شگفت انگیز های دیجی کالا

ربات کنترلی، راهنمای خرید انواع ربات اسباب بازی کنترلی انسان نمای ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ربات کنترلی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از اسباب بازی‌های مورد علاقه کودکان ربات کنترلی می‌باشد. ربات‌ها در واقع ماشین‌های الکترونیکی هستند که شبیه به انسان ساخته می‌شوند و سازندگان آن‌ها در تلاش هستند تا اعمال و رفتار این ماشین‌ها را به انسان نزدیک کنند. ربات کنترلی همان طور که از نامش پیداست یک ربات می‌باشد که به وسیله یک ریموت کنترل از راه دور کنترل می‌شود. دارای باتری‌های قابل شارژ ظرفیت بالا می‌باشند که قادر به نگهداری شارژ در مدت زمان طولانی هستند. ربات کنترلی یک اسباب بازی لاکچری برای کودک شما به حساب می‌آید، زیرا کمتر خانواده‌ای برای کودک خود ربات خریداری می‌کند. پس اگر به دنبال یک هدیه تولید ارزشمند برای کودک خود هستید به شما توصیه می‌کنم حتما یک ربات کنترلی خریداری کنید. زیرا یک هدیه خاص و ارزشمند برای کودک شما می‌باشد. شما حتی می‌توانید این اسباب بازی را به عنوان پاداش یک موفقیت برای کودک خود در نظر بگیرید و کودک خود را در مسیر موفقیت قرار دهید.

ربات کنترلی یک وسیله الکترونیکی با هوش مصنوعی به حساب می‌آید و تقریبا تمام فرمان‌هایی را که از قبل برای آن برنامه ریزی شده است را تک تک به نمایش می‌گذارد. این ربات‌ها معمولا دارای تعدادی سنسور می‌باشند که ربات به وسیله این سنسور‌ها مسیر خود و مانع‌هایی که در سر راهش قرار دارد را شناسایی کرده و بدون برخورد با آن‌ها به راه خود ادامه می‌دهد. ربات کنترلی یک اسباب بازی حرفه‌ای و جدید به حساب می‌آید، چیزی که تا چند سال پیش وجود نداشت و به لطف پیشرفت صنعت الکترونیک وارد صنعت اسباب بازی شد. در بسیاری از کشورهای جهان کارخانه‌ها به جای نیروی انسانی از ربات استفاده می‌کنند. زیرا وظیفه خود را بدون اشتباه و با سرعت بیشتر از انسان انجام می‌دهند. شاید در آینده جنگ تن به تن وجود نداشته باشد و به جای تلفات نیروی انسانی ربات‌های کنترلی به میدان جنگ فرستاده شده و از دور به وسیله انسان‌ها کنترل شوند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به کودک خود اهمیت می‌دهید و قصد خرید ربات کنترلی را برای کودک خود دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این اسباب بازی ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع ربات کنترلی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید ربات کنترلی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

ربات‌کنترلی اسباب بازی چیست؟

ربات‌ها موجودات الکترونیکی هستند که بسیار شبیه به انسان طراحی می‌شوند. در صنعت رباتیک تلاش بر توسعه هر چه بیشتر هوش مصنوعی و شبیه کردن این ماشین الکترونیکی به انسان است. ربات‌ها معمولا دارای یک حافظه کامپیوتری هستند که برنامه ریزی می‌شود و ربات کارهایی را که از قبل برای آن‌ها برنامه ریزی شده است را بدون خطا انجام می‌دهد. از ربات‌ها در کارخانه‌ها برای استفاده به جای نیروی انسانی و کاهش خطا در کار و هزینه‌ها استفاده می‌شود. در آینده شاهد حضور ربات‌ها در جبهه‌های جنگ خواهیم بود و تلفات انسانی به طور کامل از بین می‌شود. نمونه کوچکتری از این ربات‌ها ساخته شده که شباهت زیادی به این ربات‌ها دارند و برای کودکان به عنوان اسباب بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید هلیکوپتر کنترلی

انواع ربات‌کنترلی اسباب بازی:

  1. ربات اسباب بازی انسان نما: این ربات در اندازه کوچک ساخته شده و از نظر شکل ظاهری تلاش شده تا شباهت زیادی به انسان داشته باشد. زیرا علاوه بر دست و پا دارای سر و چشم نیز می‌باشد. دارای یک ریموت کنترل می‌باشد که از طریق آن می‌توان حرکات یک انسان مثل راه رفتن و نشستن را تقلید کند. برخی از این ربات‌ها دارای هوش مصنوعی هستند.
  2. ربات اسباب بازی طرح سگ: این ربات هم از نظر شکل ظاهری شبیه به یک سگ واقعی است و طوری طراحی شده که بتواند حرکات یک سگ را به صورت زیبا اجرا کند. شما با کنترل این ربات می‌توانید سگ را به جلو و عقب و طرفین به حرکت در آورید. این سگ موزیکال بوده و برای سنین پایین بسیار جذاب و دوست داشتی است. برخی مدل‌های این ربات قابلیت داستان تعریف کردن را دارند.
  3. ربات اسباب بازی طرح مارمولک: این ربات از پلاستیک محکم و مقاوم طوری ساخته شده که از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به یک مارمولک واقعی دارد. حرکت این ربات طوری برنامه ریزی شده که دقیقا شبیه به یک مارمولک واقعی حرکت می‌کند. داشتن دم انعطاف پذیر باعث می‌شود، دم این ربات به طرفین جا به جا شده و آن را واقعی تر نمایش دهد. شما به وسیله کنترل می‌توانید آن را به طرف جلو و عقب به حرکت در آورید.
  4. ربات اسباب بازی هوشمند: این ربات از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به یک آدم آهنی دارد. روی بیشتر قسمت‌های بدن این ربات سنسورهای حساس به حرکت و ضربه دست وجود دارد. یعنی شما با کنترل آن می‌توانید طوری این ربات را برنامه ریزی کنید که با ضربه زدن دست به هم کار خاصی را برای شما انجام دهد. همچنین روی بدن این ربات چند عدد سنسور حساس به حرکت دست وجود دارد که با حرکت دادن دست شما دستور می‌گیرد.
  5. ربات اسباب بازی تبدیل شونده: در واقع در نگاه اول شما یک ربات دایناسور را خریداری می‌کنید، اما با فشار دادن یک دکمه می‌توانید آن را به یک ربات انسان نما تبدیل کنید. این ربات برنامه ریزی‌های پیچیده‌ای دارد، مثلا توان حرکت به جلو و عقب، حرکت به طرفین و چرخش ۳۶۰ درجه را دارد. این ربات هم راه رفته و هم می‌تواند روی چرخ حرکت کند. از قابلیت‌های آن قصه گفتن، شعر گفتن، صحبت کردن و آواز خواندن می‌توان اشاره کرد. این ربات برای کودک، نوجوان و بزرگسال مورد استفاده قرار می‌گیرد و محدوده سنی خاصی ندارد.

مزایای استفاده از ربات کنترلی:

بهترین مارک ربات کنترلی:

هیچ گاه شخصی با اطمینان کامل نمی‌تواند یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک ربات اسباب بازی به شما معرفی کند، زیرا برندهای باکیفیت زیادی در زمینه تولید ربات فعالیت می‌کنند و معرفی یک برند خاص بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای ربات اسباب بازی را به شما معرفی می‌کنیم.

ربات اسباب بازی کنترلی از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های زیادی برای خرید این اسباب بازی وجود دارد که شما از طریق هر یک از این روش‌ها می‌توانید ربات مورد نظر خود را خریداری کنید، زیرا هیچ قانونی وجود ندارد که ثابت کند شما از طریق یک روش خاص باید این اسباب بازی را خریداری کنید. اما از آنجایی که دو روش بیشتر از سایر روش‌ها به کار می‌روند، در ادامه این دو روش را برای شما توضیح می‌دهیم.

  1. خرید حضوری: در این روش شما باید به نزدیکترین فروشگاه اسباب بازی فروشی محل کار یا سکونت خود مراجعه کرده و از میان تعداد اندک محصولات یکی را انتخاب و خریداری کنید. حتما باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید. زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی: یک روش خرید بی‌دردسر که شما نیاز به خروج از منزل و محل کار خود را ندارید و می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر از میان انبوهی از مدل‌ها جنس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول مورد نظر می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کیت رباتیک

نکات مهم هنگام خرید ربات اسباب بازی کنترلی:

  1. قیمت ربات: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید ربات اسباب بازی باید به آن توجه داشته باشید قیمت آن می‌باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد. قبل ازهر کاری میزان بودجه برای خرید ربات اسباب بازی را مشخص کنید با این کار مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع ربات: ربات هم مانند اسباب بازی‌های دیگر دارای تنوع مدل‌های زیادی است که شما باید با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برخی مدل‌ها از قبل برنامه ریزی شده‌اند و فقط کارهایی را انجام می‌دهند که از قبل برای آن‌ها تعریف شده، اما برخی مدل‌ها قابلیت برنامه ریزی دارند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود آن‌ها را برنامه ریزی کنید. تا درست و به موقع کارهایی را که به آن داده‌اید انجام دهد.
  3. طرح ربات: ربات‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند و شما باید طرح دلخواه کودک خود را شناسایی کرده و آن را خریداری نمائید. ربات‌ها یا انسان نما هستند و یا شبیه حیوانات ساخته می‌شوند، البته نمونه‌های تبدیل شونده‌ای هم وجود دارند که از حیوان به انسان تغییر شکل می‌دهند. خرید طرح حیوان مورد علاقه کودکتان می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید شما باشد.
  4. جنس بدنه ربات: مهم‌ترین قسمت یک ربات را جنس بدنه آن تشکیل می‌دهد. اگر به دنبال یک ربات محکم و مقاوم هستید که حتی از دست کودک شما به زمین افتاد به راحتی شکسته نشود می‌توانید ربات‌هایی را خریداری کنید که جنس بدنه آن‌ها از پلاستیک فشرده مواد اولیه محکم و مقاوم باشد. البته توجه داشته باشید که قیمت آن‌ها هم مقداری گران‌تر است. البته مدت زمان زیادی کار می‌کنند و حتی برای کودک بعدی هم می‌توانید از آن استفاده کنید.
  5. آپشن‌های ربات: تفاوت عمده ربات‌های اسباب بازی معمولا در آپشن‌های آن‌ها می‌باشد. برخی ربات‌ها فقط راه می‌روند و یا صدای خاصی تولید می‌کنند. اما ربات‌هایی وجود دارند که علاوه بر این کارها توان رقصیدن و صحبت کردن را هم دارند، برخی مدل‌ها داستان تعریف می‌کنند و برخی دیگر از آن‌ها دارای دایره المعارف هستند و به کودک شما چند کلمه از زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند.
  6. نوع و ظرفیت باتری: حتما زمان خرید اسباب بازی به نوع باتری آن توجه کنید. به طور کلی یا دارای باتری یک بار مصرف هستند که بعد از تمام شدن باید آن‌ها را دور ریخت و باتری جدید جایگزین کرد و یا دارای باتری قابل شارژ هستند که بعد از تمام شدن می‌توان مجدد آن‌ها را شارژ کرده و از آن‌ها استفاده کرد که اقتصادی‌تر بوده و نیاز به خرید باتری ندارند. به ظرفیت باتری هم توجه کنید، هر چه ظرفیت باتری بالاتر باشد، دیرتر شارژ آن‌ها به اتمام می‌رسد.

روش نگهداری از ربات کنترلی:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ربات اسباب بازی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای ربات اسباب بازی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ ربات کنترلی دایناسور کد K9

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ربات کنترلی مدل فوتبالیست کد ۱۴-۶۰۶

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ربات کنترلی مدل آفتاب پرست کد ۷۷۷-۶۱۸

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ربات کنترلی مدل دایناسور کد ۱۲۸A

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ربات کنترلی مدل اسب پونی کد ۱۰۳۲A

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ ربات کنترلی طرح سگ مدل کریزون کد ۱۹۰۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ ربات کنترلی مدل ربات برنامه پذیر کد ۱۲۳۴

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ ربات کنترلی طرح سگ هوشمند مدل JZL-20173

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ ربات کنترلی مدل دایناسور هوشمند کد K26

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ ربات کنترلی مدل فوتبالیست کد ۰۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ ربات کنترلی فوتبالیست اسمارت کد ۳۰۶۶ بسته دو عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ ربات کنترلی مدل تبدیل شونده کد K4

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ ربات کنترلی مدل AB12

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ ربات کنترلی مدل یونیکورن

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ ربات کنترلی مدل عنکبوت دودزا شارژی صدادار کد ۱۲۸A-30

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ ربات کنترلی مدل Water Driven

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ ربات کنترلی مدل سگ کد k19

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ ربات کنترلی مدل کوسه کد ۱۰۱۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ ربات کنترلی مدل هوشمند طرح پلیس

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ ربات کنترلی مدل DOG K14

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ ربات کنترلی مدل زنبور عسل کد ۱۲۸A-33

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ ربات کنترلی مدل سگ بادکنکی کد K32

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ ربات کنترلی کریزون کد ۱۷۰۱A

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ ربات کنترلی مدل گربه کد ۴۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ ربات کنترلی فانی چملون طرح سمندر کد ۷۷۷-۶۱۸

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ ربات کنترلی اسباب بازی مدل بازلایتر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ ربات کنترلی مدل R11

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ ربات کنترلی مدل دایناسور تبدیل شونده کد ۶۰۲۸A-1

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ ربات کنترلی دیجی ربات مدل جوی استیک کد JSN20

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ ربات کنترلی مدل دایناسور کد ۲۰۲۲

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ربات اسباب بازی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ماشین اسباب بازی کنترلی