شگفت انگیز های دیجی کالا

معرفی ۲۴ مدل ساعت هوشمند به همراه قیمت روز و خرید اینترنتی

برای خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

ساعت هوشمند نوعی ساعت می باشد که علاوه بر نشان دادن زمان، قابلیت پخش رادیو ، تلفن همراه، جی پی اس، ترمومتر، صفحه لمسی، پخش موسیقی، دوربین،بازی و از همه مهم تر دارای سیستم عامل می باشد.

یکی از مهم ترین کاربردهای ساعت هوشمند ارتباط مستقیمی است که با تلفن همراه هوشمند شما دارد. در واقع می توان گفت که مکمل تلفن هوشمند شما می باشد و خیلی از نیازهای شما را بدون خارج کردن تلفن از جیب یا کیف میسر می سازد.

اولین ساعت های هوشمند همان ساعت هایی بودند که در زمان کودکی به دور دست خود می بستیم، دیجیتالی بود و روی خیلی از آنها ماشین حساب داشت، ساعت های دیجیتالی بودند که با آنها میشد بازی کرد که امروزه به گجت هایی پیشرفته تر تبدیل شده اندبا وجود تلفن همراه آیا نیاز است که یک ساعت هوشمند بخریم؟
علاقه یک فرد به داشتن چنین محصولاتی می تواند تنها دلیل برای خرید این گجت هوشمند باشد.

ساعت هوشمند یا اسمارت واچ چیست و چه کاربردی دارد؟

ساعت هوشمند، یک دستگاه کوچک شبیه به تلفن همراه هوشمند است که روی مچ دست بسته می شود. بسیاری از ساعت‌های هوشمند به یک تلفن هوشمند متصل هستند که کاربر را از تماس‌های دریافتی، پیام‌های ایمیل و اعلان‌های برنامه‌ها مطلع می‌کند. برخی از ساعت‌های هوشمند حتی می‌توانند تماس‌های تلفنی برقرار کنند. بسیاری از ساعت‌های هوشمند دارای نمایشگر رنگی هستند، اما برخی از مدل‌های ارزان قیمت از صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی سیاه و سفید استفاده می‌کنند. کاربر می تواند ساعت هوشمند را از طریق صفحه نمایش لمسی، دکمه‌های فیزیکی یا ترکیبی از این دو کار کند. برخی از ساعت‌های هوشمند دارای گام شمار و مانیتور ضربان قلب هستند تا به کاربران کمک کنند تا سلامت خود را ردیابی کنند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ست ساعت مچی عقربه‌ای زنانه و مردانه

انواع ساعت هوشمند:

به طور کلی، ساعت‌های هوشمند دو جایگاه را در بازار پوشیدنی‌ها اشغال می‌کنند. اول، یک ساعت هوشمند همه منظوره مانند: Apple Watch و اکثر دستگاه‌های Wear که از گوگل پشتیبانی می‌شوند که شکل و عملکرد آن‌ها را با هم ترکیب می‌کنند. آن‌ها برای جایگزینی ساعت‌های مچی مکانیکی طراحی شده‌اند و به شدت به گوشی های هوشمند وابسته هستند. آن‌ها را به عنوان یک وسیله پشتیبانی برای تلفن خود در نظر بگیرید که اتفاقاً آن‌ها روی مچ دست خود نگه می‌دارید.

  1. اپل واچ: مناسب برای کسانی است که از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند، طراحی و فروش آن‌ها توسط شرکت اپل انجام می‌شود.
  2. ساعت‌های Wear: توسط بسیاری از فروشندگان، با استفاده از سیستم عامل Wear Google طراحی و فروخته می‌شوند و معمولا با تلفن‌ همراه‌های دارای سیستم عامل اندروید سازگار هستند.
  3. ساعت‌های تایزن: سیستم عامل اختصاصی که توسط سامسونگ برای سری محبوب ساعت‌های هوشمند گلکسی خود طراحی شده است. نمونه دیگر شامل دستگاه‌های تخصصی است که برای موارد استفاده خاص در نظر گرفته شده است. این دستگاه‌ها اغلب نسخه قوی‌تری از یک ردیاب تناسب اندام را ارائه می‌دهند تا جایی که بین ساعت هوشمند وابسته به تلفن و یک ردیاب تناسب اندام مستقل مانند Fitbit جریان می‌یابند.
  4. ساعت‌های پیاده‌روی: برای سفر از راه دور مناسب هستند و دارای عمر باتری قوی، ردیابی و ناوبری GPS، موارد حیاتی اولیه و پیش‌بینی آب و هوا طراحی شده‌اند. اغلب برای دوام پیشرفته برای محافظت در برابر ضربه، سقوط، گرد و غبار و آب طراحی شده است.
  5. ساعت‌های غواصی: تنظیم کننده مرحله اول خود را به یک فرستنده بلوتوث وصل کنید تا از ساعت غواصی‌ استفاده کنید. گارمین، DX و سونتو عمق، زمان باقیمانده، دما و سایر شاخص های مهم را اندازه گیری می‌کنند.
  6. ساعت‌های پرنده: یک بازار خاص را به خود اختصاص داده‌اند. مدل‌های D2 Delta PX گارمین، پالس Ox مچی امکاناتی نظیر دفترچه یادداشت، نقشه متحرک مجهز به GPS و آب و هوای NEXRAD را به شما ارائه می‌دهند.
  7. ساعت‌های هوشمند ضد آب: ساعت‌های هوشمند دستگاه‌های بسیار متنوعی هستند که اغلب ضد آب هستند. اگر شما دوست دارید هنگام شنا یا ورزش‌های آبی و حتی هنگام رفتن به سونا، ساعت هوشمند خود را روشن بگذارید. امروزه برخی از گوشی‌های هوشمند نیز ضد آب هستند، اما حمل یک گوشی هوشمند در حین شنا واقعاً سخت است. علاوه بر این زمان شنای خود را اندازه‌گیری می‌کنید، برخی از دستگاه‌ها فاصله و ضربان قلب را هنگام شنا اندازه‌گیری می‌کنند.

مزایای ساعت هوشمند:

ساعت‌های هوشمند می‌توانند کارهای زیادی را انجام دهند که گوشی هوشمند شما نمی‌تواند انجام دهد. از مزایای آن می‌توان به ردیابی ضربان قلب، خواب، فعالیت و سطح کلی تناسب اندام اشاره کرد. همچنین می‌توانید موسیقی پخش کنید و فعالیت های تلفنی رایگان انجام دهید و حتی در فروشگاه‌ها با آن هزینه اجناس خریداری شده خود را پرداخت کنید.

ساعت هوشمند در مقابل گوشی هوشمند

گوشی‌های هوشمند می‌توانند بسیاری از کارهایی را که می‌توانید در ساعت هوشمند انجام دهید، انجام دهند، اما ساعت‌های هوشمند بسته به شرایط برای برخی از کارها مناسب‌تر هستند. هنگام رانندگی با ماشین یا دوچرخه، بررسی اعلان‌های ساعت هوشمند بسیار راحت‌تر از تلاش برای بیرون آوردن تلفن از جیب است. برای مثال، دیدن نام تماس گیرنده ورودی قبل از پاسخ دادن به تلفن از طریق هدست بلوتوث خوب است. تلفن‌های هوشمند دارای GPS داخلی هستند، اما ممکن است راحت‌تر باشد که وقتی برای دویدن بیرون می‌روید، تلفن همراه خود را همراه نداشته باشید و از GPS داخلی ساعت‌های هوشمند خود برای ردیابی طول و سرعت دویدن خود استفاده کنید.

ساعت‌های هوشمند همچنین چیزهایی را اضافه می‌کنند که گوشی هوشمند شما آن را ندارند به عنوان مثال: تلفن هوشمند نظارت بر ضربان قلب را ندارد. من واقعاً از عملکرد اندازه گیری ضربان قلب هنگام انجام ورزش لذت می برم و حتی نیازی به پوشیدن بند قفسه سینه مانند چند سال قبل ندارم. اندازه گیری میزان شنوایی از مچ دست واقعا دقیق شده است. همچنین خوب است که فعالیت خود را در طول روز ردیابی کنید. شما می‌توانید خودتان را به چالش بکشید تا بیشتر راه بروید و به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. ردیابی حرکات و ضربان قلب همچنین امکان دریافت اطلاعات در مورد زمان و کیفیت خواب را به صورت خودکار فراهم می‌کند که می‌تواند برای شما مفید باشد و به شما این امکان را می‌دهد تا از خواب کافی خود مطمئن شوید و به موقع به رختخواب بروید.

ساعت هوشمند هیبریدی چیست؟

ساعت‌های هوشمند هیبریدی، ساعت‌هایی با ظاهر و حس سنتی یک ساعت هستند، اما دارای عملکرد ساعت هوشمند نیز می‌باشند.

تفاوت بین ساعت هوشمند و فیت بیت چیست؟

فیت‌بیت‌ها ردیاب‌های تناسب اندام هستند که عملکردی مشابه ساعت‌های هوشمند دارند، اما بر ویژگی‌های تناسب اندام تمرکز می‌کنند و اغلب با ویژگی‌های پیشرفته ساعت‌های هوشمند همراه نیستند.

کدام ساعت هوشمند برای من مناسب است؟

آموزش استفاده از ساعت هوشمند:

  1. به گوشی هوشمند خود وصل شوید: برای استفاده از ساعت هوشمند به یک گوشی هوشمند نیاز دارید. در تلفن هوشمند خود، برنامه همراه با ساعت هوشمند مانند Android Wear یا اپل واچ را نصب می‌کنید. با باز کردن برنامه همراه در گوشی هوشمند خود و روشن کردن بلوتوث، می‌توانید ساعت را با گوشی خود همگام سازی کنید. اکنون دستگاه‌های شما متصل هستند و اعلان‌هایی را از گوشی هوشمند خود بر روی صفحه ساعت خود دریافت خواهید کرد. برای مثال‌: می‌توانید ایمیل‌ها و پیام‌ها را بخوانید، قرارهای تقویم خود را مشاهده کنید یا تماس‌های تلفنی بگیرید. این مفید است، زیرا دیگر لازم نیست نگران از دست دادن یک پیام مهم باشید.
  2. اندازه گیری فعالیت‌های روزانه و ورزش: اگر ساعت هوشمند شما دارای GPS داخلی یا سنسور ضربان قلب باشد، ساعت فعالیت‌های روزانه شما را اندازه گیری می‌کند. این شامل شمارش تعداد قدم‌ها، پله‌ها، کالری مصرفی و الگوهای خواب می شود. به لطف GPS، یک ساعت نیز مسیر شما را در حین ورزش اندازه گیری می‌کند. اغلب ممکن است از سیگنال GPS تلفن هوشمند خود استفاده کنید. برای این کار لازم است هنگام دویدن یا دوچرخه سواری گوشی خود را همراه داشته باشید.
  3. برنامه‌های کاربردی در ساعت هوشمند شما: امکان نصب برنامه‌های شخص ثالث در فروشگاه برنامه مربوطه ساعت هوشمند وجود دارد. برنامه های محبوب Spotify، WhatsApp، NS Reisplanner، Appie یا Buienradar هستند. به لطف این برنامه‌ها در ساعت هوشمند خود، دیگر لازم نیست هنگام خرید، زمانی که می‌خواهید ببینید قطارتان با تأخیر مواجه شده است یا نه، فقط کافی است گوشی هوشمند خود را از جیب خود بیرون بیاورید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ساعت مچی عقربه‌ای مردانه

حال اگر واقعا قصد خرید یک ساعت هوشمند دارید قبل از خرید به نکات زیر توجه کنید:

دقت کنید ساعت هوشمندی که خریداری می کنید با تلفن همراه شما سازگار باشد به عنوان مثال ساعت های اپل واچ فقط با برند آیفون تلفن همراه سازگارند. ساعت های سامسونگ با سیستم عامل اندروید و آیفون سازگاری دارند ولی فقط در صورتی می توان از تمامی امکانات آن استفاده کرد که بر روی گوشی سامسونگ نصب شود.اگر اهل ورزش هستید حتما ساعتی تهیه کنید که ضربان قلب و جی پی اس داشته باشد.
به طول عمر باطری توجه کنید. ساعت های هوشمند هیبریدی که شبیه به ساعت های آنالوگ هستند با اینکه قابلیت صفحه لمسی (تاچ اسکرین) ندارند اما طول عمر باطری بیشتری دارند. نکته ی دیگر این که بند ساعت به راحتی باز و بسته شود،  هرچند که در صورت لزوم می توان آن را تعویض کرد.
سیستم عامل و برنامه های قابل نصب بر روی گجت مهم هستند البته نه مهم تر از طراحی،سازگاری و دیگر ویژگی ها.
در ادامه چند مورد از بهترین و ارزان ترین ساعت های هوشمند را به شما معرفی میکنیم که جز محبوب ترین و پرفروش ترین های حال حاضر کشور هستند  قیمت این محصولات هر هفته بروزرسانی می شود جهت اطلاع از قیمت هر محصول و خرید آن کافیست با کلیک روی دکمه زیر هر آیتم یا عکس آن اقدام به خرید کنید.

روش های مراقبت و نگهداری از ساعت هوشمند:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ساعت هوشمند مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۴ نمونه ساعت هوشمند زیبا، ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ ساعت هوشمند هایلو مدل Solar

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ساعت هوشمند مدل Airpods Pro 2 + i20 ULTRA به همراه هدفون

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ساعت هوشمند مدل W26 Pro Max به همراه هدفون بلوتوثی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ساعت هوشمند میبرو مدل A2 XPAW015

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ساعت هوشمند میبرو مدل T1

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ ساعت هوشمند اپل مدل Series 9 Aluminum 45mm M/L

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ ساعت هوشمند اپل مدل SE 2023 Aluminum Case 40mm

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 44mm

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ ساعت هوشمند مدل T800 ultra

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ ساعت هوشمند مدل T1000 ULTRA

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ ساعت هوشمند مدل watch8

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ ساعت هوشمند مدل T500

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ ساعت هوشمند مدل T55

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ ساعت هوشمند گلوریمی مدل M2 Pro

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ ساعت هوشمند میبرو مدل Watch Lite2 به همراه بند

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ ساعت هوشمند مدل KXD

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 40mm بند سیلیکونی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ ساعت هوشمند کیسلکت مدل kieslect calling watch Kr Pro

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ ساعت هوشمند مدل KW19 MAX

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ ساعت هوشمند مدل T800 Ultra

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ ساعت هوشمند مدل K59Pro-2024

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 40mm

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 Classic 46mm بند سیلیکونی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ساعت هوشمند  در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ لنوو