شگفت انگیز های دیجی کالا

داس موتوری، راهنمای خرید انواع علف زن برقی و موتوری ارزان و پرقدرت

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید داس موتوری باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از ادوات مهم و ضروری در کشاورزی و باغبانی داس موتوری است. اگر مدتی باغبانی کرده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که در فضای خالی بین درختان درون باغ مقداری گیاه خودرو رشد می‌کنند، این گیاهان به علف هرز معروف هستند، زیرا علاوه بر اینکه هیچ خاصیتی ندارند، جلوی رشد درختان را گرفته و باعث می‌شوند، درختان شما میوه کمتری بدهند. بنابراین شما باید این گیاهان را از بین ببرید. بهترین وسیله برای از بین بردن گیاهان هرز داس موتوری است. این وسیله امکان کوتاه کردن علف‌های کنار درختان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند. در گذشته این کار به وسیله داس دستی انجام می‌شد مستلزم اتلاف زمان و انرژی زیاد بود. اما امروزه به لطف داس موتوری شما بدون هیچ زحمتی می‌توانید ظرف مدت کوتاهی عف‌های کنار درختان باغ خود را از بین ببرید.

همان طور که می‌دانید علف‌های هرز برای کشاورزان هم مشکلات زیادی به وجود می‌آورند. زمانی که شما محصول خود را در زمین می‌کارید به مرور در کنار محصول اصلی یک سری علف هرز شروع به رشد می‌کند که تنها راه از بین بردن آن‌ها داس موتوری است. شما فقط باید این دستگاه را خریداری کنید و شروع به قدم زدن میان زمین کشاورزی خود کنید. هر کجا پوشش گیاهی زیادی را نزدیک به محل محصول کاشته شده خود دیدید، با این دستگاه به راحتی می‌توانید، آن‌ها را از بین ببرید. داس موتوری یکی از جدیدترین وسایلی است که وارد صنعت کشاورزی و باغبانی شده و توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند. این محصول انواع مختلفی دارد که شما با توجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. شما داس موتوری را می‌توانید به راحتی از فروشگاه‌های لوازم کشاورزی و باغبانی تهیه و خریداری نمائید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از بین بردن علف‌های هرز به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی زندگی شما تبدیل شده و قصد خرید داس موتوری را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این ابزار مهم به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع داس برقی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید داس موتوری باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

داس‌موتوری چیست و چه کاربردی دارد؟

یک وسیله برقی یا موتوری دستی است که به منظور کوتاه کردن علف‌های هرز داخل باغ و زمین کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر خلاف دستگاه چمن زن که امکان کوتاه نمودن علف روی زمین غیر مسطح و کناره‌ها را به شما نمی‌داد. دستگاه علف زن یا همان داس موتوری امکان کوتاه کردن علف در زمین غیر هم سطح، کنار دیوار و درختان را برای شما فراهم می‌کند. اندازه و وزن این دستگاه خیلی سبک‌تر از ماشین چمن زن است و شما برای استفاده از این وسیله نیاز به فیزیک بدنی خاصی نخواهید داشت.

حتما بخوانید: راهنمای خرید سمپاش

اجزای تشکیل دهنده داس موتوری:

  1. موتور دستگاه: شاید این قطعه مهم‌ترین قسمت داس شما به حساب بیاید. این دستگاه دارای دو نمونه موتور است، یکی موتور دو زمانه و دیگری موتور چهار زمانه که از نظر دور موتور قدرت دو زمانه از چهار زمانه بالاتر است.
  2. لوله واسط یا همان میله: وظیفه اصلی این لوله ایجاد ارتباط میان موتور و گیربکس می‌باشد. اگر نگاهی به مدل‌های این دستگاه انداخته باشید یا دارای میله ثابت هستند که به دوشی هم معروف است و یا دارای میله شلنگی هستند که به نام پشتی معروف بوده و از یکدیگر تفکیک می‌شوند.
  3. نگهدارنده یا همان دسته: این قطعه کار فرمان در خودرو را انجام می‌دهد و وظیفه اصلی آن فرمان دادن به وسیله است. شکل دسته در مدل‌های مختلف متفاوت می‌باشد. یا تک دسته هستند و یا دسته دو چرخ البته دو نمونه دیگر یعنی دسته دایره‌ای و دسته حلقه‌ای هم وجود دارد.
  4. توپی نخ یا تیغه: از جمله لوازم جانبی این دستگاه می‌توان به توپی نخ و تیغه اشاره کرد که بر اثر چرخش با سرعت بالا به گیاهان برخورد کرده و موجب کوتاه شدن آن‌ها می‌شود. این قطعه مصرفی بوده و به راحتی می‌توان آن را تعویض نمود.
  5. تیغه دستگاه: این وسیله دارای دو نمونه تیغه ساده و الماسه‌دار می‌باشد که بسته به نوع نیاز شما یا ۳۶ دندانه و یا ۱۰۰ دندانه هستند. این تیغه‌ها دارای دو تا هشت پره می‌باشند که هر یک به منظور کوتاه کردن علف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمونه دو، سه و چهار پره برای کوتاه کردن یونجه، نعنا و علوفه می‌توان استفاده کرد.
  6. توپی نخ علف زن: توپی نخ علف زن در هر دستگاه با دستگاه دیگر متفاوت می‌باشد. انواع توپی نخ علف زن را این طور می‌توان معرفی کرد. توپی نخ ساده یا گرد، دندانه‌دار یا همان اره‌ای، مربعی یا چهار گوش، مغز‌دار یا تیتانیوم.

تفاوت داس موتوری با دستگاه علف زن؟

خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که هر یک از آن‌ها وسیله‌ای جداگانه هستند در صورتی که این طور نیت تفاوت اصلی داس موتوری با دستگاه علف زن تنها در اسم آن‌ها است. شاید دلیل اینکه به دستگاه علف زن داس‌موتوری گفته می‌شود، این باشد که دستگاه علف زن همان نمونه سنتی داس است و با اضافه کردن یک موتور و تغییر در شکل ظاهری به این وسیله تبدیل شده است.

انواع داس‌موتوری موجود در بازار:

  1. علف زن برقی: اگر درون باغ یا زمین کشاورزی خود مشکلی با تامین برق ندارید، پیشنهاد می‌کنم از این مدل استفاده کنید. زیرا علاوه بر اینکه آلودگی ایجاد نمی‌کند، سر و صدای کمتری هم تولید می‌کند. به علت داشتن وزن کم دست شما را کمتر خسته کرده و استفاده از آن راحت‌تر می‌باشد. از طرفی طول عمر کمتری نسبت به نمونه‌های بنزینی دارند. قیمت آن‌ها از نمونه بنزینی ارزان‌تر است و ارزش خرید بالایی دارند.
  2. علف زن شارژی: این مدل در واقع در همان دسته علف زن برقی قرار می‌گیرد با این تفاوت که وزن آن‌ها مقداری بیشتر از نمونه برقی است. اگر با تامین برق برای کار با دستگاه مشکل دارید و توان خرید علف زن بنزینی را ندارید پیشنهاد می‌کنم نمونه شارژی را خریداری کنید. زیرا هم سبک بوده و هم قیمت ارزان‌تری دارند. قدرت آن‌ها نسبت به نمونه بنزینی کمتر است و بعد از مدتی باتری ان‌ها خراب شده و باید آن را تعویض کنید. البته اگر از این وسیله درست استفاده نمائید، باتری آن دو تا چند سال برای شما کار خواهد کرد.
  3. علف زن بنزینی: این وسیله قدرت بالاتری از دو نمونه قبلی دارد پس طبیعی است که وزن آن مقداری سنگین‌تر باشد. این مدل در دو نمونه دوشی و کوله پشتی تولید می‌شود پس اگر هر مدل از آن‌ها را خریداری کنید، به علت تقسیم وزن دستگاه روی کل نقاط بدن کمتر احساس خستگی می‌کنید. قیمت بالاتری از دو نمونه قبلی دارند و هنگام کار سرو صدای بیشتری تولید می‌کنند. در عوض برای مکان‌هایی که دسترسی به برق وجود ندارد مناسب هستند. برای کار کردن با آن‌ها نیاز به خریداری کردن سوخت دارید و باعث آلودگی هوا نیز می‌شوند.

بهترین مارک داس موتور یا علف زن:

شما هیچ وقت کسی را پیدا نمی‌کنید که با اطمینان کامل یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک دستگاه علف زن به شما معرفی کند. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در زمینه تولید این دستگاه فعالیت می‌کنند و معرفی یک برند خاص ظلم بزرگی در حق تولید کننده‌های دیگر است و یک کار تبلیغاتی به حساب می‌آید. از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای دستگاه علف زن را به شما معرفی می‌کنیم.

داس موتوری یا دستگاه علف زن از کجا بخریم؟

روش‌های زیادی برای خرید این وسیله وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید از هر یک از این راه‌ها جنس مورد نطر خود را خریداری کنید. در واقع هیچ قانونی وجود ندارد که شما از طریق آن یک روش را برای خرید مشخص کنید. اما دو روش که بیشتر از روش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد را به شما معرفی می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه چمن زن

نکات مهم هنگام خرید داس موتوری یا علف زن:

  1. قیمت محصول: اولین و مهم‌ترین نکته در مورد خرید علف زن قیمت آن می‌باشد. شما قبل از هر کاری باید میزان بودجه برای خرید علف زن را مشخص کنید. تا محصولاتی که در رنج قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج شده و انتخاب برای شما اسان‌تر شود.
  2. نوع دستگاه: همان طور که در ابتدای مطلب توضیح داده شد، این وسیله انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به سلیقه و نوع استفاده خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مدل‌های برقی و شارژی ارزان بوده سر و صدای کمتری تولید می‌کنند و باعث آلودگی هوا نمی‌شوند. نمونه بنزینی علاوه بر نیاز به سوخت قیمت بالاتری دارند در عوض قدرت بالایی داشته و بدون برق کار می‌کنند.
  3. حجم صدای تولیدی: یکی از نکاتی که هنگام خرید علف زن باید حتما به آن توجه داشته باشید، میزان صدایی است که دستگاه تولید می‌کند. همان طور که در قسمت بالا تا حدودی به آن اشاره کردیم نمونه برقی و شارژی صدای کنتری تولید می‌کنند. پس اگر صدا برای شما مهم است حتما یکی از این دو مدل را خریداری نمائید. اما اگر قدرت بیشتر اهمیت دارد تا صدایی که دستگاه تولید می‌کند، می‌توانید نمونه بنزینی را خریداری کنید.
  4. استفاده آسان: یکی از ویزگی‌های جالب توجه این دستگاه که حتما باید به آن توجه داشته باشید، سهولت در کاربری است. اگر این وسیله راحت باشد، شما برای کار کردن با آن نیاز به آموزش خاصی نخواهید داشت. از همه مهم‌تر حین کار کردن با این وسیله کمتر احساس خستگی می‌کنید. نوع دسته یعنی تک دسته و یا دو دسته تاثیر زیادی روی احساس راحتی زمان کار با دستگاه دارد.
  5. اندازه و وزن دستگاه: علاوه بر کاربری آسان شما باید به اندازه و وزن دستگاه هم توجه داشته باشید. هر چه اندازه و وزن دستگاه سبک‌تر باشد، شما حین کار با آن کمتر احساس خستگی می‌کنید. پس اگر به دنبال خرید یک نمونه سبک و ارزان هستید یا مدل برقی و یا نمونه شارژی را خریداری کنید. با این حال برخی قدرت بیشتر دستگاه را به اندازه و وزن ان ترجیح می‌دهند که به این افراد توصیه می‌کنم حتما مدل‌های بنزینی را خریداری کنند.
  6. ویژگی‌های تیغه: شما به وسیله این دستگاه قادر به انجام دادن کارهای متفاوتی خواهید بود. شما با این دستگاه می‌توانید: شمشاد کوتاه کرده یا علف هرز بزنید، همچنین با این دستگاه می‌توان چمن کوتاه کرد. مهم‌ترین کاربرد این وسیله درو کردن گندم، جو و برنج می‌باشد. شما برای هر یک از کارهایی که توضیح داده شد باید تیغ مخصوص آن کار را استفاده کنید. به جنس و کیفیت تیغه هم هنگام خرید توجه داشته باشید. با توجه به نیاز خود تیغه مخصوص آن کار را خریداری کنید.
  7. نوع منبع تغذیه: اگر نمونه بنزینی را خریداری می‌کنید، حتما به ظرفیت باک دستگاه و مصرف سوخت آن توجه کنید. در نمونه برقی به اندازه سیم و مصرف برق دستگاه توجه داشته باشید و اگر از نمونه شارژی استفاده می‌کنید، حتما به جنس و ظرفیت باتری و مدت زمان نگهداری شارژ جهت استفاده باید توجه کنید. البته مدت زمان شارژ هم اهمیت زیادی دارد، برای این منظور مدل‌های شارژ سریع یا فست شارژ بهترین گزینه هستند.

روش نگهداری از داس موتوری:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید داس موتوری مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برند‌های داس برقی جدید، ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ علف زن برقی بوش مدل ART30

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ علف زن موتوری هیوندای مدل HP-2654-BM به همراه شمشاد زن و شاخه زن

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ علف زن هیوسان مدل S-1532

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ علف زن بنزینی استرانگ مدل STG9240

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ داس موتوری رونیکس مدل ۴۵۵۴

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ داس موتوری بوش مدل ART 24

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ داس موتوری رونیکس مدل ۴۵۵۳

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ داس موتوری رونیکس کد ۴۵۵۲B

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ علفزن کنزاکس مدل KMC-152

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ علف زن برقی بوش مدل AFS 23-37 Advanced

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ علفتراش مدل Fox-G430B

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ علف زن برقی بوش مدل ۲۴

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ داس موتوری سون مدل CG-520

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ علف تراش دوشی رولکس مدلRLCG520BRUSH CUTTER

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ داس موتوری هیوندای مدل ۱۵۵۲-BP

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ علف زن دوشی هندا مدل GX35

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ داس موتوری مدل BG520

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ علف زن پشتی هندا مدل GX35

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ علف زن بنزینی مدل CG430

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ علف زن پشتی موتوری کا ان سی مدل kbc-40eu

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ علف زن دوشی هندا مدل GX35 به همراه تبدیل علفزن به اره

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ علفتراش مدل Fox-G430R

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ علف زن شارژی آپ اسپریت مدل HK-EBC26

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ علف زن پشتی موتوری زیپکو مدل ۲۰۳۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ داس موتوری رونیکس مدل ۴۵۵۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ علفتراش مدل Fox-G350B

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ داس موتوری تاپ گاردن مدل GBC-1430 S

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ علف زن کالسکه ای کنزاکس مدل KHM-152

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید داس موتوری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اره