شگفت انگیز های دیجی کالا

دستگاه میوه خشک کن، راهنمای خرید اینترنتی دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات ارزان

راهنمای خرید انواع دستگاه خشک کن میوه و سبزی

امروز قصد داریم شما را با دستگاه میوه خشک کن آشنا کنیم. همانطور که همه می‌‌دانیم مصرف روزانه انواع میوه و سبزیجات همواره توسط متخصصان تغذیه مورد توجه قرار گرفته است. خصوصا اگر فرزند کوچک در خانه دارید، استفاده شما از میوه‌های متنوع باید چند برابر شود؛ چون کودکان نسبت به بزرگسالان برای رشد قد، وزن، هوش و… بیشتر به مصرف میوه و سبزیجات نیاز دارند. گاهی اوقات پیش می‌آید که فرزند شما به خوردن میوه‌های خاصی تمایل نشان می‌دهد و طبیعی است که آن میوه‌ی خاص در همه‌ی فصول موجود نیست. پس چاره‌ی کار چیست؟ بله درست حدس زدید، خشک کردن میوه تنها راه برای استفاده از میوه‌ی مورد علاقه‌ی او می‌باشد.

در گذشته خشک کردن انواع میوه کاری پر از دردسر و سختی بود. به گونه‌ای که بعد از شستن میوه‌ها، باید آنها را در مکانی که نور مستقیم خورشید به آن می‌تابید، بر روی پارچه‌ای پهن کنند و بعد از گذشت مدت نسبتا طولانی میوه‌ها خشک می‌شدند. بدیهی است که این روش به لحاظ بهداشتی خیلی سالم نبود، چرا‌ که گرد‌و‌خاک موجود در هوا بر روی میوه‌ها می‌نشست و آنها را آلوده می‌کرد.

تا این که بعد از گذشت مدتی، کارشناسان و محققان دستگاهی را ساختند که میوه‌ها را به صورت خودکار خشک می نماید و دردسر روش‌های سنتی را ندارد. به گونه‌ای که در مدت کوتاهی میوه‌ی خشک شده‌ی مدنظرتان را با بالاترین کیفیت و سلامت دریافت می‌کنید. به دلیل ارتباط مستقیمی که دستگاه میوه خشک‌کن با سلامت افراد دارد، انتخاب یک دستگاه باکیفیت کار سخت و دشواری است. ما قصد داریم در این مطلب با شما عزیزان کمک نماییم تا بهترین وسیله را خریداری نمایید. پس با ما همراه باشید و ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

دستگاه میوه خشک‌کن چیست؟

میوه خشک کن دستگاهی است که با استفاده از جریان برق، باعث می‌شود میوه‌هایی که درون قفسه‌های آن قرار داده‌اید به بهترین نحو ممکن و با حفظ ویتامین‌ها و مواد معدنی، خشک شوند. یکی از حسن‌های دستگاه‌های میوه خشک‌کن حفظ ویتامین‌های موجود در میوه است؛ به گونه‌ای که در روش‌های سنتی این قابلیت وجود نداشت و می‌توان گفت املاح موجود در میوه به دلیل تابش مستقیم نور خورشید از بین می‌رفت. به خاطر همین خاصیت است که مادران و خانم‌هایی که به سلامت اعضای خانواده‌ی خود اهمیت می‌دهند، به سراغ خرید این دستگاه می‌روند. وظیفه‌ی اصلی این وسیله حذف رطوبت و آب موجود در بافت انواع میوه‌ها می‌باشد؛ به گونه‌ای که می‌توان از آن‌ها برای مدت طولانی استفاده کرد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه عرق گیری

انواع دستگاه میوه خشک کن:

هنگامی که شروع به خرید بهترین دستگاه میوه خشک‌کن می‌کنید، متوجه می‌شوید که اکثر مدل‌ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

همانطور که از نام‌ آن‌ها پیداست، می‌توانید به سرعت تفاوت دو نوع خشک‌کن را بر اساس جهت آن‌ها و اینکه میوه و سبزیجات به صورت عمودی روی هم چیده شده‌اند یا در کنار هم قرار گرفته‌اند را ثابت می‌کند آن‌ها با هم تفاوت دارند.

دستگاه خشک ‌کن میوه با جریان عمودی

اکثر دستگاه‌های میوه‌ خشک‌کن با جریان عمودی کار می‌کنند که گاهی به آن‌ها دستگاه‌های خشک‌کن واحد روی هم می‌گویند. منبع گرمایی دارند که یا در کف دستگاه یا در بالای آن قرار دارد. دستگاه‌های میوه خشک‌کن عمودی مقرون به صرفه ترین گزینه‌ها هستند، اما این تا حدی به این دلیل است که گرما را به طور یکنواخت پخش نمی‌کنند. اکثر مدل‌های جریان عمودی دارای یک فن هستند که به این امر کمک می کند. آن‌ها برای اکثر سبزیجات و میوه‌ها به اندازه کافی خوب عمل می‌کنند، اما برای بیرون آوردن میوه خشک شده مرغوب از آن‌ها کار سخت‌تری خواهید داشت.

فواید:

دستگاه خشک کن میوه با جریان افقی

میوه خشک‌کن‌های با جریان افقی، که گاهی اوقات به عنوان خشک کن سینی قفسه نیز شناخته می شوند، بیشتر شبیه یک اجاق معمولی عمل می‌کنند و منبع گرمایش در پشت آن‌ها قرار دارد. آن‌ها گران تر از مدل‌های عمودی هستند، اما به عنوان خشک کن با سرعت یکنواخت‌تر در سراسر دستگاه شناخته می‌شود.

فواید:

مزایای استفاده از دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات:

  1. فواید سلامتی: خشک کردن میوه و سبزیجات به حفظ مواد مغذی طبیعی موجود در آن‌ها کمک می‌کند. از آنجایی که دستگاه‌های خشک کن به سادگی رطوبت میوه و سبزیجات را از بین می‌برند، ویتامین‌ها و آنزیم‌های سالم بیشتری از خود باقی می‌گذارند. به علاوه، غذاهای خشک شده یا کنسرو شده تجاری اغلب حاوی نمک یا مواد نگهدارنده مبتنی بر گوگرد هستند که می‌تواند باعث مشکلات سلامتی برای برخی از مصرف کنندگان شود. برخی نیز شامل مونوسدیم گلوتامات می‌باشند که بسیاری از مردم به آن حساس هستند، در حالی که برخی دیگر قند اضافه کرده‌اند که نه تنها ضروری نیست بلکه ناسالم است. هنگام استفاده از دستگاه خشک کن برای تهیه میوه‌های خشک، سبزیجات یا سایر غذاها، می‌توانید انتخاب کنید که کدام افزودنی‌ها را در دستور العمل‌های خود قرار دهید.
  2. صرفه جویی در هزینه: با خشک کردن و نگهداری میوه و سبزیجات اضافی برای استفاده در دستور العمل‌ها یا به عنوان تنقلات سالم برای فروش، می توانید از محصولاتی استفاده کنید که در صورت عدم استفاده به موقع ممکن است هدر بروند. میوه و سبزیجات خشک ماندگاری بیشتری نسبت به مواد غذایی تازه دارند، بنابراین می توانید آن‌ها را به صورت عمده خریداری کنید و نگران دور ریختن اضافی آن‌ها نباشید. علاوه بر این، خرید برخی از مواد غذایی خشک یا مواد اولیه ممکن است گران باشد. اگر بودجه شما محدود است، انتخاب و خرید میوه‌های تازه و خشک کردن آن‌ها می تواند در درازمدت به شما کمک کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنید.
  3. سهولت استفاده: در حالی که برای یافتن دستور غذایی میوه خشک شده مورد علاقه خود به مقداری آزمون و خطا نیاز دارید. از آنجا که فرآیند تست کردن خشک شده میوه و سبزیجات به مقدار زیادی زمان نیاز دارد و امکان از بین رفتن میوه و سبزیجات با یک اشتباه ساده وجود دارد. بسیاری از تولید کنندگان منابع زیادی را ارائه می‌دهند که می‌تواند به شما در تهیه و خشک کردن میوه و نگهداری صحیح از انواع مختلف میوه‌ها کمک کند و کار را برای شروع آسان ‌کند.

روش‌های مختلف خشک کردن میوه‌ها:

دستگاه میوه خشک‌کن چگونه کار می‌کند؟

دستگاه‌های خشک کن رطوبت میوه و سبزیجات را بدون پختن از بین می‌برند. این کار با استفاده از یک عنصر گرمایشی که دمای یکنواخت و گرم را فراهم می‌کند و یک فن کوچک که هوا را از پایین یا پشت دستگاه وارد سینی‌های داخل دستگاه می‌کشد، انجام می‌دهد. میوه خشک‌کن‌ها به سادگی با از بین بردن رطوبت، به حفظ ارزش مواد غذایی و کمک به طعم‌ بهتر عمل می‌کنند. این بدان معنی است که دستور العمل‌های شما با استفاده از میوه و سبزیجات خشک می تواند سالم تر و خوش طعم تر باشد.

چرا از میوه‌ی خشک شده، استفاده کنیم؟

بدیهی است که مواد مغذی که در میوه‌ی تازه وجود دارد، در میوه‌ی خشک نخواهد بود. اما برخی از میوه‌های خشک شده هم منبع سرشاری از انواع ویتامین‌ها، کلسیم، پتاسیم، آهن، مس، منگنز و… می‌باشد. گاهی اوقات هم زنان باردار در سه ماهه‌ی اول بارداری که اوج به اصطلاح ویار آنها می‌باشد، هوس میوه‌ای خاص را می‌کنند که در آن فصل پیدا نمی‌شود. اما اگر خشک شده‌ی آن میوه وجود داشته باشد، به راحتی می‌تواند از طعم و مزه‌ی آن لذت ببرند. میوه‌های خشک شده را می‌توانید به عنوان میان وعده به کودکتان بدهید و یا هنگام رفتن به مدرسه، درون کیفش قرار دهید.

البته عزیزان فراموش نکنید که به دلیل حذف آب و رطوبت موجود در بافت میوه از طریق قرارگرفتن در دستگاه میوه خشک‌کن، چیزی که باقی می‌ماند قند طبیعی آن میوه است، پس سعی نمایید که در مصرف میوه‌ی خشک هم زیاده روی نکنید.

برخی از میوه خشک‌کن‌های موجود در بازار هم هستند که علاوه بر قابلیت خشک کردن میوه، می‌توانند انواع سبزی‌ها را هم خشک نمایند.‌ به دلیل استفاده‌ی زیاد ما ایرانی‌ها از سبزی خشک، اهمیت خرید این چنین وسیله‌ای در هر خانه‌ای احساس می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه ماست ساز

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دستگاه میوه‌ خشک‌کن باید به آنها توجه نمایید:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دستگاه میوه خشک کن مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه دستگاه میوه خشک‌کن ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ میوه خشک کن سان لوکس مدل FD-160S

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ میوه خشک کن تکنو مدل Te-461

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ میوه خشک کن وگات رونیکس مدل VE-171

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ میوه و سبزی خشک کن دسینی مدل ۱۰۰۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ میوه خشک کن متئو مدل MFD 30

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ میوه و سبزی خشک کن سنکور مدل ۶۶۰۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ میوه و سبزی خشک کن پروفی کوک مدل PC-DR-1218

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ میوه خشک کن دسینی مدل ۲۰۰۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ میوه خشک کن سان لوکس مدل FD-160S

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ میوه و سبزی خشک کن نانانی مدل NFDH-92

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ میوه خشک کن دی اس پی مدل KA9003

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ میوه خشک کن ویداس مدل VIR-5121

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ میوه خشک کن رمانتیک هوم مدل DFF15

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ میوه و سبزی خشک کن نانوالکتریک مدل F700A

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ میوه و سبزی خشک کن ساپر مدل SD.2070

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ میوه و سبزی خشک کن ایمن تراش پرداز مدل T555 توربودار

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ میوه خشک کن وگاترونیکس مدل VE-171

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ میوه و سبزی خشک کن کاراجا مدل MK-251

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ میوه خشک کن آزور مدل AZ_720FD

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ میوه خشک کن مایر مدل MR-5959

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه میوه خشک‌کن در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سبزی خوردکن