شگفت انگیز های دیجی کالا

کاغذ چاپ، راهنمای خرید انواع کاغذ چاپ A5 و A4 ارزان مناسب با انواع چاپگر

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کاغذ چاپ باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

برای هر نیاز چاپی، نوع خاصی از کاغذ چاپ وجود دارد که کاملاً مناسب کار است. با این حال، با توجه به انواع و اندازه‌های مختلف کاغذ چاپ موجود در بازار، تعیین اینکه کدام یک می‌توانند با چاپگر شما استفاده شوند و کدام یک برای یک کار خاص مناسب هستند، دشوار است. حتی زمانی که باید با طیف وسیعی از انواع کاغذ چاپ و اندازه‌ها آشنا شوید، پوشش‌ها و وزن‌های مختلفی نیز برای انتخاب وجود دارد. اگر کار چاپ خاصی را در ذهن دارید که برای آن به مشاوره کاغذی نیاز دارید یا فقط می‌خواهید در مورد کارهای آینده اطلاعات بهتری داشته باشید، راهنمای قطعی ما برای کاغذ چاپ را بخوانید.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، کاغذهای مختلفی برای مصارف مختلف بهینه شده و مهندسی شده اند. کاغذی که برای بارگذاری دستگاه کپی در دفتر خود خریداری می‌کنید با برگه هایی که عکس‌ها را روی آن‌ها چاپ می‌کنید متفاوت است، که با کاغذهایی که دعوت نامه عروسی را روی آن‌ها چاپ می‌کنید متفاوت است. با این حال، از نظر اصطلاحات همپوشانی قابل توجهی بین انواع کاغذ چاپ وجود دارد و دانستن کمی بیشتر در مورد کاغذ می‌تواند به شما در صرفه جویی در هزینه و گرفتن نتایج بهتر چاپ در پایان روز کمک کند. برای اینکه به شما کمک کند ایده بهتری در مورد اینکه چه کاغذی برای کار چاپ شما بهتر است، در اینجا مهم ترین عواملی است که باید در نظر بگیرید که بر ظاهر، احساس و هزینه کلی چاپ شما تأثیر می گذارد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید کاغذ چاپ را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع کاغذ چاپ آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید کاغذ چاپ باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

کاغذ چاپ چیست و چه کاربردی دارد؟

کاغذ شبکه‌ای از الیاف گیاهی است که به صورت یک
ورق تخت از سوسپانسیون گیاهی ساخته می‌شود.
بافت‌هایی موجود در آب که به عنوان پالپ شناخته می‌شوند. خمیر کاغذ بیشتر از چوب ساخته می‌شود‌، اما در کاغذ بازیافت شده و سایر گیاهان
منابعی از کنف، پنبه، علف اسپارتو، باگاس نیشکر و بامبو نیز قابل استفاده است. کاغذ برای انواع مواد چاپی، از کتاب تمرین گرفته تا دایره المعارف‌ها استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید آلبوم عکس

کاغذ چگونه ساخته می شود؟

الوار مورد استفاده برای کاغذسازی از جنگل‌هایی که به خوبی مدیریت می‌شوند به دست می‌آیند که در آن درختان بیشتری نسبت به برداشت درختان کاشته می‌شوند تا رشد پایدار تضمین شود. کاغذسازان معمولاً فقط از قسمت‌هایی از درخت استفاده می‌کنند که دیگر در صنایع تجاری به آن‌ها نیازی ندارند. مانند ضایعات کارخانه‌های اره‌سازی برخی از خواص خمیر کاغذ به فرآیندی بستگی دارد که برای جدا کردن الیاف از چوب استفاده می‌شود. فرآیندهای اصلی مکانیکی و شیمیایی نامیده می شوند.

انواع کاغذ چاپ موجود در بازار:

کاغذ چاپگر انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربردها و مزایای متفاوتی دارند. در اینجا برخی از محبوب ترین انواع کاغذ چاپ آورده شده است:

  1. کاغذ چاپگر جوهرافشان: این نوع کاغذ برای استفاده خاص با چاپگرهای جوهرافشان طراحی شده است. انواع مختلفی از کاغذ جوهر افشان وجود دارد که به خوبی با جوهر جوهر افشان کار می‌کنند، از جمله انواع عکس، براق، کارت ویزیت و کارت تبریک.
  2. کاغذ پرینتر لیزری: بهتر است از کاغذ لیزری با چاپگر لیزری استفاده شود. این بیشتر در محیط های تجاری برای کارهایی مانند چاپ اسناد، چک ها و برچسب‌های پستی استفاده می‌شود.
  3. کاغذ چاپگر مات: این کاغذ یکی از پرکاربردترین کاغذها است، زیرا برای تمام کارهای روزمره چاپ مناسب است. کاغذ مات با یک پوشش سفید به پایان رسیده است که به جوهر کمک می‌کند سریعتر از سایر انواع کاغذ خشک شود به این معنی که برای سندی که به سرعت مورد نیاز است مناسب است.
  4. کاغذ سفید روشن: ورق‌های کاغذ سفید روشن بسیار صاف‌تر و بدون بافت هستند، این ویژگی آن‌ها را برای چاپ دو طرفه با کیفیت بالا و قابل ارائه ایده آل می‌کند. روشنایی کاغذ تضمین می کند که هر دو طرف می‌توانند بدون ظاهر شدن جوهر روی طرف دیگر چاپ شوند.
  5. کاغذ براق: این نوع کاغذ به طور سنتی برای چاپ عکس یا به جای متن استفاده می‌شود، زیرا توانایی تولید رنگ‌های درخشان و تصاویر واضح را دارد. سطح براق جوهر را جذب می کند و تصاویری با وضوح بسیار بالاتر از آنچه از کاغذ مات انتظار دارید ایجاد می‌کند.
  6. کاغذ سهام کارت: این نوع کاغذ قوی و مستحکم بیشتر برای کتاب‌خوانی یا چاپ کارت ویزیت و کارت پستال استفاده می‌شود. از آنجایی که به طور قابل توجهی ضخیم‌تر از سایر انواع کاغذ چاپگر است، بسیار بادوام‌تر بوده و می‌توان آن را بدون پاره شدن حمل و نقل کرد.
  7. کاغذ رزومه: کمی سنگین تر از کاغذ سنتی و با ظاهری سفید مایل به روشن است، این نوع کاغذ از دیگر اشکال کاغذ چاپگر منحصر به فرد است. کاغذ رزومه دارای رنگ عاج یا کرم است و معمولاً برای CV یا سایر اسناد مهم استفاده می شود تا نشان دهد که اطلاعات چاپی از اهمیت بالایی برخوردار است.

راهنمای خرید کاغذ چاپ بر اساس اندازه:

اکثر کاربران چاپگر احتمالاً از قبلً در مورد کاغذ “اندازه A” آگاه هستند. اینها پرکاربردترین و قابل تشخیص ترین اندازه‌های کاغذ هستند. درک این اندازه‌های کاغذ ساده است، زیرا به ترتیب متوالی کم و زیاد می‌شوند، با A1 بزرگ‌ترین اندازه کاغذ و A10 کوچک‌ترین اندازه کاغذ مشخص می‌شوند.

انواع کاغذ بر اساس اندازه:

راهنمای خرید کاغذ چاپ بر اساس وزن:

علاوه بر طیف وسیعی از اندازه‌های کاغذ، وزن‌های مختلفی برای مصارف مختلف موجود است. وزن کاغذ به طور کلی با GSM اندازه گیری می شود. این مخفف «گرم در متر مربع» است و اندازه‌گیری ضخامت یا چگالی کاغذ است که مستقیماً به کیفیت رسانه مربوط می‌شود. هر چه مقدار GSM کاغذ بیشتر باشد، ضخیم تر است. همان‌طور که توضیحات نشان می‌دهد، وزن یک تکه مربع ۱ متر در ۱ متر بر حسب گرم چقدر است.

به طور کلی، هرچه کاغذ ضخیم تر باشد، ورق بادوام تر خواهد بود. بنابراین، وزن های مختلف کاغذ کاربردهای متفاوتی دارند و از کاغذهای ضخیم تر برای مصارف صنعتی بیشتر استفاده می‌شود.

وزن کاغذ معمولی چاپگر:

راهنمای خرید کاغذ چاپ بر اساس نوع پوشش:

کاغذ چاپ را می‌توان با پوشش‌های مختلف فراوانی نیز یافت که به ورق پایان خاصی می‌بخشد و در نتیجه مناسب بودن آن را برای یک کار مشخص تعیین می‌کند.

برخی از رایج ترین پوشش های کاغذی به شرح زیر است:

راهنمای خرید کاغذ چاپ بر اساس میزان تیرگی:

حتما بخوانید: راهنمای خرید پرینتر لیزری چند کاره

نکات مهم هنگام خرید کاغذ چاپ به صورت خلاصه:

  1. پوشش کاغذ: در حالی که برخی از کاغذهای چاپگر خام و بدون پوشش باقی می مانند، برخی دیگر در یک لایه پلیمری خاص پوشانده می شوند که برای دادن ویژگی‌های خاص مواد استفاده می‌شود. بسته به پروژه چاپی خاص خود، باید کاغذ چاپگر روکش شده‌ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.
  2. روشنایی کاغذ: کاغذهای چاپگر از نظر روشنایی بسیار متفاوت هستند. به طور معمول، روشنایی کاغذ در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ اندازه گیری می‌شود که ۸۰ تا ۱۰۰ نقطه مقابل یک کاغذ با کیفیت برتر است. به طور کلی، هر چه کاغذ روشن‌تر باشد، چاپ بهتر به نظر می‌رسد، مهم نیست از چه نوع چاپگری استفاده می‌کنید.
  3. وزن کاغذ: ضخامت کاغذ با وزن به طور خاص، بر حسب گرم اندازه گیری می‌شود. در حالی که یک برگه کپی استاندارد حدود ۷۵ گرم وزن دارد، کاغذ کارت یا پوستر با وزن متوسط می تواند از ۹۰ گرم تا ۱۵۰ گرم وزن داشته باشد. به یاد داشته باشید هر چه وزن بیشتر باشد، کاغذ ضخیم تر است.
  4. کدورت کاغذ: یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید کاغذ چاپگر، مات بودن آن است. کدورت در مقیاس صفر تا ۱۰۰ اندازه گیری می‌شود که صفر نیمه شفاف و ۱۰۰ مات است. اغلب، هر چه کاغذ سنگین‌تر باشد، مات‌تر می‌شود.
  5. محتوای فیبر و مواد بازیافتی آن: کاغذهای با کیفیت بالاتر برای رزومه و سایر مناسبت‌های رسمی اغلب از درصدی پنبه تشکیل شده‌اند که بافتی دلپذیر و جلوه بصری قوی ایجاد می‌کند. این مقاله برای مناسبت‌های خاص مانند عروسی‌ها و شکار شغلی در نظر گرفته شده است که در آن ضروری است که بهترین قدم خود را به کار بگیرید. از طرف دیگر کاغذ بازیافتی به گونه‌ای طراحی شده است که استفاده روزمره شما پای کوچکتری ایجاد کند. برخی از متخصصان چاپ استدلال می‌کنند که کاغذ بازیافتی منجر به گیر کردن کاغذ بیشتر می‌شود، اما با بهبود فناوری بازیافت کاغذ، این موضوع کمتر نگران کننده است. سایر گزینه‌های کاغذ سازگار با محیط زیست شامل کاغذ بامبو و کنف است که هر دو از مواد بسیار تجدید پذیر و کربن فشرده در تولید استفاده می‌کنند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کاغذ چاپ مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کاغذ چاپ ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ کاغذ A5 کپی مکس کد ۹۹۱۰ بسته ۵۰۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ کاغذ A3 سل پرینت مدل آفیس بسته ۳ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ کاغذ A3 هیما مدل NHA31500 بسته ۱۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ کاغذ A3 طراحی شولرزهامر کد SHLR90 بسته ۲۵۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ کاغذ A4 سل پرینت مدل پلاس کد ۰۱۵ بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ کاغذ A3 تاپ مدل NTOPA31500 بسته ۱۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ کاغذ A4 کپی مکس مدل A480-5 بسته ۵ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ رول کاغذ فابریانو مدل طراحی کد ۱۲۰G10m

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ کاغذ A3 سل پرینت کد ۷۴ بسته ۱۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ کاغذ A4 کپی مکس مدل ZD کد ۰۵ بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ کاغذ A4 کپی مکس مدل ++A بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ کاغذ A4 پیپر وان مدل p-80 بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ کاغذ ۱۶۰ گرمی کالر کپی سایز A3 – بسته ۲۵۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ کاغذ A3 دابل آ کد ۰۰۲ بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ کاغذ A4 کپی مکس مدل advance بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ کاغذ A3 سل پرینت مدل آفیس بسته ۱۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ کاغذ A4 پاپکو کد DR108 بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ کاغذ A4 کپی مکس مدل اکسلنت بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ کاغذ کالک سیل مدل دیاموند سایز A4 بسته ۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ کاغذ a3 کالر کپی مدل ۲۰۰G بسته ۲۵۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ کاغذ A4 کپی مکس کد ۱۰۵ بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ کاغذ A4 کپی مکس رنگی بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ کاغذ کالک سیل مدل دیاموند سایز A3 بسته ۲۵۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ کاغذ کالک سیل مدل دیاموند سایز A3 بسته ۲۵۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ کاغذ A5 پاپکو کد DR117 بسته ۵۰۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ کاغذ A3 سیتی پیپر بسته ۱۵۰۰ عددی ۸۰ گرم

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ کاغذ A4 کپی مکس کد ۱۰۰ بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ کاغذ A4 کپی مکس مدل NCO70-2500 بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ کاغذ A4 سل پرینت مدل پلاس بسته ۵ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ کاغذ A4 کپی مکس مدل diamond بسته ۲۵۰۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کاغذ چاپ در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید روکش داشبورد