شگفت انگیز های دیجی کالا

شیر آشپزخانه، راهنمای خرید شیر ظرفشویی علم بلند، کوتاه و فنری ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید شیر آشپزخانه باید به آن ها توجه داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین شیرآلات ساختمان شیر آشپزخانه است که جزو کاربردی‌ترین شیرآلات منزل به حساب می‌آید، زیرا بیشترین کارایی را در بین شیرآلات منزل شما دارد. در واقع بعد از شیر توالت بیشترین استفاده از شیر آشپزخانه منزل می‌شود. در واقع شما برای آشپزی کردن، شستشوی میوه و سبزیجات و شستن ظرف‌ها به شیر آشپزخانه احتیاج دارید. تنها یک خانم خانه‌دار این موضوع را درک می‌کند که این شیر چه میزان بر روی کارهای منزل شما تاثیر گذار است. در واقع شیرآلات منزل رکورد بیشترین استفاده از لوازم منزل را دارند. مکانیسم باز و بسته شدن شیر آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع می‌تواند روی میزان مصرف آب شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

علاوه بر انجام فعالیت‌های مربوط به آب مصرفی مانند شستشو شیر آشپزخانه نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما دارد. یک شیر آشپزخانه مدرن و زیبا می‌تواند دیزاین آشپزخانه شما را امروزی‌تر کند. البته در کنار شیر آشپزخانه باید از یک سینک ظرفشویی مدرن هم استفاده کنید تا دکور آشپزخانه شما به طور کلی تغییر کند. امروزه شیرآلات نقش مهمی را در دکوراسیون داخلی منازل ایفا می‌کنند به طوری که حتی درون طراحی دکور نوع شیرآلات منزل هم کشیده می‌شود. شما همیشه باید شیر آشپزخانه خود را با توجه به سایر لوازم منزل خود انتخاب کنید. اگر آشپزخانه شما کلاسیک است باید از شیرآلات کلاسیک و اگر مدرن بود از شیرآلات مدرن استفاده کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای منزل خود قصد خریداری نمودن شیر آشپزخانه دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع مدل‌های شیر آشپزخانه آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم که هنگام خرید شیر آشپزخانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

شیر آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

شیر آشپزخانه در واقع وسیله‌ای است که روی دیوار یا سینک ظرفشویی نصب می‌شود و به وسیله آن جریان آب شهری کنترل می‌شود. به علت اینکه این نمونه از شیر روی ظرفشویی یا در نزدیکی آن نصب می‌شود به آن شیر ظرفشویی هم گفته می‌شود. شیر ظرفشویی یکی از تجهیزات مهم در آشپزخانه است که علاوه بر داشتن بیشترین کارایی نقش زیبایی را هم در دکوراسیون داخلی منزل ایفا می‌کند. شیرآلات در کل به دو دسته: شیرآلات بهداشتی که مربوط به منزل هستند و شیرآلات صنعتی تقسیم می‌شوند که در این مقاله شیر آشپزخانه که در دستی شیرآلات بهداشتی قرار دارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ریسه ال ای دی

انواع مدل‌های شیر آشپزخانه از نظر نصب:

انواع شیر ظرفشویی با توجه به ارتفاع علم:

  1. شیر ظرفشویی علم کوتاه: در این مدل علم شیر یا قسمتی که آب از آن خارج می‌شود به صورت ثابت روی شیر نصب می‌شود. ارتفاع این نوع از علم خیلی کوتاه است که باعث می‌شود صدای آب کمتر احساس شده و پاشش آب به طرفین که باعث خیس شدن لباس‌های شما می‌شود کاهش پیدا کند. تنها مشکلی که به این نوع از شیرآلات وارد می‌شود عدم قرار گرفتن قابلمه‌های بزرگ در زیر علم و شستشوی راحت آن‌هاست.
  2. شیر ظرفشویی علم بلند: نسل جدیدی از شیر ظرفشویی هستند. در این مدل برخلاف مدل قبلی هنگام شستشوی ظرف‌ آزادی عمل بیشتری دارید با این مدل معمولا مشکلی با شستن قابلمه‌های بزرگ ندارید. تنها مشکلی که به این مدل از شیرآلات وارد می‌شود سروصدای ناشی از ریخته شدن آب در ارتفاع زیاد به درون سینک و پخش شدن آب به اطراف و خیس شدن لباس‌های شما است.
  3. شیر ظرفشویی علم فنری: جدیدترین نمونه شیر ظرفشویی موجود در بازار هستند. برخلاف دو نمونه قبلی که علم شیر یا کوتاه و یا بلند بود در این مدل علم دوش به صورت فنری بوده یعنی به دلخواه کاربر کوتاه و بلند می‌شود. حتی در برخی مدل‌ها که دارای شیلنگ هستند، می‌توان علم آن را جدا کرد و آب را به دلخواه روی میوه و سبزیجات گرفت. این نمونه انقلابی بزرگ در صنعت شیر آشپزخانه ایجاد کرد.

انواع شیر آشپزخانه با توجه به نوع استفاده:

ویژگی‌هایی شیر آشپزخانه خوب و باکیفیت:

  1. طرح و شکل زیبایی داشته باشد یعنی به آشپزخانه شما زیبایی خاصی داده و مدل اشپزخانه شما را مدرن کند.
  2. از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده باشد به طوری که به مرور دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشود.
  3. به دلیل استفاده از مواد شوینده اسیدی برای تمیز کردن شیرآلات نباید، شیر شما دچار تغییر رنگ شود. یعنی روکش یا جنس استیل آن باکیفیت باشد.
  4. طراحی داخلی شیر ظرفشویی باید به گونه‌ای باشد که رسوب را به خود نگیرد. زیرا بعد از مدتی دچار گرفتگی می‌شود.
  5. قطعات و لوازم یدکی آن را به راحتی در بازار پیدا کنید و در صورت خراب شدن قابل تعمیر باشد.
  6. مکانیسم باز و بسته شدن آن به راحتی صورت بگیرد، یعنی اهرم آن زیاد سفت نباشد تا همه اعضای خانواده بتوانند از آن استفاده کنند.
  7. آب به راحتی و با فشار زیاد از آن خارج شود یا در اصطلاح کم فشار باشد و با کمترین فشار آب بتوانید از آن استفاده کنید.

بهترین مارک شیر آشپزخانه:

کار سختی است که بخواهیم از میان انبوهی از مدل‌های معروف و باکیفیت بازار یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک شیر آشپزخانه به شما معرفی کنیم و اگر این کار را انجام دهیم بیشتر تبلیغ یک برند خاص را کرده‌ایم. از آنجایی که سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی بوده و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای شیر ظرفشویی را به شما معرفی می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه مبل شوی

هنگام خرید شیر آشپزخانه به این نکات توجه کنید:

  1. قیمت شیر ظرفشویی: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید شیر آشپزخانه را مشخص کنید. با مشخص شدن میزان بودجه مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع شیرآلات: شیر ظرفشویی انواع مختلفی دارد که شما با توجه به نوع نصب و استفاده خود باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. با توجه به نصب یا روی دیوار نصب می‌شوند و یا روی کابینت البته با توجه به نوع استفاده می‌توانید مدل‌های دو منظوره، لمسی و شلنگ‌دار را انتخاب کنید. برای اطلاع از نحوه کار هر شیر به قسمت ابتدایی مطلب مراجعه نمائید.
  3. جنس شیر ظرفشویی: جنس فلزی که شیر شما از آن ساخته می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه شیر ظرفشویی شما از فلز باکیفیت‌تری ساخته شده باشد، برای شما بیشتر کار می‌کند. بهترین نوع جنس برای شیرآلات استیل ضد زنگ است که با شوینده‌های اسیدی سازگاری داشته باشد. توجه داشته باشید که کل قسمت‌های شیر شما از فلز استیل باشد نه از جنس چدن و روکش استیل ساخته شده باشد. اگر می‌خواهید زیاد هزینه نکنید، جنس برنج با روکش استیل را انتخاب نمائید.
  4. مکانیسم باز و بسته شدن: نوع باز و بسته شدن شیر می‌تواند در نوع کار کرد آن تاثیر داشته باشد. شیرهای قدیمی مکانیکی بودند و با چرخاندن دست باز و بسته می‌شوند. اما نمونه‌های جدید اهرمی هستند و با یک حرکت ساده بالا و پایین باز و بسته می‌شود. امروزه مدل‌های جدیدتری روانه بازار شده‌اند که به آن‌ها مدل لمسی گفته می‌شود که با لمس دست باز و بسته می‌شوند.
  5. ارتفاع و قوس علم: همان طور که می‌دانید ارتفاع علم در شیرآلات مختلف متفاوت است. در برخی شیرها ارتفاع علم کوتاه و در دیگری ارتفاع علم شیر بلند می‌باشد. در واقع هر چه ارتفاع علم بلندتر باشد شما آزادی عمل بیشتری موقع شستشو خواهید داشت. البته در برخی نمونه‌ها دارای شیلنگ هستند که به دلخواه شما اندازه علم تغییر می‌کند. قوس علم هم باید به اندازه‌ای باشد که آب خارج شده از شیر ظرفشویی دقیقا به درون سینک شود.
  6. برند شیر ظرفشویی: بهتر است به سراغ خرید برندهای شناخته شده بروید، زیرا این محصولات امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک برند باکیفیت و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ خرید برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا تست نشده و امتحان خود را در بازار پس نداده‌اند. شما با خرید یک برند ناشناخته در واقع وقت و هزینه زیادی را به هدر می‌دهید.
  7. رنگ شیرآلات: اگر آشپزخانه شما مدرن است می‌توانید به سراغ جنس استیل بروید. اگر سبک دکوراسیون آشپزخانه برای شما هم نیست و به دنبال خرید یک جنس بادوام هستید، نیکل براق را انتخاب کنید این جنس به راحتی هم تمیز می‌شود. رنگ مشکی یکی از گران‌ترین رنگ‌های شیر ظرفشویی است که اثر انگشت روی آن نمی‌ماند و کمتر لکه می‌زند. اگر دکوراسیون آشپزخانه شما بیشتر از رنگ سفید تبعیت می‌کند، رنگ شیرآلات سفید جلوه بهتری به کار می‌دهد. اگر می‌خواهید آشپزخانه شما در کنار مدرن بودن لاکچری هم به نظر برسد رنگ طلایی گزینه مناسبی است.

روش نگهداری از شیر آشپزخانه:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید شیر آشپزخانه مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای شیر آشپزخانه پرفروش، ارزان و باکیفیت را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ شیر آشپزخانه استیل البرز مدل ۲۱۱

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ شیر آشپزخانه شودر مدل ایتن

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ شیر آشپزخانه مدل لوکس دو منظوره

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ علم شیر آشپزخانه سیتکو مدل DN-010325001

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ شیر آشپزخانه شاوری کسری مدل آبشار

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ شیر آشپزخانه کسری مدل فنری آمازون

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ شیر آشپزخانه کسری مدل آبتین

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ شیر آشپزخانه شیرالات رز مدل تینا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ شیر آشپزخانه شیرآلات بهداشتی قهرمان مدل بهادر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ شیر آشپزخانه شیرالات رز مدل هلن

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ شیر آشپزخانه شیرآلات بهداشتی قهرمان مدل اسپانیایی رویال

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ شیر آشپزخانه راسان مدل صدف

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ شیر آشپزخانه های پلاس مدل قهرمان

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ شیر آشپزخانه شیرآلات بهداشتی قهرمان مدل تتراس

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ شیر آشپزخانه شیرآلات کاویان مدل هیوا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ شیر آشپزخانه چیاکو مدل برلین به همراه شیر پیسوار مجموعه ۳ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ شیر آشپزخانه اندیکا مدل بیزانس

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ سری شیر آشپزخانه  مدل ۳۶۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ شیر آشپزخانه سیتکو مدل Rk

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ شیر آشپزخانه شیرالات رز مدل بیزانس

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ شیر آشپزخانه مدل اقتصادی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ شیر آشپزخانه شودر مدل دو منظوره فنری آلستر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ شیر آشپزخانه زدوار مدل مونیکا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ شیر آشپزخانه شیرالات رز مدل یکتا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ شیر آشپزخانه مدل دیواری

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ علم شیر آشپزخانه مدل boucy 2021

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ شیر آشپزخانه شیرآلات بهداشتی قهرمان مدل آنتیک

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ شیر آشپزخانه قهرمان مدل اسپانیاییsp01c

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ شیر آشپزخانه شادان مدل FR-CR

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ شیر آشپزخانه شیرالات رز مدل بیزانس

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۱ مغزی علم شیر آشپزخانه مدل Berenji بسته ی دو عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۲ سرشیر شیر آشپزخانه مدل ASA BM5

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۳ شیر آشپزخانه اندیکا مدل بیزانس پلاس

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۴ شیر آشپزخانه راسان مدل دو منظوره لیزا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۵ شیر آشپزخانه مدل لوکس شاوری کد B

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۶ شیر آشپزخانه زدوار مدل مونیکا به همراه شیر پیسوار مجموعه ۳ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۷ علم شیر آشپزخانه مدل DN-SFH

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۸ شیرآلات آشپزخانه مدل قابلمه پرکن

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۹ شیر آشپزخانه شاوری کسری مدل آتوسا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴۰ سرشیر آشپزخانه موج مدل ML-20

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید شیر آشپزخانه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پمپ هوای آکواریوم