شگفت انگیز های دیجی کالا

سنگ رومیزی، خرید اینترنتی و قیمت بهترین انواع سنگ رومیزی

راهنمای خرید سنگ رومیزی به همراه نکات مهم هنگام خرید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید سطح ناهموار یک فلز را صاف کرده و سیقل دهید در این شرایط استفاده از یک سنبه دستی کاری سخت و دشوار خواهد بود، شما با استفاده از سنگ رومیزی می‌توانید به راحتی با زدن یک دکمه دستگاه را روشن کرده و با حرکت دادن جنس مورد نظر خود بر روی سنگ آن را صاف کرده و سیقل دهید. بسته به جنس ماده‌ای که قرار است آن را تراش و سیقل دهید شما با دستگاه‌هایی با قدرت‌های مختلف احتیاج دارید، در برخی مدل‌های سنگ رومیزی سرعت چرخش سنگ قابل تنظیم است و شما می‌توانید سرعت چرخش آن را با توجه به نیاز خود تغییر دهید.

امروزه دستگاه‌های برقی پیشرفت چشمگیری کرده‌اند، سنگ رومیزی هم از این پیشرفت به دور نبوده و پیشرفت کرده به طوری که اکثر این سنگ‌ها دو طرفه هستند، در روی یک طرف برس سیمی یا فرز انگشتی دارند و در طرف دیگر دارای یک سنگ هستند. قطع کن خودکار یک پیشرفت چشمگیر است که به تازگی به این محصول اضافه شده، یعنی هنگام گیر کردن لباس یا برخورد دست با سنگ رومیزی دستگاه به صورت خودکار خاموش شده و خطرات احتمالی را به حداقل می‌رساند. همه این‌ها ویژگی‌هایی هستند که هر کسی قبل از خرید این محصول با آن‌ها آشنایی ندارد، بنابراین ما این راهنمای خرید را برای شما آماده کرده‌ایم تا با خرید این محصول بیشتر آشنا شوید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید سنگ رومیزی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این ابزار ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع سنگ رومیزی موجود در بازار آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید سنگ رومیزی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

سنگ رومیزی چیست؟

سنگ رومیزی یک سوهان برقی رومیزی است که روی میز کار پیچ و مهره می‌شود و با چرخش یک سنگ زبر چرخان به شما کمک می‌کند تا هر وسیله‌ای را سوهان زده و تمیز کاری کنید، این محصول معمولا دو طرفه عرضه می‌شود و طرف دیگر این محصول یک برس سیمی چرخان وجود دارد که برای تمیز کردن سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته هم این محصول وجود داشته و شما باید با کمک چرخاندن یک اهرم چرخان آن را به حرکت در می‌آوردید، اما امروزه به لطف اختراع الکتریسته خیلی راحت و سریع بدون صرف انرژی با برق کار می‌کنند. لازم به ذکر است که سرعت چرخش آن‌ها چند برابر نمونه دستی بوده و از قدرت بیشتری برخوردار می‌باشد.

سنگ رومیزی چه کاربردی دارد؟

از این وسیله برقی می‌توان در کارگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی مثل کابینت سازی، آهنگری، تراشکاری، کف سازی و کاربردهای خانگی استفاده کرد. در اصل از این دستگاه به منظور تمیز کردن سطح یک جسم، شکل دهی و سایش آن می‌توان بهره گرفت به همین علت شما در هر کارگاهی در هر کسب و کاری می‌توانید از این محصول استفاده کنید و فقط مربوط به یک شغل یا حرفه نیست. این محصول یک دستگاه سنباده زن برقی هم به حساب می‌آید و از آن می‌توانید برای حذف قسمت‌های برآمده و ناهموار روی قطعه ساخته شده خود استفاده کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید فرز سنگبری

انواع سنگ رومیزی موجود در بازار:

این دستگاه هم همانند سایر ابزار برقی دارای مدل‌های مختلفی است که از نظر کارایی با هم متفاوت هستند، از این رو دز این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با انواع مدل‌های این دستگاه آشنا کنیم.

  1. سنگ رومیزی نواری: همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، این دستگاه دارای یک نوار یا تسمه است که روی آن سنگ قرار دارد و با چرخش این تسمه سنگ حرکت می‌کند. سنگ‌های مختلف با ضخامت‌های متنوع وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود تسمه را تغییر دهید. کار با سنگ‌های نواری راحت‌تر از سایر دستگاه‌های سنگ زنی است، زیرا آزادی عمل بیشتری به دست می‌دهند، از این رو نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.
  2. سنگ رومیزی سنباده‌ای: از این دستگاه به منظور تیز کردن و تمیز کردن سطح فلزاتی مثل چاقو استفاده می‌شود. روی سنگ این دستگاه سنباده‌هایی با درصد زبری متفاوت وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود سنگ سنباده‌ای مورد نیاز خود را روی دستگاه قرار دهید. اگر شما نیاز به سنباده زدن یک جسم قابل حمل را دارید، می‌توانید از این مدل سنباده استفاده کنید. سنباده‌های روی این محصول به منظور سنباده زدن چوب و فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. سنگ رومیزی پرداخت: از این مدل برای پرداخت کردن سطوح مختلف استفاده می‌شود، این محصول در دو نوع دستی و برقی تولید می‌شود، نمونه دستی با قدرت نیروی انسانی کار می‌کند، یعنی شما باید با قدرت دست خود یک اهرم را بچرخانید، اما نمونه برقی با یک موتور الکتریکی کار می‌کند و شما تنها با فشار دادن یک دکمه می‌توانید، دستگاه مورد نظر خود را روشن یا خاموش کنید. از این دستگاه بیشتر برای وسایل فلزی از جنس فولاد استفاده می‌شود.

بهترین مارک سنگ رومیزی:

شاید به جرعت می‌توان گفت شما کسی را پیدا نخواهید کرد که با قاطعیت کامل یک دستگاه خاص را به عنوان بهترین برند این محصول به شما معرفی کند، زیرا برندهای مختلفی وجود دارند که از نظر کیفیت چیزی از رقبای خود کم ندارند، و معرفی یک محصول خاص بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا معرفی یک محصول خاص و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای این محصول را به شما معرفی می‌کنیم.

مزایای استفاده از سنگ رومیزی:

این محصول برقی دارای مزایای بی‌شماری است که در ادامه آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

سنگ رومیزی از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های متنوعی برای خرید این ابزار وجود دارند که شما به راحتی می‌توانید از هر یک از این روش‌ها این ابزار را خریداری کنید، البته شما به راحتی می‌توانید از ابزار فروشی‌های سراسر کشور این محصول را خریداری نمائید. اگر وقت بیرون رفتن از منزل و محل کار خود را ندارید به راحتی می‌توانید به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان انبوهی از مدل‌ها سنگ رومیزی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از سنگ رومیزی:

راهنمای خرید سنگ رومیزی:

شما ممکن است به بازار مراجعه کرده باشید و با انبوهی از مدل‌ها مواجه شده باشید و در مورد خرید این محصول با تردید مواجه شده باشید، شاید یکی از دلایلی که این مقاله را جستجو کرده‌اید و هم اکنون مطالعه می‌کنید نیز همین موضوع باشد. اما اصلا نگران نباشید. ما وب سایت‌های زیادی را مطالعه کرده‌ایم و نظرات کاربران زیادی را مورد بررسی قرار داده‌ایم و در مجموع به یک سری نکات مهم و کاربردی دست پیدا کرده‌ایم که هنگام خرید این محصول به شما کمک بزرگی خواهند کرد. خوشبختانه این نکات را به صورت رایگان با شما به اشتراک می‌گذاریم. شما با مطالعه این نکات به راحتی می‌توانید بهترین سنگ رومیزی را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید فرز آهنگری

نکات مهمی که هنگام خرید سنگ رومیزی باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

  1. قدرت موتور دستگاه: اولین و مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید این سنگ باید به آن توجه داشته باشید، قدرت موتور دستگاه است. هر چه قدرت موتور دستگاه بیشتر باشد شما در آینده کمتر به مشکل برخورد خواهید کرد. قدرت دستگاه با واحد توان محاسبه می‌شود، هرچه توان یک دستگاه بیشتر باشد، قدرت بالاتری دارد. اگر قدرت موتور دستگاه با سبک کاری شما تناسب نداشته باشد، سرعت چرخش دستگاه حین کار کاهش پیدا می‌کند.
  2. قطر سنگ: دومین نکته‌ای که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید قطر سنگ است. سنگ‌های این دستگاه در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند، معمول‌ترین سایز سنگ‌ها ۱۵۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی‌متر است. شما باید با توجه به نوع ساپورت دستگاه خود باید قطر سنگ را در نظر بگیرید. البته ناگفته نماند که دستگاه‌هایی با قطر سنگ کوچکتر هم وجود دارند، شما بهتر است، دستگاه‌هایی را خریداری کنید که قطر سنگ بزرگتری دارند، کار کردن با این دستگاه‌ها راحت‌تر است.
  3. سرعت چرخش: یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید، سرعت چرخش دستگاه است. سرعت چرخش به معنای سرعت موتور دستگاه می‌باشد. سرعت چرخش موتور با واحد rpm سنجیده می‌شود. دستگاه‌هایی را خریداری کنید که دور موتور بالاتری دارند، کار با این دستگاه‌ها راحت‌تر است و حین استفاده کمتر دچار افت سرعت می‌شوند. سرعت چرخش در برخی دستگاه‌ها قابل تنظیم است که به شما این امکان را می‌دهد تا سرعت چرخش دستگاه را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.
  4. میزان صدا و لرزش دستگاه: یکی از مواردی که از روی آن می‌توان به خوب بودن یک سنگ پی برد میزان صدای تولید شده به وسیله دستگاه است، هر چه میزان این صدا کمتر باشد شما حین کار با دستگاه تمرکز بیشتری روی کار خود خواهید داشت. به میزان لرزش موتور هم توجه کنید، موتورهای کم لرزش یا بدون لرزش بهترین گزینه هستند، زیرا روی میز لرزش کمتری ایجاد می‌کنند و ابزار روی میز را جا‌به‌جا نمی‌کنند، ممکن است یک پیچ را از روی میز جا‌به‌جا نماید.
  5. سیستم خنک کننده: به علت تماس مستقیم جنس با سنگ دستگاه اصطکاک زیادی ایجاد می‌شود که باعث پرتاب شدن این جرقه‌ها به اطراف می‌شود. در صورتی که دستگاه حین کار خنک سازی نشود به احتمال خیلی زیاد جسم مورد نظر شما تغییر شکل خواهد داد. در برخی مدل‌ها که دارای سیستم خنک سازی هستند، یک سیال مایع که معمولا آب یا روغن است برای خنک کاری استفاده می‌شود.
  6. ارگونومیک دستگاه: همان طراحی ساخت دستگاه است، هر چه کیفیت ساخت بیشتر باشد حین کار با دستگاه راحتی بیشتری خواهید داشت. دستگاه باید طوری طراحی شده باشد که افراد چپ دست هم به بهترین وجه ممکن بتوانند از این ابزار بهره ببرند. معمولا سنگ دستگاه‌های ارگونومیک را راحت‌تر از دستگاه‌های دیگر می‌توان تعویض کرد. سری‌های جدیدی از این دستگاه موجود است که تعویض سنگ آن‌ها نیاز به آچار مخصوص ندارد و با کمک دست انجام می‌شود.
  7. جنس پایه دستگاه: پایه‌های این دستگاه دقیقا قسمتی هستند که با میز کار شما در ارتباط مستقیم می‌باشند، بنابراین شما باید بهترین و مقاوم‌ترین جنس را انتخاب کنید که به راحتی شکسته نشوند. چدن و فولاد بهترین گزینه هستند و به راحتی شکسته نمی‌شوند.
  8. نوع برق تغذیه: به طور کلی این دستگاه‌ها در دو مدل عرضه می‌شوند، یعنی دستگاه‌های صنعتی که موتور آن‌ها با برق سه فاز کار می‌کند و دستگاه‌های نیمه صنعتی که با برق تک فاز کار می‌کنند. اگر برق کارگاه شما تک فاز است، حتما باید مدل‌های تک فاز و اگر برق شما سه فاز است، باید حتما دستگاه‌هایی را انتخاب و خریداری کنید که موتور آن‌ها با برق سه فاز کار می‌کند.

روش نگهداری از سنگ رومیزی:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید سنگ رومیزی مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه سنگ رومیزی ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ سنگ رومیزی بوکی مدل MD-125-250W

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ سنگ رومیزی سیلور مدل GTP02A10

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ خرطومی سنگ رومیزی سیلور مدل SILV-75

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ سنگ رومیزی ماکیتا مدل GB 602 /150MM

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ سنگ رومیزی کرون مدل F-13547 کد ۲۰۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ سنگ رومیزی ماکیتا مدل GB602

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ سنگ سنباده رومیزی توسن مدل۴۱۲۵BG

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ سنگ پرداخت رومیزی محک مدل PGD200-1 L

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ سنگ سنباده رومیزی توسن مدل ۴۱۵۰BG

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ سنگ رومیزی المکس مدل B.G 416

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ سنگ رومیزی باس مدل BS3108A

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ سنگ رومیزی دیوالت مدل ART-DWT-752RT

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ سنگ رومیزی دیوالت مدل DW752R

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ سنگ رومیزی ادون مدل GM-125

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ خرطومی سنگ سنباده رومیزی سیلور مدل GTP02A11

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ سنگ رومیزی بوش مدل GBG 6020

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ سنگ رومیزی رگنار مدل RG-3125

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ سنگ رومیزی استرانگ مدل STG2606-375W

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ سنگ رومیزی جاب مدل JM-125

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ سنگ رومیزی بوکی مدل MD-150-500W

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ سنگ رومیزی رگنار مدل RG-3150

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ سنگ رومیزی محک مدل GD-125-1

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ سنگ رومیزی سیلور مدل GTP02A10 رنگ آبی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ سنگ رومیزی محک مدل GD-175H

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ سنگ رومیزی باس مدل BS3108A

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ سنگ رومیزی رونیکس مدل ۳۵۷۵

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ سنگ رومیزی محک مدل DGD-125-2

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ سنگ رومیزی بوش مدل ۲۰۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ سنگ رومیزی محک مدل GD-200-1HL

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ سنگ سنباده رومیزی توسن مدل ۴۱۷۵BG

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید سنگ رومیزی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید شورت یکبار مصرف