 مناسب برای PARS ELX

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ کیت مکش هوا خودرو مدل تورنادو مناسب برای پژو ۲۰۶ TU5

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ کیت مکش هوا خودرو مدل XU7-CP مناسب برای پژو پارس به همراه فیلتر هوا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ کیت مکش هوا سامکو اسپرت مدل ۷۶ مناسب برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ کیت مکش هوا خودرو مدل تورنادو مناسب برای پژو ۲۰۶ TU5

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ کیت مکش هوا مدل ef7

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ کیت مکش هوا خودرو مدل رمیر مناسب برای پژو ۲۰۶ مجموعه ۴ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ کیت مکش هوا خودرو مدل E3002 مناسب برای ساینا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ کیت مکش هوا خودرو مدل XU7_oil

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ کیت مکش هوا خودرو طرح استیل مدل XU7 مناسب برای پژو پارس

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ کیت مکش خودرو مدل xan مناسب برای زانتیا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ کیت مکش هوا مدل pr111 مناسب برای پراید

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ کیت مکش هوا خودرو کی اند ان مدل xu7 مناسب برای ۴۰۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ کیت مکش هوا خودرو طرح استیل مدل STI مناسب برای تیبا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ کیت مکش هوا موتور خودرو مدل sam-13 مجموعه ۵عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ کیت مکش هوا خودرو مدل XU7 پایه کوتاه

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ کیت مکش هوای خودرو مدل XU7P مناسب برای پژو پارس

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کیت مکش هوای موتور خودرو در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید حسگر ضربان قلب